چگونه GTA 6 می‌تواند موفقیت‌های Red Dead Redemption 2 را تکرار کند؟
چگونه GTA 6 می‌تواند موفقیت‌های Red Dead Redemption 2 را تکرار کند؟
چگونه GTA 6 می‌تواند موفقیت‌های Red Dead Redemption 2 را تکرار کند؟
چگونه GTA 6 می‌تواند موفقیت‌های Red Dead Redemption 2 را تکرار کند؟
چگونه GTA 6 می‌تواند موفقیت‌های Red Dead Redemption 2 را تکرار کند؟
چگونه GTA 6 می‌تواند موفقیت‌های Red Dead Redemption 2 را تکرار کند؟

چگونه GTA 6 می‌تواند موفقیت‌های Red Dead Redemption 2 را تکرار کند؟

نصیر فرزان
۱۲:۵۶ ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
چگونه GTA 6 می‌تواند موفقیت‌های Red Dead Redemption 2 را تکرار کند؟

راکستار با عرضه GTA 6 فرصت دارد تا یک بازی جذاب دیگر را تقدیم گیمرها کند. با این وجود، این استودیو باید یک‌ تغیبر کلیدی در شیوه روایت داستان ایجاد نماید.

به خوبی می‌دانیم که بعد از مدت‌ها انتظار، خبر ساخت GTA 6 نهایتاً به صورت رسمی تایید شد و این فرنچایز محبوب بعد از گذشت بیش از ۱۰ سال، نسخه‌ای جدید را به خود خواهد دید‌. مجموعه GTA همواره از نظر روایت حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته اما اگر GTA 6 در نوع روایت داستان خود، یکی از اشتباهات معمول و تکراری این فرنچایز را انجام ندهد، می‌تواند از نظر غنا و پیچیدگی شانه‌به‌شانه‌ی Red Dead Redemption 2 حرکت کند.

به خاطر داریم که مدتی قبل، جزئیات بسیاری راجع به عنوان مورد انتظار GTA 6 لو رفت. این موضوع باعث شد بازیکنان تا حد زیادی نسبت به این‌که با چه نوع اثری مواجه خواهند شد آشنایی حاصل نمایند. برای این‌که جدیدترین نسخه از مجموعه GTA بتواند انتظارات بسیار بالای بازیکنان را برآورده کند، باید داستان آن مسیری را در پیش بگیرد که در GTA 5 شاهد آن نبودیم.

به خوبی می‌دانیم که نسخه‌های مختلف فرنچایز Grand Theft Auto، همواره بیش از داستان روی گیم‌پلی تمرکز داشته و سعی کرده‌اند از این نظر، صنعت گیم را یک قدم به سوی جلو حرکت بدهند. با این‌حال، موضوع واضح این است که راکستار (Rockstar) پتانسیل شگفت‌زده کردن بازیکنان را دارد. آخرین بازی تولید شده توسط این استودیو، یعنی Red Dead Redemption 2، موفق شد تا از نظر شخصیت‌پردازی و روایت، به یک اثر فراموش‌نشدنی تبدیل شود. RDR 2 با تحسین‌های بسیاری از سوی بازیکنان و منتقدین مواجه شد و نشان داد که می‌توان یک داستان چندلایه و پیچیده را با هنرمندی تمام در مدیوم گیمینگ روایت کرد. راکستار با عرضه RDR 2 توانست شخصیتی کاریزماتیک و منحصربه‌فرد همچون آرتور مورگان (Arthur Morgan) را خلق کند؛ در نتیجه این‌که انتظار داشته باشیم تا پروتاگونیست‌های GTA 6 از نظر پرداخت مناسب به سطح آرتور مورگان نزدیک شوند، انتظار چندان بی‌جایی محسوب نمی‌شود.

چگونه GTA 6 می‌تواند موفقیت‌های Red Dead Redemption 2 را تکرار کند؟

آن‌چه که می‌تواند به داستان GTA 6 لطمه وارد کرده و اجازه ندهد تا این بازی به ظرفیت نهایی خود از نظر روایی دست پیدا کند، تاکید بیش از حد روی خلق لحظات کمدی است؛ موضوعی که زیاد در نسخه‌های مختلف فرنچایز Grand Theft Auto شاهد آن بوده‌ایم. با این‌که سکانس‌های بامزه در کلیه عناوین GTA وجود داشته‌اند، اما این موضوع در GTA 5 به سبب وجود شخصیت تروور (Trevor) نمود بیشتری داشت. از سوی دیگر، می‌دانیم که مجموعه GTA هیچ‌وقت با خلق جنجال بیگانه نبوده است. اگر از طرفداران قدیمی این فرنچایز هستید، احتمالاً ماجرای Hot coffee و دردسرهایی که به سبب آن گریبان راکستار را گرفت به خاطر دارید. حس شوخ‌طبعی GTA گاه‌و‌بی‌گاه برای این فرنچایز گران تمام شده است، چرا که بعضاً می‌بینیم سعی می‌کند تا همزمان با خلق یک لحظه کمدی، گیمر را شگفت‌زده نماید.

عنوان GTA 6 می‌تواند اوج قدرت داستان‌نویسی راک‌استار را به رخ بکشد

اما چرا تاکید زیاد روی جنبه کمدی داستان می‌تواند به GTA 6 لطمه بزند؟ علت این است که تلاش برای شوخ‌طبعی بیش از حد، اجازه نمی‌دهد تا المان‌های جدی فرصت درخشش پیدا کرده و آن‌طور که باید و شاید اثرگذار باشند. جوک‌های بیش از حد می‌توانند برقراری ارتباط با یک شخصیت خاص را دشوار کرده و اجازه ندهند تا مخاطب بتواند به خوبی اعمال و رفتار او را درک کند. این موضوع زمانی بغرنج می‌شود که شخصیت مورد نظر به‌طور بی‌وقفه سعی می‌کند مزه‌پرانی کند. احتمالا شخصیت تروور در GTA 5، بزرگ‌ترین و عینی‌ترین مثالی است که در این مورد می‌توان ذکر نمود. GTA 5 بعضاً تلاش می‌کرد تا اعمال شحصیت تروور را قابل درک جلوه داده تا بازیکن بتواند با او همذات‌پنداری نماید. با این وجود، لحظات کمدی مبالغه‌شده‌ی مرتبط با این شخصیت و سعی در شوکه‌نمودن مخاطب، اجازه نمی‌دادند تا آن‌طور که باید و شاید بتوانیم این پروتاگونیست را درک کنیم. حقیقت ماجرا این است که با وجود محبوبیت بالای این شخصیت، حس شوخ‌طبعی خاص تروور اجازه نمی‌داد تا سایر المان‌های داستان GTA 5 فرصت درخشش پیدا کنند.

از سوی دیگر، برخی از بازیکنان معتقدند که با وجود شهرت بالای راکستار در خلق لحظات کمدی جذاب، این المان هیچ‌‌گاه یکی از نقاط قوت عناوین ساخته شده توسط این استودیو نبوده است‌. RDR 2 دارای یک داستان جدی بود و کمتر از مزه‌پرانی‌های بی‌وقفه موجود در فرنچایز GTA در آن استفاده شد. با این وجود، این بازی موفق شد تا موفقیت‌های بسیاری را نصیب راکستار کرده و از نظر اقبال گیمرها و منتقدین، به یکی از بهترین آثار این شرکت تبدیل شود. از سوی دیگر، GTA 4 از نظر داستان احتمالا بهترین نسخه فرنچایز GTA محسوب می‌شود؛ آن‌هم در حالی‌که اگر ماجراهای رومن (Roman) و بروسی (Brucie) را در نظر نگیریم، در این بازی خبری از تمرکز بیش از حد روی خلق لحظات کمدی وجود نداشت. با این‌که کمدی یکی از عناصر همیشگی موجود در عناوین راکستار بوده اما این خالق با تمرکز بیشتر روی درام می‌تواند داستانی با غنای GTA 4 را تقدیم مخاطبین نماید.

با این‌که عده زیادی از بازیکنان نمی‌توانند فرنچایز GTA را بدون لحظات کمدیِ مبالغه‌شده تصور کنند، اما حقیقت امر این است که توجه بیش از حد روی این المان، اجازه پرداخت مناسب به شخصیت‌ها و جنبه‌های دیگر داستان را نمی‌دهد. با توجه به این‌که راکستار با عرضه Red Dead Redemption 2 ظرفیت بالای خود در خلق یک درام تاثیرگذار را ثابت نمود، امیدواریم این استودیو برای GTA 6 نیز چنین رویکردی در سر داشته باشد.

MAHDI11184milad sa77AMIR WAZOWSKInobodyArashگرگعلیDARKSIREN(WalleRMaNسابق)BiG WalleRNimaOld fashion GAMERCooperمحمد صالح اسدیᚱ.ᚻگیمر دهه شصتیIlyamediumFaridDark FantasyArthur Morganmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چگونه GTA 6 می‌تواند موفقیت‌های Red Dead Redemption 2 را تکرار کند؟
چگونه GTA 6 می‌تواند موفقیت‌های Red Dead Redemption 2 را تکرار کند؟
چگونه GTA 6 می‌تواند موفقیت‌های Red Dead Redemption 2 را تکرار کند؟
چگونه GTA 6 می‌تواند موفقیت‌های Red Dead Redemption 2 را تکرار کند؟
چگونه GTA 6 می‌تواند موفقیت‌های Red Dead Redemption 2 را تکرار کند؟
چگونه GTA 6 می‌تواند موفقیت‌های Red Dead Redemption 2 را تکرار کند؟
چگونه GTA 6 می‌تواند موفقیت‌های Red Dead Redemption 2 را تکرار کند؟
چگونه GTA 6 می‌تواند موفقیت‌های Red Dead Redemption 2 را تکرار کند؟

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • فقط چون دن هوسر نیست برای داستانش نگرانم

    MAHDI1118477(WalleRMaNسابق)BiG WalleRARSHIAAAAمنم یکی مثل خودتIlyaMɾ MɱԃFaridکوروشX (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومmore
  • به نظر من راکستار باید با GTA 6 ، آدم‌محور نبودنش رو ثابت کنه یعنی نشون بده که افراد شاخصی مثل دن هاوزر ، لزلی بنزیس و… میان و میرن ولی کیفیت محصولاتمون رو همیشه در بالاترین حد خود نگه خواهیم داشت !

    77Smile?nobody(WalleRMaNسابق)BiG WalleRNimamatinAbbas (نایب رئیس سونی)RezzARSHIAAAAsmdmore
  • Kieblack گفت:

    بنظرم gta 6 پتانسیل انجام هرکاری رو داره اونم بخاطر بودجه عظیم و همچنین افراد کاربلد و خلاق راکستار!
    تتها چیزی که میتونه این بازیو بزنه زمین هایپ طرفدار ها است که میتونه مثل یک شمشیر دو لبه عمل کنه برای این بازی

    MAHDI11184AMIRALI MORGAN ⭐ استارفیلد فن شدم77Joel Morgan(WalleRMaNسابق)BiG WalleRAbbas (نایب رئیس سونی)شادمن 3ARSHIAAAATom
  • . گفت:

    راکستار کارشو بلده میدونه چیکار کنه که مثل سایبرپانک نشه اولش موقع انتشار کلی نقد منفی دریافت کنه بعد با دی ال سی و اپدیت درست کنه بازیشو

    77Moojy_Mگرگعلی(WalleRMaNسابق)BiG WalleRAbbas (نایب رئیس سونی)شادمن 3ARSHIAAAATomSpider-Man
  • . گفت:

    فک کنم اگه در حد انتظارات نباشه چنگ جهانی رخ میده😐😂البته که راکستار کارشو بلده فقط باید صبر کرد

    Error404Abbas (نایب رئیس سونی)Spider-ManARSHIAAAATom
  • Reza گفت:

    راکستار همین الانم بی رقیبه، ولی با این حال هنوزم بازیاش یه چند تا ایراد کوچیک و بزرگ دارن که اگه اینارو برطرف کنه دیگه عملا بازیاش بی نقص میشن. به عنوان مثال لول دیزاین قدیمی بازی، نداشتن آزادی عمل در نحوه پیشبرد مراحل بازی، مراحل داستانی بازیای راکستار همیشه فوق العادن و خیلی عالی کارگردانی میشن، ولی متاسفانه هیچ راهی بجز اون راهی که راکستار خواسته برا انجامشون نیست. ینی یکم بخوای خلاقیت بخرج بدی و از یه روش جدید مرحله رو انجام بدی سریع ماموریت mission faild میشه. این قضیه به شخصه حتی توی آخرین بازی راکستار ینی رد دد ۲ بیشتر از باقی بازیاشون برام نمود پیدا کرد و بعضی اوقات واقعا اعصاب آدمو خورد میکرد. این خب یه ایراد بزرگه و با ذات بازیای راکستار که بر پایه “آزادی عمله” در تضاده. یا مثلا یه ایراد دیگش سیستم تعقیب توسط پلیسه، چه منطقی داره وقتی وسط بیابون یه نفرو بکشی از زمین و زمان پلیس بریزه سرت، آخه با چه منطقی؟! خب میتونن یه سیستم جدید برا این قضیه تو بازی طراحی کنن، مثلا اینطور که وقتی کسی رو تو یه جای خلوت کشتی، جنازشو بندازی تو صندوق عقب و ببری بندازیش یه جایی که کسی نفهمه، توی مسیر هم پلیس راه بزارن و اگه، بازم میگم”اگگگههه” پلیس قضیه رو فهمید اونوقت سعی کنن دستگیرت کنن، باور کنین همین سیستمو تو بازی قرار بدن جذابیتش ده برابر میشه. و یه سری عیب و ایرادای کوچیک و بزرگ دیگه که الان دقیق یادم نمیاد ولی هستن. بازم میگم راکستار خارق العادس، ولی این ایراداتو اگه برطرف کنه دیگه عملا بی نقص میشه بازیاش

    Error404SEPEHR EZIOFPS...nobodyAbbas (نایب رئیس سونی)RezzTentaclessmdOld fashion GAMERmr.molmore
  • Dementor گفت:

    خلاصه مقاله:
    چگونه GTA 6 می‌تواند موفقیت‌های Red Dead Redemption 2 را تکرار کند؟
    شوخی رو از جی تی ای ۶ حذف کنین

    Malassezia furfurAbbas (نایب رئیس سونی)Spider-ManARSHIAAAABenilogical man
    • nobody گفت:

      با توجه به جولان دادن “گروه‌های حساس” در فضای اجتماعی و مجازی امروز، گمان می‌کنم رویکرد راکستار در این موضوع محافظه‌کارانه‌تر از قبل بشه و GTA 6 آن طنز گزنده همیشگی‌ این فرنچایز را نداشته باشه.

  • Daniallox😃 گفت:

    دن رفته داستان احتمالا افت کنه

    Abbas (نایب رئیس سونی)ARSHIAAAA
  • راکستار فرمولش رو بلده، میدونه چیکار باید بکنه. ولی باز فکر نکنم از نظر داستانی بتونه به rdr2 برسع. جهان و اتمسفر gta اون قدرت جهان وسترن rdr رو نداره ولی امیدوارم شاهد یه داستان قوی از gta6 باشیم

    ArasharminGhostArashAbbas (نایب رئیس سونی)RezzARSHIAAAATom
  • بهترین داستان تو سری gta ؟
    gta san andreas 👍
    gta iv👎

    Error404SEPEHR EZIO𝒟𝓇𝒶𝑔𝑜𝓃🔥RexonCursed Shadow Of Fallen WorldArashآرشODESepehrشادمن 3more
  • Ghaderi64 گفت:

    خیالتون راحت بچه ها،راکستار شرکت مرموزی و بازی نهایی خیلی با لیکا متفاوته هرچند لیکا نشون میداد که از نطر گیم پلی و داستانی خیلی دارن کار میکنن
    چندساله اعتقاد دارم بخاطر صحنه های سینماتیک و همچنین رویه ای که برای RDR2 پیش گرفتن و همچنین طول کشیدن پروژه یه داستان خوب تحویل میدن،مخصوصا اینکه داستان درباره یه زوج خلافکاره،توی لیکا فهمیدم که gta6 اون شوخ طبعی gta5 نداره و شخصیت جیسون جدی بود خیلی و لوسیاام بیشتر یه انسان باهوش و زیرک بهش میخورد، فیزیک بازی ام که مثل gta5 نبود،مثلا تو یه صحنه خودرو به شی برخورد می‌کرد و فیزیک واقع گرایانه داشت،کاملا میشه این مورد فهمید که خیلی RDR2 الهام‌گرفتن و کلا رویه طول کشیدن بازیشون کمک کرده که همه چیز کامل به طرفداران عرضه کنن
    تو لیکا با اینکه یه پری آلفا بود ولی جزئیات خیلی خوبی داشت و تقریبا تمامی لیکایی که گفته شده بود مخصوصا درباره Project America درست بود
    یه نکته ام بگم که لیکا مربوط به قبل ۲۰۱۹ بود
    درباره دن اینو بگم که دن هوزر تا ۲۰۲۰ توی راکستار بود و اگه حتی شایعات درست باشه و ۲۰۱۹ ریبوت کرده باشن پروژه که من فکر نمیکنم‌کاملا ریبوت شده باشه و صرفا نقشه یکم کوچیکتر کردن و یسری تغییرات دادن،پس احتمالا دن هوسر روی پروژه کار کرده و حتی لزلی بنزیه تا ۲۰۱۶ توی راکستار نورس بود و حتی اونموقع حرفایی از وایس سیتی زد و اشاراتی ام به Project America کرد و گفت دوس داریم روزی تمامی نقشه هارو کنار هم بچینیم و طرفدارا بتونن مکان‌های قدیمی مشاهده کنن و اینجور حرفایی زد
    Tez2 اینستایدر خیلی معتبر راکستاره حرف زده که حتی پیش تولید اولیه بازی از ۲۰۱۲ شروع شده با توجه به سابقه راکستار امکان پذیره ولی احتمالا پیش تولید اصلی از ۲۰۱۴ طبق گفته بلومبرگ شروع کردن
    در ضمن مایکل آنسورث طاهری همین یک ماه پیش از راکستار رفته و قطعا توی داستان ها و دیالوگ نویسی راکستار نقش داشته و همچنین ما هنوز رابرت هامفریز عزیز توی راکستار داریم که یه نویسنده فوق العاده هست
    در ضمن دوستان عزیز فکر نکنن فقط این ۳ یا ۴ راکستار میچرخوندن
    نه دوستان علاوه بر برادران هوسر راکستاره تهیه کننده و کارمندای حرفه ای داره که خیلی کم‌جلوی دوربین اومدن و سال هاست که توی راکستار کار میکنن و سعی میکنم‌ پیامای بعدی اسمشون بیارم
    شما اون‌چیزی که تو لیکا دیدین بریزین دور،تنها چیزی که الان میدونیم اینه که فیزیک آرکید گونه و اون طنزهای الکی مثل سابق نیست و بازی خیلی جزئیات عجیبی داره و همچنین داستان اصلیش حداقل بعد gta5 چون لیکارو اگه مشاهده کنید می بینید که NPC ها اسم جی نوریس میارن و البته رئیس سابق راکستار که اسمش یادم رفته گفت که بنظرم gta6 اون طنزها و حالت قدیمی نداره(ولی نمیدونم اطلاعاتی داشت یا همینجوری گفت) رسانه های مختلف مثل بلومبرگ و خیلی ها بارها این موارد گفتن
    دلیل اثبات حرفای بالای من پری آلفای gta5 که مثل gta san میموند و دقیقا حال و هوای آرکید طوری داشت
    امیدوارم از این اطلاعات کم لذت برده باشین🙏

    GhostnobodyAbbas (نایب رئیس سونی)RezzReza
  • Nick گفت:

    یا مرحله اول بازی یا اواخر بازی یه خائن پیدا میشه که باعث همه بدبختیای پرتاگونیسته (فرمول داستانی gta و ردد)

    Cursed Shadow Of Fallen WorldAbbas (نایب رئیس سونی)Professor genki
  • خداکنه gta6 یه بازی خوب و پولیش شده و عالی باشه نخواستیم انقلابی آقا نخواستیم

    Moojy_MODEAbbas (نایب رئیس سونی)Spider-ManARSHIAAAAlogical man
  • ردد خیلی خوب بوود و هست منی ک تازه پلی دادممم خیلی جذابه جالا gta 6 باید سعی کنه به این سزدیک بشه واقعی تر بشه هر چند این gta6 اصلا چیزی ازش نکیدونیم حتی توی یوتیوپ هم ی ویدیو خوب ازش نیست و نگرانم که ایده خووب نداشته باشه و فقط از نر بصری بالا باشه

    گرگعلیAbbas (نایب رئیس سونی)
  • به شخصه امیدوارم داستان gta 6 یک چیز واقعی و تاریک مثل GTA IV باشه یا رد دد ردمپشن باشه اینا به شخصه دوتا از بهترین داستان هایی بودن که راجب گنگسترا شنیده بودم و امیدوارم از فضای آرکید gta v فاصله بگیره و بیشتر روی داستان تاکید داشته باشه و البته طریقه روایت داستان هم مثل رد دد ردمپشن ۲ فوق العاده باشه روایت داستانی فوق العاده شاید حتی از داستان اصلی هم مهم تر باشه و رد دد ردمپشن این کارو با شیوه روایت محیطی و تاکید بر روی شخصیت آرتور و تصمیمات بازیکن و البته آشنا کردن پلیر با محیط زندگی این کاراکتر و فشاری که بر روی داچ و اعضای گروه وجود داره که باید کنار بیان که دیگه دوره هفتیرکشی داره تموم میشه و البته طراحی مپ بازی به بهترین شکل انجام میده مثلا رودز شهری هستش که تحت اختیار قدرته یا سینت دنیس تحت اختیار قشر پولداره و بازیکن این موضوع رو به خوبی در داستان اصلی درک میکنه

    سگ غمگینRezz
  • Master Chief گفت:

    ردد افسانه ای ترین بازی که سالها مثلش نمیاد

    Haj kratos(در انتظار ریمیک سه گانه قدیمی)سگ غمگینarminJoel MorganگرگعلیDKzero
  • Behzaad گفت:

    برخلاف آرتور مورگان که حسابی درگیر شخصیت و تیپ و اخلاقش شده بودم ولی شخصیت های جی تی ای ۵ نمیشد باهاشون ارتباط بگیرم. فقط تا یه جاهایی ترور خوب بود فرانکلین و مایکل که کلا کنترلشون بهم حال نمیداد. هردوشون ماست بودن

    Abbas (نایب رئیس سونی)mr.molProfessor genki
  • Lady Apran گفت:

    اصلا بازیای راکستار یه بار طنز جالبی دارن که جلوی خسته کننده شدن یا زیادی جدی شدن بازیو میگیرن. حتی تو رد دد هم این بار طنز همچنان حس میشد ولی خب متعادل تر بود.
    فقط اون سکانس کافه که آرتور داد میزد لنننننییییییییییییییی 😂 و با آدمای توی بار مث نقی و ارسطو رقصیدن

    کاپیتان قیمت.Moojy_MCursed Shadow Of Fallen WorldگرگعلیNimaAbbas (نایب رئیس سونی)TomsmdOld fashion GAMERmore
  • هیچکس گفت:

    راکستار ثابت شده هس اینجور هم که همه ی پروژه هارو بخاطر gta vi متوقف کرده معلومه با یه شاهکار طرف هستیم😈

    Tom
  • Kratos گفت:

    درواقع با نبود دن هوسر و اینکه کلا داستان Gta مخصوصا نسخه V کمدی زیادی داره بنظرم حداقل توی داستان فکر نمیکنم بتونه بهتر از ردد ۲ باشه همونطور که داستان Gta V بهتر از ردد ۱ نبود ولی بازم قضاوت زوده باید صبر کنیم ببینیم

    Tom
  • Joel Morgan گفت:

    داستان جی تی ای وی اصلا به دلم نشست چون کمدیش زیاد بود و اصلا درگیر کننده نبود. به شخصه فقط کارهایی که میگفت رو انجام میدادم و داستان هر ماموریت یا کلا داستانش رو زیاد جدی نگرفتم. قطعا جی تی ای ۶ باید داستان دارک تر و جدی تری داشته باشه دقیقا مثل رد دد که شاهکاره در زمینه داستان سرایی، یا مثل GTA IV

    Professor genkiTom
  • متیو گفت:

    بعد رد دد ۲ دیگه هیچ بازی بهم نمیچسبه. هیچ بازی دیگه کامل نیس برام.🥲☹️ البته اگه تجربه ش نکردی درکم نمیکنی…

    Haj kratos(در انتظار ریمیک سه گانه قدیمی)سگ غمگینarminKratosPotg
  • به نظرم تاریک تاریک هم مثل جی تی ای ۴ بدرد نمیخوره … چون واسه دنیای جی تی ای زنندس حداقل از نظرم تم و رنگ بندی چون اون موقع تکنولوژی درستو درمونی نبوده مجبور شدن تم و رنگ جی تی ای ۴ حالت مرده و بی جون بسازن برای اینکه به اصطلاح به دارک شدن اثر کمک کنه که به نظر خودم برعکس شد چون بعد از یه مدتی دلو میزد. باید مثل دنیای خودمون باشه همه چی رنگ خودشو داشته باشه رنگ مصنوعی لازم نداریم … یه تم دارک بزنن روش نابودش کنن … این اشتباه رو حداقل فکر نکنم دوباره تکرار کن …. و اینکه فان فان هم مثل جی تی ای ۵ اینحوری هم زیاد خوب نیست. باید حد وسط باشه. 👌

    RexonCursed Shadow Of Fallen WorldODEAbbas (نایب رئیس سونی)DKzeroProfessor genkiARSHIAAAATomMɾ Mɱԃyashar
    • Farid گفت:

      تم gta iv خیلی هم دارک نبود
      نمیدونم چرا از حال و هوای اون نسخه خوشتون نیومده
      اما به نظرم اغراق بیش از حد روی حال و هوا باعث میشه اون اتمسفر بیشتر تو ذهنتون ثبت بشه
      خاطرات همیشه با اغراق زیاد توی رنگ ها توی ذهنمون ثبت میشن و با اغراق زیاد در رنگ ها به یاد میان
      کانتر ۱.۶ با اغراق زیاد روی رنگ زرد و حال و هوای روشنش تو مپ داست تو ذهنمون ثبت شده
      خدای جنگ با اغراق زیاد روی رنگ های سرخ
      و gta iv هم اغراق زیادش روی رنگ های تیره باعث شده بود حال و هواش تو ذهنمون ثبت بشه عصر های دلگیر توی بازی واقعا جذابه
      از اونجایی که خلق و خوی هر شخص متفاوته انتظار اینو ندارم حرفم رو قبول کنید ولی انتظار اینو دارم که این رو قبول کنید که حال و هوای gta iv به مذاق خیلی ها خوش اومده

      RexonnobodyCursed Shadow Of Fallen WorldAbbas (نایب رئیس سونی)DKzeroProfessor genkiARSHIAAAATom
  • recidivist گفت:

    GTA 6 فقط بخاطر اسمش از رد دد ۲ موفق‌تر ظاهر میشه.

    Abbas (نایب رئیس سونی)ARSHIAAAA
    • Ghost گفت:

      بیا پایین چرت نگو😂
      لست ۲ هم اسم داشت
      استارفیلدم اسم داشت
      گاد رگنوراکم اسم داشت
      و کلی نسخه ی اخر از یه فرانچایز که گند زدن و هیت گرفتن. خودت پسرفت هارو میبینی. ولی حالا آیا gta 6 از جی تی ای های قبلی قراره کمتر باشه؟ نه انصافا خودت فکر کن؟
      درضمن رد دد پیش جی تی ای عددی نیست. اتمسفر و تم جی تی ای بار ها جذاب تر و محبوب تره. آزادی گیم پلیش هم هنر راکستاره که اونم بیشتر از رد دده

      recidivist
      • recidivist گفت:

        منظور حرفم رو نفهمیدی خودت اومدی اینجا چرت میگی…
        دفعه بعدی هم قبل از نظر دادن یکم شعور رو ببر بالا.

        Error404
        • Ghost گفت:

          ,نه بازم نفهمیدی. جی تی ای اسم محبوبی داره ولی موفقیتش بخاطر چیزیه که قرار بازی بشه نه اسمش. میتونه از قبلی ها بدتر باشه و میتونه بهتر باشه. الان سگانه استاروارزم اسم استار وارز داشتن ولی موفق بودن؟ یا سریال ارباب حلقه ها؟ اسم ازین بزرگ تر؟؟؟ چرا سریالش گند زد؟. یا سگانه توبی مگوایر. یکم علت رو ببر بالا

          Error404
  • سلام و درود
    خسته نباشید و خداقوت خدمت جناب آقای فرزان 🌹👌👍❤
    حقیقتا به شخصه یک نمود خاصی رو از GTA و RDR2 و کلاً همه بازی‌های راکستار احساس می‌کردم، هر زمانی که می‌خواستم تجربه‌شون کنم؛ یک نمود متضاد. نمودی که ترکیبی بود از حس خوب بودن و بد بودن.
    مثلا Bully (که درواقع یه جورایی نسخه تینیجری GTA محسوب میشه)، ایده بسیار جالبی داشت و طنزهاش هم به جا بودن. این رو از بقیه بازی‌هاش بیشتر ترجیح میدم و برای همین به عنوان مثال خدمت شما مطرح می‌کنم. با وجود علاقه‌ای که داشتم، واقعا نمی‌تونستم این حس متضاد رو تحمل کنم:
    ((از طرفی باید در نقش جیمی‌ای باشم که اگه ببینه کار سود نداره انجام نمیده؛ مثل وقتی که بادیگارد نامزد شورای دانش آموزی در ازای پول شد… یا جیمی‌ای که توی جشن هالووین با انداختن تیله‌ها و کلی اذیت، معرکه‌های عجیبی راه میندازه…! از طرفی هم باید در نقش جیمی‌ای باشم که یه قهرمانه و خیلی کمک‌ها میکنه. یه بچه معصوم و بی‌گناهه…))
    این حس تضاد و دوگانگی بین خوب و بد در بازی‌های راکستار برای من به شخصه آزار دهنده بود. دوست داشتم که همیشه خوب باشم، ولی راکستار کاری میکنه که حس تضاد داشته باشی و در کل، احساسات رو به چالش می‌کشه. به زبان دیگه، گاهی خیلی بیش از حد، مرزهای اخلاق رو مچاله میکنه تا مخاطب دچار دوگانگی و پرسش بشه. بگه که شاید همیشه رنگ سفید ابرها درست نیست؛ گاهی رنگ خاکستر آتیش از سفیدی و طلایی بهتره. گاهی سیاهی بهتره…

    نمی‌دونم. شاید توی این قافله تنهام. ولی این احساسات من بود. در تجربه چندتا بازی از شرکت راکستار که هرکاری کردم، این حس پارادوکس دست از اذیت کردنم برنمی‌داشت. در نتیجه نتونستم ارتباط برقرار کنم و شدم رفیق نیمه راهی که وسط کار با بازی‌های راکستار خداحافظی میکنه.

    ممنونم از اینکه پیامم رو مطالعه فرمودید🌹 سپاس بابت مقاله 💐

    Sepehr
  • behzadn10 گفت:

    فقط اسم جی تی ای کل ردد رو میزاره تو جیبش موفقیت تکرار کنه چیه؟؟ این یه سبکه اون یه سبکه دیگه زمین تا اسمون فرق دارن

    Ghost
  • Anakin گفت:

    خود راکستارم نمیتونه دیگه گیمی مثه رددد۲ بسازه

    arminGhost
  • HT گفت:

    با اینکه از نسخه پنجم بازی لذت بردیم و مخصوصا بخش انلاینش اما واقعا هیچ وقت از یادم نمیره نسخه چهارم و البته ا‌ون دی ال سی بینظیر لیبرتی سیتی که دوتا شخصیت فوق العاده داشت … هم pc گرفتم اولین کاری که کردم این بازی رو گرفتم با مود های گرافیکی و میگم بنظرم خاص ترین بازی راکستار تا به امروز هستش که بهش بی توجه ای میشه
    خیلی دوست دارم نسخه ششم شبیه نسخه چهار باشه اما چیزی که لیک شد و دیدیم خیلی شبیه نسخه ۵ هستش همون حس و حال شخصیت دوتایی (شخصیت زن؟؟) اما چیزی که همه میدونیم راکستار با سودی که از بخش آنلاین بازی نسخه ۵ در آورده صد در صد بازیش اولویتش بخش انلاینش شک نکنید

    Cursed Shadow Of Fallen World
  • گرگعلی گفت:

    رددد با هیچ گیمی مقایسه نکنید…از طرف آرتور مورگان

    armin
  • Arash گفت:

    کاش ی شخصیتی مثل آرتور مورگان رو خلق کنن

    Error404
  • موافقم..
    همونطور که نویسنده فرمود بهترین داستان رو gtaiv داشت..
    منم جی تی ایی رو بیشتر دوست دارم که مثل داستان نیکو واقعی تر باشه نه کمدی تر..
    چون هر چی کمدیترش کنن خواه و ناخواه -از واقعیت دور تر و بچه بازی ترشم کردن!

  • محمد گفت:

    با اینکه قطعا gta6 مرزهای خیلی از چیزها رو تو بازی جابجا خواهد کرد اما هیچوقت نمی تونه جایگاه RDR2رو تو قلب پلیرها بگیره….
    RDR2 یه معجزه فرا زمینی بود که راکستار تقدیم صنعت گیم کرد

  • solaris گفت:

    باید رو کاراکتر اصلی خیلی خوب کار کرده باشن

  • solaris گفت:

    تعامل با npc ها هم مثه رد دد باشه

  • MAHDI11184 گفت:

    چیزی که توی اون چند قسمتی که لو رفته بود دیدیم بازی بنظر سرد و بی‌روح و مرده میومد بعد از اونجایی که این شخصیت ها بیش از حد جوونن نگران اینم که داستانش خوب ندرخشه به احتمال زیاد هم همینطوره چون با این تیپ شخصیت ها خیلی نمیشه مانور داستان عمیق داد نهایتا فقط بدرد عشق و حال توی شهر میخورن ولی از لحاظ فیزیک و گیم پلی و گرافیک حرفی توش نیست چون راکستار خودشو همیشه ثابت کرده

چگونه GTA 6 می‌تواند موفقیت‌های Red Dead Redemption 2 را تکرار کند؟