Hogwarts Legacy فاقد یک سیستم Morality خواهد بود
توسعهدهندهی بازی Hogwarts Legacy به تازگی تایید کرده که بازیکنان قادر خواهند بود تا بدون هیچ عواقب خاصی از نفرینهای نابخشودنی در این بازی استفاده کنند.
با توجه به نزدیک شدن به تاریخ عرضهی بازی Hogwarts Legacy، توسعهدهندگان تصمیم گرفتهاند تا اطلاعات بیشتری را در رابطه با آن منتشر کنند. برخی از این اطلاعات در مورد مکانیکهای هستهای گیمپلی بازی هستند. یکی از مکانیکهای غایب در این بازی یک سیستم Morality یا اخلاق خواهد بود. این یعنی در Hogwarts Legacy شما میتوانید یک جادوگر پلید و شرور باشید، اما جهان بازی به طرز معناداری به اعمال شما واکنش نشان نخواهد داد.
این را توسعهدهندگان بازی در مصاحبهای جدید با GamesRadar تایید کردهاند. کارگردان روایی و نویسندهی داستان بازی یعنی مویرا اسکوایر (Moira Squier) در این مصاحبه گفته که بازیکنان قادر خواهند بود تا بدون عواقب از نفرینهای نابخشودنی یا Unforgivable Curses استفاده کنند. اینکه در وهلهی اول این نفرینها را یاد میگیرید یا نه به شما بستگی دارد:
نفرینهای نابخشودنی در مدرسه آموزش داده نمیشوند و شما مجبور به یادگیری آنها نیستید. حتی اگر بازیکنان آنها را یاد بگیرند هم مجبور به استفاده از آنها نیستند. جهان بازی هم به استفاده از آنها واکنش نشان خواهد داد.
واکنش جهان بازی به استفاده از این نفرینها چه خواهد بود؟ به گفتهی طراح ارشد بازی یعنی کلی مورفی (Kelly Murphy)، شخصیتهای دیگری از نظر بصری و صوتی به استفادهی شما از این نفرینها واکنش نشان میدهند، اما هیچ تاثیر قابل توجهای روی جریان بازی نخواهند داشت. به گفتهی مورفی تیم توسعهی بازی تصمیم گرفته تا از یک سیستم Morality استفاده نکند:
شخصیتها به استفادهی بازیکن از نفرینهای نابخشودنی واکنش نشان خواهند داد، اما ما یک سیستم Morality برای مجازات کردن آنها نخواهیم داشت. به نظر ما این زیادی قضاوتگرانه بود. با این حال اگر بازیکنان به اعمال خود ادامه دهند، جهان بازی این مورد را به آنها گوشزد خواهد شد.
همچنین تایید شده که بازی Hogwarts Legacy شامل بیش از ۱۰۰ ماموریت فرعی خواهد بود و بسیاری از این ماموریتهای فرعی روی داستان اصلی بازی تاثیرگذار خواهند بود. مدت زمان داستان اصلی بازی هم حدود ۳۵ ساعت خواهد بود.
بازی Hogwarts legacy در تاریخ ۱۰ فوریهی ۲۰۲۳ (۲۱ بهمن ۱۴۰۱) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC منتشر خواهد شد. به علاوه در تاریخ ۴ آوریل (۱۵ فروردین ۱۴۰۲) شاهد عرضهی این بازی برای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان خواهیم بود. نسخهی نینتندو سوییچ بازی هم در ۲۵ ژوئن ۲۰۲۳ (۳ مرداد ۱۴۰۲) منتشر میشود.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
نظرات
خبر جالبی نیست چون به عقیده من خیلی میتونست به درگیر کننده بودن گیمر در بازی کمک کنه با اینحال به این معنی نیست که باعث اُفت بازی بشه امیدوارم واکنش npc ها به این تصمیمات جالب و تفکر بر انگیز باشه که قطعا به عنوان یک نکته مثبت میشه در نظر گرفت ….
امیدوارم کند نزنه
بازی خوب بنظر میرسه ولی این تصمیم جالبی نیست. Morality system تاریخ گذشته ست ولی NPC ها باید طوری باشن که به اعمال ت ریکشن نشون بدن و تصمیم هایی که میگیری consequence داشته باشن.
یه دلیلی هست که به این اسپل ها میگن unforgivable.
بازی های الدر اسکرولز و فالوت از ۱۰-۱۵ سال پیش همچین NPC هایی داشتن که حتی به نوع لباس، weapon ها و اسپل هات هم نظر می دادن ولی از اون موقع هیچ دولاپر دیگه ای از این سیستم ها استفاده نکرده و تکامل این مکانیک رو ندیدیم…
چه بد😐
میتونستن خیلی باحال در بیارن ولی از سر تنبلی…
بچه ها خبر خوببببببببب تو گیمپلی جدید ign کوییدچ هستتتتتتتتتتتتتت
عاشق هری پاترم