نمرات مجله EDGE به بازیهای ماه مارس ۲۰۲۳
سرانجام شمارۀ جدید مجلۀ EDGE منتشر شد و همانطور که انتظار میرفت، نقد بازیهای عرضه شده طی ماه مارس در این شماره به نگارش در آمدهاند.
در ادامه نمرات اعطا شده از سوی EDGE به بازیهای ماه نوامبر را مطالعه میکنید:
Resident Evil 4 Remake – 8/10
Wo Long Fallen Dynasty – 8/10
Tchia – 7/10
Wild Hearts – 6/10
Octopath Traveller 2 – 7/10
Company of Heroes 3 – 8/10
Bayonetta Origins: Cereza And The Lost Demon – 7/10
Horizon: Call Of The Mountain – 8/10
Song In The Smoke Rekindled – 7/10
Scars Above – 5/10
Storyteller – 7/10
Backbeat – 7/10
King Of the Castle – 6/10
Kirby’s Return To Dreamland Deluxe – 7/10
Blanc – 4/10
نظر شما در مورد نمرات اهدا شده به عناوین مختلف ماه مارس توسط مجلۀ EDGE چیست؟
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
نظرات
خیلی سختگیرانه نمره داده
معلومه موشکافی قشنگ بازیا رو
Tchia هم فوق العادس
کلاً مثل اینکه سطح استانداردش برا نمره دادن با بقیه مجلات و رسانه ها فرق داره.
جاهایی این سخت گیری ها لازمه…ما داریم نقد میکنیم؛ نه صرفا تمجید😉
بعدشم وقتی به ایول۴ ۸ داده
هر سایتی دلایل خودشو داره و باید خوب بررسی کنی به دور از تعصب و با توجه به تجربه خودت از بازی و ایراداتی که توسط سایتا وارد شده تصمیم بگیری تا چه حد به اون نمره داده شده نزدیکه
اگه بخوایم تعصبی نظر بدیم و یا نقد ها برامون مهم نباشه که اوضاع فرق میکنه کسی که نمرات متا براش مهم نیست
از نقاط ضعف چشم پوشی میکنه تاحدودی و به خاطر ژانری که دوستش داره چششمو رو ایرادات میبنده.
الان کلی سایت بررسی از جمله ای جی آن و گیم اینفورمر و… هستن هرکدوم هم اعتبار خاص خودشونو دارن و قشنگ آنالیز میکنن…بعضی از منتقداشون دیدم واقعا بازی خوبو هم میکوبن ولی بعضیاشونم جوری تمجید میکنند که انگار اون گیم ابرشاهکاره…بعد میای خودت اون گیمو تجربه میکنی ژانرش هم دوست داری ولی از بس انتظاراتت ازش بالاس هی با ایراداتی جزیی ای که توسط منتقد های اون سایت گفته نشده برخورد میکنی و به ایرادات جزیی پی میبری.
سخت گیری واقعا جاهایی خوبه
این سایت ادج هم بدون ضعف نیست ولی چه اشکالی داره نقدهاشو بدونیم دلایلش رو ببینیم و بازیو هم تجربه کنیم بعد نظر بدیم
و همینطوری نگیم سختگیرانه رفتار کرده!
کامنت منطقی
سخت گیری هم داریم تا سخت گیری من هنوز نتونستم re 4 رو بازی کنم ولی یک ساعت گیم پلی رو دیدم که حداقل یک ساعت اول عالی بود و واقعا ۱۰ از ۱۰ بود تو تمام سوروایو هارور هام re یک سر گردن از همه بالاتر هست اویل ویتین و دد اسپیس هم پشتش ولی از اونور وو لانگ هم نمرش رو داریم که به قدری غیر قابل بازی بودن بود که پاکش کردم و بعد یک ماه تازه آپدیت تکان دادن کمرا با موس رو دادن که قبلش غیر ممکن بود با موس کیبورد بشه درست بازی کرد از طرفی با نو آوری هایی هم که داشت باز هم یک سر گردن از تمام هاردکور های فروم سافتویر پایین تره (بنده که برام غیر قابل بازی بود باید بگم مشکل سخت افزاری هم ندارم )
از نمره دادناش معلومه
این Edge مثل فراستی میمونه به گیم ها از قصد نمره کم میده مثلا بگه من خفنم
کلا هیچوقت نمراتش برام مهم نبوده
فکر کن مجله معتبر Edge رو با اون یارو مقایسه کنی.
عقل اتزیو:
ساندیس در اولین واکنشش توی بدن عقل رو منهدم میکنه
طبیعیه
اتزیو خدایی پروفایلت رو عوض کن
هم اگه خودتو بخوای عوض کنی خوبه هم اینکه دیگه یه شخصیت لجندی مثل اتزیو رو زیر سوال نمیبری
اصلا بعد از اینکه اومدم گیمفا این موجودو دیدم دیگه اتزیو رو مثل قبل دوست ندارم
والا اون روزی یه ویدیو دیدم کپشن زده بود ادیت از اتزیو
میخواستم برم ببینم یاد این اتزیو افتادم نرفتم از اون موقع یادش میافتم میگم کاش میرفتم میدیدم
مگه قبلا اتزیو رو چجوری دوست داشتی 😂😀
خطرناک شد 😂
اتزیو بیا اینجا ببینم با ایشون چه نسبتی داری😂
اوا کار بد
خیلی بی تلبیتی باهات قهلم😿
حالا قهل نَتن😂
اسم و پروف اتزیو رو عوض کن ابهتش زیر سوال رفت
بزار ساندیس خور برات شایسته تره
کلا با اینطور برخورد کردن با بازی ها موافق نیستم ، احساس میکنی یه کلاس درس هست و یک معلم بد اخلاق و به شدت سختگیر که میخواد پدر بچه ها رو در بیاره هر چند که باید به این حقیقت تلخ اشاره کرد نو آوری در گیمینگ کمرنگ تر از هر زمان دیگه ایی شده و نمرات این مجله با اینکه با این مدل برخورد کردن با بازی ها موافق نیستم این حقیقت رو نمایان میکنه ….
اتفاقا محسن جان بهترین و منطقی ترین نقد ها داره وقتی به RE4 8 داده ینی بازی خوبیه سیستم نمراتش برای ۱۰ بازی که صنعت گیمو جلو ببره ایده یا نگرشش با حرکتش به نظرم کار منتقد گیم اینه کامل بررسی کنه Edge خیلی خوب از این کار بر میاد من هر وقت مجله شو میخونم لذت میبرم فقط کافیه نقد رگناروک یا الدن رینگ شو بخونی بفهمی چقدر نکته سنجن مجله ش مصاحبه ها بررسی هاشون خیلی کامله کلا مجله خوبیه بر خلاف نقد های هیجانی ویدیو گیم
من نفی نمیکنم کارشون رو دمشون گرم که رو اعتقاد و دیدگاه خودشون استوار هستن و راهشون رو پیش میرن من فقط از دیدگاه خودم گفتم چون اصولا اعتقاد دارم بازی ها نباید انقدر باهاشون برخورد سختی بشه نمیگم اعتقاد من درسته ولی خب این مدلی هست که من ترجیح میدم دوست دارم تو نقد و نمره حداقل اندکی هیجان نویسنده رو ببینم البته نه جوری که به رسالت کارشون صدمه وارد بشه، اینطور برخورد خشک و سخت با بازی ها مورد پسند من نیست، فقط همین.
.
با ذکر این نکته که من حتی یک نقد هم از این مجله نخوندم چه بسا که بخونم و تائیدشون کنم اصولا کامنتای من در مورد گیمینگ هر لحظه میتونه تغییر کنه و از این لحاظ دیدگاه بسته ایی ندارم
نه من نمیخوام اینو بگم شما منظورت اینه ولی خب شاید اگر نقد ها سخت گیر بودن شاید این حجم کم نوآوری و تکرار کمتر اتفاق میوفتاد کار Edge آگاهیه برای کسایی که میخوان عمیق تر به ویدیو گیم نگاه کنن من چون نقد های IGN یا هر رسانه ی دیگه ایو میخونم انگار مثلا من نوعی ام خیلی عامیانه است چیزی به من اضافه نمیشه تو نقد هاش از هیچ نظری نگاه نمیکنن من نظر خودمو صرفا گفتم نظر شما محترمه برای من
بعد از چند دهه همچنان بهترین رسانه بررسی و تحلیل بازی که مثل گوسفند سرشو ننداخته پایین دنبال چند تا رسانه سفارشی یا از ترس چند تا کاربر فن بوی و هیجانزده، ۹ و ۱۰ ردیف کنه برای هر چیزی که معروفه. هنوز هم خلاقیت و نوآوری اولویت داره براش. اکثریت نقدها با جزئیات و صحیح به نگارش در اومدن و حرف برای گفتن دارن، تمام امتیازهای ۵ رسانه معروف گیمینگ عین هم هستند فرقی نداره گیم اینفورمر رو دنبال کنی یا ign و gamespot یا کوتاکو و پولیگان، اما edge همیشه حرف جدید برای گفتن داره و جزئیاتی رو از بازی مورد بررسی قرار میده که از دید منتقدهای دیگه پنهان مونده یا «مخصوصا خواستن که پنهان بمونه». مجلهای که چندین دهه با همین روال ذهنی باز و بررسی های دقیق و حرفهای کار میکنه، حالا یه گیمر تازه به دوران رسیده که دو روزه بازی کردن رو شروع کرده هر اتهامی بهش میزنه چون به بازی مورد علاقش ۷ یا ۸ داده. اج اتفاقا همیشه چراغ خاموش کار کرده و تبلیغات خاصی نداشته حتی review بازی های پر حواشی رو روی کاورش نمیزنه و کسی نمیدونه چی نقد کردن بعد طرف میگه برای دیده شدن! LMAO
بازی های سالش هم خوب انتخاب میکنه، سال ۲۰۲۰ هم کلا بازی سال انتخاب نکرد دعوا نشه 😄
این حرف شمارو راجب یک سری از بازی های اووریتد همین سال پیش قبول دارم کن چطور بهشون پرداختن و یک بازی که دارای مشکلات فراوان بود رو چنان تو رسانه ها شاهکار جلوه دادند که من گفتم شاید این ایرادات رو من تو خواب دیدم
این سخت گیری به نظرم نباید بیش از حد باشه اما اگر قضاوت به خاطر جو دور بازی و ترس از فن ها باشه به نظرم به درد لای جرز دیوار هم نمیخوره
نه خیلی سخت گیر نه خیلی اسون گیر،میانه رو البته منظورم از میانه رو کسیه که تمام ایرادات و نکات مثبت رو بگه نه اینکه بگه چون فلان گیمه چشم پوشی کنم
نقد سختگیرانست که میفهمی یه اثر چه کم و کاستی هایی داره نه اینکه یه نقد آب دوغ خیاری سر سری که تکلیفش با خودش مشخص نیست. نقد های سخت گیرانه هستند که مارو با جزئیات آشنا میکنن نه نقد های سطحی
اینکه به مورتال ۱۱ بدی ۵۰ نمیشه سخت گیری. منتقد رفته که هرچی عقده داره سر بازی خالی بکنه. اینکه نمره Valhalla از Forbidden West بیشتر بدی یعنی تعطیل هستی.
آقای کریمی هم بالاتر اینو گفت که برای اینکه یه اثر نمره خوبی داشته باشه باید نوآوری داشته باشه. میشه به من بگی مورتال کامبت ۱۱ چه نوآوری ای داشت؟ اینکه گرافیک بازیرو از نسخه قبلی بالا تر ببری و چندتا شخصیت حذف یا اضافه کنی نو آوری نیست. دیگه کم تر بازی فایتینگو میبینی که نوآوری داشته باشن
اساسا هر چیزی حدی داره.
استباط بنده اینه که “میانه” زمانی هست که فرد از قبول نکات مثب و منفی برای بدست آوردن نتیجه استفاده میکنه.
لغزشی در هر سمت (مثبت / منفی ) توازن رو از بین میبره که در بعضی موارد باتوجه به کیفیت اثر نمراتی غیر معقولی رو به وجود میاره. کما اینکه کیفیت اثر به خودی خود باعث میشه منتقد رو به سمتی متمایل کنه.
حالا این نمرات آیا واقعی هستن یا خیر. باید اثر رو با نمره کسب شده تجربه کرد.
سوالی داشتم
نقد EDGE مشابه نقد های قبلی هست یا بازبینی از روی نقد های داده شده ؟
سخت گیر ترین مجله ای هست که دیدم که البته دلیلی بر خوب یا بد بودنش نیست…البته game spot هم بر خلاف اون دو یا سه تا دیگه ای که گفتید سخت گیر هستش اما نه به اندازه edge …
قابل توجه دوستان این رسانه edge همیشه به بازی های میازاکی نمره بالا میده حالا یکی به من بگه سولز لایکای میازاکی غیر از گیم پلی تکراری بعد از ۱۶ سال و تغییر جزیی چه نوآوری و انقلابی داشتند
با حرفاتون موافقم اقای کریمی در رابطه با سیاست های مجله edge و اینکه همیشه کار خودشون رو انجام میدن و کاری به حواشی کار ندارن اما چجوری به wo lang نمره ۸ داده(هنوز بازی رو کامل به پایان نرسوندم ولی چیزی هم به پایان بازی نمونده) نقد مجله edge در رابطه با wo long رو هم هنوز نخوندم و نمره خود بازی اهمیت چندانی واسم نداره اما با همه این اوصاف بازی که دارای یه داستان سطحی و بسیار کلیشه ای و گرافیک متوسط و لول دیزاین نسبتا ضعیف و کارگردانی هنری معمولی و یه گیم پلی کپی پیست شده از sekiro با اندکی تغییر که هیچ عمقی نداره نمره ۸ داده این بازی نهاییتا با ارفاق اگر نمره ای بخواد بهش تعلق بگیره ۷.ارزش هر نقدی به درون مایه اون هست و نمره ای که بهش تعلق میگیره صرفا یه عدد هست اما اون عدد هم باید با منطق به بازی داده بشه البته بازی رو از جنبه هنری اگر بخوایم در نظر بگیریم نظرات بسیار متفاوت هست چون ملاک ها متفاوت اما چهارچوب ها و ملاک های یه منتقد نباید متفاوت باشه(البته خودم معتدم نقد و میزان سختگیری از یه بازی باید با اندازه قد و قواره اون محصول باشه یعنی از پراید کسی انتظار اپشن های یه lexus رو نداره اما قطعا از یه lexus انتظارات بالایی در زمینه های مختلف هست) لذا به همین علت نمره دهی باید دقیق تر بشه البته باز هم تکرار میکنم نمره واسه من فقط یه عدد هست و نه بیش تر و درون مایه نقد واسم مهمه در کل هدف از بیان این چند سطر این بود که بگم با این نمره دهی یجورایی واسه کسی که فقط سر سری یه نگاه به نمره مینداره اینجوری برداشت میشه که بازی مثل wo long در حد و اندازه اثری مثل re4(با اینکه بازی رو هنوز نیومده که تجربه کنم که بخوام نطری راجب بهش بگم) و یا بهتر از gow ragnarok(هم شما و خیلیا به ضیف بودن بازی اگاه هستیم و برای بنده این بازی بیش از یه اثر متوسط اورریتد نیست اما هر چه که هست با همه ضعف هاش قطعا اثری با کیفیت تر از wo long هست).
متاسفانه من Wo Long رو تجربه نکردم، اما روایت اکثریت بازیهای اکشن ضعیف و دم دستی هست به جز عدهای محدود حتی RE 4 و سری re به طور کلی روایت ابزاریه برای به رخ کشیدن ترس و گیمپلی وگرنه به هیچ وجه روایت یکپارچه و قدرتمندی نداشته و این به ماهیت این نوع از بازی ها بر میگرده. وبسایتها هم اصولاً برای بازی های اکشن المان روایت و داستان رو به طور دقیق در نظر نمیگیرن چون از محدودیتها آگاهی دارن. برای همین با وجود این که NioH یه روایت بسیار سطحی داره و کاراکتر به یاد ماندنیای نداره، اما جزو برترین بازی های نسل هشتمه برام. ماهیت گیمپلی محور بازی های اکشنی مثل doom و nioh و حتی روایت سطحی و کلیشهای رو کاملاً توجیه میکنه، اما برخی از منتقدها مشخصاً با این اصل موافق نیستند و برخی هم با این موضوع موافقن. من از نظر طراحی، میتونم درک کنم چرا بازی های اکشن نمیتونن روایت یکپارچه ای داشته باشن و چرا بازی های روایت محور در جبهه مقابل گیمپلی کندتر و از هم پاشیده تری دارن به نظرم این یه طیفه بین روایت و گیمپلی در ژانر های مختلف.
در مورد گیمپلی و ساختار مبارزات wo long هم تاوقتی بازی نکنم نمیتونم نظر بدم. به طور کلی وبسایت های مطرح گیمینگ که مثل روز روشنه سفارشی و باب دل ناشرها کار میکنن، نمره ۷ رو به یک امتیاز افتضاح تبدیل کردن در صورتی که نمره هفت باید نماینده ۷۰ درصد رضایت و ۸ باید نماینده ۸۰ درصد رضایت باشه. و این سایت ها باعث شدن نمره ۸ اج به بازی re 4 remake نمای بدی داشته باشه در صورتی که منتقد به طور کلی از بازی راضی بوده و ستایش کرده. این منتقدهای سفارشی هستن که به سیستم نمره دهی آسیب زدن. این که یه وبسایت از بازی ۸۰ درصد رضایت داشته باشه و بخاطر این که ۱۰۰ درصد رضایت نداشته باشه مخاطب ها تهمت بهش بزنن، مضحکه!
راجب بخش اول صحبتاتون منظورتون از محدودیت واسه توسعه یه داستان خوب تو یه بازی اکشن محدودیت زمان هست یا چیز دیگری؟
ولی در کل به شخصه فارغ از اینکه بازی در چه سبکی(منظورم به غیر ژانر هایی است که داستان در اون از اهمیت حداقلی برخودار واگر نه در بازیای سرویس محوری مثل apex یا fortnite و یا حتی سبک roguelike داستان جایگاه خاصی نداره معمولا) هست این نمیتونه بهونه خوبی واسه عدم توسعه یه داستان مناسب باشه واسه استودیو سازنده.
راجب بخش دوم حرفاتون کاملا موافقم اونقدر نمره دهی ها سفارشی و یا از ترس اینه که مورد حمله مخاطبین قرار نگیرن به همین علت که نقدایی که تو youtube هست بسیار منطقی تر و با فراغ بال بیشتری به نگارش در میان.الان نمره دهی ها یه جوری هست و شده که حتی واسه بنده هم نمره ۷ یه بازی بد محسوب میشه در حالی که همونطور که خودتون گفتید این نمره بیان گر ۷۰ درصد رضایت هست.
یه سوالم در اخر دوست دارم ازتون بپرسم چون به هر حال خیلی از بازیا رو نقد میکنید و در مقام منتقد قرار دارید و دوست دارم بیشتر با چهارچوب فکری تون اشنا بشم و اون اینه که از نظرتون روایت یک اثر اگر به بهترین شکل ممکن نگاشته بشه ولی پیامی رو که در اخر به مخاطب منتقل میکنه حاوی یه پیام ضد ارزش باشه داستان اون اثر داستان خوبی هست؟
کاملا مربوطه، هر چی به طیف روایی، ارتباط عمیق بین کاراکترها و … اهمیت داده بشه ریتم اکشن بازی کندتر و سیستم مبارزات تحت تاثیر قرار میگیره. برای یه روایت منسجم نمیشه یک گیمپلی اکشن محض طراحی کرد و مدام بین هر mission بیای کات سین پر زرق و برق بذاری. روایت عمیق در قالب god of war 2018 یا tlou شکل میگیره که کلی راه رفتن در قالب گیمپلی و بالا پایین شدن ریتم بازی داره که اجازه میده یه روایت خوب شکل بگیره. مثل فلش بک های tlou 2 و …
ولی یه بازی اکشن خلق کردن مثل دووم و نیوه تایم نداره که وسط گیمپلی بخواد به المان های روایی به شکلی عمیق بپردازه. همون طور که اثری مثل god of war 2018 برای روایتی عمیق مجبوره گیمپلی رو تحت تاثیر قرار بده.
خب اگه شد یه چند تا از نقداشو ترجمه کنید برامون
فقط کافی ه به نمراتی که داده یه نگاه بندازین. اصلا من میگم Elden Ring از همه نظر شاهکار. از بعد فنی تو دیوار هست. اصلا هم نیازی نیست بازی کنی تا متوجه بشی. انیمیشن ها برای زمان DS , Bloodborne. اگه واقعا سخت گیر هست و از همه جهات یه بازی نقد میکنه, پس اصلا نباید به بازی ۱۰۰ بده. توجه کنید که نمیگم حق بازی ۱۰۰ نیست ولی وقتی یه منتقدی مو رو از ماست میکشه باید برای همه بازی ها اینطور رفتار بکنه. اومده به Zero Dawn و Forbidden West داده ۷. خودتون قاضی بکنید. بازی Forbidden west تقریبا از همه جهات پیشرفت چشم گیری داشت. چطور نمره هر دو ۷ میشه ؟ به Rainbow Extraction هم داده ۷. این یعنی اصلا تعادل نداره. و میخواد بره که بعضی بازی ها رو بکوبه. بعد به Deathloop داده ۹۰. اونم بازی خیلی خوبی بود ولی باز هم اگه بخوای مو رو از ماست بکشی نمیشه ۹۰. به هیتمن ۳ داده ۹۰. اون که از نظر داستان کلا تعطیله. به Valhalla داده ۸۰. اخه با چه منطقی از Horizon Forbidden West بهتره ؟ به Sekiro داده ۹۰. اون که از نظر داستانی حرفی نداشت. اینکه بعد از ۱۰۰ تا بازی همچنان شمشیر باس فایت از ستون رد بشه یعنی واویلا. اتفاقا کاملا از روی سلیقه شخصی نمره میده. نمیگم از IGN , Gamespot ….. بدتر هست. ولی بهتر هم نیست. دیگه وقتی به مورتال کمبت ۱۱ بدی ۵۰ حرفی باقی نمیمونه
نکتۀ جالب توجه اینه که من با تمامی این نمرات به غیر از ۹ به دث لوپ موافقم. valhalla از fobiddesn west بهتر هست و به مورتال کمبت ۱۱ هم لطف کرده. و همچنین، نمره میزان پیشنهاد بازی از سمت منتقد به مخاطب هست، همچنان پیدا کردن باگ و -۰.۱ کم کردن نیست، بلکه برآیندگیری هست. برآیندگیری میتونه سختگیرانه یا آبدوخیاری باشه.
همچنین، الدن رینگ روی کنسول ها از بعد فنی تو دیوار نبود، اتفاقا یکی از کم باگترین و پولیش شده ترین بازی ها بود، مشکل اصلی نرخ فریمه، که از ۵۰ تا ۶۰ متغیر بود. تو دیوار از نظر فنی اثاری مثل ac unity هستن که تا یک مدت طولانی بعد لانچ قابل بازی نبود نه اثری پولیش شده مثل الدن رینگ با اون جهان وسیع.
فکر نمیکنم نمره دهی به این شکل باشه که چون نسخه دوم یک بازی از لحاظ هایی پیشرفت کرده باید نمره افزایش پیدا کنه، اگر پیشرفت رخ داده باشه اما مطابق انتظارات منتقد نسبت به پنج سال تایمی که گوریلا گذاشته نباشه، اونوقت نتیجه چیه؟ همه ادامه ها پیشرفت میکنن نسبت به نسخه قبلی، چون به وضوح بر پایه همون هسته و ساختار گسترش پیدا میکنن و باید بهتر شده باشن، میزان پیشرفت مهمه. به علاوه فراموش نکنیم داستان فوربیدن وست به عقیده بسیاری به خوبی زیرو داون نبود.
تو دیوار نیست ؟ مگه فقط بحث Performance گفتیم ؟ اصلا همین که همیچن کیفیتی رو نتونی ۶۰ فریم بگیری یعنی افتضاح. بعلاوه شما به گرافیک فنی یا انیمیشن های نسل ۷ ی بازی توجه کن. از اینا نمیشه چشم پوشی کرد. همون برایند گیری هم همیشه باید به یه صورت باشه. نه اینکه سر داستان Forbidden West حسابی بکوبی و از داستان Sekiro با ملایمت بیشتری رد بشی. ببینم مگه مورتال ۱۱ چقدر مشکل داشت که ۵۰ هم براش زیاده. شماکه میگید بفرمایید توضیح بدید. این که شما باهاش موافق هستی که دلیل بر کار درستی EDGE نیست. شما خودت رو زیاد بالا گرفتی. نمره همون سایبرپانک ببین و مقایسه کن با باقی نقد ها. بفرمایید Forbidden West نقد کنید. میخوام ببینم با چه منطقی نمره بازی ۷۰ ه. نمیدونم به این این حرف که Valhalla از Forbidden West بهتر ه, بخندم یا براش سینه بزنم. واقعا منتظرم ببینم با چه منطقی میگید بهتره. با چه منطقی مورتال در حد ۵۰ هست.
به نسبت نقش آفرینی و جهان آزاد بودن، نه انیمیشنها نسل هفتمیه نه خروجی بدی داره، اشتباهی یه چیز دیگه بازی کردی. بازی نقش آفرینی همینجوریه، یا تخیلاتی شدی یا داری کیفیت خروجی یه بازی نقش آفرینی جهان آزاد رو با خروجی های یک بازی اکشن ادونچر سینمایی مقایسه میکنی. یه نگاه به کاتالوگ بازی های نقش آفرینی بندازی متوجه میشی چه مشکلات فنی و گرافیکی داشتن از اسکایریم تا ویچر و سایبرپانک. این که یکی مثل شما نمیتونه نقد منصفانه بنویسه دلیلش اینه که شما درکی از این موضوع نداری که بازی جهان آزاد نقش آفرینی انجین متفاوت و خروجی متفاوتی بنا بر پیچیدگی ها داره ولی منتقد از این قضیه آگاه هست. افتضاح سایبرپانک بود که قابل بازی نبود نه الدن رینگ که یکی از نظر باگ جزو پولیش شده ترین تجربه های نقش آفرینی هست. عملکرد فنی بازی هم قابل قبول بود. اج هم در بحثی که باید و مهمه مو رو از ماست میکشه بیرون در بخش فنی که تجربه رو خراب نمیکنه هیچوقت مو رو از ماست نمیکشه بیرون کسی هم چنین ادعایی نکرد نمونش همین سایبرپانک در زمان لانچ که اج بهش ۷/۱۰ داد، جایی اج روش تمرکز داره مثل روز روشنه.
حالا شد تو بخشی که مشکل فنی نباشه مو رو از ماست نمیکشه ؟ شما با منتقد های اج در ارتباط هستید که این حرف میزنید ؟ اصلا گرافیک و انیمیشن های بازی فوقلعاده ضعیف هستن.انیمیشن ها کپی همون DS و Bloodborne ه. یعنی دقیقا کپی بازی ها قبلی ن. این میشه تنبلی سازنده. شما داری ویچر و سایبرپانک مثال میزنی که سازنده برای اروپای شرقی هست (بازی های سازنده های اروپا شرقی معروف هستن به پر باگ بودن و داشتن کلی مشکل فنی ). اصلا انجین ویچر تو دیوار بود برای همین گذاشتنش کنار. ببینم AC Valhalla یا Forbidden West ویا MGS V جهان بازی نیستن ؟ درواقع شما یا اطلاعات و تجربه ناقصی دارید یا اینکه با چنتا مثال ناقص میخوایید بحث بپیچونید( ادعا که زیاد دارید). کسی هم اینجا گرافیک بازی خطی رو با جهان باز مقایسه نکرد ( بحث خطی و کاملا غیر خطی بودن به کنار ) ولی اینکه بعد از ۱۰ سال هیچ تفاوتی خاصی تو کیفیت دیده نشه, خیلی حرف ه. مثل این میمونه که کیفیت FallouT 4 با Starfield یکی باشه. اصلا چرا جای دور بریم. شما تفاوت نسخه نسل ۸ و ۹ Outerworld ببین. بعد مقایسه کن با تفاوت بین ِDark souls 3و Elden Ring ( توجه کن که میگم تفاوت ) . این شما هستی که به دلیل علاقه شخصی خودتون میخوایید یه بازی یا مجله رو خیلی بالا ببرید. اصلا با همین استدلالی که شما هم داری, نمره ۷ سایبرپانک مثل جوک میمونه. منتظرم ببینم مشکل مورتال ۱۱ چیه که ۵۰ هم براش زیاده. چطور Valhalla از Forbidden West بهتره ؟ اگه اینجا ۴ نفر مجیز شما رو میگن, فکر نکن دیگه ته منتقد هستی. شما اول ببین معنا و مفهوم منتقد چی هست, بعد فکت صادر کنید.
کاربر هنوز نمیدونه خروجیهای فنی و انجین بهم متصل هست و کل توسعه یکپارچه هدایت میشه. این که بازی نقش آفرینی جهان آزاد هست کاملاً به انیمیشن مرتبطه. چون پیچیدگیهای بازی و پروسه طولانی طراحی این همه spell و انیمیشن صدها سلاح و cape و این همه دشمن، با ارائه انیمیشنی در حد یک بازی اکشن ادونچر که دو تا کلت و چهار تا rifle داره یکی نیست. بازی هایی وجود دارن که ملت برای انیمیشن و گرافیک واقع گرایانه تجربهشون میکنن که شامل ساعت ها راه رفتن و چند اسلحه محدود و یک روایت عمیق میشن، ولی کسی الدن رینگ و اسکایریم رو برای انیمیشن شنل یا انیمیشن باز کردن در و ساختار واقع گرایانه بازی نمیکنه و این عوامل برای سخت گیر ترین مجله جهان هم هیچ اهمیتی نداره، چون هدف الدن رینگ و اسکایریم این نیست که حس واقع گرایانه دریافت کنی، تمام هدف آزادی عمل در انتخاب سلاح و مبارزه و باس فایت های جذاب و گیمپلی درگیرکننده هست. هر چی جهان اثر بزرگ تر باشه تمرکز روی انیمیشن و گرافیک بصری پایین تر میاد. مگر این که تیم ۲ هزار نفره داشته باشی ۱۰ سال تایم بذاری روی یه بازی ادونچر جهان آزاد که خروجی ای شبیه به rdr 2 بگیری ولی تیم هایی مثل بتسدا و فرام سافتور و سی دی پراجکت قرار نیست هیچوقت تایمی که لازمه روی complexity اثر بذارن رو صرف انیمیشن و ویژگیهای بصری کنن چون پروسه ساخت از حالت نورمال خارج میشه و تایم لاین راکستاری پدید میاد که اونوقت یه تیمی که یک چهارم راکستار هست باید ۱۵ سال تایم بذاره روی بازی که هم پیچیدگی های یه اثر نقش آفرینی رو حفظ کنه هم انیمیشنها به خوبی یک بازی اکشن ادونچر باشه.
میازاکی داخل همین مصاحبه گفته تیم فنی تمام تلاشش رو کرده که در قالب این جهانی که خلق شده بهترین خروجی رو به تصویر بکشن.
کپی کردن انیمیشن هم که نقل مجلس تمام فن بوی های سونی بوده زمانی که بازی عرضه شد البته بعد از عرضه دهن همشون بسته شد. انیمیشن باز کردن در یا stab چجوریه که باید عوض بشه؟ شما هر دفعه در خونتون رو به شکل های عجیب غریب بازی میکنی؟ تمام استودیوها recycle انیمیشن دارن و تمرکز رو جای مهم تر و حساس تر میذارن تا این که کاراکتر اصلی هر دفعه در یک arena رو با چند روش مختلف باز کنه. یعنی وقتی این حرفا رو میزنید به مضحک بودن حرفتون نمیخندین؟ از زمانی که گرافیک پرستها امثال شما زیاد شدن، صنعت گیم تبدیل شد به واکینگ سیمولیتور و بازیهای عقب افتاده ای مثل god of war.
مقایسه خروجی با یوبیسافت یا mgs v هم دیگه نهایت خنده بود. بازی که ۹۰ درصد ساختمانها و آبجکتهای جهان بازی کپی پیست شده هست با بازی ای که ۸۰ ۹۰ درصدش دستی دیزاین شده مقایسه میشه. خود بازی های یوبیسافت معدن recycle هستن. mgs v نقش آفرینیه؟ جهان محدود و تک بعدی با ساختار تکراری mgs v با بازی هایی مثل اسکایریم و الدن رینگ قابل مقایسه اس؟ از ابتدا هم مشخص بود اطلاعاتی پیرامون نحوۀ توسعه و طراحی بازی ها ندارید، این هنر نیست که فقط با چند تا کامنت پوچ وقت دیگران رو بگیرید.
کسی حرف از نقش آفرینی بودن MGS زد ؟ خوبه ما هم گفتیم با بازی خطی مقایسه نمیکنیم، بعد شما داری برعکس حرف من رو به خودم نسبت میدی ؟ شما برای خودت میبری و میدوزی و میپوشی. جواب می داری میدی ؟ خود میازاکی داره میگه رو گرافیک تمرکز نمیکنیم. چرا خودت رو میزنی به اون راه. من دارم میگم آلدن جهش گرافیکی نداشته. همون Fallout با Starfield مقایسه بکن. گفتم جهش گرافیکی نداشته. انیمیشن ها کپی هستن. وقتی جوابی نداری چرا برای خودت داستان سرایی میکنی ؟
این رو هم اضافه کنم که انیمیشن های تکراری چه ربطی به جهان باز بود بازی داره ؟ یه حرف هایی میزنی که ادم شاخ درمیاره. اینکه بازی از نظر گرافیکی از زمان دارک ۳ هیچ پیشرفتی نداشته, معنای کم کاری سازنده هست. نمیگم گرافیک پرست باشیم ولی مجله ای که مو رو از ماست میکشه چطور سر بازی های فرام اینقدر ساده از کنار بعضی چیزها رد میشه؟ فقط کافی ه یه کاربری ۱۰ تا کامنت از شما خونده باشه تا متوجه بشه چه تعصبی روی فرام دارید.
اره خودش گفتن هدف ما گرافیک نیست ولی ریمک دیمون سولز باعث شده بیشتر روی گرافیک بازیهامون کار کنیم ولی گرافیک هدف اصلی نیست ولی با این حال گرافیک بازی الدن رینگ یه سرگردن ازds3 بهتره
بخدا این بهانه نمکی های که میگی خیلی مسخره خنده داره فکر نکنم هیچ منتقدی حرف شما جدی بگیره
خود میازاکی عملا میگه ما رو گرافیک زیاد وقت نمیذاریم بعد شما داستان تعریف میکنی ؟ میگن شاه میبخشه و وزیر نمیبخشه همین قضیه هست.
https://gamefa.com/796674/miyazaki-talking-elden-ring-vs-demons-souls-remake-graphics/
هر بازی چند درصد افت فریم داره داره طبیعه توی هر بازی هست مثل ردد۲ ویچر۳ فورزا هواریزون ۵ توی الدن رینگ هست طبیعه مهم اینه بازی با کارت گرافیک های رده پایین مثل ۱۶۵۰ سوپر میتونی با گرافیک بالا ۵۵ فریم بازی کنی حتی با گرافیک ۵۸۰و۵۷۰ پنج سال پیش هم میتونی ۶۰ تا ۵۵ فریم با کیفیت بالا بازی کنی
اگه انمیشن مهمه برات یه نگاهی به بازی gt ivو gta v بنداز هیچ تفاوتی باهم ندارن انمیشن های بازی ولی بازی نمره بالایی گرفت چون منتقدها به اصل بازی کار دارن نه به چهارتا انمیشین ولی بهرحال اگه دوست داری متوجه بشی انمیشین های الدن رینگ در چه سطحی هستن یه نگاهی به الگوه حملات باس فایت ها بازی کن مثل گاد اسکین ها یا گارگویل ها شاید متوجه بشی چه کسی این انمیشین های تمیز روان با سلاح های سرد پیاده سازی کرده البته میشه با ds۳ مقایسه کنی تا پیشرفت و جدی بودن الدن رینگ متوجه بشی
نظرتون درباره ۱۰/۱۰ای که به RDR2 و GTA V و TLOU1 داده چیه؟ 🙂
نظرم با ۲ تا نقد عوض نمیشه(حتی با اینکه به پارت ۲ داده ۱۰). من نمیگم افتضاح نقد میکنه. میگم نمیشه گفت همیشه نقد هاش درسته و این با بقیه فرق داره. اتفاق رد دد که اصلا ۱۰/۱۰ نیست.
چندان اختلاف عقیده ای ندارم. قرار نیست چون به اج علاقه دارم مو به مو هر ۷ نویسنده مجله مطابق سلیقه من نمره داده باشه. گفتم من از خروجی های این مجله لذت میبرم چون یه مشت گوسفند نیستن که تحت رهبری سایت های مین استریم نقد بنویسن یه سری چیز تکراری سر هم کنن. ولی قرار هم نیست عقیدهشون مو به مو مشابه من باشه حتی توی تیم خودشون هم قرار نیست همشون نظر مشابه داشته باشن. اگرچه چندان اختلاف نظری هم ندارم سر این بازی ها من به rdr 2 و gta v و tlou 1 به ترتیب ۹ و ۹ و ۸.۵ میدم.
شما خودت تو مقاله نظرات جنجالی کلی لست۱ رو کوبوندی و گفتی حداکثر ۸/۱۰ حقشه و از اورریتدتربن هاست، حالا همین مجله به لست ۱۰/۱۰ داده و اونو انقلابی میدونه و تو top100 کل تاریخش هم اگه اشتباه نکنم رتبه ۴-۵ هست.
بعد شما اگه اشتباه نکنم لست۲ رو بهتر از رددد۲ میدونین و بهش ۸.۷ دادین (تو گیمفاکریتیک اگه یادتون باشه) از اون طرف توی لیست بهترین های نسل هشتتون بالاتر از رددد۲ بود که الان میگید ۹/۱۰. چطوری میشه؟
من به tlou part 1 نمره ۸.۷ دادم نقدشم روی سایت منتشر شده. لست رو نکوبوندم گفتم اورریتده و بیش از حد بهش لطف شده. اگر میکوبوندم هشت تا نُه بهش نمره نمیدادم، کوبیدن یعنی ۸؟
بازم باید تکرار کنم: من با هر تصمیمی که EDGE گرفته قرار نیست موافق باشم، من به طور کلی کارهای این رسانه رو دوست دارم و به نظرم در حالت کلی بررسیهای بهتری نسبت به رسانههای دیگه انجام میده، خیلی اوقات مطابق نظر من بررسی نوشته بعضی اوقات هم نه. بالاتر هم یه نمونه اش رو گفتم که با ۹/۱۰ دثلوپ موافق نیستم.
چون با کلیت یه رسانه موافقم با تک تک نظراتشون باید موافق باشم؟ من توی سایتی که خودم سردبیرشم با نمرات و رتبه بندی ها و بازی های سال همکارهای خودم موافق نیستم بعضی اوقات، چه برسه به مجله ای که هفت تا منتقد مختلف داره.
کوبیدن میشه وقتی یه بازی حقش ۹-۱۰ هست, بدی ۷-۸. قرار نیست بدی ۲ که معنی کوبیدن داشته باشه ( اصلا منظورم تلو یا بازی خاصی نیست که شما نقد کرده باشی )
کی تعیین میکنه بازی حقش چنده؟ هر منتقد دیدگاه خودش رو داره وقتی به بازی ۸ دادن یعنی حقش رو ۸ میدونم.
بهجز اج چه رسانه ها و مجلاتی رو قبول دارین؟
گیمفای دو سال اخیر.
در وصف گیمفای دو سال اخیر همین بس که فوربیدن وست نمرش از رگناروک بالاتره
خودتون با نمره ۷ این مجله به فوربیدن وست موافقید پس چرا این بازی باید ۹ بگیره داخل گیمفا ؟
بعد به رگناروک به دلیل چند تا حفره داستانی ۸.۵ بدید
نمیدونم گیمفا من تکی نقد نمینویسم بالاتر هم نوشتم خیلی اوقات با نظرات همکارهام موافق نیستم ولی سر هر نقد سرک نمیکشم توی نظر هر نویسنده و به صورت دیکتاتوری مجبورش کنم نمره اش رو بالا پایین کنه.
نقد رگناروک هم اول بخون بعد اظهار نظر کن اصلا از حفره داستانی ایرادی گرفته نشده، ایراد ۱- به دوربین و سیستم مبارزات در نیمه دوم گرفته شده ۲- به pacing روایت (البته میدونم حتی نمیدونی pacing چی هست) ۳- جمع بندی شتاب زده ۴- راهنمایی زودهنگام همراهان
دیگه نابینا باید باشی چهار تا ایراد بالا رو نتونستی باشی از بخش نتیجه گیری بخونی و بیای به دروغ بگی «ایراد حفره داستانی گرفته شده». برخی عقب افتادگیها روز به روز بیشتر داخل ایران نمود پیدا میکنه، شخص حتی حاضر نیست بخونه نقد رو چون صرفا با نمره موافق نیست. این حجم از تعصب به چیزی جز عقب افتادن در هر زمینه منتهی نمیشه.
داداش من هم والهالا رو پلی دادم هم فوربیدن وست خدا وکیلی والهالا زباله ای بیش نبود که کمتر از پنج ساعت گیم رو دیلیت کردم ، به شدت حوصله سر بر بود . به نظرم والهالا مزخرف ترین نسخه اساسین کرید هست که ای کاش اساسین نبود ، حتی ادیسه و اوریجینز سرگرمم کردن و مقدار زیادی از بازی رو تجربه کردم مخصوصا اودیسه اما والهالا زباله ای بیش نبود و به نظر من نقد گیمفا برای والهالا از بدترین نقد های سایت بود.
نظر من بود کسی نگفت نظر kingfors.
فضای مجازی یعنی نظر که بدی باید انتظار نظر دیگران هم داشته باشی اینو که من نباید بگم آقای کریمی البته نظر شما هم محترمه من نگفتم شما اشتباه گفتید ، قصد ناراحت کردن کسی هم نداشتم ، اگه شما هم دلخور شدید من معذرت میخوام
نظرتو بده به من ریپلای نکن. الان من باید چه پاسخی بدم؟ به نظر من بهتره.
اقای کریمی اندکی احساسات
جنگ که نیستش
باز این ادما که میگن شمشیر از دیوار رد میشه و این چرت و پرتا
اصلا میدونید بازی یعنی چی؟
اصلا کامنت خوندی ؟ من نگفتم بازی ۱۰/۱۰ هست یا نیست. دارم میگم اگه مو رو از ماست میکشی, باید برای همه بازی ها همین باشه. کوچولوی مهربون من با ۳۰ سال سن و ۲۴-۲۵ سال گیم زدن, از شما خیلی بهتر میدونم گیم یعنی چی. اندازه بازی هایی که تو عمرت انجام دادی, من بازی فیزیکی و دیجیتالی دارم.
معمولا یکی کم میاره سن الکیشو بیان میکنه تا کم نیاره
کل هدفت کوبیدن سکیرو و الدن بود و اشکالات چرت و پرت باهاشون
رد شدن وسایل و اینا همشون تو گیم عادیه و هزار تا بازی شاهکار داریم با همین مشکلات
سن الکی ؟ میخوای شمارم رو بدم تا ببینی کی چند سالش هست؟ میخوای برات عکس اپلود بکنم ؟ اتفاقا شما اصلا متوجه کامنت من نشدی. من بحثم مجله EDGE هست. اصلا کاری به From Software ندارم. فقط مثال زدم. بازی ای که Edge بهش نمره کامل داده باشه همین Elden پیدا کردم. شما ندیدی که AC مثال زدم ؟ رد شدن وسایل بله عادی هست ولی دوباره میگم شما اصلا کامنت نخوند. فقط زود داغ کردی و اومدی جواب بدی. من منظورم زمانی هست که داری با باس فایت مبارزه میکنی و مثلا پشت یه ستون میری تا خودت رو Heal کنی یا نوار Stamina پر بشه. تو این حالت باس یه ضربیه میزنه و شمشیرش از ستون رد میشه و به شما برخورد میکنه. این باگ کاملا روی گیم پلی تاثیر داره و تقریبا داخل همه بازی های From دیده میشه. من میگم اگه مجله Edge اینقدر خوبه, پس باید از بازی نمره کم میکرد و ۱۰ نمیداد ( نه فقط به خاطر یه باگ بلکه ضعف گرافیک بازی و انیمیشن هایی که فرام ۱۰ ساله داره استفادهمیکنه و یه دستی هم بهشون نزده ). نمیشه به یه بازی شل گرفت و بری یه بازی دیگه رو بکوبی.
بازی الدن رینگ هیچیزی بدون دلیل خلق نکردن قطعا چنین چیزی بی مورد نیست دلیل خاصی داره همنجور که باس فایت مالکیث نوار سلامتش ۱۰۵۰۰ چرا نبایستی نوار سلامتش ۲۰۰۰۰ باشه بازی که اینقدر ایتم مختلف جادوها و و باس های مختلف و محیط های پیچده داره که رد شدن شمشیر از ستون جز مشکل نیست صدرصد دلیل خودشون دارن چون میدونن یه عده با شمشیر ژنرال ردان میرن پشت ستون یا دیوارها سو استفاده میکنن از قدرت جادوی شمشیر
داش اون باگ های که میگی جز باگ حساب نمیشن چون باگ نیستن و مشکلی توی روند بازی هم ایجاد نمیکن در مورد نمره هم منتقد ها توی بازی دنبال باگ نمیگردن که از بازی نمره کم کنن دنبال پیشرفت و خلاقیت و نوآوری هستن اگه بازی چنین اصولی رعایت کرده نمره خوبی میگیره اگه نبود هم باز یه نمره مناسب میگیره هر چند اختلاف نظر همیشه هست
داش شما با این همه سن سال تعجب میکنم نمره متا اینقدر مهمه برات در حالی که میدونم قدیم بازی که میخریدی متا برات مهم نبود و از بازی مورد علاقت لذت میبردی
این مجله که انقدر میگید همه چیزاش هم منطقی نیست
به بازی مثل ردد ۲ که چیز جدید رو برای ارائه نداشت ( در عین شاهکار بودن ) لقب انقلابی داده ولی به رزیدنت اول ۴ که کلی چیز به سبک بقا داده این لقب رو نداده
هر چند قبول دارم تا حدودی چیزایی که میگن منطقی هست اما همش اینطوری نیست
نمرات EDGE منطقی تر هست تا جا هایی دیگه ,
مثلا ما فیلمی که متاش یا نمرش ۷۰ باشه ما میگم یه فیلم خوب دیگه ولی توی زمینه گیم این افتضاح حساب میشه
آقا اگه اویل ۴ رو خوب ببینید، گرافیک چشم نواز داره درست یکسری ویژگی ها هم اضافه شد بازم تشکر اما دقیقا ذات اویل ۴ اورجینال رو نتونستن نگه دارن، همونی که باعث می شد ده ها بار بازیش کنیم و لذت ببریم و ندونیم دلیلش چیه. ویدیو های مراحل کاملش داخل یوتیوب هست
U3 رو چرا حذف کردید؟!
ریمیک پلی دادن اصولا فقط برای این نیست که حتما به شما تجربه گذشته شما رو مثل حس سابقش نشون بده دوست من، من خودم کلاسیک بازم.. نسخه ۲ رزیدنت ایول کلاسیک رو پلی دادم عاشقش شدم، نسخه ۲ ریمیکشم دوبار پلات کردم، نسخه ps5 ps4، پس از جفتشون لذت بردم، یه جاهایی حس گذشته رو میداد یه جاهاییش نه ولی لذت داد، ریمیک برای من نوعی لذت بردن مجدد از یک اثر هستش اما به دو روش متفاوت.. کلاسیک و ریمیک
بله از این منظر درسته دوست عزیز
مرد حسابی برا چی اسپویل میکنی
رزیدنت ای کاش بشه بازی کرد
نه این مجله میخواد با نمره کم دادن خودشو بکشه بالا
بنظرم خیلى دقیقتر نمره داده نیومده جوگیرانه همرو ۹-۱۰ بکوبونه اکثر بازیا لایق ده نیستن تو این لیست نمراتش منطقى تره
اتفاقا کارش همینه. یه ریمیک ۲ و ۴ داده ۸. وفتی نمره Just Cause 4 و Gears 5 تقریبا یکی و ۶۰ میشه, یعنی هیچ منطقی پشت نقد ها وجود نداره. بیشتر نمراتش هم بین ۵۰ تا ۸۰ هست
مزخرف ترین نمره دهی که تو عمرم دیدم …
جالبه منم حرفام عین توعه ولی دیس بارون میشم 😂
دا مطمئنی حرفات مثل منه ؟ گاهی حق میگی
بیشتر مواقع ناحق میگیا
تو این پست منظورمه بعدشم من نا حق نمیگم صرفا نظرات خوذمو دارم تو بعضی چیزا
مثلا میخوان بگن ما سخت گیریم مو رو از ماست میکشیم بیرون؟
۴ از ۱۰، من هر جور حساب میکنم انقدر دیگه نمراتش کم نمیشه
ادج طبق تجربه به خلاقیت اهمیت ویژه ای میده دقیقا مثل گوتی. ریمیک اویل ۴ هم گرچه شاهکاره مثل بازی اصلی ولی به دلیل کاملا چیز جدیدی نبودن فک نکنم تو گوتی مثل ادج استقبال بالایی داشته باشه
اویل ۴ حدس می زنم توی TGA هم نامزد نشه
دوستان عزیز حتما تجربه tchia رو بهتون پیشنهاد میدم بشدت گیم عالی هستش و اصلا از تجربش پشیمون نمیشید 👌
دادا به خدا انیمش رو بدین راحت ترم.
رفتم ویدئوی مرحله رژنیتوری هارو دیدم می خواستم خیس کنم.
حالا وقتی می خوام بازی کنم.(دستگاه تولید آبلیمو).
به خدا اصلا این رژنیتوری ها با نسخه اصلی اونقدر ترسناکن توی تاریکی میشه ترسناکیشون رو فهمید.
به خدا این از هر شخصیت دیگه ای ترسناک تره حتی وردوگو حالا خوبه اون سه تا شخصیت زن رو که انمی بودن رو نیورد وگرنه باید از شدت ترس یک قوطی زاپاس همراهم می بود.