Hellblade 2 چه درسهایی میتواند از God of War Ragnarok بگیرد؟
God of War Ragnarok به پیشگامی برای بازیهای اساطیر-محور تبدیل شده و Senua’s Saga: Hellblade 2 میتواند با الهام از آن تبدیل به اثری فوقالعاده شود.
مقولهی اساطیر نورس به مبحث محبوبی در جهان بازیهای ویدیویی تبدیل شده است و در سالهای اخیر چندین عنوان AAA با الهام از این اساطیر، داستان خود را روایت کردهاند. آخرین بازی بزرگ این زیر شاخه یعنی God of War: Ragnarok به عنوانی فوقالعاده موفق برای سانتا مونیکا (Santa Monica) تبدیل شد.
با این حال، پیش از این فرنچایز فوق ستاره، این Hellblade: Senua’s Sacrifice بود که وامدار افسانههای نورس شد و راه را برای دنبالهی خود یعنی Hellblade 2 هموار کرد. اما به لطف اثری مثل God of War: Ragnarok استاندارد چنین بازیهای چندین درجه بالا رفته و کار برای نینجا تئوری (Ninja Theory) و Senua’s Saga: Hellblade 2 دشوار شده است. استودیوی نینجا تئوری میتواند با درس گرفتن از God of War: Ragnarok، المانهای Hellblade 2 را بهبود بخشیده و در نهایت آن را به اثری بهتر برای طرفداران تبدیل کند.
علیرغم عرضه در سال گذشته، God of War: Ragnarok مثل یک طوفان خشمگین کل جهان را فرا گرفته و خیلی سریع به یک مبحث داغ در سطح فضای مجازی تبدیل شد. رسانههای مختفی به این بازی امتیاز کامل را دادند و همچنین در مراسم The Game Awards 2022 شاهد دریافت ۱۰ نامزدی و ۶ جایزه توسط این بازی بودیم. اگرچه پا جای پای God of War: Ragnarok گذاشتن کار آسانی نیست، اما Hellblade 2 میتواند با قرض گرفتن چندین ایده تبدیل به یک اثر بهتر شود.
روند کند ساخت Hellblade شاید ضروری باشد
Hellblade: Senua’s Saga داستانی قدرتمند در مورد بیماری روانی و جنون را روایت میکرد. استودیوی نینجا تئوری موفق شد تا مشکلات زندگی واقعی را به زیبایی در قالب افسانه به تصویر بکشد و همین مسئله باعث شد تا Hellblade اول به خاطر داستان تاثیرگذار و گیمپلی درگیرکنندهی خود نظرات مثبتی را به خود جلب کند. همانطور که از بازیهای موفق انتظار میرود، دنبالهی Hellblade خیلی زود پس از عرضهی بازی اول معرفی شد؛ البته، سالها از تایید ساخت یک دنباله گذشته و طرفداران همچنان منتظر این بازی هستند. جزئیات بسیار کمی از داستان بازی در دست بوده و نینجا تئوری خارج از چند تریلر، اطلاعات زیادی را در مورد روند توسعهی بازی منتشر نکرده است.
تریلرهایی که تا کنون از بازی منتشر شده، بیشتر مکانیکهای گیمپلی آن را به نمایش میگذارند و به نظر میرسد که Senua’s Saga: Hellbalde 2 فاصلهی چندانی از بازی اول نگرفته است. تنها سرنخهایی که از داستان بازی سراغ داریم، این است که Senua همچنان صداهایی را در سر خود میشنود و قبیلهی او توسط دشمنان ماورایی مورد تهاجم قرار گرفته است. با این حال، به لطف روند توسعهی طولانی Hellblade 2، این بازی در موقعیت منحصر به فردی قرار دارد. البته بسیاری از طرفداران به تواناییهای نینجا تئوری و مایکروسافت در ارائهی یک بلاکباستر درخور اعتماد دارند.
Ragnarok باید بنچمارک Hellblade 2 باشد
Ragnarok دنبالهی اثری بود که به عقیدهی بسیاری بهترین پروژهی استودیوی سانتا مونیکا تا به امروز است. سافت ریبوت God of War پیش از این به عنوان یکی از بهترین بازیهای تاریخ تحسین شده بود. اما سانتا مونیکا با دنبالهی آن توانست اثری هنری را خلق کند که حتی استانداردهای بالای بازی ۲۰۱۸ را پشت سر میگذارد.
شخصیتهای متعدد دیگری هم از رویکرد سانتا مونیکا در روایت داستان سود میبرند و روایت کلی برای لذت بردن بازیکنان ریتم خوبی دارد. Hellblade 2 میتواند ساختار مشابهای را پیش گرفته و داستان Senua و قبیلهاش را به آرامی و با حوصله به تصویر بکشد.
بازیهای جهان باز میتوانند به خاطر حجم زیاد ماموریتهای موجود، کمی حواس بازیکن را از داستان اصلی پرت کنند. با این حال، God of War: Ragnarok در این دام نیفتاده و گیمپلی خود را متمرکز نگاه میدارد. این تصمیم تاثیر زیادی روی موفقیت God of War: Ragnarok داشته است. بازیکنان میتوانند با به پایان رساندن اهداف اصلی در یک منطقه به ماموریتهای جانبی دسترسی داشته باشند و مشغول انجام آنها شوند. این مهم باعث شده تا تجربهی بازی خطی و استوار باقی بماند. Hellblade 2 هم میتواند از شمشیر دو-لبهی گیمپلی جهان باز با چنین روشی اجتناب کند.
علیرغم عدم اعلام یک تاریخ عرضهی رسمی، انتظارات برای ماجراجویی بعدی Senua بالا است. Senua شاید دیگر قصد برگرداندن معشوقهی خود به زندگی را نداشته باشد، اما Senua’s Saga میتواند داستانی در مورد انتقام باشد. روش منحصر به فرد نینجا تئوری در به تصویر کشیدن بیماریهای روانی در دورانی قرون وسطایی، بدون شک جذاب است. همکاری این استودیو با مایکروسافت هم باید نتایج خوبی را در بر داشته باشد.
بازی Senua’s Saga: Hellblade 2 در حال حاضر برای ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC در دست توسعه است.
پر بحثترینها
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- منبع داخلی: PS6 در سال ۲۰۲۷ عرضه خواهد شد + اطلاعات بیشتر
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
- تحلیلگر: ناشران امیدوارند تا GTA 6 با قیمت ۱۰۰ دلار عرضه شود
- ۱۰ بازی متوسط که مخاطبان عاشقشان شدند
نظرات
نهایت بتونه کپی پیست کنه
نزدیک گاد او وار برسه
برای یه لحظه دیدگاه متعصبانتون رو بزارید کنار!
گادو بازی کردی؟ هلبلید ۱ رو هم بازی کردی؟جفتشو؟داستاناشو فهمیدی؟اوکی حالا میتونی نظر بدی!
طرف اینقدر انگلیسیش ضعیفه یک دهم دیالوگ هارو هم نمیتونه بفهمه بعد میاد میگه هلبلید چرته.فلانه…
بازیایی ک توسط استدیو های بزرگ ساخته میشن حتی اگر بد باشن بازم اینقدر فن دارن ک روشون ماله بکشه…
انصافا گاد رگناروک در برابر نسخه قبلش حرفی برای گفتن نداشت.مخصوصا از حیث داستانی.یه کپی پیست کامل از نسخه قبلیش بود.قبول کنید خدایی!!
قول میدم نصف کسایی ک میگن هلبلید از گاد ضعیف تر بود اصلا هلبلید رو بازی نکردن یا اصلا هیچی از داستان این بازی نفهمیدن!!!صرفا دنبال سیستم مبارزات خفن و سر و صدای توی بازی میگردید :)))
تافل دارم البته نیاز ندارم ب ی سری بچه سال که تازه ۲ ساله دستشون ب کنسول و بازی رسیده ثابت کنم
هلبلید ۱ و پلی دادم پلاتش هم کردم
کل سری گاد او وارم پلات کردم
بازم نیازی ندارم ثابت کنم
داستان هلبلید هم میدونم چیه
ولی اینکه بخان با گاد مقایسه ش کنن جوکه قرنه
استاد تافل دار :))) من منظورم شخص شما نبود.کلی گفتم
من کنسول ندارم اصا! با پی سی بازی میکنم و میکردم از همون اول (بعد از سگا) و انحصاریا رو با کنسول رفیقم بازی میکنم.
سلیقت و نظرت قابل احترامه رفیق.ولی خب اون خط اول کامنتم نمیزاره خیلیا احساس واقعیشون رو بیان کنن!!
مثالش برای همه سریا پیدا میشه.نسخه دوم دایینگ لایتو بری به یه فن بگی خراب کرد میزنه تو گوشت!بری به طرفدارای سری فال اوت بگی فال اوت ۷۶ داغون بود قبول نمیکنن ک!حتی شرکتی مثل بلیزارد توی دیابلو ۳ کم کاری داشت و بنظرم نسخه دوم بهتر بود!
من گاد ۲۰۱۸ رو بازی کردم عشق کردم!!!عالی بود! ولی رگناروک؟؟اصلا و ابدا جالب در نیومد!ما حافظه تاریخی درستی نداریم متاسفانه! رگناروک رو بازی میکنی ولی بجای اینکه بیای پیشرفتش نسبت به نسخه قبلی همون بازی و یا بازیای همون کمپانی بسنجی میای با یه بازی مثل هلبلید مقایسه میکنی!!این جوک قرنه!! انصاف داشته باش!
من شمارو نمیدونم ولی خودم به شخصه سعی میکنم وقتم رو برای گیمی بزارم ک علاوه بر گیمپلی بتونم از داستانش هم لذت ببرم.رگناروک فقط سیستم مبارزاتش اوکی بود!!
ولش کن داداش حالا رو مواد بود یه چی پروند
من خودم طرفدار فالوتم ولی خب اصلن با ۷۶ حال نکردم
داداشمون تافل داره👏👏
منم پدر بزرگ ایلان ماسکم خوشبختم🤝
من رگناروک و گاد ۲۰۱۸ رو پلات کردم هلبلیدم بازی کردم خودت خندت نگرفت از حرفات؟؟؟هلبلید داستانش فقط خیلی خوب بود وگرنه تو گیم پلی کلی مشکل داشت خیلی جا ها برام حوصله سر بر میشد اصلا از لحاظ کیفی نمیتونه نسخه اولش با گاد رقابت کنه رگناروک فقط روایتش یسری ایراد داشت از بقیه منظر عالی بود و همه جوره نسبت به ۲۰۱۸ پیشرفت داشت مخصوصا کامبتش
هلبلید ۱ بهتر بود از گاد ۴ ؟! چیزی زدی یا اشتباه تایپ کردی
من هلبلید یک رو زمانی که منتشر شد به سختی خریدم نه کسی اسم این بازی رو شنیده بود نه فروشنده ای اکانتشو داشت ، چیز زیادی از داستان یادم نیست فقط یادمه یه چیز سیاهی روی دست دختره بود که هر بار میمردی بیشتر میشد ، هیچوقت اونقدر نمردم که کامل بشه اما فکر کنم بازی از اول میومد ، اگه واقع بین باشیم بازی اونقدر تنوعی نداشت یعنی تا جایی که یادمه اکثر بازی داشتی علامت هارو دنبال میکردی و دشمنارو شکست میدادی که گیم پلیشم خیلی خوب نبود ولی من حال میکردم اون زمان اگه بخوایم با گاد مقایسه کنیم چه رگناروگ چه نسخه ۴ هلبلید امتیازی نداره فقط حرف من هم نیست فروش بازی ها و جوایزشون این رو نشون میده ، هلبلید ۱ رو با اینکه خیلی براش ذوق داشتم ولی تموم نکردم چون بازی روی خط ثابتی بود و حوصله سربر بود بی انصافیه اگه بگیم هلبلید از گاد بهتر بود البته نظر شما هم محترمه دوست عزیز ، موفق باشید
“انصافا گاد رگناروک در برابر نسخه قبلش حرفی برای گفتن نداشت.مخصوصا از حیث داستانی.یه کپی پیست کامل از نسخه قبلیش بود.قبول کنید خدایی!!”
الان نظرت راجب هلبلید۲ چیه عزیزم؟
باز اومدی یه شتی بگیو بری
همین الانش از gow جلوتره با اون داستان مسخرش
چرا پس اعصابت خورده؟.😂😂
با این که تمام خاطرات کودکیم با گاد اف وار گره خورده
باید بگم گاد اف وار رگناروک به معنای واقعی کلمه
توهینی بیش به مخاطب نبود
بدرد نخور ترین گیمی که تا حالا پلی دادم
گاد رگناروک هست
ناراحت نشید چون ۳ میلیون پول دادین به بازیش
اما خودتون هم میدونید و زیر لب بارها گفتید که
حیف اون پولی که به تو دادم رگناروک
امیدوارم دیگه هیچوقت بازی از گاد اف وار ساخته نشه
گندش بزنن تر زدید به بهترین گیم دنیا
خودم فکر نمیکردم فشار هلبلید انقدر زیاد باشه 😮
هنوز دوست ندارین قبول کنین اون گیمپلی بوده
تازه جالب اینجاست دچار دو گانگی شدین
از یه طرف میگین این گیمپلی نبوده از یه طرف میگین کل بازی پرتاب نیزس 🤣
همین فشار خوردن شما یعنی ماکروسافت داره راه رو درست میره
تا ببینیم 👀 جوجه رو آخر پاییز میشمارن
این مقاله از کجا اومده!!؟؟ این مزخرفات چیه پخش میشه!!!؟؟؟
من خودم پلی استین دارم. همه اطرافیانم پلی استیشن دارن. ولی هیچکی همچین حرفیایی از دهنش برون نمیاد. حتی فن بوی ترینمون…
گاد او وارِ جدید کپی از هل بلید بود.
هل بلید یه بازی فوق العاده و خاص و میشه گفت انقلابی بود.
گاد او وار با تغییر سبکی که داد از اصالت خودش دور شد. دیگه “*اون* بازی منحصر به فرد” نیست…
بعد طرف میاد میگه “Hellblade 2 چه درسهایی میتواند از God of War Ragnarok بگیرد؟” !!!؟؟؟
چه دنیای مزخرفیه… 😆😐
الان یه سری اسپنسر فن جو گیر
میان میگن هلبلید ۲ از گاد هم بهتر میشه
من میگم از گاد بهتره ، حالا تو فشار بخور 😂 + مایل به فشار ۲ ؟
من موندم کی تیک ابی رو به تو داده.
تیک آبی نداره که :/
یا نکنه سایت برا من باگ خورده
تیک ابیش کجا رفت؟ 😂
از تاثیر فکت های فوق سنگین من، تیک ابیش پرید 😏😎🥲😂🤣
صحبت در مورد تیک آبی من به پایان رسید؟
آفرین حالا فشار بخور
نداره
این بنده خدا فک کنم زیاد میزنه
اینقدر روی تو فشاره که تیک ابی دیدی ؟.😂😂😂
شاید جدی جدی شد از کجا میدونی
کسی که این حرف و میزنه خودشو باید بکشه.
جدا از اون چرا بهتر نشه؟!
از آینده اومدی؟!
اگه نشد اونوقت کدوم قار رو برای سکونت انتخاب میکنی؟
قاری که برای استارفیلد میری
دقیقا
چون واقعا بهتره
شما این بازیا مثل هلبلید زیادی براتون دارکه همون کچل در زمستان باید بازی کنین با کودک خردسالش خوش بگذرونین
دقت میکنم تمه پدوفیل هم توی همه بازیای سونی داره نفوذ میکنه خیلی جالبه
این چه سمی بود من خوندم نصفه شبی🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
داش میدونی پدوفیل چیه یا از روی فشار گفتی
who knows؟
تو میتونی به تعداد کارمندان استودیو نینجا تئوری یه نگاهی بکنی
و همچنین تعداد بازی های در حال توسعشون
تا بفهمی بزرگی یا کوچیکی بازیشون رو…
گرچه مطمئنم بازی خوبی میشه
ولی به درجه گاد نمیرسه…
مگه من گفتم میرسه؟
از حیث روایی، حتی اگر نویسنده Hellblade روی مواد هم باشه، این پتانسیل رو داره داستان بهتری نسبت به رگناروک بنویسه.
آقای کریمی به خاطر اینکه هی گاد هیت می کنی میخوایم تیک آبی ازت بگیریم تا عبرت بشه برای هیترها😂
اما جدا از شوخی من همیشه تو همه پست ها با شما سر رگنوراک بحث می کردم و هنوز هم سر یه سری از حرفام وایسادم ولی از موقعی که نویسنده ها اعلام کردن نسخه اولیه داستان چیز دیگه ای بوده واقعا ناراحت شدم چرا اونو اجرا نکردن…..اگر دقت کنی اگر اون داستان پیش میبردند هم جو و محیط بازی با سری گاد همخونی بیشتری داشت و هم به بازی اول ربط بیشتری داشت برای نمونه تو نسخه اول تو الفهایم وقتی کریتوس داشت وارد نور می شد تبرش به اتریوس داد و گفت این هدیه نیست و امانته که اتریوس میگه اره اما فعلا …با این دیالوگ خیلیا انتظار داشتیم اتفاقی بیوفته و تبر به اتریوس برسه که اگر طرح اول داستانی اجرا می شد همینطور می شد…..یا داستان والکری ها که همشون تو نسخه اول به والهالا رفتن هم همینطور…انتظار داشتیم یه کمک بزرگی به کریتوس بکنن که اگر کریتوس میمرد و به هل یا والهالا میرفت قطعا اونا کمک اتریوس می کردن برای برگردوندن کریتوس …..تو رگنوراک فریا رفت خودش آوردشون بعد گفت زنده شدن و تو جنگ آخرم یه فایت ازشون ندیدیم و به نظرم میتونستن حداقل جالب تر مرتبطشون کنن….و در آخر اگر کریتوس به دست ثور کشته می شد بعد وقتی دوباره زنده میشد و با ثور می جنگید و شکستش میداد اما نمی کشتش تکامل شخصیت کریتوس بهتر نشون میداد ( البته این نظر منه ) و همینطور تیر واقعی تو بازی میدیدیم که احتمالا کمک اتریوس می کرد برای نجات کریتوس و شخصیتشو بیشتر میشناختیم و جنگیدنشم میدیدیم و روبه رو شدن اتریوس ۳۰ ساله با کریتوس برای اولین بار جالب بود ….اما خوب مشکلات اون داستان این بود که چون اتریوس بزرگ تر میشه باید گیم پلی کاملی براش مهیا می کردن که باعث می شد زمان ساخت بازی طولانی تر بشه و همینطور خیلیا مرگ کریتوس تکراری وکلیشه ای میدونن و مخالف هستند …. اما ایرادی که بعضی دوستان چه منتقد چه هیتر به بازی میگیرن بحث دیالوگ ها و برخی شخصیت های بازیه که منم قبول دارم مقداریشو و این به ضعف کارگردان و نویسنده ها برمیگرده و این کارشون واقعا عجیب بود…بارلوگ تو نسخه ۲۰۱۸ تعادلی ظریف بین خشونت و جنبه شوخی بازی برقرار کرد جوری که از قرمزهای گاد عبور نکرد بلکه زیباترش هم کرد اما تو این نسخه ویلیامز و نویسنده ها اصلا به خط قرمزها توجهی نکردن …برای نمونه ویلیامز گفت ((وقتی راتاتوشکر آوردیم همکاران گفتن این دیگه زیاده رویه اما من قبول نکردم )) که البته دلیل کارشم میگه اینه که چون داستان سنگین و ناراحت کنندست که کاملا باهاش مخالفم…..در بقیه قسمت ها بازی فوق العاده بود و جوایزی هم که گرفت حقش بود…با تمام ایراداتی هم که الان گفتم جایزه بهترین داستان حقش بود چون در مجموع داستان عالی تعریف کرد و متفاوت و این انتقادهایی هم که میکنم برای اینه که بکی از مهم ترین سری های تاریخه بازی و همه درش مو رو از ماست میکشن بیرون و اینکه برای مثال داستان پتانسیل رسیدن به ۱۰۰ داشت ولی اینا به ۷۵ رسوندن که این ضعف کارگردان و نویسنده هاست اما خوب نویسنده و کارگردان خوش شانس بودن که به چیز آماده در اختیار داشتن و اکثر یوتویوبرهایی که طرفدار گوتی شدن الدن رینگ بودن با قاطعیت بهترین داستان حق گاد میدونستن ولی کاش جوایز نمی برد که این تیم نویسندگی و کارگردانش یه کم تلنگر میخوردن و حداقل ادامه سری به این شکل جلو نبرن …. در آخر نبود بارلوگ ظربه زد به بازی
هیت نکردم، حقیقت تلخه. تیک آبی هم که ندارم.
تیکه آبی چیه، بگذارید در این لحظه ی روحانی، mark of the outsider رو به شما هدیه بدم، ای سردبیر، میتوانی از این نیرو برای خیر و برای شر نیز استفاده کنی ولی اول از همه
will you accept the mark? yes or no
حقیقت اینه رگناروک فوق العاده ست اما شاهکار نیست مثل ۲۰۱۸
آقای کریمی
شما الان بین ۲۰۱۸ و رگناروک کدوم رو انتخاب میکنید؟؟
چون خیلیا رگناروک رو بهتر میدونن
یعنی با وجود ضعف های رگناروک
۲۰۱۸ رو خیلی ضعیف تر میدونن!!!
هیچکدومش رو دوست ندارم، بازیهای کلاسیک رو ترجیح میدم. اما بین دو بازی رگناروک و ۲۰۱۸، ۲۰۱۸ رو در جایگاه بالاتری میبینم. گیمپلی رگناروک، سیر تکاملی سافت ریبوت سانتا مونیکا بود، تنها چیزی که مثل روز روشن بود امکان گند زدن بهش وجود نداره گیمپلی بود، ساختار توسط ۲۰۱۸ شکل گرفت، رگناروک ۴ سال فرصت داشت فقط اون ساختار رو گسترش بده و به نظرم کار بزرگی نکردن که یه سری باس فایت و باس جدید اضافه کردن و گیمپلی رو هم تا حدودی گسترش دادن، کل رسالت رگناروک در مبحث گیمپلی همین بود و برای من گیمپلی یه تکامل قابل انتظار بود. نه شگفتزدهام کرد نه چیز عجیب و غریبی بود. برای این قالب جدید که بارلاگ پایهگذاری کرد، روایت مهم بود وگرنه گیمپلی که از همان ابتدا به نفع روایت کندتر و عقب مانده شده بود و کشش سری کلاسیک رو نداشت.
این همه تلاش کرد سانتا مونیکا که یک کریتوس و god of war روایت محور و پخته ارائه بده. ۲۰۱۸ به هدفش رسید و یک پرولوگ عمیق بنا کرد، ولی جایی که اکثریت اتفاقات رخ میده (رگناروک) عجلهای و شتابزده به همه چیز گند زد و این یعنی فاجعه. ۲۰۱۸ یک نوع بازی انفجاری بود از گیمپلی تا روایت ۱۸۰ درجه تفاوت داره با چیزی که قبلاً سانتا مونیکا خلق میکرد. رگناروک همانطور که انتظار میرفت اثری هست که در سایه ۲۰۱۸ قرار میگیره و البته نمیتونه روایت رو اعتلا بده.
از دیدگاه گیمپلی و سیستم مبارزات هم بازی میتونست خیلی بهتر و شگفتانگیزتر باشه و حداقل باسفایتهای بهتری ارائه بده. من God of War 2018 رو بخاطر گیمپلی نپسندیدم و زمانی گیمپلی رو پذیرفتم برای رگناروک و به عبارتی با خودم گفتم کاریش نمیشه کرد، بازی جدید سانتا مونیکا از نظر روایت نتونست راضی کننده ظاهر بشه حداقل برای من.
وقتی نسخه ۲۰۱۸ با رگناروک مقایسه میشه، شما نمیتونی بحث تنوع بهتر رگناروک رو پیش بکشی، دو بازی در دو شرایط مختلف ارائه شدن یکی شروعکننده ماجرا بوده و تایمی صرف طرح ریزی و موتورگرافیکی شده و دیگری ۴ سال فرصت داشته که فقط روی پایه های قبلی گسترش پیدا کنه. در حالی که بخش دیوانه کننده ماجرا اینه که ۲۰۱۸ خیلی خیلی روایت هوشمندانه تری داره تا بازی عجلهای رگناروک
حرف شما حقیقت نیست دوست عزیز. نظره.
کسی ۲۰۱۸ رو خیلی ضعیف تر ندونسته. چونکه کسی از Ragnarök بیشتر خوشش اومده دلیل نیست ۲۰۱۸ رو خوب و یا حتی شاهکار فرض نکنه.
یطوری متن مینویسید انگار اگه کسی رگناروک رو بهتر بدونه و یا از رگناروک بیشتر خوشش بیاد مرتکب جرم شده و باید جواب پس بده.
🤣🤣🤣🤣
هر جا،هر صحبتی صحبت از رگناروک باشه، ٱقای کریمی هم حاضر و آماده هست تا همچین کامنتایی رو پست کنه😅.
حرفتون درمورد این که در مورد نسخه اولیه فقط اولشو میدونستیم کاملا درسته ولی خوب میگن انگار تیر هم قرار نبوده تیر قلابی باشه برای همین گفتم تیر احتمالا کمک اتریوس میکنه برای نجات کریتوس و اینکه اتریوس قطعا با سوالاتش و غیره احتمالا باعث می شد شخصیت واقعی تیر بهتر بشناسیم و جنگیدن تیر هم میدیدیم ….. از اونجایی که ویلیامز گفت ابعاد داستانی بازی تغییر نکرده و روند پیشروی بازی تغییر کرده یعنی این که نهایتا اتفاق های مهم در بازی می افتاد ولی طرزش متفاوت بود …یعنی این که کریتوس وقتی توسط اتریوس نجات داده می شد در آخر بازهم با ثور می جنگید و ثور نمی کشت اما اینکه چطور به این اتفاق رسید مهمه ….اگر اون سناریوی اول و اجرا نشده انجام میشد یعنی ثور ، کریتوس می کشت اما کریتوس در آخر بعد از شکست ثور از جون ثور می گذشت خیلی تاثیرگذارتر بود.چون تو نسخه دو یونان ، زئوس کریتوس کشت و کریتوس هم بیچارش کرد. طبق سناریوی اول ثور ، کریتوس میکشه اما کریتوس این بار واقعا تغییر میکنه انتقام نمی گیره( البته تو بازی هم تاثیرگذار بود ) ولی شاید سناریوی اول تاثیرگذاریش بیشتر می بود…..همینطور اخر بازی که اتریوس گفت باید برم دنبال سرنوشتم و از کریتوس جدا شد ، قطعا تو سی سالگی جداشدن قابل قبول تره تا چهارده سالگی !!….یه چیزی که نظر منه و ممکنه کاملا غلط باشه اما ازش میترسم اینه که اگر سناریوی اول اتفاق می افتاد خوبیش این بود که اتریوس حدودا سی ساله شده و کریتوس هم میان ساله و برای بازی بعدی قطعا همون سن اتریوس بازی ادامه پیدا می کرد. اما الان تو بازی بعدی قطعا اتریوس بیست سالی بزرگ تر شده و در اوج بالغیش هست اما میترسم این تیم سازنده به خدا بودن و روند کند پیر شدن کریتوس توجه نکنه و تو قسمت بعدی کریتوس پیر ببینیم!!!….درکل شما راست میگی و این ها فقط فرضیه هستش
ما که از خدامون هلبلید هم یه شاهکار بشه مثل گاد
لعنت به هرکی که هیت بده این اسکی از اون
حتی assassin’s Creed Valhalla هم از گاد رگناروک بهتره چه برسه به ابرشاهکاری مثل Hellblade 2
فقط برو گیمپلی و مبارزات پرتاب نیزه Hellblade 2 رو نگاه کن و با پرتاب نیزه رگناروک مقایسه کن اوف اوف
😅😅😅
والهالا تو بدترین حالت هم از لحاظ داستان و روایت و نشون دادن اساطیر نورس کیلومتر ها بهتر از رگناروک هست
حداقل تو والهالا دو ساعت مشغول سیب جمع کردن و رنگ پرتاب کردن نیستی
مقایسه والهالا و رگناروک مثل یه جوک میمونه از وقتی گاد اومده کل مدیا شده مسخره کردن اساطیر نورث تو والهالا و مقایسه کردنش
ابر شاهکار؟🤣
مثل قسمت یکش 😂
فکر کنم استارفیلدو تونستی زود تر از زمان انتشار تجربه کنی
(پیکنیکی زود تر رسیده دستت )
بله کلا ماهیت ویدیو گیم پرتاب نیزش هست 🗿
مگه بازی چیز دیگه ای هم داره ؟
ماهیت گاد هم کاملا پرتاب تبر
رگناروک یکی از موفق ترین بازی های یه دهه اخیره کمتر گیمی میتونه در این سطح ظاهر بشه
داستان بیخیال گرافیکش که مطمئن هستیم از گاد اف وار بهتره
خوب گفتیا دقت نکرده بودم
از کجا میدونی
از آینده که نیومدی
یه زمان هم توم ریدر بهترین اکشن ادونچر بود الان انچارتده در آینده شاید ایندیانا جونز
اگه هلبلید بزنه رو دست گاد کسی نمیگه گاد بازی بدیه کی این فرنچایز دوست داشتنی رو اینجوری بهش میگه
روایت راگناروک واقعا خوب نبود که هیچ، خیلی bummer بود
چه اون قسمتایی که با آرتئوس میرفتیم سیب جمع کنیم، چه اون پایان اونجر طور آخر بازی.
بازی قبلی رو انقدر دوست داشتم که پلاتش کردم
ولی وقتی راگناروک تموم شد دیگه حتی اون منطقه ای که باز شده بود و بقیه ساید کوئست هایی که مونده بود رو بازی نکردم…
رگناروک از اول تا وسطاش روایتش عالیه
بخش اترئوس خیلی افت میکنه
پایانش خیلی بد افت میکنه
بعد اخر اخرش یه کاری میکنه برای قسمت بعد هایپ بشی
خدا کنه قسمت بعد خود کوری بارلوگ روش کار کنه
حتی اگه اینو میدادن به استیگ ازموسن ( اگه اسمشو درست نوشته باشم ) توانایی بازی سال شدنو داشت
کوری بارلوگ یکی از کارگردانای این نسخه بود. همون اول بازی اسمش حتی قبل از اریک ویلیامز میاد. با عنوان Creative Director. اگرهم به نظر شما اشکال داشت توی بخشای اتریوس، فقط تقصیر کارگردان بدبخت نبود، چونکه کوری بارلوگ همیشه مستقیما در توسعه رگناروک نقش اساسی داشت. استیگ اسومسن هم آنچنان کارگردان بهتری نسبت به اریک ویلیامز نیست. ما نمیشناسیم این اقایون رو، خواهشا اینقد قضاوت نکنید این اشخاص رو. سنگینی باری که بر دوش اریک ویلیامز بود صد برابر گاد ۳ بود. چونکه با تصمیم کوری بارلوگ وظیفشون توی رگناوک جمع کردن دو بازی توی یه بازی بود. حاضرم شرط ببندم اگه دقیقا همین بازی، با همین داستان و روایت و گیم پلی وهمه چی، توی تیتراژش به جای اریک ویلیامز مینوشت کوری بارلوگ الان خیلیا این حرفا رو نمیزدن. ( حقیقتا فقط ربع ساعت از قسمت اتریوس حوصله سربر بود، اونجایی که میوه جمع میکنن، وگرنه اولش و حتی باس فایت اخر آیرونوود عالی بود، بقیه جاهای بازی کردن با آتریوس عالی بود.)
شرمنده اگه یکم متن طولانی شد.
من جز باس فایت اخر از ایرون وود واقعا خوشم نیومد
ولی میگم کوری بارلاگ یا استیگ ازموسن کارگردان بهتری بودن نسبت به اریک ویلیام
کار کوری بارلوگ رو تو گاد ۲ و گاد ۲۰۱۸ دیدیم
از طرفی استیگ ازموسن باید یه بازی میساخت که نتیجه ۲ بازی قبلی رو تحویل بده + باید در سطح قسمتای قبلیش باشه که خیلی خفن از پسش بر اومد و الان گاد ۳ بهترین گاد اف وار قدیمی برای منه
اریک ویلیام لازم نبود که ۲ قسمتو تو به قسمت جمع کنه
قرار بود فقط رگناروکو به بهترین شکل نشون بده
تا وسطاش عالی پیش میره ولی تو ایرون وود و پایان بندیش و باس فایت اخر خیلی بد زمین خورد
یا از پتانسیل خیلی از کاراکترا اصلا استفاده نشد
ولی الان که میدونیم اینده کریتوس چیه من دوست دارم قسمت بعدی حالو هوای تاریک تر داشته باشه ( اگه سریال لست کینگدوم رو دیده باشید تو اون فضا)
شاید از نظر روایتی بخشی از اون انتظاراتی که داشتیم برآورد نکرد ( البته برای یسری رو کرد ) ولی واقعن اونجوری که بگیم بد بود نیست
اتفاقا بنظرم روایتش خیلی خوب بود
میدونم خیلی هاتون ( اگه نگم همتون ) مخالفین ولی بازی که هنوز منتشر نشده رو نباید با بازی که منتشر شده مقایسه کرد ( مثل مثالی که این دوستمون زد ( amir agha )) ولی مگه رگناروگ چی بود که هلبلید ۲ بخواد ازش الهام هم بگیره صد بار گفتم تا ایتن مارو نکشته بازم میگم منکر این نمیشم که رگناروگ از خیلی از لحاظ فوقالعاده بود ( موسیقی. گرافیک. دیالوگ. شخصیت پردازی تا حدودی .گیمپلی ) ولی از نظر روایت داستانی افتضاح بود نه فقط از کلی از محتوای ( کلمه ی درستش رو یادم رفت ) اساطیر نورث استفاده نکرد بلکه از همونایی که استفاده کرد (😐)
رگناروک روایتش عالی نبود اما به هیچ وجه افتضاح یا بد هم نبود فقط تو مواردی در سطح انتظار ها واسه روایت ظاهر نشد وگرنه اصلا بد نیست و از بقیه لحاظ هم همونطور که گفتی فوق العادست
هر کس میتونه نظر خودش رو داشته باشه من نظر خودمو گفتم
بذار من برم ایتن رو صدا کنم
اینجوری نمیشه
نههههههههه
شما با تروی بیکر نسبتی داری 😂
برای چنین چیزی خیلی دیر شده چه نکات مثبت چه نکات منفی. سازندگان هلبلید باید بیشتر از گاد ۲۰۱۸ روی مبارزات و تنوع گیم پلی کارکرده باشن تنها ضعف نسخه اول همین مبارزات بازی بود. اگر درست یادم باشه طراح مبارزات بازی یا چنین شخصی چند وقت پیش گفت مبارزات بازی فوقالعاده اس، باید صبر کنیم و ببینیم چطور این ضعف بازی رو برطرف کردن. درکل جزوه بازی هایی هست که از موفقیتش تقریباً مطمئن هستم.
دقیقآ میخواستم بگم دیگه برای الهام از راگناروک دیر شده
بنظرم من مشکل اصلی نسخه اول تعادل نبودن بین معما و مبارزات بود جوری که من بخاطر خسته کننده و حوصله سر بر بودن بازی نصفه دراپش کردم
وگرنه با مبارزات میشد کنار امد چون یجورایی بازی ایندی بود
مبارزات هلبلید واقعا بد بود
فقط یه حرکتو تکرار میکرد هیچ تنوعی نداشت
مبارزات بازی بخاطر ایندی بودن محدودیت داشت منتها الان دیگه ایندی نیست و این نوع مبارزات براش ضعف بدی محسوب میشه. با شناختی که از نینجاتئوری دارم انتظارم از مبارزات نسخه ی دوم شرمنده کردن بقیه بازی های این سبک در این زمینه هست 🙂 امیدوارم به سمت پر زرق و برق بودن در طراحی ها نره و تمرکزش روی گیم پلی بازی باشه، بطوری که صرفاً بخاطر گیم پلیش بشه چندین بار تجربه اش کرد.
درکل، هلبلید هم کنار استارفیلد و فورزا جزو بازی هایی هست که نگرانی خاصی راجع به شون وجود نداره. امسال ساله ماکروسافت هست اگر بتونه درست برنامه ریزی کنه برای انتشار بازی هاش.
ناف نینجا تئوری رو با بی پولی بریدن😭
هونلی خوب بود (فکر کنم چون انحصاری بود). ولی بعدش دویل رو سفارشی ساختن🤢. از سر و روی مانکی هم می بارید که پول کم آوردن. بلیدینگ اج🤢 هم از رو بی پولی ساخته شد. سنوا هم که خودشون گفتن تو فقر ساخته شد.
–
از سنوا خیلی خوشم نیومد راستیتش. کاراکترش یکم زیادی توهمیه واسم و نمی تونم باهاش ارتباط بر قرار کنم. ولی واقعا امیدوارم این چرخه بی پولی این استودیو تموم شه و یه بازی درخور استعدادش بسازه 🤟 تو دل همه اون خشونت گیم پلی بازیاشون، قصه گویی خوبی انجام میدن واقعا. دوسشون دارم.
باید توی گیمپلی هم الهام بگیرن رگناروک گیم پلی فوق العاده ای داشت و نسخه اول هلبلید تو گیم پلی ضعف زیاد داشت
قطعا هیچ سلاحی نمیتونه نزدیک به blade of chaos بگیره برای همین نمیتونه تو گیم پلی الهام بگیره
قاعدتا خیلی دیره
بازی قراره نیمه دوم همین امسال بیاد و مطمئنا بیشتر بخشای بازی تکمیل شده و چیزی به گلد شدنش نمونده باشه
حتی اگه تاخیر هم بخوره نمیتونن هسته بازی تغییر بدن
نه تاریخ دادن
نه تریلر دادن
کی گفته نیمه دوم میاد؟
تایید کردن ۲۰۲۳ میاد
و و قتی تو لیست بازیای نیمه اول نبوده عقل میگه نیمه دومه
همچنین چنتا لیکر هم میگن بازی نوامبر میاد (نظرign هم تو پاکدست مربوط به استارفیلد رو نوامبره)
لینک خبری که تایید کردن ۲۰۲۳ میاد رو میفرسی 🙏
والا من پیگیرش نیستم برم سه ساعت بگردم لینکشو واس شما پیدا کنم
چون هیچی جز یه شایعه از تاریخ انتشار هلبلید نیومده
یاد اسپایدرمن افتادم
یادش نَیُفت
چون سازنده های اسپایدرمن خودشون گفتن که بازی قراره پاییز بیاد
هیچ شایعه ای در کار نیست
جناب هم تایید کردن ۲۰۲۳ میاد که میتونی سرچ بزنی
هم اینکه نینجا تیوری دیگه داره برای ایپی جدیدش نیرو استخدام میکنه یعنی دیگه تقریبا ساخت هلبلید ۲ تموم شده ولی الان با توجه با لاین آپ انحصاری های مایکروسافت نمیتونن عرضه کنه و نیفته همون پاییز ۲۰۲۳
من گوگل و گیمفا رو زیرو رو کردم
هیچی جز یه شایعه که میگه هلبلید ۲۰۲۳ میاد پیدا نکردم
اگه چیزی بود لینکشو برام بفرس🙏
کسی چه میدونه شاید هلبلید ۲ اومد یه درسی هم به گادآف وار بعدی داد ..
😅😅
نسخه اولو می خواستم پلی بدم دیدم نیم ساعت اول همش کاتسین بود درجا پاکش کردم
من هم مثل تو از آغاز بازی زیاد خوشم نیومده بود. ولی درادامه خیلی بهتر میشه. از لحاظ روایی واقعا عالیه و رفتهرفته بهتر میشه. (چیزی که در کمتر بازی دیده میشه)
بنظرم یه فرصت دیگه بهش بده. بخش مبارزات هم در نیمه دوم بازی بیشتر میشه. باس فایت های خوبی هم داره
بخاطر هم پروف بودن اوکی
همون اول بازی یک دیالوگ میگه بخش بزرگی از بازی های ترسناک روانشناسی رو میزاره کنار:
سنوئا شجاعه که داره به سمت سرزمین هلهایم میره؟؟
نه سنوئا شجاع نیست شجاعت برای کسی معنا داره که از مرگ می ترسه
حالا برو بشین دوساعت فکر کن که معنای این دیالوگ چیه تا بفهمی این بازی برای بچه ها نیست و دیالوگ های عمیقی داره
احتمالا انگلیسیت قوی نبوده که این دیالوگ ها رو نشنیدی
خب این دیالوگی که گفتی الان مثلا خیلی تاثیر گذار بود استاد زبان
اگر Hellblade 2 شاهکار بشه بتونه Ragnarok مقایسه مثلاً یه جاهایی Hellblade 2 بهتر باشه یا Ragnarok احتمالا این تور باشه شاید در نظر بگیریم از Ragnarok الهام بگیره نه تقلید کنه اگر بازی
Hellblade 2 شاهکار بشه یه کمک قدرتمندی برای Xbox در سال ۲۰۲۳ میشه