بازی جدید استودیوی مون با الهام از سری زلدا ساخته میشود
طبق توضیح کارگردان خلاق استودیوی مون، همانطور که در ساخت سری Ori از بازیهای Mario الهام گرفتهاند، آیپی جدید خود را با الهام از زلدای نینتندو توسعه میدهند.
استودیوی مون (Moon) در گذشته توانست با عرضهی دو عنوان Ori and the Blind Forest و Ori and the Will of the Wisps، تحسین منتقدان را برانگیزد و در ادامه با توجه به استقبال خوب بازیکنان از این دو بازی، موفقیتهای بسیاری کسب کند. این توسعهدهنده در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که تمایل دارد پس از ساخت دو بازی Ori، یک فرنچایز کاملا جدید در سبک اکشن و نقشآفرینی را خلق کند. با این حال از زمان اعلام این خبر تاکنون، جزئیات زیادی از این بازی منتشر نشده بود تا اینکه اخیرا توماس مالر (Thomas Mahler)، کارگردان خلاق استودیوی مون، در توییتر جزئیات جدیدی را با هواداران به اشتراک گذاشت.
طبق توضیحات مالر، استودیوی مون این پروژه را با الهام از سری زلدای شرکت نینتندو میسازد و سازندگان از زمان طراحی اولین کانسپتهای آن، سری زلدا را در نظر داشتهاند. توماس مالر دربارهی این بازی جدید توضیح داد:
Ori برای ما مثل ماریو بود و بازی جدید زلدای ما است. این همان دیدگاه من در سال ۲۰۱۹، زمانی که برای اولین بار مشغول طراحی اولیهی بازی جدید خود بودم، به شمار میآید. ما در آن زمان روی توسعهی Ori and the Will of the Wisps تمرکز کرده بودیم و این فرصت به ما اجازه داد تا بیشتر روی پختگی آیپی جدید خود کار کنیم و در نهایت بتوانیم آن را به عنوان یک پروژهی کامل ARPG توسعه دهیم.
کارگردان خلاقیت استودیوی مون در ادامه تأیید کرد که این بازی، سبک هنری مشابه با سری Ori خواهد داشت:
این مهم است که عناوین ما سبک هنری منحصر به فردی داشته باشند تا بازیکنان با تجربه یا حتی دیدن فقط یک تصویر کوچک از آن، بفهمند که این یکی از بازیهای استودیوی مون است. بازیهای زیادی وجود دارد که شباهت زیادی با یکدیگر دارند؛ به همین خاطر کارگردانی هنری، اهمیت بسیاری دارد.
توماس مالر در ادامهی توضیحات خود تایید کرد که این آیپی جدید بر خلاف نسخههای Ori که در انحصار پلتفرم ایکس باکس بودند، یک محصول مولتی پلتفرم خواهد بود. گزارشها در سال ۲۰۲۰ نشان دادند که استودیوی مون با شرکت ناشر پرایویت دیویژن (Private Division) برای انتشار بازی بعدی خود، به توافق رسیده است. در همان زمان گزارشهای دیگری ادعا کردند که این استودیو در زمان توسعهی آیپی جدید خود، با مشکلات زیادی مواجه شده است.
در آن زمان برخی شایعهها نشان میدادند که چند توسعهدهندهی سابق سری Ori، از استودیوی مون به دلیل فضای کاری ناسالم و ظالمانه انتقاد کردهاند. علاوه براین، گزارشهای دیگری ادعا کردند که شرکت مایکروسافت پس از آگاه شدن از فرهنگ کاری نامناسب استودیوی مون، تصمیم گرفته است انتشار بازی بعدی آنها را نپذیرد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
King work
واقعا اوری یکی از بهترین های ایکس باکسه و واقعا بازی که یه حس خیلی خوبی به آدم میده
خب خدا رو شکر مثل اینکه الان شرایطشون بهتر شده حیف این استدیوس ori 2 واقعا بازی عالی بود من از تک تک لحظات بازی لذت بردم و ذوب شدم تو موسیقی و آرت و گیم پلی بازی و یه مترویدونیای خوب بود
۹۰ درصد بازی های نینتندو کلاس درس بازیسازا هستن
به این میگن تاثیرگذاری (-:
دو نسخه Ori نه تنها بهترین مترویدونیا عمرم هستن بلکه یکی از زیبا ترین کالکشن های موسیقی بین گیم ها رو دارن
شدیدا برای معرفی و عرضه پروژه بعدیشون هیجان زدم
مترویدونیا فقط metroid Dread ❤️
اگه می تونی حتما حتما تجربش کن!
هر کسی که گیمره باید تجربه کنه بازی زیبا، فوقالعاده و بنظیر بود!
متاسفانه نینتندو ندارم سیستمم هم شبیه سازشو نمیکشه
چه بد 😑
عالییییییییی
نامه این استودیو با شاهکار امیخته شده
امیدوارم این بازی جدیده حالا که قراره بخاطر ژانرش
دسته سازنده رو باز بگذاره
اونا هم کمکاری نکنن و تاثیر روحی و روانی عمیق تری رو ما بگذارن
پ.ن
بنظرتون با ماکرو میخوان همکاری کنن یا ایندفعه مستقلن ؟
ناشر پرایوت دیویژنه دیگه خود متن گفته
متاسفانه فقط تیتر رو خوندم (فرهنگ غلط )
😑
“شرکت مایکروسافت پس از آگاه شدن از فرهنگ کاری نامناسب استودیوی مون، تصمیم گرفته است انتشار بازی بعدی آنها را نپذیرد.”
چقدر دوست داشتم این استودیو رو مایکروسافت میخرید ولی افتاد دنبال اکتیویژن و داستان درست کرد
نه تنها نخرید بلکه متاسفانه تا یک کم نشیب اونا رو دید ولشون کرد (در واقع یه نوع ناجوانمردی بود)
قلعه های بی عرضگی اونجایی فتح شد که اسپنسر و بخش ایکس باکس با شعار فرهنگ کاری بد moon studio قید همکاری باهاش زدن.ایکس باکس همین الان ادعا میکنه که اکتیویژن بلیزارد میخرم فرهنگ کاریش درست می کنم در حالی که اون زمان اینسایدرهاش (شارلاتان هاش) ریخت تو توییتر علیه moon studio حرف بزنن. یک دهم سرمایه و نیرویی انسانی که ۱۲ سال صرف ۳۴۳ کرد می تونست با تصاحب این استودیو برای moon studio خرچ کنه و فرهنگ کاری شونم بهبود ببخشه
ببخش مایکروسافت رو با اون مشاوران عظیمش و اشتباه کردن نیومدن با تو مشورت کنن
نخریدن استودیوی مون یکی از بدترین تصمیمات مدیریتی تاریخ ایکس باکس خواهد بود
این ده سال دیگه مشخص میشه که بازی بعدیشون منتشر بشه
اگه مون رو می خرید کسی انتقاد نمی کرد چون خود مایکرو پرورشش داده بود
این استودیو توان رقابت با زلدا رو هم داشت یه بازی تو سبک زلدا می دونین چقدر عالی می تونه عالی باشه برای ایکس باکس
اینا خودشون رو با بازی اری ثابت کردن نمی دونم مایکرو چی می خواست حالا فرهنگ کاری رو می تونستن یه کاریش بکنن
توان رقابت با زلدا ؟
این سری بقدری بزرگ هست که فشاری روش هست چندین برابر بقیه بازی ها هست ، نمیشه استودیو که شاهکار میسازه رو با سری مقایسه کنی که توی ۳۵ سال همین کارش بوده!
واقعا تمام ۱۹ سری اصلی زلدا عالی بودن
من خودم ۵ تاشو بازی کردم همشون در سطح خیلی بالای بودن نسخه botw هم که بی نقص بود!
این شرکت رزومه بسیار خوبی داره
با توجه به سبکی که داره ، زمینه ساختن یه بازی خوب دیگر رو داره .
شرکت یوبی آرت هم سبک و سیاقش مثل شرکت مون بودش
واقعا خیلی ناراحت شدم وقتی شنیدم این استودیو پس از ساختن بازی های زیبایی مثل ریمن و چیلد آف لایت تعطیل شد.
اولین باری که امتیاز بازی ریمن رو دیدم تعجب کردم و اون رو باور نداشتم تا اینکه بازی رو تهیه کردم و بازی کردم.
امیدوارم شرکت مون همچنان به ساختن بازی هاش ادامه بده.
موفق باشید.
ادیبی ۴۵ ساله از تهران
اگه قرار باشه هنر اوری رو تو ی عنوان اوپن وورلد پیاده کنن از الان تیک سبز بازی مورد انتظارو واسم خورده
هرچند ترجیح میدم سه گانه اوری رو تکمیل کنین جای این کارا ولی همینم از ی استودیویی که سه ساله روزه سکوت گرفته غنیمته
فکر کنم آیپیش متعلق به مایکروسافت باشه
برای ساختش باید مایکروسافت رو راضی کنن
آره تازه متوجه شدم
فک کردم حق انتشارو مون استودیو در اختیار داره و بازی صرفا ی عنوان قرار دادیه
با توجه به اون اختلافاتی که با ماکروسافت دارن قطعا با ی بیلاخ گنده مواجه میشن اگه بخوان دست به دامنش بشن
مگر اینکه ماکروسافت مون استودیو رو هم بخره اون موقع دیگه نور الی نوره
اوری دوگانه مگه نبود؟
حیفه دوگانه بمونه
سه گانه بشه تبدیل بشه به یکی از به یادموندنی ترین کالکشنا تو بازه انتشار نسخه اول تا به سومی
آیپیه اوری برای مایکروسافته، مون استودیو هم بسیار گزارشات منفی ازش اومد بالا که مایکروسافت مجبور شد فاصله بگیره ازشون، الان مون استودیو بدون مایکروسافت نمیتونه اوری بسازه، از اون طرفم مایکرو بخواد بسازه باید بده به یه استودیو بغیر از مون که موفقیت بازی رو ریسکی میکنه، البته استودیوی خوب زیاده مثلا بده سوپرجاینت گیمز یا مِرکوری استیم بسازه قطعا چیز نابی درمیاد یا اینکه بعد از تایید قرارداد بده استودیوی toys for Bob بسازه 😋
فک کردم ی آی پی قرار دادیه و مون استودیو حق انتشارو واسه خودش برده
حیف شد استودیو خوب تو ماکروسافت که زیاد هست برای سبک اوری ولی بازم اون هنر و آرت استایل خاصو متفاوت مون استودیو ی چیز دیگس
از همین جا این خط این نشون متای بازی بالای ۹۰ میشه
قراره شاهکاری رو ببینیم که از خود زلدا هم میزنه جلو!
دیگه آخرش رو خراب کردی هیچ زلدا لایکی نمیتونه حتی هم رده زلدا قرار بگیره
اوری خیلی قشنگ بود هم گیمپلی و هم داستان ساده و گیراش . اینم شاهکار میشه
گفته شده این بازی انحصاری Xbox هست اما خب هر دو نسخه ی این بازی برای سوییچ منتشر شده الان فکر نکنم دیگه انحصاری باشه
انگار فقط ps مشکل داره 😂
هر دو نسخه اوری رو بازی کردم گرافیک فنی نسخه اول یکم بد بود ولی نسخه دوم فوق العاده بود و باعث شد چند بار بشینم اوری دو رو بازی کنم امیدوارم بازم یه اثر موفق مثل اوری تحویل بدن🔥
با اینکه بازی های ایکس باکس کم تر از پلی استیشن هستن ولی اوری بازی واقعا اوکیه
امیدوارم باز ماکروسافت با این استودیو همکاری کنه اوری واقعا شاهکاره هر بار بازی میکنم میرم تو یه دنیای دیگه