Zelda: TotK: ششمین بازی تاریخ که از EDGE و Famitsu امتیاز کامل دریافت کرده است
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom ششمین بازی در ۳۰ سال گذشته است که امتیاز کامل را از مجلات Famitsu و EDGE دریافت میکند.
امتیاز ۴۰/۴۰ مجله ژاپنی Famitsu (که برای هر بازی نظر چهار منتقد را ثبت میکند) یک دستاورد نادر در نظر گرفته میشود و تنها ۲۸ بازی در تاریخ ۳۷ ساله این مجله امتیاز ۴۰ را کسب کردهاند.
امتیاز ۱۰ در مجله بریتانیایی EDGE نیز بسیار غیرمعقول محسوب میشود، چرا که تنها ۲۴ بازی از زمان راهاندازی این مجله در ۳۰ سال گذشته، این امتیاز را دریافت کردهاند.
با این حال، عجیبترین چیز این است که اثری بتواند از هر دو مجله EDGE و Famitsu امتیاز کامل را دریافت کند، اما Tears of the Kingdom موفق به کسب این دستاورد شد.
اعطای هر دو امتیاز کامل به Tears of the Kingdom، آن را به ششمین اثری تبدیل میکند که به این جایگاه ویژه دست یافته و جالب اینجاست که چهارمین عنوان Zelda به شمار میرود که این موفقیت را کسب میکند. فهرست کامل این ۶ اثر با ترتیب عرضه به شرح زیر است:
- The Legend of Zelda: Ocarina of Time
- Bayonetta
- The Legend of Zelda: Skyward Sword
- Grand Theft Auto V
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild
- The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
البته در طول سالها، تعداد زیادی از عناوین به این جایگاه نزدیک شدهاند، اما معمولا این بازی در یک نشریه امتیاز کامل را کسب کرده است و در دیگری فقط یک نمره با امتیاز کامل فاصله داشتهاند.
Elden Ring، Grand Theft Auto IV، Red Dead Redemption ۲، Super Mario ۶۴ و Super Mario Odyssey همگی امتیاز ۱۰ را در Edge دریافت کردند، اما امتیاز آنها در Famitsu به عدد ۳۹ رسیده است.
به طور مشابه، Dragon Quest IX، Final Fantasy XII، The Legend of Zelda: The Wind Waker، Metal Gear Solid V، Metal Gear Solid: Peace Walker، SoulCalibur، Super Smash Bros Brawl و The Elder Scrolls: Skyrim همگی امتیاز ۴۰ را از Famitsu دریافت کردهاند اما، EDGE به آنها امتیاز ۹ داد.
در سال ۲۰۱۳، مجله EDGE امتیاز هفت بازی را اصلاح کرد و آنها را به ۱۰ تغییر داد. این عناوین شامل Resident Evil ۴، GoldenEye ۰۰۷ و Dark Souls میشوند. با این حال، هیچ یک از این هفت بازی نتوانستند امتیاز ۴۰ را از Famitsu دریافت کنند.
جالب است بدانید که مجله EDGE در سال ۱۹۹۳ راه اندازی شد، درست هفت سال پس از انتشار اولین شماره Famitsu در ژاپن.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
بخاطر محدودیت های سختافزاری نینتندو سوییچ، این بازی با پائینترین گرافیک ممکن و پائین ترین نرخ فریم و افت فریم (۳۰fps) اجرا میشه؛ چه میشد اگر این بازی در اختیار سونی بود و با سختافزار قدرتمند و SSD کاستومایز شده Playstation 5 اجرا میشد؟ مطمئنا هوش از سرتان میبرد.
بازی های پلتفرمای دیگرم میخوان انحصاریه سونی کننن. این فن بویا دیگه واقعا نوبرن
اونجوری احتمالا بازی به این خوبی نمی شد یا بودجه بازی باید خیلی بالاتر میبردن
مثلا بازی فقط تو کات سین ها صداگذاری داره.. خب اگه سونی بود قطعا چنین کاری نمیکرد باید تک تک دیالوگ ها صداگذاری می شد به بهترین نحو ممکن
تا ابنجایی که من بازی کردم انقدر مپ بازی بزرگه که اگه سونی بخواد چنین مپی رو در حد گرافیک فنی فوربیدن وست بسازه حداقل ۲۰۰ گیگ حجم بازی میشه
و از سمت دیگه ساخت بازی با این ابعاد خیلی بیشتر طول میکشید
من نمیدونم چطور کلیپاش که نگا میکنی رو سویچ که سی اف پی اسه بازی روانتر بنظر میاد تا اون کلیپایی که بازی رو کامپیوتره اما پنجاه پنچ شش فریمه . کسی میدونه علتشو؟
چون رو حالت داک توانایی گرافیکی سوییچ بیشتره
اصلا زلدا به نیتندوشه.
فقط هم مشکله سخت افزاری داره وگرنه که آرت و کیفیت باید همین بمونه چون بازی سبکش اصلا همینه.
اگه همین بازی رو سونی میداد متاش میشد ۸۳
lost@ آره خب باز ۸۳ قابل قبوله، اگر مایکروسافت میداد که میشد ۵۶ آدم باید نیمه پر لیوان رو نگاه کنه، از این به بعد هر وقت خواستی ترول یا هیت کنی قبلش یک نگاه به آوازه درخشانه کمپانیه محبوبت بکن تا اینطوری نخوره تو برجکت
این همه بازی از سونی متای بالای ۹۰ گرفتن چون شاهکار برای هر پلتفرمی باشه شاهکاره و نمره ای که حقشو رو میگیره
اگه زلدا برای سونی بود زلدا تبدیل به یه گیم با گرافیک واقعی گرایانه با درجه سنی M میشد که ادونچر بازی نهایتا ۳۰ ساعت طول میکشید و از ۳۰ ساعت ۸ ساعت کات سین داشت
و معما های بازی که یکی از اصول بازی های زلداست رو خود بازی به گیمر لو میداد که یه وقت بازی کن برای حل معما های بازی فکر نکنه
حتا تصورش هم مسخرست! هر شرکتی سبک خودش و طرفدار های خودش رو داره طرفدار های زلدا هم ثابت کردن اصلا کم نیستن
اها تو ورفتی گرده نخود وکشدی وگرمه انقدر چرت و پرت از خودت در نوکردی
نه اینطور نمیشد،چون بازی ذاتا گرافیکی نیست….خود من ویدیو های فورکی و با گرافیک بالا از آثار انحصاری سونی روی پی سی میبینم مات و مبهوت میمونم ولی این چند روز یکسری ویدیو از اجرای بازی روی پی سی با رزولوشن های بالا دیدم واقعا فرق زیادی نداشتن،البته شصت فریم شدنش قطعا تاثیر زیادی داره،زمان اشکان پادشاهی همین الان هم لودینگای بشدت کوتاهی داره
استاد میگم شما از چه نژادی هستید؟؟؟
خداروشکر دست سونی نیست تا لگبت به این بازیای خوبیم که از این چیزا دور هستن سرایت نکنه
به نظر من یکی از دلایل موفقیت زلدا و بزرگیش همینه که درگیر گرافیک واقعگرایانه نیست و سازنده بیشتر تمرکزشو میتونه رو دنیا و گیمپلی بزاره
داداش حرفت متینه ولی باید اینم در نظر بگیری ک نینتندو ی کنسوله دستیه و طراحی شده تا تو مترو تو مسافرات یا … قابل استفاده و قابل حمل باشه و یکی از دلیلای محبوبیتش اینه اکه بخواد اون سخت افزارو پیاده کنه (ک با توجه ب ثروت و تجربش راحت میتونه) دیگه ی کنسول دستی نیست و کسایی ک بخاطر قابل حمل بودن میخریدنشو از دست میده
واقعا چقد ی شرکت باید بزرگ باشه ک همچین بازیو برای ی کنسول دستی بده
محدودیت جدا خلاقیت میاره
یه بخش اعظمی از جذاب زلدا ، اون خلاقیت هاییه که برای دور زدن سخت افزار به کار بردن ، یه سری کارا میخواستن بکنن نتونستن انقدر ور رفتن با بازی که شده
مثلا درا دیستنس بازی تا ناموسه ، از اینور مپ تا اونور مپ دیده میشه ، فوربیدن وست با همون سخت افزار غول پلی استیشن یه همچین وضعیتی نداره
فامیتسو یکی از سخت گیر ترین مجله های بازی های ویدیویه و الکی به هر بازی نمره کامل نمیده ببین چقدر این بازی شاهکاره که جزو عناوین انگشت شماری هستش که از فامیتسو نمره کامل گرفته
اوقدرا هم سختگیر نیست تقریبا به بیشتر بازی های ژاپنی حتی اونایی که مشکلات واضحی دارن نمرات بالا میده ولی درکل به نسبت Edge بیشتر قبولش دارم
به Yakuza 5، نمره کامل داده که به شخصه فکر نمیکنم برازندش باشه
به ابر شاهکار فانتوم پین (بهترین بازی سال ۲۰۱۵) هم نمره کامل داده
سلیقه فتمیتسو کاملا محسوس ژاپنیه، به بازی های تم ژاپنی نمره بالاتری میده و به این شکل عدالت رو رعایت نمیکنه، برای خوده من فامیتسو یک منبع معتبر فقط برای آثاری که تم ژاپنی دارنه
جانم سلطان GTAV
هر چقدر فروش داره حقش هست
نه دیگه به قیمت سه نسل پشتیبانی درحالی که طرفدارا مشتاقانه منتظر نسخه بعدی هستن البته منطقی هم باشیم تقصیر طرفدارا هم هست که همچنان بازیو میخرن
پلی دادن GTA V برای بار دوازدهم رو به اولین بار تجربه کردن گیمایی مثل فوربیدن وست و کل گیمای یوبیسافت ترجیح میدم
منم دوست ندارم بازی های یوبیسافتی مثل واچ داگز ۲ و فارکرای ۶ و نیودان این چرت و پرتا رو بازی کنم ولی هنوز کلی بازی خفن دیگم هست اگر یکم منطق هنوز تو وجودت باشه بازی های داستانی جذاب که بخشیش هم مال سونیه
خب کسی که یبار خریده که دوباره نمیاد بخره، پلیرهای جدیدی اند که میخوان وارد بشن، پشتیبانیشم عالی بوده اگر همچنان داره میفروشه حقشه و تونسته گیمرهارو قانع کنه و به محصولش ارزش خرید بده
نخرن که نینتندو کنسول جدید بده؟
بازی خوبیه ولی به نسبت ردد اورریتده
Famitsu حالا باز منطقیه ولی اون Edge دو هزاری واقعا نقداش فاقد ارزشه
Ali Rosi > Famitsu > Edge
اج نقدهاش فاقد ارزشه؟ 😆 جوک خوبی بود همه ناشرها دنبال امتیاز بالا از edge اند این میگه اعتبار نداره، تو اعتبار داری فقط تو نقد کن 😂
“همه ناشرها دنبال امتیاز بالا از edge اند”
مایل به طنازی ؟
کسایی که رو pc تجربه میکنن لذت ببرن از fps بالا،منم اگه با شبیه ساز اوکی بود میزنم یا وایمیستم اوکی شه بعد،ولی مثل اینکه با yuzu اگه اشتباه نکنم میشه بازی کرد🎈
بنظرم اون gta V هم از دستشون در رفته D:
وگرنه جای اونم باید ژاپنی میبود :)
ولی من به نظر GTA:V حق امتیاز ۱۰ و متای ۹۷ رو نداره اگه منطقی ببینیم، چون داستان خیلی میخکوب کننده ای نداره و گیم پلی در حد شاهکار نداره خوب هست، البته فقط نظرم هست و هیچ خصومتی با راک استار ندارم اتفاقا عاشق رد دد ۲ هستم ولی به نظرم بیشتر GTA:V بخاطر آزادی عمل و جهانش نمره گرفته و به نظرم متاش باید حدود ۹۲ یا ۹۳ باشه و نمراتش از مجلات هم ۹
به شدت قبول دارم
داستان GTA V فدای ساختار آرکیدگونه بازی شد. روایت هم به اندازۀ مسیر کلی اثر به سمت یک پلات فان و نه چندان جدی سوق پیدا کرده. همیشه گیمپلی و فضاسازی و داستان باید همراستا باشن. gta iv به عنوان مثال روایت تاریک تری داشت و خودشو جدی میگرفت و به همین اندازه گیمپلی هم سنگینتر محدودتر و فضاسازی هم تاریک تر بود. وظیفۀ کارگردان دقیقاً همینه که این موارد رو همگام کنه.
داستانGta v برخلاف gta iv بخش های اضافی زیاد داشت مثلا ملاقات دوباره مارتین مادرزو چه چیزی به داستان بازی اضافه میکرد ؟ یا اضافه کردن چندتا ویلن ضرورتی نداشت به جای چندتا ویلن میتونستن یه ویلن فوق العاده مثل دیمیتری بزارن مثلا مامورای FBI میتونستن ویلن ثابت بازی باشن یکسری مراحل هم که کلا برای بیشتر کردن تایم گیم پلی بودن و ارزش داستانی خیلی خاصی نداشتن مثلا گروگان گرفتن لامار اینقدر کاراکتر رومخی بود که من وقتی بازی تموم شد کشتمش بعد چرا باید بخوام نجاتش بدم ؟ یکسری سرقت ها هم همینطور به نظرم اگر این بخش های اضافه نبودن داستان gta v میتونست مثل iv شاهکار بشه حتی با وجود فان تر بودنش چون از زیر کلیشه خیانت و معاملات مواد مخدر بیرون اومده بود و پلات متفاوت و جذابی داشت
تمام چیزهایی که گفتید به داستان شاید چیزی اضافه نمیکردند، ولی به کرکتر پردازی کرکتر ها خیلی اضافه میکردند
داستان GTA V رو کاغذ به شدت مسخرست، ولی اون execution اشه که زیباش میکنه
درواقع پلات بازی، یک تکیه گاه هست برای کرکتر های بازی که بدرخشند و ۹۹ درصد اتفاقات توی گیم مبنی بر درخشیدن هرچه بیشتر کرکتر ها انجام شده به نظرم
اقای کریمی شما gta iv ترجیح میدی یا V
سراسر حق آقای کریمی ، به شخصه همیشه گفتم و میگم اورریت ترین گیمی که تو عمرم دیدم جی تی ای وی بوده و هست . به غیر از مراحل سرقت بقیه مراحل (از نظر بنده) آنچنان که باید و شاید لذت بخش نبودند .
گیمپلی و هندلینگ و فیزیک ماشین ها و گان پلی GTAV از ۹۹ درصد گیمای الان بهتره
برعکس.
معتقدم جی تی ای وی از خیلی از بازی های امروزه ارزش تکرار بیشتری داره و ساعت ها میتونی بازی کنی و خسته نشی.
طراحی مراحل فوق العادست با اینکه مال نسل هفته و بازی خیلی جذاب دنبال میشه،اینکه نسخه ای وی برتر بوده شکی توش نیست اما چون اون دارک بود و این ارکید نمیشه بگی حقش نیست یا که فلان و بیسار
بله از این نظر نگاه کنیم هم درسته ، من به شخصه دوست داشتم GTA:V داستان تاریک تر و جدی تری مثل نسخه IV داشته میبود
امیدوارم نسخه جدید هم راه موفق نسخه های دیگه رو ادامه بده
امیدوارم نسخه بعدی از حالت ارکید اینطوری در بیاد و یه چیزی به بینش برسه نه خیلی ارکید نه خیلی واقعی منظورم اینه این چیز های بامزه جی تی ای مثل گان نامحدود کمتر بشه اما کاملا واقعی نشه مثل رد دد۲
۲ اینکه بازی داستان جدی تری داشته باشه نسبت به نسخه های دیگه
منم با حرفت موافقم و رد دد ۲ از هر جهت بهتر از gta v ولی اینو باید درنظر گرفت این بازی برا زمان خودش واقعا بازی خوبی بوده
Gta v از هر نظر تو بالاترین سطحه
از نظر من جزو سه تا بازی اوپن ورده تاریخه و رسیدن بهش کار حضرت فیله
تو ساله ۲۰۱۳ سه شخصیت قابل بازی و موقعیت هر لحظه سوییچ کردن روشونو بذاری
مراحل اصلیش جذابن داستان جذابه و مراحل فرعیشم عالین هیچ ویژگی بدی جز خالی بودن یسری محیطا نمیتونی توش پیدا کنی و حقش نمره ۱۰ از ۱۰ عه
من بازی رو تجربه نکردم ، اگر با این شماره شروع کنم ارزش داره یا باید از نسخه های اولیه شروع کنم ؟
والا اصلا نمی دونم با مزاج ما ایرانیا سازگاره یا نه ، اگر کسی می دونه بگه چون مثل اینکه روی pc با شبیه ساز ران میشه
داستان ها به هم مرتبط نیستن میتونی از همین نسخه شروع کنی ولی GTA:IV از نسخه V بهتره اما نسخه V جدیدتره و گرافیکش بهتره
در اینکه زلدا یکی از بهترین فرنچایز های ویدیو گیمه شکی نیست ولی فک کنم دیگه اینا خیلی فن زلدا هستن از ۶ تا ۴ تاش زلدا بود
شایدم چون واقعا خوبه اینجوریه؟!
۴ تا زلدا و یه gta
من و یاد عکس خاصی میندازه
ولی برعکس🤣
تو زلدا کاراکتر اصلی سفید پوسته و تو جی تی ای nigga
یعنی باورم نمیشه این دو سایت به بازیایی مثل پورتال و هلف لایف نمره کامل ندادن؟
یا حتی گاد اف وار های قدیمی تر و هیلو ۲ و اینا
جالبیش اینجاس اکثر بازی ها انحصاری نینتندو هست( ۵ از ۶ بازی) 🤣🤣🤣
بعد مایکرو و سونی یکی/ یکی دیگ رو متهم میکنه طرفدار ها هم میزنن سر کله هم شما اینطوری هستین😂
نینتندو هم سوسکی از کنارشون رد میشه و کار خودش رو میکنه
همش ZELDA!!!
دمش گرم چه دنیایی داره نوش جون طرفداراش و نینتندو
اگر روزی در این مکان نبودم عمرمان کفاف داد یه دونه کنسول نینتندو میگیرم
گیر به سخت افزار از این چیزا ندید خواهشا اگه بازی دست استدیو X سونی بود اینجوری میشد اگه دست استدیو X مایکرو بود فلان میشد
اگه دست اینا بود Zelda با این قدرت امروزی نبود
بیشتر از سخت افزار محتوا مهمتر از هر چیزی دیگ ای هست نکه مهم نباشه ولی اولویت نیست
نمونش دنیای پویا و رنگارنگ نینتندو
باز هم امسال ماکروسافت گوتی نخواهد داشت، ژاپن با کنسول دستی سوییچ و از اون ور ور پلی استیشن کل صنعت گیم و تو مشتش گرفته