تاد هاوارد: Starfield از غوطهوری Red Dead Redemption 2 الهام گرفته است
تاد هاوارد (Todd Howard)، کارگردان Starfield، در خصوص الهام گرفتن این اثر از برخی المانهای عنوان تحسین شده Red Dead Redemption 2 توضیحاتی را ارائه داده است.
عناوین نقشآفرینی بتسدا گیم استودیوز (Bethesda Game Studios) هویت بسیار خاصی دارند و اگرچه ویژگیهای مختلف بازیکنان را با تجربیات منحصر به فرد خود به مکانهای مختلف منتقل میکند، اما DNA استودیو در هر یک از بازی های آن برجسته است. در Starfield نیز چنین موردی صدق میکند، با این حال به عنوان اولین آیپی جدید توسعهدهنده مذکوردر ۲۵ سال گذشته و به عنوان اولین بازی علمی تخیلی، این استودیو برای الهام گرفتن به بازیهای مشابه دیگری نیز مانند Mass Effect یا No Man’s Sky توجه کرده است. علاوه بر عناوین مذکور، نام Red Dead Redemption 2 نیز به عنوان منابع الهام این توسعهدهنده دیده میشود.
تاد هاوارد در مصاحبهی اخیر خود با IGN اظهار داشت اگرچه شباهتهای آشکاری بین Mass Effect یا No Man’s Sky و Starfield از لحاظ محیط علمی-تخیلی وجود دارد، اما سازندگان برای الهام گرفتن توجه ویژهای به بازی Red Dead Redemption 2 داشتهاند. به گفتهی هاوارد، Starfield مشابه عنوان جهان باز راکستار (Rockstar) روی جابهجایی بازیکنان و غوطهور ساختن آنها در دنیای خود تمرکز می کند تا به آنها اجازه دهد که فانتزی کاوشگر علمی تخیلی خود را ارائه نمایند
هاوارد در خصوص شباهت Starfield با عناوین Mass Effect و No Man’s Sky میگوید:
مشخصاً این بازیها عناوین علمی تخیلی هستند و یک داستان علمی تخیلی را ارائه میدهند. با این حال، فکر میکنم Starfield به طور واضح در برخی مکانیزمهای خاص شباهتهایی به سری Elder Scrolls و Fallout و چیزهایی که تاکنون ساختهایم، دارد.
این عناوین بازیهایی هستند که شما را در دنیایی قرار میدهند و به یک مکان میرسانند. حس میکنم Starfield حسی شبیه به Red Dead Redemption 2 دارد، مانند این است که دارم با فانتزی وسترن زندگی میکنم. بنابراین در این حالت، شما در حال زندگی در یک فانتزی کاوشگر علمی تخیلی هستید. گاهی اوقات در یک سیاره بایر هستید،و هیچ چیز اتفاق نمی افتد. بنابراین به نظر من، اینها بازیهایی هستند که احساس میکنم در واقعیت دنیای بازی ریشه دارم و هر چیز دیگری به نوعی ناپدید میشود.
البته Starfield به عنوان یک اثر اکشن نقشآفرینی مبتنی بر سیستم انتخاب چندان شبیه به Red Dead Redemption 2 نخواهد بود. این اولین باری نیست که یک بازی جهان باز از ساختهی وسترن راکستار الهام میگیرد. نینتندو به صراحت از Red Dead Redemption 2 به عنوان منبع الهام بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom یاد کرده است.
بازی Starfield در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ (۶ سپتامبر ۲۰۲۳) برای ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد و از روز اول انتشار برای مشترکان سرویس گیم پس در دسترس خواهد بود.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
حتی تصور rdr3 هم لذت بخشه تا اون موقع با استارفیلد کبیر و gta 6 سرگرم میشیم💪🏻
استار فیلد کبیر
Gta 6 کبیر یه تصویر از همین بازی رو رد دد ۳ و استارفیلد هم سنگینی میکنه💪
شاهکار
برترین گیم تاریخه
واقعا با وجود بازی هایی مثل ویچر ۳ یا ردد ۲ و سری الدر اسکرولز ادم یادش میرفت اینا همشون تو یه دنیای خیالین قشنگ تو دنیاهاشون زندگی میکردی لعنتی وقت زیادی هم میخوان برا خودم لذت اصلیشون اینه قشنگ صبح تا شب بشینی پاشون ارتباط بگیری این استارفیلدم فکر کنم از همشون این حسو بیشتر داشته باشه و محتواشم که بیشتره بشدت
آره مثلا تو ویچر میرسیدی به یه جا قشنگ دلت میخواست مأموریت های فرعی رو بری و همه جاشو بگردی
من تو ویچر عملا زندگی کردم چقدر جهانش زنده و پویا بود مخصوصا اون طلوع افتاب تو نویگراد من قشنگ صبح اونجا صبح زندگی خودم بود اصلا زمانو تو بازی تغییر نمیدادم انقدر کوئست میرفتم تا شب میشد تنها محتوایی که تو بازی بود اون گنج ها داخل اون دریا بود که اسمشو یادم رفته تنها محتوای بد بازی
داداش حتما انتقال حسش بیشتر
۱۰۰۰ تا سیاره داره ها
من اصن الدر اسکرول ها رو دوس ندارم. کمبتشون افتضاحه
منم توی ویچر و رد دد زندگی کردم
بنازم راکستار چی درست کردی اونم در سال ۲۰۱۸ 👑💎 >>>
اسن خود تاد چند وقت پیش گفت : ما هم باید از راکستار یاد بگیریم در ساخت الدر ۶
بحث اینه اون موجود چطور زندس هنوز؟ بنده حلالش میدونم
ناتی گاد@ آهان این همون بود که گفت ناتی داگ سر دلست دو ریسک نکرده اوکی بیخیال عوارض کرونای جدیده جدی نگیر این نظرات محترمانه رو دوست من
قدرت راک استار یکی از غول های صنعت گیم
انتظار متا بالا ۹۵ برای این دارم
الکی هایپ نکن بشخصه بالای ۸۰ در نظرمه البته بگم صرفا بخاطر اینکه ناراحت نشم اگه خراب کرد
من خودم پلی استیشن دارم و اصلا هم براش هایپ نیستم ولی اینکه بتسدا بتونه صنعت گیم رو کمی متحول کنه خوشحال میشم
نمیدونم شاید فکر کردید من ps دارم کامنتم هیته ولی من ss دارم و می ترسم خراب کنه بشخصه دیگه جز راکستار
بزرگ بودن پیش از حدش شبیه یه شمشیر دو لبس یا خیلی خوب میشه یا بد
این است عظمت راک استار و با gta 6 صنعت گیم را دگرگون خواهد کرد
استارفیلد: غوطه ورم
رد دد: نغوطیدم
باحال گفتی 😁😁
من به ایکس باکس فنا یه تبریک باید بگم چون تریلر اول استارفیلد که پخش شد فکر کردم این بازی قرار نیست موفق بشه گان پلی اش هم که خیلی رو مخ بود ولی تریلر جدیدشو که دیدم واقعا عالی بود. گان پلی واقعا پیشرفت داشت سیستم شخصی سازی و کاوش واقعا نامحدوده .
امیدوارم بعداً مثل د لست و گاد آف وار یه مستند از پروسه ساخت این بازی بسازن . خیلی دلم میخواد بدونم اون ۱۰۰۰ تا سیاره رو چطوری ساختن .