دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy - گیمفا
دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy - گیمفا
دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy - گیمفا
دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy - گیمفا

دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy - گیمفا

حال که داستان گروه نگهبانان کهکشان با فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 به پایان رسیده است، این سوال پیش می‌اید که دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های این فرنچایز چه کسانی بوده‌اند؟

۳ فاز نخست دنیای سینمایی مارول با وجود تمام مشکلات، ناکامی‌ها و کلیشه‌هایش اما به حدی جذاب و دوست‌داشتنی بود که جای خالی تک تک پروژه‌ها و شخصیت‌هایش در فازهای ۴ و ۵ احساس می‌شود. مخصوصاً که بسیاری از شخصیت‌های ۳ فاز نخست دنیای سینمایی مارول یا کنار گذاشته‌اند یا به زودی مقدمات بازنشستگی آن‌ها مهیا شده و شخصیت‌های جدیدی جایگزین آن‌ها خواهند شد؛ مسئله‌ای که تاکنون نتیجه مثبتی نداشته و شاهد ۲ فاز ناامید کننده و نه چندان جذاب بوده‌ایم.

با وجود آن که در بحبوحه آغاز دنیای سینمایی مارول تمامی توجهات به سمت اعضای اصلی گروه انتقام‌جویان همچون مرد آهنی، کاپیتان آمریکا، ثور و هالک معطوف شده بود اما جیمز گان وارد میدان شد و کارگردانی و نویسندگی اثری را بر عهده گرفت که میزبان حضور شخصیت‌های نسبتاً گمنامی از کمیک‌های مارول به نام گروه نگهبانان کهکشان بود. گروهی یاغی و عجیب و غریب که به مرور اختلافات خود را کنار گذاشته و به یک خانواده جذاب در دنیای سینمایی مارول تبدیل شدند که با گذشت حدوداً یک دهه، داستان آن‌ها با ساخت سه‌ گانه و حضور در چندین فیلم از انتقام‌جویان به پایان رسیده است.

به همین منظور نیز در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۰ شخصیت دوست‌داشتنی و فراموش نشدنی‌ای بپردازیم که در فیلم‌های Guardians of the Galaxy حضور یافته و طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند؛ شخصیت‌هایی که شاید برخی از آن‌ها را دیگر هیچ وقت بر پرده سینما نبینیم و روزی دلتنگ وقایع و صحنه‌هایی شویم که با حضورشان خاطره‌انگیز شده است. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

شخصیت استار لرد/پیتر کوئیل با هنرنمایی کریس پرت

دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy - گیمفا

تنها شخصیت انسانی این فرنچایز که بر روی زمین متولد شده و دوران کودکی خود را در ایالت میزوری گذرانده، پیتر کوئیل با هنرنمایی تماشایی کریس پرت نام دارد.

او زمانی که تنها یک کودک بوده، توسط گروه رویجرز دزدیده شده و به فضا فرستاده می‌شود تا دورانی سخت و سراسر درد و غم را تجربه کند. با این حال این مسائل به هیچ وجه بر جنبه انسانی پیتر کوئل تاثیر نداشته و او همچنان ذات قهرمانانه خود را حفظ و نجات دیگران برایش اولویت داشته است. او علاقه شدیدی به گوش دادن موسیقی‌های کلاسیک آمریکایی دارد و شیفته دختری بیگانه می‌شود که در جریان مبارزه با تانوس، وی را به سر حد جنون رسانده و در عملی احمقانه، منجر به نابودی نیمی از موجودات زنده کهشکان می‌شود. کریس پرت در جریان حدود یک دهه گذشته به معنی واقعی کلمه در نقش استار لرد زندگی کرده و لحظاتی جذاب و هیجان‌انگیز را برای مخاطبین پدید آورده است.

شخصیت مانتیس با هنرنمایی پام کلمنتیئف

دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy - گیمفا

زمانی که دنباله Guardians of the Galaxy در سال ۲۰۱۷ اکران شد، هیچ کس توقع نداشت که دستیار شخصیت ایگو، سیاره زنده خیلی زود بتواند خود را در قلب طرفداران جای نماید.

با این حال هنرنمایی بامزه و معصومانه پام کلمنتیئف باعث شد تا شخصیت مانتیس به یکی از شخصیت‌های جذاب این فرنچایز سینمایی بدل گشته و به دوست صمیمی درکس بدل گردد. او موجود بیگانه‌ای عجیب و غریب با قلبی مهربان و دوست‌داشتنی است که به مانند یک کودک نسبت به وقایع اطرافش واکنش نشان داده و از همراهی خانواده جدیدش لذت می‌برد. با وجود آن که عملاً شانسی در برابر دشمنان گروه انتقام جویان نخواهد داشت اما شجاعانه به مقابله با تانوس و ارتشش پرداخت و توانایی‌های ذهنی خود را به رخ مخاطبین کشید.

شخصیت روهمن دی با هنرنمایی جان سی ریلی

دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy - گیمفا

سیاره زاندار میزبان حضور برخی از کاریزماتیک‌ترین شخصیت‌های کمیک‌های مارول می‌باشد که در جریان فیلم نخست Guardians of the Galaxy با یکی از فرماندهان آن به نام روهمن دی آشنا شدیم که جان سی ریلی وظیفه ایفای نقش آن را بر عهده داشت.

روهمن دی فرمانده‌ای جدی و سرسخت است که امنیت سیاره‌اش از هر چیزی برایش مهمتر است و درباره این موضوع با هیچکس شوخی ندارد. با این حال در جریان فیلم نخست دیدیم که او در باطن به مانند یک پدر دلسوز و عادل نسبت به پیتر کوئیل سرکش رفتار می‌کند که موفق شد تا در همان لحظات کوتاه به شخصیتی محبوب از این فرنچایز در نزد مخاطبین بدل گردد. متاسفانه با توجه به این که تانوس برای تصاحب یکی از سنگ‌های بی‌نهایت، این سیاره را با خاک یکسان کرده، از سرنوشت روهمن دی اطلاعاتی در دست نمی‌باشد؛ با این حال از آن جایی که شخصیت ریچارد رایدر در قامت ابرقهرمانی قدرتمند به نام نوا با سریال اختصاصی خود در آینده وارد دنیای سینمایی مارول خواهد شد، این احتمال وجود دارد که شخصیت روهمن زنده باشد و به زودی می‌توانیم دوباره با وی مواجه شویم.

شخصیت گامورا با هنرنمایی زوئی سالدانیا

دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy - گیمفا

با وجود آن که انتظار می‌رود تمامی اعضای ارتش تانوس به مانند رهبرشان فردی بی‌رحم و خشن باشند اما دخترخوانده وی به نام گامورا با هنرنمایی زوئی سالدنیا ثابت می‌کند که در بدترین شرایط نیز می‌توان همچنان در سمت خوب داستان ایستاد و جزوی از انتقام‌جویان بود.

زمانی که نخستین‌بار با گامورا مواجه شدیم، با قاتلی خونسرد و همه فن حریف مواجه گشتیم که برای رسیدن به خواسته خود هیچ رحمی به موجودات بی‌گناه نداشت. با این حال به مرور با جنبه‌های مثبت شخصیتی وی آشنا شدیم و فهمیدیم که ظاهر سرسخت وی تنها یک نقاب بوده تا بتواند تانوس را راضی نگه دارد. گامورا به مرور باطن دلسوز و رئوف خود را بروز داد و به معشوقه پیتر کوئیل بدل گشت و در نهایت نیز طی سکانسی دردناک توسط پدرش کشته شد. با این حال به لطف جهان‌های موازی شاهد بازگشت او به صحنه بودیم که در فیلم سوم Guardians of the Galaxy شاهد سر و کله زدن گامورا با باقی دوستانش هستیم تا بتواند به همان عضو دوست‌داشتنی نگهبانان کهکشان تبدیل شود.

شخصیت استاکار با هنرنمایی سیلوستر استالونه

دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy - گیمفا

یکی از سورپرایزهای جیمز گان در فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 نمایش شخصیت جدیدی به نام استاکار بود که سیلوستر استالونه هنرنمایی وی را بر عهده داشت و در نظر داشت تا شخصیت‌پردازی یاندو را بسط و گسترش دهد.

او خود به مانند استار لرد در دوران جوانی رهبری یک گروه از فضایی را بر عهده داشت و یاندو به عنوان هم‌تیمی و دوست صمیمی‌اش به شمار می‌رفت. با این حال پس از آن که یاندو مسیر متفاوت و سرکشانه‌ای را در زندگی پیش گرفت، با استاکار به مشکل خورد و آن‌ها به دشمنان قسم خورده یکدیگر بدل گشتند. سیلوستر استالونه علی‌رغم حضور بسیار کوتاه خود اما به شکلی استادانه موفق می‌شود تا جنبه‌های یک کاپیتان سرسخت ولی دلسوز را به تصویر کشیده و مخاطب را با ویژگی‌های دیده‌ای از شخصیت یاندو آشنا نماید که سبب شد تا در پایان فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 شاهد وقایعی دردناک و تاثیرگذار باشیم.

شخصیت کراگلین با هنرنمایی شان گان

دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy - گیمفا

همانگونه که جیمز گان تبحر خاصی در کارگردانی و نویسندگی آثار ژانر ابرقهرمانی دارد، برادر او شان گان نیز در به تصویر کشیدن شخصیتی فرعی ولی دوست‌داشتنی، توانایی شگفت‌انگیزی را به معرض نمایش گذاشته است.

کراگلین یکی از اعضای گروه رویجرز بود که در فیلم نخست فرصت چندانی برای بروز شخصیت خود پیدا نکرد. با این حال در فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 موفق شدیم تا با شخصیت وی آشنا شویم و زمانی که گروه رویجرز بر علیه رهبر خود یعنی یاندو اعلام شورش کردند، کراگلین در سمت خوب داستان ایستاد و حسابی مخاطبین را مجذوب خود نمود. او به اعضای گروه نگهبانان کهکشان کمک کرد تا از شرورش گروه رویجرز جان سالم به در برده و پس از مرگ یاندو نیز به یکی از اعضای این گروه بدل گشت و پیکان جادویی یاندو را به یادگار صاحب شد تا شاهد لحظاتی جذاب و تماشایی از او در فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 باشیم.

شخصیت درکس با هنرنمایی دیو باتیستا

دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy - گیمفا

در حالی که پیوستن کشتی‌کج‌کاران به عرصه بازیگری به امری متداول بدل گشته اما شاید که هیچکدام از آن‌ها نتوانسته‌اند تا جنبه‌های درام یک فیلم ابرقهرمانی را به مانند دیو باتیستا در قامت درکس، چنین تاثیرگذار به معرض نمایش بگذارند.

درکس به مانند هالک، موجودی بسیار قدرتمند ولی کله‌شق و خشن است که در کمال تعجب بارها جنبه‌های درام و کمدی فیلم‌های نگهبانان کهکشان را بر دوش کشیده است؛ مخصوصاً پس از پیوستن مانتیس به جمع آن‌ها که حکم یک مسکن روحی را برای درکس داشته است. او به سبب قتل‌عام خانواده‌اش توسط تانوس، کینه‌ای عمیق بر دل داشته و غم از دست دادن همسر و فرزند سبب شده تا شاهد سکانس‌های جذابی با هنرنمایی دیو باتیستا باشیم. در جریان فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 دیدیم که برخلاف ظاهر درکس، او تا چه اندازه می‌تواند از طریق حرف‌های خود ذهن مانتیس را نسبت به ایگو تغییر داده و او را برای رویارویی با رئیس خود آماده نماید.

شخصیت راکت با صداپیشگی بردلی کوپر

دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy - گیمفا

یکی از جذابترین شخصیت‌های تاریخ دنیای سینمایی مارول، راکونی سرکش، بد دهن، تهاجمی و شوخ طبع به نام راکت است که به نحو احسنت توسط بردلی کوپر صداپیشگی شده است.

شاید بتوان گفت که هیچ یک از شخصیت‌های گروه نگهبانان کهکشان به اندازه راکت در دوران زندگی خود درد و غم را تجربه نکرده است. موجودی بیگانه که توسط آزمایش‌هایی بی‌رحمانه قرار گرفت و شاهد نابودی دوستان نزدیکش در دوران جوانی بود، به حدی تجربیات دردناکی را تحمل کرده که دیدگاهش نسبت به تمامی اطرافیانش به شک و تردید بدل گشته است. با این حال او به مرور با شخصیت‌های گروه خود ارتباط برقرار کرده و علی‌رغم آن که با سخنانش هیچ شرف و آبرویی برای آن‌ها باقی نگذاشته اما نشان داده که در لحظه مورد نیاز، می‌تواند به بهترین و وفادارترین دوستشان تبدیل بشود که حتی حاضر است تا جانش را برای اطرافیانش فدا نماید.

شخصیت گروت با صداپیشگی وین دیزل

دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy - گیمفا

در قدرت نویسندگی و کارگردانی جیمز گان باید همین را گفت که گروت با تنها ۱ دیالوگ، چگونه توانسته تا در تمامی صحنه‌ها مخاطب را به وجد بیاورد.

گروت آخرین عضو باقی مانده از نژاد فلورا کلوسوس می‌باشد که علی‌رغم ظاهر درخت مانندش اما به عنوان شخصیتی قدرتمند و باهوش شناخته می‌شود که بارها جان هم‌تیمی‌های خود را نجات داده است. او تنها توانایی بر زبان آوردن یک جمله “من گروت هستم” را دارد ولی بسته به شرایط، معنی این حمله می‌تواند متفاوت جلوه نماید که به خودی خود به یکی از ویژگی‌های جذاب دنیای سینمایی مارول تبدیل شده است. نسخه کامل و بالغ او نیز به مانند درکس، از ظاهری مخوف و ترسناک بهره می‌برد ولی در درون قلبی رئوف و دوست‌داشتنی دارد که حسابی احساسات بینندگان دنیای سینمایی مارول را به چالش کشیده است. تماشای لبخند معصومانه او شاید که یکی از بهترین اتفاقاتی است که در تاریخ MCU مشاهده کرده‌ایم.

شخصیت یاندو با هنرنمایی مایکل روکر

دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy - گیمفا

زمانی که فرنچایز سینمایی Guardians of the Galaxy در سال ۲۰۱۴ کار خود را آغاز نمود، شخصیت یاندو با هنرنمایی مایکل روکر به مانند شخصیت شروری بود که پیتر کوئیل را از خانه و خانواده‌اش جدا کرد و او را با بی‌رحمی پرورش داده بود.

با این حال در سکانس پایانی آن فیلم و سپس به سبب روایت دنباله آن یعنی Guardians of the Galaxy Vol. 2 موفق شدیم تا از جنبه متفاوتی به زندگی یاندو نگاه کنیم و با شخصیتی روبرو شویم که به مانند پدری دلسوز، باطن خود را زیر ظاهری خشن و گستاخ پنهان کرد تا عشق پدر و فرزندی خود نسبت به پیتر را هیچگاه بروز ندهد. با این حال یاندو در نهایت تسلیم این عشق شد و احساسات واقعی خود را بروز داد و یکی از به یاد ماندنی‌ترین لحظات تاریخ دنیای سینمایی مارول را رقم زد؛ جایی که یاندو جان خود را برای نجات پیتر فدا کرده و در نهایت نیز توسط گروهش همانطور که لیاقتش را داشت، به خاک سپرده شد. یاندو نشان می‌دهد که چگونه حتی سرسخت‌ترین افراد نیز می‌توانند از قلبی استثنایی بهره برده و به شکلی متفاوت برای محافظت از عزیزانشان، زندگی خود را فدا نمایند.


دلیل محبوبیت مجموعه فیلم‌های نگهبانان کهکشان و شخصیت‌های آن در چیست؟ آیا استودیو مارول در آینده می‌تواند باز هم در تکرار این مسئله موفق شده و شخصیت‌های جدیدی را معرفی کند که به محبوبیتی در حد و اندازه اعضای گروه نگهبانان کهکشان دست پیدا نمایند؟ به نظر شما چه سرنوشتی در انتظار این شخصیت‌ها در فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 خواهد بود؟

منبع: CBR

LeroxassassinPorfosorCameraManKMsadeq361Ali_pxmeysambانسانهیچAhmadreza:king of moviePro gamerPop_StarSpider-Man

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy - گیمفا
دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy - گیمفا
دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy - گیمفا
دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy - گیمفا
دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy - گیمفا