داده‌های پلی استیشن نشان می‌دهند که قیمت 70 دلاری بازی‌ها، روی فروش آن‌ها تاثیری منفی گذاشته است
داده‌های پلی استیشن نشان می‌دهند که قیمت 70 دلاری بازی‌ها، روی فروش آن‌ها تاثیری منفی گذاشته است
داده‌های پلی استیشن نشان می‌دهند که قیمت 70 دلاری بازی‌ها، روی فروش آن‌ها تاثیری منفی گذاشته است
داده‌های پلی استیشن نشان می‌دهند که قیمت 70 دلاری بازی‌ها، روی فروش آن‌ها تاثیری منفی گذاشته است

داده‌های پلی استیشن نشان می‌دهند که قیمت ۷۰ دلاری بازی‌ها، روی فروش آن‌ها تاثیری منفی گذاشته است

امیرحسین نصرتی
۲۱:۰۱ ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
داده‌های پلی استیشن نشان می‌دهند که قیمت 70 دلاری بازی‌ها، روی فروش آن‌ها تاثیری منفی گذاشته است

گزارش‌ها نشان می‌دهند که این روزها کاربران پلی استیشن، کمتر بازی می‌خرند و طبق داده‌های شرکت سونی، افزایش قیمت بازی‌های ویدیویی، دلیل اصلی کاهش خریدهاست.

در حالی که پلی استیشن ۵ با شکستن رکوردهای پیاپی، در حال سودآوری فوق‌العاده‌ای برای سونی است اما کاربران این کنسول نسبت به گذشته، تمایل کمتری به خرید بازی‌های ویدیویی نشان می‌دهند. پاسخ به چرایی این اتفاق، ممکن است در اطلاعات منتشر شده از سونی شرکت‌های سونی و اکتیویژن (Activision) قرار گرفته باشد که در ادامه، آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

مدتی پیش بود که سونی اعلام کرد با ۲۷ میلیارد دلار، پلتفرم پلی استیشن در حال تجربه سودآورترین سال تمام دوران خود است. بخش عظیمی از این سودآوری، به عملکرد فوق‌العاده پلی استیشن ۵ در فروش سخت‌افزار تعلق دارد و این کنسول به همراه پلی استیشن ۴، در سال مالی ۲۰۲۲ به رکورد درآمدزایی ۸.۲۹۷ میلیارد دلاری رسیده‌اند.

درآمدهای نرم‌افزاری نیز مانند همیشه در بالاترین میزان خود قرار دارند. طبق داده‌های شرکت سونی، بازیکنان پلی استیشن ۵ مجموعاً ۶.۳۶۷ میلیارد دلار برای نسخه‌های دیجیتالی و فیزیکی بازی‌ها هزینه کرده‌اند. بدین ترتیب هم در زمینه سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری، رکوردها جا به‌ جا شده‌اند اما آمارها نشان می‌دهند که میانگین تعداد بازی‌های فروخته شده در سال مالی ۲۰۲۲، با کاهشی ۳۹ میلیون واحدی نسبت به سال قبل، به ۲۶۴.۲ میلیون نسخه رسیده‌اند.


مشخصاً افزایش فروش سخت‌افزار، می‌تواند روی فروش بازی‌های ویدیویی نیز تاثیر بگذارد اما چنانچه در نمودارها مشاهده می‌کنیم، تعداد عناوین فروخته شده به‌طرز عجیبی در حال کاهش است و با رکوردهای فروش پلی استیشن ۵، در تضاد قرار دارد. با توجه به روند نزولی سالانه، چنین چیزی نشان می‌دهد که کاربران پلی استیشن، هر سال بازی‌های کمتری می‌خرند اما در عین حال، پول بیشتری برای آن‌ها خرج می‌کنند که این موضوع، می‌تواند متاثر از افزایش قیمت بازی‌های پلی استیشن ۵ به ۶۹.۹۹ دلار باشد.

شرکت سونی همچنین در گزارش‌های خود تائید کرد که فروش عناوین ترد پارتی پلتفرم پلی استیشن نیز در سال مالی ۲۰۲۲ با کاهش مواجه شده است و آمارها نشان می‌دهند در این بازه زمانی، میزان فروش این بازی‌ها نسبت به سال گذشته دچار کاهشی ۳۸.۶ میلیون واحدی شده است.


شاید متقاعدکننده‌ترین نمونه برای تائید این روند، عملکرد بازی Call of Duty Modern Warfare 2 باشد. داده‌های مشترک اکتیویژن و سونی، به‌خوبی نشان می‌دهند که افزایش قیمت بازی‌های ویدیویی، چگونه روی فروش این عناوین اثر گذاشته است.


اکتیویژن تائید کرده است که Call of Duty Modern Warfare 2 تنها در مدت ۱۰ روز، ۱ میلیارد دلار بفروش رفته است اما با این حال، عملکرد قدرتمند این بازی هم نتوانست آمارهای مربوط به مجموعِ تعداد عناوین فروخته شده روی پلتفرم پلی استیشن را چندان تکان دهد.

در سه ماهه سوم ۲۰۲۲، بازه‌ای که Modern Warfare 2 در آن منتشر شد، سونی ۸۶.۵ میلیون بازی به مخاطبانش فروخت که ۶۵.۷ میلیون نسخه آن‌ها سهم عناوین ترد پارتی بود. این آمار، نمایانگر کاهشی ۶.۲ میلیون واحدی در زمینه فروش کلی بازی‌ها و همچنین افت ۱۵.۷ میلیون نسخه‌ای در زمینه عناوین ترد پارتی، نسبت به سال گذشته است.


با وجود کاهش آمار تعدادی اما در سه ماهه سوم ۲۰۲۲، درآمد حاصل از نرم‌افزارها به رکورد ۲.۳۸۷ میلیارد دلار رسید که این اتفاق با عرضه Call of Duty Modern Warfare 2 همراه شد. این آمار، به‌خوبی تضاد موجود بین روندهای درآمد نرم‌افزارها و تعداد نرم‌افزارهای فروخته شده را نشان می‌دهد.

لازم به‌ذکر است که Call of Duty Modern Warfare 2 روی کنسول‌های نسل قبل نیز با قیمت ۶۹.۹۹ دلار عرضه شد و مانند سایر عناوین، دچار کاهش قیمت ۱۰ دلاری نشد. درواقع شرکت اکتیویژن، دو نسخه متفاوت از این بازی را در دسترس قرار داد که یکی از آن‌ها شامل هردو نسخه پلی استیشن ۵ و پلی استیشن ۴ می‌شد و دیگری، تنها مختص PS5 بود. هر دوی این نسخه‌ها، با قیمت ۶۹.۹۹ دلار فروش رفتند.


همچنین بررسی این موضوع نیز می‌تواند حائز اهمیت باشد که آیا سرویس PlayStation Plus نیز روی فروش کامل یک بازی، تاثیر گذار بوده است یا خیر. پیشنهادهای متفاوت این سرویس به بازیکنان این امکان را می‌دهد که به‌صورت ماهانه یا سالانه، با پرداخت مبلغی که معمولاً کمتر از دو بازی کامل پلی استیشن ۵ هزینه می‌برد، به گستره عظیمی از عناوین مختلف دسترسی داشته باشند. نکته جالب این است که طبق آمارها به‌نظر نمی‌رسد بازی‌بازان این پلتفرم، اشتراک در پلاس را به خرید کامل بازی‌ها ترجیح بدهند.

تعداد کاربران این سرویس در سه ماهه چهارم، نسبت به سه ماهه سوم با ۱ میلیون افزایش همراه شده و به ۴۷.۴ میلیون مشترک رسیده است. داده‌های مربوط به سرویس پلاس، معمولاً دچار نوسان هستند اما به‌طور کلی، سه ماهه پایانی ۲۰۲۲ نسبت به تمام سه‌ ماهه‌های قبلی سال، افزایشی بوده است. اگرچه PlayStation Plus با درآمدزایی ۳.۴۳ میلیارد دلاری، به سودآوری سرویس‌های آنلاین پلی استیشن کمک کرده اما این رقم باز هم نسبت به سال گذشته با کاهش مواجه شده است. بنابراین اگر کاربران پلی استیشن، اشتراک در پلاس را به خرید کامل بازی‌ها ترجیح داده بودند، اکنون باید شاهد آماری افزایشی نسبت به بازه‌های مشابه قبلی می‌بودیم.


سال مالی ۲۰۲۲ با میانگین ۴۶.۶ میلیون کاربر بسته شد و این در حالی است که در سال ۲۰۲۱، این عدد روی ۴۷.۲ میلیون کاربر قرار داشت. با ترکیب این اعداد، باز هم نتیجه به‌قدری قابل‌توجه و چشمگیر نیست که بتوانیم اذعان داشته باشیم که این سرویس، روی کاهش تعداد فروش بازی‌های ویدیویی پلی استیشن در یک سال گذشته، تاثیری به‌خصوص داشته است.

طبق مشاهدات و بررسی‌های صورت گرفته روی آمار و ارقام منتشر شده از سوی سونی، به این نتیجه می‌رسیم که اخیراً کاربران پلی استیشن، بازی‌های کمتری می‌خرند اما در عین حال، پول بیشتری برای آن‌ها هزینه می‌کنند. داده‌ها نشان می‌دهند که قیمت جدید ۶۹.۹۹ دلاری، تاثیری منفی روی فروش واحدی بازی‌ها گذاشته و در عوض، درآمد بیشتری برای آن‌ها به ارمغان آورده است.

منبع: TweakTown

Xgamer 2323Parhamred-eyed Banished KnightHaj_HosseinNimao0ashil0oیه گیمر سادهDeezNutsDARKSIRENQUIGGZYFernandoBahramsonyblackcityDark Fantasy🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉jupiterهادی صفائیRoyalknightSepehrA,,shmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

داده‌های پلی استیشن نشان می‌دهند که قیمت 70 دلاری بازی‌ها، روی فروش آن‌ها تاثیری منفی گذاشته است
داده‌های پلی استیشن نشان می‌دهند که قیمت 70 دلاری بازی‌ها، روی فروش آن‌ها تاثیری منفی گذاشته است
داده‌های پلی استیشن نشان می‌دهند که قیمت 70 دلاری بازی‌ها، روی فروش آن‌ها تاثیری منفی گذاشته است
داده‌های پلی استیشن نشان می‌دهند که قیمت 70 دلاری بازی‌ها، روی فروش آن‌ها تاثیری منفی گذاشته است
داده‌های پلی استیشن نشان می‌دهند که قیمت 70 دلاری بازی‌ها، روی فروش آن‌ها تاثیری منفی گذاشته است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mahdy گفت:

    حالا نکته جالب اینه که:
    بازی های god of war ragnarok , hogwar legacy , cod جزو پرفروش ترین بازی های تاریخ پلی استیشن هستند که در این دو سال اخیر عرضه شدن
    پس به این امار ها توجه نکنید

    LORDWARDEN270AnakinHaj_Hossein.Rubyسعید پرهیزیharvey bentnavidphoenixRoyalknightFinal seyedmore
  • لست ۱ ریمیک قیمتش ناعادلانه بود

    محمدامین حیدریParhamکوروشHaj_HosseinNimaLove Gameعمو کریتوسFernandoRazielBahramsonymore
  • Dastan گفت:

    اینها ده دلار رفته بالا تو ایران ده برابر شده !!!

    ParhamکوروشREZAGAMERHaj_HosseinUNCLE ARTHUR.NukeHunTeR007IrNیه گیمر سادهGeneralmore
  • Alifz گفت:

    افزایش قیمت هر محصول، اوایلش نمودار نزولی داره بهش میگن دایورجنس یا واگرایی که در نهایت روندی صعودی داره،جدای از عادت کردن مشتری به اون قیمت، با افزایش قیمت همتاهای اون محصول، تو ذهن مشتری این رقم جا میفته. تو علم نرومارکتینگ، برای افزایش قیمت بیش از ۱۰ درصد محصول، اوایل پیشنهاد هایی برای مشتری مطرح میشه که اینجا میشه گرافیک بالاتر، استفاده از دوال سنس و غیره

    Brainiac(خداحافظ)RubyHaj_HosseinHunTeR007IrNیه گیمر سادهQUIGGZYFernandoaref44BahramsonyLove Gamemore
  • دلیلش اینه که گیم پس و کلا سرویس ها ، گیمرا رو لوسشون کرده 😂😂

    k_04HunTeR007IrNFernandoگیمر خسته (در انتظار تیک آبی ...)FarshidmcarminEAGAMERShark Gamerگیمری عادی
  • بررسی و مقایسه اماری خوبی بود اما اگر شرایط جهانی و تورم جهانی و همچنین تاثیر بسزای جنگ روسیه و اوکراین در افزایش تورم و بالاتر رفتن هزینه ها نسبت به سال های گذشته رو در نظر نگیریم مقایسه و بررسی اماری شاید کامل نباشه چرا که در سال ۲۰۲۲ هزینه های زندگی افزایش پیدا کرده و در نتیجه دست مصرف کننده واسه خریداری گیم هم بسته تر شده
    به نظر شخصی خودم تورم و افزایش هزیته ها تاثیر خیلی بیشتری در کاهش فروش بازی ها داشتند.

    Brainiac(خداحافظ)k_04LeroxHunTeR007IrNLove GameBlack SwordsmanarminEAGAMERشرکShark Gamermore
  • پول خرید بازی ندارین برید جعبه بخرید والا

    halkerᚱ.ᚻParhamBrainiac(خداحافظ)NimaMilladenUNCLE ARTHURAli slhعموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)Generalmore
  • Majima گفت:

    کاریش نمیشه کرد ، هزینه بازیسازی خصوصا AAA بالا رفته

    Brainiac(خداحافظ)k_04HunTeR007IrNQUIGGZYLove GameپیشنروBlack Swordsmanگیمر خسته (در انتظار تیک آبی ...)Mehdi_Morganarminmore
  • tintin گفت:

    خب خداروشکر
    بکنید ۶۰ دلار من قول میدم فروش بره بالا

  • Mamadi7260 گفت:

    خب به شخصه بنده هم با بازی ۷۰ دلاری مخالفم فرض کن ۴میلیون و ۲۰۰ تومان برا بازی بدی خب ۶ تا بازی بگیری قیمت کنسولت شده و خب معلومه خیلی ها مخصوصا تو ایران نتونن بگیرن و بنابراین مجبورن یا کپی خور کنن یا اشتراک بگیرن

    Young boy
  • باز خوبه آمار فروش رو منتشر میکنه ، «بعضی» شرکتا که تو این حوزه هستن همین کارم نمیکنن

    Royalknight𝒜𝓂𝒾𝓇𝒵𝒶𝓇ℯ𝒾LegionPs5پیشنروYoung boy
  • meh گفت:

    خدایی ۷۰ دلار تو خارج عادلانه و باعث بهتر شدن گیم میشه
    ولی تو ایران فروشنده جو میگیره قیمت میشه ده برابر

    Young boy
  • بهترین پلتفرم بازی اول پی سی هستش ( علت: بازی کرکی اگه کرک هم نیشه میری اشتراکی میخری ۵۰ هزار تومن . پی سی سیستم کسب درآمد داره ولی کنسول فکر نکنم داشته باشه من خودم از lost ark تونستم گرافیک پردانده رم بخرم ) بعد از پی سی دیگه سلیقه هستش دیگه ایکس باکس هم خوبه چون گیم پس و اینکه خودم هنوز یاد نگرفتم ولی میشه با بازی کردن امتیاز جمع کرد و یه بازی خرید حالا نمیدونم تو پلی ۵ هستش یا نه پلی هم برای بازی های با کیفیتش ( البته سلیقه ای هست)

    ParhamNimaRoyalknightTomAli slhLerox𝒜𝓂𝒾𝓇𝒵𝒶𝓇ℯ𝒾
  • CJ_ef_2004 گفت:

    تو ایران سه تا ۷۰ دلار میگیرن ازت

    Brainiac(خداحافظ)UNCLE ARTHUR
  • Broadsmoke گفت:

    بعد اساتید میگفتن پلی استیشن گیماش پرفروش هست😂🫵
    سونی هنوز جرات نکرده فروش هورایزن فوربیدن وست رو اعلام کنه و به قدری فروشش بد بود که به یکسال نکشیده اومد روی پلاس
    PSVR2 هم که شکست کامل بود

    HEISENBERGxbox.homeNimaLove GameLeroxTomHannaHQUIGGZYAbolfazlGeneralmore
    • A,,sh گفت:

      اگه سواد داشتی خبر و تا ته میخوندی همچین حرفی نمیزدی هر چند گفتن این حرف از طرف کسی که پلتفرمش(هر چند تو هیچ پلتفرمی نداری) جرئت نداره کوچک ترین امار فروشی از کنسول و بازیاش بده همینقدر خنده داره در مقابل پلتفرمی که هر چند وقت یه بار رکورد فروش بازیاش و کنسولشو میزنه و همیشه تو جدول های فروش هفتگی/ماهانه/ سالانه بازیاش دیده میشن

      xbox.homeNimaLove GameLeroxQUIGGZYسعید پرهیزیAbolfazlRoyalknightYoung boy
    • Young boy گفت:

      فن بوی فیشاری اگه فروش فوربیدن وست بد بود که اجازه نمیداد دی ال سی و نسخه سومشو بسازه
      PSVR2 برو نگاهی بنداز
      گیمفای عزیز متذکر شده بود که خبر مبنی بر فروش ضعیف و بد وی ار ۲ اغراق امیز است و درست نیست
      بعدشم سه ساله مایکروسافت جرات نکرده فروش کنسولاشو رو کنه😂😂 حالا تو فروش فقط یه بازی سونی رو به رخ میکشی

      xbox.homeNimaRoyalknightTomQUIGGZY
    • Tom گفت:

      طرفدار پلتفرمی که
      نه فروش خود کنسولش زیاده
      نه فروش بازیاش زیاده
      نه مشترکین سرویسش زیاده
      اومده میگه کنسولی که یه بازی داده تو سه ماه ۱۱ میلیون فروخته بازیاش پر فروش نیست
      تازه میگه vr که روی پلتفرمی که فقط ۳۸ میلیون نفر کاربر داره عرضه شده و تو بازه زمانی یکسان فروشش از vr های pc بیشتر بوده شکست خورده
      🤣🤣🤣

      Nima
    • HEISENBERG گفت:

      آقای Brodesmoke
      اولا سونی درآمدش ۸‌‌.۶۶۵ تریلیون ینه
      درآمد ناخلصش ۸۹۴.۲ میلیارد ینه
      سود خالصش ۱۶.۲ میلیارد ینه
      مجموع دارایی‌اش ۲۰.۹۸۱ تریلیون ینه
      مجموع سهامش ۸۹۰۰.۶۷ تریلیون دلاره
      دوما سونی تاریخچه غنی نسبت به مایکروسافت داره
      سوما بازی های سونی از جمله
      هورایزون زیرو داون:بالای ۱۰ میلیون نسخه
      گاد اف وار:۱۹.۵۰ میلیون نسخه
      مارول اسپایدر من:۲۰ میلیون نسخه
      انچارتد ۴: ۱۶ میلیون نسخه
      The Last of Us Part I :جمعا ۱۹ میلیون دلار
      ۵ Gran Turismo: یازده میلیون نسخه
      الدن رینگ : ۱۲ میلیون نسخه
      Gran Turismo 3 : چهارده میلیون نسخه
      Gran Turismo: یازده میلیون نسخه
      Gran Turismo 2: نه میلیون نسخه
      Gran Turismo 4:یازده میلیون نسخه
      گوست اف سوشیما:۶.۴ میلیون نسخه
      The Last of Us Part II: چهار میلیون نسخه
      این هنوز تعدادی از بازی های پر فروش سونی
      حالا کل بازی های پر فروش سونی که روی کنسولش عرضه شده به صورت فهرست
      GTA 5 : بیست و چهار میلیون بازی انحصاری سونی نیست
      انچارد ۴: ۱۶ میلیون نسخه بازی انحصاری سونی است
      کال اف دیوتی بلک اپس: ۱۵ میلیون بازی انحصاری سونی نیست
      ردد ۲ : ۱۴ میلیون بازی انحصاری سونی نیست
      Marvel’s Spider-Man: بیست میلیون نسخه بازی انحصاری سونی است
      کال اف دیوتی جنگ جهانی دوم:۱۳.۴ میلیون نسخه بازی انحصاری سونی نیست
      خدای جنگ :۱۹.۵۰ میلیون نسخه بازی انحصاری سونی است
      فیفا ۱۸: ۱۱.۸ میلیون بازی انحصاری سونی نیست
      ویچر ۳: ۱۰.۸ میلیون بازی انحصاری سونی نیست
      هورایزون زیرو داون : ۱۰ میلیون بازی انحصاری سونی است
      آخرین بازمانده از ما :۱۹ میلیون دلار بازی انحصاری سونی است
      گرن توریسمو اسپورت:۸ میلیون بازی انحصاری سونی است
      بدنام: فرزند دوم:۶ میلیون بازی انحصاری سونی است
      فاینال فانتزی ۷ بازساخته‌شده: ۵ میلیون بازی انحصاری سونی بود
      گوست اف سوشیما:۵ میلیون بازی انحصاری سونی است
      مانستر هانتر: ورلد: ۴.۶۷ میلیون بازی انحصاری سونی نیست
      آخرین بازمانده از ما قسمت ۲: ۴ میلیون بازی انحصاری سونی است
      دیترویت: بیکام هیومن: ۳.۲ میلیون بازی انحصاری سونی بود
      پرسونا ۵: ۳.۲ میلیون بازی انحصاری سونی نیست
      کراش باندیکوت سه‌گانه احمقانه:۲.۵ میلیون بازی انحصاری سونی نیست
      فاینال فانتزی ۱۵: ۲.۵ میلیون بازی انحصاری سونی نیست
      کیلزون: شدو فال:۲.۱ میلیون نسخه بازی انحصاری سونی است
      بلادبورن:۲ میلیون بازی انحصاری سونی است
      باشگاه رانندگی:۲ میلیون بازی انحصاری سونی است
      نک:۲ میلیون بازی انحصاری سونی است
      و این بخشی از لیست ها هنوز جا داشت باز بنویسم
      این نشون میده که سونی شرکت موفقی هست و تو کار خودش حرف نداره مایکروسافت هم همینطور ولی موقعی که از چیزی اطلاعات کافی نداره نظر نده عمو
      حالا مشخص شد بچه سال کیه عمو بیا پیش خودم بشین
      اگه الان میتونی بحث کنی جرئت شو داری

  • ThunderDoom گفت:

    کلن اوضاع پیچ خورده
    نه مردم هفتاد دلار رو قبول دارن نه کمتر از هفتاد دلار صرفه داره

  • Lu Bu گفت:

    بقول اقای کریمی بحث کرونا خودش عامل موثری بود تو این موضوع ولی خب تو کل دنیا هم هفتاد دلار بنظرم پول کمی نیس اونم ک واسه یه جوانی ک داره تحصیل میکنه و سرکار هم نمیره و خلاصه مشکلات خودشو داره
    بنظرم سرویس هایی ک جفت شرکت ها رو کنسول هاشون هم قرار دادن میتونه باعث کاهش فروش بشه بخصوص تو فندوم ایکس باکس

    یادمه سریال بانشی میدیدم همین چند وقت پیش (عجب سریالی بود پیشنهاد میشه 😌) دیدم دختره میخواست واسه دادش ک ارزوی یه بازیو داشت واسش تهیه کنه
    دختره براشت به رفیقش گفت : اخه کی میاد ۶۰ دلار میده به یه بازی
    پس بنظرم اینجوری نیس ک فقط تو ایران خودمون تهیه بازی یا حتی کنسول یا قطعات پیسی سخت باشه مطمعنم شصت درصد مردم دنیا از این مشکل رو دارن

  • Farshidmc گفت:

    من از خرداد اردیبهشت پارسال که PS Plus Extra امد
    فقط Last of us 1 Remak خریدم (نگه داشتم)
    با Horizon
    وقتی همچین سرویسی هست دیگه کاربرا طرف خرید بازی نمیرن
    هنوز وقت نشده بازی های خوب Plus تموم کنم

    یه گیمر سادهGeneral
  • A,,sh گفت:

    خلاصه این گزارش این بود که تعداد بازی های فروخته شده کم شده اما درامدی که از تعداد بازی های فروخته شده در اومده خیلی فرقی با ۳ و ۴ سال قبل نداره بخصوص اگه ما کرونا رو در نظر بگیریم که سال ۲۰۲۰ تو اوج خودش بود و میزان درامد بازی ها هم به بیشترین سطح خودش رسید ولی امسال که کرونا دیگه نبود میزان درامد باز یکسان بوده تقریبا، نشون میده ۷۰ دلاری شدن بازی ها با اینکه تعداد بازی های فروخته شده رو کم کرده اما درامدشون همچنان فوق العادست البته شایان ذکره که رگناروک که رکورد دار عناوین سونی تو تعداد فروش بوده هم بخش زیادیش ۷۰ دلاری فروخته شد

    LeroxSoosmar (بازنشسته)
  • پس همه جاییه .من که دیگه از گرونیه کنسول ها و سیستم گیمینگ عصبانی نیستم . و سره شما کاربرها رو درد نمیارم . تقصیر شماها چیه که من قناعت یاد نگرفتم . از حالا به بعد تمرین قناعت میکنم . میخوام استاد قناعت بشم . اصلا فامیلیم رو تغییر میدم . میشم مارمولکه قناعت .
    البته این مهم ، قدم به قدم باید انجام بشه . برای شروع دیگه وارد دی جکالا و دیوار و … نمیشم . تا کم کم دیگه گیمفا رو هم ببوسم و بزارم کنار . چیزایی دیگه ای هم در این دنیا وجود داره که من میتونم نگرانش باشم . مثل صلح جهانی . افزایش گرمای کره ی زمین و دفاع از حقوق حیوانات و … .

    Xgamer 2323UNCLE ARTHURLeroxQUIGGZYFinal seyedAbolfazlGeneral
  • TekkenGod گفت:

    به نظر من یه بخش عمده ای از اون ۳۹ میلیون کاهش مربوط به گیمرهای ایرونیه که با کاهش ارزش ریال در مقابل دلار نتونستن مثل سالهای قبل بازی بخرن. خودمو مثال میزنم که اگه چند سال قبل سالانه پنج شیش تا بازی فیزیکی میخریدم از وقتی که دلار کشید بالا یه دونه هم نتونستم بگیرم. حالا اگه پنج میلیون نفر مثل من تو ایران باشه کل اون سی و چند میلیون واحد رو پوشش میده.

    Abolfazl
  • Xgamer 2323 گفت:

    این آمار از این حیث مهمه که با توجه به میانسلی بودن خیلی بازیها مثل کلاف که تو متن اشاره شد،و بر خلاف وجود تعداد بسیار زیاد دستگاه‌های فروخته شده (ps4 و ps5)، فروش بازیها افزایش پیدا نکرده. که در نسل های قبل، مثل نسل هشت مورد اشاره در متن، با نزدیک شدن به اواخر نسل فروش بازی بخاطر بیشتر شدن صاحبین یک پلتفرم خاص،افزایش قابل توجه ی پیدا می‌کرد، اما در این نسلی نهی که از هر نسل قبلی بیشتر بازیه میانسلی دریافت کرده، عجیبه چنین کاهش فروشی(که دلیل اصلیش ۷۰ دلاری شدن بازی‌های)کاش سونی این چارتو از ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ شروع میکرد.تا می ۲۰۱۷ ps4 فقط ۶۰ ملیون دستگاه فروخته بود اما تا اواخر ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۱۰ میلیون، خب مسما وقتی تعداد صاحبین کنسول نزدیک به دو برار افزایش پیدا کنه بدیهی که فروش بازیها هم افزایش ببینه. این یک اصل که در تمام نسل های قبل فروش بازیها از اول شروع نسل تا اواخر همون نسل بخاطر تعداد بیشتر کنسول فروخته شده، دچار افزایش چشمگیری در اوخر نسل میشه مثل ps4 برای سونی در نسل هشت. کرونا هم باعث افزایش فروش بازیها بود ولی عامل تعیین کننده نیست چون بر حسب نمودار از سال ۲۰۱۹ فروش بازیها دچار یک پیک افزایشی قابل توجه نشده ، و من فکر نمی‌کنم اماره خرید بازی گیمرها هم‌ در تعطیلات طولانی(توجه کنین تعطیلات طولانی) افزایش چشمگیری پیدا کنه چون کمتر ناشری تا به امروز جرأت عرضه بازی سیستم سلری در سه ماه تابستان داشته مگر در اواخر تابستان منتهی به مدرسه(به خاطر افسردگی ناشی از شروع مدارس،و بی بازی بودن سه ماه قبل، گیمرها در اون مقطع هجوم میارن) ، یا اگر دقت کرده باشین بیشتر بازی‌های مهم در شش ماه اول مدارس مخصوصا پاییز عرضه میشه، زمانی که نه خبری از امتحانت پایان ترمه نه گیمر بیکار علاف مثل تابستان.
    من خودم تا زمانی که مدرسه و دانشگاه میرفتم خیلی پیگیر بازی بودم و بازی مهمی از دستم در نمی‌رفت، آلان که نه کار میکنم و نه محصلم به طور کلی علافم، دستم به بازی نمیره و بزور بازی می‌کنم و به بازی کردن به چشم کار و وظیفه نگاه میکنم ولی موقع مدارس، فقط منتظر تعطیلات عیید بودم که با بازی خستگی ۶ ماه مدرسه رفتنو در بیارم

  • LORDWARDEN270 گفت:

    thank the Lord, i hope this reaches zero and sony destroyed
    امیدوارم در آینده بسیار نزدیک به صفر و منفی برسه و شرکت سونی نابودی کامل رو به خودش ببینه

داده‌های پلی استیشن نشان می‌دهند که قیمت 70 دلاری بازی‌ها، روی فروش آن‌ها تاثیری منفی گذاشته است