ساخت Forspoken بیش از ۷۵ میلیون دلار برای اسکوئر انیکس خرج داشته است
به گفتهی تحلیلگر MST Financial، اسکوئر انیکس (Square Enix) برای ساخت Forspoken بیش از ۷۵ میلیون دلار هزینه کرده است و بازگرداندن این مبلغ برایش دشوار است.
این تحلیلگر که دیوید گیبسون (David Gibson) نام دارد، میگوید که بیش از ۱ میلیارد ین ژاپن (حدود چیزی بیش از ۷۵ میلیون دلار آمریکا) برای ساخت Forspoken خرج شده است و بخش اعظمی از آن از طریق فروش بازی به سازنده باز نخواهد گشت. او یادآور میشود که این رقم با توجه به مجموع سود نزدیک به ۵۰ میلیارد ینی اسکوئر انیکس (حدود ۳۷۴ میلیون دلار)، بسیار بزرگ است. به همین دلیل، برابر شدن درآمد و هزینهی بازی به سختی صورت میگیرد.
با وجود آنکه این بازی توانست در ماه ژانویه رتبهی هفتم جدول فروش NPD را از آن خود کند، موفقیتی کوچکتر از انتظارات اسکوئر انیکس به دست آمد. حال با توجه به هزینهی ساخت بازی، میدانیم که چنین واکنشی از سوی این شرکت طبیعی بوده است. ساخت و توسعهی عناوین AAA امروزه برای ناشران بازیهای ویدیویی به کاری بسیار پرهزینه و پرمخاطره تبدیل شده است. گمان میرود که هزینهی بازاریابی Forspoken نیز هنگفت بوده باشد، زیرا تبلیغات آن در اماکن مشهور و عمومی همچون تامیز اسکوئر (Times Square) به نمایش در میآمد و تریلر CG نیز برای آن ساخته شد.
در این میان، حتی واکنش منتقدان هم به آن کمکی نکرد و متوسط بود. گیبسون انتظار دارد که این شرکت به دلیل ساخت این بازی با مشکلاتی جدی مواجه شود. او حتی ادعا میکند که این مورد شاید به جایگزینی مدیر عامل آن مربوط باشد.
پیشتر گزارشی مبنی بر قصد استودیوی سازندهی Forspoken یعنی لومینوس پروداکشنز (Luminous Productions) برای کار کردن روی سایر پروژهها همچون دنبالهی این بازی منتشر شده بود. با این حال، به تازگی اعلام شده بود که اعضای گروه سازنده از تاریخ ۱ مه ۲۰۲۳ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) در سایر بخشهای اسکوئر انیکس پخش میشوند. این خبر شاید اثباتی هم باشد بر اتمام عمر موتور بازیسازی لومینوس (Luminous Engine).
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
اینهمه خرج کردن
بعد شکست خورده
تازه میخوان استودیو سازندش رو هم بخرن؟
عجب عجب
بیشتر فکر کنم میخوان استودیو رو بخرن برای اینکه بتونه براشون شاید انجین خوب بسازه یا روی بحث گرافیک کار کنن چون بازی واقعا گرافیک خوبی داره
به قول این خارجکی با کلاسا I beg to differ
بازی واقعا در هیچ زمینه ای گرافیک خوبی نداره حتی یه فیزیک مو درست حسابی نداره محیطام که نگم برات
هرچی بیشتر پلی دادم بیشتر قانع میشدم که بازیرو هوش مصنوعی ساخته نه آدم
هرچی فکر میکنم یه نقطه مثبت تو این بازی پیدا نمیکنم
چهره ها که افتضاح محیطا داغون حتی جاهایی که توی دنیای امروزیه شهر رو انگار با پینت ساختن
نورپردازیم با ارفاق صفر
گرافیک؟
یکی از ایراد ها که همه گرفته بودن به بازی ضعف انجین بازی و گرافیک بازی مخصوصاً تو بافت ها محیط و اجرا در فواصل دور بود
جوری که تو این متن نوشته
استودیو سازنده رو نمیخرن که داشته باشنش
استودیو رو میخرن کارمنداش رو پخش میکنن تو استودیو ها خودشون و لومینوس انجین هم میندازن تو سطل زباله تاریخ
حتی طبق متن احتمالا تغییر مدیریت اسکویر هم بخاطر همین شکست تجاریع
#و_بازهم_این_انحصاریه_شاهکار
بعد این همه بودجه کجا رفت دقیقا؟
عنصر سی و یکم جدول تناوبی
۴۱ بود ولی منظورت رو گرفتم🤣
😂😂😂
نه منظورم همون ۳۱عه
نماد شیمیاییش رو بخون
اینجاس که میفهمیم خرج کردن زیاد همیشه نمیتونه کارآمد. باشه .
یعنی اگه همون موقع میومدن ایران ۷۵ میلیون دلار با دلار ۲۸ تومن میخریدن رو ۶۰ هزار تومن میفروختن، الان می تونستن ۱۵۰ میلیون دلارباهاش بخرن و برن یه بازی حسابی بسازن.
این لکه ی ننگ با اون متا هم تولید نمیشد!
به قول معروف: زارت.
تا زمانی که این استودیوها و ناشرا با سونی همکاری کنن نتیجه اش این فلاکت میشه یادمون نمیره چطوری برای این بازی سونی چه تبلیغاتی کرد اما انحصاری کردن و تبلیغ دروغین پلیستیشن این بازی هیچ کل استودیو رو به نابودی کشوند دقیقا همین بلا سر سازنده کالیستو هم انجام دادن اما چون صاحب استودیو ثروتمند تعطیل نشد! فعلا هم دوستان سونی از کویر بودن امسالتون لذت ببرین
.
تا زمانی که سونی تو صنعت گیم باشه واقعا باید گریست به حال این صنعت
سنتی صنعتی
کویر🤣🤣
بعد ۳ سال تو از کویر حرف نزن خواهشن
تازه یه ساله میخواین از کنسولتون به عنوان یه چیزی غیر از زیر گلدونی استفاده کنین😂
حداقل سونی نرفته تو کار توستر و لوازم آشپزخونه .
چی میگی حالت خوب سونی صنعت گیم لکه ننگه؟مگه به شکست تجاری هست ماکروسافت چند تا بازی خراب داشته پس بگیم ماکروسافت ایکسباکس که داشت ورشکست میشد سال دوهزار شانزده این حرف باید میزدن بهش برداشت اشتباه نکن من با ایکس باکس مشکلی ندارم اما این حرف غیر منطقی حرف میاره ایکسباکس اثار موفقی داشته شکست هم داشته تمام کمپانی ها بزرگ همینن رسم تجارت بعدشم تا شکست چجور ببینی متا پایین فروش پایین نظر گیمرها یا منتقدین سونی با پلی استیشن وان صنعت گیم رو با یه انقلاب جدید در گرافیک بازی ها داستانی بودن سینمایی بودن کات سین ها میان بازی زاویه دوربین فضای حرکت بازیکن بوجود اورد پلی استیشن وان صنعت گیم امروزی مدرن پایه ریزی کرد بازی های اویل سایفون فیلتر دایانا کرایسیس کرش باندیکوت تیکن مدال و بعدش گاد آف وار دویل می کرای متال گیر سایلنت هیل کلی بازی رو بالا اورد انحصاری هایی که از هر لحاظ مفهوم کیفیت لذت غرق داستان گرافیک موسیقی و تلفیق هنر و تجارت رو با هم نشون داد قطعا ایکس باکس هم در زمینه ریسینگ همینطور بود و در شوتر اول شخص و سوم شخص با هیلو گیرز سیستم کاور گیری مدرن گیرز اف وار اونم به صنعت گیم خدمت کرد دوتا سه تا بازی حالا اینطور شد دلیل نمیشه سی سال درست کردن دوست داشتنی ترین ای پی ها و نوآوری خلاقیت لذت گیمرها قدیمی و جدید ندید گرفت واقعا موندم بشخصه از حرفت یعنی تمام ناراحتی ها گذشته رو کویر بودن ها به قول خودت گذشته کنسول محبوبت رو با امسال سونی میخای انتقام بگیری اونم که سونی نشون داده هر سال لاین اپ مشخص داره اسپایدر من دو که تنها نیست امسال سونی غیر قابل پیش بینی بوده یه نگاه ساده فقط به بفتا امسال فقط رگنوراگ کنار که درو کرد همین بازی استری که بازی کوچیک پلی استیشن سازنده کوچیک ساخته ببین چقدر موفقیت کسب کرده خلاقیت در اثار کوچک هم حتی خودشو نشون میده سالی نیست که یه افتخار کسب نکنه سونی از اونور هوادارای خودشو شاد نکنن
سونی فنا از بازی لذت ببرن باز halo صد تاش می ارزید به این گیم مزخرف که شرکتو به فنا داد
یا خدااااا
ببین هیلو بازی پرچمدار xbox به چه روزی افتاده که با این مقایسه میکنتش
ارزشه یه دور رفتنو داره؟
وقتی گیم خوبی نیست
به بالای ناحیه بالای جنوب غربی انگشت دست چپم😐
کدوم انگشت حالا؟
یادم رفت ،از آخر وسطی🗿
اینگه ساخت یه بازی تریپل ای اینقدر کار ریسکی و پر خطری شده چیز خوبی نیست بنظرم . حتی یه بازی خوب مثل سایبر پانک با فروش خوب بخاطر عرضه اولیه بد یه استودیوی بزرگ مثل سی دی پراجکت رو در حد ورشکستگی میبره
برای همین آنقدر بازیشون خفن بود🗿
اون پول دقیقا خرج چی شده
خرج جزئیات صورت فوق شاهکار که تو رقابت تنگاتنگ با cg هست
یا گرافیک فوق بالاش که گرافیک بازیایی مثل gta 3 رو زمین میزنه
این شرکت دست به خود نابودی زده، 😞😞😖
از اول هم مشخص بود مشکلات توسعه داره و هم تیم خوبی در کار نیست نمیدونم رو چه حسابی Jim Rayan این بازی رو برای Ps5 انحصار کرد عملاً هیچ قدرتی از کنسول رو نشون نداد.
احتمالا موقع قرار داد بستن سر فاینال فانتزی اینم گفتن ببر ضرر نمیکنی😂
مدیر اسکویر گفت از همین گیم واسه داداشم بردم خوانوادگی داریم استفاده میکنیم 😂
اتفاقا تمام توان پی اس پنج رو نشون داد به طوری که این بازی تو حالت پرفورمنس 720pنرخ فریم ۲۸ نشون میداد
از خواب زمستانی بیاید بیرون اگه هم نمیدونید و سردرنمیارید بفهمید
نه بازی مارول اونجرز سود کرد
نه بازی Guardian of the glaxy
و نه فروسپوکن
امیدوارم فاینال ۱۶ سود زیادی بکنه و الا چند سال بعد باید اعلام خبر ورشکستگی اسکوئیرانیکس رو بشنویم
فاینال ۷ ریمیک پارت تو هم خیلی سود آور خواهد شد چون نسخه اول گل کاشت
اسکوئیر سال قبل اعلام کرد دارن جاست کاز ۵ رو هم میسازن
امیدوارم به ریشه ها برگرده
دیروز اومدم اتمیک هارت بازی کنم دیدم باز یه آپدیت ۳۱ گیگی داده اومدم پاکش کنم که یهو گفتم این میتونه نشون دهنده پشتیبانی خوب تیم سارنده هم باشه آخه کلی باگ و گلیچ داشت ،بازی اولشونه این بدم نیست هی آپدیت میدن نشون دهنده ی عشقیه که به کارشون دارن یه بار دیگه هم فرصت بدم بهش چون با تموم مشکلاتش بازی یه چیزهایی داشت که کشش داشتم بهش کلا شاید تا اون موقع دو ساعت بازی کرده بودم گذاشتم دانلود بشه و امروز رفتم سراغش حدود دو یا سه ساعت دیگه هم نشستم سرش بنظرم واقعا بازی خوبیه و خوشحالم بهش فرصت دادم بخاطر حرف چهار تا روزنامه نگار و یه سری مشکلات که واقعا هم داشت و داره اوایل بازی اذیتم خیلی میکرد به این بازی لفظ زباله میدادم و نزدیک بود خودمو از لذتش محروم کنم ، بدی اصلی بازی فقط اینه که سعی کرده از هر بازی یه تیکه برداره و خودش نفهمیده چیه از بایوشاک از وولفنشتاین از فالوت از دایینگ لایت دیالوگ های بازی هم اوایل اذیتم میکرد اما بیشتر که بازی کردم دیدم نه تنها سرگرم کننده است بلکه از دنیایی که ساخته هم دارم لذت میبرم و قشنگه با اینکه از خیلی چیزها کپی کرده ویژگی های یونیکی هم داره و پشتش زحمتی رو هم که یه استودیو کوچیک برای خلق یه اثر درخور کشیده داری میبینی این و چندین تجربه دیگه مثل این باعث شد بخاطر حرف بقیه و یه سری روزنامه نگار دیگه در مورد گیم ها قضاوت نکنم میخوام حتی فوراسپوکن رو هم تجربه کنم اگه فرصتش پیش اومد با یه قیمت خیلی پایین و بعد خودم تصمیم بگیرم که چی بود این بازی لذت بردم یا نه زباله بود یا نه یه بازی معمولی رو به خوب ، قطعا این بازی پر از عیب و ایراده ولی آیا حقش زباله دان بازی های ویدئوییه ؟ تا خودتون تجربه نکنین نمیفهمین واقعا .
حرفت رو راجب اتومیک قبول دارم چون واقعا من هم دارم لذت میبرم یکی از بهترین بازی های امسالم بود ولی رفیق شما میگی نباید برچسب زباله زد ایا جعبه خالی درسته؟ همین اتومیک به لطف جعبه میتونم پلی بدم چیزی که خود شما هم داذی تعریفشو میکنی جعبه درسته کم بوده ولی بی انصاف نباشیم داریم میبینیم همین جعبه داره برا مخاطباش حرکت میزنه
این اسم فقط یه شوخیه که با توجه به جو سایت گذاشتم من خودم تموم عمرم پی سی داشتم و یه ساله کاربر پلی استیشن هم شدم در کنار پی سی و ایکس باکس و نسل هفت طرفدار ایکس باکس ۳۶۰ بودم شدید و واقعا هم عالی کار میکرد نسل قبل و این دو سال اول این نسل ولی خدایی حق بده خوب کار نکرده و یه تیکه توی اسمم باشه و شوخی کنم با ایکس باکس ، توی نظراتم واقعا تا جایی که کسی رو اعصابم راه نره ولی سعی میکنم منصفانه نظر بدم
خاک تو اون سرت لست ۲رو با صد میل ساختن!!!.
لست رو ناتی داگ کبیر ساخت
اینو اسکوئر انیکس
اینا مثل هم نیستن 🗿
اسکوئر اینکس همون فاینال فانتزی رو بسازه بهتره، تا الان که فاینال فانتزی هایی که ساخته به جز ۱۵ خیلی خوب بودن(هرچند به نظرم همون ۱۵ هم خوب بود ولی خب ایراداتی هم داشت که با اضافه کردن اون ۳ تا دی ال سی میتونستن خیلی بهتر کننش ولی این زباله رو ساختن و عاقبتشو دیدن که همینطوری برای خودشون گبمی نسازن وقتی توانشو ندارن. فاینال فانتزی بسازه خیلی خوبه همون که فقط بسازتش، مثل بعضی استودیو ها که توانایی ساختن یه فرنچایز شاهکار رو دارن مثل سانتا مونیکا که گاد آف وار رو میسازه، این هم بره فاینال فانتزی بسازه بهتره براش
یه بازی اینجوری میشه یه بازی هم فقط با ۲۵ میلیون دلار میشه اتومیک هارت این کجا و آن کجا
اخ اخ یوقت ورشکسته نشه انقد خرجای بیخود میکنه
این پولو اگه حتی میذاشتن تو بانکهای داغون ایران سود بیشتری براشون داشت!
متاسفم..
حیف شد همش..
۷۵ میلیون کجا رفته؟
مطمئنن صرف بازی نشده