رمدی: هر سال یک بازی جدید منتشر خواهیم کرد
به نظر میرسد که نقشۀ راه جاهطلبانۀ استودیوی رمدی (Remedy) با عرضۀ Alan Wake 2 در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.
استودیوی رمدی اینترتینمنت ۲۸ سال پیش، در سال ۱۹۹۵ میلادی تأسیس شد، و در این بازه هفت بازی – شامل Death Rally، Max Payne، Max Payne 2، Alan Wake، Alan Wake’s American Nightmare، Quantum Break و Control – را منتشر کرده است. یعنی در هر چهار سال، یک بازی توسط این تیم ساخته شده که برای یک استودیوی کوچک و مستقل کارنامۀ خوبی است. اما رمدی برنامه دارد تا از امسال این آمار را افزایش دهد.
در بیشتر طول تاریخ، رمدی استودیویی بود که تمرکز خود را روی یک بازی میگذاشت، اما در سالهای گذشته این رویکرد تغییر کرده است و شاهد افزایش چشمگیر ظرفیت این کمپانی بودهایم. تیم مذکور هماکنون به صورت همزمان روی چند پروژه کار میکند، از جمله Alan Wake 2، یک اسپینآف برای Control با اسم رمز Condor، یک بازی با بودجۀ بالاتر از آیپی Control با اسم رمز Heron، و یک بازی چندنفرۀ کو-آپ سرویسمحور با اسم رمز Vanguard که با همکاری تنسنت (Tencent) توسعه خواهد یافت. این استودیو پنج «بازی AAA» در حال توسعه دارد که تغییر بزرگی نسبت به دوران ساخت Control است.
مدیر عامل رمدی، ترو ویرتالا (Tero Virtala)، امروز در گزارش سرمایهگذاران اذعان کرد:
تغییر رویکرد به این مدل چند-پروژهای خوب پیش رفته است، اما در اجراکردن این مدل مشکلاتی نیز تجربه کردهایم، مانند وقتی که در تابستان ۲۰۲۲ مشخص شد به زمان بیشتری برای پروژۀ Vanguard احتیاج است.
متعاقباً طی سال ۲۰۲۲ درس خود را پس دادیم و تغییراتی ایجاد کردیم؛ تیمهای بازیسازی خود را تقویت کردیم و نقشهای رهبریشان را تعدیل کردیم، بعضی از همکاریهای خارج سازمانی را تغییر دادیم، پیشرفتهای زیادی در برنامهریزی و هدایت کار پروژههایمان ایجاد شده است و نحوۀ نظارت، رسیدگی و پشتیبانیِ مدیریت کمپانی از پروژههایمان را توسعه دادهایم.
ویرتالا با اشاره به اینکه رمدی تقریباً دوبرابر کارکنانی که در سال ۲۰۲۱ استخدام کرده بود را در سال ۲۰۲۲ استخدام کرده است، متذکر شد:
برای آینده، میخواهیم از این فرصت استفاده کنیم تا با سرمایهگذاری بیشتری روی استخدام افراد باتجربه، مشتاق، خلاق و دوستدار چالش، پروژههای بازی خود را به جلو پیش ببریم.
رمدی با بهکار گرفتن این نیروها تنها بهدنبال انجام کارهای بیشتر نیست، بلکه خواهان سریعتر شدن روند است.
سرمایهگذاریهای ما روی تیمهایمان، ابزارها و موتور بازیسازی نورثلایت (Northlight)، سازوکارهای پشتیبانی و توسعۀ خارجی، فعالکنندههای کلیدی جهش رشدی بعدی ما در سالهای آینده است.
ما برنامه داریم تا از سال ۲۰۲۳ هرساله یک بازی جدید، در کنار محتوای اضافی پولی و رایگان، منتشر کنیم.
با توجه به رویکرد گذشتۀ این کمپانی در ساخت بازیها، چنین افزایش سرعتی در توسعۀ پروژهها واقعاً تأثیرگذار است؛ عنوان American Nightmare در سال ۲۰۱۲، بازی Quantum Break در سال ۲۰۱۶ و Control در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و انتظار میرود که اثر بعدی رمدی، Alan Wake 2، امسال منتشر شود. (Alan Wake Remastered و کمپین تکنفرۀ Crossfire X نیز در همین بازه منتشر شدند، اما آنها را بازیهای «جدید» در نظر نمیگیریم.)
ظاهراً توسعۀ Alan Wake 2 هنوز طبق برنامه پیش میرود؛ ویرتالا گفت این اثر که در توسعۀ کامل قرار دارد، بهزودی تمامی محتوای آن در جای خود قرار خواهند گرفت و هماکنون «از ابتدا تا انتها قابل تجربه است.» جالب است که به گفتۀ او، Alan Wake Remastered، که در اکتبر ۲۰۲۱ عرضه شد، هنوز نتوانسته به سوددهی خوبی برسد، اما انتظار دارد که با نزدیکشدن انتشار Alan Wake 2 فروش عنوان مذکور نیز افزایش یابد.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
رمدی جان تا الان خوب بودی بازیاتو دوست داشتیم
ولی مگه تو اکتیویژن یوبیسافتی سالی یه بار یه بازی اشغال بدی بیرون
یک پیام از صلاح الدین :
داداش داشتم با پیامت حال می کردم و میومدم پایین که گفتی آشغال…
خداییش به چیزی مثل والهالا “آشغال” نمیشه گفت…
حالا ولهالا نسبتا بهتره ولی من از اوریجینز و اودیسه اصلا خوشم نیومد
یا فار کرای ها از کجا به کجا رسیدن
اوریجینز و والهالا جفتشون خوب بودن ( نظر شخصی ) حالا اودیسه که …
بعدشم فارکرای ها تا پنج عالی بودن ششمی گند زد
چرا به خدا میشه گفت
تا آخر حق 🤏
فکر کنم منظورشون این بوده که دیگه روند ساخت بازی هارو سریعتر میکنیم که البته که در اینصورت ممکنه شما درست گفته باشی و بازی ها خوب از آب درنیان
Money 💰
مدیریت یعنی این. به جای اینکه هرسال وضعیت گروه رو بدتر کنی، اگر چندسال ساکت بشینی و کاری به کسی نداشته باشی و فقط فکر کنی و برنامه بچینی و عیب زدایی کنی میشه همین.
حالا اینو ببرید توی مقیاس های بزرگتر
خیلی خوشحالم که قراره کلی بازی از یکی از خلاق ترین شرکت ها ببینیم
داداش خوشحال چیه
یوبیسافتم یه زمانی خلاقو خفن بود الان ببین کجاس
این استودیو نباید مثل یوبیسافت بشه حیفه
اصلا از این خبر خوشم نیومد
یوبی سافت بازی هاش کپی همه برو بافت های اوریجینز با ادیسه رو نگاه کن حتی ایکون هاشون شبیه همه ولی رمدی اینطوری نیست بعدشم الان داره کلی نیرو جذب میکنه
یک پیام از صلاح الدین :
فقط تو رو خدا بازی هایی مثل کنترل و کوانتوم بریک رو کالاف نکنید🤣🤣🤣
یه سوال چرا اول تمام کامنت هایت مینویسی یک پیام از صلاح الدین معنیش یعنی چی داداش؟
یک پیام از صلاح الدین :
نا سلامتی منم یکی از لرد های جنگ های صلیبی هستما😅😅😅
اونایی که نسخه فارسی بازی می کردن با این جمله خاطره دارن:
یک پیام از فلانی
زبون اصلی ها هم با این
A massage from Folany🤣🤣🤣🤣
چی ازاین بهتر؟!!😍
البته امیدوارم که در همین حین کیفیت بازی هاش حفظ بشه و مثل یوبیسافت نشه که کمیت رو به کیفیت ترجیح میده . البته که رمدی اینطوری نیست . ولی اگر یوبیسافت میومد اون همه نیرو رو صرف یک بازی میکرد و تو کل نسل نهم مثل راک استار یک بازی منتشر میکرد ، قطع به یقین میتونست بازی عرضه کنه که همه شکه بشن اما خودش نمیخواد . بزارید حرفم رو یجور دیگه بگم . فرض کنید راک استار تو نسل هشتم سه تا ردد عرضه میکرد و ۴ تا هم بر فرض مثال gta عرضه میکرد آیا باز هم همه بازی هاش شاهکار میشد ؟؟؟ ۱۰۰ درصد متای همشون زیر ۹۰ یا حتی زیر ۸۵ میشد . من حرفم اینه اگر یوبیسافت یه مدیریت خوب داشت میتونست بازی های شاهکار درست کنه
درضمن یه اسپم کوچک
متای نسخه pc میراث هاگوارتز شد ۹۰
ببخشید نمره ایکس باکس سری ایکس شد ۹۰
بسیار عالی
من بسیار دوست دارم که دو شرکت کپکام و رمدی به دست مایکروسافت خریده بشه. چنین مطلبی برای من ایده آله.
امیدوارم حداقل یک مورد از خواسته های بالام در این نسل عملی بشه خخ
.
رمدی بسیار پر استعداده و من به موفقیت الن ویک ۲ بسیار ایمان دارم
به عنوان کسی که سال ها فقط عناوین ترس و بقا رو تجربه کردم، در سال ۲۰۲۳ فعلا در بین عناوین معرفی شده اول برای الن ویک و دوم برای ایول ۴ منتظرم
مایکرو خودش بکشه هم بعد خرید اکتیویژن نمیتونه ناشر بخره الکی به دلت صابون نزن تازه اینکه دولت ژاپن بهش اجازه نمیده ناشر ژاپنی بخره به کنار
Capcom هم قرار باشه خریداری بشه سونی میخرتش که هم باهاش رابطه قوی داره و هم شایعه یه خرید بزرگ ازش هست
Remedy Entertainment هم فعلا خبرش اومده داره واسه سونی انحصاری میسازه اونقدرم در میاره سمت مایکرو نمیاد پس فشار بخور
زیاد خبر دیدم شرکت های خارجی حتی آمریکایی یه بخش یا حتی کل یه شرکت ژاپنی رو خریدن
آره به خاطر همینم هست این همه اسپنسر گفته شرکت ژاپنی میخریم و روش سرمایه گذاری میکنیم بعد این همه سال هیچی نخریده 😂
اولیش تانگو گیمز بود که با خریدش استاد میکامی به همراه فرنچایز اویل ویتن رو برای خودش کرد(میدونم جزو بتسدا بود)
دومیش هم شایعاتی هستن که مربوط به خرید یه استودیو کوچیک ژاپنی میاد این اواخر هم رابطش رو با اونا خوب کرده مثلا وولانگ ساخته تیم نینجا روز اول در گیمپسه
خب پس شما گیمر تشریف نداری فقط کنسول خریدی بترسی بری 😂 ( فاز اینایی که خیلی فاز مبتکرانه میگیرن موقع تایپو نمیفهمم )🗿
فقط رو دوتا بازیت تمرکز کن آلن ویک بعدشم مکس پین بقیشو بنداز دور مکس پین چهار شدیدا میطلبه با همکاری راکستار
داداش مکس پین دیگه قصه ش تمومه ، دیگه داستانش تموم شده دیگه ادامه بدن لوس میشه
ریمیک مکس پین رو خودشون نمیسازن؟؟
بازی ها که خودشون میسازن
آلن ویک ۲
پروژه کوندور (بازی آنلاین کنترل)
کنترل۲
پروژه ونگارد (بازی مولتی پلیر)
ریمیک مکس پین ۱ و ۲
میدونم…تو مقاله نگفتن خب
اونم هست احتمالا فراموش کرده نویسنده ، اتفاقا به نظر من مهم ترین پروژهشونم هست !
عجیبه نگفتن
والا گفته بودن رمدی میسازه ، احتمالا یادشون رفته بنویسن
آره یادشون رفته
خراب نکن خودتو رمدی 😑
رمدی خیلی یهویی:علاقه مند هستیم کراس فایر ۲ و ۳ و ۴ هم منتشر کنیم
امیدوارم این کارو نکنن به جاش هر چند سال یکبار یه بازی شاهکار بدن نه مثل اکتیویژن و یوبیسافت هرسال یه بازی متوسط
سخن بزرگان:سنگ بزرگ نشان از نزدنه
شما یه الن ویک مثل شاهکار قبلی تحویل بدین هرسال منتشر کردن بازی پیش کش
بوی بازیهای گیمپس پسند و متا زرد-آلبالویی میاد
فعلا متای زرد-آلبالویی رو بازی های سونی دارن میگیرن
مایکروسافت امسال به جز متای سبز برگی هیچ رنگ دیگه ایی ندیده
این بده این خیلی بده😑
این گاوی که زاییدی رو اول بزرگ کن بقیه پیشکش
بهتر اینطوری لازم نیست برای دنباله Control و ریمیک Max Payne و بقیه بازی های Remedy Entertainment زیاد منتظر بمونیم
برادر خب کیفیت بازی هم مهمه
اگه کیفتشون خوب باشه حرفت درسته
ولی اگه میخواد خراب کنه همون بهتر اصلن نیاد
قرار نیست مثل Ubisoft بازی بسازن
چند تیمه شدن
یوبیسافت هم به استودیو کوچولو نیستا چندین استویدو در سراسر جهانن هر استویدو هم چند تیم
ولی بازم کیفیت بازیها…
همین اسسین کردید والهالا ۸ تا از استویدو ها یوبیسافت به مدت ۴ سال روش کار کرده بودن تهش شد اون
اون تیم ها اکثرشون پشتیبانن به علاوه مدیریت Ubisoft با Remedy Entertainment فرق میکنه
رمدی برای من حکم کریستوفر نولان توی صنعت گیم رو داره
بازی هاش همه متفاوت و خاص و فوق العاده هستن 👌
بوی پول به مشام میرسد
یوبیسافت 🤝 رمدی
کنجکاو بودم ببینم تیم رو گسترش دادن یا نه که ظاهرا ابعاد تیم به طور چشم گیر افزایش پیدا کرده. امیدوارم کیفیت کارهاشون همیشه همون باشه که جامعه بازی از رمدی انتظار داره.
واقعا درک نمیکنم چرا دوستان نگرانن مس یوبیسافت یا اکتیویژن بشه، رمدی اکثر بازیاش تماما داستان محور و سینگل پلیره که البته بخش زیاد این قضیه رو مدیون ذهن و نویسندگی فوقالعادهی سم لیک .
در کل به شخصه خوشحال میشم هر سال یه بازی اینطوری از استودیوی فیوریتم ببینم 🔥
Alan wake 2
Max Payne 1,2 remake
Control 2
و…؟
چرا ۱ سال اینطوری روحیه رو از کارکناش میگیره و بازی بد بیرون میده ولی امیدوارم اینطور نباشه
از این خبر هم خوشحالم هم ناراحت . خوشحالم چون بازی های فوقالعاده این شرکت رو قراره هر سال ببینیم . ناراحت از اینکه امکان داره رمدی هم مثل ea و ubisoft بشه و هرسال بازی بده بیرون ولی با افت شدید نسبت به دیگر بازی ها
این شرکت باید در نظر بگیره بلند پروازیش باعث سر افکندگیش نشه،نمونشو خیلی دیدیم،در هر صورت به شخصه آرزوی موفقیت دارم برای این شرکت،به خصوص شخص سم لیک یکی از بازیسازان شاخص👍🎈💕
تنها بازی بدشون کراسفایر ایکس بود
وای رمدی هم تو چرخه هرسال یک بازی افتاد یعنی از یوبی سافت و چرخه هرسال کال آف دیوتی اکتیویژن درس نگرفتن سود دهی رو فدای کیفیت میکنن تو هر سه چهار سال یه بازی بده اما با کیفیت اونوقت همون یدونه چند سال نگه میدارتت بعدشم یه لایو سرویس انلاین با کیفیت هم بساز اون نیرویی که میخای هر سال یع بازی جدید بدی بزار واسه پشتیبانی اپدیت ها جدید اون اثر آنلاین خوب هم سود دهی داری هم مخارج استودیو اوکیه هم با تمرکز بیشتر اثر با کیفیت بساز وقتی دل طرفداران با یه اثر باشه خیلی فرق داره تا اونارو به چشم پول ببینی این نگرش زمین زده حتی بزرگترین ها رو اما خوب انقدر ویدیو گیم صنعت پول ساز هست که یکدفعه میتونه از زمین بلندت کنه ببره بالا از اونور هم کار اشتباه با مخ زمین میزنه تو رو وسوسه کننده هست اما باید هوشمدانه در این مارکت کار کرد ویدیو گیم در کنار تجارت سود ده یا زیان ده هنر هم هست هنر هم ظرافت میخاد و به دست اوردن قلب مخاطب جای جیبش
اگه مثل اینسامنیاک که فوق العاده وحشتناک با برنامس باشه چرا که نه؟!
این جور که پیش میره رمدی میخواد پولساز بشه
و این یعنی احتمالا خبری از ایده های جدید و هیجان انگیز و ریسک پذیر نباشه