موضوع فیلم بعدی مارتین اسکورسیزی عیسی مسیح خواهد بود - گیمفا
موضوع فیلم بعدی مارتین اسکورسیزی عیسی مسیح خواهد بود - گیمفا
موضوع فیلم بعدی مارتین اسکورسیزی عیسی مسیح خواهد بود - گیمفا
موضوع فیلم بعدی مارتین اسکورسیزی عیسی مسیح خواهد بود - گیمفا

موضوع فیلم بعدی مارتین اسکورسیزی عیسی مسیح خواهد بود

ایلیا عسگری
۱۷:۰۰ ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
موضوع فیلم بعدی مارتین اسکورسیزی عیسی مسیح خواهد بود - گیمفا

مارتین اسکورسیزی باری دیگر به موضوعات مذهبی باز خواهد گشت تا فیلمی حول محور عیسی مسیح را کارگردانی نماید.

در حالی که اهالی سینما مشتاقانه برای تماشا فیلم Killers of the Flower Moon (قاتلان ماه کامل) به کارگردانی مارتین اسکورسیزی آماده هستند اما او از همین حالا برای پروژه بعدی خود مخاطبینش را هیجان‌زده کرده است. کسی که در سال ۲۰۱۶ فیلم دینی و منحصر به فرد Silence (سکوت) را پدید آورده بود قصد دارد تا باری دیگر به این مباحث ورود کرده و این بار فیلمی درباره عیسی مسیح را کارگردانی نماید.

این کارگردان ۸۰ ساله سینما و تلویزیون که اخیراً به واتیکان رفته تا با پاپ دیدار نماید، فاش کرده که مشغول نگارش فیلم‌نامه پروژه‌ای سینمایی حول محور شخص عیسی مسیح می‌باشد. او فردی کاتولیک می‌باشد که دین و مذهب نقش مهمی در تمام زندگی‌اش داشته تا جایی که حتی فیلمی با این مضامین را نیز کارگردانی کرده است.

او درباره این مسئله اعلام کرده که:

من در واکنش به حمایت پاپ از هنرمندان به ساخت این فیلم روی آورده‌ام. فیلمی درباره عیسی مسیح که مشغول نگارش فیلم‌نامه آن هستم تا به زودی پروسه ساختش را آغاز نمایم.

ساخت فیلمی حول محور عیسی مسیح که از کارگردانی مارتین اسکورسیزی بهره می‌برد قطعاً می‌تواند خبری شگفت‌انگیز برای قشر مذهبی سینما باشد. با این حال هنوز هیچ اطلاعاتی از این پروژه در دسترس نبوده و حتی بازیگر نقش اول آن نیز اعلام نشده است.

باید تا انتشار اخبار و اطلاعات بیشتر حول محور این فیلم بدون عنوان صبر نمود. تا آن زمان طرفداران مارتین اسکورسیزی می‌توانند شاهد فیلم Killers of the Flower Moon باشند که در تاریخ ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) اکران خواهد شد.

منبع: کولایدر

CYRUSDark kingAMIR WAZOWSKICorvoBehzaadMsadeq361red-eyed Banished Knight77Artin_GamearSirAmirBlack Swordsman卂爪丨尺乙卂尺乇丨Cirilla RiannonPorfosormeysambامیر حسین

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

موضوع فیلم بعدی مارتین اسکورسیزی عیسی مسیح خواهد بود - گیمفا
موضوع فیلم بعدی مارتین اسکورسیزی عیسی مسیح خواهد بود - گیمفا
موضوع فیلم بعدی مارتین اسکورسیزی عیسی مسیح خواهد بود - گیمفا
موضوع فیلم بعدی مارتین اسکورسیزی عیسی مسیح خواهد بود - گیمفا
موضوع فیلم بعدی مارتین اسکورسیزی عیسی مسیح خواهد بود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • عیسی مسیح و بقیه پیامبرا همشون یا وجود نداشتن یا مونگول بودن و یه داستان مسخره داشتن الان تو این فیلم کوفتی هم می نویسه بر پایه داستان واقعی🤣
    کلا با دکون دین خیلی هارو گاو گیر اوردن.

    Heroپیر فرسودهesmaaiellساقه طلاییDark kingGhostAHCten reasons why you are a noob🖤james McCaffreymore
    • esmaaiel گفت:

      شما بهتره به همون “استریپ تیز” کردن برای عکس پروفایلت بپردازی.

      Alucardbaپیر فرسودهesmaaiellDark kingRazielDeleted accountAMR-8780-SSProfessor genkiRepublic of SegaSirAmirmore
    • Tyr گفت:

      حداقل اگه خودت اعتقادی نداری به اعتقادات حدود ۴ میلیارد نفر توهین نکن.
      به هر حال افرادی که بهشون اشاره کردی در مسیرشون موفق بودن که یکی از محصولاتشم میشه وجود همچین هیترهایی.

      Alucardbaپیر فرسودهesmaaiellساقه طلاییDark kingGhostDeleted accountRepublic of SegaSirAmirmore
      • Tyr گفت:

        اولا کسی نگفت چون تعداد زیادی انسان بهش باور دارن نباید انتقاد کرد.
        لغتی که من استفاده کردم توهین بود. بین توهین و انتقاد تفاوت هست، کامنتت رو یکبار دیگه بخون و ببین عبارات مورد استفاده ات توهین بودن یا انتقاد.
        دوما چرا به دور از عقل هست؟ اگه منظور شما علم هست که یادآوری میکنم اساس علم مشاهده هست و مشاهده توسط حواس پنجگانه انجام میشه، در نتیجه علم فقط میتونه درباره زمینه هایی که مادی و قابل مشاهده باشن اظهار نظر کنه و در ارائه نظر فراتر از این عاجز هست. با وجود خدمات گرانبهایی که برای بشر داشته اما علم رو نمیشه تقدیس کرد و در طول تاریخش بارها مورد بازنگری قرار گرفته و حتی در علم هم علم گرایان افراطی و تعصبی وجود دارن.
        بماند اینکه خیلی چیزهای امروز هم برای علم گذشته پذیرفتنی نبودن، مثلا اینکه میلیونها نفر از نقاط مختلف دنیا همزمان یک نفر از یک نقطه دیگه دنیا رو زنده ببینن.
        اگه هم منظورت استناد به نظریات مراجع موثق هست میشه به افلاطون و هگل اشاره کرد، اونا هم عاقل نبودن؟ ( از باب باور به وجود عالم معنا گفتم )
        سوما همه جا در هر بستر ایده شناختی ای ممکنه افراط و تفریط وجود داشته باشه. اگه در ادیان اینجور مواردی هست شاید مشکل از پیروان افراطی، متعصب یا سوء استفاده گر باشه نه خود ادیان.

        Dark kingAQUARIUSRazielDeleted accountRepublic of SegaSirAmirFinal seyed
      • AMR-8780-SS گفت:

        اگه با مسئله تاریخ ادیان مشکل داری ،همون قدری که میگی دور از عقلانیته، همون قدر داری میگی دانش تاریخ دور از عقلانیته.
        عزیز حداقل نگو وجود نداشتن چون بزرگترین اندیشمندان و تاریخدانان در رد وجود پیامبران متاخر (موسی ، عیسی ، محمد) بحثی ندارن و وجود چنین اشخاصی رو در تاریخ تایید میکنن. بحثشون سر پیغمبر بودن (divinity ) این افراده.
        شاید سر وجود پیغمبران متقدم مثل نوح و ابراهیم دلیل و سندی از اون دوران در دسترس نباشه(البته سر پیدا شدن Noah’s ark میشه بحث کرد) و بتونن در رابطه با منشا نقلی و یا عقلی اون بحث کنن(یعنی بگن قبول چنین افرادی منشا ایمانی داره نه سند تاریخی) ولی زیر سوال بردن وجود پیغمبران متاخر نه تنها زیر سوال بردن عقلانیته بلکه زیر سوال بردن تاریخه. آدم با چنین بحثی سواد خودشو زیر سوال می بره.
        در رابطه با مسئله فلسفه ادیان و دین داری.
        اگه شما روش بحثتون از نوع بحث های داوکینزه (مشاجره ای و مصداقی ) یا بقول خودتون روش کوبیدنه حرفی ندارم.
        اما اگر بخواین روش علمای کلام یا فلاسفه رو در نظر بگیرین باید بگم عزیز فلاسفه درباره وجود پیغمبران یا عدم وجود این افراد صحبت نمیکنن درباره خود کانسپت دین و خودباوری صحبت میکنن.
        فلاسفه هم نظریات متفاوت دارن باید ببینی خودت کدومو دوس داری باور کنی.
        اگه به دین خداباور نداری به دین عقول فلاسفه در بیا که ماشالله کنم نیستن
        نیچه میگه ضعفا دینو از خودشون ساختن تا اقویا رو کنترل کنن.
        مارکس میگه اقویا دینو از خودشون ساختن تا ضعفا رو کنترل کنن پس دین افیون توده هاست.
        هردو هم خدا ناباورن.
        آدم حداقل یه صفحه کتاب بخونه بعد بیاد بگه فلان چیز دروغه

        esmaaiellDark kingAQUARIUSDeleted accountRepublic of SegaSirAmirFinal seyed
        • AMR-8780-SS گفت:

          ۱.عزیز ما یه تحلیل تاریخی داریم، یه منبع تاریخی و یه اثر تاریخی.
          تاریخ رو از بین این سه حوزه بررسی میکنن. باید گفت تاریخ مصر پر از حفره های کشف نشده است و باید گفت تاریخ ۶۰۰۰ سالشون رو باید مو به مو برامون تشریح میکردن تا ما بفهمیم که آیا یه مهاجرت عظیم برده های عبرانی رخ داده یا نه؟ پس آیا رجوع به این برهه از طریق آثار و کتیبه ها و دستیابی موشکافانه به ریزترین رویداد های تاریخی به نظر شما عقلا ممکن هس یا خیر؟ پس فقط تحلیل های تاریخی و منابع تاریخی باقی می مونه. و در این حوزه برای دوری از تطویل بحث فقط بگم قوم عبرانیان کاملا از لحاظ تحلیل تاریخی حضورشون در برهه ای از مصر اثبات شده.

          ۲.شما جوری درباره تاریخ مصر صحبت می کنی انگار ۴ سال پیش بوده. عزیز الان فاصله بین دو تا فرعون سلسه وسطی مصر رو زمانشو از بین ۵۰ سال تا ۵۰۰ سال اختلاف نظر دارن بعد شما میخوای یه حادثه تاریخی رو بگی تو سالی که اتفاق افتاده با فتوحات یه فرعون تطبیق بدی. مگه اداره آمار مجلس بوده؟
          الان در دوره اسلامی که عصر طلایی کتابت و تاریخ نگاری و شکوفایی علم رجال بوده اختلاف بین تواریخ رویداد ها وجود داره چه برسه به اون دوره.

          ۳.از یوسف نیومده(حداقل من نمیدونم شما حتما تمام تاریخ مصرو فولی) ولی از فرعونی که بر ضد اکالتیسم کاهنان مصری برای پرستش خدای یگانه قیام میکنه صحبت شده(اسمشو یادم نی).

          ۴.عزیز شما احتمالا یه نگاهی به کتب منطق کردی دیگه. کتاب منطق دبیرستانو که حداقل خوندی.
          بخش مغالطات ، مغالطه پهلوون پنبه (به لفظ عام) رو بلدی دیگه. چون خیلی استفاده میکنی ازش.
          موسی رو ببوس بزار کنار ، سلیمان و یوسف و یونسو بزار کنار .اصلا همشون دروغ. شما میگی عیسی هم دروغه ، محمد هم دروغه . ازینا هم مدرک تاریخی به دستت نرسیده لابد.

          ۵.داستان نوح رو دو جور میشه بحث کرد(مغالطه پهلوون پنبه). طوفان جهانی (اعتقاد یهود و مسیحیت) و طوفان منطقه ای (اعتقاد اسلام ). طوفان جهانی رو قبل شما هم مفسرین اسلام نقد کردن. غرب الان تازه دوزاریش جا افتاده که غیر ممکنه ، این امثال داوکینز و آرون رع دوره افتادن میگن نمیشه.
          ولی طوفان منطقه ای کاملا از لحاظ عقلانی و علمی ممکنه. حدیث از امام صادق اگه اشتباه نکنم ،
          تنها حیواناتی که نوح با خودش برد جفتی از گاو و گوسفند و مرغ و خروس بود. ینی حیوانات اهلی ، طوری که بخواد زندگیشون بچرخه. بحث طوفان جهانی این سوار کرون فیل و پلنگ و ماموت این چیزا بخاطر ترجمه های متعدد عهدین که رخ داده. شما یه صفحه انشا بنویس ده بار ترجمش کن . ببین از متن اصلیت چیزی مونده یا نه.

          Heroپیر فرسودهFinal seyedesmaaiell
        • چرا داری قضیه رو می پیچونی
          داستان موسی و قومش در یک زمان معینی رخ میده که در خود کتب مقدس امده.. که در حدود ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ سال پیش بود.. که در این زمان گفته شده که ۶۰۰ هزار نفر از قوم یهود رو که برده بودند توسط یه شاهزاده به نام موسی از مصر به سرزمین مقدس میبره و این اصل داستان هست.. و حالا خود همین تاریخدانان و باستانشناسان تقریبا کل اثار اون دوره رو بررسی کردند و اعلام کردند اصلا چیزی پیدا نکردند. نه تنها از این قضیه بلکه کلا در مورد بنی اسراییل چیزی وجود نداره.. در مورد یوسف هم که میگن یک دوره ای در دوران اخناتون بوده.. در حالی که اصلا اخناتون هیچ گونه وزیری به نام یوسف یا شبیه اون نداشته و اصلا در همون دوره هم عبرانیان غایب هستند در اون تاریخ
          در ضمن با سواد..اونی که تاریخ رو گفته خود یهودی ها هستند نه من.. که در اون محاسبات اون ها یک دوره تاریخی گفتن که اون دوره مصر اورشیلیم رو گرفته بوده.. یه دوره دیگه هم می گن و اون هم رامسس دوم بوده.. فقط این ادم های باهوش با خودشون حساب نکردند که در همون دوران رامسس دوم برده داری اصلا وجود نداشته و همه حق و حقوق داشتن و اصلا اون چیزی که اینا نوشتن تطبیق نداره
          در ضمن با همون حیوون هایی که تو کشتی نوح جفت برداشته هم..چه مرغ و خروس بوده چه فیل و پلنگ باز هم نسل اون جانور ها منقرض میشده.. چون با دو جفت حیوون پس از یک مدتی برادر و خوهر با هم جفت میشند و کم کم نقص ژنوم و کمبود تنوع نژادی باعث نابودی نسل اون جونور ها میشه.. البته اون هایی که این داستان چرند رو نوشتن چیزی از زیست شناسی نمی دونستن
          در مورد عیسی هم برو یه سرچ در مورد دین مهر پرستی انجام بده.. تقریبا هر چیزی که امروز به عنوان نشانه مسیحیت وجود داره از اون دین گرفتن
          در اخر هم باید بگم…. اخه نادو. ن فک کردی با چند تا مغلطه کردن.. چیزی از واقعیت تغییر می کنه.. این که بیاید چند تا داستان چرندو تخیلی رو با لحافی از مغلطه بپوشونید.. نه تنها شما ها رو با هوش نشون نمیده بلکه به نبود اگاهی دلالت داره

          Heroپیر فرسوده
          • AMR-8780-SS گفت:

            همون که گفتم دوست عزیز
            ۱.این پیچوندن بحث نیست واقعیته که شما یه جوری از تاریخ مصر باستان صحبت میکنی انگار دیروز بوده.
            از تاریخ مصر کلن اسم فراعنه و در نهایت اسم بعضی پزشکها یا کاهن ها موجوده. اسم وزرا ، فرماندهان ، صنعت گران یا نقاشان من به گوشم نخورده. حالا من میام بگم وزیر و فرماندهی در تاریخ مصر وجود نداشته. واقعا من دونسته هام بیشتر از این قد نمیده. لازمه مطالعم بیشتر شه. منابعی هم که من مطالعه کردم تاریخ تمدن ویل دورانت و عهدین بوده و شاید دو سه تا کتاب مختصر از تاریخ مصر.
            ۲.حالا این که شما چقدر مصرشناسی و تک تک اسناد و آثارو بررسی کرده باشی، خودت بهتر میدونی. برای این که با این قاطعیت صحبت کنی حداقل باید دکتری تاریخ با گرایش مصر داشته باشی که تو ایران من کسی رو نمیشناسم.
            امیدوارم که واقعا باشی چون مصر شناسان غربی هم به صراحتی که شما مسئله رو رد می کنی نمی تونن رد کنن. نهایت میگن احتمال وجود موسی کمه. عبرانیان حداقل تو تاریخ تمدن ویل دورانت حضورشون در مصر موجهه. حالا این که بگی من ویل دورانت رو قبول ندارم یه حرفه.
            ۳.شما حرف منو متوجه نشدی.
            من گفتم از هر حیوانی جفت برداشته نکه فقط دو تا ورداشته.
            ما بدیش اینه تو تحلیل تاریخیمون هرمنوتیزمو کلن بوسیدیم گذاشتیم کنار. به شما میگن فردا سیل میاد وسایلتو جمع کن. شما میری یه مرغ و یه خروس ورمیداری ؟ خیر، میری سه دوجین ورمیداری.
            یه گله گوسفند ورمیداری یه گله گاو ورمیداری. گله گوسفند هم مشکل ژنتیکی پیدا میکنن؟
            بعدم من گفتم طوفان منطقهای بوده. تو سیل های فصلی مناطق حاره ای هم جاندارا منقرض میشن؟
            ولی آدما ممکنه بمیرن همینطور جانورا. این برداشتن حیوانات نه برای نجات از انقراض بلکه برا زندگی شخصی خودشون بوده.
            میگم هرمنوتیزم رو بهش توجه کنید. متاسفانه ما برای شخصیت های تاریخی عقل قائل نیستیم.

            ۴. بعدم در مورد حضرت عیسی باید بگم بحث سر استحاله مبانی مسیحیت توسط آیین پیگنیستی اروپای باستان نبود بحث سر وجود حضرت مسیح بود. شما گفتی پیامبرا یا وجود نداشتن یا مونگول بودن.
            حداقل در رابطه با شبهه ای که مطرح کردی صحبت کن. در ضمن بگم تثلیث مقدس اروپای پیگنیستی با آیین میتراییسم (مهر پرستی ) فرق داره . مطالعه بفرمایید.

            ۵. مغالطات منو بفرمایید تصحیح کنم . من یکی از مغالطات شمارو گفتم شما هم با ذکر نوع بمن بگید تا اصلاح کنم. تا بلکه هردو به رسالت منطق که دوری از مغالطاته برسیم.
            و خیلی ادبیاتت واقعا محترمانه است .
            من نادون شما عاقل .
            من ترجیحم اینه که جاهل عام باشم ولی جهل عالمانه نداشته باشم.
            نوشته های مونتنی مطالعه شود.

            HeroFinal seyed
          • AMR-8780-SS گفت:

            تاریخ تمدن ویل دورانت ص ۳۵۳ جلد اول نسخه ۱۰۵۰ صفحهای:
            (۱) اکتشافاتی که خلاصه آنها را در اینجا آوردیم مؤید بسیاری از فصول «سفر پیدایش» است که از تاریخ قدیم یهودیان بحث می‌کند. اگر از معجزات و خرق عادات مندرج در «تورات» چشم بپوشیم، باید گفت که مطالب تاریخی آن کتاب، به صورت کلی و بدون وارد شدن در تفاصیل، از بوته نقادی علمی و اکتشافات باستانشناسی درست بیرون می‌آید، و هر سال که می‌گذرد آثار و اسناد تازه ای به دست می‌آید که مؤید نوشته‌های «عهد قدیم» است. مثلا بر پاروهای سفالیی که به سال ۱۹۳۵ در تل الدویر از زیر زمین بیرون آمد نوشته‌های عبری نقش شده که به صحت قسمتی از مندرجات «کتاب پادشاهان» «تورات» گواهی می‌دهد. بنابراین، نوشته‌های «تورات» را باید تا زمانی که خلاف آنها به ثبوت نرسیده، به صورت موقت، صحیح بدانیم. رجوع کنید به کتاب «مصر و اسرائیل»، تألیف پتری، چاپ لندن، سال ۱۹۲۵، ص ۱۰۸.
            گفته موید عهدین. توجه بفرمایید.
            ادامشم خودتون مطالعه کنید.

        • از مغلطه کردن چی بدست میاری خدایی
          باهوش چیزی که من دارم در موردش حرف می زنم داستان موسی و سفر خروج بنی اسرائیل هست ..اینکه چهار تا عبرانی تو مصر زندگی کردن هیچ چیز رو ثابت نمی کنه ..چون تمدن هایی که از لحاظ جغرافیایی به هم نزدیک بودند معمولا بخشی از اون ها در سرزمین بیگانه زندگی می کردند ..سفر خروج هم نه تنها هیچ سندی در اون دوران نداره بلکه هیچ دوران دیگر وجود نداره ..و حتی خود این سفر خروج با علم در تضاد هست ..چون صحرای سینا توانایی این رو نداره که به اون همه جمعیت غذا بده …تمامی اسامی لاویان هم که گفته شده در مصر هست همگی مربوط به ادبیات مصر و دین خودشون بوده و هیچ ارتباطی با عبرانی ها نداره …اونهایی هم که احتمال وجود میدن بر همین قضیه مصری ها دلالت دارند ..که احتمالا خود موسی یه کاهن مصری بوده ..نه پیغمبر بی اسرائیل
          در مورد اون دوره یوسف هم اصلا هیچ چیزی وجود نداره …فقط یه شخص یهودی به نام فلاوی چندین قرن پس از اخناتون اومده یه داستان که امروز کاملا تحریف شده می دونن بیان کرده ..که شخصی به نام یوزارسیف که در اخر داستان نامش رو به موسی تغییر میده یک شخص بوده که بر علیه اخناتون شورش می کنه و اخناتون رو می ندازه بیرون و بقیه ماجرا ….تازه این داستان هیچ ربطی به مصر نداره و شخص از خودش درش اورده
          در مورد کشتی نوح هم باید بگم خود کتب اسمانی گفتن که از هر حیوون دو جفت نر و ماده بر داشته ..من اصلا اینو نگفتم که میای به من ربط میدی حاجی
          .در مورد عیسی هم برو خودت یکم سرچ کن ..بیشتر شاخصه هایی که به داستان عیسی ربط میدن مربوط به مهر پرستی هست ..مثلا شام اخر یه کپی کامل از کار های میتراست که اون هم میان در مهمونی خودش به بقیه شراب و نان میده ..عیسی دوازده حواری …و میترا دوازده پیکر فلکی ..نور پشت هر هر دو هم یکی هست ..جالبه بدونی میترا تا حدی شبیه بابا نوئل هست و کلاه قرمز سرش می کنه
          در ضمن اون حرف ویل دورانت که فک کنم مربوط به جلد دوم کتاب تاریخ تمدن هست پیش از دهه ۵۰ میلادی نوشته شده ..در حالی که شواهد رد همین شواهد تاریخی ( مزخرف گویی های یهودی ها } مربوط به دهه ۷۰ میلادی هست یعنی حداقل ۵۰ سال میشه که دروغ بودن این داستان رو شده .
          و دیگه تو دنیا حتی یهودی ها هم به این ها می خندند ..

          • AMR-8780-SS گفت:

            عزیز میشه مغالطه منو با ذکر نوعش بگی چون خودمم دارم شک می کنم
            در کل بحث طولانی شد و اینجا محل خوبی نیس آیدی تلگرام برام توی پیام ها بفرست وقت بزارم بحث کنیم.
            ۱.بحث سر کیفیت وقوع سفر اکسودوس نبود. بحث سر امکان این ماجرا از لحاظ تحلیل تاریخی بود.
            که منبعش هم براتون آوردم. حالا من نمی دونم اگه تکست بوک خاصی ضد این حرف زده خوشحال میشم منبعو به منم بگی. دیگه بحثو ادامه نمیدم.
            ۲. من نه یهودی ام نه مسیحی و معتقدم کتب اونها دچار تحریف و تغییر بر اثر ضعف کتابت و سو استفاده های شخصی شده. من فقط به اتفاق افتادن این وقایع معتقدم و نه جزئیاتش که چقدر با افسانه ها و داستان ها استحاله شده. اعتقادم به علم در سایه وحیه . تاریخ ، و حداقل اون برهه ای که داریم راجع بهش بحث می کنیم ، دقیق نیس و نمی شه با قطعیت مسئله ای رو رد و یا تایید کرد. فقط میشه امکانشو ثابت کرد و نه کیفیت وقوعشو. این مسئله کیفیت وقوع رویدادهای تاریخی مربوط به دوره های متاخر میشه.
            کتاب خاتمیت شهید مطهری بنظرم منبع مناسبی برای آگاهی از اوضاع کتابت در تاریخ تمدن بشره.

            ۳. توراتی که ما در دست داریم ترجمس و نمیدونم اصلش به چه صورت بوده که معنا شده. اگه کل حیوانها باشه منم میگم دروغه. میگیم باید فیلو از آفریقا ، طاووسو از هند و کانگورو رو از استرالیا میاورده. تازه اگه همه جا بشن. در قران که لفظ اصلی آورده شده “کل زوجین اثنین” ینی از هر کدام دو تا زوج دوتایی ینی چهارتا(مشکل ژنتیکی حل میشه ) و اینکه نوعشون هم حدیث امام صادق ذیل ایه ۱۴۳ سوره انعام به آوردن بز و سگ و گاو گوسفند و امثالهم اشاره کرده. کاملا عقلانی.

            ۴.عزیز میترا مال ایرانه در اروپای قبل مسیحیت میتراییسم (به غیر میتراییسم رومی) وجود نداشته. گفتم شما هنوز بحث وجود حضرت مسیح رو با استحاله مسیحیت توسط آپوستل یا همون سنت پولس خلط میکنید که متاثر از آیین های پیگنیستی و تثلیث مقدس با هدف انحطاط مسیحیت انجام شد . این همه می گید سرچ کنید نهایت خزعبلات دن براون و کانسپریسی های پشت شام آخر داوینچی رو میاره که همونام نشئه ای از باور های الحادی جهان باستان بوده که یکیش خورشید پرستی بوده(با میترایسم فرق داره) برای دستیابی به مطالب سودمندتر بهتره درباره trinity (انگلیسی تایپ شه, مقالات فارسی کمه )
            سرچ بفرمایید. بحثمون سر وجود مسیحه
            ۵. ما منبعو گفتیم شما هم یه منبعی به من بدید . کتاب یا مقاله معتبر .
            که این دوره زمونه حرف باد هوا زیاده.

            Hero
    • Final seyed گفت:

      سو استفاده همیشه بوده به خصوص در این حوضه که تعصب به میدان میاد

      دین اصول و چهارچوبی داره که با همون میشه راه روش درست زندگی رو پیش گرفت و فرد منافق رو هم تشخیص داد

      پیر فرسودهRazielBrainiac(خداحافظ)SirAmirAMIR WAZOWSKI77والتر وایتحاج بروس وین
    • اگه اعتقاد نداری بگو اعتقاد ندارم خیلی ساده مثل یک انسان بالغ چرا به عقاید خیلی ها توهین میکنی؟ نمیفهمم متاسفم واقعا

      پیر فرسودهAHCRazielBrainiac(خداحافظ)🖤james McCaffreySirAmirAMIR WAZOWSKI
    • گیمفا عزیز لطفا بن
      داداش حتما شما ترک تحصیل کردی همون کلاس دوم
      یخورده تاریخ بخون و حرف و تحلیل راننده تاکسی طور رو بزار کنار با منطق برخورد کن

      پیر فرسودهAHC
    • AHC گفت:

      تأسف برانگیز به این دلیل اینو میگم که با گفتن این حرف چند تا آدم به جون هم انداختی که مطمئنا بیشتر میشن (تا مدتی) برخی از نظر ها بهتر گفته نشن یا به شکل دیگه بیان بشن که باعث ناراحتی نشه

      Final seyed
    • Ghost گفت:

      من از اول از این یارو اسکورسیزی اسکول خوشم نمیومد اینم یه دلیل قطعی دیگه تا فیلمای آبکی ش رو نبینم

    • esmaaiell گفت:

      دقیقا داداش ترکوندن با عیسی مسیح جنگ جهانی آلان هیتلر تو گور خودشو لعنت میفرسته😂😂

    • Matin گفت:

      نگا عزیز دلم میخوای مثلا تیکه بندازی بنداز بخاطر بلوغته سرکشی
      ولی حداقل درست تیکه بنداز
      اینکه مسیح وجود داشته واسه هیچ تاریخ دانی سوال نیست
      از شواهد تاریخیش و اینکه کسایی مثل جوزیفس و داکتیوس هم درباره مسیح نوشتن بگذریم محاله یهودی ها یک مسیحی که کشته میشه و ۳ رو بعد زنده میشه رو از خودشون در آورده باشن
      دلیلی که مسیحیت بدون خون ریزی تو همون قرن اول بعد میلاد پیشرفت کرد و زیرزمینی بیشتر از نصف جمعیت رو تشکیل میدادن تا سال ۳۰۰ میلادی بخاطر reserruction مسیحه
      به طوری که یک نفر مثل پولس ۱۴ تا ۲۰ سال بعد مرگ مسیح تو نامه هاش درباره رستاخیز مسیح مینویسه و میگه اگر مسیح از قبر بلند نشده تمام دین ما دروغه
      اگه میخوای مسیحیت رو رد کنی یک نقشه جلوپاته
      رستاخیز رو رد کن

  • MRIP گفت:

    لئوناردو دیکاپریو در نقش عیسی مسیح

    alihn2000Dark kingهادی صفائیAHCBrainiac(خداحافظ)🖤james McCaffreyAMIR WAZOWSKIهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)77والتر وایتmore
  • O2 گفت:

    احتمالا رابرت دنیرو هم مسیح باشه 😂
    کلا از دنیرو خوشش میاد

    هادی صفائیBrainiac(خداحافظ)والتر وایتArtin_Gamear
  • esmaaiel گفت:

    مارتین اسکورسیزی قبلاً هم درباره مسیح فیلم The Last Temptation of Christ رو ساخته.

    esmaaiellAHCBrainiac(خداحافظ)77والتر وایتSirAmirܝ̇ߺیܩߊ ܢܚ݅ܩܚܓ
  • ازادی واقعا نعمت بزرگیه توی فیلمای غربی هم فیلم مذهبی میسازن هم گاها مسخره میکنن

    MRIPesmaaiellهادی صفائیBlack SwordsmanArmanوالتر وایتFinal seyedSirAmir
    • الان اونایی که دیس دادن به کدوم بخش حرفم مخالف بودن؟ازادی خوب نیست؟اینکه فیلمای غربی هم میتونن درمورد مذهب فیلم خوب بسازن و تعریف کنن و هم مسخره کنن دروغه؟

      esmaaiell
      • esmaaiell گفت:

        میدونی چرا دیس گرفتی دلیلش ۱.۵۸کامنت گذاشتی نزاشتی بشه ۲ هول بودی 😂😂😂

        KRATOS THE GREAT
      • Final seyed گفت:

        دکتر بله ازادی رسانه ای در غرب بیشتره هرچند رسانه های حکومتی مثل بی بی سی برای انگلیس هم هست اما در کلیت نهاد هایی ازاد و بدون وابسطگی هستن اما هر دیگه هر چیزی معنی ازادی نمیده

        خیلی از این موارد دیگه رنگ و بوی توهین به مقدسات افراد دیگه رو داره

        تو می تونی فیلم بسازی و هر اراجیفی رو به پیامبر های خدا نسبت بدی اما سمت مسائلی مثل هولوکاست نمی تونی بری

        مسئله نقد و توهین درباره مسائل مذهبی مثل مو باریکه و چون تعصب و غرور عده اکثرا پرشماری از افراد جهان تحت شعاع قرار میگیره نمیشه هر چیزی رو گفت (مجالس علمی موضوعی متفاوت دارن و بحث بر روی اثار اکثرا هالیوودی هست)

        حالا تو بیایی باور ها و اعتقادات عده زیادی رو به سخره بگیری و از چیزی که به اون باور نداری و درعین حال میکوبی پول دربیاری به شدت تحریک امیزه

        در اسلام هم گفته شده کسی که حتی کافر و بت پرست باشه حق ندارید به باور های اون توهین کنید چون به طبع اون هم میتونه همون توهین رو به اعتقاد شما نسبت بده

        در اخر باید بگم قسمتی از حرف شما مبنی بر ازادی زیاد رسانه ای بیشتر در غرب چه در حوضه اخبار چه در حوضه سینما کاملا درسته اما مطلق نیست چون بارها ابن مسئله نقض شده (همین اواخر یکی از معروف ترین خبرنگار های ورزشی بی بی سی بخاطر انتقاد از عملکرد دولت انگلیس توبیخ شد و با یکصدا شدن جامعه فوتبالی لیگ جزیره دوباره به کار خودش برگشت)

        و اجازه مسخره کردن باور صد ها میلیون نفر ازادی نیست

        • جااان؟ گالیله بنده خدا اومد گفت زمین گرده بخاطر توهین به مقدسات بدبختش کردن. اینکه نصف مردم خرافاتی هستن دلیل نمیشه کسی عقیدشو نگه کلا سر جمع ادم متدین توی دنیا سه میلیارد هست. مثلا من بیام به عقیده شما توهین کنم خب مگه شما مدعی نیستی عقیدت برتره؟ خب چکار داری به توهین من عقیدت برای خودت.مگه مجبورت کردن بری فیلی رو ببینی که به عقیدت توهین میکنن؟بازم میگم مگه مجبوری فیلمی ببینی که به عقیدت توهین میکنن؟

          • Final seyed گفت:

            قضیه گالیله ربط به افراط و خرافه داره و دخالت دادن نظرات شخصی رهبران مذهبی میشه به طوریکه الان ده ها انجیل معتبر در دنیا وجود داره که هرکس بنا بر نظر و برداشت خودش از انجیل های پیشین انجیل جدیدتری رو عرضه کرده

            که کاملا درسته این مورد از فجایع تاریخی درباره تعصب بیجا و افراطی اون هم در مباحث علمیه که ربط خود عقیده نداره بلکه اشکال از پیرو ها بود

            اینکه باور بر برتر بودن عقیده داشته باشی به هیچ عنوان دلیل نمیشه که اگر کسی به تو توهین کنه واکنش نشون ندی برعکس نشان دهنده اصرار تو بر حقانیت این موضوع که تا این حد اون رو مهم جلوه میده که البته در کامنت بالا عرض کردم مباحث علمی و با رعایت ادب و احترام و صحبت درباره حقایق بحثی جداس که به طور حتم مفید و منطقیه

            نکته جالب درباره قسمت دوم صحبت های شما اینکه دقیقا میشه در حال حاضر مقایسه اش کرد

            توهین و تمسخر یک موضوع اون هم به صورت گسترده باعث حاکم شدن و در نتیجه تضعیف تو میشه

            برای مثال الان تو با یه تیشرت با فحش به حضرت مسیح (ع) برو داخل فلان خیابون فرانسه بگرد هیچ بلایی سرت نمیاد که هیچ تازه تشویق هم میشی و اگر کسی بخواد مانع تو بشه چه بسا اون تنبیه بشه

            اما این قضیه درباره مقدسات اصلی مسلمانان متفاوته چون تو اگه بتونی با این حرکت سالم تا سر کوچه برسی یعنی شاهکار کردی

            حالا شدت باور ها و ارادت جامعه مسلمانان نسبت به دینشون رو با مسیحیت مقایسه کن و میبینی که با غرور و درصد موافق بیشتری روبه رو میشی بطوری که در دنیا کسی جرات نمیکنه به صورت جهانی و مشهود به این دین توهین کنه و اون رو صاحب قدرت همچنین واجب به احترام که برعکس مسیحیت می‌باشد

            و در اکثر اثار دنیای هنر نه تنها به پیرو های این دین بلکه به خود کلیات این دین و پیامبرشون توهین میشه و اون وسیله خنده در فیلم قرار میدن که این دین رو به تفریح و سبک زندگی بلانسب شما و این دین احمقانه و پست تبیین کرده

            پس حداقل برای جلوگیری از تنزل به همچین جایگاهی نیاز به دفاع همه جانبه از اعتقادات هستش که باز هم تاکید می کنم بحث مباحث علمی به خصوص که با ادب و احترام و نه از روی قصد و غرض باشه جدا و مفیده

          • Matin گفت:

            این یک myth تاریخیه که گالیله بخاطر کفر گویی زندانی شد
            دربارش تحقیق کن

    • esmaaiell گفت:

      خب اینجا چیکار میکنی بدو برو غرب آلان راه بیوفتی صبح اونجای صبونه اونجا میزنی 😂😂

      KRATOS THE GREAT
      • اولا میدونی نتیجه ایران موندن چیه؟اینه که با کودن هایی مثل تو که ته خلاقیتشون اینه که اکانتشونو بکنن شبیه دیگران حرف بزنیم.نتیجش اینه که تحت عنوان اقتصاد اسلامی یه کارگر با صد سال کارم نمیتونه ماشین بخره چه برسه به خونه نتیجش اینه که میری توی خیابون و فقط کودک کار میبینی که توی سطل اشغال دنبال غذان(دستاورد عظیمتون) نتیجش اینه که کشوری با دومین ذخیره گازی و سومین ذخیره نفتی با هفت درصد منابع معدنی دنیا کردین دومین کشور پر تورم تاریخ.نتیجش اینه که امروزه مردم توی خیابون بخاطر سوزوندنتون قانونتونو زیر پا میزارن نتیجش این میشه که با کارهاتون پاسپورتمون بی اعتباره و کسی مثل من باز هم به سختی میتونه بره همون غربی که شما میگی. نتیجش میشه اینه که نودونه درصد دانشجویان دانشگاه شریف هر سال میرن خارج از کشور (خروج علم از کشور) نتیجش میشه اینکه هیچ کشوری نمیاد توی ایران سرمایه گذاری کنه حتی شرکت منصوری با مالک ایرانیش نتیجش این میشه که یکی از بی کیفت ترین خودرو ها رو میسازیم و هر روز حدود دونفر با همون ماشین میمیرن در حالی که شرکت منصوری که در تولید خودرو حرفه ای حتی میخواست به ایران در زمینه خودروسازی کمک کنه ولی نزاشتن .نتیجش این میشه که تفاوت لند کروز با اون امنیت با دویصد شش هیچ میشه.نتیجش میشه که هفتاد درصد مردم ایران زیر خط فقر هستن نتبجش میشه اینکه امثال تو که ته کارتون اینه که یه پورف بزنید کپی کسی دیگر بعد بیایید طرف رو خراب کنید.بله مطمئن باش شرایطم جور بشه میرم غرب تا از امثال تو راحت بشم😂

  • وبینیم چطور وتانه از جیزس فیلم اکشن درام در وکونه

    esmaaiellAMR-8780-SSAHCوالتر وایتali 110 gamer
  • alihn2000 گفت:

    فعلا که منتظر فیلم جدیدشم🙂

    Artin_Gamear
  • MR_William گفت:

    The Last Temptation of Christ . Silence قبل از این فیلم اگر این آثار استاد رو ندیدین حتما پیشنهاد میکنم نگاه سینمایی و فرا معنایی به دین رو تو این فیلم ها دوست دارم ، برعکس اکثر آثار با تم مذهب که قصد پند به نفع یا ضد اون دین دارن رو خیلی میپسندم ، همه اینها رو به عنوان یک بی دین و خداناباور میگم

    esmaaiellساقه طلاییDeleted account77Ashen Mariachi OneFinal seyed
  • Final seyed گفت:

    خدا رحم کنه به عیسی مسیح که همون اندیشه یهودی تحریف شده که خواست ترورش کنه قراره براش فیلم بسازه

    استارت پیغمبر ها رو با نوح زدن که الان به جیزز رسیده

    هادی صفائیAHCBrainiac(خداحافظ)Black Swordsmanوالتر وایت
  • اخرین وسوسه مسیح دیگر؟
    هرچند با توجه دیدارش با پاپ قطعا با اخرین وسوسه مسیح تفاوت زیادی داشته باشه

    AHCوالتر وایت
  • از نظر بنده
    ریش سفید و سلطان هالیوود🔥🔥

  • می دونستید مسیحی ها ب سه تا خدا اعتقاد دارن ؟ واقعا درکش برام سخته
    و اینکه عیسی رو پیامبر نمی دونند و خدا میدونن
    خدای پدر خدای پسر (عیسی) و روح القدس

    esmaaiellAHC
    • esmaaiel گفت:

      “پدر-پسر-روح القدس” ۳ تا خدا نیستن.

      منظور از پدر-پسر-روح القدس یعنی پدر همانی است که پسر است، و پسر همانی است که پدر است، و پدر و پسر همانی هستند که روح‌القدس است. یعنی در طبیعت خود یک خدای واحد. هر یک از این سه شخص همین واقعیت است، یعنی ذات، جوهر، یا ماهیت الهی.

      Final seyedesmaaiellهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)
  • پین هد گفت:

    قرار بود اسکورسیزی یک فیلم بیوگرافی درباره مایک تایسون بسازه.

موضوع فیلم بعدی مارتین اسکورسیزی عیسی مسیح خواهد بود - گیمفا