شرکت انویدیا از کارت‌های RTX 4060 رونمایی کرد
شرکت انویدیا از کارت‌های RTX 4060 رونمایی کرد
شرکت انویدیا از کارت‌های RTX 4060 رونمایی کرد
شرکت انویدیا از کارت‌های RTX 4060 رونمایی کرد

شرکت انویدیا از کارت‌های RTX 4060 رونمایی کرد

محسن رضوی فر
۱۲:۳۳ ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
شرکت انویدیا از کارت‌های RTX 4060 رونمایی کرد

شرکت انویدیا (Nvidia) به صورت رسمی از کارت‌های گرافیکی RTX 4060 و RTX 4060 Ti رونمایی و تاریخ عرضه‌ی آن‌ها را اعلام کرد.

بر این اساس، کارت RTX 4060 Ti در تاریخ ۲۴ مه (۳ خرداد) و کارت RTX 4060 در ماه جولای در دسترس مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت. در همین راستا، جزئیات مختلفی از این دو کارت گرافیکی ارائه شده است.

کارت RTX 4060 Ti در دو مدل عرضه خواهد شد. یک مدل با حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایتی که قیمت آن ۳۹۹ دلار است و مدل دیگر با حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی با قیمت ۴۹۹ دلار ارائه می‌شود. مدل ۱۶ گیگابایتی این کارت در ماه جولای عرضه خواهد شد. به نظر می‌رسد مدل دوم با حافظه‌ی بیشتر احتمالاً یک انتخاب محبوب در بین مصرف‌کنندگان خواهد بود؛ به خصوص با توجه به اینکه کارت RTX 4070 تنها دارای ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است.

نکته‌ی جالب اینجاست که هر دو مدل RTX 4060 Ti دارای مشخصات مشابه هستند که از جمله آن‌ها می‌توان شیدرها و هسته‌های RT اشاره کرد. ارتقا دهندگان خوشحال خواهند شد که بدانند این نسل از بردهای کلاس ۶۰ نسبت به کارت ۳۰۶۰ Ti مصرف کمتری در انرژی خواهند داشت.

در تصویر زیر مشخصات کارت RTX 4060 Ti و مقایسه‌ی آن با کارت‌های RTX 3060 Ti و RTX 2060 Super ارائه شده است.

شرکت انویدیا از کارت‌های RTX 4060 رونمایی کرد

در عین حال، کارت ارزان‌تر RTX 4060 دارای دارای ۱۵ ترافلاپس سایه‌زن، ۳۵ ترافلاپس هسته‌های نسل سوم RT و ۱۱۵ وات توان خواهد بود. این کارت‌ها برخلاف RTX 4090، نمایش‌های درون بازی را با کیفیت ۱۰۸۰P و برخی عملکردهای سبک‌تر در رزولوشن ۱۴۴۰p و ۴K را هدف قرار خواهند داد.

کارت RTX 4060 Ti از ۴۳۵۲ هسته CUDA با سرعت کلاک تقویتی ۲.۵۴ گیگاهرتز برخوردار است. از سوی دیگر، RTX 4060 دارای ۳۰۷۲ هسته CUDA با کلاک تقویت مشابه ۲.۴۶ گیگاهرتز خواهد بود. هر سه کارت خانواده RTX 4060 به جای GDDR6X از GDDR6 استفاده خواهند کرد.

از آنجایی که این کارت‌ها جزو پردازنده‌های گرافیکی سری ۴۰ محسوب می‌شوند، همان قابلیت‌های ترکیب فریم DLSS 3.0 را خواهند داشت. ابعاد کارت‌ها بر اساس سازنده و برندی که مصرف‌کنندگان می‌خواهند متفاوت خواهد بود، اما انویدیا کارت‌های RTX 4060 را با طول ۲۴۴ میلی متر و عرض ۹۸ میلی‌ متر ارائه می‌کند که هر سه نسخه کارت‌های ۲ اسلاته هستند.

همانطور که انتظار می‌رفت، برندهای ثرد پارتی مختلف که کارت‌های گرافیک انویدیا را تولید و توزیع می‌کنند، نسخه‌های ویژه‌ی خود از کارت RTX 4060 را معرفی کرده‌اند. برای مثال، شرکت زوتک (Zotac) اعلام کرده است که مدل سفید RTX 4060 Ti را به مجموعه کارت‌های Spider-Man: Across the Spider-Verse با مجوز رسمی اضافه خواهد کرد. این شرکت همچنین اعلام کرد که پیکربندی‌های تک فن نیز در دسترس قرار خواهد گرفت و که برای کسانی که در موارد فرم فاکتور کوچک‌تر کار می‌کنند، مفید خواهد بود. به نظر می‌رسد که این کارت‌های گرافیکی معرفی شده از یک کانکتور برق ۸ پین PCIe استفاده کنند.

Only God Of WarDark FantasyAnimals𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸KHEDER_Pro_GamerIliyafarshadxmeysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شرکت انویدیا از کارت‌های RTX 4060 رونمایی کرد
شرکت انویدیا از کارت‌های RTX 4060 رونمایی کرد
شرکت انویدیا از کارت‌های RTX 4060 رونمایی کرد
شرکت انویدیا از کارت‌های RTX 4060 رونمایی کرد
شرکت انویدیا از کارت‌های RTX 4060 رونمایی کرد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Soul گفت:

    چه فایده باید یک سال کار کنی تا بخریش اخرش هم میشه حداقل سیستم مورد نیاز بازی های جدید

    HDMI_DEUlul-bookJACOB FRYEPop_Star.Rock. .کوروشChris redfieldNukearminmore
  • .Rock گفت:

    ۴۹۹= ۲۵۴,۹۷۹,۰۲۰ + دلال ها و دزدان همیشه آماده وطنی = ۴۵۰۰۰۰۰۰ میلیون

    lul-bookPop_StarAMIR WAZOWSKI. .کوروشNukearminMmd
  • Kingsbounty گفت:

    قدرت ۳۰۷۰ با نصف پاور عالیه

    Only God Of Warlul-bookPop_Star
    • Dante گفت:

      اتفاقا اصلا خوب نیست انویدیا فقط داره رو dlss مانور میده و قدرت خام کارت گرافیک نسل بعد باید بیشتر از نسل قبلش باشه همین ۳۰۷۰ که میگی با ۲۰۸۰ ti تو یه رده بود یعنی اینم باید با ۳۰۸۰ ti تو یه رده باشه. بغیر ۴۰۹۰ که پروردگار گرافیکاس سری ۴۰ انویدیا اگه dlss 3.0 نبود تفاوت نسلی زیادی با سری ۳۰ نداره

      HDMI_DEUOnly God Of Warlul-bookButcher of blaviken7IliyaPop_Star.RockASSADullah
      • از یه طرفی کاملا داری درست میگی از طرفی هم سیاست های انویدیا رو نمیشناسی…
        به نظرت چرا باید یه سری کارت گارفیک انواع اقسام مدل هارو داشته باشه؟؟ تازه همونا هم وقتی توسط شرکت های مثل ASUS.Zotac.MSI سره همبندی
        میشن از نظر پرفورمنس باهم فرق دارن وقتی که تراشه های مادر یکیه؟؟

        چندتا دلیل عمده داره.
        یک بخاطر اینکه کاربر نسبت به نیازش هزینه کنه! مثلا کسی که ۲۰۸۰ سوپر داشته به عنوان مثال و روی ۱۰۸۰ بازی میکرده الان کارتش بخاطر همون
        سیاست های که گفتم برای بازیهای جدید بهینه نیست مجبوره بخاطره اینکه عملکرد سیستمش بره بالاتر کارت جدید بگیره که تو بازیهای جدید بهینه هستش اونم نسبت به نیازش!!! همه می دونیم که از نظر قدرت شاید چندان تفاوتی نداشته باشن رو کاغذ ولی تو عمل خیلی فرق هست بینشون چرا؟ بازم بخاطر سیاست های شرکت های تولیده سخت افزاره… دلیل دوم اینه که این شرکتا مارکتینگ شون به این شکله که شما رو سوق بدن به سمت کارت های گرون قیمت و پرچمدار هر سری !
        یجوری مانور میدن که درسته تفاوت انچنانی بین کارت میان رده و پرچمدار نیست ولی میخوای دو نسل خیالت راحت باشه بیا این پرچمدارو بگیر!!!

        پ.ن یه مثال داخلی هم بزنیم؟
        شما الان تو بازار ترکیه،امارات،چین و هنگ کنگ و تایوان بری یکی از کارت های که در حال حاظر زیاد فروش میره و دست به دست میشه ۱۰۸۰ ti هستش همچنان ولی شما تو کشور خودمون اصلا میگیم نو نه میتونی دست دومش رو راحت پیدا کنی؟؟ قطعا نه!! چون این کارت انقدر پر توان و افسانه ای بود حتی تو عملکرد تفاوت چشمگیری با رده پایین و میان ردهای سری های بعدش نداشت اما چرا تو بازار ما نیست؟ چون برای فروشندهای عزیز ما نمی صرفه که کارتی رو بفروشن ۱۵ تومن ولی به طرف هم اندازه کارت ۳۰ میلیونی حال بده!! خواستم بگم سیاست کاری با محوریت سود دهی بیشتر فراتر از رضایت منو و شما برای بازاری جماعت اهمیت داره…

        Only God Of War
  • crystal sky گفت:

    پشمام مصرفش از ۳۰۶۰ti با اون قدرتش کمتره چه انتخابی بشه این کارت میشه گفت مثل ۱۰۶۰ جزو کارتهای پر فروش خواهد شد

    Only God Of Waronlyps5
شرکت انویدیا از کارت‌های RTX 4060 رونمایی کرد