نقدها و نمرات فیلم Missing
به تازگی منتقدان نظرات خودشان درباره فیلم Missing را منتشر کردند و نمرات خوبی به این اثر دادند.
فیلم گمشده (Missing) اثری مهیج و رازآلود به نویسندگی و کارگردانی نیک جانسون و ویل مریک به شمار میرود که به نحوی دنبالهای برای فیلم جستجو (Searching) محصول سال ۲۰۱۸ میلادی است و استورم رید در آن نقش اصلی را ایفا میکند.
منتقدان بر این باور هستند که فیلم «گمشده» به منظور اینکه بیننده را تا پایان داستان درگیر نگه دارد، دست به اعمالی سادهلوحانه میزند اما با این وجود، باید گفت که سرعت زیاد و ترسهای ملموس سبب شدند تا این اثر مهیج و پیچیده یک فیلم کاملا از دست رفته نباشد.
تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۵۳ نقد برای فیلم «گمشده» منتشر شده که امتیاز ۸۳ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۶۵ از صد دیده میشود که بر اساس ۲۲ نقد است. در ادامه نیز میتوانید نظرات برخی از منتقدان برتر جهانی در مورد این اثر را مشاهده کنید.
نظر منتقدان درباره فیلم Missing
- راتن تومیتوز | ۵۳ نقد – امتیاز ۸۳ درصد
- متاکریتیک | ۲۲ نقد – امتیاز ۶۵ از صد
«۸۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: لوویا گیارکی»
فیلم «گمشده» از ابزارهای خودش همچون اکانتهای جیمیل، عکسهای آیفون و وبسایتهای مختلف به عنوان پازلی چندین لایه و عمیق استفاده کرده و همین نیز سبب شده تا فضایی پیشرونده و میخکوبکننده شکل بگیرد و بر کسلکنندگی داستانسرایی سوالبرانگیزش غلبه کند.
«۷۵/۱۰۰ TheWrap | منتقد: رابرت آبل»
نقشآفرینی اصلی فیلم «گمشده» همانند فیلم «جستجو» نیست اما با این وجود، سرگرمکننده است. نقشآفرینی در این گونه آثار بسیار دشوار است و زمانی که استورم رید از دیالوگها استفاده نمیکند، بهتر است. این در حالی است که دیگر بازیگران به خوبی در نقشهای خود جای گرفتهاند.
«۷۵/۱۰۰ Collider | منتقد: راس بونیم»
از لحاظ ساختاری، فیلم «گمشده» گاهی اوقات بیش از اندازه شبیه به فیلم «جستجو» به نظر میرسد اما در پایان، راه و روش جذاب خودش برای بازگو کردن داستانی مرموز را پیدا میکند.
«۷۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: پاتریس ویترسپون»
فیلم «گمشده» روی حقهها و موارد شوکهکننده تمرکز ندارد و در عوض، کارگردانان فیلم که اولین تجربه آنها به شمار میرود، به طرز ماهرانهای روی شبکههای اجتماعی و تکنولوژی تکیه کردند تا این داستان را بازگو کنند. در پایان فیلم نیز به لطف ساختار داستانی خوب همه چیز آشکار میشود و سرنخها به خوبی به نتیجه میرسند.
«۶۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: بنجامین لی»
رفتارهای احمقانه و نامتجانس و همچنین روابط خانوادگی کسلکننده ممکن است صدای بیننده را در بیاورد اما در ادامه، بیننده مطمئنا با پیچشهای غیرمنتظره داستان شوکه خواهد شد.
«۶۰/۱۰۰ IGN | منتقد: مت دوناتو»
فیلم «گمشده» همین محدود لحظات برجسته و موفق خودش را به لطف فیلم «جستجو» محصول سال ۲۰۱۸ میلادی دارد و این در حالی است که این اثر نتوانسته برای بازگو کردن خود به اندازه کافی از شبکههای اجتماعی و صفحه نمایش موبایل یا لپتاپ استفاده کند.
«۵۰/۱۰۰ IndieWire | منتقد: ویکرام مورتی»
لحظات غیرمنطقی متعددی در فیلم «گمشده» به چشم میخورند که باعث میشوند بیننده نتواند روی داستان متمرکز و توجهاش به این اثر جلب شود. این در حالی است که فیلم زمان زیادی در اختیار بیننده قرار میدهد تا به تفکر بپردازد و همین نیز نواقص آن را بیشتر آشکار میکند.
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
نظرات
میخوام هیت بدم اما چون فیلمو ندیدم نمیتونم 😉اما بزارید یک نظر ریز بدم و اونم اینه از این دست فیلم ها چندین فیلم ساخته شدن و دیگه تقریبا مثل قضیه فیلم های ترسناک در غالب مستند شده اند