Resident Evil 2 Remake در مقابل Dead Space Remake؛ بازسازی کدام اثر وحشت بقا بهتر است؟
بازی Resident Evil 2 از سال ۲۰۱۹ و بازی Dead Space Remake از سال ۲۰۲۳ از بهترین بازیهای ژانر وحشت بقا در تاریخ هستند و همچنین از بهترین ریمیکهای تاریخ نیز محسوب میشوند. البته شکی نیست که اگر به خاطر موفقیت فوقالعادهی Resident Evil 2 Remake نبود، بازیهای زیادی از جمله Dead Space Remake از سوی ناشران چراغ سبز نمیگرفتند. با این حال، وقتی صحبت از کیفیت میشود، این دو بازی تقریبا با هم برابر هستند.
اما آیا یکی از این دو به دیگری برتری دارد؟ هر دوی این عناوین استانداردهای ژانر وحشت بقا و همچنین به صورت کلیتر ریمیک یک بازی قدیمی را بالا بردند. اما آیا این دو بازی دقیقا شانه به شانه یکدیگر قرار میگیرند یا یکی از این دو بازی کمی از دیگری پیشی میگیرد؟ در این مقاله قصد داریم تا با بررسی جوانب مختلف این دو بازی، به پاسخ این سوال برسیم.
مبارزات
به عنوان یک شوتر سوم شخص ترسناک، Resident Evil 2 Remake و Dead Space Remake نقاط مشترک زیادی با هم دارند و هر دو در رسیدن به هدف خود موفق عمل میکنند. RE 2 در فلسفهی طراحی خود روراستتر است و پایه و اساس یک سیستم مبارزات خوب را به طرز بینقصی اجرا میکند. این بازی طیف خوبی از سلاحهای متنوع را دارد و استفاده از تمام این سلاحها لذتبخش است. برای موفقیت در RE2، باید از ابزار و مهمات خود به طرز هوشمندانه استفاده کنید، چرا که بازی از قرار دادن موانع دشوار بر سر راه شما ابایی ندارد. RE2 شما را وادار میکند تا در نشانهگیری دقیق و در تصمیمگیری سریع باشید.
در طرف دیگر Dead Space را داریم که تمام المانهای مذکور را گرفته و آنها را به توان ۱۰۰ میرساند. نکرومورفها به طرز وحشتناکی خشن و تهاجمی هستند و کشتن آنها کار بسیار دشواری است. تنوع زیاد دشمنان در طول بازی هم از چالشبرانگیز بودن دائم آن اطمینان حاصل میکند. وقتی صحبت از سلاحها میشود، میتوان گفت که Plasma Cutter کمی قدرتمندتر بوده و باعث میشود تا سایر ابزار جنگی شما مورد کملطفی قرار بگیرند. با این حال، ریمیک این بازی برای رفع این مشکل رویکردهای خوب زیادی را پیش میگیرد و استفاده از سلاحهایی مثل Ripper و Force Gun شدیدا لذتبخش هستند. در همین حال استفاده از تواناییهایی مثل Kinesis و Stasis در کنار محیط باعث میشود تا استراتژی هم نقش مهمی در مبارزات داشته باشد؛ نور علی نور هم سیستم قطع عضو Dead Space است.
وقتی صحبت از سیستم مبارزات باشد، شکی نیست که Resident Evil 2 نمرهی قبولی را میگیرد، اما برتر نخواندن Dead Space در این زمینه کار دشواری است.
گشت و گذار و طراحی مراحل
در این زمینه به نظرم Resident Evil 2 دست بالاتر را دارد. بار دیگر باید تاکید کرد که هر دو بازی طراحی مراحل استادانهای دارند و گشت و گذار در محیط هر دو از ابتدا تا انتها درگیرکننده باقی میماند. با این حالف مثل Dead Space در زمینهی مبارزات، Resident Evil 2 در این زمینه ویژه و منحصر به فرد است.
البته شکی نیست که سفینهی Ishimura یکی از نمادینترین مکانها در میان بازیهای ژانر وحشت بقا است. Ishimura یک مکان واقعی به نظر میرسد که در اتمسفر غرق شده. وقتی بازی آغاز میشود به بخشهای زیادی دسترسی ندارید، اما هر چه بیشتر در بازی پیشروی میکنید راهها و میانبرهای بیشتری را باز میکنید. تمام اینها باعث شده تا در ریمیک Dead Space شاهد یک Ishimura با طراحی یکپارچهتر باشیم. به لطف طراحی مراحل و پاداشهایی که برای گشت و گذار میگیرید، حرکت در Ishimura یک لذت کابوسوار است.
اما Resident Evil 2 همان طراحی کلاسیک قفل و کلیدی را دارد که به آن لایهای از Metroidvania را هم میدهد. البته که Dead Space Remake هم تا حدی به لطف راههای متصل به هم خود این المان را دارد. سیستم امنیتی جدید بازی Dead Space 2 که در ریمیک به آن اضافه شده هم این جنبه از بازی را پررنگتر میکند. با این حال، شاهد تاکید روی این المان به اندازهی Resident Evil 2 نیستیم. از ساختمان RPD گرفته تا فاضلابها و NEST، تکتک مراحل Resident Evil 2 طراحی فوقالعادهای دارند؛ پاداشهایی که برای گشت و گذار میگیرید هم همیشه قابل توجه هستند.
اتمسفر و وحشت
از Dead Space به عنوان یکی از ترسناکترین و پرتنشترین عناوین این ژانر یاد میشود و مخالفت با این نظر کار دشواری است. شاید Resident Evil 2 به صورت لحظهای در بالا بردن ضربان قلب شما موفقتر باشد، اما وقتی به ترس مطلق میرسیم، Dead Space در سطح دیگری قرار میگیرد. یکی از دلایل این است که نکرومورفها بسیار تهدید برانگیزتر و ترسناکتر از اکثر دشمنان Resident Evil 2 هستند. همچنین محیطهای کلاستروفوبیک Ishimura دائما شما را تحت فشار قرار میدهند و این مسئله تا پایان بازی تغییر نمیکند. اما مثلا ساختمان RPD پس از مدتی آن حس ناشناختهی اولیهی خود را از دست میدهد.
همچنین Dead Space Remake غیر قابل پیشبینیتر به نظر میرسد و هیچوقت از وحشتی که انتظار شما را در گوشهی بعدی میکشد خبر ندارید. از طرفی، این بازی دوست دارد تا به صورت روانی هم سر به سر بازیکنان بگذارد و این شیوهی تاثیرگذارتر و ماندگارتری برای ترساندن مخاطب است. Intensity Director که در Dead Space Remake به بازی اضافه شد، باعث میشود تا احساس امنیت نداشته باشید. هرگز در Dead Space قادر نخواهید بود تا یک اتاق را پاکسازی کنید و پس از آن با خیال راحت به آن بازگردید.
البته در این زمینه باید اشارهای به Mr. X هم داشت که یکی از ترسناکترین دشمنان در ژانر وحشت بقا بوده و میزان وحشت Resident Evil 2 را چند سطح افزایش میدهد. با این حال Dead Space در مظطرب نگه داشتن شما آن قدر موفق است که باید پیروزی در این زمینه را به آن داد.
طراحی صوتی و بصری
اگر قرار بود فهرست زیباترین بازیهای چند سال اخیر را بنویسیم، مطمئنا هر دو بازی Resident Evil 2 و Dead Space Remake در این فهرست قرار میگرفتند؛ انتخاب یک برنده در این زمینه کار بسیار دشواری است. هر دو بازی ظاهر خارقالعادهای دارند و به طرز دیوانهواری به جزئیات در آنها توجه شده است. صد البته هر دو بازی هم به طرز وحشتناکی خونین است.
وقتی صحبت از طراحی هنری میشود، ترجیح شخصی شما است که برنده را مشخص میکند. Dead Space یک ظاهر بسیار منحصر به فرد علمی-تخیلی دارد و از آن به خوبی استفاده میکند؛ همچنین رابط کاربری معرکهی آن هم شایستهی تحسین است. با توجه به جدیدتر بودن Dead Space Remake طبیعی هم هست که این بازی در برخی زمینهها و جزئیات کمی نسبت به Resident Evil 2 برتری داشته باشد. برای مثال، استفادهی آن از افکت مه یا نورپردازی معرکه است که در خلق اتمسفر بسیار تاثیرگذار ظاهر میشود؛ البته Resident Evil 2 هم در این زمینه کم و کسری ندارد.
طراحی صوتی زمینهی دیگری است که هر دو بازی در آن فوقالعاده هستند. از صدای قدمهای سنگین Mr. X در Resident Evil 2 گرفته تا صداهای ناگهانی که از دریچههای Ishimura بیرون میآیند، هر دو بازی با استفاده از طراحی صدای معرکهی خود تنش را افزایش میدهند. Resident Evil 2 و Dead Space آن قدر در این زمینه نزدیک هستند که باید آن را یک تساوی خواند.
داستان
انتخاب یک برنده در این زمینه بسیار آسانتر از زمینههای دیگر است. Resident Evil 2 نقاط قوت زیادی دارد و در مورد بسیاری از آنها در این مقاله صحبت کردهایم؛ با این حال، داستان بازی یکی از این نقاط قوت نیست. بازی در این زمینه افتضاح نیست و تا تیتراژ پایانی نسبتا شما را درگیر نگه میدارد، اما بهترین توصیف کوتاهی که میتوان از آن ارائه داد، «کار راه بینداز» است.
در طرف دیگر Dead Space را داریم که داستان بدون شک شگفتانگیزی را روایت میکند. آن پیچش پایانی قطعا در ذهن بسیاری از ما ثبت شده، اما المانهای زیاد دیگری هم در داستان هستند که شما را درگیر نگه میدارند. راز نکرومورفها و ریشهی آنها، تئوریها و توطئهها حول Marker، نزاع بین گروههایی مثل Unitologists و EarthGov و داستانهای پسزمینهای بسیاری که در گوشه و کنار Ishimura هستند؛ ریمیک Dead Space تمام این المانها را گرفته و آنها را بهبود میبخشد. صداگذاری Isaac هم باعث شده تا پروتاگونیست بازی یک شخصیت واقعی باشد.
Dead Space برندهی بی چون و چرای این زمینه است.
نتیجهگیری
حتما تا کنون متوجه شدهاید که ما Dead Space را برندهی سه زمینه اعلام کردیم و Resident Evil برندهی یک زمینه بوده است. با این اوصاف، Dead Space در این مقایسه برنده میشود، اما اختلاف بین این دو بازی بسیار کم است. Dead Space و Resident Evil 2 هر دو جزو سنگینوزنهای این ژانر هستند. هر دو این عناوین، مثالهایی عالی برای یک بازی وحشت بقای فوقالعاده هستند و هر دو هم به نحوی متفاوت یک ریمیک عالی را ارائه میدهند. Dead Space به بازی اصلی وفادارتر بوده و Resident Evil 2 تغییرات رادیکالتری را اعمال میکند.
حتی اگر Dead Space کمی بهتر از Resident Evil 2 باشد، باز هم هیچ انتخاب اشتباهی در این مقایسه وجود ندارد. اگر از بازیهای ترسناک لذت میبرید، این دو بازی قلههای این ژانر هستند و بهتر از هر عنوان دیگری در این ژانر نقاط قوت آن را به رخ میکشند. آیا کپکام قادر خواهد بود تا با ریمیک Resident Evil 4 از Dead Space جلو بزند؟ امیدوارم؛ چرا که اگر با عنوان بهتری از Resident Evil 2 و Dead Space طرف باشیم، قطعا با یک شاهکار طرف خواهیم بود.
منبع: Gamingbolt
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
هردو رو بازی کردم و هر دو ریمیک عالی هستند ولی رزیدنت اویل ۲ طراحی مراحل و محیط عالی بود و خسته کننده نبود ولی در dead space یک خورده یکنواخت میشد و تنوع سلاح کم بودش ولی با گیم پلی روانش همرو جبران کرد …
من کلا از محیط های فضایی تو بازی ها خیلی خوشم نمیاد.. بیشتر طرفدار زمینم. به نظرم پتانسیل طراحی مراحل خوب توی بازیای زمینی بیشتره. بخاطر همین منم رزیدنت ایول ۲ رو بیشتر دوست دارم.
تو فضا بودنشه که بازیو ترسناک کرده.
ولی تا به الان بهترین ریمیک در اختیار اویل ۲ هس
صد در صد. ریمیک ۲ کلا بازیو کوبید از نو ساخت. جفتشون بازی های ترسناکی ان ولی به نظر منم دد اسپیس ترسناک تره. من اویلو اصلا برا ترسش بازی نمیکنم، اون حس بقا و خود مراحلشه که برام جذابه.
خود منم ریمیک ۲ رو پلی دادم دوست عزیز و واقعا بهترین ریمیک عمرمه تا الان، اما ریمیک دد اسپیس هنوز پلی ندادم، امیدوارم خوب باشه
من ریمیک دد اسپیس رو بازی نکردم اما کمتر بازی برای من تو این سبک می تونه با سلطان رزیدنت ریمیک ۲ رقابت کنن
من اگ قرار بود کامنت بنویسم:
ریمیک Resident Evil 2 یه چیز دیگست
کسی از تو نظر خواست علاف ساندیسی ؟
اول اینکه اون ساندیسو خودت بزن یکم فشارت بیاد پایین این از این
دوم به تو و امثال تو هیچ ربطی نداره من هر موقع دلم بخواد تو هر پستی کامنت میزارم ناراحتی رد شو برو
هر کی ندونه انگار خودش بیت همه خیلی محبوبه حالا !
جمله معروف ساندیسیها “هرکی ناراحته جمع کنه بره” 😂حس میکنم همتون از یک ژن ساخته شدین جملاتتون کپی پیست همه
میگم ناراحتی رد شو برو کامنت نده بهم ربطش میدی به این ؟ 🤣 خدا شفات بده واقعا 😂
خوب واقعا هر کسی یه عقیده ای داره
قرار نیس همه با ما موافق باشن
شما هم بهتره به ایشون احترام بزاری هر چند باایشون موافق نیستی اگه کار به توهین کشید شما حق داری توهین کنی
ولی وقتی از مرحله بیان ایدئولوژی شخصی نگذشته توهین غیر اخلاقیه
اندکی صبر
با دوستان مروت
با دشمنان مدارا
رزیدنت اویل۲ >>>> دد اسپیس
(نظر شخصی)
گیمر غمگین
بگو چرا غمگینی؟
این همه دلیل ریخته برای غمگین بودن ، اگر کسی با این وضع به وجود اومده تو کشور و قیمت دلار و تبدیل شدن سرگرمی گیم به یک چیز لاکچری غمگین نباشه باید تعجب کرد
دستت درست
ولی باید خودش بگه
شاید دلیل دیگه ای داشته باشه
بنظرم مقایسه این دوتا خیلی احمقانست…
نظرت راجع به مقایسه با ماینکرفت چیه
👍👍😂😂
من RE2 رو پلی دادم و واقعا هم در سطح DEAD SPACE نبود…ولی بازهم گیم خیلی خوبی بود
داش یا شما نمیدونی ریمیک کردن ینی چی یا کلا اصلا اویل ۲ ریمیک بازی نکردی.
مقایسه اینا درست نیست اصلا. اما دد اسپیس از نظر زمانی خیلی بهتره. اویل ۲ ریمیک و میشه اسپید ران تو سه ساعت تموم کرد اما دد اسپیس خیلی طولانی تره
به نظر من ریمیک رزیدنت ایول ۲ بازی بهتری بود. چن تا دلیل دارم براش:
اول این که مشکلات فنی رزیدنت خیلی کمتر از دد اسپیس بود و با بازی بسیار روانتری مواجه بودیم.
دوم این که دد اسپیس ریمیک در نهایت یک ریمیک ظاهری و گرافیکی بود و آنچنان در گیمپلی تفاوتی ایجاد نشده بود.
سوم این که، شاید جزئیات داستان رزیدنت ایول ۲ کمتر از داستان دداسپیس بود و شاهد یه ماجرای سر راستتر بودیم، اما این لزوما چیز بدی نیست و گاهی یه داستان مفید و مختصر میتونه جذابتر از یه داستان پیچیده باشه.
و مورد آخر مربوط به گیمپلی هست و درسته که توی بخش تیراندازی و گانپلی شاهد عملکرد بهتری تو دد اسپیس بودیم، ولی پازلهای رزیدنت ایول ۲ خیلی جذابتر بودن و ماموریتهای بازی یه سر و گردن بالاتر از دداسپیس قرار میگرفتن.
البته این نکته رو باید اشاره کنم که دد اسپیس بازی ترسناکتری بود تا رزیدنت که بیشتر روی بقا تمرکز داشت.
کاملا حرفت درسته ولی ی جای از حرفتو قبول ندارم گان پلی اویل ۲ بهتر از دد اسپیس ریمیک هست ،
بخاطر اینکه روایت زمانی اویل ۲ برای سال ۱۹۹۸ هست ولی دد اسپیس برای ۵۰۰ سال دیگه هست .
من نسخه اورجینالشون رو بیشتر دوست داشتم وقتی اومدن حس ماجراجویی تازه و ناشناخته رو داشتن .نسخه های ریمیک حس تکرار ماجراجویی رو برام داشتن.نزدیکترین مثالی که میتونم بزنم حس اولین بار که سوار ترن هوایی میشی نسبت به بارهای بعد که سوار میشی .تو بازی ریمیک هم همین حس رو داره هیچ سوپرایزی در کار نیست فقط تجدید خاطرس
این نکته رو هم کاش میگفتین که از لحاظ میزان محتوا dead space طولانی تره و محتوای بیشتری رو به گیمر تقدیم میکنه که خودش یه برتریه
سلام دوستان من یه چیزی فهمیدم که ربطی به نوشته های بالا نداره 😄 توی آخرین گیم پلی رزیدنت اویل چهار ریمیک دیدیم که لوییز توی خیلی از مراحل همراه لیان بود ولی می دونید نکته جالبش چی بود، این بود که اون قسمت هایی که لوییز با لیان بود توی نسخه اصلی لوییز مرده بود! پس یعنی سرنوشت لوییز توی نسخه ریمیک کاملا با نسخه اصلی فرق داره، شاید لوییز یه باس بشه شاید هم اصلا نمیره. میدونم ربطی به این پست نداشت ولی برای خودم خیلی جالب بود
داداش مرض داری هی هایپمون رو میبری بالا ؟
نکن دیگه ، تازه فراموشش کرده بودم دوباره این شاهکار رو یادمون انداختی
اخرشم موی لیانو درست نکردن😂
انگار گریس زدن
ولی عجب گرافیکی داره
خیلی ریمیک خوبیه
بجز مو و بارون هیچ ایرادی نداره
از نظر کیفی رزیدنت اویل بهتره ولی باز بر می گرده به سلیقه شخصی
از نظر کیفی رو شما مشخص نمیکنی
یادم رفت بگم نظر شخصیم
رزیدنت اویل۲>♾دد اسپیس
باید تقدم و تأخر انتشار رو هم در نظر گرفت البته.
با عرض معذرت از نویسنده این مقاله نتیجه گیریتون واقعا افتضاحه
حداقل مینوشتید اویل ۲ سال ۲۰۱۹ اومد ولی دد اسپیس ۲۰۲۲
ولی واقعا اویل ۲ خیلی خفن تر و متنوع تر از دد اسپیس هست و هم شخصیت پردازی و تغیید محیط عالی بازی البته با توجه به نسخه اصلی
حالا مگه چند سال گذشته!!
رسیدن از دوربین ایزومتریک به دوربین روی شانه خودش ریمیک رزیدنت اویل رو خیلی خواستنی تر از دد اسپیس میکنه وگرنه از بعد کیفی خیلی اختلاف فاحشی ندارن و جفت اوکی هستن.
صد در صد اویل ۲ ریمیک بهتره کلا از نو ساخته شده بود ولی دد اسپیس فقط گرافیکش رفته بود بالا
قطعا dead space سرتره
اولا که خود دد اسپیس از روی سری رزیدنت اویل الهام گرفته ، دوم اینکه شما سطح ریمیک در نظر بگیر ببین کدوم سرتره.
بعدشم ی سر بزن به متاکریتیک ببین کدوم سر تره 👻
سخته
به نظرم زامبی های دوتاشون علمی نیستن و بدرد نمیخورن (قبل ریپلای کردن بدونین که این کامنت متلک هستش و به این دو بازی شاهکار ارتباطی نداره )
هنوز از زامبیای لست داری میسوزی😂
بابا به خدا گفتیم داستانی که برای اون ساختن علمی تر و قابل باور تر از بقیس چیز دیگه ای نگفتیم😂
به نظرم ریمیک اویل ۲ بهتر از دد اسپیس هست نمره متا یکی از برتری های اویل ۲ ریمیک هست و گشت گذار محیطی، تنوع سلاح، ها درجه سختی، مهمات کم تر بلخصوص وجود جوهر برای سیو بازی که بدشت سخت میکرد ،
تنها برتری دد اسپیس از اویل ۲ ترسناک بودنش هست که به نظرم ترسناک تر از اویل ۲ هست ، و نبود مشکلات فنی از جمله افت فریم یکی دیگه از برتری های اویل ۲ هست ، اما دد اسپیس دارای مشکل افت فریم و بهینه نبودن هست
من فقط نظرمو بعنوان کسی که ۴ بار اویل ۲ ریمیک و یک بار دد اسپیس تموم کرده گفتم
در کل اویل ۲ ریمیک یچی دیگس 👻🔥
اویل ۲ رو تو سه ساعت میشه تموم کرد. داستان dead space زیباتره، درجه سختی dead space تو حالت hardcore واقعا عذاب اوره، به طوری که کلا سه بار میشه بازی رو سیو کرد و بازی عملا سولزلایک میشه.
نسخه ازجینال اویل ۲ خیلی قدیمی هستش و به خاطر همین ریمیکش متفاوت تر میاد.
نظر شما کاملا قابل احترام هست ولی سطح ریمیک در نظر بگیر که دد اسپیس چیزی جدیدی در ریمیک ارائه نداده گیمپلی همون گیمپلی هست ولی اویل ۲ شما ببین آوردن دوربین پشت شونه از ایزومتریک خودش برتری هزار درصدی اویل ۲ نصب به دد اسپیس نشون میده ، شما اگر نسخه اصلی با ریمیک دد اسپیس بازی کنی میفهمی چی میگم ولی برو نسخه اویل ۲ ریمیک با اورجینالش بازی کن ببین که قدرت دسته کی هست.
اینم بگم که خود دد اسپیس الهام اصلیش از روی سری رزیدنت اویل هست 🔪🔥
من از روی لذتی که بردم نظر دادم. اویل ۲ عالی بود، اما dead space عالی تر بود واسم، مخصوصا نسخه ی دومش که به نظرم بهترین نسخشه
هر دو عالی
ریمیک لست😂
اون اصلا ریمیک نبود
پس چی بود؟
ری ریمستر
یه ریمستر با کیفیت پارت وان که
انیمیشن هاوو طراحی چهره هارو از اول کوبیده باشن ساخته باشن
انیمیشن جدید اضافه کرده باشن
سیستم قطع عضو خفن براش گذاشته باشن
هوش مصنوعیشو اون اندازه بالا برده باشن
بگو
شاید من ریمستر بازیای دیگرو بازی نکردم نمیدونم
الان نه ریمیک لست نه ریمیک دد اسپیس هیچ کدوم گیم پلیشون عوض نشده
برای لست اَخ اَخ میشه
برای دد اسپیس شاهکار؟
خب؟
خیلی جالب هست که ۲ بازی هم سبک اینطور مقایسه و مورد بررسی قرار میگیره قطعا هر ۲ بازی برتری هایی دارن به همدیگه اما چیزی که برای شخص من خیلی اهمیت داره کرکتر ها هست، تو این زمینه رزیدنت اویل فرسنگ ها جلوتر هست، کرکتر های رزیدنت اویل ۲ کرکتر های معمولی نیستن و جزو نماد های ژانر وحشت و ویدیو گیم هستن مخصوصا لئون که از نظر شخصی من این کرکتر نماد ژانر وحشت بقاء محسوب میشه …
اصلا مقایسه درستی نیست
دد اسپیس بیشتر تمرکزش رو بخش شوترش میذاره ، با فاصله سه سال عرضه شدن چطور طراحی صوتی و بصری شون رو مقایسه کردن؟
بعد یه بحث دیگه ای
مگه قرار نیست در زمینه “بازسازی” مقایسه بشن؟ خب دد اسپیس بجز اضافه کردن خط دیالوگ برای آیزاک و پیشرفت گرافیکی چه پیشرفت دیگه ای داشته که اونو “بازسازی” بهتری میدونید؟ ریمیک RE2 از هر نظر بازی اصلی رو بهتر کرد ؛ از بر طرف کردن حفره های داستانی بگیر تا معما ها و طراحی مراحل
دد اسپیس ریمیک حتی تو تغییراتی که ایجاد کرده هم موفق نبوده ؛ طرفدار ها همه از طراحی چهره شخصیت ها شاکین
ملاک های مقایسه فقط همین سه تا هستن؟ HUD و بهبود دیزاین مراحل هم کشکن؟
Evil 2 بازی خیلی قدیمی هستش و به خاطر همین ریمیکش تفاوت زیادی با نسخه اصلیش داره.
با اینکه فعلا هیچ کدوم رو تجربه نکردم ولی re2 رو بیشتر می پسندم
جفتشون عالی کار کردن ولی RE2 فراتر از انتظار بود واقعا.
الان تنها ریمیکی که دوست دارم ببینم dmc3 هست فقط امیدوارم تو برنامه های capcom باشه
به نام خدا
Resident evil 2 remake
مقاله خیلی جالبی بود ممنون
واقعن مقایسه این دوبازی و برتری کار سختیه من اگه بودم نمیدونستم بین این دو کدوم رو بردارم
به صورت کلی رزیدنت اویل ۲ واقعا بدون شک پیروزهه
حتی از لحاظ متا هم بهتره
اون بازی برای ۲۰ سال پیش بود بازسازیش خیلی خیلی سخت تر بود طراحی محیط و خیلی چیزای دیگه رزیدنت اویل ۲ واقعا بهتره دد اسپیس بازی خوبیه و نمیشه انکار کرد ولی رزیدنت اویل ۲ با اختلاف بهتره
تازه از لحاظ ترسناکی هم رزیدنت اویل ۲ واقعا محیطاش ترسناک بود
تاریک و اتمسفر خوفناک ، شیشه ها رو تند تند میزدن تا بشکنه و صداهای وحشتناک از این ور اون ور
دد اسپیس نظیر نداره ولی به رزیدنت اویل نمی رسه
تو ترسناک بودن دداسپیس بهتره
ولی اکثرا رزیدنت اویل بهتره
اگر ea نسل ۸ یکم زور میزد میتونست با دد اسپیس جای رزیدنت اویلو بگیره
میخواستم دد اسپیس بخرم شک داشتم مطمئن شدم
قطعا رزیدنت ۲ ریمیک تاثیر خیلی زیادی تو صنعت گیم گذاشته و ریمیک ها رو به سطح جدیدی رسونده.
دد اسپیس رو هم متاسفانه هنوز موفق به تجربش نشدم و خیلی دوست دارم ریمیک یکی از بهترین بازیایی که تو نسل ۷ تجربه کردم رو تجربه کنم به محض اینکه وقتش بشه
ریمیک رزیدنت اویل ۲ از همه لحاظ به معنای واقعی کلمه بازسازی شده بود، پس مطمئنا دد اسپیس ریمیک رو نمیشه باهاش مقایسه کرد
هیچ ریمیکی به پای ریمیک رزیدنت اویل ۲ نمیرسه
من عاشق هر دوتاشونم..
ولی از نظر شخصیم دد اسپیس ترسناکتره!
من خودم اگه مجبور باشم انتخاب کنم ترجیح میدم در واقع توی دنیای رزیدنت اویل ۲ باشم تا دد اسپیس..!
تصور کن خودت تک و تنها توی یه سفینه که فاصله ی بسیار زیادی از زمین و انسانها داره مجبور باشی تنهایی با موجودات بیگانه و پلیدی در بیفتی که هیچ شناختی ازشون نداری و به امید بقا همشون رو مجبور باشی بکشی تا شاید از اون جهنم جان سالم بدر ببری!
توی رزیدنت اویل ۲ درسته مابین هزاران زامبی تو یه شهر ویروسی و مریض گرفتار شدی و حتی پلیسها هم تبدیل به دشمنت شدن ولی همینکه روی زمینی و بعضا آدمها رو هم میبینی نسبت به فضا خودش مایه ی آرامشه..
زامبیها هم بنظرم هر چقدر ترسناک باشن به نکروموفهای دد اسپیس نمیرسن..
گرچه بنظر من دد اسپیس از رزیدنت اویل ۲ ترسناکتره..
ولی تو هیچ زمینه ی دیگه ای به رزیدنت اویل ۲ ریمیک نمیرسه!
رزیدنت اویل ۲ ریمیک یه بازی کم نقص تر و کامل تره که حس خیلی واقعیتری رو هم تلقین میکنه تا دد اسپیس..
در کل از نظر شخصیم رزیدنت اویل ۲ یسر و گردن از دد اسپیس ریمیک بهتره..
ولی دد اسپیس ریمیک از رزیدنت اویل ۲ ریمیک ترسناکتره!
برا من بازی ای نیس ک تو ریمیک بتونه با اویل دو رقابت کنه
Resident Evil 2 ریمیک عالی هست /// dead space ریمیک خیلی یکنواخت و کسل کننده بود به زور تمومش کردم
اویل اگه کیا سراتو باشه دد اسپیس بنز آخرین مدله