ویدیویی از مقایسه عملکرد اجرایی Street Fighter 6 در کنسول‌های نسل نهم منتشر شد
ویدیویی از مقایسه عملکرد اجرایی Street Fighter 6 در کنسول‌های نسل نهم منتشر شد
ویدیویی از مقایسه عملکرد اجرایی Street Fighter 6 در کنسول‌های نسل نهم منتشر شد
ویدیویی از مقایسه عملکرد اجرایی Street Fighter 6 در کنسول‌های نسل نهم منتشر شد

ویدیویی از مقایسه عملکرد اجرایی Street Fighter 6 در کنسول‌های نسل نهم منتشر شد

امیرعلی قربان‌پور
۱۲:۲۴ ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
ویدیویی از مقایسه عملکرد اجرایی Street Fighter 6 در کنسول‌های نسل نهم منتشر شد

در پی عرضه‌ی دموی بازی Street Fighter 6 برای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس، ویدیویی منتشر شده است که عملکرد اجرایی آن را در این دو کنسول مقایسه می‌کند.

این بازی در دو کنسول یادشده دارای دو حالت اجرا است: Resolution و Performance. حالت دوم تا حد بالایی با تنظیمات گرافیکی حالت نخست اشتراک دارد. این موضوع در پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس برای هر دو بخش Arcade و World Tour صدق می‌کند. نسخه‌ی ایکس باکس سری اس البته گاهی دچار افت کیفیت بافت‌ها، عمق میدان، سایه‌زنی و تراکم محیطی می‌شود.

ویدیوی منتشرشده در ادامه قابل مشاهده است:

در حالت Resolution، وضوح نسخه‌ی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس 4K حقیقی (2160p) است. بخش Arcade در حالت Performance همین وضوح را ارائه می‌دهد، اما در بخش World Tour این رقم به 1440p می‌رسد. سری اس نیز از وضوح 1080p حقیقی بهره می‌برد.

در حالت Resolution، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس بخش Arcade بازی را با نرخ فریم ۶۰ و در بخش World Tour با نرخ فریم ۳۰ اجرا می‌کنند. در حالت Performance شاهد نرخ فریم ثابت ۶۰ هستیم. سری اس هم در تمامی حالات ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود، مگر هنگام یکی از مبارزات آموزشی ابتدای بازی که این رقم به حدود ۵۵ فریم بر ثانیه کاهش پیدا می‌کند.

هر سه کنسول مذکور همچنین قابلیت غیر فعال کردن v-sync را با استفاده از تنظیمات Low latency دارا هستند. در پلی استیشن ۵ و سری ایکس هم می‌شود خروجی ۱۲۰ Hz را انتخاب نمود تا تأخیر نمایش بازی در نمایشگرهایی که از این نرخ نوسازی پشتیبانی می‌کنند را کاهش داد. گفتنی است که با این حال، باز هم بازی با نرخ فریم ۶۰ اجرا می‌شود.

در مجموع می‌توان گفت که هر دو نسخه‌ی پلی استیشن ۵ و سری ایکس بازی از کیفیت بصری و ثبات اجرایی بالایی برخوردارند. تنها موردی که کمی ناامیدکننده است و جا دارد که کپکام (Capcom) در آینده به بهبودش بپردازد، کاهش وضوح بازی هنگام ورود به بخش World Tour در حالت Performance است.

卂爪丨尺乙卂尺乇丨Nimared-eyed Banished KnightParhamStar LordRedm0ndy.xboxHaj_HosseinSepehrABDVDManny CalaveraAbolfazlAlan Wake𝕿𝖎𝖗𝖊𝖉امیر حسینA.mmeysambLove Gameیه گیمر سادهOnly RockstarOmid_Fshmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ویدیویی از مقایسه عملکرد اجرایی Street Fighter 6 در کنسول‌های نسل نهم منتشر شد
ویدیویی از مقایسه عملکرد اجرایی Street Fighter 6 در کنسول‌های نسل نهم منتشر شد
ویدیویی از مقایسه عملکرد اجرایی Street Fighter 6 در کنسول‌های نسل نهم منتشر شد
ویدیویی از مقایسه عملکرد اجرایی Street Fighter 6 در کنسول‌های نسل نهم منتشر شد
ویدیویی از مقایسه عملکرد اجرایی Street Fighter 6 در کنسول‌های نسل نهم منتشر شد
ویدیویی از مقایسه عملکرد اجرایی Street Fighter 6 در کنسول‌های نسل نهم منتشر شد
ویدیویی از مقایسه عملکرد اجرایی Street Fighter 6 در کنسول‌های نسل نهم منتشر شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ویدیویی از مقایسه عملکرد اجرایی Street Fighter 6 در کنسول‌های نسل نهم منتشر شد