جذاب‌ترین تریلر های صنعت گیم؛ نمایش‌های جاودانه (قسمت سوم) - گیمفا
جذاب‌ترین تریلر های صنعت گیم؛ نمایش‌های جاودانه (قسمت سوم) - گیمفا
جذاب‌ترین تریلر های صنعت گیم؛ نمایش‌های جاودانه (قسمت سوم) - گیمفا
جذاب‌ترین تریلر های صنعت گیم؛ نمایش‌های جاودانه (قسمت سوم) - گیمفا

جذاب‌ترین تریلر های صنعت گیم؛ نمایش‌های جاودانه (قسمت سوم)

آرمان زرمهر
۱۵:۲۵ ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
جذاب‌ترین تریلر های صنعت گیم؛ نمایش‌های جاودانه (قسمت سوم) - گیمفا

باز هم در قسمتی دیگر از سری مقالات نمایش‌های جاودانه قصد داریم به تریلر های بیشتری از صنعت بازی‌های ویدیویی بپردازیم که برای همیشه در ذهن مخاطبان جاودانه شدند.

در دو قسمت پیشین سری مقالات نمایش‌های جاودانه نگاهی دوباره داشتیم بر برخی از جذاب‌ترین و به یادماندنی‌ترین تریلرهایی که به دلایل مختلف حس و حال خاصی را در ذهن ما بر جای گذاشتند. صنعت بازی‌های ویدیویی و تاریخ آن پر است از تریلرها و نمایش‌هایی که لزوما هر قسمت از این سری مقالات توانایی پرداختن به همه‌ آن‌ها را ندارد؛ از همین رو، همیشه با خود می‌گویم جای بسیاری دیگر از تریلرهای جذاب در این مقالات خالی است. امروز قصد داریم به چند تریلر به یاد ماندنی دیگر بپردازیم.

Call of Duty Modern Warfare 2 – Infamy

در طول تاریخ فرنچایز Call of Duty تریلرهای جذاب و به یادماندنی زیادی وجود داشتند که می‌توان از آن‌ها یاد کرد اما اگر قرار باشد یکی از آن‌ها را نام ببریم، بهتر است از تریلری یاد کنیم که باعث شد برای یکی از برترین نسخه‌های این مجموعه به شدت هایپ شویم. Infamy نام یکی از تریلرهای عنوان Call of Duty Modern Warfare 2 است که به خوبی خصوصیات برجسته‌ این بازی را به تصویر می‌کشد. تمرکز اصلی این تریلر، موضوع جنگ است و از همین رو لحظات پر هرج و مرج زیادی را در آن مشاهده می‌کنیم که نشان دهنده‌ عظمت جنگی است که قرار بود در این نسخه درگیر آن باشیم.

از درگیری‌های پر تنش روی قایق گرفته تا جنگ در کنار کاخ سفید، همه و همه ندای یک نبرد تمام عیار را می‌دادند. موسیقی و تدوین این تریلر نیز عالی بود چرا که تعادل بسیار خوبی بین لحظات پر تنش و آرام به وجود می‌آورد و موسیقی بسیار خوب آن نیز به مکملی عالی تبدیل شده و با این لحظات همراه می‌شد.

Super Smash Bros. Ultimate – Everyone Is Here

عناوین Super Smash Bros همیشه جزو جذاب‌ترین آثار ژانر مبارزه‌ای بوده‌اند که عموما نسخه‌های جدید آن توجه بسیاری از طرفداران این ژانر را به خودش جلب می‌کند، اما Super Smash Bros. Ultimate اثری بود که حتی کسانی که از کنسول Nintendo Switch برخوردار نبودند نیز آن را دنبال می‌کردند و درباره‌ی آن هیجان زده بودند، زیرا به جرات می‌توان گفت این اثر یکی از متنوع‌ترین عناوین ژانر مبارزه‌ای تا به این تاریخ محسوب می‌شود. تریلری که برای این عنوان در طی رویداد E3 سال ۲۰۱۸ به نمایش درآمد نیز دقیقا بر همین موضوع تاکید داشت.

این تریلر Everyone Is Here نام داشت و همانطور که از نامش پیداست، هدف آن نمایش دادن تعداد بسیار زیاد مبارزانی است که قرار بود در این نسخه در دسترس طرفداران قرار بگیرند. بسیاری از طرفداران این مجموعه با دیدن تریلر بالا، از شدت هیجان در پوست خود نمی‌گنجیدند چرا که نه تنها با چهره‌های آشنا و محبوبی روبه‌رو شدند که در نسخه‌های قبلی نیز حضور داشتند، بلکه با تعدا قابل توجه‌ای از مبارزان تازه نفس مواجه شدند که در گذشته در هیچ یک از نسخه‌های این فرنچایز حضور نداشتند. همین مسئله باعث شد تا بسیاری به پیش‌بینی درباره‌ کمبوهای کاراکترهای مختلف و چگونگی ترکیب بهینه‌ آن‌ها با مبارزان دیگر بپردازند.

در نهایت این تریلر به نمایشی تبدیل شد که طرفداران Super Smash Bros همیشه از آن با حس خوب و هیجان بسیار یاد می‌کنند.

Red Dead Redemption 2Announcement Trailer

این مسئله بر کسی پوشیده نیست که بازی Red Dead Redemption 2 قطعا یکی از برجسته‌ترین بازی‌های یک دهه‌ اخیر به شمار می‌آید؛ همین خصوصیات باعث شدند تا به تصویر کشیدن چنین تجربه‌ گسترده و عمیقی تنها در چند دقیقه و معرفی درست آن به مخاطبان به کاری بسیار دشوار تبدیل شود. با این وجود، کمپانی راکستار به بهترین شکل از پس این کار برآمد و تریلری تحویل طرفداران داد که باعث شد تمام هایپ و هیجان آن‌ها تا آن لحظه صدها برابر شدت پیدا کند.

به یاد دارم که در سال ۲۰۱۶ و زمانی که سرانجام پس از انتظاری طولانی این تریلر پخش شد، بسیاری از مخاطبان از شدت زیبایی و عمق آن نمی‌توانستند باور کنند که چیزهایی که میدیدند گیم‌پلی و دنیای واقعی بازی است و یک تریلر سینماتیک نیست! این تریلر به بهترین شکل دنیای زیبا، گسترده و وحشی Red Dead Redemption 2 را به تصویر می‌کشید که یکی از موسیقی‌های بسیار زیبای بازی نیز این تصاویر زیبا را همراهی می‌کرد. در حالی که تمام صحنه‌های نمایش داده شده در این تریلر مستقیما از داخل بازی ضبظ شده بودند اما با این وجود کارگردانی و تدوین مثال زدنی این تریلر باعث می‌شد احساس کنید در حال تماشای یک تریلر سینماتیک هستید.

Prey 2 – Bounty Trailer

بسیاری از تریلرها و نمایش‌هایی که تا به امروز در سری مقالات نمایش‌های جاودانه به آن‌ها پرداختیم، از آثاری بودند که در نهایت به بازار عرضه شده و گیمرها توانستند آن‌ها را تجربه کنند. حال می‌خواهم درباره‌ نمایشی صحبت کنم که با وجود کیفیت و جذابیت بالا، در نهایت به دست گیمرها نرسید و برای همیشه به یکی از ناراحت کننده‌ترین بازی‌های کنسل شده‌ صنعت گیمینگ بدل شد. عنوانی که پیرامون آن صحبت می‌کنم نسخه‌ دوم Prey است که تریلر آن طی رویداد E3 سال ۲۰۱۲ پخش و باعث شد بسیاری از گیمرها مشتاق غرق شدن در دنیای علمی تخیلی آن شوند.

این تریلر کاراکتر اصلی بازی که در واقع یک جایزه‌بگیر یا Bounty Hunter است را نمایش می‌داد که در حال دنبال کردن یکی از افراد تحت تعقیبش است. در همان لحظات ابتدایی تریلر ما شاهد یک شهر سایبرپانکی به شدت جذاب و تاریک هستیم که حقیقتا یکی از حسرت‌های بزرگ من در رابطه با این بازی است، چرا که بیش از هر چیزی، پرسه زدن در نقاط مختلف این شهر می‌توانست جذاب و لذت‌بخش باشد. در طول تریلر ما شاهد نمایش برخی از خصوصیات کلیدی در حالت اول شخص بودیم که احتمالا قرار بود در گیم‌پلی بازی قرار بگیرند.

همچنین، یکی از نقاط برجسته‌ی این تریلر روند تعقیب و گریز بسیار جذاب و درگیرکننده و همچنین اشاره به استفاده از بسیاری از تکنیک‌های پارکور بود که این بازی را هر چه بیشتر به اثری تبدیل می‌کرد که بسیاری از گیمرها مشتاق تجربه‌ آن بودند. از این جزئیات که بگذریم، این نمایش از لحاظ کیفی نیز فوق‌العاده بود و ۳ دقیقه تریلر سینماتیک بسیار جذاب را در اختیارتان می‌گذاشت.

با وجود آن که شخصا نسخه‌ اخیر Prey را بسیار دوست داشتم اما به نظرم Prey 2 یکی از جذاب‌ترین ایده‌هایی است که متاسفانه هرگز رنگ روز عرضه را به خود ندید. امیدوارم روزی استودیوی بتسدا دوباره از این کانسپت و ایده در راستای ساخت نسخه‌ بعدی این سری یا حتی یک IP تازه استفاده کند.

Dead Island – Reveal Trailer

در حالی که اولین تریلر سینماتیک نسخه‌ دوم Dead Island هم می‌توانست در این مقاله قرار بگیرد، اما احساس می‌کنم اگر بخواهیم بر اساس معیار به یادماندنی بودن بسنجیم، این تریلر یکی از به یادماندنی‌ترین تریلرها در تاریخ تریلرهای سینماتیک است. از کارگردانی و تدوین گرفته تا موسیقی و البته داستان غم‌انگیزی که قصد روایت آن را دارد، همه و همه باعث می‌شوند از اولین ثانیه تا لحظه‌ پایان این نمایش، درگیر بمانید.

تریلر Dead Island در واقع از پایان ماجرا آغاز شده و به صورت برعکس بازگشته و اتفاقاتی که به لحظه‌ی ابتدایی آن ختم شدند را روایت می‌کند. تریلر با نمایش چشمان بی‌نور دخترکی آغاز می‌شود که متاسفانه دیگر نفس نمی‌کشد، این موضوع همان ابتدا بیننده را به شدت غافل‌گیر می‌کند. پس از آن ما مشاهده می‌کنیم چطور این دخترک که همراه با خانواده‌اش به تعطیلات آمده بودند تا کمی خوش بگذرانند ناگهان خود را در جهنمی می‌یابند که هیچ راه فراری برای آن‌ها باقی نمی‌گذارد.

نکته‌ مثبتی که راجع به این تریلر بسیار می‌پسندم، آن است که از به تصویر کشیدن خشونت و خون نمی‌ترسد و همچنین بی‌پروا مرگ کودکی بی‌گناه را به تصویر می‌کشد. همچنین در طول نمایش، دائما صحنه‌هایی را از لحظات خوش‌حالی این خانواده نشان می‌دهد که با پارادوکسی که به وجود می‌آورد، بیشتر تباهی موضوع کلی تریلر را برجسته می‌کند.

Elden Ring – E3 2019

Elden Ring اثری بود که بسیاری از استانداردها را در ژانر سولز-لایک متحول کرد و تجربه‌ای را ارائه داد که تا سالیان سال در اذهان گیمرها باقی خواهد ماند. عجیب نیست که یک تجربهی بسیار به یادماندنی، تریلری به یادماندنی نیز داشته باشد که همه چیز را آغاز کرد. تریلری که از این عنوان در E3 سال ۲۰۱۹ پخش شد، مخاطبان را در آن واحد گیج و به شدت هیجان‌زده کرد. در حالی که این نمایش لزوما اطلاعات زیادی را در اختیار مخاطب خود قرار نمی‌داد، اما با کارگردانی عالی خود باعث شد طرفداران عناوین سولز-لایک سر از پا نشناسند و برای تجربه‌ این اثر لحظه شماری کنند.

صحنه‌سازی‌های این تریلر، حس و حال و همچنین ساختار کلی آن از ابتدا تا پایان باعث می‌شدند تا بیننده دائما برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ دنیای این بازی مشتاق شود. زمانی که این تریلر پخش شد، به سرعت اینترنت را فرا گرفت و همه درباره‌ صحنه‌های زیبای آن و دنیای مرموزش صحبت می‌کردند. در نهایت این تریلر خاطره‌ای را برای این بازی در اذهان گیمرها رقم زد که زمانی که دروازه این دنیا به روی پلیرها باز شد، همگی تشنه‌ تجربه و غرق شدن در دنیای خاص آن بودند.

Resident Evil 7 – E3 2016

تریلر معرفی نسخه‌ هفتم Resident Evil در E3 سال ۲۰۱۶ به شدت خاص و فراموش نشدنی است. چهار سال از قسمت ششم می‌گذشت و به یاد دارم که در آن چهار سال شایعه‌های بسیاری مبنی بر ساخت نسخه‌ هفتم به گوش می‌رسید. حتی برخی از کاور آرت‌های ساخت طرفداران نیز در آن دوره دست به دست می‌شدند که هر لحظه عطش طرفداران بیشتر می‌کرد.

در سمتی دیگر، به دلیل انتشار شایعات پوچ متعدد در رابطه با این بازی، برخی می‌گفتند ممکن است اصلاً نسخه‌ هفتمی در کار نباشد و کپکام پس از بازی ششم، احتمالا دیگر به مانند گذشته روی این مجموعه تمرکز نخواهد کرد. همه‌ این موارد به نوبه‌ خود باعث شدند زمانی که با دو چشمان خود تریلر نسخه‌ هفتم را مشاهده کردم، آن تجربه در خاطراتم حک شود. با تمام تفاوتش باز هم احساس کردم حداقل یک چیز ارزشمند برگشته و آن ترس کلاسیک فرنچایز است و خوش‌حالم که احساس درستی در این رابطه داشتم.

روشی هم که کپ‌کام برای ساخت و نمایش این تریلر پیش گرفت حقیقتا همه را متعجب کرد، زیرا تا اواخر تریلر بسیاری هنوز مطمئن نبودند این اثر یک نسخه از Resident Evil است و دلیل آن نیز تغییرات ریشه‌ای و اساسی و همچنین نبود هیچ‌گونه کاراکتر آشنا در آن بود که باعث می‌شد پذیرفتن این مسئله آسان‌تر شود.

اگر بخواهم تنها درباره‌ تریلر صحبت کنم، باید بگویم که ساخت این تریلر به راستی همه چیز تمام بود. مرموز، ترسناک، ترسیم یک تصویر کلی از چیزی که در نهایت بازی آن را ارائه می‌داد و البته موسیقی فوق‌العاده‌ی Go Tell Aunt Rhody که باعث شد به راستی مو بر تن طرفداران سیخ بشود.

God of War: Ascension – From Ashes

عنوان God of War: Ascension اثری است که تا حد زیادی نسبت به آن بی‌توجه‌ای شده و حتی در اذهان بسیاری به کلی فراموش شده است، اما این بازی نه تنها برای من بسیار جذاب بود، بلکه به جرات می‌توانم بگویم که تریلر لایو اکشن From Ashes آن نیز یکی از برترین تریلرهایی است که این فرنچایز تا به امروز برای ارائه داده. این تریلر پر از احساس و البته خشم است که به ابعاد کمتر پرداخته شده‌ از کاراکتر Kratos تا به آن روز می‌پرداخت.

این تریلر به زیباترین شکل ممکن در طی دو دقیقه زخم‌های درونی Kratos را به نمایش می‌گذارد و نقطه‌ انفصال او را به تصویر می‌کشد که به طور عجیبی برای من سبب ارتباط برقرار کردن با او می‌شد. دیدن دختر او زمانی که از بین انبوه ارتش اسپارتان‌ها حرکت می‌کرد تا به پدرش برسد، یا لحظه‌ای که Kratos تمام داشته‌هایش را به شکل خاکستری می‌یابد که حال بر بدنش نقش بسته، همه و همه تصویری که این تریلر سعی بر ترسیم آن از کاراکتر او داشت را بسیار به یادماندنی‌تر می‌کنند.

اگر تریلر Deliver Hope عنوان Halo: Reach را یکی از به یادماندنی‌ترین نمایش‌های مایکروسافت برای فرنچایزهای انحصاری خود بدانیم، به نظرم From Ashes نیز همین جایگاه را بین تریلرهای عناوین انحصاری سونی به خود اختصاص می‌دهد. اگر این تریلر را تماشا نکرده‌اید حتما همین حالا به پای تماشای آن بنشینید.

سخن پایانی

و اما به پایان یکی دیگر از سری مقالات نمایش‌های جاودانه رسیدیم. شخصا همیشه از نوشتن این دست از مقالات لذت می‌برم چرا که هنگام نوشتن و فکر کردن پیرامون تریلر بعدی که می‌خواهم درباره‌اش بنویسم، دوباره آن حس و حال خاص گذشته و زمانی که هر یک از این تریلرها را تماشا کردم به سراغم می‌آید و دوباره به سراغ تماشای آن‌ها می‌روم. این نمایش‌ها، هر یک بخشی جدا نشدنی از تاریخ این صنعت هستند که تاثیر خاص خود را در ذهن و دل ما مخاطبان گذاشته‌اند و شاید حتی تنها رشته‌ی اتصال ما به برخی از احساساتی باشند که دیگر هرگز تکرار نمی‌شوند.

شما کدام یک از این تریلرها را بیشتر دوست داشتید؟ اگر حس خاصی را با تماشای هر یک از آن‌ها دریافت می‌کنید، خوش‌حال می‌شوم آن را به اشتراک بگذارید.

تنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )Rondathe one above allNemesisunknown77nobodySv_69NullGodTheMAli 0zadeDARKSIRENgod of wararmanaliSalvador09Jin KazamaOld_axehoseindlzDota2more

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جذاب‌ترین تریلر های صنعت گیم؛ نمایش‌های جاودانه (قسمت سوم) - گیمفا
جذاب‌ترین تریلر های صنعت گیم؛ نمایش‌های جاودانه (قسمت سوم) - گیمفا
جذاب‌ترین تریلر های صنعت گیم؛ نمایش‌های جاودانه (قسمت سوم) - گیمفا
جذاب‌ترین تریلر های صنعت گیم؛ نمایش‌های جاودانه (قسمت سوم) - گیمفا
جذاب‌ترین تریلر های صنعت گیم؛ نمایش‌های جاودانه (قسمت سوم) - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جذاب‌ترین تریلر های صنعت گیم؛ نمایش‌های جاودانه (قسمت سوم) - گیمفا