آماری از بهترین بازی‌ها و استودیوهای تاریخ بر اساس تعداد جایزه بازی سال - گیمفا
آماری از بهترین بازی‌ها و استودیوهای تاریخ بر اساس تعداد جایزه بازی سال - گیمفا
آماری از بهترین بازی‌ها و استودیوهای تاریخ بر اساس تعداد جایزه بازی سال - گیمفا
آماری از بهترین بازی‌ها و استودیوهای تاریخ بر اساس تعداد جایزه بازی سال - گیمفا
آماری از بهترین بازی‌ها و استودیوهای تاریخ بر اساس تعداد جایزه بازی سال - گیمفا
آماری از بهترین بازی‌ها و استودیوهای تاریخ بر اساس تعداد جایزه بازی سال - گیمفا

آماری از بهترین بازی‌ها و استودیوهای تاریخ بر اساس تعداد جایزه بازی سال

محمد حسین کریمی
۱۱:۵۵ ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
آماری از بهترین بازی‌ها و استودیوهای تاریخ بر اساس تعداد جایزه بازی سال - گیمفا

بررسی جوایز «بهترین بازی سال» عناوین مختلف در طول ۲۰ سال اخیر، مطمئناً برای بسیاری از مخاطبین جذاب خواهد بود. در این پست آماری جالب از بهترین‌های ۲۰ سال اخیر گیمینگ را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

بر اساس قوانین، تا انتهای ماه جاری میلادی، جوایز بهترین بازی سال ۲۰۲۲ از سوی وبسایت‌ها و مراسم‌های مختلف ثبت خواهند شد. اما پیش از اتمام ماه آوریل، قصد داریم مروری بر آمار تعداد جوایز «بهترین بازی سال» داشته باشیم و ببینیم که عناوین مختلف در ۲۰ سال اخیر چه عملکردی داشته‌اند.

بازی‌های زیر بیشترین جایزۀ بازی سال را در هر سال کسب کرده‌اند:
۲۰۲۲ – Elden Ring
۲۰۲۱ – It Takes Two (Metroid Dread)
۲۰۲۰ – The Last of Us Part II
۲۰۱۹ – Death Stranding (Resident Evil 2 Remake)
۲۰۱۸ – God of War (2018)
۲۰۱۷ – The Legend of Zelda: Breath of the Wild
۲۰۱۶ – Uncharted 4: A Thief’s End
۲۰۱۵ – The Witcher 3 Wild Hunt (Bloodborne)
۲۰۱۴ – Dragon Age Inquisition (Bayonetta 2)
۲۰۱۳ – The Last of Us
۲۰۱۲ – The Walking Dead: A Telltale Series (Journey)
۲۰۱۱ – The Elder Scrolls V: Skyrim (Portal 2)
۲۰۱۰ – Red Dead Redemption (Mass Effect 2)
۲۰۰۹ – Uncharted 2: Among Thieves
۲۰۰۸ – Fallout 3 (Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots)
۲۰۰۷ – Bioshock (Super Mario Galaxy)
۲۰۰۶ – The Elder Scrolls IV: Oblivion (The Legend of Zelda: Twilight Princess)
۲۰۰۵ – Resident Evil 4
۲۰۰۴ – Half-Life 2 (Metal Gear Solid 3: Snake Eater)
۲۰۰۳ – Star Wars: Knights of the Old Republic (N/A)

تعداد کل جوایز «بهترین بازی سال» اعطا شده در هر سال:

  • ۲۰۲۲ – ۵۹۰
  • ۲۰۲۱ – ۴۳۲
  • ۲۰۲۰ – ۶۴۰
  • ۲۰۱۹ – ۴۶۵
  • ۲۰۱۸ – ۵۱۸
  • ۲۰۱۷ – ۴۶۲
  • ۲۰۱۶ – ۴۸۰
  • ۲۰۱۵ – ۴۷۶
  • ۲۰۱۴ – ۴۳۳
  • ۲۰۱۳ – ۵۴۰
  • ۲۰۱۲ – ۳۹۵
  • ۲۰۱۱ – ۴۱۰
  • ۲۰۱۰ – ۲۹۷
  • ۲۰۰۹ – ۲۲۰
  • ۲۰۰۸ – ۲۱۰
  • ۲۰۰۷ – ۱۶۲
  • ۲۰۰۶ – ۱۱۳
  • ۲۰۰۵ – ۶۱
  • ۲۰۰۴ – ۵۵
  • ۲۰۰۳ – ۴۰

میانگین تعداد جوایز اعطا شده در دهۀ گذشته +۴۰۰ بوده است.

بازی‌هایی که بیش از ۱۰۰ جایزۀ بازی سال دریافت کرده‌اند:

آماری از بهترین بازی‌ها و استودیوهای تاریخ بر اساس تعداد جایزه بازی سال - گیمفا
  1. Elden Ring (FromSoftware) – 436
  2. The Last of Us Part II (Naughty Dog) – 322
  3. The Witcher 3: Wild Hunt (CD Project Red) – 281
  4. The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo) – 264
  5. God of War (2018) (Santa Monica Studio) – 263
  6. The Last of Us (Naughty Dog) – 257
  7. The Elder Scrolls V: Skyrim (Bethesda) – 229
  8. Uncharted 4: A Thief’s End (Naughty Dog) – 190
  9. Red Dead Redemption 2 (Rockstar Games) – 178
  10. Grand Theft Auto V (Rockstar Games) – 163
  11. Dragon Age: Inquisition (Bioware) – 139
  12. Death Stranding (Kojima Productions) – 118
  13. Uncharted 2: Among Thieves (Naughty Dog) – 115
  14. Overwatch (Blizzard Entertainment) – 114
  15. Red Dead Redemption (Rockstar Games) – 111
  16. God of War Ragnarök (Santa Monica Studio) – 102
  17. Mass Effect 2 (Bioware) -102

۳۰ بازی برتر بر اساس درصدگیری (نسبت به جوایز اعطا شده در آن سال):

  1. Elden Ring – 73.2%
  2. Witcher 3 – 59%
  3. Resident Evil 4 / Breath of the Wild – 57%
  4. Skyrim – 56%
  5. Uncharted 2 – 52%
  6. God of War (2018) – 51%
  7. The Last of Us Part II – 49.7%
  8. The Last of Us – 48%
  9. Knights of the Old Republic – 45%
  10. Uncharted 4 – 41%
  11. Half-Life 2 – 38%
  12. Red Dead Redemption – 37%
  13. Oblivion – 35%
  14. Mass Effect 2 / Red Dead Redemption 2 – 34%
  15. Fallout 3 – 33%
  16. Dragon Age Inquisition – 32%
  17. Grand Theft Auto V / Gears of War – 30%
  18. Bioshock – 29%
  19. Super Mario Galaxy – 28%
  20. Death Stranding – 25%
  21. Overwatch – 24%
  22. Twilight Princess – 23%
  23. Resident Evil 2 (2019) / Wind Waker / Halo 2 / It Takes Two – 20%
  24. The Walking Dead S1 / Grand Theft Auto IV / Metal Gear Solid 4 – 19%
  25. Sekiro – 18%
  26. God of War Ragnarök – 17.4%
  27. GTA San Andreas – 16%
  28. Horizon Zero Dawn / Journey – 15%
  29. COD4 Modern Warfare / Portal 2 / Resident Evil Village – 14%
  30. Far Cry 3 / Fallout 4 / Batman Arkham Asylum / Dishonored – 13%
  31. Shadow of Mordor / LittleBigPlanet / Modern Warfare 2 / Ghost of Tsushima / Forza Horizon 5 – 12%
  32. Hades – 11%
  33. Batman Arkham City – 10%

استودیوهای برتر بر اساس حضور در سه بازی برتر در هر سال:

آماری از بهترین بازی‌ها و استودیوهای تاریخ بر اساس تعداد جایزه بازی سال - گیمفا
  1. Nintendo: 7 – [2003, 2006, 2007, 2009, 2014, 2017, 2017]
  2. Rockstar Games: 5 – [2004, 2008, 2010, 2013, 2018]
  3. Naughty Dog: 4 – [2009, 2013, 2016, 2020]
  4. Bethesda Games Studios: 4 – [2006, 2008, 2011, 2015]
  5. Bioware: 3 [2003, 2010, 2014]
  6. Capcom: 3 [2005, 2019, 2021]
  7. FromSoftware: 3 [2015, 2019, 2022]
  8. Santa Monica Studio: 3 [2005, 2018, 2022]
  9. Infinity Ward: 3 [2003, 2007, 2009]
  10. Kojima Productions: 2 [2008, 2019]
  11. Valve: 2 [2004, 2011]
  12. Irrational Games: 2 [2008, 2013]
  13. Rocksteady: 2 [2009, 2011]
  14. CD Projekt Red: 1 [2015]
  15. Hazelight: 1 [2021]
  16. Telltale Games: 1 [2012]
  17. Bungie: 1 [2004]
  18. GenDesign (formerly Team Ico): 1 [2005]
  19. Epic Games: 1 [2006]
  20. Thagamecompany: 1 [2012]
  21. Ubisoft Montreal: 1 [2012]
  22. Monolith Productions: 1 [2014]
  23. Blizzard Entertainment: 1 [2016]
  24. id Software: 1 [2016]
  25. Guerrilla Games: 1 [2017]
  26. Insomniac Games: 1 [2018]
  27. Sam Barlow: 1 [2022]
  28. Sucker Punch: 1 [2020]
  29. Supergiant Games: 1 [2020]
  30. Playground Games: 1 [2021]

در اوایل ماه مه (پایان مهلت اعطای جایزۀ بازی سال برای ۲۰۲۲) نتایجی دقیق از بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۲ بر اساس «جایزۀ بازی سال» با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

سعید پرهیزیامیر کیان قاسمیMincraftred-eyed Banished Knight🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉DARKSIRENmh.pOld_axeAlireza𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸خستهParsaMalassezia furfur...Eternal...SepehrParhamAli_pxCameraManIlya.gamerAlireza1882more

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آماری از بهترین بازی‌ها و استودیوهای تاریخ بر اساس تعداد جایزه بازی سال - گیمفا
آماری از بهترین بازی‌ها و استودیوهای تاریخ بر اساس تعداد جایزه بازی سال - گیمفا
آماری از بهترین بازی‌ها و استودیوهای تاریخ بر اساس تعداد جایزه بازی سال - گیمفا
آماری از بهترین بازی‌ها و استودیوهای تاریخ بر اساس تعداد جایزه بازی سال - گیمفا
آماری از بهترین بازی‌ها و استودیوهای تاریخ بر اساس تعداد جایزه بازی سال - گیمفا
آماری از بهترین بازی‌ها و استودیوهای تاریخ بر اساس تعداد جایزه بازی سال - گیمفا
آماری از بهترین بازی‌ها و استودیوهای تاریخ بر اساس تعداد جایزه بازی سال - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Souls fan گفت:

    الدن رینگ تو تمام زمینه ها ترکونده واقعا ، جدا از اونم پست جالبی بود نیازه به این چیزا

    امیر کیان قاسمیMɾ MɱԃMatoriasRezzDanteمنم یکی مثل خودتMincraftDARKSIRENManny Calavera𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸more
  • Hamed گفت:

    🔥🔥🔥 Naughty Dog: The Last of Us & Uncharted Godert

    امیر کیان قاسمیMatoriasAlirezaMincraftA.mPeymanهیولا در گیمفاKratosهیچکسگیمر خسته (در انتظار تیک آبی ...)more
  • لیست کامل پرافتخارترین استودیوهای تاریخ:
    .
    ۱. Naughty Dog (906)
    ۲. FromSoftware (592)
    ۳. Nintendo (549)
    ۴. Rockstar Studios (507)
    ۵. Bethesda Game Studios (403)
    ۶. Santa Monica Studios (378)
    ۷. CD Project Red (340)
    ۸. BioWare (315)
    ۹. Capcom (217)
    ۱۰. Kojima Productions (194)
    ۱۱. Ubisoft Montreal (148)
    ۱۲. Blizzard Entertainment (132)
    ۱۳. Valve (116)
    ۱۴. Arkane Studios (106)
    ۱۵. Irrational Games (93)
    ۱۶. Hazelight Studios (88)
    ۱۷. Telltale Games (78)
    ۱۸. Supergiant Games (77)
    ۱۹. Guerilla Games (76)
    ۲۰. Rocksteady (75)
    ۲۱. Suckerpunch (74)
    ۲۲. Infinity Ward (63)
    ۲۳. Playground Games (61)
    ۲۴. Thatgamecompany (58)
    ۲۵. Square Enix (53)
    ۲۶. Monolith Productions (52)
    ۲۷. id Software (52)
    ۲۸. Insomniac Games (52)
    ۲۹. ۳۴۳Industries (51)
    .
    نمودار پرافتخارترین ناشرهای تاریخ:
    https://s8.uupload.ir/files/chart_8i0n_oeii.png

    AlirezaMincraftK1𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸هیچکسخستهarminM.KhAli_pxBabayagamore
  • Godrick گفت:

    سونی تعداد بازیای top3 هر سالش از همه بیشتر بوده مجموعا

    HamedM.KhAli_pxA,,shABDVDHadesAbolfazlMr Hill93TomSpider-Manmore
  • Master blade گفت:

    باورم نمیشه آرکین تو لیست نیست چون دیس آنرد ۱ و ۲ جزو ۳ بازی برتر سال نشدن 😒
    بعد میگن چرا آرکین میره دثلوپ و ردفال می‌سازه
    دیگه وقتی منتقدان به سبک ایمرسیو سیم محل نمیدن چرا بازیکنای عادی بدن؟

    RezzMincraftBlack Swordsmanاز پیروان bloodyblade.RedDeleted accountBrainiac( خداحافظ )Souls fanMr Hill93.Arminmore
  • ضمن عرض خسته نباشید خدمت نویسنده ی گرامی به نظر بنده بهتر بود مقاله رو به پرافتخارترین بازیهای تاریخ اختصاص میدادید چون این مقاله صرفا فقط یه سری اعداد و ارقامه که انگار کپی پیست شده
    و بر اساس این جوایز هم نمیشه گف کدوم بازی پر افنخار تره
    الان ویچر سه تا سال ۲۰۲۰ هیچ بازیی به گرد پاش هم نرسید تو تعداد جوایز ولی طبق امار شما انچارتد ۴ سال دیگه بیشتر گوتی گرفته و این باعث میشه مخاطب گیج بشه پس به نظرم بهتر بود مقاله رو به پرافتخارترین بازی های تاریخ تغییر نام میدادین
    البته بازم ببخشید که توی کارتون دخالت میکنم سایت خودتونه هرچی دلتون میخواد میتونید توش بنویسید😄😄😄❤️❤️❤️

    MatoriasGAMER 1995Ali_pxHaj_HosseinMr Hill93TomSpider-ManHajEsiMax22arminmore
  • Dark.knight گفت:

    از ۱۰ تا بازی پر افتخار ۵ تاش مال سونیه که از این ۵ تا ۴تاشون مال ناتی داگه فقط، اینه قدرت

    Matoriasگیمر خسته (در انتظار تیک آبی ...)M.KhTomNasiri22Ali_pxA,,shHaj_HosseinHadesAbolfazlmore
  • Kratos گفت:

    هنوز خندم میگیره که اورواچ شد گوتی گیم آوارد ولی آنچارتد ۴ شاهکار نشد😂

    goatSepehrM.KhRoyalknightAmir :))Haj_Hosseinᚱ.ᚻHadesMr Hill93Spider-Manmore
    • چهارمین نسخه از یک ساختار تکراری چرا باید GOTY بشه در حالی که Overwatch یه مدت طولانی صنعت گیم رو درگیر خودش کرد و روی بازی‌های Hero Shooter و پشتیبانی و تولید محتوا برای یک اثر آنلاین تاثیر گسترده‌ای گذاشت. اورواچ به یه کالچر گیمینگ تبدیل شد، ارائۀ محتوا رو متحول کرد و کلی کلون ازش ساخته شده. تاثیری که Overwatch روی ژانر خودش قابل قیاس نیست با سیکوئل چهارم یک سری که رو به تکرار رفته بود.

      Mɾ MɱԃMatoriasSadraهیولا در گیمفاArthur MorganBlack SwordsmanRazielgoatگیمر خسته (در انتظار تیک آبی ...)Sepehrmore
      • mahdy گفت:

        ساختار تکراری؟ بازی انچارتد ۴ عملا شخصیت ها رو متحول کرد و به بلوغ رسوند یعنی یک فرنچایز شاهکار رو به اوج رسوند
        اگه به درگیر کردن صنعت گیم هست که باید جایزه سال رو هرسال به pubg , fortnit داد

        MatoriasBlack Swordsmangoatگیمر خسته (در انتظار تیک آبی ...)SepehrDracolaM.Khاز پیروان bloodyblade.RedAli_pxKratosmore
        • شخصیت‌ها؟ تحول؟ LMAO. آنچارتد ۴ همون شوتر سوم شخص ماجراجویی با یه روایت بلاک باستری هست. شخصیت متحول بشه یا نشه، اسکلت‌بندی و طراحی اثر همونیه که سه نسخه قبلی دیدیم با این تفاوت که به لطف گذر زمان تکنولوژی جدیدتر شده. اگر چنین بازی ای در سالی قرار بگیره که بقیه هم همین روال رو پیش گرفتن و رقبا هم یه سری سیکوئل هستن که هیچ تاثیری روی ژانر خودشون ندارن، مشکلی ندارم گوتی رو بگیره بخاطر کیفیت کاری ناتی داگ، اما وقتی رقیبی داره که روی صنعت گیم و ژانر خودش تاثیر داشته ترجیح میدم بازی خلاقانه‌تر که علاوه بر خلاقیت کیفیت هم داره برنده باشه. Overwatch یه آی پی جدید بود که جدای از کیفیت خوبی که داشت، در زمینۀ سرویس دهی و خلق محتوا به صورت منظم تاثیر گذاشت روی صنعت گیم بعدها lawbreakers کلیف بزنسکی یکی از عناوینی بود که الهام میگرفت و به راحتی شکست خورد که نشون میده برای زنده نگه داشتن این آثار چه پروسه سختی باید طی بشه. Ovetwarch استارت ژانر خودش رو نزد اما به یه الگو برای تولید محتوای منظم تبدیل شد که حتی خودش برای نسخه دوم به سختی میتونه به سطح کیفی قدیم دست پیدا کنه. قانونی وجود نداره که بازی تک نفره داستانی باید بازی سال بگیره و همچنین، بردن Overwatch اصلا خنده‌دار نبود، بلکه کاملاً بلیزارد مستحق این جایزه بود. بد نیست برای آی پی‌های جدید و خلاقانه امتیاز بیشتری در نظر بگیرن نسبت به چهارمین و پنجمین سیکوئل، چون سازنده ریسک کرده و به موفقیت هم رسیده. جدا از این، تاثیرگذاری overwatch در ژانر خودش مثل روز روشنه.

          Mɾ MɱԃMatoriasAtomic SoldierBlack SwordsmanRazielgoatگیمر خسته (در انتظار تیک آبی ...)DracolaBahramاز پیروان bloodyblade.Redmore
          • mahdy گفت:

            با بخشی از حرفتون موافقم که overwatch بازی دگرگون کننده واسه ژانر خودش هست ولی نه با این بخش uncharted 4
            انچارتد ۴ عملا تحولی تو شخصیت نیتن دریک ایجاد کرد و فکر کنم همه با این موافقن و اگه شما با این مخالفید بهتره یا یکباره دیگه این فرنچایز رو انجان بدید یا یک تجدید نظری درباره شخصیت پردازی داشته باشید به نظرم این تحول حتی از اسم بازی هم معلومه a thiefs end

            Mɾ Mɱԃgoatگیمر خسته (در انتظار تیک آبی ...)TomAli_pxRoyalknightAmir :))Haj_HosseinMaster blade
          • درسته که خلق آیپی جدید و باکیفیت سخته اما دنباله‌ی شاهکار ساختن برا فرانچایزی که نسخه های قبلیش همگی جزو بهترین بازی های سبک خودشونن هم به همون اندازه چالش برانگیزه برای سازنده چون انتظارات از اون فرانچایز به شدت بالاست.
            بعد اون سال کلاً عجیب بود. دارک سولز ۳ حتی نامزد هم نشد الان این قضیه قبول دارید؟ حتی جایزه بهترین اکشن ادونچر رو هم به آنچارتد ندادن!

            MatoriasHamedM.KhAli_pxKratosRoyalknightHaj_Hosseinᚱ.ᚻHadesMr Hill93more
            • من باید از همه خوشحال تر باشم که ds3 کاندید نشد، چون من همیشه منتقد این بازی بودم.

              MatoriasAtomic SoldierBlack SwordsmanDracolaAli_pxKratosRoyalknightHaj_Hosseinᚱ.ᚻmatinesfmore
              • شما منتقد خیلی بازیا بودین از لست۲ و رددد۲ و گاد اف وار ۲۰۱۸/رگناروک بگیر تا دارک سولز ۳ اما مساله اینه که همون بازیایی که نقدشون می کنید توی لیستی که برای بهترین بازی های نسل ۸ دادین بودن.
                چیزی که متوجه شدم اینه که شما بازی هایی که بهشون علاقه دارین رو بیشتر نقد می کنید.

                MatoriasHamedBlack Swordsmanگیمر خسته (در انتظار تیک آبی ...)M.KhAli_pxRoyalknightHaj_Hosseinᚱ.ᚻHadesmore
                • برای من، علاقه داشتن به یه بازی مساوی نیست با بررسی منصفانه. مثلاً من Assassin’s Creedهای rpg رو دوست دارم، ولی مشکلاتی که دارن غیر قابل کتمانه، هم میتونم از علاقه ام بهشون صحبت کنم هم از مشکلاتی که دارن. قرار نیست هر چیزی که دوست داریم رو شاهکار خطاب کنیم و بازی‌های دیگه رو که تونستن به یه جایزه دست پیدا کنن رو مورد تمسخر قرار بدیم. جایی هم نگفتم آنچارتد ۴ بازی بدیه، گفتم ساختار تکراری‌ای داره و به همین دلیل بهترین بازی سال نشد. حالا در قالب این ساختار تکراری ممکنه یه ماجراجویی لذت‌بخش خلق کنه، کسی منکر این قضیه نشد.

                  Mɾ MɱԃAtomic SoldierBlack SwordsmanRazielگیمر خسته (در انتظار تیک آبی ...)از پیروان bloodyblade.RedAli_pxDKzeroHaj_Hosseinᚱ.ᚻmore
                • مگر بازی حتما چون بطور یونیورسال ازش تعریف میشه همه منتقدا هم باید ازش تعریف بکنن؟

                  esmaaiel
              • Armin گفت:

                این حرفا به کنار
                ولی واقعا هنوزم نمیدونم چرا Dark Souls 1 رو حتی کاندید نکردن سال ۲۰۱۱

                Mɾ MɱԃMatoriasAli_pxDeleted accountDKzeroSABDVD
      • حرف شما درست ولی انچارتد اگه ساختار تکراری داره خب آلدن رینگ هم ساختار تکراری داره . همون بازی های قبلی سولز با تم ویچر و بازی تاج و تخت .

        Mɾ MɱԃMatoriasBatman Arkham knightDKzeroBlack SwordsmanSepehrM.KhAli_pxKratos.more
        • من ندیدم فرمول سولزلایک در قالب جهان آزاد قبل از الدن رینگ به این خوبی اجرا شده باشه، شما سولزلایک Open World با این اجرا و پروداکشن سراغ دارید؟ اولاً چیزی که اصولاً شماها (میدونم جهت گیریتون به چه سمتی هست و برای چی مدام الدن رینگ رو هدف میگیرید) فراموش میکنید اینه که الدن رینگ جهان آزاد هست اما بازی های قبلی نیمه خطی. دومین چیزی که فراموش میکنید، OPEN WORLD کردن یک اثر یه پروسه نیم ساعته نیست، وقتی بازی جهان آزاد میشه کل ساختار باید تغییر کنه، از لول دیزاین گرفته تا ولیوم محتویات. وقتی به صورت جهان آزاد بازی طراحی میکنی مسیر و اتصالات محیطی دیگه مثل بازی نیمه خطی نیست. وقتی بازی جهان آزاد طراحی میکنی حجم محتویات مثل یک بازی خطی یا نیمه خطی نیست و مثل دومینو همه چی متفاوته. بنابراین کسی که میگه «این همون سولزه “فقط” اوپن ورلد شده» هیچ ایده‌ای نداره که همین اوپن ورلد شدن کل ساختار رو متحول میکنه و چه بر سر سازنده آورده.

          دلیل اصلی اعطای بازی سال به الدن رینگ از سمت سایت ها و مراسم tga به ER حس اکتشاف بی‌سابقه و آزاد گذاشتن گیمر + حجم بسیار زیاد محتویات اورجینال بود اونم در دنیایی که بازی‌ها خودکار براتون پازل‌ حل میکنن و صدتا مارکر و نشانه روی نقشه هست، این که یکی سنت شکنی اینچنینی انجام بده و در نتیجه موفق بشه در برانگیختن حس ماجراجویی در مخاطب اونم در یک قالب جهان آزاد باعث شگفت‌زده شدن مخاطب شده. این اعتقادی هست که اکثریت این سایتها (که داوران مراسم TGA هم هستند) دارن، به عنوان مثال گیم اسپات از «دستاورد تاریخی» یاد کرده بود. اگر سال ۲۰۱۶ ناتی داگ یه ژانر غیرمنتظره و آی پی جدیدی رو انتخاب کرده بود یا بازی خودش رو در قالبی متفاوت از اکشن ادونچر ارائه میداد قطعاً به عنوان بازی سال انتخاب میشد.

          Mɾ MɱԃAtomic SoldierBlack SwordsmanRazielSepehrDracolaֆǟʍʊʀǟɨAli_pxDKzeroBatman Arkham knightmore
          • حالا الدن رینگ اوکیه واقعاً تاثیرگذار بوده اما سکیرو چه تاثیری گذاشت دقیقاً و دلیل انتخاب کردنشون به عنوان GOTY چی بوده؟ اونم با حضور RE2 Remake که یکی از تاثیرگذارترین بازی های چند سال اخیره.
            اخیراً سکیرو رو تموم کردم و به شدت لذت بردم اما واقعاً ویژگی خاص و جدید و خارق‌العاده ای نداشت. یا شایدم من متوجهش نشدم.

            Mɾ MɱԃMatoriasHamedBlack SwordsmangoatSepehrAli_pxKratosᚱ.ᚻHadesmore
            • سکیرو یکی از بهترین سیستم‌های مبارزه رو داره و جالبه یه سیستم مبارزه میتونه منبع الهام باشه:
              سال ۲۰۱۹ رلیز شده اما همین حالا چندین پروژۀ مستقل با الهام از این سیستم مباره وجود داره:
              https://youtu.be/QOQd0KGHwCA
              در مورد بازی‌های بزرگ هم
              Star Wars Jedi: Fallen Order
              Thymesia
              Wo Long
              رو داریم که هر کدوم به طور مستقیم از سکیرو الهام گرفتن.

              RE 2 بیشتر حکم یادآوری رو برای ناشرها داشت که چه آی‌پی‌های ارزشمندی دارن و میتونن سودآوری هنگفتی داشته باشن. از نظر محتوایی نمیدونم منظور از تاثیرگذاری به عنوان مثال مکانیک‌های گیمپلی و … چی هست؟ و به نظرم اثری که منتقد انتخاب میکنه بیشتر باید جنبۀ محتوایی داشته باشه تا تاثیر استراتژیک.

              Mɾ MɱԃAtomic SoldierMaster bladeBlack SwordsmangoatSepehrֆǟʍʊʀǟɨAli_pxKratos.more
              • اون ویدیو رو اشتباه فرستادین مال اساسینه
                نمیدونستم اون بازیا مستقیماً از سکیرو الهام گرفتن.
                RE2 تاثیرگذارترین ریمیکیه که ساخته شده، اون بود که سطح استانداردهای ریمیک سازی رو چند پله ارتقا دادن. قبلش ما ریمیک ساختارشکنی نداشتیم.

                Mɾ MɱԃMatoriasHamedAtomic SoldierMaster bladegoatAli_px
                • Hasan0930 گفت:

                  ببین یک زمانی سازنده بازی به یک جایی میرسه که یک فرمول موفق رو تو بازی های متمادی تکرار می کنه و مخاطب خسته میشه دیگه
                  مثلا همین فارکرای
                  در اینجا هست که بازی نیاز به تغییر فرمول داره و اینجاست که ریسک بزرگی برای سازنده ها به وجود میاد اما چنانچه بتونن این ریسک رو تحمل کنن و فرمول جدید در ژانر خودشون ایجاد کنن قطعا سزاوار ستایش خواهند بود
                  سکیرو یه همچنین کاری انجام داد
                  فرام سافتور اگه همون فرمول دارک سولز رو تو یک بازی جدید استفاده می کرد قطعا شکست می خورد
                  دلیلش همون دارک سولز سه هست که بعد انتشار خیلی از منتقدین می گفتن خز شده دیگه‌ و احتمالا آقای کریمی هم به همین خاطر منتقد بوده
                  لذا این ژانر نیاز به تعویض فرمول داشت کاری که سکیرو تونست با موفقیت انجام بده و فرمول سولز لایک رو چه از بعد مبارزات و چه از بعد مخفی کاری و چه از بعد طراحی محیط ها و چه از بعد جو کلی بازی دچار تغییر و تحول کرد
                  اون زمان ژانر سولز لایک قطعا به یک تعویض فرمول نیاز داشت کاری که میازاکی همین الان هم ظاهرا مجبوره تو بازی بعدیش انجام بده
                  تا نگن خز شده
                  و خود همین مهم ترین دلیل گوتی گرفتن هست
                  حالا اینو مقایسه کن با رزیدنت اویل دو ریمیک که فقط یک ریمیک موفق بود و تونست با تغییر برخی جاها به درستی این فرنچایز رو ریمیک کنه
                  قطعا سکیرو میبره این وسط

                  Mɾ MɱԃMaster bladegoatAli_px
            • A,,sh گفت:

              سکیرو متمایز ترین و خاص ترین بازی سولزه اگه همه سولز ها رو بازی کنی متوجهش میشی دارک سولز الدن رینگ و بلاد بورن و دیمن سولز خیلی شباهت های زیادی به هم دارن ولی سکیرو کلا سیستم مبارزاتش و گیم پلیش فرق داره برای فرام سافتور ساختن همچین بازی متفاوتی اونم با این کیفیت قطعا یه حرکت بزرگ بود از یه جهت دیگه ریمیک ها بنظرم اصلا لایق گوتی گرفتن نیستن چون اثر اریجینال نیستن الان بازیی مثل سکیرو یه ایپی جدیده که فرامسافتور ایده های تازشو روش پیاده کرد ولی ریمیک اویل ۲ اثریه که شخصیت هاش و کلا ایده بازیشو کپکام قبلا داشته اومده دوباره ازش استفاده کرده با یه فرمول دیگه برای همین بنظرم ریمیک ها فقط در صورتی میتونن گوتی بشن که اونسال بازیای دیگه همه بی کیفیت یا معمولی باشن مقابل بازیای با کیفیت دیگه ریمیک ها در دسته پایینتری قرار میگیرن و اینکه تاثیر گذاری ریمیک اویل هم اونقدرا بزرگ نیست خب بلاخره ناشر های فعال بخاطر سود بیشتر میرفتن دنبال ریمیک های بازیای سابقشون اکثر ریمیک هایی که الانم منتشر شدن قطعا ۲ ۳ سالی یا بیشتر در دست ساخت بودن و برنامه ریزی واسشون میشده

              Mɾ Mɱԃ...Sadra night.Master bladeBlack SwordsmangoatSepehr𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
          • اما قبول دارید که لول دیزاین الدن رینگ صداگذاری و طراحی انیمیشنها واقعا فرق چندانی نکرده ؟ قرار نیست به خاطر فقط اوپن ورلد شدنش بگیم حسابی تغییر و تحول ایجاد کرده هنوز خیلی چیزاش فیکسن و تغییر قابل توجه و ملموسی واقعا بوده ؟

            Matorias...Sadra nightMaster bladeBlack SwordsmanSepehr
            • material Re-Use کاملاً عادیه داخل گیمینگ، قرار نیست انیمیشن باز شدن در تغییر کنه شما داخل زندگی واقعی به طرز عجیب و غریب در خونتون رو باز میکنی که براش هر بار انیمیشن جدید بزنن؟

              the one above allmatinesfgod of war...Sadra nightֆǟʍʊʀǟɨAtomic SoldierMaster bladeBlack Swordsman
              • AminTSL گفت:

                حالا انیمیشن باز و بسته شدن در نخواستیم ولی حداقل چهار تا کمبو میتونستن حداقل واسه باس فایتای اصلی قرار بدن یا انیمشن های هیت خوردن کاراکتر یا اسلحه های مختلف میتونست متفاوت باشه (سکیرو واسم بهترین تجربه بود تو عناوین فرام سافتور اونم فقط به خاطر گیم پلی سریعش که این موارد اصلا به چشمم نمیومد و تغییر فاز باس ها چندین بار با انیمیشن های واقعا کول تر ) انمی ها میتونستن حداقل اسپاون کمی دینامیک تر داشته باشن . صداگذاری arrow میتونست شبیه کش شلوار نباشه ! . در کل از گرافیک هنری و لور بازی فاکتور بگیریم از لحاظ تکنیکی این بازی تو دیواره. اوپن ورلد شدنش هم نیازی نمیدیدم واسه بازی با همچین روند کندی (حتی با وجود مانت) همون حالت خطی دارک سولز ۳ بیشتر به دلم بود. طراحی هنری متفاوت رو دلیلی نمیبینم واسه تنوع محیط که وقتی هیچ تاثیری روی توانایی و ری اکشن کاراکتر نسبت به اون شرایط نداشته باشه. ( البته به جر siofra river پشمام ریخت سر دیدنش مخصوصا نحوه وارد شدن بهش)

                god of warMasoud...Sadra nightDKzeroMaster blade
        • Dracola گفت:

          اره الدن ساختارش تکراریه ولی گاد ۲٠۲۲ ته نو آوریه!!!!!!

          داداش شما سونی فنا سینما فنید اهل گیم نیستید همه چیو تو کاتسین و داستان میبینید!

          MatoriasDKzeroA.m...Sadra nightTomBatman Arkham knightMaster bladearmin
          • آها گیمپلی منظورت هیلوهه یا فورزا یا کراس یا فالکونیر یا شبیه ساز های حمل و نقل .
            داداش گیمپلی که گاد آف وار داره هر بازیی نمیتونه باهاش رقابت کنه .
            میگی کاتسین . سه برابرش گیمپلیه و همش گرافیک .

            MatoriasSadraDKzero
            • Dracola گفت:

              الان تو داری گیم پلی ریسینگو با اکشن مقایسه میکنی؟؟

              کی از مقایسه دو ژانر حرف زد؟

              من دارم از نوآوری حرف میزنم که دوستمون میگه الدن رینگ با این همه ساختار شکنی نوآوری نداره!

              گیم پلی گاد عالیه ولی چیز جدیدی برا ارائه نداشت برو کسلوانیا رو بازی کن که مال چندین سال پیشه حداقل ۸٠ درصد عناصر گیم پلی گاد رو تو اون بازیم میبینی

              MatoriasBatman Arkham knight
          • Tom گفت:

            الدن یه دارک سولز تو محیط باز تر بود
            گاد اف وار رگناروک هم گاد اف وار ۲۰۱۸ تو یه محیط باز تر بود
            هیچ کدوم نو اوری خاصی نداشتن

            MatoriasBatman Arkham knightDKzeroAbolfazl
            • Abolfazl گفت:

              این حرف در مورد الدن اصلا درست نیست
              الدن رینگ قبل از اونکه یه گیم سولزلایک باشه یه گیم اپن ورلد هست و اصلا نباید با سری سولز مقایسه بشه بلکه باید با عناوین مطرح جهان باز مقایسه بشه
              اگه دقت کنید کمتر پیش میاد که منتقدین الدن رو به خاطر درجه ی سختی ، باس ها و حتی سیستم مبارزه ستایش کنن بلکه بیشتر تعریف و تمجید هایی که از الدن میکنن مربوط به القای حس آزادی و اکتشاف و بکارگیری درست المان های جهان باز هست
              در واقع مشکل شما اینه که فک میکنید الدن یه بازی سولزلایک هست که حالا جهان باز شده
              ولی به نظر من الدن یه بازی جهان باز هست که المان های سولزلایک داره

              TomDracolaDKzero
              • Tom گفت:

                از اونجا که اکثر بازیای فرامسافتور سولز لایکن و اصلا خالق سولز هست خب در طی تکامل دیمنز سولز اوپن ورلدش کرده
                پس قبل هر چیزی یه بازی سولز لایک که اوپن ورلد شده هست

                MatoriasDKzero
                • Abolfazl گفت:

                  سولزلایکی که جهان باز شده ،
                  یا اپن ورلدی که المان های سولز داره ،
                  مهم نیست کدوم تعریف رو بکار ببری
                  اما مشکل اینه که تو فک میکنی الدن حاصل تکامل سری سولز هست و از خودش هیچی نداره
                  این اشتباهه
                  الدن یه گیم کامل ، نوآورانه و مستقل از هر بازی دیگه ای هست و به هیچ عنوان نباید واسه توصیفش از بازیای دیگه استفاده کنیم
                  مثلا بعضیا به استارفیلد میگن اسکایریم فضایی ،
                  خوب این اشتباهه
                  چون استارفیلد خودش یه بازی کامله و نباید بره زیر سایه ی اسکایریم
                  الدن هم رو هم نباید فقط یه کپی جهان باز از دارک سولز به حساب بیاریم
                  این بازی با دارک سولز فرق داره و کاملا نسبت بهش تفاوت داره

                  DKzero
      • Armin گفت:

        بر این اساس نباید بازیهایی مثل Skyrim و GTA V و حتی Uncharted 2 هم گوتی میشدن

        MatoriasMaster bladeBlack SwordsmanAli_pxAmir_khᚱ.ᚻHadesTom
        • سیکوئل داریم تا سیکوئل، ناتی داگ از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ چهار تا بازی اصلی آنچارتد و ۱ اسپین آف تولید کرده یعنی دو سالی یک بازی (بینش tlou هم ساخته). سیکوئلی که راکستار و بتسدا خلق میکنه بین ۵ تا ۱۰ سال روی اون «تک بازی» کار شده. و این تایم خرج تحول بازی ها شده: rdr 2 هیچ شباهتی با rdr 1 نداره حتی مکانیک‌های گیمپلی از آرکید به سمت واقع گرایی بیشتر رفتن. یا oblivion و skyrim تفاوت های زیادی باهم دارن و ۶ سال فاصله زمانی بینشون وجود داره. gta iv با gta v تقریبا هیچ شباهت ساختاری ای ندارن. فرنچایز GTA برای هر نسخه اسم ثابتی داره ولی انگار بازی‌های متفاوتی تجربه میکنید رانندگی راه رفتن و کوچک‌ترین اجزاء IV با V هیچ سنخیتی ندارن چه برسه به موارد بزرگ‌تر، تنها لول دیزاین هست که بین بازی‌های راکستار مشترکه و منسوخ شده.

          آنچارتد ۲ یه بازی کاملاً متفاوت از آنچارتد ۱ هست، ست پیس‌هایی که اون سال از این بازی میدیدیم، کاملاً حس تازگی داشتن و هیچ بازی نتونسته بود حس ادونچر رو در اون بازۀ زمانی به این کیفیت خلق کنه و به نظرم همین نسخه روی ژانر اکشن ادونچر تاثیر گذاشت و همچنان Uncharted 2 به نظرم بهترین بازی ساخته شده توسط ناتی داگه، بخاطر این که یه ساختار جنریک کلانکی و پر از مشکل طراحی (uncharted 1) رو به یکی از الگوهای خلق اکشن ادونچر و ست پیس‌های جذاب تبدیل کرد. اما بعد از اون دیگه نسخه‌های بعدی رو به تکرار رفتن و آنچارتد ۳ و ۴ اگرچه باکیفیت بودن اما به نظرم نتونستن حس تازگی رو به وجود بیارن.

          Dracolagod of war.Atomic SoldierRazielSepehr.Ali_pxAlireza1882Lu Bumore
      • Ali_px گفت:

        پس چرا توی سال ۲۰۲۰ Hades یا Ghost of Tsushima گوتی نشدن؟؟ هر دو هم آیپی جدید بودن،یکی یه روگ لایک فوق العاده،یکی هم یه جهان آزاد بی نظیر با یکی از بهترین و عمیق ترین سیستم های مبارزاتی

        MatoriasMaster bladeگیمر خسته (در انتظار تیک آبی ...)
    • اشکال نداره به جاش با اختلاف زیاد پرافتخارترین بازی سال شد🙂

      ...Sadra nightAli_pxKratosHaj_HosseinHadesTomSpider-Man.𐎤𐎢𐎽𐎢𐏁Batman Arkham knightmore
      • چون بازی توی یه سال خلوت منتشر شد
        و سایت‌های مثل female first که کلا دوبار بازی سال داشته هر دو بار هم به سونی داده درش نقش داشته(که از اسمش هم معلومه چیه)
        هیچ وقت فراموش نکن رقبا ارزش رقابت رو تعیین میکنن
        به نظرت خودت اگه با یه بازی مثل botw یا rdr2 هم زمان عرضه می‌شد چقدر طول میکشد فراموش بشه؟

        MatoriasHamedTomگیمر خسته (در انتظار تیک آبی ...)
    • Reza گفت:

      چیزی که تو فک میکنی شاهکاره ، ممکنه از دید بقیه نباشه
      و برعکس…
      مثلا ممکنه تو داستانو لحاظ کنی و گرافیکو
      بقیه گیمپلی و نو اوردی و چیزای دیگه رو
      من خودم اگ اورواچ نمی‌گرفت ، انچارتد چهار میگرفت برام خنده دار میبود

      Matorias...Sadra nightTom.
    • Tom گفت:

      چون نسخه چهارم بود بهش بازی سالو ندادن
      به جاش بیشترین تعداد جایزه سال خودشو گرفت

      ...Sadra night
    • گوتی (مخفف بازی سال) رو به بازیی میدن که بیشترین تاثیر رو جامعه گیمینگ اون سال داشته باشه. و معمولا طبق نظر عموم مردمه
      از نظر شما آنچارتد۴ بهتر از اورواچه. نظر شما محترمه. ولی تا جایی که یادمه سال ۲۰۱۶ همه اورواچ میزدن. تو یوتیوب اورواچ ریخته بود و بیشتر از آنچارتد نظر گیمر ها رو جلب کرد

      سال ۲۰۱۸ گاد گوتی شد رد دد۲ نشد. اون سال میرفتین توویچ و یوتیوب رو نگاه میکردین همه داشتن گاد بازی میکردن

      یا مثلا سال ۲۰۲۱ از بین ایول۸ و هیتمن و هیلو و ریترنال و… it takes 2 گوتی شد.اون سال تو امریکا همه زن و شوهرهایی که نمیدونستن گیم چیه مینشستن it takes 2 بازی میکردن و بیشتر از بقیه نظرها رو جلب کرد

      ...Sadra nightDKzero
    • Hamed گفت:

      Kratos@ ببین دوست من متاسفانه یا خوشبختانه گیم اواردز به بازی هایی گوتی رو میده که بیشترین نوآوری رو داشته باشن اینکه خیلیا هم میگن هر بازی متای بیشتری بگیره گوتی سال میشه به کل غلطه نمونش It Takes Two سال ۲۰۲۱ اکثر بازی هایی که باهاش رقابت داشتن مثل اویل ویلیج، رچت و کلنک ریفت اپارت، دثلوپ، سایکوناتز ۲ و… متای بیشتری گرفتن ازش اما آخر خودش گوتی شد چرا چون نوآوری داشت من اوورواچ رو بازی نکردم و نمیدونم چقدر نوآوری داشته در نتیجه نمیتونم با آنچارتد ۴ مقایسش کنم ولی اینو میدونم که ندادن جایزه بهترین بازی سال به آنچارتد ۴ چیزی از ارزش های بازی کم نمیشه جایزه سال به شخصه برای من هیچ ارزشی نداره واسه شما هم نباید ارزشی داشته باشه چون مهم اون لذتیه که شما از بازی میبری چون از نظر هرکسی اون بازی که انجام میده شاهکاره پس زیاد خودت رو درگیر این موضوعات نکن

      ...Sadra night
  • بتزدا فکر نمیکردم تا این حد پرچمش بالا باشه

    .SepehrAli_pxKratosRoyalknightThunderDoomAmir_khMr Hill93ArminBatman Arkham knightmore
  • A,,sh گفت:

    خوشم میاد ناتی داگ یه تنه از خیلی از ناشرا بیشتر جایزه گرفته

    .گیمر خسته (در انتظار تیک آبی ...)Ali_px...Sadra nightKratosRoyalknightHaj_HosseinABDVDHadesAbolfazlmore
  • Broadsmoke گفت:

    سجده میزنم بر الدن رینگ کبیر بهترین و پرافتخارترین گیم تاریخ با اختلاف

    لست حتی جزو ۵ گیم پرافتخارترین برتر هم نیست برخلاف حرف های فنبوی های سونی چون معیار اصلی درصد هست نه تعداد
    بتسدا هم مثل همیشه پرچمش بالاست 🔥🔥

    Matorias...Sadra nightهیولا در گیمفاTom.AbolfazlarminBlack Swordsman
  • Lu Bu گفت:

    بتسدا گیم استدیو ، تنهایی خودش یکی از بهترین استدیوهاست (۴) ، حالا ک با ایدسافت ، آرکین ، زنی مکس ، ماشین گیمز ، تانگو و… ترکیب شده
    بنظرمن متنوع ترین استدیو و پربار ترین استدیو در بین تموم استدیوهاست . ک اکثر بازیهاش هم با کیفیتن .
    و تو هرسبکی یا بهترین همونه یا جزئی از بهترین هاست
    و با اومدن استارفیلد ، الدر ، ایندیانا جونز ، اثر جدید اید سافتور ، اثر جدید تانگو ، و بازگشت ارکین به سبک اصلیش و ساخت یه بازی تو همون سبک ، میتونن تعداد بازی های ساخته شده خودشونو افزایش بدن و برگردن به روزهای اوج نسل هفت وشش .
    به امید موفقیت استارفید😍

    red-eyed Banished Knight...Sadra night
  • justgamexb گفت:

    فورزا هورایزن و موتور اسپورت از بهترین ها هستن 😻😻😻😻🐇🐇🐇💞💞💞🐰🐰🐰🐰

    MatoriasDKzero
  • فرامسافتور اثبات کرد که میشه یه بازی با یه سبک خاص و همه پسند کنه در حالی که طرفدارهای قبلی رو هم بسیار راضی نگه داره

    MatoriasDKzero
  • TES fan گفت:

    به نظرم بعضی بازی ها کارشون خیلی راحت تر بوده توی سال های خلوت عرضه شدن، آبلیوین با گیرز آف وار یک اومد، رد دد دو حتی یک رقیب داشت حداقل، اسکایریم بتمن آرکام سیتی رو به عنوان رقیب خودش داشت، فالوت سه که اصلا خودم نفهمیدن چطور بیگ وینر شد داخل اون سال ولی بعضی سال ها واقعا خلوت تر بودن و کار بعضی بازی ها راحت تر

    ...Sadra night
  • Lu Bu گفت:

    واقعا بخوایم رو تعداد جایزه حساب کنیم ظلم میشه به بازی های سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰
    ۵۰ جایزه ؟ واسه Half-Life 2

    Matorias...Sadra nightAmir_khManny CalaveraTomRazielAbolfazlThunderDoom
  • مقاله کاملی بود 😀 . این که الدن رینگ این همه ترکونده نشون از بزرگی این بازی میده

    HamedDKzeroBlack SwordsmanTomred-eyed Banished KnightLu BuAmir_khHadesMr Hill93GHOST OF KINGmore
  • طبق معمول سونی از پولی که داره سوءاستفاده کرده. ولی این نسل شاهد اوج مایکروسافت خواهیم بود😍

    MatoriasA.mهیولا در گیمفا.arminهالک ایرانی دوست خوب گیمفاگیمر خسته (در انتظار تیک آبی ...)SepehrTomAli_pxmore
  • sorena گفت:

    تعداد جوایز یک بازی بخاطر اختلاف تعداد جوایز یک سال با سال دیگه اش اصلا قابل اتکا برای برتری دادن به یک بازی نیست… شما سال ۲۰۱۰ رو در نظر بگیرید و به جوایز مس افکت ۲ نگاه کنید و مقایسه اش کنید با سال ۲۰۱۴ و دراگون ایج! و برو بالاتر. درکل این داستان بیشترین جایزه فاقد اهمیت هست.

    RezaRazielBlack Swordsman.ThunderDoomBrainiac( خداحافظ )Haj_HosseinLu BuSred-eyed Banished Knightmore
  • Mr Hill93 گفت:

    ایکس باکس گیم استودیوز
    Not found 404

    MatoriasSadraA.m...Sadra nightred-eyed Banished KnightKratosRoyalknightA,,shMax22Tom
  • Perfect گفت:

    کلا این جوایز فاقد اهمیته. فکر کن re 4 کلا ۲۰تا جایزه بازی سال نداره بعد شتی مثل the Last بالای دویستا جایزه داره

    MatoriasA.m...Sadra nightTomBroadsmokearmin
  • متال گیر سالید ۴!!! هییییی.‌… اسمش میاد خاطرات زنده میشه. Old snake با اون سیگارش ! با اون صدای خش دارش!هییییی… ینی میشه سونی بیاد امسال از ریمیکش رونمایی کنه؟؟!!!

    Matorias...Sadra night
  • Amir_kh گفت:

    الدن رینگ واقعا ترکونده و کاملا هرچی گرفته حقش بوده. شاید از خیلی جنبه ها شبیه سری دارک سولز باشه ولی open world کردن بازی به بهترین شکل ممکن پیاده شده رو بازی. اون حس شوق اکتشاف تو جهان بازی جوری فراهم کرد برام که آخرین بار تو witcher 3 چنین حسی داشتم. آیتم های مخفی، quest های جذاب و غیر تکراری، باس های مخفی همشون فوق العاده بود.

    Matorias
  • S گفت:

    لست ۲ حتی از گاد رگناروک هم کمتر تو درصد گیری🤣
    ولی چه خوب شد این لقب پرافتخار ترین افتاد دست یکی دیگه چون هر چی میگفتن اینو در جواب میشنیدیم

    MatoriasHamed.arminkia (Bye All)Mr Hill93Ali_pxKratosTom.more
  • RPG Gamer گفت:

    یه موضوع دیگه ک باید بهش دقت کرد رقابت های سنگین توی بعضی سالها بین بازیای قوی هستش. مثلا اسکایریم در برابر پورتال ۲ و بتمن آرکهام سیتی. رقابت ویچر ۳ با بلادبورن. الدن رینگ با رگناروک! سال ۲۰۱۳ لست آف آس باید با GTA V و بایوشاک اینفینیت باید رقابت میکرد!! بعضی از این عناوین رقبای واقعا وحشتناکی داشتن و لایق تحسین خیلی زیادی هستن!

    Hamed...Sadra night
  • saeedgreat گفت:

    خودم این استودیوهارو بترتیب از بقیه بیشتر دوست دارم
    Bethesda
    Bioware
    Obsidian
    cd project
    From soft

    بقیم دوست داشتنین ولی بشخصه اوج بازی سازی رو تو ژانر نقش افرنینی جاه طلب میبینم و این استودیو ها تو این زمینه ترکوندن. ابسیدیان هم درسته تو لیست نبوده ولی امیدوارم با حمایت مایکرو تو دهه اینده به استودیوهای برتر اضافه بشه

    red-eyed Banished Knight...Sadra nightLu Bu...Eternal...NullMr Hill93
  • Artorias گفت:

    با بازیای دیگه کاری ندارم هیچ بی احترامی هم نمیکنم ولی الدن رینگ رو فقط ببینید اون بالا چطور داره چشمک میزنه

    Matorias...Sadra nightMr Hill93DKzero
  • Brith lord گفت:

    Witcher 3برترین عنوان نقش آفرینی تاریخ

    MatoriasBrith lord...Sadra nightTom
  • Babayaga گفت:

    دوستان سابقه بودجه و نفرات فرامسافتورم مد نظر قرار بدید ک درحد ی استودیو بازی مستقل بوده
    ینی تمام این شرکت خلاقیته البته اگه نینتندو رو در نظر نگیرم

    DKzero
  • dodo گفت:

    مطلب فوق العاده و بازی های فوق العاده ؛ تمامشون شاهکارن
    استودیو های بازی سازی هر زور در حال پیشرفت هستن و این باعث میشه چیزی به نام (گیمر) جمعیتی برابر با ۳ میلیارد داشته باشه!

  • Peyman گفت:

    خوب چرا نیتندو تو ایران پلیر نداره چرا اصلا آخرین تجربه من نیتندو همون تجربه میکرو ان ایی اس NESبوده اینهمه تو دنیا میگن زلدا جادویی این اثر همه مدرسین بازی سازی مثال میزنن اینو گنج صنعت گیم میگن واقعا چرا تو ایران آنقدر اطلاع ما از کنسول پرفروش جهان کمه و چطور نیتندو که بازیاش نه اکشن نه داستان های جدی سینمایی گرافیکی نداره انقدر فروش داره من فقط سوپر ماریو تجربه کردم که همه پلی دادن دیگه اصلا ایا نیتندو هم سرویس اشتراکی داره مثل گیم پس یا پلاس ؟

  • پیام گفت:

    ناموصا کجای این elden ring خوبه کجاش به قران نه اعصاب برام گذاشته نه زندگی برام گذاشته نه مغز برام گذاشته تا تمومش کردم یه چشم تیک عصبی گرفته بود به خدا مثل دیونه ها شدم اخه اینم شد بازی والا هیچ بازی last of us نمیشه ۱۰ بار تمومش کردم یه باز عصابم خورد نشد در کمال ارامش انمی هارو میکشی ساکت و راحت مخفیانه بهترین گرافیک موسیقی های اروم کننده و زیبا اصلا یه نعمت elden ring هم نه گرافیک داره نه محیطش خوبه ردد ۲ هزار برار محیطش از اون بهتره من نمیدونم دیگه خودتون بفهمید دیگه خدایش الدن رینگ عصاب میخواد نمیگم بازیه بدیه خوبه ولی نه دیگه تا این حد که بیشتر از ۴۰۰ جایزه برنده بشه

آماری از بهترین بازی‌ها و استودیوهای تاریخ بر اساس تعداد جایزه بازی سال - گیمفا