عملکرد گرافیکی Hogwarts Legacy روی پلتفرمهای مختلف چگونه است؟
با دسترسی پیش از موعد طرفداران به عنوان Hogwarts Legacy، یک کانال یوتیوب به آنالیز گرافیکی این بازی روی تمامی پلتفرمها پرداخته است.
کمتر از ۳ روز تا عرضه رسمی عنوان Hogwarts Legacy باقی مانده است؛ با این حال، خریداران نسخه Deluxe پیش از موعد عرضه رسمی و از امروز میتوانند به ماجراجویی در هاگوارتز بپردازند. در همین راستا، کانال یوتیوب ElAnalistaDeBits در قالب یک ویدیو به تحلیل فنی و گرافیکی این بازی در سه پلتفرم پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی همراه با سطوح مختلف گرافیکی پرداخته است.
Hogwarts Legacy روی کنسولهای نسل نهمی در حالت Quality Mode، عملکرد مشابهی با تنظیمات گرافیکی High/Ultra روی یک PC با رزولوشن 1800p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه بدون ری تریسینگ دارد. همچنین این حالت دورنما، پوشش گیاهی، نورپردازی، کیفیت بافتها و موارد دیگر را بهبود میدهد.
حالت Ray-Tracing Mode روی سایه و بازتابها تاثیر گذار خواهد بود؛ با این حال، به نظر میرسد نویزهای زیادی نیز روی بعضی از سطوح در تمام پلتفرمها ایجاد میشود. کیفیت بافت و دورنما نیز در این حالت روی کنسولها دچار افت خواهد شد.
نرخ فریم بالا در حالتهای Balanced و Performance قابل استفاده است؛ اگرچه، تنها روی نمایشگرهای ۱۲۰ هرتز میتوانید آن را فعال کنید. در بخش اجرایی نیز پلی استیشن ۵ عملکرد بهتری در حالت Ray-Tracing Mode از خود نشان میدهد، اما در سایر بخشها این ایکس باکس سری ایکس است که عملکرد بهتری دارد. لگ نیز در تمام پلتفرمها وجود دارد و زمانی که سعی میکنید به اتاقهای قلعه هاگوارتز بروید، بازی برای مدت کوتاهی متوقف میشود.
نرخ فریم در تمامی کنسولها به جز ایکس باکس سری اس، محدودیتی نخواهد داشت. نسخه ایکس باکس سری اس از حالت Ray-Tracing Mode پشتیبانی نخواهد کرد و دارندگان این کنسول میتوانند به جای آن از حالتهای Quality، Performance و یا Balanced استفاده کنند. همچنین حالت Balanced تنها با نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی سازگار است. لازم به ذکر است که NPCهای کمتری در نسخه ایکس باکس سری اس نمایش داده میشوند.
با وجود آن که مشکلات لگ میتوانند آزار دهنده باشند، اما در مجموع میتوان گفت Hogwarts Legacy عملکرد خوبی روی تمامی پلتفرمها دارد. در ادامه میتوانید این آنالیز گرافیکی را تماشا کنید:
عنوان Hogwarts Legacy در تاریخ ۱۰ فوریه ۲۰۲۳ (۲۱ بهمن ۱۴۰۱) برای پلتفرمهای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. نسخه پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان نیز با چند ماه تاخیر در ۴ آپریل ۲۰۲۳ (۱۵ فروردین ۱۴۰۲) و همچنین نسخه نینتندو سوییچ در ۲۵ جولای ۲۰۲۳ (۳ مرداد ۱۴۰۲) در اختیار طرفداران قرار خواهد گرفت.
پر بحثترینها
- بازی Intergalactic ناتی داگ را زود قضاوت نکنید
- گزارش: بازی بعدی God of War با محوریت اساطیر مصر در دست ساخت قرار دارد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Ori: پلی استیشن بهزودی استراتژی چندپلتفرمی ایکس باکس را دنبال خواهد کرد
- تاریخ عرضه بازی South of Midnight مشخص شد + تریلر داستانی
- فیل اسپنسر: بازیهای بیشتری از Xbox برای پلتفرمهای دیگر عرضه خواهند شد
- فیل اسپنسر: Starfield انحصاری Xbox باقی نخواهد ماند
نظرات
بازی نیست کنسول های نسل نهمی درگیر کنه وقتی خوب اپتیماز نمی کنن این شکلی نمیشه 2k 60 fbs بدون پرتو وقتی خوب اپتیماز کنن توان قدرت کنسول نهمی از قدرتش لذت می بریم بازی مثل مترو اکسدس به اون سنگینی که 4k 60fbs با پرتو اجرا کرد
بازیش اصلا بهینه نیست توی نسخه pc بیشتر صحنه های بازی فریم تا ۲۶ فریم هم میرسید.
بهترین که پیسی هست ولی بین کنسول ها مثل همیشه بهترین عملکرد و پرفورمنس ممکن رو سریز اکس داره
۱۲ > ۱۰😎
تازه در نظر بگیرید که تا به امروز در هیچ بازی ای استودیو ها هنوز از تکنولوژی های منحصربفرد و امکانات مدرن نسل نهمی سری اکس و RDNA 2 مثل مش شیدینگ و سمپلرفیدبک استریمینگ و… استفاده نشده
زمانی که استودیو ها از این تکنولوژی های سریز اکس استفاده کنن بازی ها چیزی حدود ۱۸۰۰ درصد با پرفورمنس بهتری نسبت به PS5 اجرا میشن
بین برای فریم لازم نیست زیاد توضیح بدی چون تو حالت کلی پلی استیشن فریم ریت پایدارتری داره برو مقایسه مدرن وار فار ۲ رو تو سری اکس و پلی ۵ نگا کن سری اکس از ۱۲۰ هرتز میاد رو ۹۰ یعنی ۳۰ فریم افت اف پی اس به یه بازی نه چندان خوب قضاوت بی ما نکنید بی خود
نع عزیز اینطور نیست، در ویدیویی که دیجیتال فاوندری در پایان سال داد بررسی کرد و بطور کلی گفت که سری اکس در بخش فریم ریت شانزده درصد و در بخش رزولوشن سی درصد بهتره، طبیعی هم هست از همه لحاظ کنسول قوی تریه و اگر عملکردها اینگونه نبود تمام علم کامپیوتر زیرسوال میرفت. همونطور که این دوستمون گفت در آینده که از تکنولوژی های نسل نهمی استفاده بشه این اختلاف بیشتر هم میشه
داشتم با تمرکز میخوندم ولی وقتی ک ۱۸۰۰ درصد رو دیدم بیخیال شدم 😂
کاملا دارن درست میگن عزیز، توو پیج اینستای بلادی بلید برید کامل و دقیق با اسناد توضیح داده، فقط و فقط یدونه تکنولوژی مش شیدینگ رو روی گرافیک های مخلف nvidia rtx و amd rdna2 تست کردن و در حداکثرترین حالت تا هزار و هشتصد درصد فریم ریت رو افزایش داد، خواستید بنچمارک کاملش رو میفرستم براتون ببینید فکر کنم کمترین حالتش سیصد چهارصد درصده. عزیز قبل از مسخره کردنه کسی خب یه سرچ بکنید شاید طرف داره راست میگه
میدونم مش شیدینگ چیه . علت شوخیمم اینه که طرف داره میگه بعد اینکه بازی ها با استفاده از مش شیدینگ اجرا بشن سری اکس ۱۸۰۰ درصد بهتر از ps5 اجرا میکنه در حالی که معماری گرافیک هردو با rdna2 هستش این تکنولوژوی منحصر به سری اکس یا amd نیست . انویدیا از معماری تورینگ و amd از rdna2 به بعد پشتیبانی میکنن . اگه میگفت سری اکس ۲۰ درصد بهتر از ps5 (با توجه به قدرت خام) بهتر اجرا میکنه منطقی تر بود تا ۱۸۰۰ درصد . چون چیزی ک تراشه گرافیکی سری اکس پشتیبانی کنه ps5 هم پشتیبانی میکنه
فقط اون نه نفری که لایک دادن
جمع هیترا جمعه
کانال شیراکو ، یک ساعت پس از اعلام نمرات ، فول تایم بازی رو گذاشت ، و در ضمن تقسیم بندی ،باس ها جادوها و غیره جداگونه تو یه ویدئو دیگه گذاشت 😑🤣
آقایون خانوما روی کنسول قید ری تریسینگ رو بزنید، اگر رو یه بازی هم باشه انقدر فریم رو میاره پایین بخاطر یه نورپردازی که ارزش نداره (مگر مثل دووم ایترنال باشه که خیلی استثناست)، کلا گرافیک های amd روی pc هم عملکرد خوبی برای ری تریسینگ ندارن. کنسول های نسل نهمی یعنی میانگین رزولوشن 1400p تا 1800p با شصت فریم که خیلی هم عالیه، (البته این بدون در نظر گرفتنه تکنولوژی های مدرن نسل نهمیه که در آینده استفاده خواهند شد) برید محبوب ترین گرافیک های استیم رو بخونید متوجه حرفم میشید. تووکی شصت فریم یک تجربه گیمینگ عالیه
حیف انویدیا گرون فروشه وگرنه اگه با کنسولا همکاری میکرد بهترین عملکرد ری تریسینگ و آپسکیل dlss و فریم جنریشن رو داره
دقیقا دیگه مساله قیمته، توو کنسول ها فقط نینتندو با انویدبا همکاری میکنه که اونم کنسول هاش قوی و ری تریسینگ دار نیستن
تو صحبت خودت جواب اینکه چرا گرون فروشه پیدا میشه🙂
بازی بدون ری تریسینگ هم چیزیو از دست نمیده
ولی باید در نظر گرفت حد اقل گرافیک بازی باید به روز باشه
الان یه موضوعی که آزارم میده اینه که استودیو میاد
به جای کار روی گرافیک فنی بازی و تکسچرا و…
پشتیبانی از ری تریسینگو میذاره
کسیم بخواد چیزی بگه
میگن مگه ما ری تریسینگ رو روی بازی اعمال نکردیم؟
یه سوال الان این خروجی رو برا کنسول های نسل ۹ داده نسل هشت قراره چجوری خروجی بدن؟؟؟؟
اوپتیمایز واقعا فاجعس
نکته ای که باید در نظر بگیریم اینه که با همه این احوالات رو شصت فریم بازی اجرا میشه رو نسل ۹. احتمالا با ۳۰ فریم کردنش رو نسل هشت بازی سبک تر سه
مگر رزولوشن 1188p هم داریم؟!
رزولوشنِ همه چند p هم داریم، مثلا 1234p، تراکم پیکسله دیگه هر عددی میتونه باشه بین ۱۰۸۰ تا ۲۱۶۰
۱۲۶۰p هم داریم
بستگی به مانیتور داره
و بر حسب مانیتور تغییر میکنه
ولی اسکرین رزولوشن بر حسب رزولوشن پایه اس
کاری ندارم ولی خداییش عجب گرافیک زیبایی داره ! حتی شاخ و برگ درختا و چمنزار هم با جزییات ریز در آوردن با رنگپردازی پویا و زنده . موهاشون طبیعی کار شده و بازتاب نور روی موهاشونو دقت کنید سایه زنی و ….. درجه یک آفرین به سازندگان خوش سلیقه بازی
چرا پس توی اف پی اس فایو بالاتر بود؟؟ خوشبحال کسایی ک دارن پلی میدن
بازهم ssd و معماری فوق العاده سونی دلیل برتری …
کدوم برتری میتونی دقیقا نشون تنها بالا نوشته تو بخش ری تریسینگ فقط پلیستیشن بهتر بوده تو سایر بخش ها ایکس باکس بهتر بوده
ssd در پرفورمنس گرافیکی و فریم ریت تاثیری نداره
لازم به ذکر است که NPCهای کمتری در نسخه ایکس باکس سری اس نمایش داده میشوند.
Really??
.
اگه سری اس اینطوریه
وای ب حال نسخه های نسل ۸
فک کنم ی سایبرپانک دیگه ایی در راهه 😐😐
قرار نیست با این سطح گرافیکی رو اونا اجرا شه اونجا قراره ۳۰ فریم بده
سایبرپانک هم ۳۰ فریم بود هیچ تنظیمات گرافیکی ام نداشت
دیدیم چ زباله ایی از اب دراومد