سازندگان: Firewall Ultra به کمک آنریل انجین 5 از نهایت توان PS VR 2 استفاده خواهد کرد
سازندگان: Firewall Ultra به کمک آنریل انجین 5 از نهایت توان PS VR 2 استفاده خواهد کرد
سازندگان: Firewall Ultra به کمک آنریل انجین 5 از نهایت توان PS VR 2 استفاده خواهد کرد
سازندگان: Firewall Ultra به کمک آنریل انجین 5 از نهایت توان PS VR 2 استفاده خواهد کرد

سازندگان: Firewall Ultra به کمک آنریل انجین ۵ از نهایت توان PS VR 2 استفاده خواهد کرد

امیرحسین نصرتی
۰۹:۳۸ ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
firewall ultra

توسعه‌دهندگان بازی Firewall Ultra در گفتگویی طولانی، توضیح می‌دهند که چگونه این بازی قرار است از تمام ظرفیت هدست واقعیت مجازی PS VR 2 استفاده کند.

اگر در جریان اخبار عناوین PS VR 2 باشید، حتماً می‌دانید که مدتی است که استودیوی فرست کانتکت (First Contact)، روی Firewall Ultra، دنباله‌ی بازی Firewall Zero Our کار می‌کند. این عنوان به‌لطف قدرت گرفتن از موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) و سخت‌افزار قدرتمند PS VR 2، قرار است میان بازی‌های واقعیت مجازی، تغییری شگرف ایجاد کرده و یکی از بهترین عناوین تیراندازی دسته‌ی خود، در سال جاری باشد.

به‌تازگی و طی مصاحبه‌ای با اپیک گیمز (Epic Games)، شرکت تولیدکننده‌ی آنریل انجین ۵، اعضای استودیوی فرست کانتکت اطلاعات جدیدی از بازی Firewall Ultra منتشر کرده و توضیح داده‌اند که چگونه این عنوان قرار است از تمام مزایای PS VR 2 و آنریل انجین ۵ استفاده کند.

به‌لطف توانایی‌های آنریل انجین ۵، Firewall Ultra با نرخ ۶۰ فریم برثانیه اجرا خواهد شد و از رزولوشن ۴K، فناوری HDR و صدای سه‌بعدی بهره خواهد برد. همچنین قابلیت ردیابی چشمِ (Eye-Tracking) تعبیه شده در این هدست نیز یکی از موارد مورد توجه فرست کانتکت در توسعه‌ی Firewall Ultra است و در کنار پردازش Foveated، به تجربه‌ی هرچه بهتر این بازی کمک می‌کند.

منوی انتخاب اسلحه به‌گونه‌ای است که با چشمانتان به عناصر رابط کاربری و هر اسلحه‌ای که خواستید نگاه می‌کنید و آن‌گاه سلاح شما عوض می‌شود. زمانی که قصد پرتاب نارنجک دارید نیز از همین طریق می‌توانید محل فرود آن را نشانه‌گیری کنید. این‌ها فقط گوشه‌ای کوچک از مواردی هستند که پیاده‌سازی کرده‌ایم و تمام بازی طوری طراحی شده است که استفاده‌های مفید بسیاری از تکنولوژی ردیابی چشم خواهد برد. از منوها گرفته تا مکانیک‌های ظریف نشانه‌گیری، بازی‌بازان فقط با «نگاه کردن» می‌توانند با گیم‌پلی بازی تعامل داشته باشند.

ما برای ظرفیت‌ استفاده‌ از فناوری ردیابی چشم، آن‌هم به‌نحوی که زیاده از حد مشخص باشد، هیجان‌زده‌ایم؛ اگر هیچ تکنولوژی مانند بازخورد فیزیکی وجود نداشت، کارهایی که با این فناوری انجام می‌دهیم بسیار سخت بود و هیچگاه نمی‌توانست در محیط واقعیت مجازی احساس «طبیعی» بودن را منتقل کند. تکنولوژی ردیابی چشم نه فقط در Firewall Ultra بلکه در سایر پروژه‌های آینده‌ی ما همچون Solaris Offworld Combat II نیز سهم بسیار بزرگی خواهد داشت.

البته، از آن‌جایی که کنترلر PS VR 2 دچار تغییرات اساسی شده است، استفاده از فناوری ردیابی چشم تنها عامل در پیشرفت گیم‌پلی Firewall Ultra نخواهد بود. تیم توسعه‌دهنده برنامه دارد تا از تریگرهای منطبق‌شونده و بازخوردهای PSVR2 Sense برای هرچه بیشتر غوطه‌ور ساختن مخاطبان در دنیای بازی، استفاده کند.

ما از تمام ویژگی‌های کنترلر (هاپتیک‌ها، تریگرهای انطباقی، حسگر انگشت) در کنار فناوری ردیابی چشم استفاده خواهیم کرد تا احساس در دست گرفتن و کار با اسلحه‌ها به‌ روان‌ترین، غنی‌ترین و واقعی‌ترین شکل ممکن منتقل شود.

اما با توجه به اینکه Firewall Ultra در آنریل انجین ۵ ساخته می‌شود، فرست کانتکت جزئیات بیشتری درباره‌ی مزایای استفاده از این موتور بازی‌سازی و تاثیرات آن روی بازی ارائه داد:

برای Firewall Ultra، تکنیک‌های رندرگیری تاخیر یافته (Deferred Rendering Techniques) را انتخاب کردیم که باعث شد بتوانیم از سایه‌زنی‌های بسیار پیچیده‌تری استفاده کنیم. چنین چیزی ما را قادر می‌سازد تا بتوانیم از راه‌های بیشتری برای طراحی و اعمال بافت‌ها استفاده کنیم و به تمامی سطوح بازی، جزئیات بیشتری ببخشیم. از اسلحه‌ای که در دستتان گرفته‌اید تا چراغ‌قوه‌ای که نور آن روی هر سطحی میوفتد، متوجه‌ی جزئیاتی مانند خراش و ساییدگی‌ها خواهید شد.

نگاه ما به این بازی، اینکه چیزی سطحی بسازیم که ظاهر خوبی داشته باشد نیست. وقتی هدف شما خلق همه‌جانبه‌ترین تجربه‌ی ممکن باشد، هرچه بیشتر در جزئیات دنیای واقعی عمیق می‌شویم، تجربه‌ی نهایی نیز غنی‌تر می‌شود.

به‌لطف امکانات آنریل انجین ۵ و سخت‌افزار PS VR 2، توسعه‌دهندگان توانسته‌اند در این بازی از سیستم نورپردازی پویا استفاده کنند که چنین اتفاقی بین بازی‌های واقعیت مجازی و خصوصاً با چنین حجم جزئیاتی، در نوع خود کم‌نظیر است:

بزرگ‌ترین مزیت برای ما واقعی و طبیعی بودن سطوح اجسام درون بازی است. اگرچه این موضوعی نیست که مردم به‌صورت عادی متوجه‌ی آن بشوند ولی مخصوصاً با وجود سیستم نورپردازی پویا، محیط‌های بازی اکنون حس غوطه‌وری بیشتری منتقل می‌کنند. این قابلیت همچنین مشکل تغییرحالت‌های ناخواسته‌ی اجسام در بازی را کاهش می‌دهد و ما را قادر می‌سازد تا با استفاده از سایه‌زنی‌ها، این تغییرحالت‌های ناخواسته را برطرف کنیم.

یکی از نخستین مواردی که بازی‌بازان متوجه آن خواهند شد، میزان دیوانه‌کننده‌ی جزئیات اسلحه‌هاست. اینکه [مانند بازی‌های معمولی] سلاح را از پشت و در صفحه‌ای صاف ببینید زمین تا آسمان با نگه‌داشتن آن اسلحه در دستانتان، فرق می‌کند.

و در نهایت، می‌توانید به فهرست پیشرفت‌های فنی اعمال شده روی Firewall Ultra، نگاهی داشته باشید:

  • تکنیک‌های رندرگیری تاخیر یافته
  • نورپردازی پویای باجزئیات
  • استفاده‌ی گسترده از فناوری ردیابی چشم
  • سیستم رندرینگ Foveated جهت افزایش وضوح ظاهری
  • مکانیک‌های کاملاً جدید برای نشانه‌گیری
  • تریگرهای تطبیقی، بازخوردهای لمسی و حسگر انگشت
  • رزولوشن ۴K با فناوری HDR و صدای سه‌بُعدی
  • نرخ پایدار ۶۰ فریم بر ثانیه

Firewall Ultra در تاریخ نامشخصی از سال جاری برای کنسول پلی استیشن ۵ و هدست واقعیت مجازی PS VR 2 منتشر خواهد شد. در صورت تمایل، می‌توانید تریلر معرفی این بازی را از طریق این نشانی مشاهده کنید.

DARKSIRENCYRUSHadesMincraftred-eyed Banished KnightmeysambS Ghost of Spartaنیتن دریک پیرEAGAMER🤘Mohsenj74شرکSnake and kratos❤️موز سخنگوSpider-ManMahyarMsm

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازندگان: Firewall Ultra به کمک آنریل انجین 5 از نهایت توان PS VR 2 استفاده خواهد کرد
سازندگان: Firewall Ultra به کمک آنریل انجین 5 از نهایت توان PS VR 2 استفاده خواهد کرد
سازندگان: Firewall Ultra به کمک آنریل انجین 5 از نهایت توان PS VR 2 استفاده خواهد کرد
سازندگان: Firewall Ultra به کمک آنریل انجین 5 از نهایت توان PS VR 2 استفاده خواهد کرد
سازندگان: Firewall Ultra به کمک آنریل انجین 5 از نهایت توان PS VR 2 استفاده خواهد کرد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Psvr2 یه سر و گردن از رقیب های خودش بالاتر هست و اینکه برای پردازش بهتر به خود ps5 وصل میشه واقعا خفنه.
    اما نگاه من به vr هیچ وقت اینطوری نیست که آره حتماً باید بگیرمش.
    به نظرم خوبه قیمتش(نسبت به دیگر vrهای تو بازار)اما در کل به نظرم برای خارجی ها هم کالای لوکس حساب میشه.
    کسی که عاشق vr ،به نظرم این بهترین انتخاب چون متعهد ترین کمپانی تو ساپورت از لحاظ بازی پشتشه.

    zaman80CYRUSHadesMincraft
  • تنها راهش اینه که سخت افزار vr2 “دستکم” پنجاه میلیون نسخه بفروشه، اونموقع دیگه ساخت بازی های تریپل ای و بلاک باستر حتی از نوع تردپارتیش توجیه اقتصادی پیدا میکنه، البته برای اینکه به این فروش سخت افزار برسه به انحصاری های استارتر سوپرقوی نیاز داره، کاری که نینتندو سوییچ با دوتا لانچ تایتل تریپل ای با نمره متای ۹۷ انجام داد و در همون سال هم mario kart 8 deluxe رو منتشر کرد که تا همین امروز در لیست پرفروش ترین های جهانه، راستش با کال آو د هورایزن نمیشه سیستسم سلری کرد

    zaman80CYRUSHadesموز سخنگوMincraft
    • Mãhdīær گفت:

      پنجاه میلیون؟
      خود ایکس باکس وان به زور پنجاه میلیون فروخته بعد از vr2 انتظار داری پنجاه میلیون بفروشه ؟
      الحق که از پیروان همون بلیدی بلید رد هستی

      Spider-Manzaman80CYRUSاز پیروان bloodyblade.RedHades
      • اکس باکس وان باید بیست میلیون میفروخت، اون سی چهل میلیون اضافه رو از روو اعتبار ۳۶۰ و فورتزا و هیلو فروخت، بعله سوییچ هم میگفتن بیست میلیون هم نمیفروشه، تحویل بگیر رکورد پلی فور رو زد و حرکت کرده واسه زدنه رکورده ds. الان سخت افزار vr2 بهترین وی آره موجود در بازاره با اختلاف، اگر انحصاری های بسیار با کیفیت و “بدون جایگزین” بخصوص برای لانچش ساخته بشه یا میشد، قطعا به فروش چهل پنجاه نسخه ایی میتونست برسه، بخصوص پلی استیشن که استاده بلاک باسترهای واقع رایانه ی سینماتیکه. معلومه که شدنیه.
        بلید هم به خیلیا مثل تو فشارهای دردناک وارد کرده اولیش نیستی 😉 خواستی اسمش رو بیاری هول کردی دستت لرزید نفهمیدی چی نوشتی 😆😆

        • Mãhdīær گفت:

          داداش خب برو با اکانت خودت بیا به نظرم اکانت بسازی از خودت چاپلوسی کنی که خیلی کار احمقانه ایه🤣
          پیروان بلید😂،کاش یکم بهتر نقش بازی میکردی بلیدی بلید سوژه خنده ما و رفقامونه البته خودتو میگم
          رو ریپلای که قراره روم بزنی یکم دیگه از خودت تعریف کن کمبود هات جبران شن😂👍

          • اینو تروخدا، بلید همه اکانت هاش متروکه شده الان دوساله پیام هامم سین نکرده، یا شایدم اکانت های اصلیم رو کار نمیکنم تمرکزم رو گزاشتم روو گیمفا تورو فشاری کنم 😆😆 والا من یه اکانت به اسم بلید ساختم اینجا شصت تا پیام تعریف و تمجید اومد براش فکر کردن خودشه، بفرستم اسکرین هاشو؟؟ همین امثال تورو فشاری کرده که با دوتا دونه اکانت همه میشناسنش، البته فشار اصلی رو میدونم از کجا میخوریا، بلید بود که درصد گرفتنه جوایز سال رو مُد کرد و کاسه کوزه تون رو بهم ریخت 😆😆چنان بدجور ضربه وارد کرده که الان یکی دوساله نیست هنوز داری فشار میخوری ازش 😂

    • کال آو د هورایزنم بازی خوبیه حالا گریه نکنید 😆

      CYRUS
  • SaMaN گفت:

    من firewall رو PSVR بازی کردم
    فوق العاده و واقعا دنیای counter strike رو به واقعیت VR رسونده
    اما متاسفانه با اینترنت های ایران دیگه ادامه ندادم
    مطمئنا این قسمتش با VR2 خیلی فوق العاده خواهد شد.

    zaman80CYRUSHadesموز سخنگوMincraft
سازندگان: Firewall Ultra به کمک آنریل انجین 5 از نهایت توان PS VR 2 استفاده خواهد کرد