اسپنسر: تمرکز روی ساخت بازی‌های عالی، ما را برنده رقابت کنسولی نخواهد کرد
اسپنسر: تمرکز روی ساخت بازی‌های عالی، ما را برنده رقابت کنسولی نخواهد کرد
اسپنسر: تمرکز روی ساخت بازی‌های عالی، ما را برنده رقابت کنسولی نخواهد کرد
اسپنسر: تمرکز روی ساخت بازی‌های عالی، ما را برنده رقابت کنسولی نخواهد کرد

اسپنسر: تمرکز روی ساخت بازی‌های عالی، ما را برنده رقابت کنسولی نخواهد کرد

مهدی مصطفایی
۱۴:۵۸ ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
اسپنسر: تمرکز روی ساخت بازی‌های عالی، ما را برنده رقابت کنسولی نخواهد کرد

فیل اسپنسر در مصاحبه جدیدی تایید کرد که کنسول‌ها، پایه اصلی برند ایکس باکس هستند و مایکروسافت برای موفقیت در این رقابت باید روی بازارهای گسترده‌تری تمرکز کند.

اخیرا فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، یک مصاحبه را در پادکست Kinda Funny Games انجام داد و در مورد برنامه‌های خود برای موفقیت آینده ایکس باکس صحبت کرد. به گفته اسپنسر، کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس همچنان به عنوان پایه‌های اصلی فعالیت و برنامه‌ریزی برای برند ایکس باکس شناخته می‌شوند.

در ادامه اسپنسر در پاسخ به این سوال که آیا ایکس باکس با تمرکز بیش از حد روی پلتفرم رایانه‌های شخصی، تمرکز خود را از بازار کنسول‌ها دور کرده است، توضیح داد که این یک اقدام اشتباه از سوی مایکروسافت خواهد بود. در واقع اسپنسر اعتقاد دارد بدون برنامه‌ریزی و هزینه برای توسعه عناوین انحصاری باکیفیت کنسولی، نمی‌توان انتظار داشت فروش آن در حد پلتفرم‌های دو شرکت سونی و نینتندو موفق باشد.

به گفته اسپنسر، مایکروسافت در عوض استراتژی متفاوتی را نسبت به شرکت‌های ژاپنی دنبال می‌کند تا بتواند به رقابت با آن‌ها ادامه دهد. این استراتژی بر تحقق دیدگاه توسعه‌دهندگانی تمرکز دارد که می‌خواهند محصولات آن‌ها توسط مشتریان مختلف روی هر دستگاهی قابل تجربه باشد.

بازی redfall

رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت در این باره افزود:

ما در برنامه نداریم دو شرکت سونی و نینتندو را از نظر فروش کنسولی شکست دهیم. واقعا راه حل یا شانس موفقیت بالایی برای ما در این زمینه وجود ندارد. می‌دانم که این باعث ناامیدی بسیاری از بازیکنان خواهد شد اما حقیقت این است که ما در جایگاه سوم بازار کنسولی هستیم و دو پلتفرم اول و دوم بسیار قدرتمند عمل می‌کنند و در مواردی خاص، تمرکز بسیاری بر انجام معاملات و چیزهای دیگری دارند که در نهایت این موارد کار ما به عنوان تیم ایکس باکس را سخت کرده است. باید توجه داشت این موضوع به خود ما مربوط می‌شود و ارتباطی به دیگران ندارد.

من می‌بینم که بعضی تحلیل‌ها می‌گویند اگر ما بازی‌های عالی بسازیم، همه چیز برعکس می‌شود. این تصور که اگر ما دست به کار شویم و بازی‌های عالی بسازیم، ناگهان شاهد تغییر سهم خود از بازار کنسولی به میزان چشمگیری خواهیم بود، نادرست است.

ما بدترین نسل خود را در زمان ایکس باکس وان، با شکست پشت سر گذاشتیم؛ این در حالی بود که رقبای ما در حال گسترش فهرست محصولات دیجیتالی و بازی‌های خود بودند. از همین رو وقتی شروع کردیم و می‌خواستیم برند ایکس باکس را دوباره بسازیم، این ایده را داشتیم تا جامعه مخاطبین ما احساس فوق‌العاده‌ای داشته باشند. من تصور می‌کنم این ایده که اگر ما فقط روی توسعه بازی‌های بزرگ و فوق‌العاده تمرکز کنیم تا بتوانیم از این روش در رقابت کنسولی پیشی بگیریم، واقعا از نظر بسیاری افراد غیرممکن خواهد بود.

اسپنسر در ادامه توضیح داد که ۹۰ درصد از افرادی که هر سال یک کنسول می‌خرند، در حال حاضر مالک یک کنسول پلی‌ استیشن، نینتندو یا ایکس‌ باکس هستند و کتابخانه دیجیتالی بازی‌های آن‌ها در همان اکوسیستم قرار دارد. وی در این باره خاطر نشان کرد:

این اولین نسلی است که در آن بازی‌های بزرگی در حال تجربه شدن هستند که در نسل هشتم عرضه شده بودند. وقتی به ادامه محبوبیت بازی‌های Fortnite ،Roblox و Minecraft فکر می‌کنید، تداوم نسل به نسل بسیار قوی به نظر می‌رسد. من می‌بینم که بسیاری از کارشناسان می‌خواهند به زمانی برگردند که همه ما از کارتریج‌ها و دیسک‌ها استفاده می‌کردیم و هر نسل جدید یک دوره کامل و مجزا بود و می‌توانستید سهم خود از بازار کنسولی را تغییر دهید. این دنیایی نیست که ما امروز در آن هستیم. هیچ دنیایی وجود ندارد که در آن حتی اگر نمره استارفیلد ۱۱ از ۱۰ باشد، بازیکنان به این دلیل شروع به فروش کنسول پلی استیشن ۵ خود کنند. این اتفاق نخواهد افتاد.

اسپنسر: تمرکز روی ساخت بازی‌های عالی، ما را برنده رقابت کنسولی نخواهد کرد

در نوامبر گذشته، اسپنسر در پادکست وب‌سایت The Verge شرکت کرد و گفت که ایکس‌ باکس برای ادامه به‌ عنوان یک تجارت جهانی، نمی‌تواند نسبت به بازار بازی‌های موبایل بی‌تفاوت باشد و اگر این اتفاق رخ دهد، با مشکل مواجه خواهد شد. اسپنسر در این باره توضیح داد:

کوچک‌ترین صفحه‌ نمایشی که ما روی آن بازی می‌کنیم، در واقع بزرگ‌ترین زمینه‌ای است که بازی‌های نصب شده بی‌شماری را به خود اختصاص می‌دهد. این بازاری است که اگر به عنوان یک برند بازی نتوانیم آن را به دست آوریم، با گذشت زمان تجارت خود را در معرض خطر قرار داده‌ایم. اگر نتوانیم روی گوشی‌های هوشمند یا روی هر صفحه‌ نمایشی که کسی می‌خواهد روی آن بازی کند مشتری پیدا کنیم، سهم ما به قدری از بازار بازی‌های ویدئویی کاهش می‌یابد که اداره یک تجارت جهانی با آن بسیار چالش برانگیز خواهد بود. به عنوان بخشی از تجارت کلی بازی‌های ویدئویی، سهم بازار کنسولی در حال کاهش است؛ زیرا همچنان که تجارت کلی این صنعت رشد می‌کند، نسبت سهم کنسول‌ها همانند رایانه‌های شخصی تقریبا ثابت باقی می‌ماند.

اسپنسر در ادامه مصاحبه خود به Kinda Funny گفت که توسعه‌دهندگان می‌خواهند بازی‌هایشان تا حد امکان روی دستگاه‌های مختلف قابل اجرا باشد:

ما این چشم‌انداز منحصر به فرد را داریم؛ زیرا می‌بینیم که سازندگان بازی چه کاری می‌خواهند انجام دهند. آن‌ها تمایل دارند بازی‌هایی بسازند که بتواند بازیکنان را روی هر صفحه‌ نمایشی جذب کند و مردم بدون توجه به اینکه از چه دستگاهی استفاده می‌کنند، با دوستان خود به تجربه بازی‌ها بپردازند. با این حال در اینکه کنسول، هسته اصلی برند ایکس باکس به حساب می‌آید شکی نیست؛ بنابراین ما روی توسعه آن تمرکز داریم تا مطمئن شویم یک تجربه بازی کنسولی عالی را ارائه خواهیم کرد.

اما می‌دانم که برخی از طرفداران می‌خواهند ما به عنوان گروه سبز (ایکس باکس)، عملکرد بهتری نسبت به بچه‌های آبی (پلی استیشن) داشته باشیم. من فقط می‌خواهم بگویم که دنبال کردن دیگران برای ایکس‌ باکس هیچ سودی ندارد. ما باید با سرویس گیم پس و کارهایی که با xCloud انجام می‌دهیم و روشی که بازی‌هایمان را می‌سازیم، به پیش برویم و کارهای خودمان را انجام دهیم.

در بخش دیگری از این مصاحبه، اسپنسر بابت وضعیت عرضه بازی Redfall به عنوان جدیدترین انحصاری ایکس باکس، از طرفداران عذرخواهی کرد و گفت که انتظار عملکرد بهتری از این عنوان داشته است. اسپنسر در ادامه اعتراف کرد که مایکروسافت موفق نشده است آنچه را که در نمایشگاه ایکس باکس سال گذشته نمایش داده بود را ارائه دهد. با این حال رئیس بخش بازی مایکروسافت در مورد شوکیس آینده این شرکت در ماه ژوئن بسیار هیجان‌زده است.

Vaas77Daniyal BleszinskiReza.HDARKSIRENFernando.Miladوایکینگ کپنهاگA.mکوروشsefirot2011Haj_HosseinVisible 6-tigh manRoyalknightکاکاسنگیarminامیر حسینAlan WakeMax22more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اسپنسر: تمرکز روی ساخت بازی‌های عالی، ما را برنده رقابت کنسولی نخواهد کرد
اسپنسر: تمرکز روی ساخت بازی‌های عالی، ما را برنده رقابت کنسولی نخواهد کرد
اسپنسر: تمرکز روی ساخت بازی‌های عالی، ما را برنده رقابت کنسولی نخواهد کرد
اسپنسر: تمرکز روی ساخت بازی‌های عالی، ما را برنده رقابت کنسولی نخواهد کرد
اسپنسر: تمرکز روی ساخت بازی‌های عالی، ما را برنده رقابت کنسولی نخواهد کرد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • تا وقتی جنابعالی مدیر ایکسباکس باشی هیچوقت برنده جنگ کنسولی نمیشی اگه یه مدیر دیگه اومد حالا یه شانس کوچیکی برای پیروزی ایکسباکس شاید باشه

    KratosVaasMahdi Sam77ata.expressمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Daniyal BleszinskiWalleR MaNReza.HPs4gamer18more
  • واقعا یکم ناراحت شدم ، اسپنسر رو شاد میدونستم ، منتها این تازگیا واقعا بر وفق مرادش نبوده…

    Vaasمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)lul-bookبهزاد سالمیSackboyایمانIliyaHitmanوایکینگ کپنهاگBrainiac(خداحافظ)more
    • 30nabhl گفت:

      تقریبا هیچ کدوم مالی نیستن
      فیل اسپنسر کلا تمرکزش رو گیمپس بود و پولپاشی
      الان هم که خودش میگه کیفیت اولویتش نیست و باعث پیروزی در جنگ کنسولی نمیشه
      جیم رایان هم خوشم نیومد
      هر چند ازش ممنونم بازیای انحصاری رو برای pc آورد و من تونستم بازیشون کنم
      ولی ابهت برند پلی استیشن رو آورد پایین
      اون از تبلیغات افتضاح بازیا و پورت ضعیف لست
      اونم از سلیطه بازیاش برای اکتیویژن

      KratosVaasata.expressPs4gamer18Jaber-shamslul-bookZabiHeydar m.aArmanAlirezamore
  • Alifz گفت:

    اسپنسر تو پادکست kinda funny games کلا چند دقیقه حضور داشت ولی ساعت ها روضه و مرثیه میشه از توش درآورد

    77Daniyal BleszinskiBehnam.HzhDARKSIRENIran_gamerبهزاد سالمیSackboyIliyaوایکینگ کپنهاگHamedmore
    • خیلی زشته که میدونن باید بیان دلگرمی بدن ،در جایی که میتونن با عملشون حسن نیتشون رو به گیمرها ثابت کنن …

      این که هی بیاد دلگرمی بده دیگه کارساز نیست ، گیمر دقیقا الان منتظر عمل کردن به وعده هاست

      من مطمئنم اگر استارفیلد یا هر بازی aaa ایی که قبل از اون منتشر بشه خراب کنه ، دیگه گیمرها به هیچ صحبتی از طرف مدیرانش واکنش مثبتی ندارن !

      77Daniyal BleszinskiPs4gamer18بهزاد سالمیIliyaوایکینگ کپنهاگHamedBrainiac(خداحافظ)Mincraftکوروشmore
  • Young boy گفت:

    این چن روز این همه خبر از اسپنسر😂😂😂

    77Ps4gamer18lul-bookبهزاد سالمیکفشدوزک تنهاMincraftYoung boyPop_Star
  • A,,sh گفت:

    کدوم مدیر بهتری بوده تو نسل ۹؟؟
    جیم رایان 👍(لایک)
    فیل اسپنسر 👎(دیس لایک)

    هیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Amir :))هادی صفائیKratosata.expressGamesetup65مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Daniyal BleszinskiPs4gamer18Milladenmore
    • Alifz گفت:

      خود اسپنسر هم لایک میزنه قطعا، جز سینه چاک ها و قسم خورده های این برند که دیسلایک میزنن

      هادی صفائیDaniyal BleszinskiPs4gamer18Jaber-shamsBahramsonyبهزاد سالمیایمان𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸IliyaHamedmore
    • . گفت:

      قطعاً جیم رایان بدون ذره‌ای شک فردی که کلی اتفاقات خوب برای پلی استیشن رقم زده از تهاجمی شدن خرید استودیو تا تنوع بخشیدن به ژانر بازی های منتشر شده پلی PlayStation Studio’s و ایجاد یک سرویس عالی بدون بازی های روز عرضه ولی خیلی باکیفیت! فقط امیدوارم مقداری سیاست های قیمت گذاری های پلی استیشن رو درست کنه و همینطور روی پورت های بازی های پلی استیشن برای PC نظارت بیشتری داشته باشه!
      فیل اسپنسر به طور کل میتونم بگم مدیر خوش مشربی هست خیلی خوب می‌تونه با مخاطب ارتباط برقرار کنه برعکس جیم! ولی… کیفیت مدیریتی جیم رو نداره سرویس گیم پس میتونست خیلی بهتر باشه دو سال نیم از نسل نهم گذشته و واقعاً بازی های فرس_پارتی عرضه شده اکس باکس کمتر از انگشتان دست هست. بماند که نظارت خوبی بر روی استودیو ها نداره و خیلی هم صحبت های دو پهلوی می‌کنه و از این موضوع خیلی نفرت دارم.

      Daniyal BleszinskiJaber-shamsBahramsonyبهزاد سالمیایمانAlirezaاربابMaster bladeBrainiac(خداحافظ)Mincraftmore
    • Perfect گفت:

      سونی بدون مدیرم وضعش همینه که هست

      Ps4gamer18lul-bookDARKSIREN.SepehrMohammad Ali PSIMincraftDARKGAMERLeroxRoyalknightmore
    • Jimmy گفت:

      نمیگم اسپنسر خوبه ولی جیم رایان هم خوب نیست
      این همه آی پی داره ازش استفاده نمی کنه

      Ps4gamer18lul-bookDARKSIRENایمانTomAlirezaMaster bladeHamedMincraftLeroxmore
    • ما تو اون جایگاه نیستیم که در مورد بهتر بودن این دو نفر نظر بدیم. این روزا یکم جو منفی علیه اسپنسر شدت گرفته، اما فراموش نکنیم که:
      – اسپنسر ایکس باکس رو زمانی تحویل گرفت که وضع خیلی بدی داشت.
      -اسپنسر تونست مدیریت مایکروسافت رو قانع کنه که برن سراغ ایده گیمپس. ایده ای که کاملا با این روزای مایکروسافت همخونی داره.
      -اسپنسر چراغ سبز ساخت سریز اس رو داد، علی رغم اینکه مطمئنم از طبعاتش خبر داشته. کاری که سونی حاضر نشد انجام بده.
      همین شخص ایده day one on gamepass و play anywhere رو آورد.
      -همین آدم مایکروسافت رو قانع کرد که حاضر بشن ۷۰ میلیارد دلار بابت خرید اکتی هزینه بدن.
      و کارای دیگه ای که الان جاش نیست.

      هادی صفائیDaniyal Bleszinskilul-bookDARKSIRENTom.Hamedکفشدوزک تنهاMincraftonlyps5more
      • A,,sh گفت:

        هیچکدوم از اینا بدون سرمایه عظیم خارج از گیم ماکروسافت ممکن نبودن بجز سری اس که تا الان حرفایی از مشکل ساز بودنشم شنیده میشه ایده گیم پسم هنوز به سود دهی مطلوبشون نرسیده

        Daniyal BleszinskiPs4gamer18بهزاد سالمیTomAlireza.RoyalknightMaster bladeMincrafttintinmore
      • Tom گفت:

        وضع بدی تحویل گرفت ولی راه حلش برای وضع بد چی بود؟ این که بازیامونو رایگان کنیم سرویس بزنیم که فروش کنسول بیشتر بشه
        در حالی که هم خودش میدونست هم خودت میدونی همه میدونن که سریز s تا اخر نسل نمیکشه اگرم بکشه قرار با رزولوشن و fps خیلی پایین اجرا کنه اجازه ساختشو داد که فقط کنسول بیشتر فروش بره
        اسپنسر هیچ کاری برای xbox نکرد

        KratosDaniyal Bleszinski
    • Lerox گفت:

      اسپنسر فقط نون برتریش تو فن بیانش رو جلو جیم رایان میخوره وگرنه کیلومتر ها تو زمینه بیزینس و مدیریت از رایان عقب تره

      Daniyal BleszinskiPs4gamer18بهزاد سالمیایمانIliya.SepehrMaster bladeHamedA,,shmore
    • Hasan0930 گفت:

      من کلا در مورد مدیریت اسپنسر نظری نمیدم چون تمام ((تاکید می کنم تمام)) پروژه هایی ‌‌که معرفی کردن منتشر نشدن
      به غیر از چندتا مثل فرزا هرایزن پنج و فلایت سیمولیتور و هیلو اینفینیت و پنتیمنت که اینا هم همه موفق عمل کردن فقط پشتیبانی هیلو ضعیف بود
      بقیه عدم انتشار بازی رو ضعف مدیریتی حساب می کنن لذا می گن چون فیل بازی منتشر نمی کنه مدیر ضعیفه
      اما من عدم انتشار بازی رو ضعف مدیریتی حساب نمی کنم بلکه انتشار بازی ضعیف رو ضعف مدیریتی حساب می کنم
      فرضا دوستان عدم انتشار بازی هلبلید و فیبل و اوود و اوتر وردز دو و پرفکت دارک و اوروایلد و بقیه رو ضعف مدیریتی حساب می کنن
      اما من انتشار بازی هلبلید اوود و بقیه رو به صورت ضعیف و شکست خورده ضعف مدیریتی حساب می کنم
      لذا انتقاد نمی گیرم که چرا این بازی ها منتشر نمیشن و اگه ضعیف منتشر بشن انتقاد می کنم
      اما بعد انتشار این بازی ها دو حالت داره:
      ۱. همه یا ۹۰ درصد موفق شدن در این صورت اون دوسال بدون بازی رو جزو نکات مثبت مدیریتی فیل اسپنسر حساب می کنم و تحسین می کنم که ایول اون دوسال رو بازی منتشر نکردی و تمام جو منفی رو تحمل کردی تا بازی ها آماده بشن و به کیفیت مطلوب برسن
      ۲. همه اون بازی ها یا ۹۰ درصد شکست خوردن >> در این صورت اون دوسال بدون بازی رو ضعف مدیریتی حساب می کنم
      خلاصه به صورت کلی نمی تونم بگم چون فیل بازی منتشر نمی کنه پس مدیریتش ضعیفه
      در مورد ردفال هم باید بگم بتسدا نسل ۸ بدترین بازی های نسل رو هم منتشر کرد مثل فالوت ۷۶ و کویک ۲۰۱۸
      بهترین شوترهای نسل رو هم منتشر کرد مثل دوم اترنال و ولفنشتاین دو
      بازی های متوسط رو به بالا منتشر کرد مثل پری
      بهترین پورت ها رو منتشر کرد مثل دوم اترنال
      بدترین پورت ها رو منتشر کرد مثل فالوت ۷۶
      نسل نه هم بهترین پورت ها رو داد مثل های فای راش
      بدترین پورت ها رو داد مثل ردفال
      بازی های موفق منتشر کرد مثل های فای راش و دثلوب
      بازی های شکست خورده منتشر کرد مثل ردفال
      خلاصه نمی تونم به خاطر ردفال تمام استودیوهای بتسدا رو یک کاسه کنم که همشون در آینده خراب خواهند کرد
      شکست ردفال و موفقیت های فای راش رو هم رو مایکرو حساب نمی کنم چون قبل خرید ساختشون کلیک خورده بود
      لذا من دو سال اول نسل پلی استیشن سه رو ضعف مدیریتی حساب نمی کنم چون بعدش شاهکار زیاد داد و طبیعتا بدون اون دوسال بی بازی مجبور بودن پروسه ساخت بازی ها رو کوتاه تر کنن در نتیجه شاهکار نداشتیم
      اما معرفی زود بازی رو ضعف مدیریتی حساب می کنم و فقط از همین حیث فعلا فیل ضعف مدیریتی داشته

  • مایکروسافت باید شان لیدن رو استخدام کنه بذاره مدیر بخش ایکس باکس.
    اسپنسر هم باید منتقل بشه به بخش خدمات و نظافت.

    Daniyal Bleszinskiبهزاد سالمیSackboyreza Assassin'sSepehrMaster bladeMincraftbiomaxDARKGAMERarminmore
  • اگه این حرفی که جناب اسپسنر میزنه درسته، چرا نسل هفت بهترین نسل ایکس باکس بود؟ اون دوره، دوره اوج انحصاریای ایکس باکس بود. از سه گانه گیرز گرفته تا هیلو و الن ویک و بازیای مختلف دیگه. بازی ثرد پارتی هم روی ایکس باکس خروجی خوبی داشتن.
    بعدشم من نمیفهمم هی میگه گیم پس، خب برادر من روی گیم‌پس باید چهار تا بازی درست و حسابی باشه ملت بتونن بازی کنن! الان یکسال گذشته، بهترین بازی گیم پس همون A plague Tale بود که اونم ثرد پارتی بود! اکثر ماه‌های دیگه هم بازیای اضافه شده در مقایسه یا پلاس پلی‌استیشن (همون سونی که به خساست معروفه) حرفی برای گفتن نداشته.
    انحصاری درست که نمیسازی، بعدشم میگی ما تمرکزمون کلود و گیم‌پس؟؟ هیلو که تو سراشیبی سقوطه، گیرز که خبری ازش نیست، چپ و راست هم فقط فورزا میدین بیرون!
    هنر میخواد بیست و اندی استودیو داشته باشی، چهارتا بازی با کیفیت ارزشمند نتونی برای پلتفرمت بدی!
    این خط این نشون، تا آخر نسل، اگه وضعیت مدیریت و تفکر همین باشه، تموم استودیوهای مایکروسافت، روی هم نمیتونن یه بازی توسعه بدن که حتی نصف کیفیت هورایرن فوربیدن وست یا گوست او سوشیما رو داشته باشه. اونا به کنار، یه بازی در اندازه دیزگان هم نمیتونین بسازین؟

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)هادی صفائیALIREZA0111Daniyal Bleszinskiقاتل فنبویDARKSIRENFinal seyedبهزاد سالمیSackboyO2more
    • Haj_Hossein گفت:

      در واقع اکس باکس اول نسل سعی داشته تمام قوای خودشو جمع کنه برای نسل و شروع به خرید استودیو های کوچک بزرگ کرد.ولی متاسفانه از پس مدیریتشون بر نمیاد.اما سونی با اون به اصطلاح خانواده ای که داره علاوه بر مدیریت باعث میشه اون ها هم به هم کمک کنند.

      هادی صفائیمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Daniyal BleszinskiDARKSIRENFinal seyedبهزاد سالمیایمانAll gamers are goodYoung boyHaj_Hosseinmore
      • Hasan0930 گفت:

        ببین مثل این میمونه که یک شرکتی بیاد در ۲۰۱۸ بیست تا استودیو بخره و بعدش ساخت بازی رو تازه از این به بعد شروع کنه و فرض بگیریم هر بازی ۵ یا ۶ سال ساختس طول می کشه
        بعد ۲۰۱۹ بازی منتشر نکنه همه‌ بگن: با بیست تا استودیو نتونست یک بازی منتشر کنه
        ۲۰۲۰ بازی منتشر نکنه همه بگن: با بیست تا استودیو نتونست یک بازی منتشر کنه
        ۲۰۲۱ بازی منتشر نکنه همه بگن: ضعف مدیریتی در این ۲۰ استودیو موج میزنه نتونستن حتی یه بازی هم منتشر کنن
        ۲۰۲۲ بازی منتشر نکنه همه بگن: وایی خدایی اینا رو نگاه با این همه استودیو یک بازی هم نمی تونن منتشر کنن
        ۲۰۲۳ چون گفتم پروسه ساخت بازی ها ۵ سال طول می کشه پس در این سال یکی دو پروژه رو منتشر خواهند کرد بعد همه بگن:
        وای ضعف مدیریتی رو نگاه با ۲۰ استودیو فقط یکی دو بازی منتشر کردن
        ۲۰۲۴: در این سال دیگه پروسه ۶ ساله هم به اتمام میرسه و احتمالا ۳ یا ۴ پروژه منتشر خواهد شد بعد همه بگن: امسال بد عمل نکردن خوب بود
        اما ۲۰۲۵ هست که پروژه ها پشت به پشت میرسن در اون صورت میگن:
        وای اینا رو نگاه پشت به پشت دارن فقط بازی منتشر می کنن مگه می تونن کیفیت رو به انتشار این همه بازی در یکسال حفط کنن؟؟
        این مثال داستان این روزهای ایکس باکسه و همه میگن: وای با این همه استودیو در ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ وو ۲۰۲۲ نتونستن بازی منتشر کنن و ضعف مدیریتی دارن

        Haj_Hossein
    • hossein گفت:

      حرف ها اسپنسر هم ناراحت کننده بود در عین حال درست میگف تا حدودی و برا من به عنوان یه فن ایکس باکس نا امید کننده!
      توقع رقابت بین کنسول ها رو داشتم دقیقا حرفی که شما میزنید مثل نسل هفت اما متاسفانه هدفشون فقط و فقط فروختن سرویسشونه و اصلا هدف ساخت انحصاری باکیفیت جهت فروش سخت افزار و رقابت کنسولی ندارن کل تمرکز شده گیمپس کلاد گیمینگ موبایل! این چیزی نبود که انتظارش داشتیم یا شاید من انتظارش نداشتم !

      هادی صفائیمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Daniyal Bleszinskiبهزاد سالمیSackboyایمانTom
    • اسپنسر هم شده عین دان متریک یه نوآوری آورده ولی تبدیل کرده به سمبل الکی برند با این تفاوت که دستاوردهای متریک خیلی بیشتر از اسپنسر بود اسپنسر هم اواخر نسل هشت ازش تعریف زیاد کردن درست مثل متریک
      فقط الان موندم الان که اسپنسر کینکت رو نابود کرد مدیربعدی ممکنه گیم پس رو نابود کنه حداقل بعد از اینکه یه کار نسبتا خفنی کرد؟

  • Dastan گفت:

    یه پشنهادی دارم که نتونی رد کنی
    ردفال رو برای پلی اسیتشن منتشر کن که دیگه کسی نگه انحصاری ایکس باکس خراب کرد!!!

    O2SepehrMincraft. .RoyalknightarminTomYoung boyPop_Star
  • واقعا جورس داره حرف میزنه که دیگه ایکس باکس مرده..
    اگر همین روند تا انتهای سال پیش بره قطعا جعبرو میفروشم برای همیشه با پی سی خودم ادامه میدم …
    ن گروه ابی ن گروه سبز
    فقط پی سی

    SackboyIliyaMincraftarminTomYoung boyPop_StarNasiri22
  • ماهیت حرفش اینه که ما از انحصار بدمون میاد 😂😂
    (البته ها جون عمه‌ش !)

    SackboyBrainiac(خداحافظ)MincraftbiomaxNimaMaster bladelul-bookKAli_pxAli 0zademore
    • آخه بلدم نیست انحصاری کنه.مثلا اگه با خرید بتسدا کلا یه ای پی جدید معرفی میکرد یا حداقل یه گیم جدید از یه ای پی قدیمی(که این مورد واسه چیزی مث بتسدا خیلی غیرممکنه چون الدر۶ رو معرفی کردن بترکونن سال ۲۰۶۹ بیاد بیرون)
      بعدش تو اگه دنبال پولی ۵ میلیارد میزاشتی رو پول بتسدا ولو رو میخریدی حتی اگه ای پی هایی مث گیرز یا هیلو رو نمیدادی رو پی سی بازم نونت تو روغن بود
      برو بلندشو خودتو اصلاح کن

  • ندارد گفت:

    من کاری ندارم به عملکرد فنی بد ردفال
    ولی ایده هاشون خداست
    با اینکه ردفال رو زیاد نتونستم بازی کنم
    ولی دث لوپ برام خیلی لذت بخش بود
    و مطمعنم اگه ردفالم فنی قوی بود حتما بازی لذت بخش و بدون ایرادی میشد
    بهرحال یکسال دیگه کار باید بکنن تا پولیش بشه

    بهزاد سالمیSepehrنداردMincraftRoyalknightarminYoung boyPop_Star
  • نسل ۹ کامل برای ماکروسافت فرق می‌کنه با خرید انقدر استودیو و بتزدا و احتمال زیاد اکتیویژن
    و معرفی خیلی بازی های انحصاری تا سال ۲۰۲۷ انحصاری های ماکروسافت تموم نمیشه
    اگر سالی ۴ تا انحصاری بده…
    امسال هم میگم برات که تموم شد یادت باشه
    های فای و ردفال دو بازی AA
    استارفیلد
    فورزا موتور اسپرت
    هلبیلد ۲ یا استاکر ۲ این ۴ تا AAA
    یکی از این دوتا هم امساله یا شاید جفتشون

    پس ماکروسافت بهترین روز عاش رو میگذرونه اینو طرفدار های واقعی میفهمند…
    توی سرویس دهی امکانات هم هیچکس رو دستش نیست

    هادی صفائیDaniyal Bleszinski.NimaAll gamers are goodSepehr❤ NieR LoveRMincraftonlyps5DARKGAMERmore
  • ASSADullah گفت:

    این بشر اصلا دنبال کیفیت نیست.

    “اما می‌دانم که برخی از طرفداران می‌خواهند ما به عنوان گروه سبز (ایکس باکس)، عملکرد بهتری نسبت به بچه‌های آبی (پلی استیشن) داشته باشیم. من فقط می‌خواهم بگویم که دنبال کردن دیگران برای ایکس‌ باکس هیچ سودی ندارد.”

    دنبال کردن دیگران برای ایکس باکس سودی ندارد (کاملا موافقم)

    ولی خودت رو دیدی چقدر افت کردی نسبت به نسل ۷ (ناموسن بحث سود رو نیارید ما گیمریم گیم می خوایم نه سود اونها )

    عزیزان ، دوستان نسل ۷ ایکس باکس ابدا با همچین مدیر موبایل دوستی، تکرار نخواهد شد.

    خلاصه بگم فقط سود گیمپس مهمه براشون نه گیم.

    هادی صفائیمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Daniyal BleszinskiDARKSIRENبهزاد سالمیSackboyIliyahosseinکفشدوزک تنهاMincraftmore
    • سالهاست که گیمپس براشون مهمه.
      وگرنه چرا باید کنسول لانچ کنن بدون بازی؟! اونم بعد از شیش هفت سال که از مدیریت اسپنسر می گذشت!!
      یا بین این همه بازی و استودیو، چرا باید برن سراغ اکتی؟! اونم با اون قیمت وحشتناک.
      تو بستن قراردادای ترد پارتی هم سیاستشون به کل گیمپس محور شده. تو همین پادکست به سونی تیکه انداخته که دنبال قراردادای انحصاریه، ولی نمیگه که چند میلیارد دلار خرج آوردن بازی رو گیمپس کرده.

      در کل ما هم انتظارمون از ایکس باکس رو باید کلا عوض کنیم و مثل خود مایکروسافت به گیمپس نگاه کنیم. اینا آینده گیمینگ رو تو سرویسشون می بینن.

      هادی صفائیFinal seyedSackboyIliyaHamedMincraftbiomaxHaj_HosseinRoyalknightarminmore
      • ASSADullah گفت:

        “در کل ما هم انتظارمون از ایکس باکس رو باید کلا عوض کنیم و مثل خود مایکروسافت به گیمپس نگاه کنیم. اینا آینده گیمینگ رو تو سرویسشون می بینن.”

        دید مایکروسافت فقط سود هست.
        آینده هرچی که باشه باید در محور کیفیت باشه جز این امثال redfall صنعت گیم رو قورت میدن !

        گیمپس در نگاه اول گزینه عالی برای تجربه گیم هست ولی اگر خوب به قضیه نگاه کنی میبینی که با کیفیت همخونی نداره.
        وقتی مدیر شرکتی حداقل یک اثر رو ۷۰ درنظر میگیره یعنی فاجعه
        وقتی خودشون همش از بازار موبایل صحبت میکنن…(دیگه خودت حساب کن چه تصوری نسبت به بازار دارن)

        چیزی که هیچ وقت نباید تغییر کنه ارائه آثار باکیفیت در هر روش و یا سیستمی. چیزی که تا به الان سونی خوب بش پایبند بوده حتی با وجود سرویس مشابه گیمپس.

        بهزاد سالمیSackboySepehrHamedRoyalknightمحمدامین حیدری
        • منم تا حد زیادی با صحبتت موافقم.
          ظاهرا مایکروسافت گیمپس رو حدودا ترکیبی از نتفلیکس و اپ استور تصور می کنه. نتفلیکس دائم محتوی تزریق می کنه، اکثرا شاید خوب نباشن، ولی شاید چند تایی هم خوب در بیان و کارو در بیارن. از طرفی بازی ها قابلیت تبلیغات و خریدای درون برنامه ای هم دارن (مثل بازیای موبایل) که اینم یه مدل درآمدزایی دیگست واسه گیمپس. تا اینجای کار گیمپس هم کمتر بیشتر تلاش کرده اینطوری باشه.
          ولی از اون طرف سونی پلاس و پلی استیشن رو حدودا شبیه به سینما و خرده فروشی ها می بینه. بازیا عرضه میشن و می فروشن، بعد میرن رو سرویس که اونجا هم باز یه درآمدزایی بکنن.
          حالا شاید من خیلی سنتی به قضیه نگاه می کنم و میگم مدل سونی رو بیشتر می پسندم، ولی امثال اپل و نتفلیکس نشون دادن که سرویسای اشتراکی هم می تونن موفق باشن و مشتری جذب کنن.

          اما در مورد بحث کیفیت.
          اولا، مدل سرویسای اشتراکی همینه. باید قبولش کرد. مشتری وقتی هر ماه داره پول میده، هر چند کم، ولی انتظار دریافت محتوای جدیدم داره. خواه ناخواه پای محتویات متوسط یا ضعیف زیادی به سرویس باز میشه. هر مدیری جای اسپنسر باشه بیشتر تاکیدشو میذاره رو تزریق محتوی و نه وسواس زیاد رو کیفیت بازیا (مثل بعضی کارای سونی و نینتندو).
          دوما، در نهایت هر پلتفرم یا سرویسی نیاز به یه سری killer app داره. حالا به هر شکلی که می خواد باشه. از اون بابت زیاد نگران نباشیم به نظرم. همین نتفلیکس هم بعضا چیزای خوبی روش پیدا میشه. همین اپل هم واسه اپل آرکید میاد یه تعدادی بازی رو دستچین می کنه که بعضیاشون واقعا خوبن. ایکس باکسم قراردادای ترد پارتی بعضا خوبی مثل A Plague Tale و Hollow Knight رو داشته که احتمالا بیشترشم می کنه.

          بهزاد سالمی
          • ASSADullah گفت:

            “اما در مورد بحث کیفیت.
            اولا، مدل سرویسای اشتراکی همینه. باید قبولش کرد…”

            مسئله همینه جایی که باید مایکروسافت رو کیفیت تمرکز کنه رفته رو کمیت. شاید بخاطر ضعفی که نسبت به عناوین سونی داشته این تغییر تو سیاستش اعمال کرده. (سونی تو کیفیت حرف اول رو میزنه)
            ولی
            مخاطب همیشه کیفیت رو اولویت اول قرار میده (برا ایران اوضاع فرق می‌کنه (بشخصه طرف کیفیت هستم))

            ولی این تغییر حتی کیفیت سونی رو هم تحت شعاع قرار میده !! اینجاست که اوضاع خیلی بد میشه عملا صنعت گیم به کمیت متمایل میشه و آثار باکیفیت بالا، رفته رفته کم و کمتر میشن.

            ببین عزیز دنیای گیم فقط بازی کردن نیست. عشق ، ترس، غم ، شادی ، همه ی اینها تو نسل های قبل به طور بالقوه‌ای به نمایش در آوردن.
            اما با ورود این سرویس ها همه‌ی اینها کمرنگ خواهد شد نباید این دنیای پراحساس رو تبدیل به ماشین چاپ پول کرد.

            اینها همین رو میخوان هیچ عشقی و اهمیتی برا گیم نمیدن. (دیگه باید با این صحبت های اسپنسر فهمیده باشیم)

            بهزاد سالمی
    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      تیکه اخر کامنتت متاسفانه واقعیته
      ” فقط سود گیمپس براشون مهمه نه گیم”

      هادی صفائیمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Daniyal Bleszinskiبهزاد سالمیAli_pxSepehrbiomaxHaj_HosseinRoyalknightمحمدامین حیدریmore
  • عشقی اسپنسر مرد دوس داشتنی طرفداران سبز…همیشه قبولش داشتم و الانم قبولش دارم…همه هیجان زده هستن برای امسال و سال های بعد نه فقط شوکیس یه ماه بعد..آنقدر استودیو زیر مجموعه داریم که انصحاری از ایندی تا AA و انحصاری بزرگ شاهکار مثل فوزا گرز استارفیلد اوود هل بیلد استاکر ۲ بسازیم…و توی سرویس دهی گیم‌پس اینا هم بی رقیب باشیم…
    مرد همیشه بزرگ و دوست داشتنی جامعه سبز 💚
    Xbox 💚

    هادی صفائیمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)xbox.homeDARKSIRENNimaO2SepehrDARKGAMERHaj_HosseinAll gamers are goodmore
  • Reza PM گفت:

    یه جوری صحبت میکنه که آدم نمیدونه چی داره میگه. شما به احتمال زیاد نسل نهم رو هم مثل نسل هشتم شکست بخوری حالا نه دقیقا مثل اون چون نسل ۹ ایکس باکس واقعا بهتر از نسل قبل بود اما با توجه به فروش پلی استیشن و افت فروش ایکس باکس تقریبا یه معجزه میتونه نجاتت بده.یه معجزه ای مثل استارفیلد متا ۹۶، استالکر و هل بلید و الدر اسکرولز که هر سه تا متای بالای ۹۰ بگیرن و با کیفت باشن. اینجوری ممکنه نسل نهم رو بتونید نزدیک کنید به پلی استیشن ولی اگه نزدیک هم نکنید نسل دهم با همین بازیا اگه متای بالا بگیرن بدجوری پلی استیشن رو به دردسر میندازید اما شخصا به عنوان ایکس فن فکر نمیکنم دیگه سهامدارن اجازه ی فعالیت به برند ایکس باکس بدن. با شکست خرید اکتیویژن احتمالا این نسل آخرین نسل برند ایکس باکس باشه.

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Daniyal BleszinskiSackboySepehrHamedbiomaxDARKGAMERRoyalknightNasiri22
    • ASSADullah گفت:

      شاید ایکس باکس شکست بخوره ولی نباید حذف بشه (وجودش خیلی مهمتر از کیفیت بازی هاش)
      مگر اینکه کسی دیگه ای وارد میدان بشه (خدا رو چی دیدی شاید نیتندو یا شرکت دیگه ای )

      البته ایکس باکس جایگاه محکمی تو صنعت گیم داره احتمال حذفش از صنعت خیلی خیلی کمه.(بیشتر دوست دارم برگرده به دوران اوجش(البته نه با اسپنسر موبایل دوست))

      هادی صفائیمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)بهزاد سالمیSackboyIliya
      • یه احتمال دیگه هم هست که یه نخبه بیاد جای اسپنسر که این میتونه واقعا جالب باشه
        اسپنسر هم بشه مدیر روابط عمومی و اینجور چیزا

        • ASSADullah گفت:

          نیاز به نخبه نیست. کافیه آدمی باشه که به گیم اهمیت بده.
          بازی رو درک کنه و به دید منبع درآمد یک شرکت نگاه نکنه.
          کیفیت سرویس گیمپس رو به بازی های باکیفیت ملاک بگیره نه امثال redfall.

          خلاصه آدم باید باشه دقیقاً عین نسل ۷ (نمی‌دونم مدیریت دست کی بود ولی هرکی بوده مطمنا به کیفیت بازی های خیلی اهمیت میزاشته )

          مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)
          • مدیریت دست یه بزرگواری بوده به نام آقای دان متریک که الحق نسل هفت گل کاشت با کینکت و پر از نوآوری و خلق گیم
            ولی طمع کرد و با کینکت اجباری و صد دلار گرونتر بودن و سخت افزار ضعیف تر نسبت به پی اس فور(مورد آخر رو اونایی که یکم سنشون نمیکشه حق میدم درک کنید توی سال های اخیر ایکس باکس معروف بوده به سخت افزار قوی تر حداقل روی کاغذ اون موقع رو کاغذ هم نبود) تازه تمام مدت باید آنلاین میبودی واسه هرنوع بازی توی کلهم کنسول
            رابط کاربری بسیار داغون سیستم عامل اولیه
            حداقل چهارتا انحصاری داد مایکروسافت اون سال ولی سه تاشون کینکتی که یه فاجعه ای به اسم fighter within هم بینشون بود هرچند من این مورد رو دروغ چرا دوستش داشتم
            و در مجموع نام نیک دان متریک از بین رفت و الان همه مسخرش میکنن بخاطر اینکه هیچ مدیری اینطوری یه برند رو از عرش به فرش نرسوند
            ولی همین مدیر جوری ایکس باکس رو توی نسل هفت از فرش به عرش رسوند که اونم نظیر نداره
            تعجب میکنم یه سریا مت بوتی و اسپنسر رو با متریک مقایسه میکنن چون سود کینکت و درمجموع متریک به حدی زیاد بود که ایکس باکس رکورد گینس دریافت کرده بابتش.

            ASSADullah
  • ™️Ellie گفت:

    اتفاقا باید بازی بسازی،سونی با دسته خوب یا کنسول قشنگ که اول نشده
    بازی خوب داشته

    هادی صفائیمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Daniyal Bleszinskiبهزاد سالمیSackboyIliyaAlirezaSepehrHamedbiomaxmore
  • پادکست عجیبی بود. نمی دونم اسپنسر با اون قیافه مغموم اصلا چرا اومد توش شرکت کرد!!؟؟

    در کل پادکست رو دوست نداشتم. به زودی شوکیس دارن. استارفیلد داره میاد. بعدم فورتزا میاد. وقتی سه تا آیتم بزرگ و مهم و احتمالا با کیفیت تو همین بازه شیش ماه آینده تو دستشه چرا باید بیاد بابت شکست یه دونه بازی تو همچین پادکستی شرکت کنه؟!؟!؟

    هادی صفائیمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)بهزاد سالمیSackboyRoyalknightlul-bookAll gamers are goodonlyps5
    • دوست عزیز و گرامی خودم ،دقت کن …
      ایکس باکس سال ۲۰۲۲ عملا بازی تریپل a نداشت ، کل اون سال با خبر خریده شدن اکتیویژن سپری شد و دلگرم کردن گیمرها که اگر این خرید تو سال ۲۰۲۳ تایید بشه، گیم پس پر میشه از بازیهای abk ، خب وارد ۲۰۲۳ شدیم ، تا قبل از این ۳ هفته ، یک بازی aa منتشر کردن به نام های فای که موفق بود ، بعد همه منتظر جواب رگولاتوری ها بودن ، ژاپن تایید کرد ، همه گفتن تموم شده ، یهو انگلستان بلاک کرد ،آب سرد ریخته شد ، بعد ردفال اولین بازی تریپل a اومد و عملا گند زد ، حالا اون آینده روشن تاریک شده ، گیمر گیم میخواد ، کیفیت میخواد ، باید بیان توضیح بدن و صحبت کنن و بگن لعنتی ها ما هنوز زنده اییم 🤣
      شوکیس یک ماه دیگس تا اون یک ماه سر برسه ،جو سیاهی که رو کامیونیتی ایکس باکس سایه انداخته باعث فساد و تباهی این پلتفرم میشه ،!

      هادی صفائیمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)بهزاد سالمیSackboyIliyaSepehrHamedکفشدوزک تنهاHaj_Hosseinhosseinmore
  • Love Game گفت:

    اگر ما فقط روی توسعه بازی‌های بزرگ و فوق‌العاده تمرکز کنیم تا بتوانیم از این روش در رقابت کنسولی پیشی بگیریم، واقعا از نظر بسیاری افراد غیرممکن خواهد بود.
    همین بخش کافی بود کلا ناامید شم از صحبت هاش

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)بهزاد سالمیSackboySepehrHamedAll gamers are goodASSADullah
  • KENOBI گفت:

    نه فقط درست کردن شت فال سود داره🤡

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)بهزاد سالمیHamedTom
  • یکی از بهترین مرد های بزرگ دنیاست الکی این رتبه نگرفت و جایزه نگرفت از وقتی اومده ایکس باکس هر چندین سال سمت بالاتری گرفته..و ماکروسافت رو از این رو به رو کرده..نیاز گفتن من نیست همه می‌دونن چه کارهایی کرده و قرار چه کارهایی انجام بده..به قول خودش ایکس باکس به فکر خودشه و به کسی نگاه نمیکنه…هم بازی های بزرگ با کیفیت میسازه هم سرویس های بهتری قراره انجام بده برای اکو سیستم ایکس‌باکس و فن ها و طرفدار های ماکروسافت و همچنین خرید استودیو های دیگه که قبلا هم گفتن.. همین ایکس باکس بخاطر خدمات کنسول به ایران جریمه شد و حرف دولتش گوش نکرد و همچنان هم بهترین سرویس هارو میده تا همیشه
    خلاصه همیشه باشی مرد دوست داشتنی ایکس باکس 💚

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)بهزاد سالمیNimaSepehrKENOBIاولد گیمرAll gamers are goodRoyalknightYoung boyarmin
  • Ruby گفت:

    چیزی که من دارم میبینم اینا کمیت رو به کیفیت ترجیح میدن، مهم نیست بازیایی که عرضه میکنن چقد بدن مهم اینه که با گیمپس میتونی به تعداد زیادی بازی دسترسی داشته باشی

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)بهزاد سالمیSackboyAlirezaSepehrHamedAll gamers are goodRoyalknightTom
  • من میگم ایکس باکس قویه، و سونی حقیر

    RoyalknightYoung boy
  • الان گیم رد فال خراب کرده کاری که شده به نظرم بهتره مثل گیم فالوت ۷۶ و سیو اف روش دستی بکشن تا جون بگیره هنوز هم به نظرم بهترین سرویس گیم پس هستش

    Kratosمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)All gamers are goodSepehrbiomax
  • Tom گفت:

    همه میگن رقابت باعث پیشرفت میشه
    این یارو اصلا نمیخواد رقابت کنه
    فقططط پووول میخواد
    بعید نیست یکم کلاود بگیره کلا دیگه کنسول xbox ندن
    هر جا پول براش بیشتر جمع شده همون جا میچرخه
    اصللااا مدیر خوبی نیست
    کی دورش تموم میشه؟

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Rubyبهزاد سالمیSepehrHamedAll gamers are goodRoyalknight
  • حداقل توی این شوکیس جدید گند نزنید بزارید این قضیه این شت فال بشوره ببره

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)بهزاد سالمی
  • همه انتظار بازی‌های با کیفیت و خوب دارن
    بعد تو میای میگه این کار ما نیست ، تازه عذر بدتر از گناه میاری و میگه با ساخت بازیای خوب وضعیت ما خوب نمیشه ؟!!!
    شما یکم با اون ۶۹ میلیارد سرمایه گذاری درست میکردی ، به استودیوها پول و زمان و امکانات میدادی تا بازیای عالی بسازن ، بعد میدیدی ملت میومدن سمت ایکس باکس یا نه …
    مگه علت اصلی موفقیت سونی و نینتندو ، بازی‌های عالی خوبشون نبود ؟ تازه کنسول شما تو این نسل قوی‌تر از رقیبه !
    پس بهانه نیار و ضعف مدیریتیتون رو ماست مالی نکن

    هادی صفائیبهزاد سالمیSackboySepehrHamedbiomax
  • امیدوارم ایکس باکس هم بتونه خودشو به پلی استیشن نزدیک کنه و رقابت نزدیکتربشه چون به نفع من گیمر خواهد بود ،مطمئن باشید اگه فقط یه کمپانی بمونه(چه سونی چه ماکرو)اونی که ضرر میکنه ما مصرف کنندها هستیم

    بهزاد سالمیYoung boyASSADullah
  • Behzaad گفت:

    دیگه واقعا وقتش رسیده ایشون جاش رو با یک مدیر تازه نفس عوض کنه. آخه یعنی چی این صحبت ها؟

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)بهزاد سالمیSepehrHamed
  • بزارید یه نکته رو کلی بگم…اوج لذتی که از گیم میشه برد فقط با مولتی پلتفرم بودن معنا میده…
    ولی خب متاسفانه به دلایلی که خودتون می دونید چون اکثرا فقط توانایی تهیه یک پلتفرم دارن کل تجربه شون از گیم ذیل همون کمپانی و سیاست هاش تعریف میشه و بعد از مدتی با کم وکاستی هاش کنار میان و براشون عادی میشه…

    اسپنسر نه فامیل ماست نه ایکس باکس پلتفرم اصلیمه ولی تنها کسیه که واقعا دغدغه منده که اوضاع و احوال گیم بهتر بشه…
    اگر سیاست هاش موفق نبود در خصوص گیم پس دوستانی که پلی استیشن دارن هنوز دنبال ظرفیت فروش و اکانت های ارزون هکی بودن…
    درسته متود جدید سرویس پلاس هنوز جای کار داره ولی همین که سونی احساس خطر کرد و وارد فضایی رقابتی شد خودش صد درجه به نفع گیمره حالا کم و کاستی های که
    در خصوص رابط کاربریش و موارد دیگه هست قابل حله…

    اما اینکه خیلیا میان میگن ایکس باکس خیلی وقته انحصاری aaa نداشته یا کلا کم داره یا همونا هم که داشته شکست خوردن و…
    نمی دونم دنبال چی ان دقیقا؟؟ عزیزان شما در خوشبینانه ترین حالت ۲.۳ تا بازی خوب انحصاری دارید که اونا هم کاملا سلیقه ای هستش یعنی یکی مثل من از مارول اسپایدرمن و بلادبورن خوشش میاد ولی از لست ۲ خوشش نمیاد اما میگیم یکی کلا دوس داره میشینه هر ۳ تا بازی هم پلات میکنه خوب بعد از این ۱۵۰ ساعت میخواد چیکار کنه؟ صبر کنه تا انحصاری بعدی بیاد؟ دیگه تقریبا این حرف لووس و کلیشه شده که ایکس باکس تو سرویس دهی به مشتری حرف اول رو میزنه (حالا تخفیفات استیم و اپیک به کنار) سونی دقیقا چیکار کرده؟ زیادتر کنسول فروخته؟؟ دمش گرم پرفورمنسی که با اون سخت افزار ارائه میده بهتر از ایکس باکسه واقعا دمش گرم ولی مگه همه چیز تو اینا خلاصه میشه؟؟
    عملا اوضاع و احوال هیچ کمپانی تو این نسل خوب نیست و شروعش ناامید کننده تر از نسل قبلی بوده و کلا یکی مثل من نگران اینده بازی هاست بعدا طرف اومده میگه

    کدوم مدیر بهتری بوده تو نسل ۹؟؟
    جیم رایان 👍(لایک)
    فیل اسپنسر 👎(دیس لایک)

    واقعا کامیونیتی سطح بالایی داریم…

    هادی صفائیمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)xbox.homeTurokNimaکفشدوزک تنهاtintinA,,shAll gamers are goodRoyalknightmore
  • مترسک گفت:

    فیل اسپنسر عزیز تو برای منه فن ایکس باکس بهترین مدیری بودی که دیدم با معرفت تر و مشتی تر از تو ندیدم و مطمعنم که این حرفایی که میزنی قطعا حرکت ها داری برامون و اینک میدونم که این پادکست مخاطبت اتحادیه اروپا و رگولاتوری امریکا هست و این رو من با جون و دل درک میکنم و هیوقت این حرف هارو باور نمیکنم چون میدونم تو ادمی نیستی که تسلیم شی 💚

    مایکروسافت ، دوست خوب گیمر ها 💚

    Kratosمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)O2Ali_pxSepehrClaraHaj_HosseinAll gamers are goodRoyalknightTommore
  • Hamed گفت:

    (((اما می‌دانم که برخی از طرفداران می‌خواهند ما به عنوان گروه سبز (ایکس باکس)، عملکرد بهتری نسبت به بچه‌های آبی (پلی استیشن) داشته باشیم)))
    .
    .
    ترول به روایت اسپنسر مرد حسابی به خودتون میگین گروه سبز بعد به پلی استیشن میگین بچه های آبی؟ خب میمردی بگی گروه آبی 😁

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)RubyAbolfazlبهزاد سالمیپیشنروSepehrHaj_HosseinRoyalknightTom
  • meysam360 گفت:

    پیتر مور
    کجایی که یادت بخیر
    سگا امریکا هم به پیتر مور گوش میداد
    الان درمیکست سگا هم تو‌ ساخت کنسول هنوز بود

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)بهزاد سالمی
  • Hamed گفت:

    متاسفانه این پیام اسپنسر واسه طرفداران ایکس باکس ناامید کننده خواهد بود چرا که میگه با توجه به اینکه هدفشون سرویس گیم پس و کلاود هستش ، عملا هم داره اقرار میکنه حتی با وجود بازی های با کیفیت هم نمیتونه از لحاظ فروش کنسول به سونی و نینتندو برسه فقط نمیدونم تو نسل هفتم کنسول عمه من بود انقدر فروش کرد یا عمه من بود بازی های با کیفیت ساخت، حالا میمونه بحث بازی ها آخه قربون شکلت شما که انقدر سنگ گیم پس رو هم به سینه میزنی و هدفت اونه دوتا بازی کیفیت دادی روش اصلا؟ در هر صورت زوده واسه قضاوت باید منتظر باشیم ببینیم کیفیت بازی های داستانی AAA مثل استارفیلد،هل بلید، پرفکت دارک و… با وجود اینکه رو گیم پس هم عرضه میشن چجوریه، چون هرجور بخوایم حساب کنیم این سرویس ها بدرد بازی های سرویس محور میخوره تا بازی های داستانی

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)بهزاد سالمیSackboy
  • عدم توجه هم شمارو بازنده خواهد کرد

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)بهزاد سالمی
  • omiddd گفت:

    این عملا داره میگه توان ساخت بازی عالی رو نداریم و انتظارات اینو از ما نداشته باشید

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)بهزاد سالمی
  • Alan Wake گفت:

    بابا چی میگه اسپانسر ؟
    توی نسل ۷ لست یک که اومد به تنه فروش پلی ۳ رو برد بالا
    و البته یه سری بازیای دیگه
    ایکس باکس جلو بود ولی پلی ۳ واقعا اومد بالا تا سالای آخرش
    تو نظارت درست کن عنوان با کیفیت بسازید برامون
    ببین تغییر می کنه یا نه

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)بهزاد سالمیSackboyHamed
  • Ninja theorey گفت:

    ایکس باکس باید بفروشن به قیمت بالا به شرکتهای چینی

    بهزاد سالمی
  • Lady Apran گفت:

    من نمی فهمم چرا یه عده انقدر به این قضیه برد و باخت یه شرکت اهمیت می دن؟ بازی که می رسه دست شما.. پلی میدی و تموم میشه میره. این فشار خوردنا سر موفقیت مالی یه شرکت چ سودی برا شما داره؟

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Final seyedبهزاد سالمیBigArmoolAlan Wake
  • این اسپنسر فک کنم شکست ردفال خیلی بهش فشار اورده جدیدنا خیلی داره چرت و پرت میگه😐

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)بهزاد سالمی
  • xbox.home گفت:

    فیل اسپنسر: هیچکس به خاطر استارفیلد PS5 خود را نخواهد فروخت
    فیل اسپنسر: واقعیت این است که ایکس باکس در رقابت با پلی استیشن و نینتندو در جایگاه سوم قرار دارد.
    پ .ن : نشنوم دیگه سیب زمینی فنا بگن ایکس باکس بهتره، چون در واقع سومه نه دوم ..
    خب بریم ادامه حرفا:
    ما در کار کنار زدن سونی یا نینتندو در رقابت کنسولی نیستم. درواقع راه‌حل کاربردی و خوبی برای پیروزی ما وجود ندارد. من می‌دانم که با این حرف خیلی‌ها عصبانی خواهند شد اما حقیقت این است که شما در بازار رقابت سوم هستید
    اسپنسر در پاسخ به این سؤال که خب پس حالا مایکروسافت چه چاره‌ای دارد؟ گفت: «این شرکت چشم اندار منحصربه‌فردی دارد که در آن قرار نیست به‌صورت انحصاری روی یک پلتفرم تمرکز شود. در عوض مایکروسافت درحال ایجاد زیرساخت بزرگتری است که در تمام پلتفرم‌ها از بازی‌ها پشتیبانی شده و این موضوع شامل گوشی‌های موبایل و تبلت و استریم هم می‌شود. به‌طور خلاصه مایکروسافت به‌دنبال ارائه بازی‌های خود در بیشترین پلتفرم ممکن است تا به مخاطبان وسیع‌تری دسترسی داشته باشد.»
    پ ن ۲ : فهمیدید چی گفت: داره میگه وقتی فهمیدیم نمیتونم در حد و اندازه سونی باشیم سعی میکنیم بازی های بازار موبایل و تبلت و بیشتر روش تمرکز کنیم خخ، عافرین فیل همون سعیتو کن توی بازار بازی های موبایل و تبلت بهترین باشی،

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)بهزاد سالمیHamedRoyalknight
  • Clara گفت:

    تو که اصلا سونی رو رقیب نمیدونستی فقط آمازون و گوگل در حد تون

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Abolfazlبهزاد سالمی🤘Mohsenj74.Royalknight
  • Hitman گفت:

    😐😐پس میشه بکی دقیقا چه کاری باعث برنده شدن میشه؟
    ساختن فیلم یا نوشتن کتاب عالی؟؟🤒😂

    KENOBIمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)بهزاد سالمیSackboy
  • فرشاد گفت:

    چه جالب میگه این به خود مربوط نه کس دیگه بخدا این خود توهین به شعور مخاطب دیروزم گفتم بازی میگم کل مشکل ایکس باکس تفکر سمی همین آقاست همین الان با حجم استدیو هایی که ایکس باکس داره یه مدیر کار کشته و برنامه بلند مدت ساخت بازی انحصاری بریزن تا آخر نسل یه تکونی میخوره ایکس باس و نسل بعد به جرئت میشه گفت میتونن پا به پای سونی و نینتندو حرکت کنن فقط اسپنسر باید بره

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Royalknightبهزاد سالمیfarshadxASSADullah
  • BigArmool گفت:

    جایگاهی که سونی داره فقط در صورتی از بین میره که خودش یه گندکاری اساسی بکنه…
    ولی بزرگوار من هنوز به خاطر Gears of War دارم Xbox میخرم اگه بازی خوب بسازی خیلیا هستن که واسه همون بازی میان کنسول شمارو میخرن…
    عمو فیل مایکروسافت خیلی بیرحمه اینجوری مصاحبه میکنی یهو ایکس باکسو قیچی میکنن ماهم باید لنسرامون رو آویزون کنیم و اجازه بدیم نیروهای لوکاس و سوارم و لمبننت ها کل سرا رو تصرف کنن…

  • R گفت:

    واقعیت اینه که حداقل تو سایتا چون اکثریت ولی استیشن خریدن ( چون شناختی از ایکس باکس ندارن و کلا عقلشون موقع خرید نرسیده که کنسول های دیگه هم هستن) و فقط چون پ‌ا خریدن و الان دارن طرفدار پلی استیشنن . تامام

    • Mãhdīær گفت:

      خب پروفسور سمیعی چرا پلی استیشن خریدن دقیقا؟
      چون شناختی از ایکس باکس ندارن؟🤣عاشق طوری ام که خودتو توجیه میکنی ایکس باکس نسل قبل باید ماینکرفت فورکی میزدی این نسل هم که سه ساله کویر بعد این میگه عقلشون نرسیده کنسول دیگه ای هست🤣
      پلی استیشن تو سال های اخیر از همه لحاظ برتر بوده،فروشش و همه چیش هم به اون مربوطه
      خودتو توجیه نکن

  • ستون گیمر کنسول گیمینگ میخره ک بازی کنه بعد ت میگی بازی عالی ساختن سود نداره؟🗿
    پس پلیستیشن چجوری انقد اژ شما برتری داره ب قول خودتون؟!🗿
    چسناله های الکی.
    ب شخصه امیدوارم ایکس باکس همیشه پیشرفت کنه چون .پیشرفت جعبه=پیشرفت ایستگاه.
    ولی این صحبت ها دیگ خیلی عجیبه
    امیدوارم ی شوکیس ناب داشته باشیم

اسپنسر: تمرکز روی ساخت بازی‌های عالی، ما را برنده رقابت کنسولی نخواهد کرد