راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید - گیمفا
راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید - گیمفا
راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید - گیمفا
راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید - گیمفا
راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید - گیمفا
راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید - گیمفا

راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید

آرش بوالحسنی
۰۸:۲۹ ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید - گیمفا

افزایش سطح و ماهر شدن در جدیدترین بازی مبارزه‌‌ای Capcom یعنی Street Fighter 6 می‌تواند کار دشواری باشد. در ادامه می‌خواهیم چند نکته را برای بهتر شدن در این بازی به شما آموزش دهیم.

Street Fighter 6 شاهد خیل عظیمی از مکانیک‌های جدید برای بازیکنان تازه‌وارد و کارکشته می‌شود. علاوه بر مجموعه مورد انتظار حرکات Special، کمبوها و Super Art، سیستم Drive یکی از مواردی است که برای اولین بار در فرنچایز Street Fighter از آن استفاده شده است. درک و یادگیری تمام این‌ها می‌تواند کمی ترسناک باشد، اما ماهر شدن در استفاده از آن‌ها بدون شک لذت‌بخش خواهد بود.

همچنین تعداد زیادی ابزار آموزشی و راهنما در خود بازی تعبیه شده تا بتوانید همه چیز، از حرکات ساده و پیش پا افتاده تا کمبوها پیچیده، را به آسانی یاد بگیرید. توصیه می‌شود که زمان کافی را در این بخش‌ها هم صرف کنید و با تمرین حرکات در Training Mode، گیم‌پلی خود را بهبود ببخشید. با این اوصاف به بررسی ۱۱ نکته و راهنما که با یادگیری آن‌ها به مبارز بهتری در Street Fighter 6 تبدیل خواهید شد می‌پردازیم.

مبارز خود را پیدا کنید

این یکی واضح به نظر می‌رسد. خود بازی به شما می‌گوید که بازی کردن با کدام مبارزها آسان‌تر است. با این حال، مسئله مهم‌تر این است که مبارزی را پیدا کنید که با سبک بازی شما هم‌خوانی یا بهترین کاربرد را در یک موقعیت خاص داشته باشد. آیا شما مبارزی را می‌خواهید که در کمبوها تخصص دارد؟ آیا به دنبال یک شخصیت با حملات از راه دور و برد زیاد هستید؟

باید اشاره کرد که حتی اگر شخصیتی را پیدا کنید که مناسب یک نقش مشخص باشد، ممکن است که سبک بازی آن شخصیت مناسب شما نباشد. برای مثال اگر شما یک Grappler هستید که با Zangief خوب بازی می‌کند، Manon و مکانیک‌های سیستم Medal او ممکن است برای شما مناسب نباشد. زمان کمی را صرف مطالعه Character Guide هر مبارز کنید تا بیشتر با آن‌ها آشنا شده و مبارز مناسب خود را پیدا کنید.

از حاشیه امن خود خارج شوید

street fighter 6

یافتن یک شخصیت، یادگیری تمام حرکات او و رسیدن به درجه استادی در پیاده‌سازی کمبوهای آن شخصیت می‌تواند به شدت رضایت‌بخش باشد. با این وجود، خوب است که گاهی یک شخصیت کاملا متفاوت را هم امتحان کنید. اگر از شخصیت‌های سریع خوشتان می‌آید، سعی کنید تا از Marisa و ضربات قدرتمند او استفاده کنید، حتی اگر او شخصیت کندتری باشد. حتی اگر در بازی کردن با Ryu بسیار خوب هستید، از امتحان کردن Luke نترسید. ترکیب کمبوها مشت-محور و Overdriveهای او ممکن است نفس تازه‌ای برای بازی شما باشد.

کنترل‌های مدرن را دور بریزید

راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید - گیمفا

کنترل‌های مدرن یا Modern Controls در Street Fighter 6 می‌توانند سرگرم‌کننده باشند، اما بهتر است هر چه سریع‌تر از آن‌ها فاصله بگیرید. این کنترل‌ها به شما تسلط بسیار کمتری در کمبوها می‌دهند و برخی از حرکات Special قابل دسترسی نیستند. همچنین با توجه به آسان‌تر بودن انجام حرکات Special، میزان آسیبی که شما با استفاده از کنترل‌های مدرن وارد می‌کنید کمتر است. این کنترل‌ها برای کسانی که در این ژانر تازه‌وارد هستند و می‌خواهند سریعا از توانایی‌های هر مبارز آگاه شوند مناسب است، اما بهتر است هر چه سریع‌تر آن‌ها را دور بریزید.

فریم‌ها و هیت‌باکس‌ها

راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید - گیمفا

فریم‌ها و هیت‌باکس‌ها جزو چیزهایی هستند که در هر بازی مبارزه‌ای باید با آن‌ها آشنا شوید. هر حرکت Special چند فریم شروع دارد و ریکاوری از انجام آن حرکت چقدر طول می‌کشد؟ فریم‌های شروع بیشتر به معنای فرصت بیشتر برای دخالت حریف شما است. زمان ریکاوری بیشتر هم یعنی شما پس از انجام یک حرکت مدت زمان بیشتری را بدون دفاع باقی می‌مانید. برای یادگیری هر دو می‌توانید Frame Meter را در Training روشن کنید تا با تعداد فریم‌هایی که انجام هر عمل می‌طلبد آشنا شوید. هیت‌باکس‌ها نیازمند زمان بیشتر هستند، اما یادگیری آن‌ها برای درک تاثیر و برد حملات لازم است.

بهترین Wakeupها را یاد بگیرید

راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید - گیمفا

Wakeupها قدرتمند هستند. این حملات که معمولا ضد-هوایی هستند به هنگام بلند شدن از روی زمین به درد می‌خورند. برخی از این حملات می‌توانند به شما کمک کنند تا جریان یک مبارزه را کاملا تغییر دهید و حریف خود را غافلگیر کنید. یادگیری بهترین Wakeupها برای هر شخصیت ضروری است. البته برخی مثل Juri ،Ryu ،Guile ،Chun-Li و Cammy در این زمینه بهتر عمل می‌کنند.

کمبوهای اساسی

راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید - گیمفا

چه در حال کسب تجربه در Combo Trials هستید و چه زمان خود را در بخش تمرینی صرف می‌کنید، یادگیری کمبوهای اساسی فارغ از مبارز ضروری است. کمبوهای اساسی همان ترکیباتی از حرکات هستند که می‌توانید آن‌ها در هر لحظه و بدون تعلل اجرا کنید. این کمبوها می‌توانند آسان یا پیچیده باشند، اما مهم‌ترین چیز توانایی اجرای آن‌ها در هر شرایطی است.

برای مثال اگر کمبوی اساسی شما نیازمند خالی کردن نوار Drive Gauge است، شما باید بتوانید در فاز Burnout دوام بیاورید. به هنگام ریکاوری می‌توانید با استفاده از حملات از راه دور یک شخصیت مثل Sand Blast از Luke یا Hadouken از Ryu، حریف خود را دور نگه دارید.

مزایای Burnout

راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید - گیمفا

در دنباله نکته قبلی، باید گفت که Burnout بعضی اوقات می‌تواند مفید باشد. اگر نوار سلامت حریف شما رو به اتمام است، استفاده از تمام Drive Gauge برای یک Overdrive و تمام کردن کار آن‌ها می‌تواند استراتژی خوبی به شمار برود. شما هم‌چنین می‌توانید با یک Drive Impact آن‌ها را غافلگیر کنید. فقط به یاد داشته باشید که به هنگام Burnout شما راحت‌تر گیج می‌شوید، پس به خود اجازه گوشه‌گیر شدن توسط حریف را ندهید.

Drive Rush

راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید - گیمفا

شما می‌توانید به سمت حریف خود Dash کنید و شاید در این پروسه آسیب هم ببینید، یا می‌توانید از Drive Rush استفاده کنید که پس از یک Drive Parry یا یک Normal Attack قابل لغو می‌توان از آن استفاده کرد. اولی یک بار از Drive Gauge و دومی سه بار Drive Gauge شما را خالی می‌کند. این حرکت برای حذف فاصله بین شما و حریف و انجام یک حمله سریع مناسب است. با این حال لغو کردن یک Normal Attack و رفتن به Drive Rush می‌تواند کمبوی شما را ادامه داده و آسیب بیشتری را وارد کند. البته این حرکت می‌تواند منجر به Burnout سریع‌تر شود، پس باید آن را به درستی مدیریت کنید.

ضد حمله Drive Impact

راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید - گیمفا

در طول مبارزات به نظر می‌رسد که دفع حملات Drive Impact عملا غیر ممکن است، اما چندین ضد حمله مناسب برای این حملات وجود دارد. اول باید گفت که در صورت وارد ساختن آسیب کافی به حریف، می‌توانید از زره بسیار قوی این حمله عبور کنید. شما هم‌چنین می‌توانید Drive Impact خود را آغاز کنید. اگر زمان‌بندی حرکت درست باشد، این حمله شما است که به حساب می‌آید و حریف گیج می‌شود. در نهایت باید گفت که با توجه به این که Drive Impact نیازمند چند فریم آغاز است، شما می‌توانید حریف خود را پرتاب و حمله آن‌ها را خنثی کنید.

Battle Hub

راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید - گیمفا

وقتی برای اولین بار وارد Battle Hub می‌شوید، احتمالا خیلی زود متوجه خواهید شد که تمام مبارزان شما از کنترل‌های مدرن استفاده می‌کنند. این اتفاق حتی اگر به منوی Options بروید و Classic Controls را به عنوان کنترل‌های اصلی خود انتخاب کنید هم رخ می‌دهد. Battle Hub تنظیمات خود را برای هر شخصیت دارد. پس دکمه مربع روی پلی استیشن یا X روی ایکس باکس را فشار دهید، سپس با R1 یا RB به تب شخصیت بروید و سپس شخصیت مورد نظر خود را انتخاب کنید. یک مبارز را انتخاب کرده و کنترل مورد نظر خود را بردارید.

World Tour

راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید - گیمفا

پیش از این هم بسیاری گفته‌اند که بخش World Tour در مقایسه با سایر بخش‌های بازی کمی ضعیف‌تر است. در هر صورت، می‌توانید تا حد خوبی با این بخش سرگرم شوید و آیتم‌های ظاهری جذابی را برای آواتار خود پیدا کنید. از آن جایی که هوش مصنوعی بازی خیلی قوی نیست، بهتر است از همان اول به سراغ دشمنان قوی‌تر رفته و XP بیشتری را دریافت کنید. این به شما اجازه می‌دهد تا مهارت‌ها و پول بیشتری را زودتر کسب کنید.

زمان زیادی را صرف مبارزه با دشمنان سطح پایین‌تر نکنید، مگر زمانی که به دنبال یک آیتم مخصوص باشید که در اختیار آن‌ها است. به سراغ برخی فروشنده‌ها بروید و یک سری آیتم‌های مصرفی را خریداری کنید تا میزان آسیب دریافتی در طول مبارزات را کاهش دهید. استفاده از یک آیتم جدید اثر آیتم قبلی را حذف می‌کند، پس این مهم را به یاد داشته باشید. همچنین حواستان به ارتقاهای دائم که قدرت یک حمله را افزایش می‌دهد باشد، حتی اگر هزینه ‌آن‌ها هزاران Zenny باشد.

CyrusMincraftLonesome guy the Mad OneThe last Elden ringAXXAQUARIUSامیر حسینgoatMasterv-alkalineولگرد اوسکلmeysambDARKSIRENAli_px

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید - گیمفا
راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید - گیمفا
راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید - گیمفا
راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید - گیمفا
راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید - گیمفا
راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید - گیمفا
راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Dirtyomnic گفت:

    اونایی بازی میکنن چطوره میخوام بگیرمش با پسر خالم بزنم به بدن نو آوری و خلاقیتش چطوره؟

    agha mahan🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴scorpiones
  • نایس قراره بازی خوبی باشه 🗿👍🏻

  • v-alkaline گفت:

    یه لحظه فکر کردم پست گیمفا هست😅

  • و منی که همه این گزینه ها رو تو تکن انجام دادم😁
    و بنظرم مهم ترین بخش ها همون کرکتر خود را انتخاب کنید و از حاشیه امن خارج شوید و در آخر کمبو های اساسی هست البته که همه‌ی گزینه ها از جمله drive Impact و و و و همگی مهمن

    HadesAlucardba
    • zed fan boy گفت:

      چرا چرت پرت میگی میخوایی تکن گندش کنی کل سیستم جدید گیم از سه نسخه قبلی استریت فایتر گرفته شده کجاش تو تکن بوده ؟ کمتر چرت بگو دیگه ناموسا اون روز که هیت میکردی گیم رو الان شده شاهکار الانم داری جوری حرف میزنی که انگار سیستم مبارزه گیم تو تکن بوده توهم پشت توهم 😐

      Boy GamerASUKA FAN(TEKKEN GOD)Hades
      • ببین ینی تو حتی یه بار هم تکن بازی نکردی وگرنه میدونستی که درایو ایمپکت و… تو تکن یه اصله که از تکن ۷ اضافه شده، و من هنوزم نمیگم که این گیم شاهکاره چون تکن ۸ قراره شاهکار اصلی بشه

        ASUKA FAN(TEKKEN GOD)
      • بعدشم برو دنبال کارو زندگیت بچه من حوصله کل کل با تو رو ندارم تو خودت نه تنها میدونی تکن یه شاهکار بود و هست بلکه همه میدونن اگه هم نمیدونستی حالا میدونی، و بله تکن هم ویک آپ داره هم درایو راش هم درایو ایمپکت

        ASUKA FAN(TEKKEN GOD)
        • zed fan boy گفت:

          بچه ؟ اینارو حتما ویکی پدیا مطلب توش خوندی نه ؟ ببرمت زیر کامنت هات که نوشتی این گیم شاهکار شد رفت یادت بندازم؟ امید به تکن هشتی که تکراره نسخه هفته ؟ جالبه منی که شچ چهل ساعت تایم پلی تیکن هفت دارم نه درایور پری توش دیدم نه درایور ایمپکت جالبه درایور راش هم ندیدم 😂😐 ولی تو استریت فایتر دو استریت فایتر چهار و پنج همشون بوده جالبع اصلا نمیخوایی بفهمی که این میکانیزم از نسخه هایه قبلی استریت فایتر اومده نسخه دو مال زمانیه که تو بچه بودی نسخه چهارم مال زمان بازم بچگیته تو نسخه پنج تازه فهمیدی فایتینگ چیه 😂😂 وایی هر سری حرف از گیم فایتینگ میزنی پشیزی اطلاعات نداری اصلا پشیمون میشم کامنت میزارم برات

          ASUKA FAN(TEKKEN GOD)
        • zed fan boy گفت:

          حوصله کلکل نداری چون هیچ دانشی نداری وقتی هنوز تعداد پلیر هایه انلاین تکن از مورتال کمبت تو استیم بیستر نیست تموم شوکیس هاش فقط گرافیکش رفته بالا مکانیزم همون قبلیه کمبو ها همونه تو اومدی برا من تکن تکن میکنی ؟ همون قدر که نمیدونی تکن 3D فایتینگ محسوب میشه در حدی نیست که بخواد با استریت فایتر حتی مورتال رقابت کنه تازه داری میگی تکن هفت برو ببین استریت فایتر پنج کی اومده تکن هفت چند ماه بعدش اومده داری رسما به شعور خودتم توهین میکنی میکانیزمی که الان تو استریت فایتر شیش هست رو با تکن هفت مقایسه میکنی تکن هفت بعد استریت فایتر پنج چهار و دو اومده کاملا طبیعیه که کپی برداری کرده باشه مثل میکانیزم کیمو هایه مورتال که از استریت فایتر دو و مارول vs کپکام اومده :/

          ASUKA FAN(TEKKEN GOD)
        • zed fan boy گفت:

          جمله اگه نمیدونستی حالا میدونی هم 😐😂 اسکی جالبی بود لذت بردم راستم میگی ادم حداقل برا یکی کامنت میزاره که ذره ای دانش در مورد بحث داشته باشه حداقل فن بوی تکن نباشه دهنش باز کنه یه چیزایی بگه که تو گیمی که فن بوی اون هست وجود خارجی نداشته باشه من برا تکن هم احترام قائل هستم ولی دیگه داری زیادی دست پاش میزنی
          هشتت هم که داره میاد اونم سال میلادی جدید با این همه شوکیس کاراکتر فلان بهمان نیومدن مکانیزم جدید فایت معرفی کنن مثل مورتال که رفت اخر دست به دامن کیمو ها شد تکن هم تکرار قبلشه مادر بزرگ منم این رو واضح میتوته ببینه
          حتی از مورتال کمبت یازده هم پلیر انلاین تو استیم نداشت همون گیم شاهکاررر قرن تاریخ 😐😂

          ASUKA FAN(TEKKEN GOD)
          • تکن ۸ مکانیزم جدید معرفی نکرد!؟!؟!؟!؟!؟؟!؟
            یدونه تریلر ازش دیدی؟!؟

            • zed fan boy گفت:

              بگو خوب چرا الکی تف میدی بگو امثال چی اضافه کرده ؟ مدل فایت جدید؟ کمبو جدید؟ کاراکتر جدید ؟ داستان جدید؟؟؟؟ چی .

              • علاوه بر تغییراتی که تو مکاتیزم ریج انجام دادن، تو مکانیزم Heat رو تو تریلر ها ندیدی که دو راه برای رسیدن بهش وجود داره و وقتی بتونی نوارش رو پر کنی میتونی حریف رو با خاک یکسان کنی؟ اون دو راه یکیش اینه که از Heat Engager استفاده کنی ینی همون حرکت هایی که باعث میشه به طرف حریف بدویی و کمبو های ترکیبی رو با قدرت شروع کنی
                مکانیزم دیگه هم Recoverable Gauge که شبیه یکی از مکانیزم های تکن تگ ۲ هستش، و بله اگه تکن فن باشی میبینی که همه کرکتر ها از کینگ گرفته تا آسوکا و جین تعدادی کمبوی جدید بهشون اضافه شده مخصوصا آسوکا، لارس هم که کمبو هاش تقریبا به کلی تغییر کرده و کرکتر جدید هم مطمئن باش بزودی اضافه میکنه، داستان هم که فعلا نمیشه جدید کرد چون جین باید فعلا به کمک لارس و لی و آلیسا و شاید آسوکا به جنگ کازویا بره اتفاقا اینکه جون کازاما بالاخره به بازی اصلی برگشته نشون دهنده یه پیشرفت عالی تو داستان بازی میتونه باشه

                • اگه نیاز به توضیح بیشتر هست باید بگم که مکانیزم Recoverable Gauge
                  همون بازیابی مقداری از نوار سلامت حین فایت هستش(به انداره یک دوم دمیج ضربه ای که به حریف وارد میشه نوار سلامتی بازیابی میشه)

      • بعدش من کی گفتم همه اینا تو تکن هس چرا حرف تو دهن میذاری بچه برو پی بازیت

        ASUKA FAN(TEKKEN GOD)
      • و تکن گنده بوده و هس نیازی به گفتن من یا کس دیگه ای نداره

        ASUKA FAN(TEKKEN GOD)
      • و کمبو های اساسی ترکیبی که تکن داره و پاور راش هاش و ضرباتی که حریف رو بین زمین و هوا نگه میداره خیلی کار شده تر از استریت و حتی مورتال کامبته هیج بازی فایتبنگی از لحاظ تعداد کمبو ها و نحوه استفاده ازشون به تکن نمیرسه

        ASUKA FAN(TEKKEN GOD)
        • zed fan boy گفت:

          خودت خودت لایک نکن بعد تکن 3D محسوب میشه والا ما تغیری تو هشت ندیدیم همه همون قبلی هاست وقتی هنوز نمیدونی استریت فایتر تاکتیکی هست و ترکیب کمبو هاش تاکتیک میخواد از چی حرف میزنی ؟ که سه تا مثلث بزنی طرف شوت کنی تهه مپ گیم هیچ کاری هم جلوت نکنه این شده ترکیب کمبو؟ یادمه برا کاراکتر کینگ همچین چیزی بود سه تا مثلث فقط 😐

          ASUKA FAN(TEKKEN GOD)
          • ببین حداقل یجوری حرف بزن معلوم نشه تاحالا تکن بازی نکردی این مکانیک هایی که گفتم تو تکن ۶ اضافه شد معلومه حیت یه بار هم سعی نکردی کمبو های ترکیبی بزنی چون شاید اصن تا حالا بازی نکردی وگرنه اگه همین تکن ۷ رو بازی میکردی رو حالت هارد یا اولترا هارد نه ایزی🤣🤣 میفهمیدی اگه کمبو های ترکیبی نزنی و کمبو ها ی مختلف رو با هم ترکیب نکنی هیچ کاری نمیتونی بکنی

        • zed fan boy گفت:

          وقتی حریفت هیچ دیفنسی جلوت نداره رو زمین هوا میزنیش الان فایتینگ محسوب میشه دیگه؟ سه تا مثلث میزنی تا تهه مپ میبریش خوبه تو گیم پلی هایه تکن هشت کاراکتر کینگ هست طرف سه تا مثلث میزنه میره تا اخر جون حریف تهه مپ 😐😂 همون تکن هفت سابق اینقدرم کودک سالی که کامنت میزاری این شاهکار شد رفت الان یادت رفته آخیی عیب نداره برو همون کژوال فایتینگت بازی کن سه تا مثلث بزن پشت هم چیزی نیست پیش میاد

          • حریف دیفنس نداره؟! اتفاقا حریف هم دیفنس زمینی داره هم دیفنس مستقیم و اگه تو وقتی یه ضربه میزنی و دفاع میشه کافیه یه بار دیگه یه ضربه اشتباه یا با زمان بندی اشتباه بزنی تا فنا بری یجوری میزنتت که ۷ ۸ ثانیه نمیتونی از بین زمین و هوا تکن بخوری پرتت میکنه هوا بعد با چند تا کمبوی ترکیبی رو هوا میزنتت بعد میکوبتت زمین و درحال تلو تلو خوردن رو زمینی کمبو ی آخر رو میزنه و تقریبا نصف نوار سلامتی تموم میشه

          • باز من خوبه کپکام vs مارول اینفینیتی رو بازی کردم که بفهمم استریت فایتر رو بدون هیچ دانشی و فقط با پشت سر هم دکمه زدن و بیخودی بازی کردن میتونی به نتیجه برسونی ولی تو یا تکن ۷ رو بازی نکردی یا رو ایزی بازی کردی چون نمیدونی یادگیری کمبو های تکن و اینکه چه زمانی و چجوری ازشون استفاده کنی چقدر سخته و حرفه ای بودن میطلبه پس برو پی بازیت نمیدونستی تکن چقد تو بحث کمبو از همه بازی ها سره حالا میدونی اگه بازم نمیدونی برو تو اینترنت دو تا فیلم بازیکن حرفه رو ببین بفهمی تکن ینی چی البته اگه سنت رسیده و مامان بابات میدارن ۴ ۵ دقیقه فیلم ببینی

            • zed fan boy گفت:

              من انلاین پلیرم جیگر هیچ وقت نمیرم با سی پی یو گیم خودم سرگرم کنم جرعتش داری یه سرم به انلاین بزن یا دمو استریت فایتر شیش دان کن برو انلاین مچ ببین این همه ادعا که تو تکن داری مثلا اونجا تاکتیکی هست کمبو میزنی فلان بیسار تو استریت فایتر چطوریه و چه میکانیزمی داره 😂😂 ادعا داری هم که مارول وی اس کپکام پلی دادی یادم میوفته اولین نسخه ای که ازش پلی دادم ۱۳۸۶ بود اون زمان فکر کنم تازه به دنیا اومده بودی ها

            • zed fan boy گفت:

              بدوننتیجه دکمه زدن؟ نکنه یادت رفته لقب تکن هرچی سریع دکمه زدن بیشتر بردنه ؟ ننگ تکن رو هیچ وقت به استریت فایتر نچسبون 😐😂 هرچی نقطه ضعف تکن هست خندم میگیره میخوایی فقط بچسبونی به استریت فایتر

              • سریع دکمه زدن مال قبل تکن ۵ بود برو یه بار الان تکن بازی کن ببینی چجوری همون سی پی یو لهت میکنه

                • اگه تونستی تو تکن ۷ یا حتی همون تکن ۶ رو حالت وری هارد یا اولترا هارد با علکی دکمه زدن نتیجه بگیری بیا هرچی میخوای بگو وقتی که لول کرکترت بالا باشه مثلا تکن گاد باشی و بازی رو اولترا هارد باشه برا برنده شدن حتما باید تموم کمبو های کرکتر رو از حفظ باشی و با کمک کمبو های ترکیبی یا ۱۰ هست کمبو هایی که نو پرکتیس هست و باید یادگیری و حفظش کنی و رو حریف تو زمان مناسب و پیدا کردن مکان مناسب برا زدن کمبو رو حریف پیادش کنی، حتی بعضی وقتا میتونی با خلاقیت خودت یه کمبوی طولانی و ترکیبی با کمبو هایی که بلد بودی بسازی.

              • تا حالا شده برا زدن یه کمبوی ترکیبی دسته رو بدی بالا رو به جلو و هم زمان دایره بزنی و وقتی حریف تو هواس کمبوی مثلث،مربع و در آخر (مثلث مربع هم زمان) رو بزنی بعد که حریف در حال زمنیه خوردنه دوباره بری جلو تا بهش برسی و هم زمان کمبوی مثلث و (دایره ضربدر هم زمان) رو بزنی و بعد دوباره وقتی زمین درحال زمین خوردنه دسته رو بدی سمت پایین متمایل به چپ و دایره بزنی و بعد ضربدر تا یه کمبوی ترکیبی بزنی؟ تا حالا شده که برا دفاع و ضربه ی هم زمان اول ۴ تا دکمه رو باهم بزنی تا دمیج ضربت بیشتر بشه و بعد ( عقب + مثلث و دایره هم زمان) رو بگیری تا ضربه ی حریف رو بی اثر کنی و مثل چرا و فلک پرتابش کنی رو زمین؟
                حالا بنظرت این چیزا رو میشه همینجوری تو بازی استفاده کرد؟

              • اصلاح میکنم
                چرا و فلک=چرخ و فلک
                زمین
                زمین در حال زمین خوردنه=حریف درحال زمین خوردنه
                و اینم بگم که تمام این کمبو ها باید بدون مکث و ذره ای اشتباه زده بشه تا نتیجه بده

        • zed fan boy گفت:

          نحوه استفاده ؟ تهش اسپم سه تا مثلث رو همه کار خاصی میخواد مثلا الان تو مورتال کمبت فینیشر زدن کار سختیه ؟؟ تا حالا شده سه تا دکمه جدا از هم رو کی پد بالا رو بگیری برا کمبو زدن ؟ تاحالا شده مثلث مربع رو چهار بار باهم بزنی تا کمبو بزنی؟, تمام کمبو هایه تکن از یه دکمه استفاده میکنه سه تا مثلث پشت هم دوتا دایره ولی استریت فایتر سه تا دکمه نیازه مثلا دایره مربع مثلث برا زدن سوپر کمبو و کمبو هاش تازه با فیتینگ استیک که اصلا نمیدونی چیه تا به حال پلی ندادی فایتینگ گیم رو که بفهمی کنتلر جوک خالصه :/

          ASUKA FAN(TEKKEN GOD)
          • ببین اصن ارزش بحث کردن نداری همین که میگی ۳ تا مثلث ینی هیچوقت تکن بازی نکردی یا انقد بچه ای که رو ایزی پلی میدی و بله همیشه باید اینکار رو کرد کمبو های دو دکمه ای مثل مثلث مربع و…… و تا حالا یه بار از ریج استفاده کردی تا بفهمی چن تا دکمه و رو بزنی و عقب جلو کنی تا انجام بشه ینی تو اصن هیچی راجع به تکن نمیدونی هیچیز تکن بازی کردن و یاد گرفتن کمبو هاش (فقط برا یه کرکتر) به کلی تمرین و زمان و دانش میاز داره که از حرفات معلومه هیچکدوم رو نداری و استفاده نکردی

            • zed fan boy گفت:

              دانش من برا زمانیه که با فایتینگ استیک برا تورنومنت استریت فایتر چهار هشت ساعت تمرین داشتم همون زمان که تو امثال تو هنوز کنسول نداشتن بازی کنن
              داری ازیه گیمی حرف میزنی که نصف استریت مورتال پلیر انلاین نداره
              داری از گیمی حرف میزنی که هفت ساله یه میکانیزم جدید نداده
              تمام میکانیزم هایه استریت فایتر شیش برا نسخه هایی هست که قبل تکن شیش هفت اومدن چطوری تو قبلش تو تکن تجربشون کردی؟؟؟ وقتی تازه معرفی شده بودن؟؟ این همه ادعا سرچ گوگل داری به ویدیو میگی فیلم تازه یکی جوابت میده بهش میگی ارزش بحث نداری؟ بحث سر چی اصلا؟ چیزی که عیانه چه حاجتی به بیانه اخه؟ امثال تو میومدن استریت فایتر چهار از سخت بودن بازی فشار میخوردن میزاشتنش کنار
              همیشه تکن مورتال کژوال بودن و راحت تر میشده یادشون گرفت اینو همه دیگه میدونن
              وقتی تو تو گیمی که ادعا داری پلی میدیش هنوز نمیدونی کینگ کاراکتر همون گیم کمبو سه مثلثی داره واقعا نیا حرف بزن چرت پرت بگو :/

              • آخه بیچاره تکن نصف استریت پلیر آنلاین نداره حداقل یه حرفی میزنی قبلش برو یه سرچ بزن ببین داری چی میگی ،من گفتم این مکانیزم ها رو تکن ۶ و ۷ تجربه کردم نه قبلش، من نگفتم کینگ کمبو ۳ مثلثی نداره مرد حسابی گفتم تو از کمبو هاش فقط اینو میدنی کینگ انقدر کمبو های ترکیبی و سخت و متنوع داره که حرفه ای شدن باهاش نزدیک به ۵ ماه طول میکشه، اتفاقا تکن و مورتال همیشه سخت تر از استریت بودن من خودم تو استریت رو فقط با دکمه زدن بیخودی نتیجه میگرفتم

          • حداقل به فیلم از تکن ۷ رتو اینترنت سرچ کن ببین خواستی با یه تکن فن بحرفی اینجوری ضایع نشی حداقل بازی دوتا حرفه ای رو نگا کن ببینی اصن کمبو و نحوه استفاده ازشون ینی چی

            • zed fan boy گفت:

              وقتی هنوز به ویدیو میگی فیلم من ضایع شدم 😐😂 باش حداقل مثل تو صد بار حرفم عوض نمیکنم که یا نمیگم به یه گیم شاهکار بعد بیام دبه کنم سرش از تکن هیچی نمیدونم اینم باشه فقط برو سرچ کن کمبو هایه کاراکتر کینگ ببین وایی وایی مشکلی نداره تکن هرچی بیشتر دکمه سریع تر بزنی سریع تر میبری وقتی در این حد از گیمی که فن بوی هستی اطلاعات نداری یکی دیگه جوابت میده دهنت میبنده نیا بگو ارزش بحث نداری فرار رو به جلو نکن برو همون گیم تکراری پلی بده که یه میکانیزم جدید هم نمیده
              هفتش هم همین بود تازه برا ادا احترام به استریت فایتر آکوما هم اضافه کردن 😐😂 برو فعلا هر موقع گیمت پیشرفت داشت بیا

              • وقتی تکن ۸ بهترین بازی سال شد میفهمی پیشرفت ینی چی، و هنوزم میگم که تو نمیدونی تکن چیه، هنوزم میگم که از تکن ۶ به بعد برا حرفه ای شدن تو تکن باید خیلی خیلی وقت بذاری باید خیلی زمان بذاری، همون کرکتر کنیگ نزدیک به ۱۰۰ تا کمبو داره که میتونی اکثرشون رو با هم ترکیب کنی و حریف رو له کنی در صورتی که تو جز یه کمبوی ۳ ته مثلث هیچی دیگه بلد نیستی ازش شاید حتی نمیدونی که کمبویی برا کینگ هست که بجا ۳ تا مثلث باید ۲ تا مثلث و ۱ مربع بزنی😂😂😂 بعد میای دربارش اظهار فضل میکنی، تو که گوش ت بدهکار نیس ولی برو تو پرکتیس تکن ۷ ۱۰ هیت کمبو و کمبو های ترکیبی رو فقط ببین تا متوجه بشی تکن کمبو ینی چی

            • zed fan boy گفت:

              من چهار ساله سونیک فاکس دارم نگاه میکنم همه چی هم پلی میده بهترین پلیر تکن که پاکستانی هم هست رو چنلش دارم من خیلی قبل تر از امثال تو هم با تکن هم با مورتال اشنا شدم فقط موندم این همه در بری که در مورد تکن میگی وایی فلانه بهمانه این همه تاکتیک فلان بازم تهش یه پلیر جدید میاد توش با اسپم کردن چهارتا دکمه زدن همین تویی که ادعاته رو خورد میکنه 😐😂
              خداروشکر که تو استریت فایتر شیش مکانیزم استامینا هست
              این همه ادعا میکنی خوب به من نشون بذه ایا تکن هفت نواری به اسم استامینا داره؟؟ ایا وقتی تموم شه کاراکتر گیج میشه موقعیت میده برا زدنش؟ من هرچی تکن هفت گشتم نوار استامینا توش پیدا نکردم که بخشی از میکانیزم درایور هست اره 😂😂

              • درسته تکن نوار استقامت نداره ولی کمبو های زیادی داره که میتونه حریف رو گیج کنه تا فرصت زدن کمبوهای ترکیبی و اساسی فراهم بشه، و این چیزایی که درمورد تکن میگم به هیچ وجه دری وری نیس چون ۱۳ ساله که دارم تکن پلی میدم و باهاش بزرگ شدم اگه تو زمانی که تکن ۳ ۴ یا ۵ اومد میگفتی که تنها کاری که باید بکنی پشت سر هم دکمه زدنه من قبول میکردم ولی اگه بگی تکن ۶ تگ ۲ و ۷ اینجوری هستن هیچ جوره تو کتم نمیره چون برا اینکه تو این نسخه ها کاملا حرفه ای بشم نزدیک به ۴ سال وقت گذاشتم، تکن بازی کردن این نیس که یه مارشال رو برداری وایسی پشت سر هم مربع و ضربدر بزنی تکن بازی کردن خود زندگیه تو با همون مارشال میتونی کمبو های ترکیبی رو پیاده کنی که حریف هیچ کاری جز نگاه کردن نتونه انجام بده، میتونی وقتی چیزی از نوار سلامتی ت نمونده بخاطر اینکه تو حالت ریج هستی و دمیج کمبو هات ۱.۵ برابره با چند تا کمبوی ترکیبی و زدن ریج آرت موقعی که حریف بین زمین و هواس کل نتیجه رو برگردونی.

                • GOD GAME گفت:

                  من جای داداشم جواب میدم پرونده بسته شه

                  وقتی میزنی تو اسمت تعصب گیم میکشی انتظار نمیره دیگ
                  چی میگی تیکن کجاش خوبه هعییی
                  تیکن متاش بیشتره نه
                  نصبش بیشتره نه
                  جای مهم تری داره تو تورنمنت بازم نه
                  یعنی کپی مهزه این سیستم هایی که میگی اول واس استریت فایتر بوده
                  اینم که وقتی جونت کمه فینیش میزنی مال فتال مورتال کمبت
                  زمین شکستن و طبقه پایین رفتن مال کینگ اف فایتر ۱۲
                  بقیشم از سامورایی شودن
                  داستانم که ۸ سری راجع خانواده کیشمیشیا پس برو دیگ

                  راستی امتحان تیزهوشان قبول شدی؟ 🤣🤣

                  GOD GAME
            • GOD GAME گفت:

              یه طوری میگه موو هاش بیشترن

              تیکن کامند لیستش موو کمبو قاطیه اینقدر خیت من تیکن هیت نمیکنم ولی واقعا استریت فایتر یه سر گردن بالاتره
              استریت فایتر هرک کرکتر بیشتر ۱۰۰ کمبو داره بقیشونم همینطور تو خودت هی میگی انگار تیکن بازی نکردی یک ما پلی دادیم
              تو چی پلی دادی نظر میدی پدر فایتینگ استریت فایتر تمام

راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید - گیمفا