تریلر گیمپلی Armored Core 6: تفاوت عجیب و بزرگ میان واکنش مخاطبان غربی و ایرانی
روز گذشته، استودیوی فرام سافتور (From Software) از گیمپلی بازی اکشن Armored Core 6: Fires of Rubicon رونمایی کرد. واکنش جهانی به این تریلر فوقالعاده بوده است؛ حتی در میان واکنشها میتوان افرادی را پیدا کرد که طرفدار این سری نیستند، اما تریلر AC6 را خیرهکننده خطاب کردهاند.
اما در این میان، نکتۀ قابل توجه دو دستگی در میان مخاطبین ایرانی است. اگر در منابع خبری و تحلیلی گیمینگ ایرانی نظرات مخاطبین و بازخوردها را بررسی کنید، به یک دو دستگی قابل توجه خواهید رسید. به نظر میرسد که این بازی یا به طور کلی این دسته از آثار به مذاق گیمرهای ایرانی چندان خوش نمیآید. در سمت مقابل، اگر از بازار ژاپن که همیشه طرفدار سری Armored Core بوده فاکتور بگیریم، مخاطبین آمریکایی و اروپایی به شدت از این تریلر استقبال کردهاند. در هر صورت، اگرچه همیشه منتقدانی به تریلرها وجود دارند، اما در نهایت واکنشها به تریلر Armored Core 6 در تمامی منابع خارجی به شکل ویژهای مثبت بوده است، اما مخاطبین منابع گیمینگ ایرانی در نقطۀ مقابل قرار میگیرند.
با عبور از مخاطبین، به تولیدکنندگان محتوا میرسیم. اولین واکنش کانالهایی مانند Easy Allies ،ACG ،Kinda Funny و … به تریلر گیمپلی Armored Core 6 مثبت بوده است و واکنش برخی نویسندگان مطرح وبسایتهای خارجی نیز چیزی جز هیجان حول بازی نیست.
با این وجود، نمیتوان به صورت دقیق ریشۀ این تفاوت سلیقه را جویا شد. چه چیزی باعث عدم ارتباط مخاطبین ایرانی با چنین آثاری میشود؟ از سوی دیگر، مهمترین نکته آن است که Armored Core 6 به عنوان یک بازی متفاوت، تا چه میزان میتواند پلیرهای جدید به خود جذب کند و روی ژانر مکا تاثیر بگذارد.
شاید این پست فرصت خوبی باشد تا حول موضوع سلیقه و تفاوت میان پلیرها در نواحی مختلف صحبت کرد. نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
سلیقه و عادت هست
اکثریت منجمله خودم با بازی های شرقی پسند زیاد حال نمیکنیم
بیایید و خودمون رو دست کم نگیریم….قبول کنید که نگاه ما در بسیاری از مسائل نگاه عمیق تری هست نسبت به نگاه غربی ها. منظورم در حوزه هنر هست…..تاکید میکنم درحوزه هنر. ما نگاه عمیق تری داریم اما نگاه غربی ها صرفا بر مبنای فان بودن و سرگرم کننده بودن به یک اثر شکل میگیره ولی ما به سرعت به اتمسفر و عمق اثر توجه میکنیم. بهمین دلیل هست که ما با برخی اثار زندگی میکنیم و خاطره سازی میکنیم و بزرگ میشیم اما در نگاه غربی این حجم عظیم از توجه و دلبستگی به جزییات نه تنها معنا نداره بلکه مضحکه.
موافقم
نمونش GTA V و اثار Co-op
ببخشید شما چند سال سابقه معاشرت و زندگی بین غربی ها رو داشتین؟
شایدم فقط ما ایرانیا زیادی احساسیم و بیشتر از اینکه بفهمیم گیم یعنی گیم پلی و خلاقیت بیشتر ب فکر کات سینا و داستانشیم
هرچی احساساتی تر پر طرفدار تر
بهتره بگی ایرانیا چون انگلیسی بلد نیستن بیشتر دنبال روایت سینمایی و کات سین هستن تا یه چیزی دستگیرشون بشه
دلیل دیسلاک هارو نمی فهممم …الان همون هایی که دیس دادن خودشون فک نکنم بیشتر از چند دقیقه بتونن همین بازی رو تحمل کنن
فقط کمی فاز روشن فکری پیدا کردن که اره این بازی خیلی گیمپلی ش محشره
گیم پلی با این سرعت و اینهمه قابلیت و طراحی باحال
دقیقا چرا باید کسی ک ازش خوشش میاد فاز روشن فکری داشته باشه؟
فاز روشن فکری اونایین ک دوساعت کات سین میبینن به به چه چه میکنن
گیم پلی ش سلیقه ای هست مشخصا بیشتر کاربرای این سایت خوششون نمیاد و کلا با مذاق ایرانی ها زیاد جور نیست ولی خیلی ها دارن این رو تو کامنت ها برعکس نشون میدن
در مورد اون کات سین بین ها هم خودم هم نمی تونم درکشون کنم..
و اونایی ک خوششون میادم معتاده بازی میشن ن ک یبار بازی کنن و ولش کنن
حقیقتش من هنوز مطمئن نیستم کامنت شما جدی بود یا داشتی شوخی میکردی چون اگر واقعاً فکر می کنی در کشوری که سرانه مطالعه مردم در سال کمتر از ۲ دقیقه است طبق آمارهای رسمی !!!!!!
و بیش از ۸۰ درصد مردم کوچکترین آشنایی با زبان های علمی دنیا مثل انگلیسی و فرانسه ندارند
نگاه عمیق تری نسبت به غربی ها دارند صرفاً یک توهم غم انگیز است
خیلی راحت میتونی ببینی در ۴۰ سال گذشته ما چه نویسنده ای را به دنیا تحویل دادیم در زمینه نقاشی و هنرهای تجسمی کدوم آثار ایرانی کوچکترین جریانی را در دنیا درست کرده
موسیقی ما وضعیتش به لحاظ کلام کجاست در مقایسه با حتی کشورهای کوچکی که یه دهم ایران تاریخ ندارند الان کجاست ؟؟؟؟
اصلاً بحث دست کم گرفتن نیست متاسفانه واقعیتهای تلخ است که باید قبول کرد
اینها علتش این نیست که ایرانی ها باهوش نیستند یا بی سواد هستند اصلا و ابدا
مسئله اینه که سیستم مدیریت کشور ما کوچکترین علاقهای به جامعه ای با فکر باز و روشن فکر ندارد
چون اصولاً نگاه باز و عمیق برای حکومت های مذهبی
همیشه تهدید تلقی می شود و این حقیقت غیر قابل انکار است
تنها بخشی که از ایران در سال های گذشته توانسته در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد سینما است
اون هم به این علت که انسان هایی مثل عباس کیارستمی و ابراهیم گلستان کاری کردند که غربی ها سینمای ما را جدی بگیرد و همین باعث شد استعداد های ما مثل اصغر فرهادی مورد توجه کمپانی های بزرگ فیلم سازی قرار بگیرند و فرصت شرکت در جشنواره های بزرگ را داشته باشد وگرنه در داخل هیچگونه انگیزه برای حمایت از جریان فکری وجود ندارد و نخواهد داشت
کاری به انتقاد از مدیریت کشور ندارم.. که درست گفتی👍👍
ولی خداوکیلی این مزخرفات کتاب و سینما رو بس کنید
همین الان در جهان سیستم اموزشی کاملا الکترونیک و با محتوای دیجیتال ی داره میگزره. به این شکل که دانش اموز کلا با فیلم و محتوای ویدیویی اموزش می بینه و این وسط کتاب تو کل دنیا جاش رو به فیلم و بازی داده و دیگه خواندن ملاک نیست
در مورد سینما هم کم بیاید این بی هنر هارو بزرگ. هیچکدوم از اثارشون به درد بخور و لذت بخش نیست همه مزخرفاته
شما برو اثار برجسته ای که همون کارگردان ها تو امریکا ساختن رو با این ات اشغال های اینا مقایسه کن
کدوم هنر دقیقا.. وقتی یه فیلم اصلا لذتی درش نیست و کلا ساخته شده تا بدبختی نشون بده
الان شما برو شاهکار هایی که اسکار بردن رو با این فیلم فروشنده مقایسه کن.. خودت خنده ت نمی گیره خدایی
هر وقت اینا تونستن یه چیز در حد پدر خوانده دوازده مرد خشمگین اثاری مانند هیچکاک بسازن و یا اصلا فقط یه فیلم معمولی و با فلسفه مثل پالپ فیکشن
اون مپقه اینا رو مسشه کارگردان دونشت
برای من مشخص نبود تو گیم پلی تریلر داره چه اتفاقی میفته. تا میومدی هضم کنی توی سکانس گیم پلی داره چه اتفاقی میفته و اصلا سبک بازی چیه. هی پشت سر هم cut میشد.
ولی بعضی واکنشها بنظرم تا یه حدی جوگیرانس، اینکه برای این تریلر بگیم video games are back یکم زیاده رویه
آره به نظر منم تریلرش رو زیاد خوب نساختن، اصلا معلوم نبود کجاش کاتسینه کجاش گیمپلی.
همش گیم پلی بود به جز اینترو اول که یه کات مریض میخوره اخه مگ فرام سافتور کاتسین بازی میکنه این بار دومش باشه همیشه اولین تریلر معرفی تریلر سینماتیک میزاره تریلر دوم گیم پلی
فارغ از بازخورد مخاطبین، یه نکته رو نمیشه کتمان کرد، اگه این تریلر رو یه سازنده کم سابقهتر یا کم نام و نشونتر منتشر میکرد، بازم واکنشهای مثبت به این اندازه بودن؟ قطعا نه
بار روانی و تأثیر اسامی و برندها انکار ناپذیره
نتیجه خروجی؟ تا زمان انتشار واقعا هر گونه گمانه زنی سخته، نسخه های قبلی سری زیاد عملکرد قابل قبولی نداشتن. اما فرام سافتور الان دهها برابر ماهرتر، با تجربه تر و هوشمندتره
با حرف شما موافقم و معتقدم علت فروش بالای الدن رینگ هم اسم نویسنده اش بوده
این خنده دار ترین جوکی بود که تاحالا به عمرم شنیدم😐
داداش خنده دارترین جک اینه که فرام سافتور مدام آدم هایی با ساختار و گیم پلی تکراری در بازی میگذاره با همون ساختار قدیمی فقط محیط رو بزرگتر میکنه اسمشو عوض میکنه و مدام جایزه میگیر!!! شما بگید آیا گیم پلی الدن رینگ عین دارک سولز نیست؟ در زمینه گرافیک هم الدن رینگ حتی در حد نصف گرافیک هورایزن زیرودانی که ۷ سال پیش اومده هم نیست! از کیفیت بافت ها تا نورپردازی در حالیکه هورایزن فوربیدن وست حتی گرافیکش از زیرودانم بیشتره.عین نینتندو که هرچی ماریو و زلدا ساخته میشه نمرات بالایی میگیره الدن رینگ هم همینطوره.
اگر کپی پیست کردن راحت بود و متای بالا میگرفت یوبی سافت الان یکه تاز صنعت گیم بود شما خنده دار ترش کردی دوست عزیز
یوبی سافت اگه سالی ۳ تا ۴ تا بازی نده بیرون و مثل استودیو های دیگه مثلا فرام سافتور روی یک بازی ۳ سال کار کنه قطعا شاهکار خلق میکنه ولی چه کنیم که مدیران یوبیسافت این چنین تصمیماتی برای استودیو هاشون میگیرند.
توی دارک سولز مکانیزم بیلد ساختن اصلا مثل الدن رینگ نبود جوری که هرکسی میتونه هر بیلد فوق العاده ای بخواد بسازه مکانیزم اپن ورلد بازی نه تنها یک تحول برای بازی های سولزلایکه بلکه یک انقلاب در زمینه بازی های اپن ورلد هم هست توی بازی های سولز طراحی هنری خارقالعاده محیط و باس فایت های بینظیر و موسقی های حماسی و دنیای پیوسته اهمیت داره و کسی که این بازیا رو میکنه دنبال یک تجربه چالش برانگیز فوق العادست گرافیک فنی و ساعت ها کاتسین
تصحیح میکنم : نه گرافیک فنی و ساعت ها کاتسین
الان بنظرت ماریو و زلدا تکرارین؟ جالب شد
آره داش همه گاون فقط شما این توطئه رو کشف کردید خیلی ممنون از این به بعد همه فهمیدن سکیرو dlc دارک سولزه elden ring هم dlc سکیرو خیلی ممنون
از اونجایی ک میدونم تاحالا الدن رینگو بازی نکردی و اگرم بازی کردی نیم ساعت بوده باید بگم ک کسی ک واقعا دارک سولز و الدن بازی کرده باشه میفهمه ک چقدر تفاوت دارن
اضافه شدن اش اف وار و سامنینگ ها و اسب ب بازی و اضافه شدن سلاح ها …
بعدشم اینی ک میگی برای ی استودیو با نفوذه ک واسش پارتی بازی کنن فرامسافتور چ ثروت و نفوذی داره ک بخوان واسش پارتی بازی کنن
If it ain’t broken don’t fix it.
گیم پلی الدن رینگ حاصل از جمع جوانب مثبت گیم پلی بازی های فرامسافتور طی دهه اخیره. چرا باید چیزی رو که نقص چندان بزرگی نداره و طرفداران این سبک هم ازش راضی هستند بخاطر شما تغییر بکنه؟ دوست نداری؟ ایراد نداره. بازی های بسیار زیادی برای شما هست میتونید اون ها رو بازی کنید.
بنظر میاد نه دارک سولز پلی دادی نه الدن رینگ بهتره هم پلی ندی مناسب همه نیست هر کسی نمیتونه معنی شاهکار رو بفهمه
اگه بازی کرده بودی جفتش متوجه میشدی چقدر فرق داره کمبتشون، اصلا داستان اکتشاف از بیخ عوض شده، پلتفرمینگ عوض شده حتی بالانس اسلحهها به کل تغییر کرده، گرافیک فنی آره از خیلیا ضعیفتره ولی اولین باری که میرسی به caelid یا Altus Plateau کلا محو منظره و عظمت میشه چیزی که با کل گرافیک فنی فوق العاده و گرافیک فنی خوب و گاها عالی بازیهای سونی دیده نمیشه،
مشکل اینه که شما خودت رو به گرافیک و کاتسین باختی
صد در صد درسته حرفتون که اگر استدیوی دیگه ای بود واکنش های مثبت شاید انقدر نبود ولی شاید گیمو استدیو های دیگه خوب پرزنت میکردن ؟ یا سابقه خوبی داشتن ؟
من بحث کیفیت بازیو مطرح نمیکنم چقدر ممکنه خوب یا بد باشه ولی خب فرام سافتور تو این سال های اخیر خودشو خوب ثابت کرده برای همین کیفیت تا حدودی برای ما تضمین شده است و تریلر های بازی مکانیک ها و انمی هایی نشون دادن حالا یه سری جدید و یه سری یاد اور گذشته سری و بر اساس مصاحبه های خود تهیه کننده بازی نوید از یه بازی فوق العاده تو ژانر خودش میده ولی بازم این بازی متای ۱۰۰ بگیره بازم نمیتونن خیلی ها ارتباط برقرار کنن مثل بازی های قبلی استدیو
درسته
ولی خب یسری حقایق هم واقعا انکار ناپذیرن، هر استودیو پیگری بازیاش موقع لانچ یا حتی پس از عرضه مشکل پرفورمنس داشته باشن توسط منتقدا و کاربرا له میشن، ولی فرام سافتور یجورایی از این اتفاق مصون
Star Wars Jedi: Survivor آخرین نمونهای هست که ده برابر الدن رینگ مشکل پرفورمنس داره (فریم بازی روی rtx 4090 حدود ۳۰ تا ۴۰ هست فریم روی سیستم پیشنهادی ۲۰ مشکلات HDR و باگ و کرش بسیار زیاده و این مشکلات مختص پی سی نیست روی کنسولها هم وجود داره که اصلا الدن رینگ اینا رو نداشت نرخ فریم هم بین ۴۸ تا ۶۰ متغیر بود نه این که به ۲۰ سقوط کنه) اما متاکریتیک بازی ۸۶ ۸۷ هست با وجود این که نه جاهطلبی الدن رو داره نه جهان آزاده که بهانهای داشته باشه برای این مشکلات و کلی ۱۰/۱۰ داره .۹۰ درصد منتقدها اصلا بابت پرفورمنس سختگیری نکردن.
اسکایریم با کلی باگ و مشکل پرفورمنس عرضه شد منتقدها هیچ سختگیریای نکردن (۹۵). ویچر ۳ با کلی مشکل باگ و پرفورمنس عرضه شد در حدی که برای برخی غیرقابل بازی بود اما سختگیریای نشد (۹۳). THE LEGEND OF ZELDA BOTW هم مشکل افت فریم داشت (۹۷) کسی سختگیری نکرد و نسخه جدید هم مشکل افت فریم داره طبق HANDS ON و مطمئنم کسی بابت این موضوع امتیاز کم نمیکنه، پس چرا اصرار داریم طوری جلوه بدیم که فقط افت فریم و مشکل پرفورمنس رو برای فرام سافتور فاکتور میگیرن در صورتی که منتقدها برای بقیه بازی ها مخصوصاً اگر RPG و جهان آزاد باشن از این مشکل فاکتور میگیرن؟ چون وقتی میبینن خروجی اثری مثل زلدا فان هست افت فریم تاثیر زیادی رو تجربه نهایی نداره بابتش نمره کم نمیکنن. میتونم کلی مثال دیگه هم بزنم بابت این موضوع.
اقای کریمی شما اون گیم هایی که اشاره کردین مثل ویچر ۳ صد هیچ بهتر از الدنه اگه اون مشکلاتو نداشتن متاشون بالای ۹۸ بود
ویچر ۳ زمان لانچ بدتر از الدن رینگ بود بدون هیچ شکی این حرف رو میزنم چون هر دو بازی رو روز عرضه تجربه کردم. جدای از پرفورمنس، ویچر کلی باگ عجیب و غریب داشت الدن رینگ تقریباً پولیش شده بود و هیچ باگ به خصوصی نداشت، الدن رینگ فقط و فقط مشکل پرفورمنس داشت (اونم فقط در محیط اوپن ورلد، داخل لگاسی دانجن ها ثبات پیدا میکرد) در حالی که عناوینی که بهشون اشاره کردم علاوه بر پرفورمنس مشکلات باگ و گلیچ و … هم داشتن.
مشکلات فنیو ویچرو با الدن مقایسه نکردم که شما بگی مشکلاتش کمتره خود بازیارو مقایسه کردم که ویچر بازیه بهتریه نسبت به الدن ولی متای الدن بیشتره 😐
اهداف مشابهای بینشون وجود نداره که مقایسهاشون کنم، من الدن رینگ رو به مراتب (نه با فاصله کم) ترجیح میدم چون سیستم مبارزه برام اهمیت بیشتری داره یکی دیگه ممکن ویچر رو ترجیح بده چون روایت و … براش بیشتر اهمیت داره.
روی چه حسابی فکتوار ویچر ۳ بهتره؟ چون شما بیشتر ویچر رو دوست داری؟
اگر مشکل در مورد اون قضیه است که بحث جداست من راستش ادعای تو این زمینه اصلا ندارم چون محدودیت ۶۰ فریم بوده تو بازی هاش و حتی تو آرمورد کور که بازی فست پیسه قفل دنوو گذاشتن که مشکلو دو چندان میکنه ولی باید از یه طرف قبول کنید بازی هایی که الان میاد بیرون اصلا رو پی سی درست حتی اجرا هم نمیشن پس انتقاد بهشون خیلی وارده من خودم که بیشتر بازی هام رو پی سی اجرا میکنم این که اصلا با کارت گرافیک بالا هم نتونم درست فریم بگیرم مسئله خیلی جدی هستش مشکل فرام سافتور که ۶۰ فریم محدودیت داره مشکل همه پلتفرم هاس
اگه مایکروسافت یا سونی سازنده این بازی بودن شاید واکنش ها فرق میکرد
حرفتون درسته اما سوالی برای من ایجاد شده اینه که اخه طرفداران فرامسافتور تو ایران هم کم نیستن و یکی از هم کلاسی هایم زیاد هم وقت نمی زاره برای بازی کردن، دارک سولز رو تموم کرده بود.
مسیله اینجاست با این میزان طرفدار پر و پاقرصی که تو ایران هم کم نیستن، باز چرا بازخورد ها خوب نبوده به بازی !!
دلیلش اینه یک عادت کردن به یه ژانر خاص یا گرافیک یا حتی کاتسین میتونه هر کدوم باشه
منم اولین بار تریلرو دیدم چون هیچ ایده ای نداشتم فکر کردم اصلا قراره سولزلایک باشه بعد یه علاقه ی که همه دارن دوس ندارن مایند ستشون عوض بشه عادت دادن دیگه یه چیز جدید از یه استدیوی که عادت کردن میبینن کپ میکنن بعدشم این ایپی جدید نیست که بگیم یهو رفته فرام سافتور توش از اول خودش راه انداخته تا الانم بهترین سری خودشه البته مکا واریور هم بازی های خوبی بوده ولی مثل آرمورد کور نشده ……..اگر آرمورد کور و بازی کنید متوجه پتانسیل بازی میشید وقتی سولز لایکم اومد همه گفتن مگه مریضیم بازی سخت بازی کنیم بعدا فهمیدن این بازی چیه همین الانشم تو غرب تو همین شو گیم ادواردز اگر لایو تماشاچی ها رو دیده باشید همه کف و سوت زدن من از دیروز تو یوتیوب فقط واکنش های خفن میبینم از یوتوبر ها ….. اگر دستتون بخوره به بازی مخصوصا یه سری نسخه هاش مثل silent line یا last raven یا ۴ و همینطور نسخه های جدید میفهمید مثلش اینطوری نیست و الان این چیزی که گذاشتن جلوتون حکم بهشت و براتون داره ……….. همیشه هم واکنش ها اول بد میشه تو ایران ولی امان از اینکه متا خوب بگیره میشه بهترین بازی عالم
به نظر من تریلر جالبی بود
و من همیشه موافق تنوع بودم
بازی درست حسابی این سبکی (مبارزه رباتیک) نداریم و میتونه برا طرفدارا خوب باشه و حتی طرفدار جدید پیدا کنه
می دونید چقدر ایران جوانان و نوجوانان باهوش داره اگه یه ۵۰ نفرشون یه شرکت بازی سازی بسازند و بفروشند کلی مخاطب جذب. می کنند مثلاً من فقط ۳۰۰ تمن تو کالاف سیپی خریدم اگه بازی بتل رویال ایرانی به وجود بیاد مطمئن باشید ۱ میلیون هم خرج می کنم متاسفانه تو کشور ما علاقه هست استعداد هست ولی پدر مادر بچه رو به دکتر شدن تشویق می کنند که یک عادت غلط هست
موفقیت یه دکتر ایرانی رو با یه بازیساز ایرانی مقایسه کن تا متوجه شی چرا کسی بچشو به بازیساز شدن تشویق نمیکنه
دوست عزیز یه بازی ساز خوب بهترین درآمد داره
الان مثلا روشن فکری ؟
نامرد ایرانی هستی
اینو خوندم یاده Children of morta
و لایت ریسپانسی که به خاطر عدم حمایت به فنا رفت کلا زد جاده خاکی افتادم
ب نظرم نباید سراغ این فرانچایز میرفت ، طرفدارا دستو پا میکشن برا ادامه ی اثاری مثل دارک سولز و بلاد بورن و سولز لایک های دیگه ن بازی های فضایی تخیلی
فرام سافت بهتر از من تو میدونن این بازی طرفدارش کمتره نسبت به اثار سولز ولی همچنان ریسک میکنن برای ساختن بازیهای مختلف
شایدم نمیدونم بیشتر سلیقه ایه
حدودا یه دهه است داره بازی سولز منتشر می کنه و تا همین الان سه تا دارک سولز، بلادبورن، سکیرو و الدن رینگ رو منتشر کرده
من خودم نه طرفدار فرام سافتور هستم نه طرفدار ژانر سولز
اما می تونم درک کنم چرا طرفداران بدشون نمی یاد یه تنوعی تو آثار این شرکت بوجود بیاد
شاید این دودستگی مخاطبین نسبت به تریلر گیمپلی توی خیلی از نقاط جهان جز ایران وجود داشته باشه
من که عاشقش شدم نفهمیدم چرا بقیه خوششون نیومد گیم پلی خیلی باحالی داشت…
بنظرم بازی خوبیه و خیلی خوبه که داره منتشر میشه چون اگه دقت کرده باشید حتی اگه خود بازی هم فاکتور نگیریم ولی در حال حاضر تمام بازی هایی که منتشر میشن فقط به چندتا ژانر خاص محدودن برعکس کنسولی مثل PS2 یا ایکس باکس قدیمی که کلی بازی های متنوع از همه ژانری داشتیم ولی الان کل بازی ها ژانرشون یا شوتر یا جهان باز و ترسناک عملا ما بازی هایی این نسل و حتی میشه گفت نسل قبل بیشتر بازی هاش به همین ژانر محدود میشد و این بازی حداقل میتونه به سازنده ها نشون بده که ریسک بیشتری داشته باشند که همه نخوان بیان فرمول جی تی ای و رددد و ویچر رو استفاده کنند خودشون بیان توی سبک های متفاوت کار کنند الان هک اند اسلش ما فقط دویل مای کری و فینال فانتزی داریم در صورتی که همین سبک خیلی طرفدار داره و میتونند کلی ازش بازی بسازند
به بلوغ رسیده
اتفاقا چرا تنوع نه تنها کم نشده زیاد هم شده فقط بحث اینه که فاصله بین بازیهای ایندی و AAA زیاد شده و قیمت بازیها هم به اکثر بازیکنان اجازه خریدهای متنوع رو نمیده
نظره شخصیه من اینه که اونایی که خیلی نسبت به این بازی مثبتن،یه بخشی از دیدشون بخاطره تاثیر گرفتن اسم سازنده ی بازیه،ینی در واقع تاثیره الدن رینگ رو نباید نادیده گرفت
مخاطب ایرانی چه اهمیتی داره؟
اصلا ایران کجاست؟
بنظر من گرافیک و گیم پلی خاصش دلیل این اختلافه.
گرافیک که صحبت خاصی درموردش نیست و گیمپلی هم بنظرم شبیه بازی هایی مثل نیر بود و نیر هم از جمله بازی هایی هست که تو ایران طرفدار زیادی نداره.
هنوز برای قضاوت زوده ولی بشخصه بر اساس این نمایش فکر نمی کنم بتونه به موفقیت بازی های اخیر فرام سافتور برسه.
منم خوشم اومد ولی هرچقدر کامنت هارو نگاه کردم یه دلیل واحدی پیدا نکردم که بقیه بدشون میاد
ولله منم درک نکردم چرا دوستان پونزده شونزده ساله فن بوی ما که ادعااااااا دارن اندازه یه کهکشان اندرومدا، اینحوری با دیسلایک و شر و ور گفتناشون حمله ور شدن به تریلر بازی 😏
من یکی از چند تا بازی رباتیکی که تجربه کردم Transformers Fall of Cybertron بوده و حتی جز بازی های محبوبم هست، اما جالبه با اینکه به زیرژانر مکا تا به حال ورود نکردم ولی از تریلر اونقدری خوشم اومد که نشستم دوباره دیدمش !! حقیقتا برای یک بازی رباتیکی تو ژانر مکا انقدر اتمسفر و مبارزات بازی جذاب به نظر نمیومده.
نمیدونم شایدم نرسیدن به بلوغ عقلی تو درصدی بزرگی از نوجوانان فن بوی گیمر که هنوز نمیتونن فرق بین داستان پلات دار با داستان ضد پلات رو تشخیص بدن دلیل دیسلایک های حجیمیه که به بازی دادن ((: گر چه میدونم طبیعیه همچین واکنشاتی رو از سوی همچین گروهی ببینم ولی من احساس میکنم اگر در ویدئوگیم جریان های هنری ظهور کنند و افسار این هنر رو به دست خودشون بگیرن، با این چیزی که من تو این کشور میبینم تازه تا ده بیست سال دیگه شاید شاهد یه اصلاحات کوچیک تو باور آقازاده های گیم بازمون باشیم که نمیدونم تا اون موقع وضعیت چطور پیش میره…
به قول آقای محمد حسین کریمی دوست داشتن که زوری نیست .
مثل بازی زلدا که اکثر گیمرهای ایرانی نمیتونن باهاش ارتباط برقرار کنن
اون هم به خاطر جو فرهنگی گیمری که تو بین گیمرهای ایرانی رواج داره ، شما مثلا از همون اول شروع گیمر بودنت تو ژاپن باش قطعا به فرهنگ گیمری شرقی علاقه پیدا میکنی ولی اینجا اولین چیز که دستت میدن ماینکرافت ، رول پلی
زلدا رو اصلا نود و نه درصد کسایی میگن باهاش ارتباط برقرار نمیکنیم، حتی یک ساعت هم تحربش نکردن! مثل این میمونه بدون خوردن یه غذا، بگم از طعمش خوشم نمیاد.
نقشآفرینی شرقی خیلی سلیقهایه، ربطی به مخاطب ایرانی هم نداره. روایت مانگا مانند، حماسههای خاص، باسفایتهایی که بعضا ده تا فاز دارن و یک ساعت باید باهاشون بجنگی، مواردیه که طبیعیه گروهی خوششون نیاد
موافقم
زلدا با این فرق داره خدایی زلدا عالی لعنتی
بهتره بگی اصلا بازیش کردن ؟؟؟؟ والا من تو همین کامیونیتی عده ای کمی میشناسم بازیش کردن اونایی هم بازی نکردن ایراد از گرافیک بازی میگیرن …….
به نظر من فقط یه موضوع میتونه باشه که هر دو سمت رو تحت تاثیر قرار داده. البته یه سمت سومی هم هست که میگم.
موضوع چیزی نیست جز آثار قبلی این استودیو که اکثرا توی یک ژانر منتشر شدن که آخرین اثرشون که الدن رینگ باشه نسخه تکامل یافته همین ژانر هستش و انصافا تک تک آثار فوق العاده و رو به رشد بودن.
چرا گفتم سه سمت؟ سمت اول اونایی هستن که کورکورانه طرفدار یک شرکت یا استودیو هستن که براشون مهم نیست بازی خوب باشه یا نه همین که فرام سافتور ساختتش یعنی خداااس.
دوم اونایی که تحت تاثیر روند رو به رشد فرام سافتور در ژانر الدن رینگ هستن و یه جورایی دوست ندارن این استودیو از پیله قبلیش که ژانر مورد علاقشون رو تولید میکرد بیرون بیاد (مثل خودم🥲)
و سمت سوم هم طرفداران سبک بازی پیش رو یعنی Armored Core 6 هستش که الان رو هیجان دارن ولی بعد که بازی اومد و تجریش کردن نظر قطعیشون رو میگن.
به نظر نمیاد شکاف پیش اومده از نوع فرهنگی باشه.
اونایی هستن که کورکورانه طرفدار یک شرکت یا استودیو هستن که براشون مهم نیست بازی خوب باشه یا نه همین که فرام سافتور ساختتش یعنی خداااس.
دقیقااااااا
میدونی اسم میازاکی و فرامسافتور میاد خودم بشخصه توقع یه surge رو دارم
سری Armored Core شباهتی به سرج نداره سرج souslike هست، armored Core یه شوتره سریعه که البته المان های h&s و شخصیسازی عمیق داره.
همین مخاطبین غربی تا قبل از الدن رینگ ۹۹ درصدشون نمیدونستون چیزی به اسم Armored core وجود داره
حالا جدای از اینا پست بسیار جالب و متفاوتی بود مقایسه واکنش کاربرا با بقیه رسانه های گیمینگ
من که هنوزم معتقدم فرامسافتور باید کلا بیخیال این ip میشد و وقتشو روی دنباله ساختن برای سولزای قبلیش یا ایپی سولز جدید میکرد
اره باید GTA میساخت D:
تریلر که حرف نداشت یعنی فوق العاده بود و اگر همینطور جذاب هم عرضه بشه فک کنم حین پلی دادنش کاملا میریم در یک اتمسفر عظیم شما فقط به دشمنان دقت کنین و حس خاص محیط که آروم و ساکته و طراحی نسبتا سرد و مرده ایی داره ولی جنگ عظیمی در جریانه خیلی از این ترکیب خوشم اومد گیمپلی هم خیلی جذاب به نظر میاد و همه چی عظیم هست در این تریلر ، دیروز هم گفتم این ژانر شاهد یه تولد دوباره خواهد بود فرام سافتور هر سال که میگذره شکوفایی قابل ملاحظه ایی پیدا میکنه اما چرا مخاطبین ایرانی واکنش منفی دادن خب شاید مهمترین دلیلش اینه که تو این ژانر بازی خیلی موفقی نداشتیم که چهره بشه و موفقیت بزرگ تو این ژانر تو این دوره خیلی فرق داره با ۱۰ سال پیش و یا ۲۰ سال پیش. من مطمئن هستم بازی موفق بشه علاقه مخاطبین ایرانی هم بیشتر بشه، در این شک ندارم.
من که هایپم براش 😏
فاز روشن فکری میگیرن هیت میکنن دیگه بعضی ها رو توی این سایت خوب میشناسم
اصلا انگار فکر میکنن از نشانه های نبوغ این هست که با چیزی که خیلی ها باهاش موافق هستن تو باید مخالف باشی
تریلر خوب و متنوعی بود
کاربر اولد گیمر
همنجور که برای gta v شما یا دوستانی دیگه براش هزاران ساعت وقت میذاری برای این گیم هم چند ساعتی وقت بذاری بد نیست
از نظر بنده اگه بازی کرک بشه بازیش میکنم اگه پول هم باشه ارزش خریدن داره چون علاقه خودم اینه که به بازیهای کمتر شناخته شده بیشتر اهمیت بدهم
یه سری بازی ها کلا به ژن ایرانی نمیخونه
مثل مبارزات نوبتی یا بازی های مکا
به نظرم اگه این بازی توسط فرام سافتور معرفی نمی شد اصلا با چنین استقبالی روبرو نمی شد
نمیگم این بازی حتما بد میشه، چون فرام سافتور به بلوغ رسیده و خب شاید بتونه بازی خوبی ازش در بیاره
ولی نسخه های قبلی فاجعه بودن
به معنی واقعی فاجعه بودن!!!
بنظرم ربطی به ژن یا از اینجور چرت و پرت ها نیست به این ربط داره که طرف شاید قدمت اشنایش با این سبک از معرفی این بازی تا الانه! و حتی با وجود سکوت خبری چند ماه قبل، شاید چند روزه که اشنا شده با این سبک مشکل اینجاست این افراد هیچ ایده ای در خصوص بعضی از ژانر ها ندارد و با محدودیت فکری و چشم بسته نظر میدن ( حالا چه هر دو جناح به اصطلاح منتقد یا به اصطلاح طرفدار) یا همون مبارازت نوبتی واقعا از بین اشخاصی که میگن به سلیقه ما نمیخوره چند درصد اصلا میدونند این چه نوع مبارزه ایه؟ یا صرفا فقط چند تا ویدیو دیدند یا یک بازی از این نوع انجام دادند صحبت کلی اینه تا وقتی شخص نتونه سر رشته ای در اون زمینه بدست بیاره حتی بحث سلیقه هم نباید وسط بکشه
عموم کسایی که بازی های نوبتی و مکا انجام دادن خوششون نیومده
شما بر چه اساس میگی این سبک بازی هارو انجام ندادن؟
اصلا نیازی به سر رشته یا انجام فعالیت های تخصصی نیست باورکن xd
تجربه مهم ترین چیزه
ایرانیا خوششون نمیاد
همونطور که ژاپنی ها سلیقه شون فرق داره
عموم بازی های مکا هم فاجعه ان
اصلا اهمیت نداره یه گیمر جوانه یا یه گیمر قدیمی
هردو گروه ممکنه از فلان بازی خوششون نیاد و کاملا به سلیقه خودشون مربوطه
یکی ترش دوس داره یکی شیرین یکی هم شور
ولی اشخاصی که طعم شور یا نمکی رو میپسندن مسلما کمتر از طعم شیرینه
یه چیز عادی تو زندگی روزمرس و نیاز به کوبیدن کسی نیست 🙂
من خودم چند وقت پیش به شخصی رو که به افراد کم سن توهین کرده بود و گفته بود شما از گیم هیچی نمی فهمید اعتراضاتی داشتم در نتیجه درک میکنم یک نفر به تقاضای سنش نتونسته باشه فلان بازی های قدیمی رو بکنه
بیشتر روی صحبتم با اون اشخاصیه که اطلاعات کافی در خصوص یک مورد ندارند و اون رو مورد نکوهش یا تحسین قرار می دن یه ادم باید ایده ی خاصی درباره چیزی داشته باشه یا نه و بعد دربارش صحبت کنه؟ حالا چه به سلیقه محدود شه چه به تحلیل
اشتباه نکن دوست عزیز همه چی فقط به سلیقه بستگی نداره شما بعضی موقع برای لذت بردن نیاز به یه سری پیش زمینه داری. به طور مثال درصدی از گیمرهای ایرانی تسلطی به زبان انگیسی ندارند در نتیجه احتمالا از بازی های دیالوگ محور خوششون نمیاد در صورتی که اگه زبانشون خوب باشه و داستان های بازی رو درک کنن ممکنه یه تعدادی طرفدار این سبک از بازی ها بشن. در کل حرف من اینه که بعضی موقع کسانی که از یه چیزی بدشون میاد دلیلش سلیقه نیست بلکه توانایی درک اون رو ندارند.
ولی خب احتمالش هم هست با مدرن تر شدن بازی و سبک خاصی که داره عامه پسند ترش کنه که هم پلیر های جدید هم بتونن لذت ببرن البته نمیدونم شما چند نسخه از بازی هاشو بازی کردید بازی پستی و بلندی های داشته ولی آشغال ؟؟؟؟ اگر بر اساس متا میگید که بیخیال……. ژانری که اصلا جا نیوفتاده امکان داره با این نسخه جدید همه گیر بشه مثل روگ لایک به نظرم یه فرصت دیگه به آرمورد کور بدید
استودیوی که ثابت شده باشه بایستی هم با استقبال روبرو بشه همنجور که راکستار یا ناتی داگ بازیهاشون با استقبال طرفدارهاش روبرو میشه حالا هر بازی بسازنن
اصلا بحث سر تفاوت سلیقه کاربر ها نیست صحبت اینجاست که چرا بعضی از رو باد شکم صحبت میکنند؟ یکی میگه چون فرام سافتوره شاهکاره اون یکی میگه نه به کل منزجر کنندست این گیم هرچند از تریلر انچنان نمیشد موارد زیادی فهمید اما من اولین بار که دیدم حس کردم گرافیک بهتر شده و فکر میکردم کاربر های دیگری هم همین عقیده رو داشته باشند البته بحث سر ماله کشی بعضی ها نیست که میان ۲۰ خط درباره اینکه چرا گرافیک خوبه می نویسند بیشتر این حس من سر رشته ای از پایین اوردن انتظارات در خصوص گرافیک بوده
تفاوت اساسی تو فرهنگ داریم…..تو فرهنگ و ادبیات اکثر دنیا و مخصوصا ایران وجود یه قهرمان٫ اسطوره و همه فن حریف الزامیه که باهاش ارتباط حسی پیدا کنیم همذات پنداری کنیم و خودمون رو جای اون قهرمان بزاریم… …حالا یه قصه داریم که توش باید با ربات های بی احساس آهنی تیر در کنیم…..برای ما که عاشق گرالت اف ریویا و کریتوس با ابهت یا حتی الی tlou شدیم و با غم و شادی هاشون و حتی بیرحمی و گستاخیشون حال کردیم و حس گرفتیم…ارتباط گرفتن با ربات آهنی فقط یه جنبه سرگرمی صرف میتونه داشته باشه….
سلایق متفاوت ماهیت ما ادم ها را تشکیل می دهند.همچین واکنش های طبیعیه نمیشه به کسی خورده گرفت
به یک کلمه خلاصه میشه و اون همه سلیقه هست، بیشتر گیمر های ایرانی با این سبک آشنا نیستن
همچین چیزی رو میشه تقریبا برای استارفیلد هم گفت چون سبک آر پی جی هم چندان مورد پسند گیمر های ایرانی نیست چون زبان قوی تری میخواد
به عقیده من، ترجیح انسان ها این است که سراغ چیزی بروند که در گذشته تجربه اش کردند و دوری کنند از چیز جدید و بیگانه. از طلوع تکامل تا بدین لحظه، آدم ها غریزاً دست روی چیزی میگذارند که از قبل تجربه کرده باشند و یا تجربه ای نسبی نسبت بهش داشته باشند؛ مثلا آدم ها ترجیح میدن تا از یک غذای تکراری تغذیه کنند تا جدید، به ترانه ای گوش فرا دهند که قبلاً شنیده اند تا یک ترانه جدید و… این ها همه بخشی از غریزه است تا آدم ها از خطرات به دور باشند و بقا کنند. حال ما که در عصر مدرن به سر میبریم و انسان های هوشمند محسوب میشویم، همچنان این غریزه کهن در ما نهفته است و همانطور که میبینید خیلی ها ندید و بدون هیچ تجربهی قبلی نسبت به Armored Core نفرت میورزند و علاقه ای به تجربش ندارند.
روز اولی که بازیهای سولز انجام دادم از سختی زیاد بازی ناراضی بودم ولی چند روز به بازی فرصت دادم به بازی تا بازی یاد بگیرم بعد یادگیری فهمیدم چه بازیه
بنظرم اگه گیمری که علاقه بچنین بازی نداره یه بار بهش فرصت بده بازی شاید نظرش تغیر کنه نه حالا این گیم تمامی بازیهای که ناشناخته هستن البته که خیلی از گیمرها عادت کردن به گرافیک پرزرق برق کات سینهای سینمای
خودم وقتی ffxiv رو برای دوستانم که wow پلی بودن ،پیشنهاد دادم.
واکنش جوری بود خوبه فوشم ندادن 😅
کلا غرب پسندن ملت.
ولی همیشه نباید چون سلیقه متفاوتی داریم نسبت به بازی بدبین بشیم.
خودم Roadwarden رو همین امروز گرفتم. هنوز تجریش نکردم ولی به این دلیل خریدم چون می خواستم تجربه جدید کسب کنم.
پیشنهاد میکنم فارغ از هر سلیقه که دارید ، همیشه در پی تجربه جدید باشید.
من به شخصه استقبال میکنم از بازی جدید فرام. انتخاب هوشمندانه ای هم بود باید به ژانر سولز استراحت میدادن. بعد از الدن دیگه حوصله بازی سولز ندارم. به نظرم دیگه داره تکراری هم میشه مکانیسم هاش و برای کسی که چند تا بازی فرام رو بازی کرده باشه اون حس شوک اولی که بهت باید وارد بشه رو نداری دیگه. بعید میدونم حتی خود فرام هم بخواد دنباله ای برای سری دارک سولز بسازه. سکیرو احتمالش بیشتره باز. ولی خب این استودیو پتانسیل خیلی زیادی داره و همیشه هم خلاق بوده بنابراین منتظرم یک آی پی جدید ببینم ازشون
والله به نظرم خیلی تو تریلر همه چی توهم توهم و گنگ بود و شاید اینکه اصلاً بعضی از تخیلات شرقی در حالت شوتر جالب نباشه
هر کی که بازیو بازی کرده باشه هم سری قدیمی هم سری های اخر و تریلرو ببینه متوجه میشه چرا همه هایپ دارن برای این نسخه
سلیقه ها متفاوت هست 🤷🏻♂️
شخصاً زیاد ارتباط نگرفتم با تریلر ، اما نیازه که نمایش های بیشتری هم ازش ببینم ( و البته محصول نهایی ) تا آدم بتونه نظر نهاییش رو بده که ببینه با این حال میکنه یا خیر
اما همانطور که از ژانر بازی هم پیداست ، این بازی بیشتر شرق و همان ژاپنی پسند هست ، کم کم ۹۰ درصد آمریکایی یا اروپایی هایی هم که تعریف کردن ، قطعا بخاطر اسم فرام سافتور عه که تعریف میکنن
نه به اونایی که یه جوری تعریف کردن که انگار یه تریلر متفاوت با بقیه رو دیدن و نه اونایی که الکی هیت و زود قضاوت میکنن
باید وایسیم و ببینم اثر نهایی چه هست 👍🏻
این رو کلی می گم اما به نظر من دلیل عدم استقبال از بازی هایی که شخصیت انسانی ندارن، مثل بازی های ژانر مکا یا بازی های نول تعاملی (Interactive novel چی می شه؟) توی بازار ما، مشکل زیان بازی و عدم ارتباط با قصه هست. این عدم ارتباط بیشتر بر این پایه هست که چون قهرمان چهره و احساس مشخصی نداره، دنبال کردن داستان به شدت وابسته به دیالوگ هست. از طرف دیگه بازی ها لور هم ندارن که با دنبال کردنشون توی یوتیوب، بدون انجام بازی مثل فرضا الدن رینگ، بشه باهاش ارتباط برقرار کرد. در سطح کوچکتر همین مشکل ارتباط، با بازی با شخصیت محوری زن هم هست.
همین مشکل توی بازی های JRPG هم هست که وقتی مخاطب نمی تونه متن رو راحت و سریع بخونه، انتخاب جادو، اسلحه، همراه ها
و انتخاب استراتژی سخت و گاهی غیر ممکن می کنه.
شاید روزی که بازی ها به زبان ما هم منتشر بشه، سلیقه مخاطب مقداری تغییر کنه.
به خطر اینه که هیچی از این ژانر نمیدونن
کاربرهای ایرانی (اکثرا) فرام سافتور رو به بازی های سولز لایک می شناسند و این بازی جدید با سبک متا براشون تازگی داره و نسبت بهش بدبین هستن
اگه ost های بازی رو خوب در بیارن فایت ها خیلی جذاب تر از تو تریلر خواهد بود
من الان فقط نگرانیم تنوع سلاح ها و آپگرید هاس اگه کم باشن یا غیر قابل حس بازی حوصله سربر میشه
این بازی رو اصلا پلی ندادم و بعید هم میدونم که نسخه ی جدید رو تجربه کنم چونکه سلیقه ی من نیست
مشکل من با کسایی هست که اصلا این بازی رو تا قبل معرفی نسخه جدید نمیشناختن یا اصلا اونو پلی ندادن اما این بازی رو سریع میچسبونن به موفقیت های اخیر فرام سافتور و الدن رینگ و بازی نیومده دارن اونو شاهکار خطاب میکنن و شروع کردن به تعریف و تمجید های بیش از اندازه(تاکید روی بیش از اندازه) از این بازی!
احتمالا اگه این بازی توسط استودیو دیگه ای یا کارگردان دیگری عرضه میشد این همه بهش توجه نمیشد و ازش تعریف و تمجید نمیکردن
آخه یه جور هایی نچسب بود انگار اجزای بازیش و محیطش زیاد گیرا نیست و توی ذوق می زنه. حالا حس من حداقل شبیه اینه بهش
من خودم هنوز نظر خاصی ندارم خیلی هم چیزی معلوم نبود از تو تریلر بنظرم گیم پلی کامل از خود بازی منتشر بشه یا بازیو تجربه کنیم اون موقع میشه قضاوت کرد
ما ایرانی ها درکل از بازی های سوم شخص بیشتر استقبال میکنیم تا اول شخص
یا مثلاً بازی های هک اند اسلش با تم شرقی یا اسطوره. شناسی برای من لذت بخش تره تا یک جهان سایبرگی و مدرن و یا هکری
میل گیمری رو میشه ریشه در فرهنگ هر کشوری جستجو کرد
نکته بعدی که وجود داره اینکه با وجود armoured core 6 حداقل یک سال از سری سولز لایک فرامسافتوار محروم شدیم!
حس می کنم ایرانیا بیشتر تمایل شون به سمت چیزای رئاله.. نمی دونم…
سلیقه ها متفاوته و هر کسی یه سبکی دوست داره تو ایران هم هستن کسایی که عاشق سبک مکا هستن
اولا اینکه بازخوردهای بازی اینقدر میبینید درکل خوب بوده قطعا برمیگرده به اسم فرام سافتور، کافی بود این بازی رو یه استودیو بی نام و نشون یا حتی معمولی میساخت اونوقت مطمئن باشید شاهد چنین بازخوردهای نمی بودیم.
دوما این تفاوت در تعریف و تمجیدها در اروپا و ایران، برمیگرده به تفاوت فرهنگ ها اما به شخصه یکی از دلایل اصلی که کلا با ژانر مکا و کلا ربات و اینجور چیزها نمیتونم ارتباط برقرار کنم به خاطر اینه که کلا با چیزی که روح نداره نمیتونم ارتباط بگیرم حتی با اینکه عاشق سری فاینال فانتزی هستم تو نسخه هفتم زمانی که با باس ها و مینی باس های ربات مبارزه میکردم اونقدر بدم میومد که حتی تا آستانه رها کردن بازی هم پیش میرفتم.
بعد یه چیزی هم که راجب خود بازی هست با توجه به اولین گیم پلی بازی، موسیقی های بازی واسه من خیلی جذاب و خاص بودن اما در زمینه گیم پلی و مبارزات خودم به شخصه انتظارات بیشتری داشتم حتی در زمینه طراحی کارکترها کانسپت های به مراتب بهتری حتی تو ذهنم هست(نظر شخصی و سلیقه ای)، طراحی هنری بازی هم جالب بود.
این رو هم در آخر بگم که کلا در دنیا کافیه که یه چیزی بولد و پرنگ بشه ولو اون چیز واقعا اثری بوده که لایق ستایش یا اینکه یه اثر معمولی یا حتی شاید ضعیف بوده و در ادامه اکثریت رو میبینید که حتی بدون اینکه از خودشون بپرسن این چیزی که من دارم تجربه میکنم اصلا چرا خوب هست و دلیل بولد بونش اصلا واسه چیه شاهد به به و چه چه از سوی مردم هستیم به طور مثال در الدن رینگ با اینکه بازی از لحاظ ساختار open world شاهد یه پیشرفت چشمگیر هستیم اما در زمینه روایت و داستان شاهد یک عقب گرد به نسبت ۲ بازی اخیر این استودیو هستیم و حتی کارکتر ها و شخصیت هایی که باهاشون روبهرو میشیم بعضا به شدت گنگ هستن و این درحالی هست که بازی یکی از مانور هوایی که قبل از انتشار میداد حضور جرج مارتین به عنوان نویسنده بود، بازی صرفا یه روایت ساده داره که در طول بازی به ندرت دچار شک میشه.
سلام مرد. من امروز یه کامنت کوچیک با همین موضوع برات ریپلای کردم، گفتم شاید به سایت خودتون بگیری و دقیق متوجه منظورم نشی پاک کردم درگیر نشیم :)) آره غرب و شرق و گیمرای خود سری پر از هیجان و دوستان اینجا پر از نفرت، نه فقط به سلیقه و سبک و حتی ماهیت، بلکه اساسا به کیفیت و جذابیت خود اثر و تریلر… من کنار شغلم یک گیمنت هم دارم، اینجام عموما بچها همین داستانن که این سایته و بحثشون زیاد فرا تر از گرافیک کدوم بهتره نمی ره. این چند سال هیچکی جز خودم بیشتر از ۱۵ دقیقه بلادبورن و زلدا و کیلر۷ و متال گیر و دیسکو الیسیوم و شادو او کلوسوس بازی نکرده اینجا.
شمایی که به قول خودت ۱۰ بار ویدیو دیدی یعنی توی این ده دقیقه هیچ چیزی مثبتی به چشمت نخورد طراحی ربات ها خوب نبودن طراحی محیط افکت های انفنجار تنوع سلاح ها یعنی هیچیز خوبی نداشت بعضی ها فقط توی تریلر منتظر کارکترهای انسان نمایی هستن که دنیا نجات بدهن اگه نباشه بازی بدرد نمیخوره!!
بازی های شرقی دنیا سرگرم کننده ای دارن.ولی فکر کنم بدترین ایرادی ک میشه گرفت دیالوگ های بیش از حد این سبک بازیا باشه.که به مزاج ما ایرانی ها مسلما خوش نمیاد
من به مردم خودم حق میدم ..خیلی گیمپلی مزخرفی داره
بله همه حق دارن ولی کسی که نسخه های قبلی بازی نکرده چطور میتونه بگه مزخرفه چون فقط به سلیقه اش نمیخوره شایدم انتخاب های مزخرف زیاد شده
اتفاقا واکنش کابرای ایرانی منطقیتر و به دور از جوزدگی بوده
چون سبک این بازی مکا هست و بیشتر ایرانی ها با این سبک بیگانه هستند