مدیر فرنچایز Halo ممکن است مایکروسافت را ترک کرده باشد
اطلاعات جدید به دست آمده نشان میدهد که فرانک اوکانر (Frank O’Conner)، مدیر خلاق فرنچایز Halo، ممکن است پس از نزدیک به ۲۰ سال کار بر روی این مجموعه، راه خود را از مایکروسافت جدا کرده باشد.
صفحهی لینکدین فرانک اوکانر با تاریخ پایان آوریل ۲۰۲۳ برای زمان او به عنوان مدیر خلاق فرنچایز Halo به همراه یک نقش جدید “NA” بهروزرسانی شده است. اگرچه هنوز هیچگونه تاییدیه رسمی در خصوص جدایی وی از مایکروسافت وجود ندارد، این تغییرات نشان می دهد که او ممکن است از سمت خود کنارهگیری کرده باشد.
آقای اوکانر از سال ۲۰۰۴ روی فرنچایز Halo کار کرده است. او بهروزرسانی هفتگی استودیوی بانجی (Bungie) را که در طول پروسهی توسعهی بازی Halo 2 آغاز شد، ارائه داد. وی تا زمانی که بانجی روی این فرنچایز کار میکرد، همراه این استودیو باقی ماند و پس آن در سال ۲۰۰۸ به استودیوی ۳۴۳ اینداستریز پیوست. او سپس به عنوان کارگردان خلاق فرنچایز Halo منصوب شد و روی بخشهای خلاقانه، روایتی و همچنین جنبههای توسعهی داستان پروژههای مختلف Halo مانند بازیها، رمانها و سریال تلویزیونی Halo کار کرد.
در صورتی اوکانر از Halo و ۳۴۳ اینداستریز کنارهگیری کرده باشد، خروج او آخرین مورد از یک سری جداییهای اخیر در سطوح بالا محسوب میشود. در سال ۲۰۲۲، چند نفر از اعضای کلیدی ۳۴۳ اینداستریز استودیوی مذکور را ترک کردند. همچنین بانی راس، بنیانگذار ۳۴۳ اینداستریز و رئیس این استودیو نیز پس از ۱۵ سال رهبری Halo، از ایکس باکس جدا شد. علاوه بر این، مایکروسافت در اوایل امسال تقریباً ۱۰۰۰۰ کارمند خود را اخراج کرد که بسیاری از آنها شامل توسعهدهندگان ۳۴۳ اینداستریز بودند.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- مایکروسافت همچنان به دنبال خرید و تصاحب در گیمینگ است
نظرات
هیلو اینفینت بازی ایی که بسیار عالی بود و بنا به دلیل مشخص فقط از همون روز اول تخریب شد . تمام کسانی که در تخریب این بازی درجه یک نقش داشتن امروز مسئول این ماجرا هستن
بی دلیل نبود که ۲۴ ساعت شبانه روز بعضی از رسانه ها داشتن هیلو رو تخریب می کردن
بعد از تایید قرارداد بزرگ ببینم می خوان چی کار کنن و چه طور با غولی به نام ماکروسافت در بیوفتن
هر کس با ماکروسافت در افتاد ور افتاد این هست قدرت ماکرو کبیر
کاربر گاد اف وار فیک؟
این همون کاربر نون بخور به نرخ روزه
شاهکار های مایکروسافت تمومی نداره😼😹
دوست ندارم ترول کنم یا نظرات مختلف را با هم درگیر کنم امّا نیاز دارم که نظر خودم را به عنوان یک گیمر انتشار بدم:
فرنچایز Halo در اوایل عمرش که توسّط بانجی (Bungie) توسعه مییافت، کیفیت خیلی خوبی داشت. از زمانی که توسعهاش به ۳۴۲ اینداستریز و در ادامه، مایکروسافت محول شد، کیفیت سری افت کرد. روی سختافزار اکسباکس سریاکس میتونستن یک افتخار برای سری Halo بسازند امّا متاسفانه سری رو به افول هست. گیمپلی، گانپلی، داستان و خصوصاً انیمیشنهای صورت نسبت به بازیای که تاخیر خورده و نمایندهی Xbox Series X/S به شمار میره، بسیار کمکیفیت هست و تخریبپذیری بازی چه در بخش داستانی (Campaign) و چه در بخش چندنفره (Multiplayer) بسیار ضعیفه و تنها شاهد تکسچرهای باکیفیت هستیم که بهلطف کنسولهای نسل نهمی مایکروسافت به خوبی اجرا میشوند.
تاکید میکنم قصد ترول ندارم و فقط نظرم را بیان کردم و نه فن سونی هستم و نه مایکروسافت و خودم هم اکسباکس دارم.
اینا همش تقصیر مدیریت بد استودیو هاس ، همه چی از وقتی که بانجی رو از دست دادن رفت شروع شد
احتمالش هست که مایکروسافت بعد از نهایی شدن خرید اکتیویژن،
یه هیلو بده دست اینفینیتی وارد با همکاری ۳۴۳ بسازه و مطمئنم این کارو میکنه…
اون موقع شاید هیلو بشه هیلو…. امّا بعید میدونم خرید اکتیویژن/بلیزارد/کینگ نهایی بشه.
چقدر خبر بد حول فرنچایز Halo زیاد شده واقعاً دلم برای روز های با شکوه این فرنچایز تنگ شده یکی از بهترین خاطره هام با Halo Reach هست و موزیک شاهکارش که با روحم بازی میکرد، فکر کنم مارتین اودانل آهنگ سازش بود.
من که عادت دارم به از دست دادن چیزهایی که دوسشون دارم . اولین تجربه ام در سن ۷ سالگی بود وقتی بوسنی و هرزگوین (۲ تا از اولین جوجه رنگی هام) رو از دست دادم . مخصوصا به بوسنی خیلی وابسته شده بودم.
هیلو ریچ هم به خدا یه بار خوابش رو دیدم . خواب دیدم آزادانه دارم تو forge world میچرخم . 😞حیف
اسم این جوجه رنگی هات اسم یه خیابون تو شمال شهر تهران نیست یا من دارم اشتباه میکنم؟🤔
نه . اسم جوجه های من هست . هزاران امید به بزرگ شدنشون داشتم . اصلا میدونی جوجه کبابی که ازین جوجه ها درست میشه ، چقدر خوشمزه است . حیف 😞
نگو که میخواستی کبابشون کنی.منم یه ژرمن شپرد داشتم تو باغمون در طی دزدی یه بیمعرفت مرد🥲استورم کلود❤️🩹🥲
سگ بهترین داروی ذهنه . آرامشی که سگ به آدم میده رو هیچی نمیده
رباتها خواب گوسفندبرقی میبینند / سوسمارها خواب Forge World
من همین یه ماه پیش سامی(کاسکوم) رو از دست دادم🙁
از جوجگی داشتم و تازه دو سالش بود و قرار بود یه پنجاه سال دیگه حداقل عمر کنه
پ.ن: من خونه نبودم داداشم در رو باز گذاشته فرار کردش😑
با خودم چند باری بیرون برده بودمش هیچوقت فرار نمیکرد
وای . کاسکو عالیه .
ماله من یکم بی شعور بود .
میگفتم سلام .
میگفت سلام . خوبی
میگفتم مرسی تو خوبی
میگفت سلام 😐
(اینجا بود که فهمیدم معنی کلمات رو نمیدونه .)
(اما مثل آدم تخمه میشکوند و گردو میخورد . تازه ماله خودم هم نبود . پیشم امانت بود مدت طولانی . وقتی میخواستن ببرنش ، قلبم بد جور گرفت)
خبر بد وقتی محسوب میشه که عملکرد خوبی میداشت این سری
الان خبر خوبه درواقع
پروفتو عشقه. کینگ مرکوری
تمام اخراجیا کسایین که از ۲۰ ساله دارن رو بازی کار میکنن🤦
وقتی افراد با تجربه استودیو دارن میرن دیگه چی از استودیو میمونه
استعداد جدید و تازه میاد و کار میکنه. افرادی که ۲۰ ساله مشغول به کار بودند و نتوانستند محصول خوب به بازار عرضه کنند پس نیازی نیست که مسئولیت را بر عهده داشته باشند.
تجربه با مدیریت خوب جواب میده
تمام اینا زمانی که تو بانجی بودن یکی از بهترین شوتر هارو تحویل میداد
وقتی وارد ۳۴۳ شدن نابودش کردن
اریک ویلیامز میگفت اگه گاد رگناروک رو خراب میکردم در خروجی رو بهم نشون میدادن
اگه این ترس تو بازی ساز ها باشه دیگه از تمام تلاششون استفاده میکنن که بازیو به بهترین شکل عرضه کنن
گند زدین به فرانچایز بزرگ Halo هر چه زودتر همه تون رو اخراج کنن راحت بشیم. به نظرم بعد از رسمی شدن خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت هوشمندترین تصیمیم فیل اسپنسر میتونه این باشه که آی پی Halo رو به یکی از استودیو های کالاف ساز اکتیویژن بدن چه اشکالی داره یه Halo توی سبک کالاف دیوتی ساخته بشه
مولتی هیلو ۵ یادته؟؟
می خواستن شبیه کالاف کننش
ولی کسی نپسندید
دوباره تو هیلو اینفینیت برگشتن به ریشه ها
به نظرم شکست می خوره این طوری
این بازی نیاز داره به ریبوت اما باید طرفدارا خوششون بیاد مثل گاد ۲۰۱۸ که ریبوت شد و طرفدارا خوششون اومد
اما اینکه مثل کالاف کننش اصلا ایده خوبی نیست
قرار بود یه بتل رویال برای این بازی بزنن نمیدونم چی شد
کارگردان به این میگن یه استودیو تازه تاسیس در اختیارش میزارن بازیی با متای بالا میزنه
این افراد همه تموم شده هستن
۳۴۳ با این زمان زیاد برای توسعه
تاخیر ۱ ساله
بودجه حداکثری بین فرست پارتی ها
کمک گرفتن از چندین استودیو کمکی
سخت افزار قدرتمند سریز ها
بازم نتونست یک بازی تمام و کمال عرضه کنه
کمپین رو خوب ساختن ولی اونم یه چیزی در حده هیلو۴ هست و یه چیز ماورایی که بگیم واووو نیست وضعیت پشتیبانیشون از مولتی بازی هم مشخصه
به هر حال کل این افراد باید جارو بشن چه بسا من به جای مایکرو باشم برای توسعه نسخه بعد همزمان هم از ماشین گیمز هم از اید سافتور و هم از اینفینیتی وارد برای توسعه استفاده میکنم ۳۴۳ هم صرفا پشتیبان باشه همینم البته براشون زیاده
خدایی Halo Infinite از Halo 4 بهتره داداش کمپینش که:/
واقعیت به نسبت ۹ سال بعد از هیلو ۴ (هیلو۵ رو فاکتور بگیریم) من آنچنان حسی که این بازی بخواد جای هیلو۴ رو برام بگیره نداشتم چه بسا در بعضی موارد مثل انتاگونیست یا گرافیک یا لول دیزاین و تنوع محیطی هیلو۴ رو برتر هم بدونم
به هر حال ۳۴۳ این کاره نیست داداش
بهترین تحلیل ممکن بود دوست قدیمی
بنده هم قلبا دوست دارم هیلو به جایگاه واقعیش برگرده ولی به نظرم این کار نیازمند یک خونه تکونی اساسی باشه
خب مشکل اینجاست که نه هر خونه تکونی که اعضای با تجربه از استودیو خارج بشن
تا باز یکی دیگه بیاد جای اینارو بگیره و تجربه لازم رو کسب کنه کلی زمان میبره
👍👍
خونه تکونی که همین که بانی راس رو اخراج کردن خودش بزرگ ترین خدمت به این IP بود
با اخراج هایی که صورت گرفته و اینکه شایعه اومده شاید از این به بعد توسعه هیلو دیگه به ۳۴۳ واگذار نشه و بیشتر نقش نظارتی داشته باشه من امیدوار شدم به آینده
بزرگترین آبرو ریزی جایی بود که با وجود این همه سال و بودجه(گزارش هایی بوده که تا ۵۰۰ میلیون دلار بودجه گرفتن) باز هم از لحاظ فنی نتونستن یه بازی قابل قبول بدن توی لیست ۱۰ گرافیک برتر دیجیتال فاندری برای سال ۲۰۲۱ هیلو اینفینیت جزوشون نبود
این خبر هیچوقت تایید نشد.
به نظر من بدترین کار اینا اون انجین بدرد نخور شون بود
نه تنها اون که بعد از ۲ سال که از عرضه میگذره حتی اسپلیت اسکرین هم نتونستن اضافه کنن ری تریسینگ هم این تیم عمرا از پسش بربیاد
قسمت سینگل پلیرش خیلی خوب بود به نظرم
حتی من سیستم شوتر(شبیه doom) قسمت ۵ هم خیلی خوشم اومده بود چون برعکس چهار نسخه قبل حتی reach اکشنش سریع تر شده بود
خبر بسیار خوبی هست
مگه سونی فنا نمیگفتن ۳۴۳ هیلو رو نابود کرده؟
خب الان هم دارن مدیران و اعضاش رو اخراج و جایگزین میکنن تا درست بشه دیگه
این هایی که دارن میرن بیرون مثل جوزف استاتن و فرانک اوکانر چیزی فراتر از یکسری مهره سوخته نیستن
البته الان مایکروسافت بهترین و با کیفیت ترین شوتر بازار یعنی کالاف کبیر رو داره دیگه هیلو فاقد اهمیته
میگم که افرادی مثل تو حزب بادن، دیروز میگفتی هیلو بهترینه، الان شد فاقد اهمیت، نه عقل داری، نه پول داری، نه حتی طرفدار ایکس باکسی، مایه مالیت برای ایکسباکسم فقط اینه که رفتید این کنسولو نه از سر انتخاب بلکه بخاطر بصرفه بودنش از نظر پولی خریدی، ذات آدم گیدا دقیقا همین بود که توی خط اخرت نوشتی
هعییییی معلوم نیست دارن چیکار میکنن خدایی
وضع ۳۴۳ از فاجعه هم رد کرده دیگه. بهتره کلا بسته بشه، بودجه ی به شدت زیادش رو بدن به Arkane، ماشین گیمز یا Tango games جدی میگم. ۳۴۳ با تغییر مدیریت درست نمیشه
یادی کنیم از این دیالوگ افسانه ایی هیلو ۳
Don’t make a girl a promise… If you know you can’t keep it.
کورتانا :{ به یک دختر قول نده اگه می دونی نمی تونی بهش عمل کنی
.
در مورد گیمر ها هم صدق می کنه استودیو های محترم
John: You know me. When I make a promise
کی فکرشو میکرد این فرنچایز یه روزی از عرش به فرش برسه
فسیل
خب این که اهمیتی نداره الآن مهم ترین بازیهای مایکرو الدر و کالاف هستن پس به هیلو نیازی نداره 🤡🤡
برای خودشم واقعا همین شده
به نظرم هیلو دیگه پتانسیلش تموم شده باید بیخیالش بشن
سونی هم وقتی دید کیلزون دیگه کشش نداره قیدشو زد و الکی کشش نداد
خودشونم دیگه این بازی رو گردن نمیگیرن بعد طرف میاد میگه هیلو اینفینیت بهترین شوتره
یادمه ۳۴۳ اعلام کرد همیشه بالا سر عنوان Halo موندگاره
داریم نتیجشو هم میبینیم
مثه اینکه فقط اسم استودیوش قراره بمونه بالا سرش😂😂
اخرین خبری که ازشون اومد گفته بود دیگه کمپین براش نمیسازن
میخوان فقط انلاینش کنن
البته اینکه کمپینشو کی میسازه یا اصلا کلا قراره انلاین باشه رو نمیدونم
هنوز نمیفهمم چرا استودیویی که نمیتونه بازی بسازه پرچمدار کنسول رو بهش میدین
واقعا چه بلایی دارین سر فرنچایز باشکوه هیلو میارین استدیو ۳۴۳ که اصلا بلد نبود هیلو بسازه افرادش یکی یکی دارن مایکروسافتو ترک میکنن مایکروسافت هم که اصلا قدر ای پیشو نمیدونه فک کن بهترین استدیو شوتر سازو در اختیار داری بازم بدی به این استدیو فک کنم اکثرا موافق باشن که هیلو باید بره زیر دست اید سافتور حداقل شاید بتونه دوباره یک کمپین شاهکار برای فرنچایز هیلو بسازه
دلیلش واضحه
ماکروسافت به جای اهمیت دادن به آی پی های شاهکار داخلیش فقط به دنبال لقمه آمادس ، صد در صد با این روش اعتراضاتی شکل میگیره و این از بدترین پیامد هاشه که فرنچایزی به شاهکاری هیلو که اکثر ما با سه نسخه اول این بازی کلی حال کردیم داره رو به افول میره . خبر ناراحت کننده ایه امیدوارم فقط شایعه باشه
یعنی خاک تو سرت ۳۴۳
مطمئنم این سازنده های آمیرزا پشتیبانیشون از تو بهتره
به نظرم بهتره مایکروسافت یه نفسی به این فرانچایز بده یا اینکه نسخه های ۱ .۲.۳ رو یه ریمیک زیبا مثل اویل انجام بده و اینکه اگه بتونن موتور گرافیکی بازی رو تغییر بده و از موتور کریتک نسل جدید ( همونی که تو کرایسیس جدید قراره بیاد ) بسازن خیلی بهتر میشه
مسترچیف کالکشنم کمی از ریمیک نداره. نسخه دوم رو جدیدا تموم کردم. همه ی کات سین ها رو باز سازی کرده بودن حالت انیمیشن سینمایی. گرافیکشم زمین تا اسمون با نسخه اصلی فرق داشت
برین بانجی رو از سونی بخرین 😂😂😂
بانجی خودش فعلا تو دستینی مونده
آره برا همینه ۷۰ برابر هیلو اینفینیت تو استیم پلیر داره ( هیلو هزار دستینی ۷۵ هزار ) داره و تو مایکروسافت استور هم جزو ده بازی پر پلیره در حالی که هیلو نفتی جزو تاپ ۱۵ هم نیست
جدا باید هیلو یک کامبک بزنه مثله ایول ۷
حیفه اینطور از دست بره
این بده!
مایکروسافت باید این وضع رو درست کنه چون اگه نکنه ای پی مهمش که هیلو باشه از دست میره همه سازنده هاش هی دارن میرن
کمر بستن بگاراژ بدن این سریو
هر چی بشه امیدوارم که هیلو زنده بمونه..
احتمال فساد زیاده
اونهمه بودجه خرج هیلو شد
آخرشم این
من الان یه ماهی هست هر ازگاهی مستر چیف کالکشن رو میرم و دو نسخه اولو تموم کردم. بنظرم مایکرو باید یه دهه ای بیخیال هیلو بشه و یه سری جدید مثل گرز و هیلو بده. اخه بازی شوتر اول شخص دیگه چیکار کنه تکراری نشه. بازی هایی مثل کال اف و فارکرای هم سری های اول خیلی خوب بودن ولی با این که هویت سری رو نگه میخوان بدارن و دائم خط زمانی و مکانشونو عوض میکنن بازم تکراری شدن و افت کردن.
بنازم مدیریت!
هیلو بازی قشنگی بوده هست ولی اطمینان ندارم بعدا با این کیفیت بشه هیلو ساخت من اینفینیت رو دوست داشتم ولی نه به اندازه هیلو های بانجی این فرانچیز با اینکه شوتر مورد علاقه ی منه ولی داره ضعیف تر میشه به تدریج و از ۳۴۳ هم نمیشه با این ترک مدیر انتظار بازی خوب داشت
فورسپوکن همه بازیهای سری هیلو رو حریفه😂😂
جعبه فنا فشار رو مزه مزه کنید و از این زباله طرفداری کنید😂
ای بابا، یادم نبود انحصاری دیگه ای ندارید😆