بهترین فیلم‌های کمدی قرن بیست و یکم با رده سنی R - گیمفا
بهترین فیلم‌های کمدی قرن بیست و یکم با رده سنی R - گیمفا
بهترین فیلم‌های کمدی قرن بیست و یکم با رده سنی R - گیمفا
بهترین فیلم‌های کمدی قرن بیست و یکم با رده سنی R - گیمفا

بهترین فیلم‌های کمدی قرن بیست و یکم با رده سنی R

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
بهترین فیلم‌های کمدی قرن بیست و یکم با رده سنی r

بهترین فیلم‌های کمدی رده سنی R همیشه مورد توجه بیننده‌های بزرگسال قرار می‌گیرند و می‌توانند اوقات بسیار خوبی را برای آن‌ها رقم بزنند.

در دنیای سینما، فیلم‌های کمدی با رده سنی R توانستند رشد بسیار خوبی داشته باشند و حالا پس از چند سال حضور کم‌رنگ این آثار در گیشه، قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی بار دیگر بیننده‌ها شاهد آثار جذاب و جالب‌توجهی باشند.

فیلم کمدی هیچ مشکلی نیست (No Hard Feelings) با نقش‌آفرینی جنیفر لارنس در نقش اصلی یکی از همین کمدی‌های بزرگسال به شمار می‌رود که به یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ تبدیل شده است. این در حالی است که فیلم کمدی و عاشقانه همه به جز تو (Anyone But You) با بازی سیدنی سوئینی و گلن پاول نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در هر صورت، به نظر می‌رسد که فیلم‌های کمدی بزرگسال بار دیگر رونق گرفته‌اند.

در قرن بیست و یکم میلادی، آثار تولید شده در این سبک و ژانر مورد توجه بیننده‌ها قرار گرفتند و برخی از آن‌ها نیز توانستند به برخی از بهترین و به یادماندنی‌ترین آثار تبدیل شوند. از کمدی‌های رمانتیک مخرب تا فیلم‌های جنگی عجیب، فیلم‌های کمدی باورنکردنی بی‌شماری با درجه سنی بزرگسال در قرن بیست و یکم میلادی منتشر شدند که در ادامه به معرفی بهترین موارد آن‌ها می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

۱۰. فیلم پسران خوب (Good Boys) – محصول سال ۲۰۱۹

فیلم good boys
فیلم Good Boys

فیلم کمدی «پسران خوب» ساخته جین استوپنیتسکی است که در سال ۲۰۱۹ میلادی روی پرده سینماها اکران شد و داستان سه نوجوان ۱۲ ساله را دنبال می‌کند که در یک ماجراجویی بسیار مهیج قرار دارند. وقتی مکس به یک مهمانی دعوت می‌شود، از بهترین دوستانش برای این کار کمک می‌خواهد. با این حال، با گم شدن پهپادشان، نقشه‌های آن‌ها خراب می‌شود و حالا قبل از اینکه پدر مکس متوجه شود، باید هر چه سریع‌تر این پهپاد را پیدا کنند و همین نیز آن‌ها را به سمت یک ماجراجویی بسیار مهیج سوق می‌دهد.

با اینکه فیلم «پسران خوب» به طور قابل‌توجهی طنز جالب و درشتی درون خودش دارد اما به لطف پس زمینه داستانی و فضایش، یک اثر جالب و تر و تازه در ژانر کمدی با رده سنی بزرگسال محسوب می‌شود. سه بازیگر بااستعداد و جوان این اثر به خصوص جیکوب ترمبلی فوق‌العاده، با نقش‌آفرینی خودشان کاری کردند تا این اثر به یک کمدی فراموش‌نشدنی و خنده‌دار تبدیل شود که پیامی شگفت‌انگیز در مرکز خودش دارد.

۹. فیلم فراموش کردن سارا مارشال (Forgetting Sarah Marshall) – محصول سال ۲۰۰۸

فیلم forgetting sarah marshall
فیلم Forgetting Sarah Marshall

نقش‌آفرینی برجسته و درخشان جیسون سیگل در فیلم فراموش کردن سارا مارشال (Forgetting Sarah Marshall) در سال ۲۰۰۸ میلادی توانست او را در ژانر کمدی به بازیگری برجسته تبدیل کند،‌ فیلمی که خودش فیلم‌نامه آن را نوشته است. او در این فیلم در کنار کریستن بل، میلا کونیس و راسل برند نقش‌آفرینی می‌کند. این اثر سینمایی داستان مردی دل شکسته را دنبال می‌کند که به هاوایی سفر می‌کند تا بتواند قطع رابطه اخیرش را به فراموشی بسپارد. با این حال، وقتی او با با نامزد سابقش روبه‌رو می‌شود، همه چیز به هم می‌ریزد.

فیلم «فراموش کردن سارا مارشال» پرخاشگر و هیستریک است و یک کمدی عاشقانه بسیار جذاب به شمار می‌رود که در رده سنی بزرگسال به نمایش در آمده است. نقش‌آفرینی آسیب‌پذیر جیسون سیگل که خط باریکی بین ترحم به خود و دلتنگی را درونش دارد، سبب شده تا این فیلم ایده‌های مردانگی و عاشقانه را زیر و رو کند و در نتیجه نگاهی تازه و در عین حال خنده‌دار را نسبت به رابطه‌های بین زوجین ارائه کند.

۸. فیلم سفر دختران (Girls Trip) – محصول سال ۲۰۱۷

فیلم girls trip
فیلم Girls Trip

کوئین لطیفه، رجینا هال، جیدا پینکت اسمیت و تیفانی هدیش بازیگرانی هستند که نقش‌های اصلی فیلم «سفر دختران» ساخته مالکولم دی لی را بازی می‌کنند. داستان این فیلم سال ۲۰۱۷ میلادی بر محوریت چهار دوست است که به دنبال پیوند دوباره بین‌شان هستند و از همین رو تصمیم می‌گیرند تا به سفری به جشنواره موسیقی اسنس بروند، رویدادی که یکی از آن‌ها یکی از سخنران اصلی آن خواهد بود.

فیلم‌نامه تند و مضحک فیلم «سفر دختران» با نقش‌آفرینی درخشان چهار بازیگر اصلی خودش بیشتر ارتقاء پیدا کرده و این در حالی است که تیفانی هدیش با بازی خیره‌کننده خودش توانسته توجه همه را جلب کند. علاوه بر این، این فیلم کاوشی روشنگرانه و دلگرم‌کننده از دوستی زنانه است که هرگز فراموش نمی‌کند بیننده‌ها را با شوخی‌های متعدد و جالب به خنده وا بدارد.

۷. فیلم تندر استوایی (Tropic Thunder) – محصول سال ۲۰۰۸

فیلم tropic thunder
فیلم Tropic Thunder

فیلم «تندر استوایی» بدون شک بهترین کمدی جنگی قرن بیست و یکم میلادی به شمار می‎‌رود و گروه بازیگران برجسته آن از جمله بن استیلر، جک بلک و رابرت داونی جونیور نیز در درخشان‌تر شدن این اثر کمک شایانی کردند. این فیلم داستان گروهی از بازیگران نازپرورده هالیوود را روایت می‌کند که در حین فیلمبرداری یک فیلم جنگی وارد یک منطقه جنگی واقعی می‌‎‌شوند.

فیلم «تندر استوایی» اثری ملتهب و جسورانه به شمار می‌رود که طنزی درخشان و اغلب اوقات کوبنده از هالیوود و صنعت فیلمسازی دارد. این اثر با نقش‌آفرینی درخشان رابرت داونی جونیور همراه شده که نامزدی جایزه اسکار را نیز برای وی به همراه داشت. این در حالی بود که تام کروز نیز توانست نقش‌آفرینی باورنکردنی‌ای از خودش به جای بگذارد. همه این موارد سبب شدند تا فیلم «تندر استوایی» بسیار خنده‌دار، شوکه‌کننده و به‌یادماندنی باشد.

۶. فیلم خماری (The Hangover) – محصول سال ۲۰۰۹

فیلم the hangover
فیلم The Hangover

تاد فیلپیس از جمله کارگردان‌های بسیار برجسته و درخشان به شمار می‌رود که در سال ۲۰۰۹ میلادی سکان کارگردانی فیلم «خماری» با نقش‌آفرینی بردلی کوپر، زک گالیفیانکیس و اد هلمز را برعهده داشته است. این فیلم کمدی و پر از هرج و مرج داستان گروهی از مردان را روایت می‌کند که در حال جشن گرفتن یک مهمانی مجردی در لاس وگاس هستند و پس از یک شب وحشیانه و خارق‌العاده، نمی‌توانند چیزی را به یاد بیاورند و در عین حال، داماد را نیز گم کرده‌اند.

فیلم «خماری» یک اثر بدون قانون و پر از حضورهای کوتاه درخشان است که به اندازه کافی درخشندگی و جذبه دارد و همین نیز آن را به یک اثر ماندگار در دنیای سینما تبدیل کرده است. فیلم‌نامه بسیار هوشمندانه، نقش‌آفرینی خیره‌کننده از بازیگران اصلی و به خوبی انتخاب شده و همچنین مجموعه‌ای از سرنخ‌هایی که به خوبی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، سبب شدن تا فیلم «خماری» به یک فیلم کمدی با درجه سنی R عالی تبدیل شود.

۵. فیلم مردان خوب (The Nice Guys) – محصول سال ۲۰۱۶

فیلم the nice guys
فیلم The Nice Guys

فیلم «مردان خوب» یک اثر نئو نوآر و کمدی ساخته شین بلک به شمار می‌رود که در آن، رایان گاسلینگ و راسل کرو نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند. اتفاقات این فیلم در سال ۱۹۷۷ میلادی در لس آنجلس جریان دارد و داستان یک کارآگاه خصوصی به نام هالند مارچ را دنبال می‌کند که به همراه یک فرد بی‌رحم به نام جکسون هیلی همراه می‌شود تا درباره ناپدید شدن یک زن جوان تحقیق کنند.

فیلم «مردان خوب» با درون مایه احمقانه اما داستان‌سرایی بسیار هوشمندانه خودش توانسته به یک کمدی هیجان‌انگیز تبدیل شود که جذبه بسیار خوب و جالب‌توجهی بین دو بازیگر اصلی خودش دارد. این فیلم نامه‌ای عاشقانه به دهه هفتاد میلادی محسوب می‌شود که سبک کمدی شین بلک در آن دیده می‌شود و همین نیز سبب شده تا تماشای آن بسیار لذت‌بخش باشد و در جمع بهترین فیلم‌های کمدی نوآر قرن بیست و یکم قرار بگیرد.

۴. فیلم ددپول (Deadpool) – محصول سال ۲۰۱۶

رایان رینولدز ryan reynolds
فیلم Deadpool

تعداد کمی از فیلم‌های ابرقهرمانی هستند که جرأت می‌کنند تا ژانرهای مختلف را با یکدیگر ترکیب کنند. چشم‌انداز کنونی برای اقتباس‌ها از کتاب‌های کمیک تاریک و همگن است و تعداد اندکی از آثار ساخته شده تمایل به ریسک کردن یا خارج شدن از چارچوب شناخته شده دارند. شاید به همین دلیل است که فیلم «ددپول» محصول سال ۲۰۱۶ میلادی توانست به چنین موفقیت بسیار بزرگ و خارق‌العاده‌ای دست پیدا کند.

رایان رینولدز نقش اصلی این فیلم را بازی می‌کند، نقشی که به نظر می‌رسد کاملا متناسب او است و کس دیگری جز او را نمی‌توان در این نقش متصور شد. فیلم «ددپول» یک اثر هیستریک، بی‌حرمت و عمدا آشفته است که توانست طوفانی در اقتباس‌های ساخته شده بر اساس کتاب‌های کمیک ایجاد کند. این فیلم که با نقش‌آفرینی درخشان رایان رینولدز به جلو حرکت می‌کند، واقعا یک فیلم ابرقهرمانی مبتکرانه، خودآگاه و به طرز جذاب سرگرم‌کننده است.

۳. فیلم جاسوس (Spy) – محصول سال ۲۰۱۵

فیلم spy
فیلم Spy

فیلمساز پل فیگ همیشه توانسته به بهترین شکل ممکن استعدادهای بازیگری ملیسا مک‌کارتی را در آثار خودش به کار بگیرد و فیلم «جاسوس» محصول سال ۲۰۱۵ میلادی نیز یک نمونه عالی از آن محسوب می‌شود. مک‌کارتی نقش سوزان کوپر یک تحلیلگر خجالتی سیا را بازی می‌کند که تبدیل به یک مأمور غیرمنتظره می‌شود و دلال اسلحه بلغاری را تعقیب می‌کند، کسی که همکارش را کشته و پایگاه داده سازمان را افشا کرده است.

فیلم «جاسوس» بهترین نقش‌آفرینی ملیسا مک‌کارتی در کارنامه حرفه‌ایش را به رخ می‌کشد، کسی که یک لذت وحشیانه و بی‌احترامانه را به نقش سوزان داده است. این مورد در کنار نقش‌آفرینی جالب جیسون استتهام و همچنین رز بیرن سبب شده تا فیلم «جاسوس» به یک اثر درخشان تبدیل شود و از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های کمدی با رده سنی R یاد کنند.

۲. فیلم خیلی بد (Superbad) – محصول سال ۲۰۰۷

فیلم superbad
فیلم Superbad

جاد اپتاو با ساخت فیلم «خیلی بد» در سال ۲۰۰۷ میلادی توانست جایگاه خودش را به عنوان یک تهیه‌کننده ژانر کمدی بسیار موفق تثبیت کند. در این فیلم، جونا هیل و مایکل سرا نقش سث و ایوان دو دانش‌آموز دبیرستانی را بازی می‌کنند. کریستوفر مینز پلیس نیز در کنار آن‌ها نقش همکلاسی آن‌ها به نام فوگل را به تصویر می‌کشد.

فیلم «خیلی بد» بی دست و پا اما خنده‌دار و به طرز شگفت‌انگیزی تأثیرگذار است و یکی از بهترین و دقیق‌ترین تصویرگری‌ها از نوجوانی و بلوغ را در بین آثار تینیجری به نمایش گذاشته است. این فیلم همچنین سکوی پرتابی برای مایکل سرا و جونا هیل بود. فیلم «خیلی بد» با نگاهی هوشمندانه و در عین حال خنده‌دار نسبت به دوستی، توانست به اثری کلاسیک درباره به بلوغ رسیدن تبدیل شود که به خوبی بین جدیت و کمدی تعادل برقرار گرفته و یک نتیجه پیروزمندانه را به همراه داشته است.

۱. فیلم ساقدوش‌ها (Bridesmaids) – محصول سال ۲۰۱۱

فیلم bridesmaids
فیلم Bridesmaids

فیلم «ساقدوش‌ها» ساخته کریستن ویگ در سال ۲۰۱۱ میلادی اکران شد که دوران جدیدی را برای فیلم‌های کمدی با درجه سنی R رقم زده است. ستاره درخشان SNL در این فیلم نقش یک نانوای بدشانس را بازی می‌کند که به یک فروشنده طلا و جواهر تبدیل می‌شود و پس از اینکه به عنوان ساقدوش بهترین دوستش انتخاب می‌شود، زندگی‌اش بار دیگر سر و سامان می‌گیرد.

فیلم «ساقدوش‌ها» اثری از نابغه‌های کمدی است و اثری زیرکانه، خودآگاه و سرشار از طنز درخشان است که تعادل بسیار خوبی بین طنز و جدیت برقرار کرده و بازیگران برجسته‌ای نیز در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. در این میان نیز ملیسا مک‌کارتی واقعا درخشان ظاهر شده است. این اثر دو نامزدی اسکار بدست آورده و واقعا شایسته آن‌ها بوده است.


در این مطلب به معرفی بهترین فیلم‌های کمدی با درجه سنی R قرن بیست و یکم میلادی پرداختیم. نظر شما درباره این آثار چیست؟

منبع: کولایدر

The greatلالا تنهاDARKSIRENهیچMamad(you?)1100red-eyed Banished Knightmeysamb77انساندایی جانP.morgan 𔓙CameraManخستهSepehrهیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)AmirAbbas Kabyryfarhadqpشرکassassinmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین فیلم‌های کمدی قرن بیست و یکم با رده سنی R - گیمفا
بهترین فیلم‌های کمدی قرن بیست و یکم با رده سنی R - گیمفا
بهترین فیلم‌های کمدی قرن بیست و یکم با رده سنی R - گیمفا
بهترین فیلم‌های کمدی قرن بیست و یکم با رده سنی R - گیمفا
بهترین فیلم‌های کمدی قرن بیست و یکم با رده سنی R - گیمفا
بهترین فیلم‌های کمدی قرن بیست و یکم با رده سنی R - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین فیلم‌های کمدی قرن بیست و یکم با رده سنی R - گیمفا