سونی می‌گوید که دادخواست اخیر مایکروسافت برای آزار دادن این شرکت ژاپنی تدوین شده است
سونی می‌گوید که دادخواست اخیر مایکروسافت برای آزار دادن این شرکت ژاپنی تدوین شده است
سونی می‌گوید که دادخواست اخیر مایکروسافت برای آزار دادن این شرکت ژاپنی تدوین شده است
سونی می‌گوید که دادخواست اخیر مایکروسافت برای آزار دادن این شرکت ژاپنی تدوین شده است

سونی می‌گوید که دادخواست اخیر مایکروسافت برای آزار دادن این شرکت ژاپنی تدوین شده است

نصیر فرزان
۰۳:۱۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
سونی می‌گوید که دادخواست اخیر مایکروسافت برای آزار دادن این شرکت ژاپنی تدوین شده است

به نظر می‌رسد که جنجال سونی و مایکروسافت پیرامون پرونده خرید Activision Blizzard وارد مرحله جدیدی شده است. با ما همراه باشید.

در گزارشی که اخیراً منتشر شده بود، اطلاع حاصل نمودیم که مایکروسافت مدتی قبل درخواست داده بود تا سونی در دادگاه FTC (که قرار بود در ارتباط با خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) ایجاد شود) شرکت نماید. امروز FTC اسناد هر دو شرکت را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهند این دو کمپانی چه خواسته‌هایی از یکدیگر، در رابطه با موضوع مورد بحث دارند. اگر می‌خواهید در پیوند به نحوه کار احضاریه‌هایی که دو طرف درگیر آن دو شرکت مستقل هستند اطلاع حاصل کنید، با ما همراه باشید.

آن‌طور که پیداست، سونی باور دارد که درخواست‌های مایکروسافت، صرفا به منظور آزار دادن این شرکت ژاپنی در احضاریه مطرح شده‌اند. حالا سونی خواستار این است که دادگاه، دامنه مطالبات مایکروسافت را محدود نماید. اما سوالی که پیش می‌آید این است که سونی به واقع چه منظوری از چنین تقاضایی دارد؟

مایکروسافت اخیراً نام چند نفر از اعضای سونی را به عنوان کسانی که اطلاعات خاصی را در اختیار دارند ذکر نمود. مایکروسافت خواهان این است که این افراد، در دادگاه حاضر شده و اطلاعات خود را افشا نمایند. سونی در پاسخ به درخواست مایکروسافت می‌گوید که این خواسته‌ی شرکت امریکایی غیر منطقی بوده و صرفا در راستای پیچیده‌تر کردن موضوع مطرح شده است. همچنین، سونی می‌گوید که اطلاعاتی را که مایکروسافت خواهان دست‌یابی به آن‌ها است، به بیش از ۱۱ سال قبل مربوط می‌شوند و گردآوری و ارائه آن‌ها در دادگاه، برای این شرکت ژاپنی بیش از ۲ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

با این وجود، اذیت و آزاری که سونی به آن اشاره می‌کند، به این موضوع ارتباطی ندارد. این شرکت در دادخواست شماره ۱۳ خود چنین می‌گوید:

درخواست مایکروسافت برای بازبینی عملکرد جیم رایان (Jim Ryan)، به معنای تلاش برای آزار دادن سونی است. حتی در پرونده‌های اشتغال، دادگاه پیش از این‌که نهاد یا شخصی را ملزم به به اشتراک گذاشتن پرونده‌های شخصی کند، در ابتدا از ارتباط داشتن این اسناد با پرونده اصلی اطلاع حاصل می‌نماید.

البته که ما به خوبی می‌دانیم که مجادله سونی و مایکروسافت، یک پرونده اشتغال محسوب نمی‌شود. شرکت امریکایی باور دارد که اسناد مورد بحث، ممکن است به طور ضمنی راجع به عملکرد بخش گیمینگ سونی اطلاعات بیشتری را در اختیار دادگاه قرار دهد. این در حالیست که سونی قصد دارد تا اسناد عادی‌ای که در گزارش Seven Custodians ذکر شده و به بخش گیمینگ این شرکت مرتبط هستند را در اختیار دادگاه بگذارد.

سونی می‌گوید که دادخواست اخیر مایکروسافت برای آزار دادن این شرکت ژاپنی تدوین شده است

به نظر می‌رسد که مایکروسافت خواستار بازبینی عملکرد برخی از اعضای تیم مدیریتی سونی است. البته که این صرفا یکی از درخواست‌های این شرکت محسوب می‌شود. به همین دلیل، سونی از FTC می‌خواهد تا دامنه‌ درخواست‌های مایکروسافت را محدود کرده تا این غول ژاپنی مجبور نشود اسناد و اطلاعات مختلف خود را در دادگاه همگانی کند. البته باید خاطر نشان کرد که تاکنون سونی هیچ اطلاعاتی را در اختیار FTC قرار نداده است.
از سوی دیگر، باید یادآور شد که پیش از درخواست سونی، مایکروسافت از FTC خواهان این شد که درخواست چهارم سونی را رد کرده و اجازه ندهد تا احضار این شرکت به دادگاه به تعویق بیفتد. مایکروسافت باور دارد که سونی با قصد و نیت بد وارد ماجرای خرید اکتیویژن شده و ۳ درخواست قبلی سونی صرفا به دلیل وقت‌کشی، برای FTC فرستاده شده است.

این دو شرکت در نهایت باید راجع به این‌که چه اطلاعاتی از سوی سونی در دادگاه علنی می‌شوند با یکدیگر مذاکره کنند. موضوعی که تاکنون طرفین راجع به آن به اتفاق نظر نرسیده‌اند‌. با این‌حال، مایکروسافت این نکته مهم را نیز در دادخواست خود ذکر نموده است:

سونی قصد ندارد تا هیچ‌گونه سندی در ارتباط با گرگ مک‌کوردی (Greg McCurdy) را در اختیار FTC قرار بدهد. مک‌کوردی فردی است که نقش برجسته‌ای در کمپین تبلیغاتی سونی برای جلوگیری از الحاق اکتیویژن به مایکروسافت داشته است.

این در حالیست که سونی ادعا می‌کند که مک‌کوردی صرفاً یک وکیل بوده و دادخواست مایکروسافت مبنی بر بازبینی اسناد این فرد، هرگز عادلانه نیست. برای برطرف نمودن نگرانی سونی، شرکت امریکایی اعلام کرد که آن‌ها صرفا خواستار بازبینی آن اسناد مرتبط به مک‌کوردی هستند که به بخش گیمینگ سونی مربوط نمی‌شود. به هر ترتیب، در شرایط فعلی به نظر نمی‌رسد که سونی به این دادخواست روی خوش نشان داده و آن را بپذیرد.

غول ژاپنی در بیانیه خود در ارتباط با درخواست مایکروسافت چنین می‌گوید:

مایکروسافت در ابتدا اعلام کرده بود که این شرکت خواهان دست‌یابی به اسناد آقای مک‌کوردی است، چرا که باور دارد فرد مذکور، با FTC در ارتباط بوده و با این نهاد کار نموده است.

طبق این گفته‌ها، به نظر می‌رسد که مایکروسافت تصور می‌کند که مک‌کوردی با FTC تماس داشته و به این نهاد نکاتی را متذکر شده که ممکن است در دادگاه برای سونی گران تمام شوند. مایکروسافت به طور جدی در تلاش است تا سونی را مجبور نماید که این اطلاعات را در دادگاه علنی کند. با این وجود، سونی در حال حاضر سرسختانه در برابر تلاش‌های مایکروسافت مقاومت می‌کند.

با توجه به تاریخ‌های ذکر شده در این اسناد، این دو شرکت از ماه ژانویه و پس از ارائه احضاریه، بر سر موضوع فوق‌الذکر با یکدیگر گلاویز بوده‌اند.

EAGAMERامینarmanUNCLE ARTHURPlaystation x Bungiered-eyed Banished Knightمحمدامین حیدریامیر حسینGGخستهChris redfieldDaniyal BleszinskiMincraftEdvard KenweyکاکاسنگیParhamHadesGidoraerfankariminavidphoenixmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سونی می‌گوید که دادخواست اخیر مایکروسافت برای آزار دادن این شرکت ژاپنی تدوین شده است
سونی می‌گوید که دادخواست اخیر مایکروسافت برای آزار دادن این شرکت ژاپنی تدوین شده است
سونی می‌گوید که دادخواست اخیر مایکروسافت برای آزار دادن این شرکت ژاپنی تدوین شده است
سونی می‌گوید که دادخواست اخیر مایکروسافت برای آزار دادن این شرکت ژاپنی تدوین شده است
سونی می‌گوید که دادخواست اخیر مایکروسافت برای آزار دادن این شرکت ژاپنی تدوین شده است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • Reciver گفت:

      مایکروسافت هیچ غلطی نمیتواند بکند.

      farshadxامینarmanRezaMr Hill93CameraManAlirezaGamersaAAS(بازگشته است)yenneferشبح گیمفا 👣more
      • Hitasep گفت:

        حس میکنم منظورت رو بد گرفتن

        امینRezaPlaystation x BungieCameraManخستهEdvard Kenwey
      • tinyorginal گفت:

        خطاب به تمام جعبه فنا و پیسی فن نماهای جعبه فن (( مثل فرشاد ایکس که تا دیروز با مظلوم نمایی مخالف انحصار بازیهای فرست پارتی که خود سونی خلقشون کرده بود ، بودن اما الان دارن برای انحصاری شدن ده ها بازی و آیپی مولتی پلتفرم اکتیویژن و بلیزارد و بتسدا دست و پا میشکنند بگذریم از اینکه این جماعت چقدر دورو و وقیح هستند )) که منتظر تایید این خرید هستند خدمتتون عرض کنم که اگه هنوز امیدوارم به تایید این خرید هستید باید بگم که این خرید تقریبا فیل شده و شاید فقط ده درصد احتمال تاییدش باشه اونم فقط در صورتی که مایکروسافت جام زهر بنوشه و امتیازهای بده که براش گرون تموم میشه مثل وگذاری مالکیت آیپی کالاف به یه شرکت ثالث . اصلا مخالفت سونی و بازار کنسول ها بزارید کنار صنعت کلودگیمینگ همین الان ۶۰ الی ۷۰ درصدش دست مایکروسافته این خرید مصداق بارز مونوپولی در کلودگیمینگه معلومه باهاش مخالفت میکنند انویدیا بخاطر همین موضوع مخالف سرسخت این خریده از اونطرف گوگل بخاطر بازار موبایل گیمینگ و استورش در اندروید مخالف دوآتیشه این خریده خلاصه اینکه فقط سونی نیست هر شرکتی که این خرید براش ضرر کلان مالی داره و موجودیتشو تهدید میکنه طبیعیه مخالف این خرید باشه کالاف پرفروش ترین بازی هر سال پلتفرم پلی استیشنه از هر خرید و هر خرید درون برنامه کالاف و وارزون سی درصدش به سونی میرسه از اون طرف از ۴۸ میلیون نفر ممبر پلاس خیلی هاشون فقط برای انلاین بازی کردن کالاف پلاس میخرن به اعتقاد تحلیلگرای مالی صنعت گیم سونی سالانه چیزی حدود هشتصد میلیون دلار الی یک میلیارد دلار سود خالص از کالاف دیوتی و وارزون بصورت مستقیم و غیر مستقیم بدست میاره طبیعیه مخالف این خرید باشه حتی در صورتی که کالاف تا ابد انحصاری نشه که بعیده بخاطر اومدن کالاف روی سرویس یه دلاری گیم پس کلی از درامد و سود سونی کم میشه شمام اگه یکی میخواست بازار کارتونو کوچیک کنه بدون اینکه رقابتی توی اون بازار داشته باشه و صرفا پول ددیشو آورده بود که آش رو با جاش بخره طبیعتا خودتون هم مخالفش میشدید پس خواهشا اینقدر زر زر نکنید و از سونی فشار نخورید سونی حق داره مخالف این خرید باشه

        امینبهزاد سالمیarmanمترسکPotgلئوناردو داوینچیMr Hill93CameraManHitasepAAS(بازگشته است)more
        • farshadx گفت:

          چقدر پرتو پلا میگی
          من هنوزم مخالفم منتها وقتی شما برای سونی به به چه چه می‌کردید حق نداری برای ماکرو وی وی و پیف پیف کنی
          انحصاری یا خوبه یا بد
          اینکه برای سونی خوب باشه ولی برای ماکرو بد باشه رو از ذهنت بیرون کن ssd

          امینBrainiac(خداحافظ)armanمترسکچپ دستHitasepلئوناردو داوینچیMaster blade
        • farshadx گفت:

          راستی از انویدیا و گوگل رفتی بالا
          انویدیا گفته با یک قرار داد با ماکرو دیگه مشکلی باهاش نداره
          گوگل هم خودش بازار موبایل گیمینگ رو‌ مونوپولی کرده نمونه اش شکایت اپیک از گوگل و اپل
          خیلی وقت هست که رگولاتور ها دنبال رقیب هستن واسه گوگل و اپل و برعکس چیزی که میگی بشددت از این اتفاق حمایت میکنن
          در واقع اعتراض گوگل پشیزی نمیارزه
          در آخر درباره کلود گیمنگ ماکرو گفته همه میتونن بیارن رو سرویس خودشون اما باید پولش رو بدن منتها پولش کم هم نیست مخصوصآ برای سونی که بازیهای خودش رو هم نمیاره رو سرویس چه برسه به کالاف دیوتی

          امینBrainiac(خداحافظ)armanچپ دستHitasepÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔلئوناردو داوینچیMaster blade
        • چپ دست گفت:

          تا ۲ خط اول خوندم طومار بی خودی ننویس
          بزا ۲ ساعت از اکانت جدیدت بگزره بعد تن ماهی بخور فاز کوسه بگیر

          امینBrainiac(خداحافظ)armanHitasepÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔلئوناردو داوینچی
        • True Gamer گفت:

          میشه دقیقا مخالفت سرسخت انویدیا و گوگل رو از کجات در آوردی؟ اولا اینا فقط ابراز نگرانی مردن نه مخالفت دوما چه فشاری بهت اومده سوما سفارت بیشتر میشه چون ناشرای دیگه ای هم خریداری خواهند شد چهارتا اکثر کارشناسان حقوقی و اقتصادی دارن میگن این قراداد تایید میشه پنجما چه حسی داری بازی های بتسدا و اکتیویژن غیر کالاف قراره انحصاری بشن مثلا کراش، دیابلو و بقیه بازی ها
          بشین تا لغو بشه خخخ

          امینBrainiac(خداحافظ)armanHitasepلئوناردو داوینچیMaster blade
        • Hasan0930 گفت:

          گوگل که خدایی FTC و بقیه از خداشون هست که رقیب پیدا کنه
          و خصوصا اپ استور حتی شده خریده تایید می کنن تا از شر اپ استور و انحصار طلبی اپل خلاص بشن مایکرو می تونه به اپل بگه کالاف موبایل و کندی کرش ساگا و بقیه بازی های اکتیویژن بلیزارد رو به یک باره از اپ استور حذف کنه و بگه اپل جان تا استور خودم نباشه هیچ بازی رو روت نمیدم این خط و این نشان
          ما هم راحت میشیم چون اگه آیفون از انحصار اپ استور در میاد دیگه کرک کردن و نسخه نامحدود و اینا راحت تر میشه و فروشگاه های دیگه هم میتونه بیاد اپل و دیگه راحت میشیم

          armanfarshadx
        • ۱۰ درصد
          حالا فن بودنم حدی داره ولی خود گنده هام میگن حد اقل ۶۰ تا ۸۰ درصد احتمال هست
          بعد ۱۰؟

        • فکر کردی مثلا پیام بلند بنویسی مردم میگن طرف خیلی بارشه؟دوما اگه سونی حق داره مخالف باشه پس با اطمینان خاطر کامل اطلاعاتی که مایکرو میگه رو به اشتراک بزاره ، سونی چون میدونه کثیف کاری ها و انحصارگری ها و سنگ اندازی های بی موردش لو میره اطلاعاتو نمیده
          عوض اینکه زجه بزنی برو به ایستگاه برس

          امین
    • کالاف از این قرارداد حذف بشه فکر کنم هر دو طرفین راضی بشن

      امینRezaلئوناردو داوینچیMaster blade
  • ای مایکروی بدجنس چرا سونی رو آزار میدی؟ 😳

    امینلئوناردو داوینچیCameraManAAS(بازگشته است)امیر حسینGGhalker...Eternal...MincraftEdvard Kenweymore
  • Dastan گفت:

    یه چیزی که ذهن منو درگیر کرده چرا بعضی تو گیمفا ساز مخالف با این قرار داد یا گیمپس یا پلی اسیتشن پلاس جدید میزنن تو فکر سود آوری ناشر هستند
    هر چقدر اینها پیشرفت کنند به نفع گیمرای ایرانی هست که دیگه نخوان اینطور هزینه کنن پس اینکه تو برات همچین چیزی مهم نیست معلوم هست اصلا گیمرای ایرانی برات مهم نیست که وضع مالیشون چطور هست آیا حسرت بازیی میخورن یا نه ,

    امینSkyrim : The Elder Scrolls Vلئوناردو داوینچیCameraMansauronMincraftEdvard KenweyکاکاسنگیUNCLE ARTHURآرتور مورگانmore
  • Mãhdīær گفت:

    کار داره به جاهای باریک میکشه

    امینمحمدامین حیدریMincraftHadesnavidphoenixBrainiac(خداحافظ)کچل در زمستانgod of war. .Hitasepmore
  • Ninja theorey گفت:

    ماکروسافت به دلیل ماهیت کاریش بر خلاف سونی هزاران پرونده مثل این در طول حیات کاریش گذرونده بعید میدونم حریف وکلای ماکرو بشه و اتهام ماکرو برای بازبینی پرونده بی حساب نیست اگر بی حساب هم باشه هزینه سنگینی برای سونی داره .به هرحال امیدوارم جنگ این دو شعله ورتر بشه تا اسرار همو لو بدن

    Ninja theoreyامینBrainiac(خداحافظ)Skyrim : The Elder Scrolls VSepehrCameraMan...Eternal...MincraftکاکاسنگیHadesmore
  • farshadx گفت:

    بله
    ما خبرش رو گفتی به تعدادی از سونی فن ها فشار وارد شد
    سونی ۴ بار درخواست زمان کرده
    گفته اسناد ۲ میلیون دلار خرج داره
    خلاصه که به هر دری می زنه چیزی رو نکنه
    تازه این دادگاه خود ftc هست اگر فدرال بود به جرم پنهان کردن مدارک باهاش برخورد هم میکردن

    امینSkyrim : The Elder Scrolls Vلئوناردو داوینچیAAS(بازگشته است)Nullامیر حسین(Phil Spencer (sigma...Eternal...MincraftUNCLE ARTHURmore
    • Abolfazl گفت:

      یکی سوال منو جواب بده
      چرا سونی باید اسناد داخلی خودشو در اختیار بقیه قرار بده ؟؟؟
      حتی ناظران هم حق همچین درخواستی رو ندارن اونوقت رقیبش اومده میگه تو وظیفه داری اطلاعاتی که میخوام رو بهم بدی

      امینarmanSkyrim : The Elder Scrolls Vلئوناردو داوینچیHitasepRoyalknightامیر حسیندین وینچسترhalker...Eternal...more
      • Master blade گفت:

        شما که هیچی از ابن دادگاه نمیدونی و از قضا سونی فن هم هستی بهتره نظر ندی
        بحث الان سر مونوپولی و انحصار بازاره
        و سونی داره جلوی دادگاه تجارت فدرال ftc مایکروسافت به انحصار گرایی متهم میکنه
        با چنین ادعای بزرگی مایکروسافت قطعا میتوته درخواست این مدارک از سونی رو انجام بده
        و از طرفی اگر غیر قانونی بود دادگاه ftc از سونی ۴ بار درخواست اعمال مدارک نمیکرد و مستقیما مایکروسافت رو جواب میکرد

        امینarmanSkyrim : The Elder Scrolls Vلئوناردو داوینچیRoyalknightNullامیر حسین...Eternal...Mincraftnavidphoenixmore
      • farshadx گفت:

        عزیزم نمی‌خواد اینارو در اختیار ماکرو بزاره اینا رو باید بده به دادگاه
        وقتی خودش رو میزنم به هوشی گری و میگه نابود میشم اگر کال آف دیوتی نداشته باشم باید مدرکش رو هم رو کنه
        بدون مدرک حرفهای سونی رو‌ قبول نمیکنه دادگاه
        سونی حتی مدارکی که ثابت کنه این قرار داد به ضررش هست رو نداده به دادگاه
        اینکه گفته ۲ میلیون دلار هزینه داره و وقت خواسته فقط و فقط بهانه و دروغ سونی شرکت بورسی هست و تمام مدارکش به صورت دقیق ثبت شده در. غیر این صورت تو بورس راهش نمیدن
        کل این مدارک می‌تونه تو چند دقیقه کپی بگیره بده به دادگاه ولی حتمآ ریگی به کفشش هست که نمیده
        یادم وقتی این خبر گفتم اومدی زیر کامنت گفتی
        Xbox فن وقتی توهم میزنن یه اینجور چیزی گفتی
        حالا کی توهم میزنه؟!
        معمولآ عادت ندارم به اینجور رفتارها ولی وقتی زود قضاوت کردید حقتون هست که به روتون بیارم
        تو اتزرو و چند نفر دیگه

        امینarmanلئوناردو داوینچیHitasepامیر حسین...Eternal...چپ دستMincraftBrainiac(خداحافظ)Lu Bumore
        • Abolfazl گفت:

          ” عزیزم نمی‌خواد اینارو در اختیار ماکرو بزاره اینا رو باید بده به دادگاه ”
          قبلا هم گفتم من کاری ندارم ماکرو باشه یا دادگاه چرا سونی باید اسناد داخلی خودشو در اختیار دادگاه بذاره ؟
          یعنی اون دادگاه بزرگ و معتبر اونقدر بیسواده که هنوز هم از بزرگی و تاثیر بازی ای مثل کالاف دیوتی روی صنعت گیم اطلاعی نداره و نیاز به بررسی اسناد سونی داره ؟؟
          بعضیا میگن که سونی احتمالا چندتا بازی در دست ساخت داره که اگه اونا منتشر بشن دیگه به کالاف نیازی نداره
          جواب من به اونا اینه که خب ماکرو هم احتمالا نسخه های بعدی فرانچایز هایی مثل هیلو و گیرز و تعداد بسیار زیادی بازی های دیگه در دست ساخت داره و ماکرو هم به کالاف نیازی نداره
          اگه سونی بدون کالاف میتونه دوام بیاره پس ماکرو هم میتونه بخصوص که بطور ذاتی در بحث شوتر برتری داره
          ” زود قضاوت کردید حقتون هست که به روتون بیارم ”
          داداش وسط دعوا نرخ تعیین نکن
          اون چیزایی که شما زیر اون کامنت نوشتی هیچ شباهتی به این خبر نداشت و صرفا واسه هیت کردن سونی نوشته شده بود

          بهزاد سالمیarmanHitasepلئوناردو داوینچیfarshadx
          • farshadx گفت:

            مگه سونی ادعا نمیکنه بدون کال آف دیوتی نابود میشه؟!
            خوب باید ادعاش رو ثابت کنه این مدارک برای همین ادعاهای سونی هست و کاملآ هم منطقی هست
            چیزایی که من گفتم دقیقآ همین خبر بوده
            منتها گیم فا کامل پوشش نداده یا از یه منبع دیگه پوشش داده

            امینBrainiac(خداحافظ)Hitasep
            • Abolfazl گفت:

              وقتی اکتیویژن بلیزارد بیوفته دست مایکروسافت این شرکت در بخش شوتر بی رقیب میشه ( با داشتن ۴ آی پی بزرگ هیلو و گیرز و کالاف و اورواچ )
              ژانر شوتر تقریبا پرفروشترین ژانر بازی تو جهانه و تاحالا با خودت فک کردی وقتی ۲ شوتر پرفروش یعنی کالاف و اورواچ بیوفته دست ماکرو موازنه رقابت به چه سمتی خم میشه ؟؟؟
              واقعا برای درک این مطلب نیاز به سند و مدرک و اطلاعات داری ؟؟

              بهزاد سالمی
              • farshadx گفت:

                به نظر من هیچ اتفاق خاصی نمیوفته حداقل تا ۱۰ سال
                بعد از اون هم خدا میدونه چی بشه
                شاید ۱۰ سال دیگه بتلفیلد جای کالاف رو گرفته باشه
                شاید برادرز این آرم دوباره جون گرفت
                و…….

                • Abolfazl گفت:

                  والا من یکی که تا حالا یه نسخه هم از کالاف پلی ندادم و کلا از شوتر خوشم نمیاد ولی خب اینکه من خوشم نمیاد دلیل نمیشه بقیه هم خوششون نیاد
                  ولی قبول کن که چیزایی که گفتی احتمالشون خیلی کمه چیزی که فعلا در صنعت گیم میبینیم اینه که کالاف واقعا بی رقیبه
                  مورد بعدی اینکه من برای بار هزارم میگم من با این قرارداد مخالف نیستم بلکه با دلایل شما مخالفم
                  من از همون اوایل هم معتقد بودم که کالاف انحصاری نخواهد شد و اصلا متیکروسافت قصد انحصاری کردنش رو نداره و سودی هم ازش نمیبره و البته که تقریبا هیچ وقت هم جایی نگفتم که ماکرو قراره کالاف رو انحصاری کنه
                  بحث من با شما اینه که من میگم ” اگه ” کالاف انحصاری بشه سونی ضربه میخوره ولی شما میگین سونی طوریش نمیشه
                  وگرنه من درباره ی اینکه آیا ماکرو میخواد کالاف رو انحصاری کنه نظر خاصی ندارم و عقلم بهم میگه که دلیلی نداره انحصاریش کنه
                  ولی یه سوال فارغ از دادگاه و مدرک و …
                  اگه یه روزی ماکرو ( بر فرض محال ) کالاف رو انحصاری کرد به نظرت آیا سونی واقعا هیچ اتفاقی براش نمیوفته ؟؟؟؟؟

              • farshadx گفت:

                منم برام فرانچایز کالاف اهمیتی نداره
                و فکر نمیکنم انحصاریش کنه
                درآمد سونی از صنعت گیم بیشتر از ۲۵ میلیارد دلار هست در بهترین حالت سود سونی از کالاف سالیانه ۱ میلیارد دلار هست
                در صورتی که انحصاری هم بشه سونی نابود نمیشه بله ۱ میلیارد کمتر سود می‌کنه اما ماکرو هم حداقل ۲.۵ میلیارد هر سال کمتر سود می‌کنه اگر انحصاریش کنن واسه همین میگم نمیکنم
                یادت باشه ماکرو ۷۰ میلیارد دلار خرج کرده و تون سالی ۱ میلیارد سونی اصلآ مهم نیست
                در واقع با این اتفاق یه تلنگر به سونی میخوره حالا چه انحصاری بشه چه نشه ولی اینکه سونی ورشکست کنه و نابود بشه و … همه اش دروغ و پرتو پلاست

          • «مایکرو هم احتمالا نسخه های بعدی فرنچایز هایی مثل هیلو …»
            ببخشید ، شما دقیقا از کجا از برنامه های آینده مایکروسافت خبر داری ؟ ببینم ، این که چون سونی داره بازی میسازه پس یعنی مایکرو هم داره بازی میسازه؟ نکنه فکر کردی این دو تا شرکت خردسالن که از هم تقلید کنن هر چی این بخواد اون هم بخواد

            Brainiac(خداحافظ)Hitasep
            • Abolfazl گفت:

              خب عزیزم اینکه ماکرو قراره یه روزی نسخه های بعدی هیلو و گیرز رو بسازه مثل روز روشنه
              سوال منم همینه
              چرا همه میگن سونی به کالاف نیازی نداره درحالی که سونی هیچ شوتر دندون گیری نداره ؟
              و چرا همه موافقن کالاف بیوفته دست ماکرو درحالی که دو فرانچایز شوتر بزرگ داره ؟؟

              Brainiac(خداحافظ)بهزاد سالمی
          • arman گفت:

            کم کم داری مث ازیو حرف میزنی یک چیز ساده مثل اینکه داخل دادگاه باید برای حرفت مدرک بیاری رو میگی چرا باید بده؟ . وقتی تو این دادگاه هستی باید همه چیز رو ثابت کنی از عمل کرد سونی و کارمند هاش و….. یکی از مثال هاش اینکه مایکروسافت گفته این وکیله تاثیر داشته و سونی میگه ربطی نداشته ، حالا او با دادگاه که ببینه مدرک از اون یارو نیاز هست یا نه ….
            درکل تو این خرید حق بیشتر با مایکرو هست و سونی فقط میخواد زمان آتیش بزنه

            armanfarshadx
      • Hitasep گفت:

        داداش الکی نیست که میدونی چند بار درخواست داد که تونست یه مدت کوتاه وقت بگیره برای جمع کردن مدارک؟
        ماکروسافت از سونی یه اطلاعاتی مثل جنسیت گیمراش
        قرارداد های ترد پارتی و… خواست
        سونی هم گفت هزینش زیاده وقت بیشتری می‌خوام بهش هم وقت دادن

        Brainiac(خداحافظ)لئوناردو داوینچی...Eternal...MincraftMaster bladetinyorginal
  • Master blade گفت:

    خیلی جالبه
    تا حالا ftc به سونی ۴ تا درخواست داده ولی سونی تو درخواست اول و دوم و سوم نگفته این مدارک زیاده گذاشته ۴ تا درخواست رد بشه بعدا این حرف رو زده
    یعنی قشنگ دادگاه ftc رو یک ماه عقب انداخته
    قشنگ داره وقت کشی میکنه

    از طرفی شایعات میگن بعد از شکست خوردن ftc تو دادگاه متا «فیس‌بوک»، سونی دیگه به ftc روی خوش نشون نمیده و نمیخواد در حالی که احتمال شکست ftc وجود داره اطلاعات مهمش لو بره سر هیچ و پوچ

    لئوناردو داوینچیامیر حسین...Eternal...MincraftnavidphoenixBrainiac(خداحافظ)GG.WP.EZ.WINکچل در زمستانMmfb🏴Ezio Auditore da Firenzemore
  • True Gamer گفت:

    سونی کاملا داره طفره میره که جواب دادگاه رو نده قطعا یه خبرایی هست که جواب نمیده البته همون بهتر جواب نده چون به نفع مایکروسافت حتی جواب هم بده بازم به نفع مایکروسافت
    مایکروسافت داره ما رو اذیت میکنه؟ 😂
    موقعی که سونی مدت ها مایکروسافت رو مسخره میکرد بابت نداشتن انحصاری تو نسل هشتم و می‌گفت من سرورهای خالی ایکس‌باکس رو پر نمیکنم اون موقع اذیت کردن مدیران و گیمرهای ایکس باکس نبود؟
    در کل تمام این رفتار ها و شواهد نشان دهنده تایید قرارداد حالا هی سونی دست و پا بزنه و مانع بشه و حتی با رگلاتورها همکاری نکنه

    لئوناردو داوینچیRoyalknightامیر حسین...Eternal...MincraftfarshadxUNCLE ARTHURMasuod EnayatinavidphoenixBrainiac(خداحافظ)more
  • Abbas گفت:

    عکس پست با تیتر خیلی جوره😅

    Mincraft...Eternal...navidphoenixBrainiac(خداحافظ)کچل در زمستانMmdHitasep
  • فرشاد گفت:

    از روزی که مایکروسافت اومد سمت گیمینگ این صنعت یه روز خوش ندیده اسپنسر جان بکش بیرون داداش زخم کردی جون جدت بکش بیرون همه چی داشت واسه خودش گل و بلبل وار میرفت جلو تو اومدی یه تنه داری گند به کل صنعت گیم اکتی هم لغو میشه قراردادش برو بچسب به استدیو های فعلیت همونارو پرورش بده مثل سونی بیا تو رقابت ببینیم چند چندی اینقدرم وقت سونی رو نگیر یه شاهکار ساز و گوتی ساز فرصت این مسخره بازی هارو نداره

    بهزاد سالمیJiru BarentainمترسکPotgSepehrلئوناردو داوینچیMincraftRoyalknightNull(Phil Spencer (sigmamore
    • PASARGAD گفت:

      خب شاهکار و گوتی ساز چیکار معامله داره که خودشو به زمین و زمان میزنه تا جلوشو بگیره خب سونی جان هم بره پول بیشتر بیاره تا اکتی رو بخره

      مترسکPotgلئوناردو داوینچیMincraftMaster bladeHitasepRoyalknight...Eternal...چپ دستBrainiac(خداحافظ)more
    • Lu Bu گفت:

      دیدی گفتم فن بوی ای 😂😂 شات گرفتم ازت ک جای دیگ نیای به صورت منطقی با چاشنی هیت بازیهایی ایکس باکس خراب کنی

      Jiru BarentainPotgلئوناردو داوینچیMaster bladeHitasepRoyalknight...Eternal...Brainiac(خداحافظ)farshadxtinyorginal
    • True Gamer گفت:

      صنعت گیم ؟ یا صنعت سونی؟ چرا باید بیخیال بشه؟ چون شما سونی فنا نارحت میشین؟ خب بشین یه مایکروسافت چه؟ مگه مشتری مایکروسافت هستین که کوچکترین اهمیتی بهتون بده مایکروسافت با قدرت جلو میره ناشرای بعدی هم در انتظار رونمایی هستن آنوقت بیشتر هم نارحت میشین

      Potgلئوناردو داوینچیMincraftMaster bladeHitasepRoyalknighthalker...Eternal...farshadxtinyorginal
    • tinyorginal گفت:

      میکروب سافت بزرگترین آیپی های سیستم سلر خودشو نابود کرد ( گیرز و هیلو ) ابر استودیو rare با اون همه آیپی خفنشو نابود کرد ولی باز از رو نمیرن با این برند بی هویت ایکس بوکس تا کل صنعت گیمو به لجن نکشن ول کن نیستن

      بهزاد سالمیJiru BarentainPotgلئوناردو داوینچیMincraftMaster bladeHitasepTodd HowardRoyalknightNullmore
    • Hasan0930 گفت:

      مایکرو باعث شد سونی پی اس فر رو ۴۰۰ دلار قیمت گذاری کنه
      مایکرو باعث شده سرویس پلاس براتون به وجود بیاد
      وجود مایکرو در صنعت گیم نیازه
      نسل شش یادت هست سونی به خاطر عدم وجود رقیب قدر پلی استیشن ۳ رو ۶۰۰ دلار قیمت گذاری کرد
      الان نتندو رو نگاه به خاطر عدم وجود رقیب اصلا بازیهاشو تخفیف نمیزنه و اصلا سرویسی هم نزده که بازی های چند سال پیش رو روی سرویس بیاره
      رقابت نباید حذف بشه و سونی هم بعد اتمام خرید نابود نمیشه اون همه استودیوی درجه یک

      Brainiac(خداحافظ)Hitasepلئوناردو داوینچی
  • Mehran گفت:

    فیل اسپنسر در جواب:من از رایان حامله ام🤷.

    بهزاد سالمیSepehrMincraft...Eternal...خستهUNCLE ARTHURnavidphoenixBrainiac(خداحافظ)ꪖꪜꫀꪀᧁꫀ尺 ᣗᐡᣕᣕᕝᣗEzio Auditore da Firenzemore
  • john117 گفت:

    خب داره کار به جاهای باریک میکشه این اصلا جالب نیست.
    حاشیه های این خرید هرچی بیشتر بشه ضرری به گیمرای دو طرف میرسه بیشتره و بیشتر برای گیمرای ایکس‌باکس
    بنظرم سونی میدونه نهایت نتیجه پرونده چیه حتی جزئیاتش فقط با وقت کشی حرکت ایکس‌باکس رو کند میکنه تا اونموقع کلی خودشو جلو میندازه

    MincraftHitasep...Eternal...Brainiac(خداحافظ)چپ دستMmdOnly XboxMaster bladeShark Gamer
  • چپ دست گفت:

    معلومه اسناد رو نمیکنه
    همون بخش قیمینگش از ۱۱ سال پیش تا الان بخواد بیاره تا بعد اون
    خدا میدونه چ قراردادایی ضد مایکرو بسته بازارو براش محدود کرده
    اگه رو کنه برا خودش بد میشه

    اونوقت کارشناسای اینجا میگن توهم توطئه دارین شما🤡

    لئوناردو داوینچیMincraftHitasepTodd HowardRamin...Eternal...Lu BuEmperorXBrainiac(خداحافظ)ÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔmore
  • BaBa Woss گفت:

    سونی دیگه شورشو در آورده و داره ذات کثیفشو نشون میده . شرکتی که به انحصاری کردن معروفه نگران گیم های دیگه انحصاری شن

    farshadxچپ دستلئوناردو داوینچیMincraftHitasep...Eternal...Nionharvey bent
  • Nion گفت:

    مایکروسافت از یه چیزایی خبر داره که دنبال افشاگری هست …
    حالا مشخص میشه که سونی چه قراردادهایی بسته و چه باج هایی تا به هر نحوی ایکس باکس رو محدود کنه …

    تقریبا تمام دارایی با ارزش سونی خلاصه میشه به کنسولش ، و بی شک اگر پول مایکروسافت رو داشت از هیچ خریدی دریغ نمی کرد …

    بی شک فنهای پلی استیشن با تمام وجودشون برندشون رو حمایت می کنند ولی بی شک اگر آرزوی نابودی برند رقیبشون رو کنند خودشون رو در دراز مدت از خدمات بهتر محروم کردن

    farshadxلئوناردو داوینچیMincraftHitasep...Eternal...Brainiac(خداحافظ)
  • اون شرکتی که ارزشش از زیر مجموعه مایکروسافت یعنی آفیس کمتره (سونی) ورشکست نمیشه .
    مایکروسافت ورشکست میشه . خندم میگیره از کامنتت
    مایکروسافت اگه مونوپولی نمیشد و دولت ژاپن اجازه میداد . سونی جونتم میخرید .

  • True Gamer گفت:

    ورشکستگی مایکروسافت ؟ 😂😂
    فکر کن دومین کمپانی بزرگ جهان که همین چند روز پیش بازم ارزشش بیشتر شد ورشکسته بشه
    بازی نداره ؟ 😂
    Starfield
    Redfall
    Forza Motorsport
    Indiana Jones
    Perfect dark
    Fable
    Wolfenstein 3
    Elder scrolls 6
    Avowed
    Outer worlds 2
    Gears 6
    Quake
    و کلی بازی دیگه که استودیوهای مایکروسافت در حال ساختن
    آره بازی نداره
    اونی که بازی نداره پلیستیشن و اونی هیچ تکنولوژی خاصی هم نداره و بزودی از رقابت خارج خواهد شد سونی

  • Hitasep گفت:

    سونی : برین گم شین مزاحم نشین

  • عکس مقاله رو درک نمیکنم…
    خیله خب ، جالبه ، مایکرو از سونی خواسته اطلاعاتشو بده ، و جناب سونی خان نمیده ، استدلالش هم اینه که مایکرو میخواد قضیه رو بپیچونه… فن بوی ها ، جیمی جون چیکار کرده که میترسه دادگاه ببینه تنبیهش کنه؟😂 وقتی یه انحصار طلب تیر میاد به انحصاری طلبی یه شرکت ( که تازه دروغ هست و مایکروسافت احمق نیست کالاف رو انحصاری کنه ) گیر میده همین میشه ، الان مایکرو میگه کارنامه تو بیار ببینیم ۲۰ شدی یا نه ، سونی میگه گم کردم ، ولی نمیگه همه رو افتاده…

  • (ویرایش😐)
    سونی
    عزیزم
    تا نباشد چیزکی…

    شوخی کردم..
    ولی مایکرو با اینکارا میخواد جلوی پیشروی سونی رو بگیره و کار خودشو بکنه..چه ربطی داره؟
    پته ی هم دیگه رو ریختن روی آب درست نیست..
    مایکرو جون عزیزم این راهش نیست!
    عاقبت خوبی نداره..

    ای آدم.. ای انسان

    اسرار عزل را نه تو دانی و نه من
    وین حرف معما نه تو خوانی و نه من

    هست از پس پرده گفتگوی من و تو
    چون پرده بر افتد نه تو مانی و نه من

    فساد همه جا هست.. حتی توی یه خانواده ی دو سه نفره!
    چه برسه به ابر شرکتی مثل سونی!
    مطمئنا و بدون شک توی مایکرو هم فساد هست..
    ..
    همه ی چیزها رو همه ی عموم نباید بدونن که اگه این کار درستی بود هیچ گنجی برای هیشکی پنهون نمیموند!
    هیچ حجابی وجود نداشت..
    منظورم از گنج، مادیات نیست..
    چیزهاییه که از خودت و شخصیتت بهترن..
    ..
    پیچیدش نمیکنم..
    ولی دنیا اینجوریه دیگه.. تا به ظرفیت لازم نرسی و ارزشش رو پیدا نکنی گنج های پنهانش رو بهت نمیده..
    با اینکه طولانیش میکنم، ولی بذار یه مثال بزنم..
    مثال ساده : تا به یه ژیمیناستیک کار حرفه ای تبدیل نشی نمیتونی فنهای ورزشکاران ژیمیناستیک کار المپیکی رو بزنی!

    انسان به تمرین وابسته است..
    اگه تو هر کاری تمرین کردی و زحمت کشیدی دنیا هم اونچیزهاییکه توی اون مسیر از نظرت پنهون کرده و انگار که بنظرت پیچیده هست، رو برات آشکار میکنه..


    من و ما از جزئیات قرارداد و پشت صحنش چه میدونیم؟
    یکم بعیده سونی به تنهایی موفق بشه جلوی قرارداد رو بگیره!

    خودم بشخصه با انحصار مخالفم..
    دوست ندارم هیچ بازیی در انحصار هیچ کنسول و پلتفرمی بمونه..
    همه حق دارن اگه دستگاهشون توان اجرای بازی مورد نظر رو داره، بازیش کنن..نه اینکه هر کی یه قسمت از این کیک رو بچینه برای خودش و فقط به خورد خانواده ی خودش بده!
    انصافا درست نیست..

    اگه درست بود الآن همه با هم در این دنیا تو این قوانین و سیستم های مصنوعی و من درآوردی با هم مساوی بودیم..!

    اگه درست بود تو سیستم ثروتمدان و گدایان عالم درست بود..
    تو سیستم قدرتمندان و ضعفا درست بود..
    ..
    درست نیست!
    درست نیست😑

سونی می‌گوید که دادخواست اخیر مایکروسافت برای آزار دادن این شرکت ژاپنی تدوین شده است