سازندگان نمیدانستند که لو دادن معماهای God of War: Ragnarok از طریق همراهان، آزاردهنده خواهد بود
شاید جالب باشد بدانید حتی به خاطر توسعهدهندگان God of War: Ragnarok خطور هم نمیکرد که لو رفتن معماهای بازی توسط همراهان، اذیتکننده باشد.
اگرچه آخرین نسخه از سری God of War چه از دیدگاه منتقدان و چه بازیبازان، در مجموع واکنشهای بسیار مثبتی دریافت کرد اما تعداد زیادی از هواداران، بخشهای مختلف بازی را نقد کرده و حتی عدهای از آنها از برخی قسمتها بهستوه آمدند. یکی از این بخشهای پرُحاشیه، معماهای God of War: Ragnarok بودند که گاهی برای حل آنها آنقدر همراهان کریتوس، بازیباز را راهنمایی میکردند که عملاً جواب آنها لو رفته و درنتیجه، کل هدف از طراحی معما از بین میرفت.
البته این موضوع برای بسیاری از مخاطبان آزاردهنده نبود اما باعث شد برخی افراد که اصرار بر حل تمام و کمال پازلها داشتند، ناراضی شده و لب به انتقاد بگشایند. از همین رو مت سوفوس (Matt Sophos)، کارگردان روایت و ریچارد گابت (Richard Gaubet)، نویسندهی God of War: Ragnarok، در گفتگو با MinnMax به این موضوع پرداخته و بیان داشتهاند که تا قبل از انتشار، هیچگاه متوجه نشدهاند که راهنمایی همراهان در بازی میتواند باعث آزار و نارضایتی بازیبازان شود. سوفوس در اینباره میگوید:
تا قبل از روز عرضه، واقعاً متوجهی این مسئله نشدیم چراکه حتی در زمان پلی تستها هم هیچکس دربارهی صحبت کردن بیش از اندازهی شخصیتها و لو دادن سریعِ چیزها، بازخوردی به ما نداد. زمانبندی اولین راهنمایی [برای حل معماها] بیش از اندازه سریع بود و باید مدت خیلی طولانیتری برای آن درنظر میگرفتیم.
گابرت نیز در ادامه، اضافه کرد:
تا قبل از انتشار بازی از چنین مسئلهای آگاه نبودیم و وقتی متوجه آن شدیم، گفتیم “اوه، لعنتی”. اگر میدانستیم همچین مشکلی وجود دارد، به آن رسیدگی میکردیم. دیگر چنین چیزی دوباره تکرار نخواهد شد.
اگرچه صحبتهای بالا نشان میدهند که سانتا مونیکا (Santa Monica) از مشکل لو دادن معماهای بازی آگاه است اما توسعهدهندگان هیچگونه سخنی مبنی بر حل این مسئله از طریق بهرورزسانیهای آینده، به زبان نیاوردند. با این وجود اما نیمهی پُر لیوان میتواند این باشد که طراحان، آنقدرها هم هوش بازیبازان نسلهای جدید را دستکم نگرفته و در آینده، اعتماد بیشتری به آنها خواهند کرد.
بازی God of War: Ragnarok هماکنون روی پلتفرمهای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ قابل بازی است. در صورت تمایل، میتوانید نقد و بررسی این عنوان بهقلم محمد حسین کریمی را از طریق این نشانی مطالعه کنید.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
نظرات
سانتا مونیکا :
ببخشید ما نمیدونستیم سونی فن هامون میتونن فکر کنن 🤣
انصافا خنده دار بود 🤣
نمیشه همش رو گردن استودیو انداخت، مشکل اصلی اونجاست که هیچ تستری به این مورد اشاره نکرده و خُب خود بازیسازها هم که وقت ندارن بشینن سر هر تغییر بازی رو دوباره خودشون بازی کنن. سؤال اینجاست که چرا مشکلی رو که گیمرهای عادی متوجهش شدن، تسترها بهش اشارهای نداشتن. خیر سرشون اسمشون تستره و برای اینکار پول به بازی که نمیدن هیچ، یه پولی هم برای اینکارشون میگیرن.
امیدوارم در دی ال سی های بعدی این مشکل رفع شده باشه
تو ردیت بحس این چرا این بازیو بخواتر بزرگ بودنو حجیم بودنش
به ۲ تا قسمت تبدیل نکردن
یه شخصی مثل شما میاد همچین حرفی بزنه
چه انتظاری…..
اگه این DLC پس Forza Horizon که هر نسخه فقط کشور عوض میکنه چیه ؟
حداقل محیط رو که عوض میکنن زحمت میکشن کامل یه محیط جدید رو طراحی میکنن
نمیان همون محیط قبلی رو فقط تم زمستونی کنن و با نام یه بازی جدید به خورد ملت بدن
همون محیط ؟ 🤣
بازی سه تا Realm کاملا جدید داره همون Realm های قبلی هم بزرگ تر و وسیع تر شدن و محیطشون به کلی تعییر کرده بعد میگی تم زمستونی کردن ؟ 😂
خوبه که آدم از اشتباهاتش درس بگیره و اونا رو بپذیره
سانتا مونیکا: ما خودمون جمعه صبح فهمیدیم
خودم وقتی راجع بهش شنیدم فک کردم اونقدر ازار دهنده نخواهد بود ، ولی حین بازی کردن جدی رسوا میکنه و immersion بازی رو از بین میبره ولی خب در کل با وجود رو مخ بودن از یک جایی به بعد قابل تحمل میشه ، بازی اشکالات بزرگتری از این hint های گاه و بیگاه همراه ها داشت
من فکر میکنم بخواتر بزرگ بودن بازی این کارو کردن
اخه میدونی تمرکز بازی رویه گیم پلی و مبارزات
پازل مهور که نیست
بعید نیست ولی خب اگر optional بود بهتر میبود ، بر فرض به کارکتر همراه نگاه کنی و مثلث رو بزنی ، یک گیمی این رو اجرا کرده بود حضور ذهن ندارم
شاید سانتامونیکا از دستش در رفته باشه ولی بقیه استودیوهای PS اینطوری نیستن
این ساده سازی کلی بازی تو هورایزنم بود، تو رچت اند کلنک هم بود و حتی رئیس اینسومنیاک بعد از لانچ رچت گفت( عناوین آیندهی اینسامنیاک گیمز به سمت سادگی پیش خواهند رفت)
https://gamefa.com/751017/insomniac-on-game-difficulty/
درباره گاد فقط پازلها ساده نشده بودند، باس فایتا هم همین مشکلو داشتن و از همه عجیب تر اینکه وقتی بمیری با Health کامل برمیگردی که اولین باره همچین چیزی میدیدم(ریسپاون پوینت هم خیلی به محل مرگ نزدیک شده بود) و خب برا بازیای با اون دسترس پذیری فوقالعاده،عجیبه که آپشنی برای مسئله پازلا نداره
با اینهمه رگناروک برای من همچنان یه ۱۰/۱۰ئه ولی بعید بدونم این آقایون اینقدر بی خبر باشن
کلی بخوایم بگیم کژوال تر شده بودن
توی بخش accessibility بازی، تایم پازل ها رو روی حالت + extented بذارید تقریبا مشکل حل میشه اشکال اینجاست که بصورت پیش فرض رو حالت عادیه تایم پازل ها
مشکل اصلی بازی شخصیت پردازی و داستان هست.
خطر اسپویل
.
.
.
1-نه تنها به سوالات قسمت قبل جواب ندادن بلکه چنتا سوال جدید هم بوجود اومد
2-نپرداختن کافی به بعضی شخصیت ها مثل World Serpent ویا Freyr (اصلا صحنه مرگش هیچ حس ناراحتی ای برای ازدست دادن یکی از همراهان در گیمر ایجاد نمیکنه )
3-تناقض شخصیت Thor با اون چیزی که تو نسخه ۲۰۱۸ برامون تصویرسازی کرده بودن
4-درسته که تغییر شخصیت کریتوس نیاز بود و تاقسمتی هم خوب ولی بعضی قسمت ها زیاده روی شده بود.
5-اخه با چه منطقی Thrud با قاتل برادرش همون اول کاری اینقدر گرم میگیره ؟ درست که مشکلاتی داشتن ولی نه دیگه تا این حد ( شخصا فکر میکنم بهتر بود ابتدا با Thrud یه ماموریت بریم, چنتا دیالوگ رد و بدل بشه و کم کم اون اطمینان شکل بگیره )
6-ناقص موندن داستان نورس
7-شخصیت Mimir شدیدا افت پیدا کرده بود. هر جایی که میرفتیم و یه مشکلی وجود داشت, یه سمت قضیه Mimir بود که به همه چیز گند زده بود. اخه این چه عاقل و داناترین موجود دنیای نورس هست ؟
8-مرحله پخت اش توسط کریتوس کجای دلم بذارم.
اینا رو کسی میگه که بالای ۱۵ سال هست که طرفدار GoW ه. سبک مورد علاقش H&S هست. پست های قبلی رو هم که ببینید کاملا از Forbidden West ……تعریف کردم.
در حق بودن حرفات که شکی نیست
ولی واقعاً چرا کلن ثورو خانوادشو انقدر عجیب جلوه دادن
فقط شکم عرق خوریه ثور 😹
اخه چرا الان ب این بنده خدا دیسلایک دادید چ چیز بدی گفت ده تا دلیل واسه حرفش اورد خب یکیشو نقض کنید جای اینهمه دیسلایک
اینا از عوارض نبود سه گانه هست.
وقتی ۲تا لقمه رو یکی میکنی همین میشه (قرار بود داستان تو سه نسخه بیان بشه)
کلا رگناروک مویی رد کرد (شانس اورد)
۱. بازی با توجه به مسئولیت سنگینی که بر دوشش بود خیلی خوب داستان رو جمع و جور کرد و درسته که یسری سوالا بی جواب موندن، که طبق نظرات کاربرای این سایت مثل کی شیپور رو زد و کریتوس چطور به اسکاندیناوی اومد که سوالی هست که انصافا مهم نیست. توی کمیک ها قبلا اشاره کرده بودن که کریتوس از طریق سفر با قایق به مصر رسید. پس حتما از یه همچین طریقی رسیده به اسکاندیناوی.
۲. با توجه به اینکه تعداد شخصیتا زیاده بله، منم حس کردم World Serpent به شخصیتش خیلی پرداخته نشد، ولی فریر خوب بود، درسته که مرگش خیلی غمگین نیست، ولی ناراحت کننده بود به اندازه کافی.
۳. تناقض؟ چه تناقضی؟ من هیچ تناقض ندیدم. اصلا تو بازی قبل بجز یه نمای خیلی سطحی در پایان بازی هیچی از Thor نشون ندادن. شخصیتش پردازیش هم عالیه، مخصوصا فایت اول بازی. با توصیفاتی که ازش شده بود هم تناقض نداشت اصلا. یه چاق بی اعصاب.
۴. کدوم قسمتا در تغییر کریتوس زیاده روی شده بود؟ مثال بگید.
۵. دوست عزیز، Thrud نمیدونه که آتریوس قاتل بردارش هست. چون که فکر میکنن کریتوس مگنی و مودی رو کشته. کسی جز کریتوس و اتریوس و میمیر جربان کشته شدن مودی توسط اتریوس رو نمیدونه. حتی اودین اول بازی تو خونه کریتوس به کریتوس میگه. “What you did to his boys”
و اینکه دوتا نوجون هستن و با هم گرم میگیرن و اتریوس درباره والکری ها و اودین به ترود میگه(که ما نمیبینیم و موقعی که باز به اتریوس سوییچ میشه و باهم به هلهایم میرن میفهمیم.)
۶. داستان کربتوس در نورس ناقص نمونده هرجور که فکر میکنم. آتریوس همونطور که مشخصه ماجراجویی هاش تموم نشده و مثل اینکه قراره باز درباره صحبت کنن، ولی اندینگ بازی، با وجود مسئولیت سنگینش خیلی خوب کارا رو انجام داد.
۷. منظورت از مشکل اون دکل های نفتی تو اسوارتالفهایم و ازدواج اشتباه فریا و اودین بوده؟ خب دوست عزیز. میمیر یک شیاست مدار بوده که به نفع اودین کار میکرده یه زمان و به خیلیها آسیب زده( اون موجود Lynbakr رو برای استخراج زوغن برای چراغ نفتی در دریاچه زندانی کرده بود!) بله در دربار اودین به خیلیا آسیب زد، ولی این ربطی به عدم زرنگیش نداره. اشتباهاتش بودن. یعنی قراره بخاطر اینکه بسیار داناس اشتباه نکنه؟ دانایی به معنای مصونیت از اشتباه و خوب بودن انسان نیست.
۸. کریتوس هیچ وقت آش نپخت، Tyr آش پخت، یذره بیشتر دقت کنید. مطمئن هستید که بازی رو انجام دادید؟
کلا بیشتر ایرادایی که گرفتید خیلی نامربوط و غیرمنطقی هستن.
در رابطه با بخش اول نظرتون، بهنظرم لازمه یکم سختگیرانه تر به بازی نگاه کنیم…
من فکر میکنم پاسخ به سوالها توی خود بازی انصافاً مهمه، خیلی هم مهمه. سر همین بازگشت کریتوس از مرگ و اومدن به اسکاندیناوی و حتی آشنایی با فی، کلی هوادارا هایپ شدن، کلی پست و ویدئو و تئوری تو فضای مجازی تولید شد و یک عالمه تبلیغات رایگان براش ساخت… پس بازی موظفه که پاسخ بده؛ هوادارها چندین سال ذهنشون رو درگیر نکردن که با یه کامیک و کتاب خشک و خالی، اونم با کلی ابهام به سوالاتشون جواب داده بشه… ضمناً کامیک ها به شدت افتضاح هستن… یه داستان بی هدف رو روایت میکنن و یه سری علامت سوال باقی میذارن! و میدونید چی دربارهی این علامت سوال ها آزار دهنده س؟ اینکه احتمال داره ما دوباره کلی تئوری واسشون بچینیم و بعد خود سانتا مونیکا بهشون اهمیت نده و بی جواب بذارتشون، دقیقا مثل به صدا درآوردن شیپور!
یه موردی هست، اونم اینکه زیاد به ایرادات بازی آسون گرفته میشه… یادمه دررابطه با معما ها هم دوستان میگفتن اشکالی نداره، مشکلی نیست… ولی دقیقاً چون اسپویل شدن معماها برجسته شد، الان سانتا مونیکا فهمیده نباید اشتباهاتشو تکرار کنه… پس به نظرم، به بازی هایی که دوستشون داریم آسون نگیریم… ایراداتشون باید محکم بیان بشن تا سازنده بازخورد بگیره و کیفیت کار رو بالاتر ببره…
بنظرم وظیفه نسخه قبلی بازی بود که این سوال رو جواب بده. این نسخه اسمش رگناروک بود. وقتی دم از انصاف میزنیم باید در نظر بگیریم وقتی گاد ۲۰۱۸ همچین سوالی رو جواب نمیده، یه بازی رگناروک جوابش بده؟
درمورد سختگیری به بازیا و لو رفتن جواب معماها هم با جناب موافقم کاملا، ولی بعضی سختگیری ها بیش از حد و بی معنی هستن.
۱-خود شما هم که قبول کردید سوال های بی پاسخ مونده ( یکی از دوستان بنده گفت که داخل توییتر خود بارلوگ هم گفته داستان اومدن کریتوس باشه برای بعداً ) الان قضیه ماسک بوجود اومد و …..
۲-پس قبول دارید که به World Serpent پرداخته نشد ؟ قسمت قبلی کم رو نبرد Thor و World Serpent مانور ندادن ولی داخل Ragnarok تبدیل شد به یه نبرد ۱۰ ثانیه ای
۳-قسمت ۲۰۱۸ از ثور یه کرکتر خشن که پسر خودش رو تا حد کشت زد و همه Giantها رو از دم تیغ گذرونده یاد میشه. ولی این قسمت یه آدم خانواده دوست احساساتی هست که میخواد با خانواده زندگی خوبی داشته باشه.
۴-تغییر زیاد یعنی Mimir یه معما خنده دار بگه و کریتوس بگه ههه ههه ههه از این معما خوشم اومد. یعنی اش درست بکنه. یعنی Freya به Mimir تیکه بندازه و بخنده. شخصا با اون لبخند ریز کریتوس اوایل بازی خیلی حال کردم ولی اینکه بگه ههه همه ههه کاملا زیادی ه
۵-اصلا میگیم Thrud نمیدونست که Atreus قاتل برادرش هست. میدونست که Atreus و Kratos کل راه با هم بودن، میدونست که Atreus هم تو نبرد و کشته شدن برادرهایش نقش داشته. حالا آدم میتونه با یه همچین فردی، اول بسم الله که تازه دیدش، اینطوری گرم بگیره و مثل رفیق چندین سالش شوخی بکنه ؟ همونطور که گفتم، بهتر نبود اول اودین یه ماموریت بفرستشون و کم کم با رد و بدل شدن یه سری دیالوگ یه اطمینانی شکل بگیره ؟ اصلا Giant ها دشمن Asgardian بودن. اصلا اگه برادرهاش هم زنده بودن، باز هم این مدل رفتار منطقی نیست
۶-داستان ناقص نموند ؟ اون Giant ها کجا کوچ کردن ؟ همسر Surtr چی شد ؟ همون سوال بی پاسخ که کی داخل شیپور دمیده ؟ شخصیت Sindri چی میشه ؟ نکنه همه با هم یه اکیپ میشن و میرن مصر !!!؟ اون پرنده Helheim دوران بازنشستگی کجا میره ؟ چی میشه ؟ اصلا کی قرار مسولیت Helheim بر عهده بگیره ؟
۷-فقط دکل های نفتی و ازدواج Freya نبود. داستان Berserker king و اون نهنگ بدبخت هم زیر سر Mimir بود. عملا همه جا گند زده بود و از Kratos میخواست اشتباهش درست کنیم. حالا دیدید که من بازی کردم و اتفاقا کسی که کامل ۱۰۰% نکرده، شما هستی
۸-کریتوس نپخت ؟ چه کسی ۴تا ماده هویچ و چقندر… ( اصلا یادم نیست چی بودن ) از ۴تا Realm جمع کرد ؟ کی ریختشون داخل دیگ ؟ اصلا اون مرحله هیچ هدف خاصی دنبال نکرد و به بازی هم چیزی اضافه نشد. تهش یه داستان تعریف کرد. همین داستان میتونست وقتی به اون نقطه رسیدیم بگه و یا وقتی سوار قایق هستیم. این ماموریت کاملا با ذات سری GoW در تناقض ه.
داستان و شخصیت پردازی بازم مشکل داشت. مثلا وقتی با Freya رفتیم که نفرین و جادو ازبین ببریم، همه چیز عالی بود ( دیالوگ ها، گیم پلی و طراحی مرحله ) ولی آخرش وقتی ماموریت تموم شد، یه دفعه Freya از نهایت عصبانیت به آرامش رسید و کریتوس بخشید. اینجا هنوز اون کشش احساس میشد که Freya یه دادی بزنه، سلاح خودش رو کریتوس بکشه و با حرف زدن بیشتر کریتوس، کم کم آروم بشه. میشد یه مبارزه دیگه بینشون شکل بگیره، کریتوس برنده بشه و به جای کشتن Freya, دستتشو بگیره و بلند بکنه.
برای سه تا مورد اولتون توی بازی توضیح هست، و خیلی هم دوست ندارم متن بنویسم.
مخصوصا بین میمیر و اتریوس که درباره تغییر Sif و Thor توضیح میده، وحتی خود میمیر از توصیفات از آتریوس از Sif شوکه میشه.
باتوجه به اینکه World Serpent یهو تو رگناروک ناپدید شد اون تئوری بازی قبلی درباره سفر ورلد سرپنت در زمان درست دراومد و با توجه به سایز رگناروک اون مانوور کافی بود. مخصوصا دمیدن روح در اون مار بزرگ در Ironwood که نشون میده روح شخص دیگری در World Serpent هست.
سوالاتی مثل اینکه کی شیپور رو زد خودم اشاره کردم که قبول دارم. ولی اینکه سیندری کجا رفت؟ ناپدید شد و ناراحت بود، مهم هم نیست کجا رفت. ارتباطشو قطع کرد. اینکه پرنده هلهایم کجا کیره بعد از بازنشستگی رو خدایی کی بهش اهمیت میده. خیلی بنظرم مسخرس، البته بدمکن بی احترامی میگم.
اون کارای میمیر رو هم من بعنوان مثال گفتم، وگرنه اون Beserker ها و پادشاه هرولف رو بازی کردم و جوابم هنوز صدق میکنه.
کامنت رو چون قبلی ممکنه مورد تایید واقع نشه دوباره میفرستم.
برای سه تا مورد اولتون توی بازی توضیح هست، و خیلی هم دوست ندارم متن بنویسم.
مخصوصا بین میمیر و اتریوس که درباره تغییر Sif و Thor توضیح میده، وحتی خود میمیر از توصیفات از آتریوس از Sif شوکه میشه.
باتوجه به اینکه World Serpent یهو تو رگناروک ناپدید شد، اون تئوری بازی قبلی درباره سفر ورلد سرپنت در زمان درست دراومد و با توجه به سایز رگناروک اون مانوور کافی بود. مخصوصا دمیدن روح در اون مار بزرگ در Ironwood که نشون میده روح شخص دیگری در World Serpent هست. نمیشه روی همه چی و همه جا تمرکز زیاد واقع بشه، اصلا غیرممکنه.
سوالاتی مثل اینکه کی شیپور رو زد خودم اشاره کردم که قبول دارم. ولی اینکه سیندری کجا رفت؟ ناپدید شد و ناراحت بود، مهم هم نیست کجا رفت. ارتباطشو قطع کرد. اینکه پرنده هلهایم کجا میره بعد از بازنشستگی رو خدایی کی بهش اهمیت میده. بنظرم مسخرس، البته بدون قصد بی احترامی میگم.
اون کارای میمیر رو هم من بعنوان مثال گفتم، وگرنه اون Beserker ها و پادشاه هرولف رو بازی کردم و جوابم هنوز صدق میکنه. بازم میگم زرنگ و زیرک بودن لزوما مصداق عدم اشتباه نیست. بالاخره میمیر با درس گرفتن از اشتباهاتش به این درجه رسیده.
و اینو هم بگم که با اون پیدا کردم محتویات غذا و پختن آش توی اون The Eternal Campfire توی کوست Jari و Sommr یه همچین چیزی کاملا مخالف بودم و خوشم نیومد. از این نظر که از همون اول فهمیدم کوست درباره … هست و من شخصا خوشم نمیاد و با شما درباره خوب نبودن کوست موافقم.
چه توضیحی وجود داره ؟ خب شخصیت ها تغییر کردن دیگه. هیچ دلیلی هم برای آورده نمیشه. پس وقتی میگم تناقض داره، نگید نداره. مثلا برای تغییر کرکتر کریتوس دلایل و داستان خودش هست ولی این تغییر ۱۸۰ درجه ای Thor عجیب ه. درمورد World serpent هم که نگفتم کجا رفت. ببینید دوست عزیز پس تا قسمتی با هم موافق هستیم که کاملا طبیعی هست. پس میشه گفت داستان جای کار بیشتری داشت
دوست عزیز با کمال احترام که قائلم برای همه گیمرها و کاربرا، حس میکنم سعی دارید حرفتون رو بقبولونید.
شخصیت Thor چه تغییری داشت مثلا؟ همون چاق بیرحم بود که دیدیمش. ارتباطش با دخترش و دوست داشتن خانوادش هم خیلی چیز طبیعی هست. بازی قبلی خلاف اینو که نمیگه. مودی بیعرضه بود و دنبال انتقام و فحش به کریتوس و اتریوس بود، حقش بود کتک بخوره، به همین دلیل هم بود که Thor کتکش زد. توی رگناروک نشون میدن که هنوز همون ع.و.ض.ی هست، فقط داره به شکل ضعیفی تلاش میکنه بهتر باشه، یعنی سعی و تلاششو برای بهتر شدن و ترک کردن مشروب نشون میدن، که بازهم تلاشش جواب نمیده. اصلا وجه خوبی از Thor نشون نمیدن. دیالوگ های بین اتریوس و میمیر خیلی در این باره توضیح میدن. یه دیالوگ درباره همسر Thor یعنی Sif بود اگر یادتون باشه. توضیحش واقعا سادس.
و اینکه بنظرم بله، حتما، بازی میتونست بهتر باشه، هیچ بازی بی اشکالی وجود نداره. حادثه رگناروک حمله به Asgard باتوجه به اینکه اسم بازی روشه حتما میتونست طولانی تر و مفصل تر باشه، ولی انصافا اشکالاتی که شما فرمودید رو من نمیتونم پیدا کنم.
ادم آنچارتد بازی میکرد قشنگ معماهاش انقدر سخت بپودن که من خودم سر اون برج ساعت ۱ ساعت مونده بودم😂بعدش منتغ ریزی هم پشتش بود مثلا میمیر همه چیو میدونی پس غیر منتغیه وقتی میمر میدونه کریتوس در به در معما حل کنه.
بازیای ناتیداگ یه چیز خوبی که دارن اینه که برای گفتگو بین دو کاراکتر مثلثو گذاشته
اگه معمارو زیاد طول بدی مثلث یا l3 میاد راهنماییت میکنن
واقعا ۱ ساعت سر اون موندی ؟ تنها معمایی که توی آنچارتد میشه بهش گفت سخت معمای سایه ها توی لاست لگسی هست باقی معماها بیشتر. شوخیه تا معما
به نظر من که مشکلی نبود بعضی معماهاش آنقدر خسته کننده بودن که بیشتر این قضیه مفید بود. ولی راست میگه اگه تستر های گیم قبل از انتشار حرفی زده بودن شاید میتونستن اینو بهترش کنن.
به نظر منم سازنده چون می دونست معما ها جذابیت اکشن بازیُ ندارن این تصمیم گرفت. اما نتیجش شد دو تا غلطی که به درست ختم نشد. من با سیستم پلتفورمینگ سه گانه خیلی بیشتر از معما های کسل کننده و تحویل جواب هاشون حال می کنم، نمی دونم چرا به همون نچسبیدن.
اون هیچی واقعا ابروریزی نیست اتریوس به کریتوس کبیر مشورت بده؟؟
حیف که همچین کاری رو کردن .باید عین ناتی جوری میکردن که وقتی در یک مکانی گیر میکنی بازی بهت میگه روی L3 بزن . بعد وفتی میزنی بهت میگه کجا برو یا چیکار کن که اونطوری خیلی خیلی بهتر میشد . ولی به من که کلا انگلیسی بلد نیستم محسوب نمیشه و برام هیچ راهنمایی در گاد اف وار رگناروک وجود نداشت 😁😁😁😁😁
تو گاد ۲۰۱۸ خیلی بهتر بود درسته همون موقع به همون هم گیر میدادن ولی یکم طول میکشید تا لب تر کنه
خوب شد که صداش در اومد و متوجه شدن. همین که گفتن دیگه تکرار نمیشه عالیه
کاش بقیه ی دولاپرهای AAA هم متوجه بشن که در اون حد احمق نیستیم
ضریب هوشی کارکنان بهترین استودیوی سونی:
اصن من تو بازی کردن با گاد هیچ عیبی ازش ندیدم بلعکس بهترین لذتمو ازش بردم❤❤❤❤
متنفرم از استودیوهایی ک مخاطبشونپ ی ادم نوب با ضریب هوشی پایین فرض میکنه اگه قرار باشه بازی واسم ی چالش جدید نداشته باشه راحت ترم فیلم ببینم کلی پول ندادم ک ینفرو از نقطه A ببرم به B بعدشم کات سین ببینم
البته فقط در مورد معما های خط اصلی صدق میکرد
معمای favor ها اینطور نبود و چالش برانگیز تر هم بود
واسه خارجیا شاید بد باشه ولی واسه گیمر ایرانی که ۹۹ درصدشون انگلیسی بلد نیستن اصلا شاید متوجه هم نشن چی بوده قضیه
تا قبل از انتشار بازی از چنین مسئلهای آگاه نبودیم و وقتی متوجه آن شدیم، گفتیم “اوه، لعنتی”
همه مقاله ی طرف، این “اوه لعنتی” هم ی طرف دیگه
اونایی که انگلیسیشون خوب نیست:
نشنیدم 🗿
این اولین بار نیست که همچین اتفاقاتی تو صنعت گیم میوفته 🙂