عرضه دیجیتالی عناوین AAA تا سال 2028 تبدیل به استاندارد خواهد شد
عرضه دیجیتالی عناوین AAA تا سال 2028 تبدیل به استاندارد خواهد شد
عرضه دیجیتالی عناوین AAA تا سال 2028 تبدیل به استاندارد خواهد شد
عرضه دیجیتالی عناوین AAA تا سال 2028 تبدیل به استاندارد خواهد شد

عرضه دیجیتالی عناوین AAA تا سال ۲۰۲۸ به استاندارد تبدیل خواهد شد

امیرحسین نصرتی
۱۹:۵۹ ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
عرضه دیجیتالی عناوین AAA تا سال 2028 تبدیل به استاندارد خواهد شد

از آن‌جا که ناشرها به‌شدت علاقه‌مند به کم کردن هزینه‌ها و بالابردن حاشیه سود هستند، احتمالاً بازی‌های AAA تا سال ۲۰۲۸ فقط به‌صورت دیجیتالی منتشر خواهند شد.

چندی پیش بود که رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) رسماً اعلام کرد که Alan Wake II فقط در قالب نسخه‌های دیجیتالی در دسترس بازی‌بازان قرار خواهد گرفت و به دنبال این خبر، استودیوی مذکور به‌شدت مورد انتقاد مخاطبین صنعت بازی‌ها قرار گرفت. با این وجود اما به نظر می‌رسد موجی که رمدی آن را شروع کرده است، دیر یا زود توسط دیگر شرکت‌ها شروع می‌شد و از این به بعد نیز قرار است که ادامه داشته باشد.

وظیفه نشر و بازاریابی Alan Wake II بر عهده اپیک گیمز (Epic Games) است و همه می‌دانیم که این شرکت علاقه‌ای به عرضه بازی‌های فیزیکی ندارد. بنابراین خیلی تعجب‌برانگیز نیست که بازی یاد شده، فقط نسخه دیجیتالی داشته باشد و اپیک گیمز دلارهای خود را صرف دیسک‌ها و بسته‌بندی فیزیکی نکند.

از طرفی این تصمیم، موجب شد تا قیمت Alan Wake 2 روی کنسول‌ها ۵۹.۹۹ و روی رایانه‌های شخصی ۴۹.۹۹ دلار برچسب بخورد که چنین چیزی کاملاً به نفع مشتری است. البته بسیاری از شرکت‌ها، احتمالاً قید ۱۰ و ۲۰ دلار هزینه کسر شده از تولید و نشر نسخه‌های فیزیکی را نخواهند زد و همچنان بازی‌های AAA خود را ۷۰ دلار خواهد فروخت تا نهایت سود ممکن را به دست آورند.

به گفته مت پیسکاتلا (Matt Piscatella)، تحلیلگر گروه آماری Circana، تعداد زیادی از ناشرین، توسعه‌دهندگان و حتی صاحبان پلتفرم در حال برنامه‌ریزی هستند تا در دو سال آینده، بازی‌های خود را فقط به‌صورت دیجیتالی عرضه کنند. وی می‌گوید احتمالاً در سال ۲۰۲۸، بازی‌های AAA فقط دیجیتالی، تبدیل به موردی عادی شوند:

در حال حاضر عرضه بازی‌های AAA آن هم فقط به‌صورت دیجیتالی شروع شده است. در دو سال آینده، این روند شتاب بیشتری خواهد گرفت و فکر می‌کنم تقریباً در سال ۲۰۲۸، برای بیشتر عناوین ایکس باکس و پلی استیشن تبدیل به موردی عادی شود. البته ظاهراً نینتندو خیلی عجله‌ای برای اینکار ندارد، اما بالاخره این نینتندو است و آن‌ها همیشه پرُ از عافلگیری هستند.

مت پیسکاتلا

وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که فروش دیجیتالی بازی‌ها، در مقایسه با فروش فیزیکی، بیشترین سودآوری را برای شرکت‌ها دارد. ناشرهایی مانند الکترونیک آرتز (Electronic Arts) و تیک-تو (Take-Two) بیشتر سود خود را از فروش‌های دیجیتالی به‌دست می‌آورند و کپکام (Capcom) نیز پشت سر آن‌ها حرکت می‌کند و دارد به همین نقطه می‌رسد.

نظر شما درباره مطالب بالا چیست؟ آیا با پیش‌بینی و تحلیل‌های مت پیسکاتلا موافقید؟ با گیمفا در میان بگذارید.

منبع: TweakTown

انسانDARKSIRENmilad sameysambHaj_HosseinLeroxEAGAMERVisible 6-tigh manPorfosorAhmad_bkهادی صفائیکاکاسنگیAli_px

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

عرضه دیجیتالی عناوین AAA تا سال 2028 تبدیل به استاندارد خواهد شد
عرضه دیجیتالی عناوین AAA تا سال 2028 تبدیل به استاندارد خواهد شد
عرضه دیجیتالی عناوین AAA تا سال 2028 تبدیل به استاندارد خواهد شد
عرضه دیجیتالی عناوین AAA تا سال 2028 تبدیل به استاندارد خواهد شد
عرضه دیجیتالی عناوین AAA تا سال 2028 تبدیل به استاندارد خواهد شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بی شک خرید ساده تر و به همون اندازه فروش سخت تر خواهد شد.

    انسانHaj_HosseinAbolfazlKratosAli_pxEAGAMERPorfosorarminrecidivist
  • yashar گفت:

    نگووو
    البته خودمونیم ها ولی برای ما گیمرای ایرانی استاندارد هزینش کمتره(خرید و فروش)

    Haj_HosseinAbolfazlKratosAli_pxEAGAMERPorfosorarminگیمرِ روان شناسهادی صفائیکاکاسنگی
  • A.M.E021 گفت:

    هعی یادش بخیر بچه بودم هعی بابام رو راضی میکردم پول بده برم دیسک بازی های ps2 رو بخرم که آخرشم در بیشتر اوقات شکست میخوردم ولی الان… حتی شکست نخورم هم نمیتونم برم دیسک بخرم، چون مغازه دم خونمون جمع کرد رفت :))🐐

    Haj_HosseinLove GameAli_pxarmin
  • Ali_px گفت:

    برا ما ایرانیا که زیاد فرقی نمیکنه😅

    Haj_HosseinLove GameEAGAMERarminAhmad_bkکاکاسنگی
  • شاید یه سری چیزا نوستالژی و خاطره انگیز باشه اما نباید فراموش کنیم که دیسک باعث آسیب به طبیعت و محیط زیست میشه، تخفیفات کمتری به ویژه در ایران داره، سرویس های اشتراکی به صرفه تر از دیسک هستن و دیسک برای ناشران هزینه بردار هست

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    بازیهای فیزیکی اگر میخوان حذف بشن حداقل موقعی حذف بشن که ما مشکل سرعت نت و تحریم و این داستان ها رو نداشته باشیم در غیر اینصورت امیدوارم اقای مت پیسکاتلا اشتباه کرده باشه و حذف نشن 🤷‍♂️😄 در کل بعید میدونم به این زودی و یا هیچوقت بازیهای فیزیکی حذف بشن بازیهای فیزیکی طرفداران و بازار خودشونو دارن نمیدونم چرا عده ایی اصرار دارن که باید بازی های فیزیکی حذف بشه 😐

    S Ghost of SpartaHaj_HosseinAli_pxVisible 6-tigh manArtin_Gameararmin
  • Mohzad گفت:

    خودم عاشق دیسکم، ولی جلوی این جریان نمیشه ایستادگی کرد.

    با اینکه PS5 نسخه استاندارد دارم اما تا حالا دیسک توش نرفته!

    جهان شکل جدیدی به خودش گرفته و به سرعت به سمت مجازی شدن حرکت می‌کنه و خیلی زودتر چیزی که فکر می‌کنیم اتفاق می‌افته.

  • اگر چهل پنجاه دلار باشه خوبه ک تخفیف بخوره بتونیم بخریم وگرنه این ده دلار زیاد فرقی نداره

  • recidivist گفت:

    اوایل نسل ۸ میگفتن به زودی فروش کاملا دیجیتالی میشه
    اما الان برای ۲۰۲۸ با توجهی که شرکتهای صاحب پلفترم‌ به کنسول‌های تمام دیجیتال دارن، منطقی تر نظر میاد.
    چون اکثر کشورها زیر ساختش رو دارن و هم از لحاظ توزیع و هم خرید راحت‌تره.
    ولی مسلماً به طور کل جای فیزیکی رو نمیگیره ولی ممکنه تعداد نسخه‌های فیزیکی توی فروشگاه‌ها کاهش پیدا کنن و بیشتر مختص به نسخه های کلکتور یا ویژه بشن.

  • لذت خرید دیسک فیزیکی یک چیز دیگه اس واقعا
    ولی خب متاسفانه بخاطر مشکلاتی مالی ای که ما گیمر های ایرانی باهاش دست و پنجه نرم میکنیم و همچنین قیمت بالای بازی های فیزیکی دیگه نمی صرفه واقعا و زیاد فرقی به حال ما نداره

    RazielAli_px
  • به نظر من هر دو باید در کنار هم جلو میرفتن بدون توجه به درصد سهمشون ولی …..

  • Broadsmoke گفت:

    دیگه دوران بازی های فیزیکی تموم شده و ۹۰ درصد گیم های که تو ۲۰۲۲ خریده شدن به صورت دیجیتالی بودن
    دنیا و تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت هست و کسی نمیتونه جلوش رو بگیره و آینده صنعت گیم هم تمام دیجیتال و خلاصه به کلاد گیمینگ و سرویس های اشتراکی میشه که مایکروسافت هم خوشبختانه تو همه این موارد با اختلاف جلوتر هست و هیچ شرکتی از این لحاظ توانایی رقابت باهاش رو نداره نمونش گوگل که سرویس کلادش شکست خورد و برای همین هست که همه کارشناسان معتقدند آینده صنعت گیم مثل سیستم عامل های پیسی متعلق به مایکروسافت هست

    شرکت هایی مثل سونی هم هیچ جایگاهی تو آینده این صنعت ندارن چون توانایی مالی کلاد گیمینگ رو ندارند سر همینم هست که سونی هنوز داره از سرور های Azure مایکروسافت استفاده می‌کنه و ازش خودش هیچی نداره
    سر همینم هست همه کارشناسان معتقدند سونی بزودی تبدیل به یک ناشر ساده مثل سگا و آتاری میشه
    سونی مثل اون گاریچی هایی میمونه که میگفتن ماشین ها احتمال خرابی دارن و عمرا جای اسب رو بگیرن

    NimaRest_In_Peacearmin
    • Rest_In_Peace گفت:

      ضرب المثلم میزنی😂تو اکانت دومت لایکت خیلی بیشتره راستی میگم برای اثبات حرفت مدرکی داری؟جدا از این حرفا از لیست سه گانه فشاری اک اصلیتو خارج کردم اما اک دومیتو اوردم تو لیست پس با خیال راحت کامنت بزار😂

  • هزینه تولید نسخه فیزیکی کم شده هیچ دلیلی برای ۷۰ دلاری شدن نبود ولی این شرکتهای خونخوار کوتاه نیومدن

  • TekkenGod گفت:

    حجم بازیها بالا رفته. اگه ناکجاآباد خودمون با مشکلات اینترنتشو در نظر نگیریم باز هم با ظرفیت محدود فضای ذخیره سازی کنسولها علاوه بر هزینه دانلود یه هزینه خرید هارد اکسترنالهای متعدد و جابجایی فایل بین کنسول و درایو هم به مشتری تحمیل میشه .

  • milad sa گفت:

    بنظرم این موضوع اگر در نهایت به نفع ما که مصرف کننده هستیم باشه ایده خوبیه، منظورم در قیمت تمام شده بازی هایی که قرار هست به دست ما برسه. وگرنه برای تولید کننده ها و ناشران به دلیل کاهش هزینه ها که قطعا خوبه

  • 30nabhl گفت:

    کل دنیا داره سمتی حرکت میکنه که که دیگه همه اینترنت درست و حسابی دارن و نیازی به بازی فیزیکی نیست
    ما هم روز به روز عقب برمیگردیم
    افت سرعت و فیلترینگ و تحریم و صیانت

عرضه دیجیتالی عناوین AAA تا سال 2028 تبدیل به استاندارد خواهد شد