نقدها و نمرات بازی Octopath Traveler 2 منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات بازی Octopath Traveler 2 منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات بازی Octopath Traveler 2 منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات بازی Octopath Traveler 2 منتشر شدند - گیمفا

نقدها و نمرات بازی Octopath Traveler 2 منتشر شدند

آرش بوالحسنی
۱۷:۵۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
نقدها و نمرات بازی Octopath Traveler 2 منتشر شدند - گیمفا

Octopath Traveler 2 یک اثر نقش‌آفرینی است که توسط Square Enix و Acquire توسعه یافته و توسط Square Enix منتشر خواهد شد. در ادامه نقدها و نمرات این بازی که یک هفته قبل از عرضه‌ی بازی منتشر شده‌اند را بررسی می‌کنیم.

بازی Octopath Traveler در سال ۲۰۱۸ عرضه شد و توانست به موفقیت غیر منتظره‌ای برای Square Enix تبدیل شود. این بازی به صورت جهانی سه میلیون نسخه فروش داشت و توانست نقش‌آفرینی‌های ژاپنی سنتی را احیا کند. Octopath Traveler 2 دنباله‌ی مستقیم این بازی و سومین بازی کلی این فرنچایز پس از بازی موبایلی Octopath Traveler: Champions of the Continent است. این بازی هم‌چنین اولین بازی در سری Octopath Traveler خواهد بود که برای پلتفرم‌های پلی استیشن منتشر می‌شود.

Octopath Traveler 2 سیستم مبارزات نوبتی بازی اول از جمله سیستم‌های Break و Boost را حفظ می‌کند. همانند دو بازی قبلی این سری هم بار دیگر شاهد سبک گرافیکی HD-2D هستیم. در حال حاضر دموی این بازی روی سوییچ، پلی استیشن و استیم در دسترس است و بازیکنان می‌توانند آن را تجربه کنند. با این حال نسخه‌ی کامل بازی هفته‌ی آینده عرضه خواهد شد. نقدها و نمرات این بازی به ما نشان می‌دهند که Octopath Traveler 2 یک دنباله‌ی موفق بوده و توانسته هر چند به صورت جزئی پیشرفتی نسبت به بازی اول باشد.

Dexerto 10/10

Octopath Traveler برای کنسول سوییچ ایده‌آل بوده و به خوبی با ویژگی قابل حمل آن جفت و جور می‌شود. با این حال به این بازی می‌توان به عنوان یک ماجراجویی حماسی عظیم روی پلی استیشن یا PC هم نگاه کرد. اگر شما کسی هستید که از نقش‌آفرینی‌های ژاپنی سنتی مثل Final Fantasy قدیمی یا بازی اول همین سری لذت نمی‌برد، پس بعید است که Octopath Traveler 2 نظر شما را تغییر دهد. با این حال اگر به دنبال تجربه‌ی چنین عنوانی هستید، Octopath Traveler 2 به شما یادآوری خواهد کرد که چرا این ژانر و بازی‌های آن هیچوقت قدیمی نمی‌شوند.

Atomix 9.2/10

Octopath Traveler 2 یک نقش‌آفرینی ژاپنی فوق‌العاده است که آن قدر با این ژانر گره خورده که کسانی که طرفدارش نیستند باید حسابی از این بازی فاصله بگیرند. با این حال برای ماهایی که عاشق کارهای Square Enix در دو دهه‌ی اخیر هستیم و خاطرات خوشی با Terra یا Chrono داریم، Octopath Traveler 2 یک تجربه‌ی کامل است. Octopath Traveler 2 عنوانی برای طرفداران سفت و سخت این ژانر است.

Nintendo Life 9/10

Octopath Traveler 2 یک دنباله‌ی با اعتماد به نفس و شکوهمند است که به خوبی پایه و اساس بازی قبلی را با ایده‌های جدید و تغییرات کوچک بهبود می‌بخشد تا با یک تجربه‌ی فوق‌العاده طرف باشیم. یک سیستم مبارزات استراتژیک، شخصیت‌هایی با قابلیت پیشرفت بی‌انتها، داستان‌های جذاب، جلوه‌های بصری زیبا و یک موسیقی متن فوق‌العاده دست به دست هم می‌دهند تا با یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های سوییچ تا به امروز طرف باشیم. ما Octopath Traveler 2 را به تمام کسانی که به دنبال افزودن یک نقش‌آفرینی با کیفیت به مجموعه‌ی سوییچ‌شان هستند توصیه می‌کنیم.

TheSixthAxis 9/10

Octopath Traveler 2 تقریبا تمام جوانب بازی قبلی این سری را بهبود می‌بخشد. گشت و گذار در بازی به لطف گوشه و کنارهای بیشتر عمیق‌تر شده است. سیستم مبارزات به طرز قابل توجه‌ای پیچیده‌تر است و گزینه‌های استراتژی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. جلوه‌های بصری به شدت زیبا هستند و موسیقی متن هم بار دیگر غوغا می‌کند. راستش را بخواهید Octopath Traveler 2 تجربه‌ی بازی اول را به کاری بیهوده بدل کرده و این به نظرم ستودنی‌ترین دستاورد یک دنباله است.

Nosiy Pixel 8.5/10

Octopath Traveler 2 تکاملی برای این سری است که فرمول نسخه‌های قبلی را تغییر نمی‌دهد، اما در عوض آن را تقریبا از همه نظر بهبود می‌بخشد. شخصیت‌ها ماجرای خود را بر سر راه دارند که با گذر زمان به داستانی جامع‌تر تبدیل می‌شود. سیستم مبارزات بازی تمرکز زیادی روی استراتژی دارد و گشت و گذار و کشف چیزهای مختلف هم بخشی اصلی از این تجربه است. ایرادات کوچکی در بازی وجود دارند، اما در مجموع این ماجراجویی بی‌نظیر را به زودی فراموش نخواهم کرد.

Game Informer 8.5/10

Octopath Traveler 2 همان کاری را می‌کند که یک دنباله‌ی عالی باید انجام دهد. به جای تلاش در نوآوری دائم، این بازی نسخه‌ی قبلی را تقریبا از هر لحظا بهبود بخشیده و اعتماد به نفس بسیار بیشتری در روایت داستان‌های خود دارد. هنوز جا برای بهبود در برخی از بخش‌های بازی وجود دارد، اما در مجموع باید گفت که Octopath Traveler 2 یک دستاورد قابل احترام است.

Digital Trends 8/10

Octopath Traveler 2 با گسترش و ارتقای نقاط قوت بازی قبلی به یک نقش‌آفرینی کلاسیک دوست‌داشتنی دیگر تبدیل می‌شود.

NintendoWorldReport 7.5/10

به صورت کلی باید گفت که Octopath Traveler 2 یک ارتقای جامع نسبت به بازی اول است، اما مدت زیادی از عرضه‌ی آن بازی می‌گذرد و سبک و سیاق بصری بازی و ایده‌های آن دیگر تازگی سابق را ندارند. این بازی مشکلاتی که بازیکنان با بازی اول داشتند را حل نمی‌کند. داستان‌ها هم‌چنان از هم مجزا هستند و سیاهچاله‌های بازی هم بیشتر یک مسیر مستقیم با صندوقچه‌هایی پراکنده هستند. با این حال اگر از Octopath Traveler اول لذت بردید و به دنبال یک نسخه‌ی مجموعا بهتر با مبارزات و گشت و گذار ارتقا یافته هستید، Octopath Traveler 2 همان چیزی است که به دنبالش بوده‌اید. این بازی یک نقش‌آفرینی قوی است و مجموعا از تجربه‌ی آن لذت برده‌ام. با این حال این قدم رو به جلوی بزرگی برای این ژانر نیست.

Inverse 7/10

علی رغم ناامیدی من از بهبودهای بسیار کوچک و جزئی Octopath Traveler 2 نسبت به بازی اول، این اثر هم‌چنان تجربه‌ای را ارائه می‌دهد که مثل آن را جای دیگری نمی‌توانید پیدا کنید. من هم‌چنان بیش از ۵۰ ساعت را در جهان Solistia به گشت و گذار پرداختم و سعی کردم تا در هر گوشه‌ای یک داستان جدید را پیدا کنم. برای کسانی که از حال و روز مدرن Final Fantasy راضی نیستند یا به دنبال اثری واقعا متفاوت از بازی‌های AAA تکراری می‌گردند، Octopath Traveler 2 ماجراجویی ارزشمندی است.

octopath traveler 2
میانگین نمرات بازی در وبسایت متاکریتیک
نقدها و نمرات بازی Octopath Traveler 2 منتشر شدند - گیمفا
میانگین نمرات بازی در وبسایت اپن‌کریتیک

بازی Octopath Traveler 2 در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۳ (۵ اسفند ۱۴۰۱) برای پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، نینتندو سوییچ و پلتفرم PC عرضه خواهد شد.

cactusred-eyed Banished KnightParhamfarhadqpASSADullahDARKSIRENAnubysبهزاد سالمیParsaMincraft.RoyalknightBehzaadامیر حسینشرک@alistarA.Offꪖꪜꫀꪀᧁꫀ尺 ᣗᐡᣕᣕᕝᣗmeysambSilversonmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقدها و نمرات بازی Octopath Traveler 2 منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات بازی Octopath Traveler 2 منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات بازی Octopath Traveler 2 منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات بازی Octopath Traveler 2 منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات بازی Octopath Traveler 2 منتشر شدند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نقدها و نمرات بازی Octopath Traveler 2 منتشر شدند - گیمفا