سازندگان Resident Evil 4 Remake پیرامون بهرهگیری از قدرت کامل PS5 صحبت میکنند
اعضای کپکام (Capcom) در مصاحبهی اخیر خود که در وبلاگ پلی استیشن منتشر شده است، به بهره از ویژگیهای مختلف پلی استیشن ۵ در ساخت Resident Evil 4 Remake پرداختند.
این عنوان به چند دلیل حائز اهمیت است. نخست آنکه بازسازی محبوبترین نسخهی مجموعه است که پیشتر به پلتفرمهای مختلف پورت شده بود تا افراد پرشماری که خواهان تجربهاش بودند، به این امکان دست یابند. این نسخه حتی زمانی که نسخههای اصلی Resident Evil در حال ساخت و عرضه بودند نیز برای پلتفرمهای مختلف پورت میشد. دوم آنکه یکی از پلتفرمهای مقصد بازی کنسول پلی استیشن ۵ است؛ بنابراین، نسخهای از بازی را شاهد هستیم که وجودش در سیستمهای نسل پیشین ممکن نبود.
شرکت کپکام در وبلاگ پلی استیشن دربارهی جزئیات بهرهگیری تمام و کمال از ویژگیهای پلی استیشن ۵ و چگونگی دریافت چنین نتایجی که هواداران بازی را به وجد آورده است، سخن گفتهاند.
یاسوهیرو آمپو (Yasuhiro Ampo)، کارگردان بازی، به سرعت بالای این کنسول در پردازش دادهها اشاره میکند و میگوید:
سرعت بالای پردازش داده این امکان را فراهم میکند که بازی بتواند از پس پردازش حجم بزرگی از asset های موجود بر بیاید و در عین حال، تصویری باکیفیتتر و مدت بارگذاری کمتری را نتیجه دهد. ترسِ گیرا یکی از مهمترین عناصر مجموعهی Resident Evil است؛ بنابراین، قطع نشدن ارتباط بازیکنان با گیمپلی بازی، حتی در مواقعی که صحنه عوض میشود، بسیار سودمند است.
یاسوهیرو آمپو
گفتنی است که سازندگان این مجموعه در گذشته محدودیتهایی داشتهاند، اما با پلی استیشن ۵ میتوان گفت که محدودیت چندانی برایشان باقی نمانده است. دیگر فردی که مثالی مشابه را شرح میدهد، مدیر صدای بازی است. به گفتهی او، سازندگان با استفاده از ویژگی صدای سهبعدی پلی استیشن ۵ توانستهاند صداهایی پویا و چندلایه خلق کنند که حواس شما را، حتی زمانی که موسیقی در حال پخش نیست، همواره معطوف به بازی نگه میدارد. هدف آنها غرق شدن بازیکنان در تجربهی بازی بود که به آن دست یافتند.
هیروفومی ناکائوکا (Hirofumi Nakaoka)، کارگردان هنری بازی، نیز به استفاده از قدرت گرافیکی پلی استیشن ۵ به جهت نمایش هرچه بهتر جزئیات جهان بازی و عدم نیاز به تاریک کردن صحنهها پرداخت.
در عین حفظ تفاوتهای هر کدام از مناطق موجود در بازی Resident Evil 4، که از ویژگیهای مهم بازی اصلی محسوب میشود، هر منطقه را به فراخور توانمندیهای پلی استیشن ۵ بهروز کردهایم تا بازیکنانن بتوانند، برای مثال، تنهایی هولناک گشت و گذار در روستای اروپایی تکافتاده میان جنگل را به خوبی احساس کنند.
هیروفومی ناکائوکا
سازندگان موفق شدهاند با استفاده از نور و سایه تمامی محیطهای بازی را واقعگرایانه و ترسناک کنند. Resident Evil 4 Remake هرچه نباشد، نشاندهندهی آن است که اگر گروه سازندهای مناسب از ویژگیهای پلی استیشن ۵ بهره ببرد، چه نتیجهای رقم میخورد. این عنوان هماکنون برای رایانههای شخصی، پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس سری ایکس/اس در دسترس است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
واقعا منتظر پلی دادنشم😍من دو نفر از دوستام بازیو تموم کردن رو ps5، حرفی از باگ نزدن، بازی رو هم دوست داشتن
واقعا هم تجربه نابی خلق کردن ، دم مارک سرنی خیلی گرم با کنسولی که طراحی کردن، تقریبا بازیسازی نیست که پلی استیشن ۵ رو تحسین نکنه 👏🍺
هر دو کنسول یکی هستند زیاد جوش نزن
پلی استیشن ۵ عشقه
اخه تجربش تو سیریز اکس خیلی فرق داره و چون مارک سرنی اونو درست نکرده خوب نیست
مارک سرنی اگه یه ذره کوچکترشم میکرد خیلی خوب میشد
ولی با تمام این فن بازی ها الان به منم پول بدی از پلی ۵ تحسین میکنم و یا حالا روابط پشت پرده ای که سونی دوس نداره زیاد راجع بهش صحبت شه
تو مگه به سونی نمیگی گدا پس چطوری به کل صنعت گیم به قول خودت پول میده ؟! هر پیشرفتی میکنه پول داده پول داده مگه پول باباتو داده آخه
خوب چه فرقی داره الان از لحاظ performance روی سیریز ایکس؟
اره هنوزم گداس چون هی پول خورد جمع میکنه میده به کپکام و اسکوعر اینیکس که از این حرفا بزنن براش
نکنه اندرو تیت گیمفا هستی اومدی راز های سونی رو برملا کنی ؟ شایدم یه بچه ۱۰ ساله فوقش ۱۱ که با گوشی میاد یسری شعر میگه میره
از امکانات دوال سنس به خوبی استفاده شده؟
نشنیدم چیزی. اگه بله، بهش بپردازید.
در ضمن لطفا یه مقاله راجع به تفاوت درجه های سختی بازی تهیه کنید.
خیلی موضوع خوبیه
بررسی دیجیتال فاندری رو که نگاه میکردم 4k با ریتریسینگ روشن میتونست تا حدودی ۶۰ فریم اجرا کنه که تقریبا تا ۴۷ ۴۸ فریم نهایتا پایین میومد و اکثر اوقات بالای ۵۰ فریم بود و تازه اگه hair strands رو فعال میکردی تا ۴۳ فریم پایین میومد که با vrr میشه به ۶۰ فریم قفل حتی تو جاهای شلوغ رسوند
پس الآن فهمیدیم کنسول های نسل نهمی(غیر از سری اس) میتونن بازی ها رو 4k 60fps با ریتریسینگ اجرا کنن فقط بهینه سازی خوب میخواد
اما بعضی از دوستان میگفتن نه فقط باید کنسول میان نسلی بیاد(خودمم دوست دارم میان نسلی بیاد ولی همین ها هم خوب اجرا میکنن)
یه سوال سری اس فورکی نداره؟ پس چرا رو جعبش مینویسه 4k support؟؟
تا اونجایی که من یادمه موقع معرفیش اعلام کردن نهایتا ۱۴۴۰p اجرا میکنه و بعید میدونم بتونه ۴k اجرا کنه مگر اینکه چکربورد باشه(رزیدنت رو هم فکر کنم ۱۰۸۰ اجرا میکرد رو حالت رزولوشن)
به خاطر همین هم نمیخواستن که روی ps4پورت بشه والان گزارش هایی که از نسخه ps4به بیرون اومده ،کاربران ps4بسیار ناراضی هستن از کیفیت بازی در این کنسول.
کیفیت تکسچرها اصلا تعریفی نداره و خوب نیست و باعث لطمه زدن به تجربه بازی شده.
نباید به کپکام ایراد گرفت چون این کنسول(ps4)مال ۱۰ سال پیش هست و با قدرت پردازشی حدود ۲ترافلاپسی این کنسول،واقعا سخته که بخوای معجزه کنی.
حالا خوبه برای ایکس باکس وان عرضه نکردن که کلا نابود میشد
هر کی گفته دروغه
من دارم دیگه
زیاد به حرفشون گوش نکن
من یکی از دوستام روی ps4 بازی میکنه گفتش داداش برای تو هم تکسچر ها دیر لود میشه یا فقط مشکل ps4 هستش. بررسی دیجیتال فاندری رو که نگاه کردم دیدم نه واقعا مشکل داره تازه اونم روی ps4 pro چه برسه به نسخه ی معمولی
فکر کنم روی ps4 بازی با ۹۷۴p گفتن اجرا میشه و فریم هم فکر کنم بین ۲۵ تا ۴۰ فریم بود
من مقایسه هاشو دیدم
فرقشون فقط تو رزولوشن و جزئیات بود
زیاد فرقی نداشتن
من خودم بازی رو توی PS4 تموم کردم، بله دستگاه نمیتونه به خوبی بازی رو اجرا کنه و بافت های بازی با تاخیر لود میشن البته نباید از PS4 یا کاپکام ایراد گرفت دستگاه مال ده ساله پیشه، اما بازی در فضا های کوچیک خیلی بهتر اجرا میشه
دمشون گرم هر کنسولی که به بهبود کیفیت بازی کمک کنه دمش گرم داره چه پلی استیشن چه ایکس باکس .
وقتی روی ps4 هم اومده و میان نسلی حساب میشه بهرهگیری از قدرت کامل PS5 دیگه چه صیغه ای هست؟
گیمی که روی ps4 اومده بدون شک توسط سخت افزار نسل قبل محدود شده و هیچوقت نمیتونه از سخت افزار نسل بعد استفاده کنه
این بازی برخلاف بازی هایی مثل گاد و هورایزن که روی ps4 درست شدن و برای ps5 نسخه ی بهتری عرضه کردن، این بازی میشه گفت برای نسل ۹ درست شدن و با پایین آوردن تکسچر ها و فریم روی ps4 عرضه کردن
این بازی فقط و فقط بر روی اکس باکس از سخت افزار نسل نهم استفاده کرده چون روی اکس باکس کاملا نسل نهمی هست و برای اکس باکس وان عرضه نشده ولی روی پلی استیشن میان نسلی هست و توسط سخت افزار ps4 محدود شده
برید مقایسه ها رو ببینید زمین تا آسمون تفاوت بین نسخه پلی استیشن و اکس باکس هست
روی پلی استیشن انگار همون نسخه اصلی ۲۰۰۵ هست از بس گرافیکش پایینه ولی روی اکس باکس کاملا ریمیکه
من نمیدونم چرا کسی تو رو بیرون نمیکنه
احمق بنظرت چرا برای ایکس باکس وان عرضه نکردن
چون تفلکی قدرتش اینو نمی کشید از بس که ضعیف بود
بعدشم مقایسه ها مثه روز روشنه ps5 از همه عملکرد بهتری داره و حتی گرافیکشم بهتره
طبق بررسی دیجیتال فاندری بازی روی حالت فریم ریت روی ایکس باکس ۱۸۰۰p و روی ps5 ۱۹۴۰p اجرا میشه و روی حالت رزولوشن هر دو ۴k هستن و فریم ریت هم در هر دو حالت(چه با ریتریسینگ روشن چه خاموش) روی ps5 بیشتر و پایدارتره. لودینگ بازی روی ps5 هم کمتره
دیگه چی
توسعه دهنده های زیادی PS5 رو تحسین کردن و این خودش نشون میده همچی به قدرت سخت افزاری روی کاغذ نیست. ترافلاپس فقط یه عدده
الان یکسری جعبه فن میان میگن سونی پول داده
به نظر من عرضه بازی ها برای پلی استیشن ۴ ، واقعا تاثیر بسزایی روی کیفیت نسخه پلی استیشن ۵ نداره نمونش همین خبر
بابا اگه خود سازنده ها درست بهینه کنن حتی تا ۵ سال دیگه هم می تونه بازیا بین نسلی باشه بدون اونکه ضربه محسوسی به کیفیت نسخه نسل جدید بخوره !
اگه امثال سونی و مارک سرنی نبود گیمرها مخصوصا در ایران بایستی هزاران دلار خرج خرید سیستم و کارت گرافیک (که بعد از گذشت چند سالللللللللل منسوخ و ریسک عدم عرضه ی درایور از جانب سازنده چیپ پردازنده ی گرافیکی رو جان میخریدند) میکردند تازه هر دو سه سال یک بار کارتشون رو باید عوض کنن
(اگه بتوننننننننننننننننننننننننن)
حرفت هم درسته هم غلط. اینکه کنسول واسه گیم هست خیلی خوبه که با یه قیمت خوب میتونه طرف بازی کنه. ولی اون عدم عرضه درایور و اینا که میگی حداقل واسه ای ام دی میدونم اینجور نیست الان کارت rx570 اخرین ورژن هم براش میادو جالبیش اینه توی هر اپدیت پرفرمنس بهتر میشه. کارت مال ۶ سال پیشه ولی هنوز روی یکی از سیستما داره راحت بازی های esportرو بالای صد فریم اجرا میکنه روی ۱۰۸۰. تقریبا هر بازی هم که روش نصب کردم با فریم ۶۰ راحت میشه با کیفیت خوب بازی کرد
واقعا خنده دار که از این ور به ستایش پلی استیشن ۵ میپردازن و از اون ور این بازی متاسفانه مشکل رزولیشن و تاری تصویر چه در حالت کوالیتی و چه پرفورمنس داره نصف بیشتر باز رفتم دریغ از یه اپدیت که مشکل برطرف بشه بازی دد اسپیسم دقیقا مشکلی شبیه به همین بازی داشت ولی تیم سازنده خیلی سریع واکنش نشون داد و درستش کرد از اون ورم ما بازی هایی داریم که رزولیشن فوق العاده ای داشتن که گرافیکشون خیلی بیشتر از رزیدنت اویل بوده چرا باید بازی با این مشکل بدن بیرون برام سوال؟ وقتی دیجیتال فاندری تو ۲ بررسی خودش به این مشکل پرداخته خودشون این مشکل ندیدن که قبل عرضه برطرفش کنن ؟؟
من موندم چرا همه در مورد استفاده حداکثری از قابلیتهای پی اس ۵ حرف میزنن اگه به سخت افزار باشه که بحرحال ایکس باکس ی کوچولو قوی تره
من حسم میگه از مصاحبه ها برای ایکس باکسم هست ولی گیمفا ی طرفه فقط مصاحبه های مربوط به پی اس ۵ پخش میکنه
( رو کاغذ قوی تره) بخاطر معماری ps5 که اینجوری بازی ها خوب اجرا میشن
ربطی نداره
نسل ۷ هم ps3 به مراتب از ۳۶۰ قوی تر بود ولی بازی ها روی ۳۶۰ بهتر اجرا میشدن
وجود سری اس و همینطور رم که به ۲ بخش تو هر دو کنسول ایکس باکس تقسیم میشه باعث این اتفاق میشه(هر چند سری اس کمتر، بیشتر به خاطر رم هستش)
نسل هفت کجا ps3 قوی تر بود
برو سرچ کن هم رم ایکس باکس قوی تر بود هم پردازنده
بد اجرا می شد چون نمی تونستن روش خوب بهینه سازی کنن
با این حال نسل هفت زیاد تفاوت نداشت از لحاظ گرافیک
لود بازی بهشدت بالاست انگار احساس کردم یکی از استودیو های سونی بازیو ساخته شایدم بهتر حتی و استفاده از دستش نمیدونه چرا ذکر نکردن اما اونم عالی اسنفاده کردم همه قدم ها و اتفاقات محیط حس میشه مخصوصا بارونش منو یاد استرو پلی روم انداخت
من امتحان کردم ببینم چقدره لودش برگام ریخت
فقط ۴.۵ ثانیه
دیشب شروع کردم به تجربش در یک کلام بینظیره
رو حالت استاندارد ۱۰ساعت۳۶دقیقه تمام
دوستان من اصلن صدای سه بعدی رو حس نمیکنم ، با هدست پالس 3D هم بازی میکنم تمام اپشنهای 3D هم روشنه ، حتی اگه دقت کنید من از چند مدت پیش نسبت به صداگذاری بازی انتقاد کردم ، واقعن کسی هست اینجا با هدست پالس 3D اویل و بازی کرده باشه و بگه چجوریه تجربش ؟
سازنده فک کنم چیزی مصرف کرده گرافیک بازی کامل نسل هشتمی هست اصلا اون انقلاب گرافیکی اویل ۲ ریمیک رو نداره در کل بازی خوبیه ولی اویل ۲ به معنای واقعی از این بهتره