رئیس پلی استیشن در مورد بازی‌های لایو سرویس صحبت می‌کند
رئیس پلی استیشن در مورد بازی‌های لایو سرویس صحبت می‌کند
رئیس پلی استیشن در مورد بازی‌های لایو سرویس صحبت می‌کند
رئیس پلی استیشن در مورد بازی‌های لایو سرویس صحبت می‌کند

رئیس پلی استیشن در مورد بازی‌های لایو سرویس صحبت می‌کند

آرش بوالحسنی
۱۰:۱۴ ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
سونی پلی استیشن

رئیس پلی استیشن یعنی آقای شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida) به تازگی در مورد بازی‌های لایو سرویس و محبوبیت روز افزون آن‌ها در میان گیمرها صحبت کرده است.

آقای شوهی یوشیدا، رئیس بخش پلی استیشن سونی، گفته که دوست ندارد تا فهرست ۱۰ بازی برتر هر سال پر شده از بازی‌های لایو سرویس باشد. یوشیدا در مصاحبه‌ای با The Guardian گفت که وجود بازی‌های لایو سرویس زیاد برای او خسته‌کننده خواهد بود:

صنعت بازی‌های ویدیویی همیشه برای من سرگرم‌کننده خواهد بود. این صنعت دائما رو به رشد است و امیدوارم که شاهد پشتیبانی و پیروی از ایده‌ها و افراد خلاقی باشیم که به دنبال خلق چیزهای جدید هستند.

او ادامه داد:

نمی‌خواهید که هر سال فهرست ۱۰ بازی برتر یکسان باشد و شاهد حضور بازی‌های لایو سرویس باشیم. اگر تمام بازی‌ها لایو سرویس باشند برای من خسته‌کننده خواهد بود.

البته خود سونی خواسته‌ها برای یک بازی لایو سرویس را پنهان نکرده است. این شرکت بارها گفته که به دنبال گسترش مخاطبان خود و رسیدن به بازار لایو سرویس است. در طول سال گذشته شاهد خرید استودیوی بانجی (Bungie) و فایرواک (Firewalk Studios) توسط سونی در جهت حضور پررنگ‌تر در بازار بازی‌های چندنفره و لایو سرویس بوده‌ایم.

سونی هنوز بازی جدیدی را به صورت رسمی معرفی نکرده، اما این شرکت در گذشته گفته که قصد عرضه چند بازی لایو سرویس متفاوت را دارد. خبر خوب این است که سونی گفته علی رغم خواسته‌ها برای ساخت بازی لایو سرویس، این شرکت هم‌چنان به ساخت بازی‌های تک‌نفره و داستانی خود هم ادامه خواهد داد.

Amir rezayatبهزاد سالمیDARKSIRENPeymanRondaهادی صفائیred-eyed Banished Knightموز سخنگوامیر حسینمحمدامین حیدری𝒜𝓂𝒾𝓇𝒵𝒶𝓇ℯ𝒾HamedAQUARIUSGrandWardenNimaMR.BADGUYÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔmeysambk_04Javad.Starmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رئیس پلی استیشن در مورد بازی‌های لایو سرویس صحبت می‌کند
رئیس پلی استیشن در مورد بازی‌های لایو سرویس صحبت می‌کند
رئیس پلی استیشن در مورد بازی‌های لایو سرویس صحبت می‌کند
رئیس پلی استیشن در مورد بازی‌های لایو سرویس صحبت می‌کند
رئیس پلی استیشن در مورد بازی‌های لایو سرویس صحبت می‌کند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • A,,sh گفت:

    بازی های سرویس محور و انلاین قطعا برا صنعت گیم اضافی نیستن اما اگه منجر به کم شدن بازیای داستانی یا تبدیل بازی های اینده استودیو بطور کامل به اینجور بازی ها بشه قطعا ضرر داره ۲ نمونشم که به وضوح مشخصه red fall و suicide squad ،راک استدی و ارکین موقع ساخت سری ارکام و دیس انرد ها جزو بهترین استودیو های این صنعت بودن من خودم چند هزار ساعت پلی تایم فقط تو بازیای مولتی پلیر دارم ولی بازم لذت بازیای شاهکار داستانی مثل گاد و لست و رددد و سری سولز رو بهم نمیدن دلیل اینکه اینقدر زیاد و بیشتر بازیشون میکنم اینه که اکثر اوقات محتوا و چیزای جدیدی برای ارائه دارن خلاصه که باید تعادل رو حفظ کرد نیاز به هر دو قشر این بازی ها لازمه

    Amir rezayatبهزاد سالمیDARKSIRENگیمری عادیRondaهادی صفائیAlirezared-eyed Banished Knightعقابlul-bookmore
    • Broadsmoke گفت:

      همون لست و ردد و سری سولز که میگی همشون بخش آنلاین و سرویس محور دارن
      حتی گاد آف وار هم نسخه اسنشن بخش آنلاین داشت

      Amir rezayatبهزاد سالمیAbolfazlDARKSIRENگیمری عادیگیمر خسته (در انتظار تیک آبی ...)arminTomعقاب
    • کاملا درست میگی
      اما اگه دقت کنی هر کمپانی بازیسازی به نسبت کمو زیاد بازی لایو سرویس و سینگل پلیر تولید میکنه
      مایکروسافت در قبال این موضوع به نظرم ۵۰ به ۵۰ سعی میکنه عمل کنه (( اسپنسر چند سال پیش مصاحبه کردو گفت دوره آثار سینگل پلیر تموم شده و به سال نکشید متوجه حرفای اشتباه خودش شد))
      ایی ای یه زمانی مظهر لایو سرویس بود و اونا هم چند بار توو صفحه‌ی خودشون بازی‌های داستانی مسخره کردن ولی چند سالی هستش که متوجه شده اعتبار بین گیمر جماعت با عناوین داستانی با کیفیت به دست میان و از استار وار بتل فرانت ۲ به استار وارهای ریسپاون رسیدن و یه ریمیک عالی توو ژانر وحشت بقا
      کپکام هر بار یه ناخنک زد و هر بار سخت جریمه شد مثل کلون‌های اویل و جایی که تونست موفق عمل کنه مانسترهانترش بود و اونم چسبید به مسیری که باعث شده بود کپکام ، کپکام بشه
      دویل‌می‌کرای۵ بعد از سال‌ها ریلیز کرد
      استریت فایتر یکم دیگه میاد
      به رزیدنت‌اویل‌هاش نظم داد و نوآوری کرد
      و از همه مهمتر ریمیکو ترند این صنعت کرد

      اما سونی
      کمپانی که به بازی‌های داستانی پر زرقو برقش معروفه و همین موضوع برگ برنده‌ اصلیش بوده
      یوشیدا کاملا داره خط فکری کمپانی به زبون میاره
      ساده بخوایم معنی کنیم
      راحتترین مسیر برای به دست آوردن پول بازی‌های لایو سرویس هستش اما برای ما این مسیر تکراری و خسته کننده هستش
      نمیشه رهاش کرد و باید از بستری که فراهم استفاده کرد و چند تا پروژه لایو سرویس ساخت اما اولویت تیم‌های ما همچنان آثار سینگل پلیر با کیفیت هستش

      ایده‌آل من برای تقسیم این دو دسته از بازی‌ها
      ۷۰ به ۳۰ سنگینی کنه به سمت آثار داستانی
      فکر میکنم اینجوری نه سیخ بسوزه نه کباب

      بهزاد سالمیگیمری عادیarminهادی صفائیlul-bookDĥeebvj⁷Ukl𝒜𝓂𝒾𝓇𝒵𝒶𝓇ℯ𝒾HamedAQUARIUSGrandWardenmore
      • انسان گفت:

        چرا باید این کامنت ریپلای باشه ؟ اونم ریپلای به کامنت اول ؟ اونم برای بار صدم توسط این کاربر ؟

      • خیلیا موافق نیستن ولی منم خیلی خیلی موافق این ایده ام “اولویت تیم‌های ما همچنان آثار سینگل پلیر با کیفیت هستش”. بازیای سینگل با کیفیت شاید فروش نجومی ای نکنن ولی هم تنوع میارن با خودشون و هم تبلیغات عظیمی میشن واسه پلتفرمشون. (امیدوارم ایکس باکس هم یکم درس بگیره!).

        بهزاد سالمیگیمری عادیarminred-eyed Banished Knightk_04Omidsoltani7𝒜𝓂𝒾𝓇𝒵𝒶𝓇ℯ𝒾
        • کاملا درست میگی فقط اونجایی که میگی شاید فروش نجومی نکنن
          معیار نجومی اول مشخص بشه
          اگه ما جی‌تی‌ای۵ نجومی حساب کنیم آره
          ولی معمولا بازیو با دو مورد ، موفقیت و شکستشو میسنجن
          اولی هزینه‌ی ساخت و تبلیغات در مقابل فروش چه میزان بوده
          دومی هم مقایسه بازی با نسخه قبلی
          مثال
          رگناروک توو ۲۴ ساعت اول هزینه‌هاشو جبران کرد
          پرفروشترین نسخه توو بازه‌ی سه ماهه شد و…
          اما عناوینی هستن که به قول شما تنوع به کاتالوگ میده و فروش عجیب غریبی هم نکرده‌ مثل ریترنال یا ریمیک دیمون‌سولز اما همین آثار خاص به پلتفرمشون اعتبار و جایگاه میدن
          ی مثال دیگه
          صد نفرو تصور میکنیم که میخوان پی‌اس۵ بخرن
          ۶۰ نفر بخاطر گاد اف وار این کنسولو انتخاب میکنن
          ۲۰ نفر بخاطر فوربیدن‌وست
          ۱۵ نفر بخاطر دیمون‌سولز
          ۵ نفرم بخاطر ریترنال
          این بازی‌های خاص شاید قدرت بازاریابی و دلربایی گاد اف وارو نداشته باشن اما ۱/۵ مجموع در بر میگیرن
          همه‌ی این توضیحاتو دادم بخاطر تکمیل حرفات در مورد دو کلمه‌ی‌ تنوع و اعتبار

          بهزاد سالمیگیمری عادیانسانarminred-eyed Banished Knightk_04A,,shMonkey D. TripAbolfazl
  • Dark.knight گفت:

    سران پلی استیشن بر خلاف سران ایکسباکس که فقط حرف میزنن مرد عمل هم هستن

    halkerبهزاد سالمیگیمری عادیarminTom
  • Broadsmoke گفت:

    دیگه الآن که همه استودیو های سونی پروژه های داستانی و تک نفره خودشون رو با روی کار اومدن جیم رایان به اجبار کنسل کردن و همشون دارن بازی آنلاین و سرویس محور میسازن و قرار هست سونی تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۸ تا بازی سرویس محور فرست پارتی تمام آنلاین عرضه کنه دیگه این صحبت ها دیر هست.

    Abolfazlگیمری عادیگیمر خسته (در انتظار تیک آبی ...)arminTom
  • خب منطقیه همیشه باید تعادل و تنوع توی ی صنعت موجود باشه تا توسط قشر بزرگتری از جوامع پسندیده بشه

    بهزاد سالمی
  • ALIREZA0111 گفت:

    حق
    هرموقع بازی های سرویس تسخیر کنن این صنعت رو باید فاتحه شو خوند

    بهزاد سالمیگیمری عادیarminAlirezalul-bookBrainiac(خداحافظ)Haj_Hosseingod of war𝒜𝓂𝒾𝓇𝒵𝒶𝓇ℯ𝒾Hamedmore
  • tintin گفت:

    من هم ترجیح میدم که یک بازی داستان محور خوش ساخت و با کیفیت با حداقل ۲۰ ساعت گیم پلی داشته باشم تا بازی لایو سرویس اصلا برای همین طرفدار سونی هستم

    بهزاد سالمیگیمری عادیarminred-eyed Banished Knight
  • Javad.Star گفت:

    درود به گیمر ها
    ارادتمند
    به هر حال بعضی از گیمرها مولتی دوست اند و قابل احترام
    ولی مشکل من با این که ظاهر این رایگان هست در حالی که همه فهمیدن پولساز مخصوصا اگه فن بیس کودک یا نوجوان باشه مثل فورتنایت.

    بهزاد سالمیگیمری عادی
  • منم نظرم با یوشیدا جون یکیه ، با بازیهای سینگل پلیر بیشتر حال میکنم

    بهزاد سالمیگیمری عادیarminred-eyed Banished Knightlul-bookTom𝒜𝓂𝒾𝓇𝒵𝒶𝓇ℯ𝒾
  • MR.BADGUY گفت:

    یوشیدا جان،دوست داشتن و یا نداشتن شما بحث جداست..بحث اصلی درآمدزایی هست و بر این اساس دیر یا زود حداقل بخش اعظمی از فهرست شما رو دستخوش تغییر خواهد کرد‌…البته من مخالف نیستم اما حس میکنم شعار میدی…چیزی که باعث نابودی صنعت گیم میشه نبود ریسک پذیری و عناوینی خالی از خلاقیت و ایده های نو هستند نه عناوین سرویس محور.

  • xbox.home گفت:

    دمت گرم چپ ث‌راست فقط انجصاری سینگل پلیر بده

    گیمری عادیarmin
  • AQUARIUS گفت:

    لایو سرویس
    مولتی
    آنلاین
    آوتوهیل
    آوتوسیو
    اوپن ورلد
    ساید کوئست
    اینا نمونه ای از سرطان های دنیای گیم هستن که دارن رشد میکنن و روزی میرسه که این سرطان ها تمام پیکر گیم رو تسخیر میکنن و دیگه جانی برای گیم باقی نخواهد ماند!

    بهزاد سالمی
  • god of war گفت:

    من یه زمانی خیلی روی این بازی ها گارد داشتم
    و منم به شدت از اینده گیمینگ بدون بازی افلاین و داستان محور می ترسم
    ولی بعضی استودیو ها واقعا توی این کار تخصص دارن و اینکه صد در صد توانشون رو بزارن روی این سبک بازی ها واقعا مشکلی نداره
    مشکل من اینه یک استودیو مثل ناتی داگ و راکستادی بازی سرویس محور بسازن
    اخه با چه منطقی استعداد های ناتی داگ باید بازی لایو ات سرویس بسازن؟

    بهزاد سالمیگیمری عادیarmink_04lul-bookA.m....
    • داداش دو نوع استدیو داریم که ۹۰٪ جزو گروهی میشن که زیرمجموعه شرکت مادر هستن و هر چیزی که مدیرای اون کمپانی بگن باید بگن چشم ، چون قرار داد دارن
      اما گروه دومی هم داریم که توو ی لیگ دیگه هستن که کلا ۴-۵ تا شاید باشن
      اونا بخاطر کارنامه و اثبات خودشون ، خودشون مشخص میکنن که سراغ چه پروژه‌ای توو چه ژانری برن و اکثر اوقات بالا دستیا چشم بسته قبول میکنن
      در مورد ناتی‌داگ هم مطمئن باش که تیم اصلی همین الان سخت در حال ساخت اثر بعدیشون هستن

      بهزاد سالمیگیمری عادیانسانarmingod of warTomHamedk_04lul-bookA,,shmore
  • Peyman گفت:

    همینه دیگه سونی یکی از خوبی هاش همین که بازی های داستانی رو درک کرده مثل خون در صنعت گیم نیاز خداروشکر ماکروسافت هم میدونه اینو و رها نکرده بازی داستانی رو باقی استودیو ها کمپانی ها همینطور واقعا حرف دل خیلی هامون خسته کننده میشه بازی انلاین فقط بدون هدف داستان شخصیت پردازی کلا داستان قصه برای همه شیرین هست چه گیمر جدید چه قدیمی هیجان داره حس شادی خشم انتقام در قالب یک داستان که خودت با کنترلر داری پیش میبری فرقش با سینما رمان داستانی اینع که ویدیو گیم ثایت نیست داستان حتی نتایج پایان بندی های مختلف میتونه داشته باشه ولی سینما کتاب داستان پایان یکی هست یا راه رفتن مثل گیم یکیار از بالا یکبار از پایین از مسیر های مختلف بستگی به سبک بازی مأموریت های جانبی کنار قصه اصلی یا تصمیم گرفتن با کدوم انمی اول جنگیدن استراتژی خودتو داشته باشی این فرقش با کتاب یا سینما اونا پایان همه چی مسیر مشخصه انجام شده قبلا پایان بندی ثابت فقط برداشت ها تو ذهن مخاطب غرق داره اینه که ویدیو گیم مدیوم دوست داشتنی هست بازی داستانی همیشه نیاز

    بهزاد سالمی
رئیس پلی استیشن در مورد بازی‌های لایو سرویس صحبت می‌کند