Avowed در ابتدا قرار بود Skyrim استودیوی Obsidian باشد
Avowed در ابتدا قرار بود Skyrim استودیوی Obsidian باشد
Avowed در ابتدا قرار بود Skyrim استودیوی Obsidian باشد
Avowed در ابتدا قرار بود Skyrim استودیوی Obsidian باشد

Avowed در ابتدا قرار بود Skyrim استودیوی Obsidian باشد

آرش بوالحسنی
۱۷:۴۷ ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
Avowed در ابتدا قرار بود Skyrim استودیوی Obsidian باشد

یکی از بازی‌هایی که در رویداد Xbox Games Showcase 2023 حضور داشت اکشن نقش‌آفرینی جدید استودیوی Obsidian Entertainment یعنی Avowed بود. این بازی که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و در جهان Pillars of Eternity جریان دارد، اخیرا مبارزات و محیط‌های مختلف خود را در قالب تریلری به نمایش گذاشت. در حالی که این محیط‌ها جذاب به نظر می‌رسیدند، برخلاف گزارشات قبلی شاهد محیط‌های بسیار بزرگ‌تری نسبت به Skyrim نبودیم.

این مهم به این خاطر است که Obsidian در طول روند توسعه بازی تصمیم گرفت تا جهت متفاوتی را پیش بگیرد. مدیر عامل این استودیو یعنی فیرگاس ارکوهارت (Feargus Urquhart) در مصاحبه‌ای با PC Gamer در این باره گفت:

در ابتدا ما این ایده را داشتیم که اساسا Skyrim خودمان را بسازیم. فکر کنم که با گذشت زمان و وقتی بیشتر روی آن کار کردیم… Bethesda یک Skyrim عالی می‌سازد. Mojang یک Minecraft عالی می‌سازد و Turn10 هم بازی‌های ریسینگ عالی می‌سازد. کاری که ما می‌کنیم این است که نقش‌آفرینی‌های عالی می‌سازیم، مگر نه؟ پس کمی عقب رفتیم و از خودمان پرسیدیم: ما در انجام چه کاری خوب هستیم؟

پاسخ این سوال برای ارکوهارت داستان‌گویی بود:

Outer Worlds آخرین و بهترین مثال این است و یا حتی Pillars. سری Pillars کمتر از Outer Worlds خطی است، اما باز هم با عناوینی طرف هستیم که شما را در یک داستان قرار می‌دهند. Pillars of Eternity 2 حتی کمتر هم خطی بود و باز هم شاهد یک داستان هسته‌ای بودیم.

به جای اندازه و داشتن جهان بزرگ، Avowed حالا تمرکز خود را روی همراهان و تاثیر آن‌ها روی داستان گذاشته است. یکی از این همراهان Kai، راوی تریلر آخر بازی، است که هم‌چنین نقش بسزایی در داستان خواهد داشت.

ما می‌توانیم یک جهان ۸km x 8km بسازیم و با عواقب آن کنار بیاییم، چرا که نتیجه این تصمیم بازی بسیار متفاوتی خواهد بود. اما ما می‌خواهیم که داستان‌های محدودتری را روایت کنیم که بازیکنان قادر به تجربه آن با همراهان خود خواهند بود. در نهایت من گفتم که این استودیویی است که ما هستیم.

این تغییر ظاهرا منجر به ریبوت‌ها و تغییر رهبران پروژه شد. ارکوهارت و کارگردان بازی، کری پتل (Carrie Patel)، هیچ کدام رسما رخ دادن این اتفاق را تایید نکرده‌اند. با این حال پتل گفته:

پروسه توسعه هر عنوانی زنجیره‌ای از اندیشه پردازی، تغییر و تکرار است. بعضی وقت‌ها متوجه می‌شوید که چیزی که در حال ساخت آن هستید در حد و اندازه تجربه دلخواه شما نیست. پس بعد از تغییر و توسعه بیشتر از خود می‌پرسید “چگونه می‌توانیم به عنوان یک استودیو تجربه‌ای که می‌خواهیم به بازیکنان ارائه دهیم را توسعه دهیم؟ چگونه کاری را که در انجام آن بسیار خوب هستیم انجام دهیم؟

به نظرم جایی که Obsidian در توسعه نقش‌آفرینی‌ها در آن می‌درخشد ساخت جهان‌های پیچیده با داستان‌هایی که روی عمق و وسعت تمرکز می‌کنند و طراحی واقعا هوشمندانه ماموریت‌ها است. در حالی که به Avowed در دست توسعه نگاه می‌کردیم، می‌خواستیم مطمئن شویم که از نقاط قوت خود استفاده می‌کنیم و اثری را ارائه می‌دهیم که یک نقش‌آفرینی Obsidian واقعی است.

بازی Avowed در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۴ برای ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC عرضه خواهد شد. حتی اگر اندازه بازی نزدیک Skyrim هم نباشد، باز هم با سیستم مبارزات مشابه‌ای که شامل شمشیرها، سپرها و جادو می‌شود طرف هستیم. بازیکنان حتی می‌توانند برای گزینه‌های تاکتیکی بیشتر دو سلاح را به صورت هم‌زمان حمل کنند. با نزدیک‌تر شدن به تاریخ عرضه بازی اطلاعات بیشتری از آن منتشر خواهد شد.

Cambyses The ThirdDark FantasyDARKSIRENOmid_Fshاز پیروان bloodyblade.RedSkyrim : The Elder Scrolls VLonesome guyBlack Swordsmanکامبیزjohn117MMYKINGODETahaicDĥeebvj⁷Uklآقای شکستهAtomic Soldiermariomohammad reza gamerمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ᚱ.ᚻmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Avowed در ابتدا قرار بود Skyrim استودیوی Obsidian باشد
Avowed در ابتدا قرار بود Skyrim استودیوی Obsidian باشد
Avowed در ابتدا قرار بود Skyrim استودیوی Obsidian باشد
Avowed در ابتدا قرار بود Skyrim استودیوی Obsidian باشد
Avowed در ابتدا قرار بود Skyrim استودیوی Obsidian باشد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Avowed در ابتدا قرار بود Skyrim استودیوی Obsidian باشد