فروش Wo Long: Fallen Dynasty در ژاپن تقریبا نصف Nioh و Nioh 2 بوده است
اکشن نقشآفرینی سولزلایک جدید استودیوی تیم نینجا (Team Ninja) یعنی Wo Long: Fallen Dynasty در هفتهی اول عرضهی خود در ژاپن توانسته ۴۷ هزار نسخهی فیزیکی بفروشد. رقمی که به طرز قابل توجهای کمتر از هر دو بازی Nioh در هفتهی اول است.
وبسایت Famitsu آمار هفتگی فروش سختافزار و نرمافزار خود در کشور ژاپن را منتشر کرده و یک بازی جدید قابل توجه توانسته خود را به جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته برساند. در حالی که بازی Kirby’s Return to Dream Land Deluxe توانسته با فروش بیش از ۶۲ هزار نسخه رتبهی اول را حفظ کند، بازی Wo Long: Fallen Dynasty رتبهی دوم را با ۴۷ هزار نسخهی فیزیکی به دست آورده است. ۳۰ هزار نسخه برای کنسول پلی استیشن ۵ و۱۷ هزار نسخه برای کنسول پلی استیشن ۴ است.
با وجود کسب یک رتبهی بالا در جدول فروش هفتگی، بدون شک هفتهی اول این بازی ناامیدکننده بوده است. خصوصا وقتی آن را با دو بازی سولزلایک قبلی استودیوی تیم نینجا یعنی Nioh مقایسه میکنیم. بازی Nioh در هفتهی اول خود حدود ۹۰ هزار نسخه و Nioh 2 هم حدود ۹۲ هزار نسخه فروش داشتند. با توجه به اینکه Wo Long: Fallen Dynasty برخلاف بازیهای Nioh یک اثر میان نسلی مولتی پلتفرمی است، این اختلاف در فروش حتی بیش از پیش به چشم میآید.
در همین حال بازی Metroid Prime Remastered که پیش از این به صورت دیجیتالی عرضه شده بود در هفتهی گذشته به صورت فیزیکی در کشور ژاپن منتشر شد و توانست رتبهی دهم را در هفتهی اول کسب کند. این بازی کمی بیش از ۸ هزار نسخه فروش داشت. Run Factory 3 Special هم توانسته با فروش ۱۶ هزار نسخه کار خود را در رتبهی پنجم جدول آغاز کند.
در زمینهی سختافزار هم پلی استیشن ۵ بار دیگر نینتندو سوییچ را کنار زده و توانسته با فروش ۷۸ هزار دستگاه در مقایسه با ۶۶ هزار دستگاه سوییچ، پرفروشترین کنسول هفته در ژاپن باشد. فروش کلی پلی استیشن ۵ در ژاپن از ۳ میلیون دستگاه عبور کرده و این کنسول در حال حاضر میتواند با ادامه دادن این روند از فروش پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۳ در این کشور عبور کند.
شما میتوانید فهرست کامل پرفروشترین بازیها و سختافزار هفتهی گذشته در ژاپن را مشاهده کنید:
فروش نرمافزار (فروش کل تا به اینجا):
- [نینتندو سوییچ] Kirby’s Return to Dream Land Deluxe – ۶۲,۵۸۱ (۲۵۱,۶۱۲)
- [پلی استیشن ۵] Wo Long: Fallen Dynasty – ۳۰,۱۳۲
- [نینتندو سوییچ] Pokemon Scarlet and Violet – ۲۴,۵۹۲ (۴,۹۰۸,۳۹۸)
- [پلی استیشن ۴] Wo Long: Fallen Dynasty – ۱۷,۶۹۹
- [نینتندو سوییچ] Rune Factory 3 Special – ۱۶,۶۲۷
- [نینتندو سوییچ] Splatoon 3 – ۱۴,۷۶۶ (۳,۹۱۸,۷۶۶)
- [نینتندو سوییچ] Octopath Traveler 2 – ۱۴,۰۸۵ (۶۸,۰۸۰)
- [پلی استیشن ۵] Hogwarts Legacy – ۱۳,۴۴۹ (۱۳۹,۵۳۵)
- [نینتندو سوییچ] Mario Kart 8 Deluxe – ۱۰,۲۹۵ (۵,۱۸۳,۶۶۰)
- [نینتندو سوییچ] Metroid Prime Remastered – ۷,۹۶۰
فروش سختافزار:
- پلی استیشن ۵ – ۷۸,۴۱۲
- نینتندو سوییچ – ۶۶,۵۲۵
- ایکس باکس سری ایکس/اس – ۸۴۸
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
نظرات
اینقدر کاربرایهژاپنی و انیمه پسند که بازیهای بچگانه دوست دارن رو مورد توجه قرار ندید صعنتگیم هیچ جایگاهی تو ژاپن نداره و همشون انیمه بازن کلا که انشالله سونی هم بعد خرید اکتیویژن توسط مایکو میره تو کار انیمهسازی و بای میده از صعنت گیم
مهد تولد گیم ژاپنه دا چی میگی 😐
درسته مهده گیمه ولی بیا قبول ژاپنیا یکم عجیب غریبن و سلیقشون خیلی فرق با بقیه جاها یه گیمایی اونجا تاپ و پرطرفداره که شاید اصن خارج ژاپن عرضه نشده باشه یا اسمشو نشنیده باشیم و ازونطرف گیمای معروفی مث کالاف یا gta اونجا چارتا طرفدارم نداره
توسط مایکروسافت
تو نباشی به کی دیسلایک بدم ؟ بمونی برامون 😁
کاملا منطقیه که کمتر بشه.هیچوقت ژاپنی ها از چینی ها و اساطیرشون خوششون نیومده و برعکس.پیشینه تاریخی بینشون هم که سیاه.باید فروش تو کشورهای دیگه بررسی بشه نه ژاپن
صحیح و کاملا منطقی اصلا از حرفات مفهوم واقعی یک گیمر میباره
فقط لازم به ذکره که زادگاه صنعت گیم همون کشوریه که میگی هیچ جایگاهی توش نیس
باشه داش فقط خسته نمیشی ترول میکنی سونی با خرید اکتیویژن انیمه بزنه ؟ چرا حداقل چرت و پرت مینویسی یه چیز درست بنویس حتی ترول هات هم تکراری شده
از دوران سگا تا الان دارم بازی میکنم و هنوز بیشترین بازیایی ک تو خاطرم مونده ژاپنیه و اکثر ژانرا و ایده های جدیدم از ژاپن میاد چون بازیاشون روح داره
میدونم میخوای توجه جلب کنی بیا اینم توجه
من از ادمین گیمفا گله دارم که چرا این بنده خدا تو هر پستی داره سه رقمی دیس میگیره بازم تو سایت فعال هست؟ البته موجب شادی و خنده ملت در این روز های سخت هست بنابراین این تصمیم مهم به خود ادمین ها بستگی داره 😄
گند گیم پس اینجاها مشخص میشه
گیمپس کابوس روز و شبتونه!
یعنی منتظر نشستید تا یه چیزی بشه بپرید وسط گوزن رو به شقایق ربط بدید!🤣😂
آخه مگه بودجه این بازی رو مایکرو داده بوده؟ مگه فرست پارتی بوده؟ مگه مایکرو گفته چی بسازید و چی نسازید؟ اصلا تیتر رو هم اگر خونده باشی باید شرمت بیاد که بیای همچین مزخرفی بگی!
گیم پس هیچی نیس
چ برسه به کابوسم
فقط گند میزنه به ریسک پذیری شرکتا برای ساخت آیپی های جدید و ریسکی
چرا
چون که بازیای AAA روز اول عرضه میاد رو گیم پس ۱۰ دلاری
بیخود نیست دیگه شرکتا حاضر به ریسک پذیری نیستن و بازار پر شده از ریمیک و ریمستر
برا اینکه مایکروسافت مث زالو افتاده داره صنعت گیم و نابود میکنه
داداش برعکس زدی 😆 گیم پس یه خاصیت داشته باشه اینه که دولوپر میتونه بدون توجه به بازار ریسک کنه و اون ایده ایی که داره رو پیاده کنه، چون خیالش تا حدی راحته که پلیرهاش رو میگیره و در بدتربن خالت هم ضرر نمیکنه اگر هم ایده ش خواهان پیدا نکنه،
منظورت از ریمیک و ریمستر سونی بود دیگه؟
توو ژاپن که گیم پس و اکس باکس محبوب نیست آخه 😆😆 ژاپن هر چی هست و نیست کار نینتندو و سونیه، به فروش اکس باکس نگاه کن توو همین لیست، خنده ت نمیگیره بگی کار گیم پسه؟ اکس باکس هشتصد تا دونه فروخته و پی اس فایو هشتاد هزارتا، اکس باکس تاثیرش توو بازار ژاپن به اندازه نوک سوزن هم نیست
اوکی ولی بیشتر بازار ژاپن دست سونیه یعنی پلی استیشن دارن ایکس باکس ندارن که گیم پس تاثیر بذاره
لاری که تو گیمپسه فروشش کمه ولی به معنای درامد کم. هم نیست عزیزم
مایکروسافت یه قانون دارع بازی که تو گیمپسه به اعضای مدت زمانی که پلیرا انجامش میدن یه پول اضافه دیگه هم به سازنده ها میدن
گیم پس هم سودش رو برای سازنده گیم داره هم برای پلیر و نیازی به فروش بازی نیست. شما هم هفتاد دلار جمع کن برای ریمیک ریمستر بعدی سونی
فقط گزینه اول فروششونو ببین وای خدا بازیه بچگونه Kirby تو صدره بعدا بعضیها میان جدول خرید فروش انگلستان رو مسخره میکنن😂😂
خب پروفسور با نینتندو چیکار داری، به همون سونی حمله کن تاحالا اصلا نینتندو از نزدیک دیدی؟؟ باز حالا ps4 رو میگم توو گیم نت بازی کردی، امثال کربی و ماریو رو که قطعا از نزدیک ندیدی
چیزی ک بچگونس گیم پلی ساده و عقب افتاده بازیایه ک تو پشتشونو میگیری ن گیم پلیای نینتندو
از نظر گیم پلی خیلی از نیوح ها سرتره
علت:وجود یار در هر مرحله از بازی که اعتماد بنفس ادمو برا مبارزه زیادتر میکنه
و بگم که من خوشم بازیای تیم نینجا نمیومد نیوح ۱ هم از رو بی بازی بودن بازیش کردم البته تا اخرشم رفتم
ولی این بازی یچیز دیگست
با باس اولشم ۳۰ بار باختم تا حرکاتش یاد گرفتم
توو همه کامنت ها راجع به همین باسفایت اول گفته بودن، طرف کامنت گزاشته بود کسی که باسفایت اول رو گزاشته باید اخراج بشه، ولی اونی که موافقت کرده پس از شکستش دوباره در یک فاز قدرتمندتر برگرده روانیه سادیسمیه دگر آزار بوده 😆😆 میگفت تابحال هیچ بازی ایی انقدر بهمم نریخته بود که بخوام اکس باکس رو بترکونم، انقدر رووم تاثیر منفی گزاشته که ممکنه ویدیوگیم رو برای همیشه بزارم کنار 😆
حیف شد واقعا بازی خوبیه
چرا حیف شد بخاطری ژاپنی ها از چینی ها خوششون نمیاد و نخریدن خب کل دنیا میخرن مثل فیلمای بروسلی تو اوج سینمای ژاپن فیلمای بروسلی تو ژاپن صفر فروش تو دنیا رکورد تمام فیلمای شرقی رو از بابت فروش زد
اگه این دو کشور باهم خوب بودن فروش پلی استیشن و بازیای ژاپنی اینقدر زیاد میشد که نیازی به هیچ جای دنیا نداشت
من دارم بازیش میکنم بازی قشنگیه ولی خدایی کیفیت nioh 2 بالاتر بود 🙂 و خب به نظر طبیعیه
چجوری باس اول رد کردی..البته من نسخه دمو دارم…واقعا نمیشه parry زد.
به شدت سخت بود فک کنم ۲ ساعت سرش مردم ..:| باس اولی که از نصفه اول بازی هم سخت تره از هرچی باس میبینی توش … باید یادبگیری دفلکت گاد بشی و گرنه فاز دو رو اصن نمیشه رد کنی
موافقم. فیس اولش را رد میکنم ولی فیس ۲ زورکی تا وسطش برسم.
بحرحال ممنون از جوابت.
من که میخوام بازی رو امشب دان کنم نظرتون چیه؟
دان کن اگر بازی چلنج دار و هاردکور میپسندی خودم دارم لذت میبرم این روزا ازش به معنای واقعی تیم نینجا گیم میسازه ها درست حسابی هایپم برای رایز اف رونین رو هم این بیشتر کرد
خب nioh در ژاپن جریان داره معلومه فروشش در ژاپن بیشتر میشه تا بازی ای که رویداد هاش در چین جریان داره
طبیعیه nioh برای مردم ژاپن جذاب تر باشه
حالا آمار فروش در چین اگه منتشر میشد احتمال زیاد فروش WLFD از nioh بسیار بیشتر بود
این دو تا کشور معیار درستی برای مقایسه فروش این دو بازی نیستند
دلیلش واضحه بازی محیطش توی چین بود و مردم چین و ژاپن با هم زیاد دوستانه نیستن
قبول دارین بازیش تقریبا متوسط رو به بالا هستش نه اونقدری خوبه که بخوام تعریف کنم ازش و نه بده
یجورایی خسته کننده میشه من پارت ۴ هستم ولی بازی رو دو روزه که ولش کردم برخلاف سکیرو و الدن رینگ که ناخواسته به سمتشون کشیده میشی از بس که خوب بودن
به هرحال یا مشکل از منه یا بازی که اونقدی که براش هایپ بودم جذبش نشدم
عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای بوالحسنی.
خیلی خوب بود تا یک ژورنالیست از رییس بخش سرگرمیهای مایکروسافت بپرسد هدف از حضور در بازار ژاپن چیست؟!!! (متمایل به مزاح)
همانگونه که قول داده بودم این بحث به غلط مصطلح گرافیک فنی یا معادل آن Technical Graphic اختصاص دارد.
میدانید معنای گرافیک فنی چیست؟
به انتخاب بهترین روش/روشها برای برقراری ارتباط در Graphic Design، گرافیک فنی گفته میشود.
وقتی شما از عبارت ((گرافیک فنی ضعیف)) برای توصیف یک اثر ویدیویی استفاده میکنید همانند آن است که بگویید: Ok The Window (هیچ معنایی ندارد و قابل درک نیست)
اما برای بیان این مهم در بازیهای ویدیویی از چه واژه یا عبارتی بایستی استفاده کرد؟
مسائل فنی یا Technical Issues عبارتی است که شما از آن برای توصیف عملکرد فنی یک اثر استفاده میکنید. هر گاه مسائل (Issues) تبدیل به مشکل (Problems) شوند آنگاه ما از عبارت Technical Problems استفاده میکنیم.
به صورت دقیقتر با ذکر یک مثال برای شما بیان میکنم
به تصویر زیر نگاهی دقیق بیاندازید. (به درختان در دوردست توجه کنید)
https://s2.uupload.ir/files/elden_ring_gwqk.jpg
عملکرد فنی اثر برای به تصویر کشیدن چیزها، علیالخصوص درختان آنچنان که باید شایسته و درخور نیست. ما به این مهم Level Of Details میگوییم که به اختصار از آن با نام LOD نام میبریم.
هر گاه اثری دچار ایرادات و مشکلات متعددی در LOD باشد خود را به اشکال متفاوت نشان میدهد که میتوان به مشکل ظاهر شدن آنی سوژهها یا Pop-in و ایراد در استفاده از تکنیکهایی همچون AA یا SS اشاره نمود.
به یاد داشته باشید ایرادات فنی یک اثر صرفاً به نرمافزار و یا سختافزار محدود نبوده و این مهم به توانایی تیم توسعه نیز بسیار وابسته است.
در نهایت نیز باید خاطر نشان کرد اگر اثری دچار ایراد در LOD باشد بسته به نوع نرمافزار یا سختافزار، خود را به روشها و اشکال مختلف نشان میدهد.
مقوله ایرادات فنی یا مسایل فنی در بازیهای ویدیویی مقولهای بسیار پیچیده و عمیق میباشد که بایستی شما در قامت یک توسعهدهنده خبره بوده تا به ریز و درشت آن آشنا باشید.
ایکسباکس سری اس و ایکس ۸۰۰ تا دونه🤣🤣 نصف ps4 این هفته تو ژاپن فروختن🤣پلی استیشنم نشون میده اگه کمبود نداشته باشه حتی تو ژاپن هم میتونه از نینتندو بیشتر بفروشه
دوستان گیم ب شدت داغونیه . وقتی سکیرو و نیوه بازی کرده باشی دیگه سمت اینا نمیری . گرافیک نابود و بهینه سازی آشغال
طبیعیه nioh در مورد اساطیر خود ژاپنیا بود ولی wolong برای دوران سه پادشاهی چین…بهتره برن آمار فروش این بازیو تو چین دربیارن که قطعا رکورد زده
دان نکردم ولی بازی جالبیه
فروش اکس باکس توو ژاپن رو 😆 هشتصد تا دونه اکس باکس در مقابل هشتاد هزارتا ps5, خدارو شکر گیم پس توو ژاپن اصلا محبوب نیست و گرنع فنبویا اینم مینداختن گردن گیم پس 😆
هاگوارتز لگسی بطور کلی ۱۳۹ هزار نسخه روو فایو فروخته؟؟!!!!!!!🤔🤔🤔🤔
رفتن بازی تو چین زدن ، نمیدونن ژاپنی ها از چینی ها خوششون نمیاد اونهم با پرداخت ۶۰ دلار برای دیدن یک روایت در چین
این ی واقعیت حالا کسی فانتزی فکر میکنه نه آقا این چه حرفیه فلان بهمان ، در خواب خیالات خودشه
فروش دوتا series ایکس باکس رو هم فقط.
طاقت بیار رفیق احتمالا
همین هم به مناسبت نیمه شعبان تولد دکتر استرنج کنترل کننده زمان توسط حاج اسپنسر و برادران صلواتی داده به ژاپنی هاxd.
چرا کامن هایی که از بازی تعریف کردن رو سونی فن ها دیس دادن؟؟ حدود یه سالی میشه نسبت به دی وان های گیم پس هم هیت دارن حتی، دیگه کار از انحصاری ها گذشته، من از سونی و مدیرهاش و سیاست هاش متنفرم، ولی تاحالا نشده به بازی هاش هیت بدم. دیگه به دی وان های گیم پس هم هیت آخه؟؟!!!!!!!