ویدیوی اختصاصی: انتخابهای نامرئی در بازی های ویدیویی
در ویدیوی اختصاصی امروز قصد داریم به یک موضوع بسیار مهم در بازی های ویدیویی بپردازیم که انتخابهای نامرئی نام دارد.
سازندگان اغلب با قرار دادن گیمرها در دو راهیهای مختلف، هیجان عناوین خود را افزایش میدهند. انتخابهای مستقیم و قابل رویت، برای بسیاری از بازیهای یک بخش جدا ناشدنی است، اما در این میان پدیدهای به نام «انتخابهای نامرئی» نیز وجود دارد که در ویدیوی اختصاصی امروز قصد داریم به آن بپردازیم.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
جالب بود:))
ویدیوی جالبی بود
قبلا این مطلب رو در سری مقالات جعبه ابزار بازیسازان خونده بودم ( شماره ۱۲۰ ) ولی در قالب ویدیو خیلی قشنگ تره
بلک اپس دو
ترکیبی از انتخابات مرئی و نامرئی
با بیش از ۱۰ پایان متفاوت
بهترین نسخه کال آف دیوتی به نظر بنده
اهنگ پس زمینش…
خیلی ممنون بابت ویدئو
Spec Ops The Line یکی از زیرکانه ترین روایت ها رو داره و خیلی خوب نحوه بازی مخاطب رو با داستان گره میزنه.
سایکومنتیس افسانه ای هم بعیده از یاد هیچ گیمری بره، کوجیما باز نشون داد چه قدر از زمان خودش جلوتر بود و چه تکنیک های نابی رو اونم در دهه ۹۰ به کار می برد.
یکی دیگه از آثاری که انتخاب های نامرئی توش تاثیرات زیادی داره سری سایلنت هیل هست (( خصوصا نسخه های قبل از هوم کامینگ)) اینکه شما یک آیتم خاص رو بردارید، یک شخصیت رو نجات بدید و… همگی در گرفتن پایان بازی نقش دارند. دو تا مثال از سایلنت هیل ۲ میارم ((حاوی اسپویل)):
۱- اگر در طول بازی هیچوقت در Inventory نامه و عکس مری رو باز نکنید، در طول بازی ماریا رو از حداقل صدمه حفظ کنید و زمانی که در بیمارستان استراحت میکنه دائم بهش سر بزنید و احوالش رو بپرسید، پایان کاملا متفاوتی خواهید گرفت که در اون جیمز با ماریا سایلنت هیل رو ترک میکنه.
۲- اگر در طول بازی از آیتم های شفا بخش حداقل استفاده رو داشته باشید و مدت زمان طولانی با Low Health به بازی ادامه بدید همچنین بیش از ۳ بار چاقوی آنجلا رو بررسی کنید میشه گفت دارک ترین پایان بازی رو خواهید گرفت!
جالب اینجاست که بازی تقریبا هیچ راهنمایی در این زمینه نمیکنه و گیمر تا زمانی که اندینگ رو نگیره متوجه عواقب اعمالش نخواهد شد.
گفتید سایلنت هیل
یه انتخاب که واقعا هنوز بعد از چند سال به عنوان دارک ترین انتخاب تو یاد من مونده ، تو بازی هوم کامینگ اونجایی که مادر توی یه دستگاه گیر افتاده و داره دست و پاهاش از چهار طرف کشیده میشه و شما باید انتخاب کنید که زودتر بکشیدش تا درد نکشه یا شاهد جدا شدن دست و پاهاش باشید، یکی از عجیب ترین انتخابهای عمر گیمری من بوده.
هیچ وقت حاضر نشدم تا یه بار دیگه بازی را بازی کنم و به این قسمتش برسم.
مربوط به کدوم قسمت سایلنت هیل هست؟
ویدیو جالبی بود 🙏 . به شخصه از اینجور کار ها در صنعت ویدیو گیم استقبال میکنم و قطعا لذت میبرم که از انتخاب های نامرئی در ویدیو گیم به کار میره
ویدیو بسیار جالبی بود
حاوی اسپویل بلک اوپس ۲
.
.
.
.
.
در کالاف بلک اوپس ۲ هم به ما در مرحله یمن اجازه میده که به سمت سرباز آمریکایی شلیک کنیم یا به سمت منندز
البته اگه به سمت منندز شلیک کنیم اون نمیمیره
بلک اوپس ۲ یه انتخاب نامرئی دیگه داره.
حاوی اسپویل…
توی اون مرحله که بعد از حمله به پاناما میرین روی یه برج که از اون بالا میخواین مناندز رو بکشید که بعد از اینکه شلیک میکنین متوجه میشین میسن رو کشتین اگر به جای شلیک به سرش به پاهاش شلیک کنین اخر بازی نشون میده میسن زندس و نمرده
فک کنم اونجا آخرش میسن میمیره
آموزنده بود
اوجش رو در دیترویت میبینیم که پر از نامرئی و گزینه ای هست
عالی بود
ممنون ویدیو خیلی عالی و جالب بود 🙏 به عقیده من انتخاب های نامرئی و نحوه پرفکت قرار دادنشون تو بازی بسیار مهم و دلچسب هست و هر چقدر این انتخاب ها حساب شده تر تو بازی باشن لذت بیشتری از بازی خواهیم برد البته لذتی که ما رو به تفکر هم میبره و خب این خیلی ارزشمند و فراموش نشدنی میتونه باشه …
عالی بود
کاش هشدار اسپویل هم میزدید
سری the stanley parable هم نمونه ی خوبی از استفاده انتخاب های نامرئیه
بازیسازی چقدر پیچیدگی و جزئیات داره ،این ویدیو رو نشون کسایی بدین که میگن گیم بچه بازیه،خسته نباشید خیلی جالب بود
خیلی موضوع جالبی بود
خودم تصمیمات نامرعی رو در متال گیر و رزیدنت اویل ۴ تجربه کردم واقعا خیلی لذت بخشن
موضوع جالبی بود
خیلی جالب بود این ویدیو تون
حتی به نظرم از ویدیو های سایت همسایه چندین لول بالا تر هست
بسیار عالی بود لذت بردم و استفاده کردیم
یک جا فرمودید دیترویت از بیوشاک الهام گرفته ولی بیوشاک خیلی قبل تر اومده بود
در مورد برتری چهارم
یک چیزی که هست اینه که بعضی وقت ها توی یک سری بازی ها نمی دونی داری چه تصمیم مهمی می گیری
اسپویل ویچر ۳
مثلا توی ویچر ۳ یک سری انتخاب ظاهرا بی ارزش داری مثل اینکه با سیری برف بازی بکنی یا نکنی
ولی تاثیر زیادی در رسیدن به یک پایان خوب دلره و اینه که در پایان بازی منو سوپرایز کرد
یعنی در طول بازی با خودت می گی چه فرقی داره ولی در نهایت همه جیز به همین انتخاب هاس کوچیک در مورد سیری ختم می شه
ممنون از ویدیو
تو فارکرای چقد صبر کردم تا پاگان مین بیاد:/
خوشم اومد بیشتر از اینجور آموزش و تحلیل ها بزارید 👍🏻
چنین انتخاب های قطعا باعث سوپرایز پلیر میشه ولی امیدوارم چنین انتخاب های نامرئی گسترش پیدا کنن و کمی بزرگتر
تشکر فراوان 🙏
از سهگانه مس افکت هم میشد نام برد.
پ.ن: چندان ارتباطی با موضوع تاپیک نداره اما انتخاب کشتن یا بخشیدن آنتاگونیستهای ویچر ۳ هم جالب بود بهنحوی که بازی جوری فرجام شرورترین شخصیتها را به تصویر میکشید که در صورت انتخاب قتل آنها، بعدها از کشتنشون پشیمان میشدی!