چرا GTA 6 می‌تواند در سال ۲۰۲۴ عرضه شود - گیمفا
چرا GTA 6 می‌تواند در سال ۲۰۲۴ عرضه شود - گیمفا
چرا GTA 6 می‌تواند در سال ۲۰۲۴ عرضه شود - گیمفا
چرا GTA 6 می‌تواند در سال ۲۰۲۴ عرضه شود - گیمفا
چرا GTA 6 می‌تواند در سال ۲۰۲۴ عرضه شود - گیمفا
چرا GTA 6 می‌تواند در سال ۲۰۲۴ عرضه شود - گیمفا

چرا GTA 6 می‌تواند در سال ۲۰۲۴ عرضه شود

آرش بوالحسنی
۱۸:۲۸ ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
چرا GTA 6 می‌تواند در سال ۲۰۲۴ عرضه شود - گیمفا

اطلاعات رسمی زیادی در مورد GTA 6 در دست نیست. با این حال، بر اساس گزارش مالی اخیر Take-Two Interactive، این بازی ممکن است زودتر از انتظارات عرضه شود.

وقتی کمی فکر کنید، متوجه خواهید شد سال ۲۰۲۳ پر از بازی‌های بزرگی است که برای مدت‌ها ما را سرگرم خواهند کرد. از طرفی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom را داریم که برای دیدن تمام گوشه و کنار آن به ۲۵۰ ساعت زمان نیاز خواهید داشت. هم‌چنین Baldur’s Gate 3 با تمام ماموریت‌ها، تصمیمات و کلاس‌هایش در پایان ماه آگوست رسما از Early Access خارج می‌شود. در ۶ سپتامبر هم Starfield با ۱۰۰۰ سیاره، شخصی‌سازی گسترده شخصیت و سفینه و صدها ماموریت مختلف خود عرضه خواهد شد و این بدون در نظر گرفتن پتانسیل بسیار بالای این بازی برای مادسازی است.

در میان تمام این بازی‌ها، به راحتی می‌توان فراموش کرد که نسخه بعدی سری Grand Theft Auto که احتمالا Grand Theft Auto 6 نام خواهد داشت، در دست توسعه قرار دارد. سال گذشته اطلاعات زیادی در مورد این بازی لو رفت و به لطف آن شاهد رونمایی از پروتاگونیست جدید و گیم‌پلی فاز آلفا بودیم. در حالی که لو رفتن این اطلاعات برای Rockstar Games ناامیدکننده بود، این کمپانی به طرفداران اطمینان داد که روند توسعه بازی آسیبی ندیده است. البته حالا با هر بازی راکستار، انتظار می‌رود شاهد شاهکاری باشیم که عرضه آن سال‌ها طول می‌کشد.

البته، این بار ممکن است قضیه متفاوت باشد. در گزارش مالی اخیر Take-Two Interactive که نتایج سه‌ماهه چهارم و کل سال مالی ۲۰۲۳ را بررسی می‌کند، این شرکت درآمد خالص ۸ میلیارد دلاری را برای سال مالی ۲۰۲۵ پیش‌بینی کرده است. سال مالی ۲۰۲۵ از ۱ آوریل ۲۰۲۴ آغاز می‌شود و تا ۳۱ مارس ۲۰۲۵ ادامه دارد. با توجه به اینکه این ناشر در سال مالی اخیر به درآمد ۵.۳ میلیارد دلاری رسیده که بخشی از آن هم به خاطر خرید Zynga است، دقیقا چه فاکتوری به افزایش درآمد قابل توجه Take-Two Interactive منجر خواهد شد؟

Take-Two گفته که «چند بازی پیشگامانه» در این سال مالی عرضه خواهند شد که «استانداردهای جدیدی را برای صنعت بازی‌های ویدیویی تعیین خواهند کرد». این ادعا به تنهایی عادی به نظر می‌رسد، اما این تمام ماجرا نیست. Take-Two Interactive نه تنها انتظار دارد که چنین درآمدی را برای سال مالی ۲۰۲۵ ثبت کند، بلکه به گفته آن‌ها این بازی‌ها به آن‌ها اجازه خواهد داد تا «شاهد رشد اضافی در سود عملیاتی» برای سال ۲۰۲۶ و بعد از آن باشند.

چرا GTA 6 می‌تواند در سال ۲۰۲۴ عرضه شود - گیمفا

با این اوصاف، به نظر می‌رسد که Take-Two آماده عرضه چندین بازی بزرگ در جریان سال مالی ۲۰۲۵ است، اما این شرکت دقیقا مشخص نکرده که بازی‌های یاد شده چه خواهند بود. یک احتمال دیگر هم وجود دارد، احتمالی که منطقی‌تر از عرضه چند بازی نامشخص به نظر می‌رسد و در حقیقت انتشار یک بازی مطمئن است. اثری که بدون شک به موفقیتی عظیم تبدیل خواهد شد و احتمال شکست خوردن آن وجود ندارد. اگر تا کنون متوجه نشده‌اید، این بازی چیزی نیست جز Grand Theft Auto 6.

جالب است بدانید که اشاره به «بازی‌های پیشگامانه» تفاوت چندانی با گفته‌های پیشین مدیر عامل Take-Two، استراوس زلنیک (Straus Zelnick)، در سال گذشته و به هنگام اشاره به Grand Theft Auto 6 ندارد. او گفت که تیم توسعه بازی در راکستار «بار دیگر متعهد است که بنچمارک خلاقانه جدیدی را برای این سری، صنعت گیم و تمام مدیوم‌های سرگرمی تعیین کند».

البته باید گفت که زلنیک اشاره مستقیمی به Grand Theft Auto 6 در آخرین گزارش مالی این شرکت ندارد. او گفت که Take-Two Interactive برنامه دارد تا ۳۶ بازی را از ۱ آوریل ۲۰۲۴ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۶ عرضه کند. دوازده عدد از این بازی‌ها امسال منتشر خواهند شد که بخشی از آن‌ها عرضه‌های سالانه WWE 2K و NBA 2K است.

جالب است بدانید که ۴۴ درصد این بازی‌ها قرار است آی‌پی‌های جدید باشند، اما مشخص نیست که چه تعداد از آن‌ها از سوی Zynga خواهند بود. باید اشاره کرد که علی‌رغم عرضه چندین بازی در جریان سال مالی ۲۰۲۴، شرکت Take-Two تنها افزایشی ۳ الی ۵ درصدی را برای درآمد خود در نظر گرفته است. گویی قرار است شاهد انتشار بزرگ‌ترین بازی آن‌ها در سال آینده به علاوه GTA Online جدید باشیم تا آن‌ها را در سال ۲۰۲۶ نیز همراهی کند.

چرا GTA 6 می‌تواند در سال ۲۰۲۴ عرضه شود - گیمفا

آن‌هایی که شایعات مربوط به Grand Theft Auto 6 را دنبال می‌کنند، شاهد ظاهر شدن چند باره آن در چرخه اخبار طی چند سال اخیر بوده‌اند. اطلاعات و اخبار معتبر مثل گزارش جیسون شرایر (Jason Schreier) از بلومبرگ در سال ۲۰۲۰ مدعی شد که Grand Theft Auto 6 یک بازی با اندازه متوسط خواهد بود که با آپدیت‌های پس از عرضه بزرگ‌تر خواهد شد. یک منبع داخلی دیگر به نام تام هندرسون (Tom Henderson) هم گفته که این بازی در Vice City جریان خواهد داشت، اما در زمان مدرن روایت می‌شود. او همچنین گفت که این بازی در اواخر ۲۰۲۴ یا اوایل ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد و شامل پروتاگونیست مونث هم می‌شود.

جیسون شرایر در ماه جولای سال گذشته مدعی شد که این بازی به صورت داخلی سال مالی ۲۰۲۴ را برای عرضه در نظر گرفته است که از ۱ آوریل ۲۰۲۳ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۴ را شامل می‌شود. با این حال، تیم توسعه بازی ظاهرا نسبت به این قضیه بدبین بوده است. آن‌ها حس می‌کردند که حداقل ۲ سال تا عرضه بازی فاصله دارند که به معنای عرضه آن در سال مالی ۲۰۲۵ است. «حداقل» یک کلمه کلیدی در این قضیه به شمار می‌رود، چرا که ممکن است کمی بعدتر شاهد عرضه آن باشیم.

اگر تمام این موارد برای شما کافی نبود، باید گفت که یک افشاگر داخلی دیگر به نام Tez2 که صرفا روی اطلاعات پیرامون پروژه‌های Rockstar Games تمرکز دارد، سال گذشته گفت که Grand Theft Auto 6 پنجره عرضه تعطیلات ۲۰۲۴ را در نظر دارد، اما ممکن است انتشار این بازی به ۲۰۲۵ موکول شود. او هم‌چنین بر این باور است که این بازی در جریان سال جاری معرفی خواهد شد و ممکن است شاهد حذف برخی از محتویات بازی و عرضه آن‌ها در قالب بسته الحاقی باشیم که با گزارش شرایر در رابطه با آپدیت‌های پس از عرضه هم‌خوانی دارد.

چرا GTA 6 می‌تواند در سال ۲۰۲۴ عرضه شود - گیمفا

با این اوصاف، بعید نیست که به‌زودی شاهد رونمایی از بازی GTA 6 و پس از آن هم شاهد انتشار اطلاعات بیشتر پیرامون آن در بهار ۲۰۲۴ باشیم. شاید هم بازی مثل اثر قبلی راکستار، یعنی Red Dead Redemption 2، تاخیر بخورد و در فوریه/مارس ۲۰۲۵ منتشر شود.

تاخیر خوردن بازی تا سال مالی ۲۰۲۶ غیر ممکن نیست، اما Take-Two احتمالا از این مهم آگاه است. این شرکت سعی می‌کند تا Grand Theft Auto 6 را در سال مالی ۲۰۲۵ عرضه کند تا زیان‌های بزرگی که اخیرا تجربه کرده را جبران کند. در سال مالی ۲۰۲۳، این شرکت در نهایت ضرر خالص ۱.۱۲ میلیارد دلاری خود را اعلام کرد. این علی‌رغم بالا رفتن درآمد کلی نسبت به سال گذشته است. Take-Two حتی انتظار دارد که در سال مالی ۲۰۲۴ هم بین ۴۷۷ تا ۵۱۸ میلیون دلار ضرر دهد و این حتی با در نظر گرفتن ۱۲ بازی جدید است.

با این حال، توسعه بازی همیشه طبق نقشه‌ها پیش نمی‌رود. یک بازی پرفروش چند میلیارد دلاری لزوما به خاطر نیاز مالی یک شرکت عرضه نمی‌شود. علی‌رغم گزارشات حاکی از توسعه پر پیچ و خم Grand Theft Auto 6 و بدبینی کلی نسبت به این بازی، باید به بیانیه‌ قبلی Take-Two در رابطه با «سرمایه‌گذاری بلند مدت» و «داشتن اعتماد به نفس زیاد برای سه سال آینده» بازگشت. شاید این شرکت چیزی را می‌داند که ما از آن آگاه نیستیم و شاید هم بر این باور است که بازی پول‌ساز بزرگ بعدی خود را زودتر از حد انتظار عرضه می‌کند.

اینکه آیا Grand Theft Auto 6 در حد و اندازه انتظارات تک‌تک طرفداران ظاهر خواهد شد یا خیر مشخص نیست. با این حال، زمان زیادی از عرضه آخرین بازی Grand Theft Auto و حتی آخرین اثر راکستار می‌گذرد. یک طوفان معرکه در حال شکل گرفتن است و ما منتظریم تا نسل بعدی Grand Theft Auto را ببینیم.

Overlordسید دراگونred-eyed Banished KnightAK 47Albert WeskerPeterParkermh.pArcix™ツ`shhHaj_HosseinRezaOkabe Rintarou77DARKSIRENVisible 6-tigh manzaman80CyrusFernandoLudens Fan𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻more

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چرا GTA 6 می‌تواند در سال ۲۰۲۴ عرضه شود - گیمفا
چرا GTA 6 می‌تواند در سال ۲۰۲۴ عرضه شود - گیمفا
چرا GTA 6 می‌تواند در سال ۲۰۲۴ عرضه شود - گیمفا
چرا GTA 6 می‌تواند در سال ۲۰۲۴ عرضه شود - گیمفا
چرا GTA 6 می‌تواند در سال ۲۰۲۴ عرضه شود - گیمفا
چرا GTA 6 می‌تواند در سال ۲۰۲۴ عرضه شود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

چرا GTA 6 می‌تواند در سال ۲۰۲۴ عرضه شود - گیمفا