هشدار: باگ خطرناک Resident Evil 4 Remake تمام پیشروی‌های‌تان را نابود خواهد کرد
هشدار: باگ خطرناک Resident Evil 4 Remake تمام پیشروی‌های‌تان را نابود خواهد کرد
هشدار: باگ خطرناک Resident Evil 4 Remake تمام پیشروی‌های‌تان را نابود خواهد کرد
هشدار: باگ خطرناک Resident Evil 4 Remake تمام پیشروی‌های‌تان را نابود خواهد کرد

هشدار: باگ خطرناک Resident Evil 4 Remake تمام پیشروی‌های‌تان را نابود خواهد کرد

امیرحسین نصرتی
۱۹:۱۹ ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
resident evil 4 remake

اگرچه احتمال بر خوردن به این باگ بسیار ناچیز است اما اگر طعمه‌ی آن شدید، پیشروی‌هایتان در Resident Evil 4 Remake را از دست خواهید داد.

ساعاتی پیش کپکام (Capcom) طی اطلاعیه‌ای به بازی‌بازان Resident Evil 4 Remake هشدار داد که باگی خطرناک اما نادر در بازی وجود دارد که تمام پیشرفت‌های آنان را به‌ خطر می‌اندازد. این شرکت با انتشار توییتی اعلام کرد:

لطفاً هنگامی که یک آیتم کلیدی دریافت کردید، تا زمانی که ناتیفیکیشن آن در گوشه‌ی بالا و سمت راست نمایشگر ظاهر نشده است، از استفاده از سلاح چاقو خودداری کنید. زمانی که آیتمی را دریافت کردید، باید در قسمت Key Items & Treasures در چمدانتان قابل‌مشاهده باشد. اگر اینطور نشد و اثری از آن مشاهده نکردید، لطفاً بازی را از روی فایل ذخیره‌ی قبل از چپتر ۱۲ مجدداً بارگذاری کنید.

اضافه نشدن آیتم به منوی مربوطه، موجب می‌شود تا پلیرها نتوانند به ادامه‌ی بازی بپردازند. به‌گفته‌ی کپکام، این باگ در تمام نسخه‌های Resident Evil 4 Remake وجود دارد اما در آینده، آپدیتی برای حل این مشکل منتشر خواهد شد:

زمانی که به‌روزرسانی دریافت و اعمال شد، آن‌گاه بازی‌بازان می‌توانند بازی را حتی از همان نقطه‌ای که دچار مشکل شده بودند، ادامه دهند.

بازی Resident Evil 4 Remake هم‌اکنون روی پلتفرم‌های پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. طبق اعلام قبلی، حالت The Mercenaries در تاریخ ۱۸ فروردین (۷ آوریل) و به‌صورت رایگان برای این بازی منتشر خواهد شد.

منبع: Video Game Chronicles

PeterParkerمنم یکی مثل خودتHitmanA Slashred-eyed Banished Knightموز سخنگوDARKSIRENmarioAMIR WAZOWSKIErfmedخستههمسایه ( فن بوی = پنچری )Ali_pxmh.pSami 227هادی صفائیTES fanKratosNemesisAlan Wakemore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هشدار: باگ خطرناک Resident Evil 4 Remake تمام پیشروی‌های‌تان را نابود خواهد کرد
هشدار: باگ خطرناک Resident Evil 4 Remake تمام پیشروی‌های‌تان را نابود خواهد کرد
هشدار: باگ خطرناک Resident Evil 4 Remake تمام پیشروی‌های‌تان را نابود خواهد کرد
هشدار: باگ خطرناک Resident Evil 4 Remake تمام پیشروی‌های‌تان را نابود خواهد کرد
هشدار: باگ خطرناک Resident Evil 4 Remake تمام پیشروی‌های‌تان را نابود خواهد کرد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • باگ dead Zone که تیر اندازی رو سخت می‌کرد و بارون پیکسلی و باگ نور پردازی و خلاصه خیلی باگ داره

    HitmanmarioAMIR WAZOWSKIzaman80🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴Brainiac(خداحافظ)Skyrim : The Elder Scrolls V77Mincraft
  • Love Game گفت:

    حالا شرکت های دیگه صبر میکنن پلیر ها باگ رو پیدا کنن گندش در بیاد بعد اعلامیه بدن

    HitmanAlucardbamarioAMIR WAZOWSKIzaman80🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴Brainiac(خداحافظ)lastofus🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉Mmdmore
  • دوست داشتم نظر خودمو، به عنوان یه کاربر معمولی و کسی که Resident Evil 4 رو بهترین بازی زنگیش می‌دونه با با کاربرای گیمفایی درمیون بذارم…
    اول از همه، بازی رو دقیقاً تا جایی که کنار لوئیس سوار واگن ها میشیم ذخیره کردم و هنوز تموم نشده…
    تا اینجا، ریمیک توی بسیاری از قسمت‌ها به شکل محسوسی ضعیف تر از نسخه‌ی اصلی عمل می‌کنه… (البته نقاط قوت خودش رو هم داره؛ مثل استفاده از چاقو)
    توی کاتسین‌ها، توی شخصیت‌پردازی و پرفورمنس بازیگرا، توی معرفی دشمنا، توی باس‌فایت‌ها، توی پیسینگ، توی طراحی مرحله و راستش، یکم با صدای اصلی بازیش کردم و اصلا راضی نبودم، پس سوییچ کردم روی کلاسیک…

    اما توی کاتسین ها چیزی که مشخصه، اینه که خیلی از صحنه‌های نمادین یا حذف شدن یا به شکلی سحطی تر، ساده سازی شدن… کسی می‌تونه صحنه‌ی مواجهه با ترول رو به خاطر بیاره؟ وقتی که آزاد میشد، گانادوهای اطرافش رو وحشیانه به اطراف پرت می‌کرد و حتی یکی رو زیر پا له می‌کرد؟
    زمانی که کشته شد رو یادتونه؟ به چه سختی و مصیبت کشته میشه و میوفته روی لیان؟
    می‌تونید این صحنه‌ها رو با ریمیک مقایسه کنید و بازم به عنوان یه بازسازی، نمره‌ی کامل به این قسمتا بدید؟
    آیا کسی مثل من، بعد از کشتن هر باس این حس بهش دست داده که انگار فقط یه دشمن معمولی کشته؟
    مندز رو به خاطر دارید؟ که وقتی نابودش میکنیم، از چشمش برای باز کردن درب دهکده استفاده می‌کنیم؟
    پشت استفاده از چشم مندز استوری و داستان وجود داشت به این صورت که هیچکس به جز مندز یا بدون مندز نمیتونه از درب دهکده خارج بشه و لیان “مجبور” بود برای فرار از دهکده، با رئیسش مواجه بشه؛ اما توی نسخه‌ی ریمیک چطور؟؟؟ یه حضور ناگهانی و مستر ایکس طور و چشمی که از کاسه در میات تا صرفاً به مبلغی ناچیز فروخته بشه؟؟؟

    متاسفانه فرصت نمیکنم در مورد باقی بخش ها صحبت کنم، ولی خوشحال میشم اگه دوستان هم نظر خودشونو اینجا در میون بذارن… به شدت حس میکنم این بازی نیاز به “درست بینی” داره

    Bobysad58HitmanAlucardbared-eyed Banished KnightghostRoadieDark.Elden-LordAli_pxArtanRoyalknightmore
    • Master blade گفت:

      من از همون اول هم با ریمیک نسخه ۴ مشکل داشتم
      بعضی بازی ها براشون زوده که ریمیک بشن
      یکیش همین اویل ۴

      YuriAlucardbamarioخستهRoadieDark.Elden-LordAli_pxRoyalknightKratosNemesismore
      • در ابتدا منم زاویه گرفتم اما بعداً پذیرفتمش… منتها برام هنوز پذیرفتنی نیست که یک “بازسازی”، چطور خیلی از نکات مثبت بازی اصلی رو حذف می‌کنه، ضعیف‌تر پیاده می‌کنه و به خاطر پسمانده‌های بازی اوریجینال، مورد تمجید قرار میگیره؟
        این اواخر طوری شده به نظرم میاد کلاً کپکام دوست داشته یه بازی پرفروش بسازه ولی هنوز با Resident Evil 4 2005 مشکل داره؛ منتها از اسمش استفاده میکنه و بازی رو جوری ریمیک میکنه که انگار یه بازی جداست سرشار از ایستراگ های بازی اصلی!

        Bobysad58red-eyed Banished KnightAlucardbalostRoadieAli_pxAmir(PC & PS4)KratosNemesisLu Bumore
        • Lu Bu گفت:

          من زیاد علاقه ای به ژانر وحشت ندارم و این نسخه رو هم پلی ندادم ولی اگ طبق حرف های شما بخوام بگم پس چجوری متای ۹۴ به اندازه نسخه قبلی گرفته . یعنی متا هم واقعا داره بی ارزش میشه یا شایدم شده .

          AlucardbamarioخستهAli_pxAmir(PC & PS4)Nemesismohammad reza gamerlastofusBlack SwordsmanMincraftmore
          • Hamed گفت:

            ببین دوست من زیاد خودتو درگیر نمره و متا نکن چون همش برمیگرده به سلیقه اینا در واقع اسمشون منتقده ولی فقط ۱۰ درصد براساس اصول و استانداردها یک بازی یا یک فیلم رو نقد میکنن ۹۰ درصدش برمیگرده به سلیقه زمانی میتونیم تصمیم بگیریم و استناد بکنیم یک فیلم ضعیفه که نهایت زیر ۶۰ نمره بگیره اما تو بازی فرق میکنه تو بازی مثلا یک بازی زیر ۷۰ یا ۶۵ دیگه یک اثر ضعیف به شمار میاد چون اگر براساس سلیقه نمره نمیدادن که نمیشد مثلا یک منتقد به یک بازی ۱۰ میده اون موقع دیگه همه هم مثل اون ۱۰ میدادن پس سلیقه این وسط خیلی دخیله مثال میزنم برات الان بازی Days Gone رو شما نگا بکن متاش شده ۷۶ الان من این بازی بیشتر از دلست او آس دوست نداشته باشمش کمتر دوسش ندارم خب من اگر منتقد بودم به این بازی بالای ۹۰ میدادم نه ۷۶ این بازی بخاطر مشکلات فنیش ازش کلی نمره کم شد در صورتی که ارزشش بیشتر از این حرفا بود اما میبینی چندنفر هستن که از دیزگان خوششون نمیاد و کلی هیتش میکنن چون سلیقشون مثل من نیست پس توجه داشته باش که عیار یا ارزش یک بازی رو با متا نمیسنجن اونوقت یهو به خودت میای میبینی کلی بازی عالی بوده که بخاطر همین نمره و متا از دست دادی، بازی های هایپ یا بزرگ مثل لست، گاد، رزیدنت اویل و… رو از نمره و متاشون تجربه نمیکنند چون اینا امتحانشون رو پس دادن هم بازیاشون هم سازنده هاشون، حرف من در مورد آیپی های جدید AAA مثل همین دیزگان، گوست او سوشیما، ریترنال و… یا آیپی های جدید و ایندی مثل استری، سیفو و…اینا رو چون جدیدن نمیشناسن خیلیا براساس متا انتخابشون میکنن من که خودم به شخصه اهمیتی به نمره و متا نمیدم چون زمان ما این چیزا نبود بازی رو تجربه میکردیم بدون اینکه بدونیم متاو نمره چی هست اصلا متاسفانه الان خیلی باب شده بین گیمرای جدید که کل کل میکنن سر این چیزا پس زیاد خودتو درگیر نمره و متا نکن و حتی شنیده ها نکن تجربه خودته که مهمه موفق باشی

        • نقدی غیر منطقی بود.
          بازی این همه پیشرفت داشته، شما میگی به خاطر پسماند های نسخه اورجینال ؟؟؟
          این که تیم سازنده کمی خط داستانی را تغییر دادند خودش کلی شهامت میخواد و چقدر هم عالی این کار را کردند، واقعا تحسین برانگیزه.
          شما اگر احساس میکنی کشتن باس فایت های بازی عین کشتن یه دشمن عادیه به خاطر اینه قبلا چالش کشتن این باس ها را در نسخه اورجینال تجربه کردید و اون نسخه خیلی درجه سختی بالاتری داشت ، مشکل از بازی نیست، مشکل از تجربه قبلی شماست.
          ریمیک رزیدنت ایول ۴ یه استاندارد و یه الگو باید باشه برای همه استودیو ها و ناشر های دیگه که میخوان ریمیک بسازن.

          Bobysad58AlucardbamarioRoadieAli_pxهمسایه ( فن بوی = پنچری )ArtanKratoszaman80Ahmad_bkmore
          • چند مورد از پیشرفت ها رو کاش مثال میزدید… به جز گرافیک، انیمیشن، سیستم خرید و فروش و استفاده از نایف، مورد دیگری هم هست که به عنوان “پیشرفت” بشه بهش اشاره کرد؟

            Bobysad58AlucardbaRoadieهمسایه ( فن بوی = پنچری )ArtanKratosحسین غزالیMincraft
          • بنده متوجه نیستم که چه‌طور شما یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های یک ریمیک خوب رو (که از کار نیفتادن کارکردهای بازی حتی برای گیمرهای قدیمی باشه) رو نادیده گرفتید و میگید مشکل از تجربه قبلی شماست!!
            یعنی چی که مشکل از تجربه قبلی ماست محمدجان؟ مگر وظیفه و رسالت «ریمیک» ساختن، این نیست که بازی «بازآفرینی» و بازبینی بشه؟ بنابراین تمام شاخصه‌های گیم‌پلی هم باید مثل همون دیالوگ‌هایی که کپکام از ترسش رفت و حذفشون کرد و از اول نوشت، بازسازی بشن و سناریوهای باس‌فایتی از اول طوری نوشته بشن که دوباره به‌شدت سابق دربیان. تازه حداقل به‌شدت سابق دربیان وگرنه انتظار اصلی اینه که بهتر و اصولی‌تر کار بشن. مرز، رزیدنت ۴ اورجینال بود. قرار بر این بود که در ریمیک و بازآفرینی، یا مرزهای دیگری تجربه بشن، و یا از مرز قبلی جلو زده بشه. متاسفانه کپکام هیچکدوم از این دو رو انجام نداده یا علاقه‌ای نداشته که انجام بده.
            البته من اینجا ریمیک رو قضاوت نکردم و نمیکنم. صرفاً میخواستم این ترند عجیب و غریبی که به هر بازی که منتشر میشه برچسب «شاهکار» میزنن بره کنار یکم. همین مشکل رو ما با بازیای سونی هم داشتیم. خلاصه که هیچکس هم منکر این نیست که ریمیک کپکام نمره قبولی میاره چون سرزمین بازی‌های ویدیویی هیچوقت بی آب و غلف‌تر از امروز نبوده.

            Bobysad58HamedO2Roadieهمسایه ( فن بوی = پنچری )Amir(PC & PS4)Kratoszaman80GrandWardensorenamore
            • نمیدونی خوندن اسمت چقدر انرژی بخشه حسین! همیشه از بودنت توی گیمفا احساس شکرگزاری بهم دست می‌داد:)
              و خب، باهات موافقم… هنوز بازی رو تموم نکردم ولی “مرزهایی” که از گفتی، به نظرم واقعاً شکسته نشده و حتی توی مواردی، واقعاً پشتشون قرار گرفته…
              و این ترند عجیب (الصاق برچسب “شاهکار”)، امروز خیلی خوب کار می‌کنه؛ به همون دلیل که تو سطر آخر پیامت گفتی…

              HamedRoadieAmir(PC & PS4)zaman80Brainiac(خداحافظ)Razielحسین غزالی
              • عزیز مایی امیر حسین. یه چیزی میگم بین ما و بچه‌های اینجا بمونه. باور کن منم متقابلاً همین احساس رو نسبت به حضورت دارم امیرحسین! بودنت توی گیمفا یه حال و هوای دیگه میده و منم متقابلاً ممنونتم که هستی. ما رو میبره به یه زمانایی که دیگه تکرار نمیشن. به‌هرحال اونایی که همیشه دوست داشتن تا سنگ صبور بازی‌ها باشن و بمونن کم پیدا میشن.
                در ادامه، خیلی ناراحت‌کننده است؛ اصلاً عذاب روحیه که ببینی چه اتفاقی برای دنیای بازی‌ها افتاده و ظرف فقط چندسال، حافظه جمعی تعداد زیادی از گیمرها ریست شده. انگار نه انگار که قبلاً چه روزهایی رو که پشت سر نذاشته بودن و چه بازی‌هایی که ندیدن. فکر میکنم که اون دورانی که فکرش رو میکردیم با بازی‌ها بگذرونیم تموم شده.

                امیرحسین نصرتیHamedRoadieهمسایه ( فن بوی = پنچری )هادی صفائی˝KianAmir(PC & PS4)Brainiac(خداحافظ)ASSADullah
                • خواهش می‌کنم:)
                  درسته که میگن دل به دل راه داره…
                  از خوندن پیامت و دونستن اینکه این احساس رو متقالاً حس می‌کنی، خوشحال شدم واقعا:))
                  آره… و چه دورانی هم بود و شاید، قدرشو اونطور که باید ندونستیم و رسیدیم به اینجا… نمی‌دونم… نمی‌دونم…
                  آره واقعاً همینطوره؛ این حافظه جمعیه ریست شده، اون احساسه دیگه حس نمی‌کنه، متوجه نیست و گاهی حسین، فکر می‌کنم بازی‌ها مکانیکی ساخته میشن و گیمرها مکانیکی هوادارشون میشن… یه بی‌ذوقی، یه تجاری‌محوری، یه حالت خشک خاصی تو فضای گیمینگ حس می‌کنم که دورانی که ما توش بزرگ شدیم، وجود نداشت یا اینطور حاکم نبود…

                  Hamedحسین غزالی
              • دل همیشه به دل راه داره :))
                اما راجع به دنیا هم واقعیتش کم و بیش همینه. راستش رو بخوای امیرحسین این مسئله بازی‌های ویدیویی خودش تحت تاثیر قرارگرفته از بزرگ‌ترهاش. یکم ماواری فقط بازی‌هاست؛ فراتر از ویدیوگیم. قبلاً ممکن بود که اسم این احساس رو مثلاً گذاشت یک نوع نوستالژی اغراق‌آمیز اما هرچی که بیش‌تر آدم نگاه میکنه، میبینه که نه! جدی‌جدی به سرپایینی خطرناکی گرفتار شدیم در دنیای بازی‌ها و بازی‌های دنیا که اگر انسان بساط علم و فهم و درکش رو پربارتر نکنه، شب‌ها کابوس‌های بیشتری میبنه. حالا ممکنه نمسیس باشه، ممکنه لیان اس کندی باشه و ممکنه باشه.
                با این وجود امیرحسین، کسایی که انتخاب کردن سنگ صبور بازی‌ها باشن، تلاش خودشون رو میکنن میدونی.

                امیرحسین نصرتی
                • کاملاً متوجهم… کاملاً هم درک میکنم… اما اینکه متوجه کابوس هایی مثل نمسیس و لیان اس کندی نشی، خودش یه نعمتیه که دوست ندارم ازش برخوردار بشم!
                  من فکر میکنم ما انتخاب کردیم این کابوس ها رو حس کنیم…

                  آره؛ می‌دونم:)

                  حسین غزالی
                • در پاسخ به پیامی که یکم پائین تر بهم دادی:
                  تو هم عزیزی حسین… خجالت زده می‌کنی منو:)
                  اصلاً اغراق نبود حسین؛ میتونی مطمئن باشی من حداقل چهار ساله تو کار اغراق نیستم!
                  وقتی پیامتو خوندم، واقعاً و از ته دلم اون حرفا رو زدم… و نیازی به جبران نیست که حسین! حضورت، وجودت، همین که حواست بهم هست خودش کلی ارزش داره! بعدشم مگه من چیکار کردم اصلا…
                  هووووووم با این پروسه آشنا نیستم… خیلی باید جالب باشه!
                  ای بابا حسین این یه خواهش بود… ولی بزرگی دیگه! همین بزرگیته که انقدر به یاد موندنیت کرده:)
                  منم ممنونتم;)

                  حسین غزالی
            • دیدگاه جالبی بود.
              آیا به نظر شما مبارزه با کرازر یک پیشرفت تمام عیار نیست؟
              این که در کات سینی که مربوط به شروع به مبارزه با یک ترول هست، خشونت کمتر شده و شاهد له شدن دو سه نفر نیستیم را آقای نصرتی یک عقب گرد میدونن، چرا به این پیشرفت های بازی توجه نمیشه؟
              همین چاقو که خیلی ساده از کنارش رد میشید یک المان بسیار کلیدی و جذاب هست
              مبارزه با باس های مختلف هم تغییرات داشتن و بهتر شدن
              در کل شاید نظرات شخصی بگن ریمیک بهتر از اورجینال نیست که من هم احترام میزارم و قبول میکنم
              اما این ریمیک در جایگاه خودش واقعا کاری که کرده کم از شاهکار نیست.
              اگر بازی اورجینال بود بهش نمیگفتیم شاهکار؟
              گرافیک فنی، هنری ، صداگذاری، گیمپلی بازی همش عالیه!
              اگر از زاویه دید یه بازسازی هم بهش نگاه کنید پیشرفت کم نداشته.
              به هر حال من بالاتر شاهکار نگفتم به این بازی اما فکر میکنم بازی حداقل «خیلی خوب» لیاقتشه.

              AlucardbaSoloRoadieAli_pxهمسایه ( فن بوی = پنچری )A C EKratosحسین غزالی
              • من منکر تاثیرات نایف توی گیم پلی نشدم! یک موقع سوءبرداشت نشه باشه…
                اما بله، کات سین ها هم بخشی از تجربه‌ی کلی هستن چه بسا بازی‌هایی به خاطر همین کاتسین هاشون معروفن… پس اگر توی این زمینه، شاهد پسرفت هستیم (که صرفاً له شدن نیست؛ اون فقط “یک” مثال بود) باید بهش اشاره کنیم… همونطور که از نقاط قوتش حرف می‌زنیم!
                و باهاتون موافقم، تا این لحظه بدون در نظر گرفتن نسخه‌ی اصلی، Re 4 Remake بازی خیلی خوبیه…

                Bobysad58Alucardbaهمسایه ( فن بوی = پنچری )Amir(PC & PS4)حسین غزالی
                • یک‌بار دیگه میگم: عزیز مایی امیرحسین. این چیزهایی که گفتی نمیدونم چقدرشون اغراق بود در حق آدمی مثل من اما این رو از من داشته باش که همیشه جایگاه تو برای من محفوظه و خیلی لطف داشتی از قدیم در قبال من و نمیتونم محبتت رو جبران کنم.
                  ولی خواستم بگم که نوشتن از بازی‌ها یه پروسه خیلی عجیب و گول‌زننده‌ایه گاهی. با این وجود وقتی دستور میدی دیگه من حتماً انجامش میدم. چاره‌ای ندارم :))
                  همیشه ممنونتم امیرحسین عزیز.

                  امیرحسین نصرتی
              • صد در صد. من گفتم که دوست ندارم ریمیک رو قضاوت کنم چون یک مشکلی پیش میاد. مشکلش اینه که اصولاً دیدگاه ریمیک و ریبوت و هرچی که اسمش رو بذاریم، با ماهیت بازی ویدیویی به‌عنوان «اثر هنری» تضاد داره. کسی که میاد رزیدنت ایول ۴ رو ریمیک مینه، یعنی اینکه رسماً به اعتبار و اصالت اون بازی اورجینالی که میکامی ساخته هیچ اعتقادی نداره و برعکس حتی اون رو ساقط میدونه. حتی تا این درجه که اون بازی رو «تاریخ‌مصرف گذشته»، ناکارآمد، قدیمی و الا آخر میتونه تعریف کنه با این حرکت. البته روی کاغذ چنین خبری نیست. روی کاغذ ریمیک ساخته میشه تا مثلاً نسل جدید بتونن بازی رو تجربه کنن و دقیقاً همینجاست که تناقض ریمیک شروع میشه.

                قبلاً همه به کپکام گفتند و متاسفانه هنوزم میگن که اینقدر از بازی حذف نکنه. اون مثالی که از کات‌سین لِه شدن گفتید مشخصاً فقط یک مثال بود. مسئله حذفیات توی ریمیک یکی و دوتا نیستند و نبودند. چه در ریمیک رزیدنت ۲، چه در ۳. خیلی از بخش‌هایی هم که اینجا حذف شدن توی چهار، واقعاً واقعاً لزومی نبود که حذف بشن. مثلاً مجسمه سالازار رو میشه براش یک توجیه آورد که بله با این برداشت جدید واقع‌گرایانه ریمیک همخوانی نداره (ولی سوال اینه که اصلاً چرا باید یک برداشت واقع‌گرایانۀ مدرن از رزیدنت ۴ داشته باشیم؟) ولی خب اون بخش اتاق لیزری چی؟ اون اتاق اژدها چی؟ یا خیلی تکه‌های دیگه که انگار برای ذخیره زمان در پروژه حذف شدن.
                درمورد حذف دکمه‌زنی چی باید گفت؟ اینکه دکمه‌زنی دیگه با سبک و سیاق بازی‌سازی جدید همخوانی نداره؟ درحالی که حتی مسئله دکمه‌زنی نه فقط توی چهار، حتی تا قسمت شش هم به‌شکل محسوسی حس و حال متفاوت ژاپنی‌طور گیم‌پلی رو حفظ کرده بود. خیلی از استرس و تنش و تفاوتی که همین دکمه‌زنی ساده ایجاد میکرد، حالا یا با یک کات‌سین سریالی (که خودش رو خیلی جدی میگیره) جایگزین شدن یا اینکه تبدیل شدن به «دکمه‌زنی ناتی‌داگی» که خودش اصلاً حرکت جالبی نیست. حالا دیگه همه‌چیز با یه لگد زدن حل میشه.

                چه‌طور و چرا لئون باید یک انیمیشن مخفی‌کاری داشته باشه به سبک متال گیر؟ شما یادتونه روی رزیدنت ۴ زده باشن مخفی‌کاری؟ این وارد کردن زوری تریپ‌های رایج و متداول جدید بازی‌سازی از این مخفی‌کاری خنده‌آور گرفته تا یک چیز عجیب و غریبی مثل «مراحل فرعی» توی یک بازی که اصلاً برای چنین چیزی طراحی نشده بود، همه و همه گویای این هستند که بازی برای رسیدن به یک گستره جدید از مخاطب جدید در همه بخش‌ها دچار یک نوع «کلی‌سازی» و کلی‌گویی شده تا شبیه به بقیه بازی‌های اکشن و وحشت بازار بشه. نتیجه اینکه کپکام دنبال پول رزیدنت ۴ رو بیشتر گرفته تا مسئله هنری پشت رزیدنت ۴. حتی زحمت آوردن دی‌ال‌سی‌ها رو به خودش نداده توی این نسخه که از روز اول باشن.
                این‌ها تازه همه جدای از مقدار زیاد تغییرات توی دیالوگ‌ها بوده. متوجهم که دلیلشون چی بوده. رویکرد جدید کپکام سمت و سوی جدی‌تر میخواد اما مشکلش اینه که داره این کار رو با یکی از مهم‌ترین بازی‌های مجموعه انجام میده. اگر کسی بازی ویدیویی رو به‌عنوان یک اثر هنری میبینه، و اثر هنری طبیعتاً لحن خودش رو داره، حرف خودش رو داره، دلیل خودش رو داره، اونوقت عوض کردن لحن بازی داره بازی رو عوض میکنه بدون اینکه بگه دارم بازی رو عوض میکنم و همزمان میخواد که بازی همون اورجینال بمونه که این تناقضه.
                صحبت ما اینه که اگر واقعاً میخواستن تا برای شخصیت لئون قوس شخصیتی درست کنند و تبدیلش کنند به یک آدمی که بعد از ماجراهای راکون سیتی از لحاظ روانی خیلی آسیب‌دیده‌تر شده، همیشه این فرصت طلایی رو داشتند برای اینکه توی یک بازی کاملاً جدید، یک لئون پخته‌تر معرفی کنند. مشکل دیگه ریمیک اینه که عموماً بازی‌هایی که واقعاً نیاز دارن به بازسازی شدن، بازسازی نمیشن. چون فن بیس ضعیف‌تری دارند و در نتیجه باید براشون زحمت بیشتری کشید. رزیدنت اویل ۶ خیلی بیشتر از ۴ نیاز به بازسازی داره ولی شهامت بازسازی‌اش وجود نداره. در عین حال که کپکام شهامت این رو نداشت که یک بازی جدید درست کنه و توی اون قوس شخصیتی بده به لئون. نه اینکه با پشتِ پا بره توی میراث هنری که یک کارگردان دیگه، یک بازی‌ساز و شخصیت‌پرداز و لول دیزاینر دیگه مثل شینجی میکامی با زحمت و شب نخوابیدن درست کرده و اتفاقاً قوس شخصیتی لیان رو ازش بگیره! چون با از بین رفتن اون لیان شوخ‌طبع و پرت و پلا گو، دیگه هیچ شخصیتی نمیمونه که بشه بهش قوس و پیچش داد و عوضش کرد. اینطوری همیشه فقط یک لیان میمونه و متاسفانه کارگردان ریمیک حواسش نبوده که درواقع داره فرصت طلایی شخصیت‌پردازی بیشتر رو از لیان میگیره. (برخلاف کریس.)

                درنهایت، باوجود همه این‌ها، ریمیک کپکام ریمیک خوبیه. بازی خوبی هم هست. نمره قبولی رو میگیره. اما ندیدن واقعیت‌ها ظلمه و اشتباست. هم برای شخصی که رزیدنت چهار رو دوست داره و هم برای شخصی که نداره. اگر چپ و راست به همه‌چیز بگیم شاهکار داریم به خودمون آسیب می‌رسونیم. شما میدونستین که توی نسخه اورجینال میشه از پشت درهای چوبی هم مبارزه کرد و مهمات از چوب رد میشن اما توی ریمیک همچین تخریب‌پذیری نداریم؟

                Bobysad58Alucardbaامیرحسین نصرتیHamedRoadie
                • حسین، عمیقاً می‌طلبه روی یه مقاله با همین موضوع کار کنی… فکر می‌کنم کسی مثل تو که هم توانش رو داره، هم عشقش رو و هم درکش رو، چقدر خوب میشه که با قلم و هنر خودش، این پیام ها رو به عده‌ای برسونه… شاید اگر برگردم عقب، خوندن یه مقاله از نویسنده‌ای مثل تو باعث شد دیدگاه من سمت چیزی که الان هست بره و موجب شه چیزهایی حس کنم، که اگر اون مقاله رو نمیخوندم شاید هیچوقت قادر به درکشون نبودم…
                  لطفاً حرفاتو بلندتر بزن حسین؛ مشتقانه منتظر شنیدنشونم…
                  راستی، اگر نوشتی، یه جوری بهم اطلاع بده که از دستش ندم!

                  Bobysad58حسین غزالی
                • “ریمیک ساخته میشه تا مثلاً نسل جدید بتونن بازی رو تجربه کنن”
                  خب با این حساب حذفیاتش برا نسل جدید اهمیتی ندارن چون نسخه اصلی رو تجربه نکردن اصلاً!
                  مشخصاً کسی که اولین باره میره سراغ RE4 به شدت ازش لذت می بره و بهش میگه شاهکار. بازی هم هدف اصلیش همین گیمرهاست.
                  کلاً سازنده های بزرگ مدت هاست به فن‌بیس قدیمیشون اهمیت نمیدن و دنبال پول بیشترن. نمونه‌ش ریبوت God of War که برای بسیاری از طرفدارای قدیمی سری خوشایند نبود اما خب سانتامونیکا ذره ای اهمیت نداد به نظراتشون چون ریبوت به تنهایی بیشتر از کل سری فروخت!

                  AlucardbaHamedحسین غزالی
                • Solo گفت:

                  بحث جالبیه
                  هنوز ریمیک رو تجربه نکردم که ببینم حسی که میگید رو به منم القا میکنه یا نه ولی بنظرم یخورده دارید در مورد ریمیک بیش از اندازه احساسی رفتار میکنید
                  حالا اگر ریمیک کاملا به بازی اصلی وفادار بود و ذره ای تغییر نمیکرد و دیالوگ ها و ریز جزئیات هم همون جزئیات نسخه اصلی بود چی؟؟ مطمئنا اینبار بازی زیر تیغ عدم وجود خلاقیت در بازسازی و صرفا بهتر کردن تجربه بصری میرفت.
                  بار ها گفتم این بازی اصلا نباید با نسخه اصلی مقایسه بشه وگرنه قطعا از جذابیتش کاسته میشه
                  این بازی باید به عنوان یه تجربه جدید و یه بازی جدید که صرفا منابع و هسته اصلیش از نسخه اصلی تامین شده در نظر گرفته بشه، دقیق تر بگم این بازی بنظرم یه دیپ ریمیکه (به این کلمه من درآوردی نخندید مقصود از این کلمه چیزی بین ریمیک و ریبوته)
                  بنظرم خیلی جاهای بازی خلاقیت و نوآوری به خرج دادن که دوستان بالاتر اشاره کردن و واقعا شهامت میخواد و قابل تحسینه و گیم پلی بازی عمیق تر شده(هر چند قبول دارم گیم پلی نسخه اصلی هنوزم فرسنگ ها با منسوخ بودن فاصله داره)
                  در کل بنظرم بازی در این زمینه که کجا به نسخه اصلی وفادار باشه و کجا تغییرش بده تا حد زیادی موفق بوده

                  حسین غزالی
                • خطاب به Ali984:
                  مجبورم به خودم ریپلای بزنم چون دیگه نمیشه ریپلای زد. ببین علی‌جان در پاسخ به حرفت روی کاغذ بازآفرینی بازی برای یک سری مخاطب جدید و حذف کردن مسائل نسخه اورجینال با عقل جور درمیان اما در واقعیت نه.
                  همه میدونن که از این لحظه به بعد، دیگه نسخه اورجینال با هر بینش و خوبی و مزیتی که داشت محو میشه و برای خیلی‌ها، واقعاً برای خیلی‌ها، رزیدنت ۴ میشه رزیدنت ۴ ریمیک و ماجرا تمومه. من بالا هم گفتم که مشکل اصلی با ریمیک اینه که اصلاً بازی ویدیویی رو به‌عنوان یک اثری که اولاً، متعلق به یک زمان و دوره زمانی خاص هستش قبول نداره، و ثانیه اون رو یک اثر هنری نمیدونه. رزیدنت ۴ اورجینال با هر مشکلی که داشت، یک اثری بود با بینش خودش، یک اثر کاملاً خودکفا و جداگانه بود که یک مردی اومد و به‌هرحال براش زحمت کشید. خیلی گاهی اوقات سخته که ببینیم گاهی کارگردان‌ها و گیم‌دیزاینرهای بزرگ حق امتیاز اون بازی‌هایی که روش زحمت کشیدن رو ندارن. این یکی از معایب بزرگیه که میشه توی دنیای ویدیوگیم دیدش. همه دیدن که سر قضیه خروج کوجیما از Konami چی شد. الان هم همین مسئله با میکامی تکرار میشه. کپکام داره فرت و فرت، چپ و راست بازی‌هاش رو ریمیک میکنه بدون اینکه بپرسه آقای میکامی، شما چرا بازی رو اینطوری ساختی؟ آیا رزیدنت ۴ قرار هستش تا یک رسالت مخصوصی رو داشته باشه یا نه؟
                  همه این‌ها هستند. ضمن اینکه حالا حتی اگر هم خیلی از دلایل شاهکار بودن رزیدنت ۴ حفظ شده باشن، و فرضاً همه عالم به رزیدنت ۴ ریمیک بگن شاهکار، بازهم «رزیدنت ۴ ریمیک به همون دلایلی که رزیدنت ۴ اورجینال بازی خوبی بود، بازی خوبی نیست.»
                  منظور این نیست که ریمیک بازی بدیه. نه به‌نظرم ریمیک خیلی بازی خوبیه. اما «به همون دلایل سابق بازی خوبی نیست.» یعنی دلایل خوبی رزیدنت ۴، رسالت رزیدنت ۴، درون‌مایه رزیدنت ۴، دیگه طبیعتاً اونی نیست که قبلاً بود. بنابراین احتمالاً کسی دیگه توجه نکنه که رزیدنت ۴ اورجینال چی داشت.
                  ولی بازی خوبیه، همه هم دوستش دارن، بنابراین قرار نیست این مسئله عوض بشه.

                  فرید𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Bobysad58Hamedامیرحسین نصرتی
                • خطاب به Solo:

                  مجبور هستم تا به خودم ریپلای کنم چون دیگه نمیشه پاسخ داد. خطاب به صحبت شما، باید بگم که اتفاقاً رزیدنت ۴ ریمیک یک «ریمیک عمیق» نیست همونطور که شما گفتید. اگر اینطور بود باید شاهد یک پردازش کاملاً متفاوت بودیم از رزیدنت ۴ که این اتفاق نیفتاده و تناقض از همینجا شروع میشه. شما میگید این بازی رو نباید با نسخه اصلی مقایسه کنیم ولی این بازی همه‌جا داره فریاد میزنه که من رزیدنت اویل ۴ هستم.
                  اگر قرار بود که این بازی با رزیدنت ۴ اورجینال مقایسه نشه، اصلاً چرا ساخته شد؟ تمام سوال و صحبت ما هم همینه که اگر قراره ریمیکی ساخته بشه، یا باید از نسخه اورجینال جلو بزنه و ثابت کنه که نسخه اورجینال اشتباه داشته یا ضعیف بوده، و یا اینکه بره دنبال یک پردازش و زاویه دید متفاوت. کپکام هیچکدوم از این‌ها رو انجام نمیده. حالا با انداختن چهارتا کات‌سین جدید و اخموتر کردن لیان اس کندی هم قرار نیست این پردازش جدید اتفاق بیفته. چون این چندتا تغییر توی کات‌سین‌ها هیچ پردازش جدیدی از داستان رزیدنت ۴ به ما نمیدن. همه‌چیز همون مسئله سابقه. کپکام ظرف رزیدنت ۴ رو کج گرفته که هم از زاویه دید خودش تعادل بین قطار ریمیک‌هایی که خوابشون رو دیده رو درست کنه، هم صدای طرفدارای قدیمی درنیاد.
                  اگر واقعاً میخواست تا یک تجربه جدید هدیه بده به طرفدارای پیرهن پاره کرده رزیدنت و حتی بازیکنای جدید، چرا جزئت این رو نداشت که یک بازی جدید بسازه؟ چرا حتی رزیدنت اویل ۸ رو با فرمول ریسکی موفق رزیدنت اویل ۷ ساخت که برمیگرده به سال ۲۰۱۷. کپکام سال ۲۰۱۷ یک حرکت غیرمنتظره خوب انجام داد و چون دید جواب داد، دیگه خیلی ترسیده تا بخواد به چیزی دست بزنه.

                  فریدHamedامیرحسین نصرتی
                • البته یک چیزی رو اینجا باید اضافه کنم درباره این کامنت‌هایی که ما نوشتیم:
                  امیدوارم لحن صحبت درباره کپکام رو لحن متخاصمانه برداشت نکنید. کپکام خیلی کارهای خوبی کرده توی این چند سال اخیر و یکی از اون‌ها بدون شک تغییر مسیر فرانچایز رزیدنت بوده با رزیدنت ۷ که بدون شک به‌همراه قسمت بعدیش یکی از بهترین‌هاست.
                  ولی گاهی نیمه خالی لیوان رو نگاه کردن هم لازمه برای رسیدن به یک نتیجه بزرگ‌تر: اینکه این روند ریمیک تولید کردن که «جدیدا» کپکام گرفتارش شده، اگر کنترل نشه یا با یک برداشت منطقی‌تر و درست‌تری نگاه نشه، میتونه بعدها دوباره آسیب برسونه نه فقط به سری رزیدنت ایول بلکه به کلیت بازی‌ها.
                  منظور از «ترس کپکام» این بود نه صرفاً حمله به کپکام. ترس تجاری طبیعیه اما وقتی به قیمت آسیب رسوندن به مهم‌ترین شماره‌های فرانچایز و کلیت ویدیوگیم خلاصه بشه، دیگه یکم آزاردهنده میشه.

                  فریدHamed
                • Hamed گفت:

                  ببینید آقای غزالی عزیز تمام حرفاتون رو خوندم و موافقم با شما به نظرم ریمیک کردن یک بازی زمانی باید اتفاق بیوفته که نسخه اصلی ضعیف بوده و تو زمان خودش تکنولوژی اونقدر پیشرفت نکرده که به پتانسیلی که میخواد برسه نه بازی هایی مثل رزیدنت اویل دو، سه و چهار که تو زمان خودشون کولاک کردن و به اون چیزی که میخواستن رسیدن الان این مدل بازسازی کردن ثابت میکنه که یعنی نسخه اصلی ناقص بوده یا مشکل داشته این در واقع توهینه به اون صاحب اثر یعنی شینجی میکامی من قبلا گفتم بازم میگم ریمیک ها و ریمسترها بدرد گیمرایی میخوره که بار اولشونه میخوان تجربه کنن من خودم به شخصه ریمیک نسخه دوم رو نصفه ول کردم و نسخه سوم رو به زور تموم کردم اما واقعا ظلمه به قول شما تا میگیم رزیدنت اویل سه عجب شاهکاری بود گیمرایی که نسخه اصلیش رو تجربه نکردن فکرمیکنن ما منظورمون ریمیکشه رزیدنت اویل چهار هم همینطور یعنی به جایی میرسیم که نسخه های اصلیشون فراموش میشن الان واقعا چرا باید همچین بازی هایی که تو زمان خودشون ترکوندن دوباره بازسازی بشن به والله فقط بخاطر پوله خیلیا فکرمیکنن که سازنده ای مثل کپکام داره بهشون اهمیت میده همیشه گفتم بازم میگم یک فرانچایز نهایت چهار پنج تا نسخه باید ازش ساخته بشه و تو اوج پروندش بسته بشه الان شما نگا بکنید فرانچایزهایی که دیگه شیرشون رو کشیدن بیشتر از ده تا نسخه فرعی و اصلی دارن: رزیدنت اویل، اساسین کرید، کالاف دیوتی، فارکرای و…الان کدومشون غیر از رزیدنت اویل کیفیت سابقشون رو دارن دیگه سازنده ها میترسن ریسک بکنن آیپی جدید درست بکنن نمونش کپکام الان فقط چسبیده به رزیدنت اویل و مانسترهانتر، در صورتی که اون همه آیپی داره که میتونه نسخه های جدید بده یا حداقل ریمیک کنه مثل داینو کرایسیس، مگامن، دویل می کرای یا نمیکنی حداقل آیپی جدید بساز الان همون پرگماتا چی شد یعنی اگر یه روزی دیدید سبک رزیدنت اویل شد نقش آفرینی یا استراتژیک نوبتی و جهان باز تعجب نکنید الان کپکام دیگه هر نوآوری میتونست به این فرانچایز داد از دوربین اول شخص و سوم شخص بگیرین تا سندباکس کردن محیط، تغییرات در گیم پلی از اکشن بگیر تا حالت وحشت بقا امیدوارم هر چه زودتر پرونده این فرانچایز بسته بشه با اینکه اولین فرانچایز مورد علاقم قبل از لست او آس هستش و کلی خاطرات باهش دارم از زمان پلی استیشن وان اما حاضرم این فرانچایز تو اوج پروندش بسته بشه تا اینکه یه روزی کیفیتش مثل کالاف دیوتی و اساسین کرید و امثالش بشه

                  فرید
    • Anti FANBOY گفت:

      نظر شما مورد احترام هست بازی سبک مورد نظر شما نبوده چون طبق چیز هایی که من دیدم زیادی دیگه اکشن شده و اگه بخوای با ذهنیتی که بازی رو قبلاً تموم کردی پلی بدی ممکنه خیلی خوشتون نیاد چون بازی فقط یه سری چیزی ها از بازی اصلی داره 🌹❤️

      خار و مارAmir(PC & PS4)Brainiac(خداحافظ)RazielMincraftامیرحسین نصرتیDĥeebvj⁷Ukl
    • Darklord گفت:

      آره عزیز منم کاملا باهات موافقم ، بازی بدی نیستش اما به نظرم نسخه قدیمی خیلی قوی تر بود

      Amir(PC & PS4)Brainiac(خداحافظ)Razielامیرحسین نصرتیDĥeebvj⁷Ukl
    • با نظرت مخالفم
      برای خیلی تغییرات به نظرم کارشون دلیل داشته و منطقی هم هست
      با اون ساختار قدیمی خیلی از بازی استقبال نمیشد
      واضحا این ریمیک از نسخه اصلی خیلی راحت تر هست، در مقایسه با نسخه اورجینال خیلی گیمر را به چالش نمیکشه که به نظرم دلیلش متفاوت بودن جامعه مخاطب بازی هست
      الان نمیشه خیلی مثل قدیم گیمر را توی بازی ها به چالش بکشید
      کل ویدیو گیم ها به طور عام راحت تر از ویدیو گیم های قدیمی شدند.
      تغییرات بازی را خیلی دوست داشتم، نمی‌دونم چرا شما خوشت نیومده
      مثلا نحوه مردن کرازر و لوئیس را خیلی خوب عوض کردن
      یک قسمت هایی از بازی هم تغییر ندادن که انتخاب درستی بوده

      Roadieهمسایه ( فن بوی = پنچری )ArtanBrainiac(خداحافظ)lastofusWitcher GeraltDĥeebvj⁷Ukl
      • متوجه‌ی “ساختار قدیمی” نمیشم… مگه بازی چقدر از ساختار اصلی بازی فاصله داره؟ صرفاً درجه‌ی سختی؟ چون باقی جریان شبیه نسخه‌ی اصلیه، تغییرات هم اونقدری هسته‌ای نیستن که ساختار رو عوض کرده باشن
        اگر شما متوجه‌ی موردی شدین و من جا انداختم، لطفاً باهام درمیون بذارید (هیچ طعنه‌ی توی پیامم نیست)

        موردی که ازش صحبت میکنم، چالش برانگیز بودن یا نبودن باس ها نیست… درجه‌ی سختی هم نیست… سر تا سر بازی مثال های پراکنده‌ای وجود داره از اینکه توی ساخت اتمسفر و ارائه‌ی هیجان به پلیر، ریمیک نمیتونه در حد بازی اصلی ظاهر بشه… تا اینجا همون دو تا مثالی که زدم، فکر میکنم کافی باشه چون هنوز پاسخی درباره‌ی مواردی که مطرح کردم نگرفتم

        RoadieAmir(PC & PS4)KratosRazielحسین غزالی
      • Artan گفت:

        سلام باهات موافقم کاملا من بشخصه خیلیارو دیدم قدیم مثلا با همون جی تی ای ساعت ها سرگرم میشدن مردم.من چند سال پیش بازی کردم ی بار مرحله هاشو رفتم تموم گذاشتم کنار.دیگ جامعه عوض شده.مردم گرافیکو گیم پلی خیلی مهمه براشون و بازی خیلی سخت باشه ادامه نمیدن.بازی سکیرو رو نمیدونم بازی کردی یا ن من بازی کردم انقد سخت بود واقعا ادامه ندادم دیگ بدم بودم.در عوض روح سوشیمارو بازی کردم خوشم اومد.و خیلی خفن بود.خلاصه اینطوریه دیگ من خودم قبلا اویل ۵و پنج شیش بار تا اخرش رفتم تمومش کردم ولی الان ی بازی بیشتر از ی بار بازی نمیکنم.

    • Hamed گفت:

      ببین دوست عزیز قبلا گفتم بازم میگم ریمیک ها و ریمسترها بدرد گیمرای قدیمی که نسخه های اصلیشون رو تو زمان خودشون تجربه کردن نمیخوره چون شما چه بخوای نخوای تو ذهنت مقایسشون میکنی با نسخه اصلی یک چیز طبیعیه، این بازسازی ها بدرد گیمرای جدید میخوره که واسه دفعه اولشونه تجربه میکنن من خودم به شخصه ریمیک نسخه دوم رو نصفه ول کردم نسخه سوم رو هم به زور تموم کردم اما پشیمون شدم که حتی تجربشون کردم، ببین دوست من هرچیزی تو دنیا نه فقط گیم فقط همون حس اولیه و تجربه اولیس که مهمه و بهت مزه میده نسخه های دوم،سوم و چهارم رزیدنت اویل تو زمان خودشون کولاک کردن خاطراتمون هم رقم زدن اینکه بیای دوباره بازسازیاشون رو تجربه کنی توقع نداشته باش دیگه اون حس اولیه و لذت نسخه اصلی رو بهت بده اگر نظر منو بخوای کلا بیخیال ریمسترها و ریمیک ها شو بزار همون خاطرات نسخه اصلی برات بمونن

      AlucardbaRoadieهمسایه ( فن بوی = پنچری )77P.morgan 𔓙
      • متوجهم… فکر میکنم اگر کامنت‌های من زیر پست های اولیه‌ی RE 4 Remake (به جز دقیقا اولیش) رو مطالعه کنید، متوجه میشید که منم با همین دیدگاه رفتم سراغ ریمیک… منتها بخش هایی که ارتباطی به بحث نوستالوژی نداره، به یه نسخه‌ی سطحی تر تقلیل کیفیت پیدا کرده… البته موارد بهتری هم وجود داشتن که به شخصه لذت بردم…

        red-eyed Banished KnightAlucardbaHamedAmir(PC & PS4)
        • Hamed گفت:

          متاسفانه من کامنت های قبلا شما رو ندیدم دوست من اما حرف شما درسته یه مسئله ای هست اونم اینه که بازی های الان به مراتب راحت تر از قدیم شدن دیگه گیم پلی ها چالشی نیستن اون بازی هایی هم که برپایه معما و پازل ساخته شدن خیلی راحت میشه حلشون کرد نمیدونم بگم مقصر گیمرا هستن که راحت طلب شدن یا مقصر سازنده ها هستن که انقدر بازی ها رو راحت کردن الان شما در مقایسه با نسخه اصلی که میدونم قطعا مقایسه کردی بازی رو میدونی که لیرز اسلحه ها در واقع یه نوع چالش بود راه نرفتن لیان هنگام هدف گیری هم یه نوع چالش بود این باعث میشد گیمر بتونه واسه کشتن گانادوها یا باس ها واسه خودش یک استراتژی بچینه ناسلامتی داریم در مورد رزیدنت اویل صحبت میکنیم نه یک بازی اکشن بکش برو جلو، به جای دوری بر نمیخوره که یکم به گیمرا سختی بدن اون زمان ۸۰ درصد بازی ها سخت بودن چالشی بودن اما الان چی تا میگیم سختی همه اسم سولزهارو میارن خب این اشتباهه بعدم تا یه خورده سختی و چالش میبینن سریع میزنن یوتیوب که ببینن چجوری میشه حلش کرد

          امیرحسین نصرتیAmir(PC & PS4)
    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      والا من الان تازه رسیدم به اشلی کار دیگه نمیزاره بازی رو ۲ یا ۳ روزه تموم کنم ، خب به نظر من از همون اول مشخص بود که بازی اورجینال یونیک بودن خودشو حفظ میکنه این که نسخه ریمیک نمیتونه از نسخه اورجینال جلو بزنه به نظرم نکته منفی نیست ولی به نظرم ریمیک به شدت فوق العاده ساخته شده تا اینجا که رفتم اولا بزرگترین جادوی این فرنچایز باهاشه و اون اینکه دلت نمیخواد دسته بازی رو بزاری کنار و نکات مثبت خیلی زیاد هستن از گانپلی خیلی جذابش تا کرکترا که عالی درست شدن و عمقی که به گیمپلی دادن ووووو حقیقتا من که خیلی دارم لذت میبرم در کنار این لذت زیاد اون تجربه فراموش نشدنی نسخه اورجینال هم کاملا save برام مونده ، به نظرم دوست داشتن نسخه اورجینال نباید بزاره از این بازی لذت نبریم مثلا اون ترول تو نسخه اورجینال خیلی یونیک بود من تو نسخه ریمیک اون حس اورجینالو نگرفتم اما موضوعی که هست ترول نسخه ریمیک هم تجربه بدی نبود در نوع خودش مخوف هم بود، شاید برگرده به این موضوع که من نخواستم از اول این بازی رو با نسخه اورجینال قیاس کنم و براش یک هویت جدا در نظر گرفتم ، فک کنم کار درستی کردم. شما اشلی رو نگاه کن انگار اشلی نسخه اورجینال رفته سالن زیبایی، چشم نخوره چه بزرگ شد تو این ۱۸ سال 😂

      AlucardbaRoadieAli_pxامیرحسین نصرتیDĥeebvj⁷Ukl
      • از نکات جالب این که اگر سعی کنید با تیراندازی به دریاچه اون نهنگ معروف رو بکشید در یک کات سین جالب اون نهنگ عصبانی میشه شما رو می‌کشه.
        در یکی از مراحل داخل کاخ، یکی از دشمنان شما یه اهرم رو فشار میده و بین شما و ادامه مسیر فاصله میندازه، از نکات جالب این که قبل رسیدن به محل پخش کات سین اگر مین پرتاب کنید اونجا، اون دشمن شما به اهرم نمیرسه و زودتر میمیره ، مسیر بازی راحت تر میشه🤣
        تو مرحله مبارزه در روستا اوایل بازی، به یه پشت بام برید و به ناقوس کلیسا تیر بزنید، دشمنان ولتون میکنن بدون مبارزه مرحله رد میشه.
        میدونستی میشه کوکتول مولوتوف رو هم با چاقو دفاع کنید؟

        AlucardbaAli_px77🤘Mohsenj74
      • یه چیزی رو درباره‌ت خیلی دوست دارم محسن، و اون اشتیاقیه که همیشه برای بازی کردن نشون میدی… نمیدونی چقدر این شوق خالصانه‌تو دوست دارم:)
        متوجه‌ی صحبت‌هات هستم، و اتفاقاً نظرمون خیلی شبیه همه! منتها من فقط از ضعف‌ها گفتم تا ببینم کسی متوجه شده یا نه وگرنه منم از ترول و اکثر جاها بدم نیومد و اتفاقا از ریمیک لذت می‌برم!
        آره حتی اشلی هم بزرگ شده:)))

        Alucardba🤘Mohsenj74
    • نسخه چهارم متاسفانه متعصب سرش زیاده شخصا به نظرم حتی نسخه اصلیش هم به جزء اون زمینه دوربین Over Shoulderش از نظر ترسناک بودن و پازل ها یه عقب گرد کامل برای سری بود

      AlucardbaRoadieXERXES
    • MIRAS گفت:

      بنده نه نسخه اورجینال بازی. کردم نه تا قبلش رزیدنت اویل بازی کرده بودم
      ولی تا اینجا کار که اتفاقا همین قسمتیم که شما هستید بله به بهش نمره کامل میدم و نهایت لذت دارم میبرم

      Alucardbaامیرحسین نصرتیS
    • Artan گفت:

      بهت برنخوره من نسخه اورجینالو دوسال پیش روی پلی ۴بازی کردم افتضاح بود.یعنی گیم پلی ک فاجعه اصلا نمیشد بازی کرد نمیدونم قدیم چطور شما بازی میکردین گرافیکم ک اشغال.خب شاید تو زمان خودش نسبت ب بازیای اون موقع خفن بوده نمیدونم

      Amir abdoliAlucardbaWitcher Geralt
    • گاملا بهات موافقم اقای نصرتی
      نمیدونم چرا چنین حذفیاتی بایستی داشته باشه !!من که فکر میکردم نهایت یه باس فایت ازش حذف شده بود که جای نگرانی نبود ولی این همه حذفیات غیر قابل قبوله ای کاش مرحله جزیزه حذف میکردن بجای این همه حذفیات
      بنظرم معرفی مندز به لیان توی نسخه اصلی برای بار اول در دهکده خیلی با ابهت کار کردن هم صداش و هم دیالوگ های مندز خیلی خاص یونیک بود کلا معلوم بود کل دهکده از این مرد مرموز حساب میبرن با این حال
      امیدوارم باس فایت Verdugo مثل نسخه اصلی ترسناک سخت چالش انگیز استراس‌زا باشه توی نسخه اصلی هیچ موقع نتونستم پشت سرم نگاه کنم از بس سریع بود بیرحم بود بنظرم باس فایت به مراتب بهتری از سالازار بود از طراحی مرحلش گرفته تا معرفی ترسناک verdugo

    • احسان گفت:

      واسه منم ۲۰۰۵ re4 بهترین بازی عمرمه ،ولی سازنده ها کم کاری نکردن ،خیلی از دیالوگ های رو تو زمان الان نمیشد استفاده کرد باید کپکام حذف میکرد ،منم دوست داشتم وقتی ال گیگانته از بیاد چند تا گانادو بکشه یا چشم مندز رو باز هم ب عنوان کلید استفاده کنیم ولی کپکام نمیتونه بازی بسازه ک فقط ب مذاق پلیر های قدیمی re4 خوش بیاد میخواد پلیر جدید جذب کنه و بیشتر بفروشمه و منم بهش حق میدم همه جا هم نباید کپی پیست بازی قدیمی رو بکنن، ،dlc ایدا هم میگن کوتاه نیست ،ی هفته دیگه هم مرسنریز میاد ، باهات موافقم ک ب پای re4 اوریجینال نمی‌رسه ولی نسبت بازی های الان دیگه شاهکاره

      امیرحسین نصرتی
  • Master blade گفت:

    اسپم
    ابرشاهکار لست اف آز در پلتفرم pc توسط متاکریتیک مورد تقدیر قرار گرفت و امتیاز بالای ۶۰ اعطا گردید

    اگه اون دو تا سایت سونی فن ۷۰ نمیدادن شاهد متای واقعی بازی می‌بودیم 🤣
    تا چند وقت قراره جای سایبرباگ رو تو اصطلاحات بگیره

    AlucardbaA C Eفراستی ورژن 2marioهمسایه ( فن بوی = پنچری )RoyalknightLove Gamesilent-manMincraftEzio Auditore da Firenzemore
  • Alifz گفت:

    من قیمت دو میلیونی RPG رو باگ میبینم 😐 دفعه سومه دارم بازی رو میرم پولم تازه شده ۱/۵ (البته همه اسلحه هامم فول آپگریده)

    AlucardbamarioRoadieهمسایه ( فن بوی = پنچری )RoyalknightBrainiac(خداحافظ)🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉77MincraftSepehrmore
  • کوروش گفت:

    بازی فوق العادس… واقعا بازیه
    ولی تورو خدا اون سیستم دوربین رو عوض کنید fps رو قورت میده غیر قابل استفاده میشه
    همه rtx 40 ندارن که

    Brainiac(خداحافظ)Mincraft
  • یا موسا.
    اگر اینطور باشه پس اون بنده خدایی که حواسش نبوده و این نکته رو یادش رفته بوده چه خاکی باید به سرش بکنه.
    حالا خدایا نسخه کرکش نسخه درست و درمونش باشه که تمام چیز هاش درست باشه وگر نه باید بجای اینکه حواسم همش به باس فایت ها و گنادو ها باشه باید به این باگ باشه.
    خوبه این باگ توی باس فایت ها نبود وگرنه یک باس فایت نامرئی داشتیم که همش داشتیم ازش دمج می خوردیم.

    همسایه ( فن بوی = پنچری )RoyalknightBrainiac(خداحافظ)DanialRanjbarzadehMincraft
  • xd:کاش یه کاری میکردن بعد به دست اوردن ایتم کلیدی اگه از چاقو استفاده کنید این آهنگو پلی کنه.
    oh no/oh no/oh no no no no no

    همسایه ( فن بوی = پنچری )Brainiac(خداحافظ)Love Gameten reasons why you are a noobMincraft
  • God of game گفت:

    این ریمیک ضعیفترین ریمیک از بازی اصلی بود بازی خیلی کوتاه شده باسها طراحی ضعیفی دارن و نسبت به اوریجینال حتی مکانی که باهاشون رو در رو میشی ضعیفتره ماموریت های فرعی بازی به شکلی بدی طراحی شده و اصلا حس چالش و لذت دنبال رو نداره بسیاری از معماهای بازی اصلی حذف یا جایگزین ضعیفی دارن گرافیک بازی همون اوایل خوبه بعد از دهکده کیفیت بافت کاملا پایین میاد اون قسمت لونه حشرات واقعا مزخرفه و اصلا حس خوبی نداره بر خلاف نسخه اصلی که معمای نور داشت اون بخش ترن سواری رسما مزخرفترین بخش بازیه انگار وارد شهر بازی شدی که باید ترن کنترل کنی در حالی که بازی اصلی تو این بخش چالشی و موفق تر بود اون سالازار مزخرفترین طراحی رو بین باسها داشت به قول اون دوستمون چشم باس اصلی به درد نمیخورد برا من بشدت بازی ضعیفی بود و بنظرم اویل ویلیج باز از این بهتر بود و نظرم رو میگم بهترین ریمیک اویل همون شماره ٢ بود که واقعا اتمسفر عالی داشت اویل ۴ ریمیک بیشتر شبیه ولفنشتاینه تا اویل

    Witcher GeraltWalleR MaNxbox.homemarioA C Eهمسایه ( فن بوی = پنچری )Aiden pearceSten reasons why you are a noobsilent-manmore
  • Aiden pearce گفت:

    خوشحالم که بازیو روز اول نگرفتم
    کمی صبر میکنم مشکلاتش تماما حل بشه بعد میرم
    یادمه سر متال گیر سالید ۵ هم اینطور اتفاقاتی افتاد

  • GrandWarden گفت:

    چقدر به موقع. همین الان رسیدم به چپتر ۱۲!
    خدا رو شکر یدونه سیو دیگه برای آغاز چپتر ۱۲ دارم.

  • واقعا خیلی بده که همه پیشرفت هاتو از دست بدی

  • A C E گفت:

    اکثرا بازی و گذاشتید رو حالت آب خوردن رفتین خوب این و که زدم اینم که قبلا بیست بار کشتمش ای بابا اینجارم که بلدم … به وللله رو حال نرمالش با کلی صرفه جویی و نایف کردن تو اخر هر کپچر کلا ۵ تا تیر پیستول میموند حتی اون جا که باس با توپ دروازرو میشکستی واسه زدن سنگا که بزنم بره بالا تیر نداشتم بزنم . بازیو از چکپوینت شروع کردم . بالای ۲۵ ۳۰ بار اوریجینال و پلی دادم باز سر اشلی و سوسول بازیش فشاری میشم . والا منم رزیدنت ایول ۴ بهترین بازی عمرم بود و عاشقشم به نظرم به عنوان ریمیک عالی بود قرار نبود توش انقلابی شکل بگیره ژاپنی ها به خود شاهکار اصلی اعتقاد دارن و میدونن قرار نیست از یه شاهکار اوریجینال یه ابر شاهکار درارن اصن هدفشون این نیست اینو تو اقتباس انیمه ها از مانگاها میبینیم .

  • خوبه خداروشکر هنوز پول نداریم بازیشو بخریم پیشروی کنیم

  • Artan گفت:

    سلام دوستان.من نسخه اصلی رو قدیم بازی نکردم ب دلایلی ولی چند سال پیش چون تعریفشو خیلی شنیدم نسخه اورجینالشو ک برای بازی روی پلی ۴بهینه شده بودو بازی کردم واقعا حالم بهم خورد حالا بعضیا بهشون بر نخوره ولی اصلا نتونستم بازیش کنم گیم پلی فاجعه گرافیکم ک صفر.ولی خب…شاید تو زمان خودش خیلی خوب بوده نمیدونم ولی من بشخصه گرافیکو گیم پلی خیلی برام مهمه اینم هنوز تجربه نکردم شاید ماه دیگ.راجب اویل ویلج هم من باش حال نکردم ترسناک نبود مثل نسخه ۸و اصلا جذاب نبودو نتونستم باش ارتباط برقرار کنم.بنظرم نسخه ۸خیلی ترسناکو خفن بود ولی ویلیج ن اصلا.بالاخره هرکی سلیقه خاص خودشو داره.

    بیگ اسموک
    • شما نسخه ی hd رو احیانا بازی کردی
      اون نسخه نسخه ی تقریبا ریمستر شده ی پلی ۲ بود
      نسخه ی پلی دو مال زمانی بود که پلی استیشن ۲ داشتیم

      نسخه ی hd همون انیمیشن ها و گیمگلی رو ارائه میداد بعلاوه ی یه گرافیک بهتر..

      شما اصلا اون بازی رو نباید بازی میکردی!
      چون اون نسخه فقط برای طرفدارها ساخته شده بود!

      اگه میخوای رزیدنت اویل به روز با گرافیک و انیمیشن ها عالی و بروز بازی کنی باید نسخه ی ریمیک رو بازی کنی!

      اون نسخه ای که شما بازی کردی یه نسخه ی گرافیک بالاتر از نسخه ی نسل ششم بوده که اصلا قابل مقایسه با بازیهای ps4 نبوده!

      حتی گرافیکش در حد بازیهای نسل ۷ هم نبود بنظر من!

      این ریمیک رو اگه دستگاهشو داری بازی کن
      این کلا یچیز دیگست
      همه چیزش نسل نهمیه

      بیگ اسموک
  • Dante گفت:

    من ۳ بار تا آخر رفتم همچین باگی ندیدم

  • این باگ از کل خود گیم ترسناک تره که🙁🗿

    بیگ اسموک
  • Unknown گفت:

    خب چه عجله ای بود؟باگ های بازی رو برطرف میکردید حالت The Mercenaries هم اضافه میکردید بعد بازی رو انتشار میدادید

  • Solo گفت:

    سطح مشتری مداری و دغدغه….
    چقد این کپکام خوبه

    حالا یکی هم بازی منتشر میکنه بعد میبینه عه اصلا اجرا نمیشه، میاد با افتخار اعلام میکنه از مشکلاتش مطلعیم!!

  • WalleR MaN گفت:

    الان من یه باک خیلی بد خوردم…
    اکه اشتباه نکنم توی چپتر ۱۳ داشتم از یه راهی دنبال اشلی میرفتم که چوب ها شکستن و منم افتادم
    وقتی که ادامه رو زدم رفت دوباره روی چپتر ۶ !!
    فشار چیه دارم می‌رقصم

  • احسان گفت:

    آقا این باگ واسه ابتدا چپتر ۱۲ فقط و فقط

    بیگ اسموک
  • saamaan گفت:

    سلام من به ای باگ خوردم تو قسمت ۸ بازی دیدار با ایدا قسمت سینماتیک صدا قطع میشه بعد پیغام از اول بازی رو دان کن میده بازی هم از اول دانلود کردم بازم همونطور شد.من الان دقیقا باید چکار کنم خدایی ای چ باگیه اخه تو خلقت خدا هم ایجو باگی نداشتیم اصلا تو ای همه سال بازی کردن اول باره با ای مدل باگ من برخورد کردم.

  • ..Empty گفت:

    خداروشکر به این باگ نخوردم

هشدار: باگ خطرناک Resident Evil 4 Remake تمام پیشروی‌های‌تان را نابود خواهد کرد