بهترین لایت ناول‌هایی که تبدیل به انیمه شده‌اند - گیمفا
بهترین لایت ناول‌هایی که تبدیل به انیمه شده‌اند - گیمفا
بهترین لایت ناول‌هایی که تبدیل به انیمه شده‌اند - گیمفا
بهترین لایت ناول‌هایی که تبدیل به انیمه شده‌اند - گیمفا
بهترین لایت ناول‌هایی که تبدیل به انیمه شده‌اند - گیمفا
بهترین لایت ناول‌هایی که تبدیل به انیمه شده‌اند - گیمفا

بهترین لایت ناول‌هایی که تبدیل به انیمه شده‌اند

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
بهترین لایت ناول‌هایی که تبدیل به انیمه شده‌اند - گیمفا

لایت ناول‌ نیز به مانند مانگا، منبع الهام ساخت آثار بسیاری در صنعت انیمه بوده‌اند که در این مقاله به برخی از زیباترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

برخلاف باور غلط عموم مردم که تصور می‌کنند تا تنها منبع ساخت انیمه‌ها، مانگاهای ژاپنی و شرقی می‌باشند اما در این بین شاهد ساخته شدن آثار سینمایی و تلویزیونی بسیار جذاب و ارزشمندی هستیم که از محصولاتی تحت عنوان لایت ناول الهام گرفته و طرفداران خود را در سراسر جهان به وجد آورده‌اند.

لایت ناول نیز به مانند مانگا، روایت‌گر ماجراجویی شخصیت‌های دوست‌داشتنی در دنیاهای متفاوت و جذابی می‌باشد که می‌تواند هر مخاطبی با هر سلیقه‌ای را نسبت به خود جذب نماید. مخصوصاً که در طی سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای به الهام از این محصولات شده و شاهد ساخته شدن انیمه‌هایی ارزشمند و فراموش نشدنی در ژانرهای مختلف بوده‌ایم.

به همین سبب نیز در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۰ انیمه جذاب و تماشایی بپردازیم که برخلاف تصور بینندگانشان، از هیچ مانگایی اقتباس نشده و منبع الهام آن‌ها، لایت ناول‌ها بوده‌اند. آثاری که تماشای آن‌ها بر هر بیننده‌ای واجب بوده و پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

انیمه Slayers (شکارچیان)

بهترین لایت ناول‌هایی که تبدیل به انیمه شده‌اند - گیمفا

در حالی که لایت ناول‌ها از دهه ۱۹۷۰ به خودی خود وجود داشتند اما به لطف کانزاکا هاجیمه و آرازومی روئی و اثر مشترک آن‌ها یعنی Slayers بود که این محصولات از دهه ۱۹۹۰ به بعد جانی تازه گرفته و به شهرتی جهانی دست پیدا کردند.

انیمه حماسی و فانتزی Slayers که لایت ناول آن از سال ۱۹۸۹ تاکنون ادامه دارد، روایت‌گر جادوگری جوان و جویای نام و نشان به نام لینا اینورز است که در جست و جوی آزادی و پیدا کردن یک سرپناه امن و آرام، درگیر نبردی با ارباب سیاهی شده که در نهایت به جنگ خیر و شر بدل گشته و پای باقی قهرمانان سرزمین خیالی را به داستان باز می‌کند. Slayers نمونه بارز به تصویر کشیدن ماجراجویی کلاسیک و هیجان‌انگیزی است که به راحتی می‌تواند مخاطبینش را سرگرم کرده و شخصیت‌ها و وقایعی جذاب و پرتنش را برای بینندگانش به ارمغان بیاورد.

انیمه Mushoku Tensei: Jobless Reincarnation (موشوکو تنسی: تناسخ یک بیکار)

بهترین لایت ناول‌هایی که تبدیل به انیمه شده‌اند - گیمفا

به عقیده اکثریت مردم، آثار لایت ناول با ژانر ایسکای پیوند عجیبی خورده و ما شاهد تسلط این ژانر بر سیل گسترده‌ای از چنین محصولاتی هستیم که نمونه بارز آن را می‌توان در قبال Mushoku Tensei: Jobless Reincarnation مشاهده کرد.

این انیمه روایت‌گر فردی ۳۴ ساله و بی نام و نشان است که اصطلاحا نیت (شخصی که نه درس می‌خواند، نه شاغل است و نه مهارتی می‌آموزد) می‌باشد که زندگی ناامید کننده‌ای داشته و در یکی از روزهای عادی، تصادف کرده و کشته می‌شود. با این حال پس از مرگ در دنیایی جادو چشم باز کرده و خود را صاحب توانایی‌های جادویی گسترده‌ای می‌بیند که به واسطه‌ آن‌ها تصمیم می‌گیرد تا زندگی متفاوت و جدیدی را در این دنیا آغاز کرده و اشتباهات خود را جبران نماید. روایت Mushoku Tensei: Jobless Reincarnation به حدی تاثیرگذار و تماشایی است که نه تنها به عنوان یکی از برترین ساخته‌های تاریخ ژانر ایسکای به شمار می‌رود، بلکه به سبب پخش انیمه آن در سال ۲۰۲۱، شاهد محبوبیت عجیب و غریب و بی‌سابقه لایت ناول آن می‌باشیم که منبع الهام آثار بسیاری در طی چند سال اخیر شده است.

انیمه Toradora (تورادورا)

بهترین لایت ناول‌هایی که تبدیل به انیمه شده‌اند - گیمفا

یکی از ویژگی‌های مهم لایت ناول‌ها که سبب تمایز آن با باقی محصولات مشابه خود شده است، روایت منحصر به فرد آن در ژانر عاشقانه می‌باشد که باعث شده تا این ژانر از لایت ناول‌ها، هیچ تاریخ انقضایی برایشان تعریف نشده باشد.

مجموعه Toradora را می‌تواند یکی از آثار نمادین کمدی و عاشقانه این مبحث خطاب کرد که حتی پیش از ساخته شدن اقتباس انیمه آن، لایت ناولش به خودی خود از شهرتی عظیم برخوردار بوده و ساخت انیمه آن، محبوبیتی در سطح جهانی را برایش به ارمغان آورده است. اثری که حول محور یک پسر تنها به نام ریوجی جریان دارد که به سبب ظاهر خشن و جدی‌اش کسی جرات نمی‌کند به سمت او بیاید؛ با این حال ریوجی قلباً بسیار مهربان و دوست‌داشتنی بوده و ظاهرش باعث شده تا دوستان چندانی نداشته باشد. مسئله‌ای که منجر به آشنایی او با دختری به نام تایگا شده و این ۲ وقایعی جذاب و تاثیرگذار را در کنار یکدیگر به ارمغان می‌آورند.

انیمه Fate/Zero (فیت/زیرو)

بهترین لایت ناول‌هایی که تبدیل به انیمه شده‌اند - گیمفا

مجموعه داستان‌های Fate/Zero که در ابتدا کار خود را با لایت ناولی تصویری آغاز کردند، به سرعت با محبوبیتی بی‌سابقه مواجه شده و مسبب خلق یکی از بزرگترین و جذاب‌ترین دنیاهای فانتزی ژانر اکشن و درامی شدند که انیمه‌های مختلفی نیز از آن الهام گرفته و ساخته شده است.

انیمه این مجموعه در دنیای خیالی جریان دارد که ۳ جنگ بزرگ و هولناک به نام “نبرد جام قدس” در آن به وقوع پیوسته است. حال در شهر فویوکو شاهد زمینه‌چینی برای آغاز نبرد چهارم هستیم که به سبب آن ۷ جادوگر می‌بایست تا ۷ روح مبارز خود را احضار کرده و برای تصاحب این جام مقدس به جنگی حماسی با یکدیگر بپردازند که آخرین نفر باقی مانده، صاحب این جام شده و می‌تواند آرزوهای خود را برآورده نماید. در حالی که دنیای بزرگ و آثار متعدد Fate/Zero در ابتدا می‌تواند مخاطبین را گیج نماید اما اگر که آثار آن را به ترتیب درست مشاهده نمایید، یکی از به یاد ماندنی‌ترین وقایع دنیای انیمه را تجربه خواهید کرد که در هیچ اثر دیگری نمی‌تواند مانند آن را پیدا کنید. همچنین شاید برای شما جالب باشد که در هر یک از آثار Fate/Zero شاهد حضور شخصیت‌هایی تاریخی با رنگ و بویی فانتزی هستیم که آرش کمانگیر از تاریخ ایران نیز یکی از همین شخصیت‌ها بوده که وقایعی حماسی و تماشایی را رقم زده است.

انیمه Violet Evergarden (وایولت اورگاردن)

بهترین لایت ناول‌هایی که تبدیل به انیمه شده‌اند - گیمفا

مجموعه Violet Evergarden یکی از مشهورترین آثار تاریخ محصولات لایت ناول می‌باشد که کانا آکاتسوکی به طرزی استادانه و تکرار نشدنی موفق شده تا داستانی عاشقانه و تاثیرگذار را به تصویر کشیده و جوایز گوناگونی را از آن خود نماید.

این انیمه روایت‌گر دختری به نام وایولت می‌باشد که به عنوان یک پرستار در میدان نبرد حاضر شده و به مداوای بیماران و مجروحین می‌پردازد. با این حال یک سرگرد به نام گیلبرت نظارت وی را بر عهده گرفته و در جریان یکی از ماموریت‌ها به شدت مجروح می‌شود. او که در جریان مداوا احساس واقعی خود را نسبت به وایولت فاش می‌کند اما این دختر معصوم و دوست‌داشتنی موفق می‌شود تا از جنگ رهایی پیدا کرده و به خانه بازگردد. بازگشتی که به سلسله‌ای از اتفاقات عجیب و غریب و احساسی منجر شده و وایولت باید بتواند تا مفهوم عشق و زندگی را درک نماید. مسائلی که دید وی را نسبت به اطرافش تغییر داده و اتفاقاتی تاثیرگذار، تماشایی و دردناک را به ارمغان می‌آورد که سبب شده تا Violet Evergarden به عنوان یکی از زیباترین انیمه‌های ساخته شده در ژانر عاشقانه به شهرت برسد.

انیمه Spice and Wolf (اسپایس و گرگ)

بهترین لایت ناول‌هایی که تبدیل به انیمه شده‌اند - گیمفا

در مدیوم‌های مختلف بارها شاهد بوده‌ایم که حتی ساده و کلیشه‌‌ای‌ترین ایده‌ها نیز در دستان نویسنده‌ای توانمند و حرفه‌ای می‌تواند به روایتی جذاب و تماشایی منجر گردد. مسئله‌ای که ایسونا هاسکورا با Spice & Wolf به بهترین نحو ممکن آن را به تصویر کشیده است.

این انیمه روایت‌گر مردی دوره‌گرد و جوان به نام کرفت لارنس است که از شهرهای مختلف دیدن کرده و به خرید و فروش محصولات گوناگون می‌پردازد. در جریان یکی از این گشت و گذارها با دختری عجیب و غریب به نام هولو آشنا می‌شود که ادعا می‌کند الهه‌ای ۲۵۰ ساله بوده و از قدرت‌های ماورایی بهره می‌برد. در حالی که کرفت لارنس در ابتدا حرف و ادعاهای او را باور نمی‌کند اما به مرور شاهد ایجا رابطه‌ای گرم و صمیمی بین آن‌ها هستیم که دخترک گرگ‌مانند داستان، با قدرت‌ها و توانایی‌های خود منجر به خلق وقایعی غیرمنتظره و تاثیرگذار می‌شود که می‌تواند مخاطبین را به وجد آورده و تجربه‌ای ناب و مثال‌زدنی را برایشان به ارمغان بیاورد.

انیمه Baccano (باکانو)

بهترین لایت ناول‌هایی که تبدیل به انیمه شده‌اند - گیمفا

حماسه فانتزی، اکشن و معمایی Baccano به حدی عجیب و غریب و باورنکردنی است که باعث شده تا خالق آن یعنی ناریتا ریوگو به نویسنده‌ای تبدیل شود که برای خلق ایده‌های دیوانه‌وار و منحصر به فرد، حسابی در دنیای انیمه و لایت ناول محبوب شده باشد.

انیمه ساخته شده از لایت ناول ناریتا رویگو در دوره‌های مختلفی از کشور ایالات متحده آمریکا (با فضایی خیالی و فانتزی) جریان دارد که زندگی شخصیت‌های گوناگونی را به تصویر می‌کشد. علی‌رغم این که در ظاهر این دوره‌های زمانی، متفاوت به نظر می‌رسند اما در باطن شاهد هستیم که شخصیت‌های آن‌ها به یکدیگر مرتبط بوده و در نقطه‌ای حساس به هم متصل می‌شوند که رازهای بزرگ و شگفت‌انگیزی را برملا خواهند کرد. نکته حائز اهمیت درباره Baccano همین شیوه روایت غیرخطی و لایه لایه آن می‌باشد که المان‌های بسیاری را در خود جای داده و به هیچ عنوان مخاطبینش را خسته نخواهد کرد.

انیمه Durarara (دورارارا)

بهترین لایت ناول‌هایی که تبدیل به انیمه شده‌اند - گیمفا

در یکی دیگر از آثار دیوانه‌وار و تماشایی الهام گرفته از لایت ناول ناریتا ریوگو تحت عنوان Durarara شاهد نمایشی پرجزئیات و تکرار نشدنی از دنیا و شخصیت‌هایی هستیم که قطعاً بینندگانش را شگفت‌زده خواهد کرد.

این انیمه روایت‌گر پسری به نام ریوگامینه میکادو است که به دعوت دوستانش، وارد شهر توکیو می‌شود تا بتواند آرزوهای کودکی خود را محقق نماید. با این حال برخلاف تصورات وی، مردم این شهر از خلق و خوهای عجیبی بهره برده و ریوگامینه شاهد وقایع غیرقابل توضیحی می‌شود که دید او از زندگی را به چالش خواهد کشید. شهر توکیویی که ناریتا ریوگو به تصویر کشیده است، به حدی عجیب و دیوانه‌وار است که شما شاهد هر گونه موجود و انسان تخیلی و فانتزی خواهید بود که حتی در تصورتتان نیز نمی‌توانستید تا چنین المان‌هایی را تجسم نمایید. Durarara اثری ارزشمند و هیجان‌انگیز است که مملو از رازهای پیچیده و غیرقابل توضیحی خواهد بود که مخاطب برای فهمیدن آن‌ها، می‌بایست نکات مهمی از وقایع تک تک قسمت‌های آن را به خاطر سپرده تا تجربه‌ای ناب و فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنند.

انیمه Haruhi Suzumiya (هاروهی سوزومیا)

بهترین لایت ناول‌هایی که تبدیل به انیمه شده‌اند - گیمفا

یکی از آثاری که در دهه ۲۰۰۰ حسابی سر و صدا به راه انداخت و منبع الهام لایت ناول، مانگا و انیمه‌های گوناگونی شد، Suzumiya Haruhi نام دارد که ورودش به صنعت انیمه، انقلابی را در ژانر ایسکای رقم زد.

انیمه این مجموعه حول محور دختری به نام کیئون جریان دارد که در مدرسه با هم‌کلاسی پرانرژی و عجیب و غریبی به نام هاروهی سوزومیا آشنا می‌شود که عاشق دنبال کردن مسائل ماوراء طبیعی همچون روح‌ها، بیگانگان و مسافران زمان می‌باشد. آشنایی این ۲ سبب می‌شود تا آن‌ها محفلی به نام تشکیلات اس‌او‌اس را پایه‌گذاری نمایند که حول محور رویارویی با مسائل ماوراء طبیعی جریان خواهد داشت و آن‌ها به مرور افراد جدیدی را به تشکیلات خود فرا می‌خوانند که به وقایعی جذاب و تماشایی منجر خواهد شد. Suzumiya Haruhi در زمان خود به حدی سنت‌شکن و انقلابی بود که جهان را با دوران جدیدی از فرهنگ اوتاکو آشنا کرد و تاثیرات شگفت‌انگیزی بر آثار پس از خود گذاشت که امروزه نیز می‌توانیم شاهد نتایج آن باشیم.

انیمه Monogatari (مونوگاتاری)

بهترین لایت ناول‌هایی که تبدیل به انیمه شده‌اند - گیمفا

در دورانی که برخی از مخاطبین این تصور را داشتند که لایت ناول‌ها ارزش چندانی به عنوان یک محصول ادبی ندارند، ایشین نیشبو وارد میدان شد و با نگارش اثری جریان‌ساز به نام Monogatari، چنین دیدگاهی را برای همیشه تغییر داد و جایگاه لایت ناول به ارزشی واقعی خود رساند.

این انیمه روایت‌گر جهانی خیالی می‌باشد که شخصیت‌ها و قهرمانان آن، وسائل و آیتم‌هایی را باید با خود داشته باشند که به نوعی نماد تعریف‌کننده آن‌ها می‌باشد. در این بین شاهد دانش‌آموزی دبیرستانی به نام کویومی آراراگی هستیم که پس از تبدیل شدن به خون‌آشام، برای بازیابی انسانیت خود با مسائل گوناگونی دست و چنجه نرم کرده است. با این حال او به مرور با شخصیت‌ها و وقایعی در طول زندگی‌اش مواجه می‌شود که توضیحی برای آن‌ها نداشته و این مسئله او را وادار می‌کند تا با شناخت مفهوم موجودیت اطرافیانش، پرده از راز آن‌ها بردارد. ایشین نیشبو با بهره‌گیری از المان و ایده‌هایی به ظاهر تکراری که بارها به شیوه‌های گوناگون در مدیوم‌های مختلف شاهد بوده‌ایم، دنیا و شخصیت‌هایی را در Monogatari خلق کرده که به معنای واقعی کلمه می‌تواند مفهوم انیمه و المان‌های منحصر به فرد آن را در نزد مخاطبین دوباره تعریف نموده و هر بیننده‌ای را با هر طیف سلیقه‌ای، به خود جذب نماید.


آیا انیمه‌های مشهور و بزرگ دیگری را نیز سراغ دارید که از لایت ناول‌ها الهام گرفته باشند؟ به نظر شما بین آثاری که از مانگاها و لایت ناول‌ها اقتباس شده‌اند، می‌توان تفاوت و برتری قائل شد؟ نظرات و ایده‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

kanameDKzero.red-eyed Banished KnightNimagoatانسانوایکینگ کپنهاگmasoud souls gamerv-alkalineیوهان????meysambLove Gameمحمدامین حیدری𝑆𝑖𝑙𝑘𝑆𝑜𝑛𝑔Just a Bald Man!!!هیچesmaaaiel𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین لایت ناول‌هایی که تبدیل به انیمه شده‌اند - گیمفا
بهترین لایت ناول‌هایی که تبدیل به انیمه شده‌اند - گیمفا
بهترین لایت ناول‌هایی که تبدیل به انیمه شده‌اند - گیمفا
بهترین لایت ناول‌هایی که تبدیل به انیمه شده‌اند - گیمفا
بهترین لایت ناول‌هایی که تبدیل به انیمه شده‌اند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین لایت ناول‌هایی که تبدیل به انیمه شده‌اند - گیمفا