سازندگان Avowed از همراهان، سیستمهای تعاملی و کلاسهای مختلف موجود در بازی میگویند
در نقشآفرینی جدید استودیوی Obsidian یعنی Avowed، بازیکن میتواند برای شخصیت «سفیر» گستردۀ وسیعی از امکانات شخصیسازی را تجربه کند.
بهنظر میرسد که بازی جدید آبسیدین دیگر نمیخواهد تا یک Skyrim دیگر باشد. بهجای آن، سازندگان میخواند تا یک برداشت آزادانهتر و در عین حال متمرکزتر از پایههای اسکایریم ارائه دهند. بهدنبال عرضۀ جدیدترین تریلر از بازی Avowed پس از حدود سه سال، رئیس استودیو بههمراه کارگردان بازی در مصاحبهای با PC Gamer به ارائۀ جزئیات بیشتریپرداختند.
بازی Avowed در منطقهای بهنام Living Lands جریان دارد؛ قسمتی دورافتاده از سرزمین Eroa که بازی Pillars of Eternity هم در آن جریان داشت. یک طاعون بزرگِ افسارگسیخته در سرزمین مذکور رو به رشد است و شما بهعنوان سفیر امپراتوری Aedyr مسئولیت انجام تحقیقات مربوطه را بهدست گرفتهاید. Carrie Patel بهعنوان کارگردان این اثر میگوید:
همه قرار نیست از اینکه یک سفیر از طرف امپراتوری در این قسمت دورافتاده از سرزمین حاضر شده خوشحال باشند. بنابراین ماجراجوییهایی هم پیش میآیند.
نقش بازیکن بهعنوان «سفیر» ثابت است و تغییر نمیکند. البته شما هنوز میتوانید میان تجربۀ بازی بهعنوان نژاد انسانی یا اِلف انتخاب کنید ولی انتظاری بیشتر از این در حیطۀ نژادهای انتخابی موجود نداشته باشید. با اینوجود، کارگردان قول میدهد که شخصیت، ظاهر، علایق و سلایق و حس و حالی که به کاراکتر میدهید همگی براساس انتخابهای بازیکن باشند.
در ادامه کری پتل دربارۀ داستانسرایی و همراهانی که کاراکتر در طول تجربهاش پیدا میکند و تضاد این دو با یک جهان وسیع گفت:
بهعنوان کسی که در طول روند توسعه تحت عنوان طراح روایی و داستانی فعالیت میکردم، همراهانی که شخصیت اصلی در بازی دارد بخش عظیمی از تجربه هستند و باعث ایجاد اشتیاق زیادی چه برای توسعهدهندگان و چه برای بازیکن میشوند. یک مسئله که ما واقعاً میخواستیم با Avowed انجام بدهیم این بود که کاری کنیم همراهان موجود، در داستان بازی تأثیر جدی داشته باشند و بهعنوان جزئی از لایۀ اصلی روایت قرار بگیرند.
در بعضی از بازیها، آنها بهصورت انتخابی قابل استخدام هستند اما در Avowed، آنها بهشکلی عمیق به داستان گره میخورند. ما میخواستیم تا این احساس را ایجاد کنیم که شما در این منطقۀ بزرگِ عجیب و بکرِ طبیعی هستید، به یک ماجراجویی میروید و یک گروه کوچک اما صمیمی و نزدیک همراه شما هستند. آن احساس ماجراجویی در طبیعت که باوجود یکدیگر پیدا میکنید، آن احساسی که از تقسیم کردن اکتشافها و خطرها پیش میآید [همه و همه جزئی از این ماجرا هستند]. این آدمها درست بهاندازۀ همۀ اتفاقات مهم دیگری که میافتند بخشی از داستان هستند.
بهنظر میرسد که تعامل شما با همراهانتان در Avowed بسیار شبیه به بازی The Outer Worlds باشد؛ جایی که در آن بتوانید لحن مورد نظر خود را هم به گفتارتان اضافه کنید. کارگردان بازی ادامه میدهد:
ما میخواستیم تا یک حد وسط ظریف [در طراحی دیالوگ] داشته باشیم. میخواستیم تا انتخابهای دیالوگی خاصی طراحی کنیم که در آن برای هر دیالوگ آنقدر روح و شخصیت وجود داشته باشد که تبدیل به یک دیالوگ جالب و سرگرمکننده شود و در عین حال، میخواستیم تا آنقدر فضای آزاد برای بازیکن ایجاد کنیم که او هم بتواند برای انگیزهها و رفتارهای شخصیت خودش تصمیم بگیرد.
بازی Avowed یک بازی نقشآفرینی تکنفره است که علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، شامل برخی تعاملات سیستمی هم در جریان گیمپلی و جهان بازی میشود؛ برای مثال، رعد و برقها میتوانند به آب شوک الکتریکی وارد کنند. در طول ماجراجوییها و سفرهای بازیکن، شما میتوانید تا دو همراه مختلف برای خود انتخاب کنید که هرکدام تواناییها و انگیزههای خاص خودشان را دارند. همچنین بازیکنان میتوانند از یک درخت مهارت پرجزئیات با دقت به محدودیتهای مخصوص هر کلاس یا سبک بازی برای ایجاد پیشرفت در شخصیتشان استفاده کنند. بنابراین بهنظر میرسد که بازیکن بیشتر از اینکه نگران اضافه شدن عددی و رقمی مهارتها باشد، باید تواناییهای جدید را از طریق درخت مهارت بهدست بیاورد.
بازی Avowed قرار است تا در سال ۲۰۲۴ و برای پلتفرمهای ایکس باکس سری ایکس و اس و رایانههای شخصی منتشر شود. همچنین این بازی از روز عرضه روی سرویس Game Pass قابل تجربه است.
منبع: Gamingbolt
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
نظرات
کم کم داره امیدم به بازی برمیگرده
خوشحالم که class های پیلارز حضور دارن. خیلی کلس های جذابی داره این دنیا. دوست دارم بدونم کلس druid رو چطوری توی زاویه اول شخص پیاده کردن
از طرفی ناراحتم نژادهای دیگه قابل بازی نیستن… البته شاید تفاوت قد زیاد بین نژادها با دوربین دیالوگ بازی تداخل داشته. توی پیلارز کلی نژاد خفن بود
بنظرتون فردا گیمپلی نشون میدن یا فقط interview؟
میگم Space dementia In her eyes تو تلگرام تویی؟
اونطور که من دیدم تو توییتر ظاهراً هل بیلد هم هست فردا، اما دقیقا نمیدونم قراره نمایش داده بشن یا مثل پارسال قراره راجع به بازی ها صحبت و مصاحبه وو بشه!
هایپ کنندس توضیحاتش ،از اون بازیاس که میری چت کنی تا داستان رو بفهمی !
امیدوارم یکم هم به گرافیک بپردازن ، میدونم گرافیک مسئله چندمه ،اما من از باقی مسائل دلم روشنه که دارم رو گرافیک تاکید میکنم و دیدم نسبت به گرافیک محدود نیست (:
یه سوال pillars of eternity بازی کردی؟اگه میشه بگی چجوریه خوبه بده میخام اگه خوب بود بازی کنم
نه عزیز بازی نکردم
نمایش استارفیلد ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ خیلی فرق کرد این بازی هم همون شرایط رو داره
خیلی کیف کردم بنازم ابسدین چندتا پروژه باهم میسازه و همشون هم با کیفیت بهترین بازی ای که ساختن در کنار نیو وگاس همین اوود معرکه بود خیلی شیفته ای مبارزاتش شدم مخصوصا جادوهاش معرکه بود…گرافیک عالی همون چیزی که از ابسدین میخواستیم همون بود…فقط برید تریلر گیم پلی رو ببنید عشق میکنید
میگم The Outer Worlds قشنگ دانلودش کنم ؟ من زبون انگلیسیم خوب نیست اصلا برم سراغش یا نه
زبان بلد نیستی دور کل rpg ها علی الخصوص outer worlds رو خط بکش .
نه اصلا بازیش نکن بازی مشکل نداره چون زبانت خوب نیس میگم
نه داداش باید خوب باشه بازی های rpg این مدلی بیشتر دیالوگ محورن
زبون انگلیسیت خوب نیس نرو سمتش ، حتی سمت بازی های بتسدا هم نرو .
و cd project
باز سی پراچکت یکم سبک بازیش اکشنش بیشتره و میشه با انتخاب های الکی بازیو پیش برد و لذت برد
من خودم موقعی ک ویچر۳ رو بازی کردم زبون انگلیسیم خیلی ضعیف بود ولی بازم بهم حال داد میرفتم مانستر هارو شکار میکردم و … ولی بازی های بتسدا کم بیش اینطورین بخصوص بخوای الدر ۳ یا ۴ بازی کنی یا حتی اسکایریم سیستم گیم پلیش خیلی پیچیده و سنگینه هرکس نمیتونه بازی کنه
ویچر ۳ که زندگیه من توش زندگی کردم بتسدا بازیاش کلا پیچیدس حتی همون ساخت و ساز توی فال اوت ۴ پیچش خاص خودشو داشت
برا منم خوب نیست ولی دسته و پا شکسته جلو میرم. سعی کن زبان انگلیسیت رو قوی کنی چون واقعا میگم سبک rpg یه چیز دیگست
اونجا که توی جنگل میجنگه خیلی معرکه بود چه گرافیکی داشت خدایی خیلی کیف کردم بخدا…از تک تک انحصاری معرفی شده عشق کردم نمیدونم از کدومشون بگم بخدا…
فقط میتونم بگم مرسی اسپنسر عشقی بمولا
همین حرف که دنیاش با دنیای POE یکیه کلی هایپ رو برد بالا…
این بازی از دو جهت ازش برداشت اشتباهی شده
۱. این بازی اسکایریم نیست، این بازی الدر اسکرولز نیست و شاید در ظاهر شبیه الدر اسکرولز باشه ولی قطعا به بزرگی الدر اسکرولز نیست و کلا ابسیدین آر پی جی های فشرده تر و مکانیک های متفاوت تر میسازه و شاید المان های آر پی جی خیلی سرراست تر به نظر برسن و کمتر هم باشن ولی عمق خوبی داشته باشن و البته از همه مهم تر اسکایریم خودش نسخه پنجم از سری الدر اسکرولز هستش و هر نسخه از این سری تکامل نیست، کاملا یک بازی جدید هستش آبلیوین ویژگی خاص خودش رو داره، مارریوند هم همینطور و اسکایریم هم همینطور و همچنین دگرفال و …… و هر کدوم برتری خودشون رو دارن پس ما تعریف ثابت از الدر اسکرولز نداریم که بگیم این بازی قراره الدر اسکرولز جدید باشه، ساختار و پایه اصلی بازی شاید یکی باشه و شباهت هایی قطعا وجود داره ولی هر نسخه سری الدر اسکرولز کاملا با یک نسخه دیگه فرق داره
۲. بازی کلا از نظر استایل هنری و طراحی ها با تریلر اول فرق داره و مشخصه در طول توسعه ایده اولیه عوض شده پس انتظارات خیلی ها برآورده نشده چون تریلر اول اون تصوری بوده که در ذهن همه ثبت شده
در کل avowed یک بازی جدید هستش با الهام گیری از بازی های آر پی جی موفق ولی قرار نیست نسخه جدید اون بازی ها باشه
من انتظار داشتم نسخه کوچیکتر اسکایریم ولی با المان اای نقش افرینی پررنگ تر و کوئستای فرعی جذاب باشه. مثل کاری که نیووگاس با فال اوت ۳ کرد. ولی این که گفتن شبیه outer worlds هست کمی ناراحتم کرد.
حس دوگانهای به این بازی دارم. با اینکه به ابسیدین اعتماد دارم ولی این از اوناس که تا قبل از انتشار نمیشه نظر قطعی داد راجبش. رنگارنگی بازی تو ذوق میزد. گیمپلی جادوش رو خیلی دوست داشتم
اگه همراهان بازی به کوئست های مختلف و اتفاقات بازی واکنش نشون بدن عالی میشه، خیلی حس نزدیکی هم داخل بازی های آر پی جی میشه به اون همراه پیدا کرد خصوصا اگه سیستم تعاملات و مکالمات دقیق و خوب باشه
اکتیویژن اون بازی چیه درست کرده شوتر جادوی اصلا حال نمیکنم. فضای گیم پلی زیر ساختش شوتر نه جادوی، بازی جادوی فقط مختص شرکتهای که زیر ساخت این سبک دارن شما فک کن اوبسدین بیاد شوتر نظامی بسازه
بازیThe Outer Worldsچرا صدای ازش نی ؟؟
من لینکدین این خانوم کارگردان رو چک کردم رو همه پیلارزها کار کرده و سابقه کار و نویسندگی جهان بازی رو داره. دی ال سی peril of gorgon هم از outer worlds کار کرده که خیلی دوسش نداشتم حقیقتش. امیدوارم بترکونه در هر صورت. یروز ایشالله جاش ساویر بیاد کارگردانی کنه دوباره پروژه های بزرگو.
از این مصاحبه خیلی هایپ شدم برای بازی
خدایی گیم خفنیه واقعا دلم برای گرافیک نسل ۷ تنگ شده بود میتونه گیم نوستالژی ای باشع و اون دوران رو زنده کنه😂😂
خودم شخصا به این بازی امید زیادی داشتم بعد از اون تریلر اولی ولی تریلر دوم یکم تو ذوق زد مخصوصا اون بخش رنگارنگش ولی اون قسمت مبارزه ای که داخل جنگل بود خوب بود و امیدوارم تا زمان عرضه ی نهایی بازی بتونن خیلی بهتر طراحیش کنند و بیخیال رنگارنگ کردن بازی بشن
همونطور که معلوم شد بازی skyrim killer هست