بازی The Callisto Protocol حتی به نصف پیش بینی فروش خود نرسیده است
بازی The Callisto Protocol تنها دو میلیون نسخه به فروش رسانده و نتوانسته انتظارات کرفتون (Krafton) و سرمایهگذاران را برآورده کند.
سایت کرهای MK Odyssey گزارش میدهد که استودیو استراکینگ دیستنس (Striking Distance)، استودیو سازنده بازی، ۱۶۱.۵ میلیون دلار / ۱۳۲ میلیون پوند در طول چرخه توسعه سه سالهاش خرج کرده است، اما استقبال کلی از این بازی اکشن و ترسناک انتظارات را برآورده نکرده است. این امر به سقوط قیمت سهام کرفتون بین ژانویه و سپتامبر ۲۰۲۲ منتهی شد.
در نتیجه این اتفاق، چندین سرمایهگذار قیمت سهام خود را در کرفتون کاهش دادهاند. بنا بر گزارشها، گفته میشود که با توجه به استقبال کم از بازی، رسیدن به هدف فروش پنج میلیونی این عنوان علمی تخیلی آسان نخواهد بود.
گزارش شده است که چندین نفر از کارکنان سابق استودیو استراکینگ دیستنس از لیست اسامی سازندگان The Callisto Protocol حذف شدهاند. نام حدود ۲۰ نفر از سازندگان تاثیرگذار بازی از Post Credit بیست دقیقهای بازی کنار گذاشته است. برخی از آنها کارمندان تمام وقت با بیش از یک سال سرمایهگذاری روی بازی بودند. این حذف برای کسانی که تحت تاثیر آن قرار گرفتند، تعجبآور بود و گفتند این سیاست بدین معنی است که چون راهشان را از استودیو جدا کردهاند، برای کارشان اعتباری در نظر گرفته نخواهد شد.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
نظرات
هعب
اقا جان این بازی خلاصه براتون کنم به حدی اعصاب منو خورد کرد وسطاش uninstallش کردم حالا چرا؟
بازی انگار مثلا به زور میخواد خودشو شاهکار نشون بده ولی وای وای از هر نظری بی کیفیته حتی گرافیکشم انچنان مالی نیست اصلا تعجب میکنم اینو سازندگان سری فراشاهکار دد اسپیس ساخته باشن
بازی گان پلی
لول دیزاین مراحل
داستان
گیمپلی
حالت تهوع اوری داره حتی پول بابت اشتراکیش هم ندین حتی کرک هم شد حیف جا براش اختصاص بدین
مطمانی بازیش کردی؟
بازیش تا الان از لحاظ گرافیک عالی بوده.
اگه یجای کارش بگیم شاهکار تو بحث گرافیک و نورپردازیه.
گیم پلیش هم خوبه.بد نیست بهیچ عنوان.
تنوع کشتن دشمنان هم قابل قبوله.
کلا بازیهای ترسناک متای بالا کم میگیرن و همه پسند نیستن اما کم لطفی نکن در حقش اگر سلیقت نمیخوره.
داستانشم تا تموم نشه نمیتونم حرفی بزنم اما شروعش و روایت داستانش خوب بوده تا اینجا اما پیچیدگی خاصی نداره چون سبک بازی و داستان و اتفاقاش مثل بازیهای rpg نیست.
نه بازیش نکردم دروغ میگم اخه بازی کردنش محاله و گیر نمیاد اصا
سلام به همه بچه های گیمفا
اول از همه بگم من منتقد نیستم
اما ید طولانی توی بازیای ترسناک دارم
اول از همه باید بگم لذت بردن از بازی به این بستگی داره
با چه انتظاری ب سمتش میرید داره ، اگه انتظار شاهکاری مثل dead space 2 رو دارید بازی ب سرعت براتون نا امید کننده میشه ….
ولی اگه از بازی انتظار یه ایپی جدید دارید ک مقداری از عناصر
سری dead space رو داره براتون لذت بخش میشه
بازی یه سری ایراد کرش کردن و باگ داشته روز عرضه …که با اپدیتای ک براش اومده الان در حال حاضر مشکلی نداره
اگه براتون گرافیک توی یه بازی خیلی مهمه همین اول خیال تونو
راحت کنم یکی از بهترین گرافیک های حال حاضر رو داره
در مورد گیم پلی بازی بازی به شدت خشنه ( البته از نوع دوست داشتنیش) ت بعضی مواقع بخاطر تعدد دشمناش ب شدت رو اعصاب میره ….. چون جیکوب کنترل خیلی تانک گونه آیی داره
و بشدت نسبت دشمنا آرومه ممکنه اذیتت کنه
صدا پردازی چیزی کم نداره
مشکل کلی بازی بنظرم نداشتن نوآوری که خودشون خیلی ت این
یه مورد هایپ کردن
دوم ending بازی شمارو مجبور خرید dlc میکنه
منم مثل تو فکر میکردم رفتن بازیش کردم میشه گفت بازی خوبیه باید نمره متاش بیشتر میشد یکم برا من بعد مدتی گیم پلیش تکراری شد
مشکل بازی اوایل افت فریم با ریتریسینگ روشن بود که اونم رفع شد با آپدیت جدیدشون.
گرافیک و نورپردازی انصافا عالیه بازیش
گیمپلی بازی یه کم عجیبه با کنترلر که اونم بهش عادت میکنی اما مشکلی که بازی داره تنوع کم انمی ها و البته کم بودن باس فایتهاست و همچنین تکراری شدن بازی اواسط بازیه.
پایان بندی عجولانه ش هم از جمله مشکلاتشه.
داستان و روایت خوبه بد نیست
این بازی کاملا اندرریتده. همین امتیازات خیلی کم منتقدها به بازی باعث این فروش افتضاح شده.
در حال حاضر وقتی شما گیمی رو میخوای عرضه کنی ، بازی نباید مشکلاتی اعم از افت پرفورمنس یا کرش های متعدد داشته باشه! باگ داستانی جدا داره اما اینکه شما بازی رو که خریداری کردی یا حتی پیش خرید ، نتونی حتی ساعت های ابتدایی رو تجربه کنی تبدیل به یک سیر گستردهای از انتقاد و افت محبوبیت اون بازی میشه..! اشتباهی که بازی هایی مثل modern warfare 2 و fifa 23 همچنان دارن دسته و پنجه نرم میکنن و شما Rating این بازی ها رو در استیم مشاهده کنین نتیجه واقعا تامل برانگیزه…
باشه فهمیدیم گیمش riد
اخ اخ حیف شد
خدایی حقش این نیست فکر کن بعد این همه سال بیای یه گیم جدید بسازی فقط به خاطر بهینه نبودن و حواشی منفی فروشت بیاد پایین
اخه اصلا بهینه بودن یه طرف
بازی یجوریه انگار بتاس کامل نیست ناقصه
پلی دادی اصلا؟
نه ولی منظورم از این حرف چیز دیگه ای
یه بازی فرمولیک و معمولی و بدون خلاقیت دیگست که ساختش هدفی بجز پول دراوردن نداره. چرا حقش نیست؟
دفاع از این بازی بکن چون از سونی کمک گرفتن
سایبرپانک البته فروشش رو کرد و هنوز هم رو استیم بعضی هفته ها میاد تو ۱۰ تای اول
خب مگه من حرفی از سایبانک زدم ؟
ضمنا اون واسه یه استودیو معروف و بزرگه گیمش هم شدیدا مورد انتظار بود و مارکتینگ بزرگی پشتش بود و سازندش هم سری موفق ویچر رو ساخته بود این برای یه استودیو تازه تاسیسه و نو پا
“خدایی حقش این نیست فکر کن بعد این همه سال بیای یه گیم جدید بسازی فقط به خاطر بهینه نبودن و حواشی منفی فروشت بیاد پایین”
سایبر هم حقش نبود بعد از سالها یه کم جدید ساختن و فقط بخاطر بهینه نبودن و هیترها و جوی که ساختن علیه بازی به حقش نرسید
سایبر حقش بود چون رسما کلاه سر مردم گذاشت و با وعده های دروغین که هیچدومشون عملی نشدن و باگ های فوق فاجعه و بهینه سازی فاجعه تر گند زد به خودش این شاید باگ و بهینه سازیش بد باشه ولی آیا در حد سایبر بوده ؟
تنها دلیل اینکه یه سری ازش دفاع میکنن به خاطر اسم CDPR و موفقیت ویچره
در ضمن شرایط سایبر و کالیستو با هم قابل مقایسه نیست
اونو یه استودیو تازه تاسیس زد که گلن اسکوفیلد خالق دد اسپیش داشت روش کار میکرد کسی که سال ها بود بازی نساخته بود و همه منتظرش بودن یه بازگشت باشکوه داشته باشه ولی سایبر بازی بود که قرار بود دنباله موفقیت های CD باشه و انتظارات ازش بیشتر بود
نمیتونی دو تا بازی با دو انتظارات متفاوت رو با هم مقایسه کنی
مثل این میمونه من بیام بگم چرا ملت واسه بازی بعدی پلی دد اندازه GTA VI هایپ نیستن
انفاقآ تنها دلیل این اتفاق هیترای مثل تو بودن
وگرنه خدارو شکر سایبر مثل این بازی گند نزد
هنوز هم داره میفروشه و اتفاقآ برای یه ip جدید سایبر موفق بود انشالله با نسخه دومش هیترای بیشتری رو میسوزونه
منظورت از “همچنان داره میفروشه” تخفیف خوردن های ۵۰ درصدیش و اومدن سریالش و نزدیک بودن به زمان عرضه DLC و ترند شدن دوبارش واسه فروشه دیگه ؟
چون من یادم نمیاد قبل از این تو آمار استیم بوده باشه
البته از یه پی سی فنبوی متعصب که تنها دلیل دفاعش از سی دی پراجکت و سایبر اهمیت سی دی پراجکت به PC انتظار دیگه ای هم نمیشه داشت
سایبر تنها موفقیتشو مدیون اون هایپ عظیمی که پشت سرش ایجاد کرده بود داره وگرنه با اون وضعش فاجعش هیچوقت به این جایگاه نمیرسید این یه حقیقته
هنوزم که هنوزه تو استیم نمراتش ۷ از ۱۰ عه و خیلی ها میگن بازی با اون چیزی که باید میبود فاصله زیادی داره ولی یه فنبوی متعصب که از رو موفقیت ویچر ۳ میگه سایبر فقط به خاطر باگ هاش داره هیت میشه معتقده هر کی بگه سایبر بد بوده هیتره !
جالبه واقعا …
من فن بوی pc باشم به تو چی میگن خدایشش چی میشه اسمت؟!
کی گفته من بخاطر اهمیت استودیو دارم طرفش رو میگیرم؟!
این چرندیات من درآوردی چیه از ذهن مریضت تراوش میکنی؟؟
روز عرضه به مدت ۱ ماه بازی ۱ میلیون بازی باز داشت بازی که اصلآ بخش آنلاین ندارن
اصلآ میفهمی یعنی چی؟؟
بازی تو روز عرضه هفته و ۱۰ روز اول انتشار تمام رکورد های فروش رو شکوند
بعد از اون هم بارها اومده تو لیست پرفروش و قبل از چیزایی که گفتی بیشتر از ۱۷ میلیون فروش داشت و به سود دهی رسید
هیتر فشاری هم کاملأ برازنده ات هست
آشغال ترین بازی جهان با اون حجم از هایپ و بازیگر هالیوودی عرضه بشه به همچین چیزایی دست پیدا میکنه مسئله اینه اگه این تبلیغات سرسام آور و مورد انتظار بودن و شناخته شده بودن سی دی پشتش نبود هیچوقت به این موفقیت نمیرسید این یه واقعیته
بعدشم چطور تو میتونی به من یا بقیه برچسب فنبوی سونی بودن بچسبونی ولی بقیه نمیتونن به تو که داره فنبوی بازی در میاری بگن فنبوی PC
تو داری آشکارا ماله میکشی فن بازی در میاری خودت رو برای سونی پاره میکنی بهت بگن فن بوی سونی زورت میاد؟!
تو نمیتونی بگی چون رفتار من مثل تو نیست تو آشکارا داری فن بازی در میاری توقع داری بهت بگم منطقی هستی؟!
تمام حرفهایی که زدی شامل بازیهای سونی هم میشه
ناتی داگ هم معروفه و کلی خرج تبلیغات بازی کردن همون سال سایبر هم اومد گوتی و بیشتر جوایز رو هم گرفت اما تو فروش تر زد جوری که نمیان بگن نسخه دوم چقدر فروخته و بجاش آمار کل سری رو میگن
امثال تو هم سریع گول میخورن و میگن دیدی فروخته؟!
کل سری لست =
لست پارت ۱
لست پارت ۱ ریمستر
لست پارت ۱ ریمیک
لست پارت ۲
هر زمان آمار پارت ۲ تنها رو دادن اون موقع حرفت درسته
داداش بازی رسما تو دیواره ، حواشی منفی کجا بود؟ ای کاش حداقل اگه اینهمه باگ فنی داره ، لااقل داستان عمیقی می داشت ولی همونم نداره – باشه ما میگیم تلاش خوبی بوده ولی هر جور بشینی حساب کنی یه گیم با این حجم از مشکلات چطوری میخواد تو یه ماه و نیم از زمان عرضه پنج میلیون نسخه بفروشه؟ خب معلومه نمیشه
نمیدونم به نظرم کم لطفی شد بهش
با اینکه تجربه نکردم اما چیزایی که دیدم انقدر هم که میگن به نظرم بد نبود
از اسکافیلد بعید بود، دد اسپیس به کنار advanced warfare هم خوش ساخت بود، اما خب وقتی استودیویی بزرگ مثل سی دی پراجکت تو کنترل کیفی گند میزنه نمیشه به این زیاد خرده گرفت
قطعا بازی در حد و اندازه انتظارات نبود ولی حس میکنم سیل عظیم نظرات منفی و جبهه گیری هایی که در بعضی اوقات حالت مبالغه به خودش گرفته هم روی روند فروش و موفقیت این بازی بی تاثیر نبودن
دقیقا چون خود منم میخواستم بخرم اما نظرا منصرفم کرد
گیمرا متا پرستن متاسفانه
اخی گناه داشت
میگن گیمپلی مشکلی نداره به خاطر مشکلات فنیه که اینجوریه درسته؟
بازی کنی میفهمی که متاش زیادی الکی اومده پایین. گیم پلی بازی خشن و چالش برانگیزه. گرافیک و اتمسفرشم که فوق العاده هستش.
داستانشم بد نیست. بزن به بدن.
مثه قضیه دایینگ لایت ۲ شده. هر چند اون یکی نسبت به نسخه اولش متای بالاتری گرفت و بهتر بود
شکست این بازی مثال خیلی خوبی هست برای اینکه نشون بده رقابت با استدیوهای عظیم AAA و تیمهای پروداکشن چند هزار نفریشون برای استدیوها و آیپیهای نوپا به معنای خودکشی هست و تنها روش رقابت با این غولهای بی شاخ و دم، فقط و فقط از طریق نوآوری و خلاقیت (خصوصا در زمینهی گیمپلی) امکان پذیره نه خودنمایی در زمینهی گرافیک فنی که بدرستی هم اجرا نمیشه.
پر توقع 🤨
من که بازیش کردم رو سری اس بازی بدی هم نبود و ارزش یک بار بازی کردن رو داشت خیلی ها میگن گرافیک بدع که قبول ندارم گرافیک قشنگ بود و حین بازی فکر میکردم دارم لست اف اس میزنم(گیم پلی و خشونت بازی یکم شبیه لست اف اس بود برام) در کل اشتباه از خود سازنده هستش که بازی رو با مشکلات عرضه کرد
بازی بدی نیست واقعا امیدوارم سانده هاش به ساخت نسخه های بعدی ادامه بدن
و بنظرم بیشتر این بازی فدای مشکلات فنی شد
بازی از ریشه ایراد داره و جز ویژوال جذابش و صداگذاری ش هیچ ویژگی مثبت دیگه ای نداره بعد یه سری دوستان به این نتیجه رسیدن که بخاطر هیترها و منتقدهای نامرد بوده 🙂
خاک توی سر من که بازی رو پیش خرید کردم. قول بازگشت survival horror رو دادن بعد بازی درحد five nights at freddy’s هم ترسناک نیست. در بهترین حالت یه عنوان اکشن سینماتیک به شدت متوسطه
میاد رو گیمپس
اینام روش یوبیسافتو پیش گرفته بودن تو تریلر یه چیزو عالی نشون میدن اونوقت خود بازی = 💔
ب همین خاطر دیروز آف خورده بود در فروشگاه آمازون، از ۷۰ به ۴۰ دلار، و این فقط برای بازیای شکست خورده بوجود میاد که در اول راه چنین تخفیفاتی بخورن
هزینه ساخت بازی ۱۳۰ ملییون دلار بود به نظر تو مایکروسافت حاظر بود چقذر بده تا بازی روز عرضه بیاد رو سرویس؟
مشکلی ندارع بذار نیاد این بازی هیچ وقت
البته بشدت خوشحالم این بازی با کله اومد پایین چون اومد صد مایکروسافت و گیم پس حرف زدن
وقتی استودیو درش تخته شد میفهمه که نباید در مورد چیزی که ارتباطی بهش نداره چرند بگه من که بسیار خوشحالم که این بازی اومد پایین
البته تمام این چرندیاتی که گفتن در اصل نظرات سونی بود برای همین هم بشدت خوشحال هستم
حالا اگه بازی نینتندو بود و متاش هم پایین بود، پرفروش می شد. خودم نینتندو فنم البته!!
خداوکیلی بازی بعد سه ساعت از شروع بازی دارای گیم پلی تکراری داستانی همچون مارول که از اول معلومه چه خبره تو بازی و عنصر های هیجانی صفر کل بازی بکش بکش ابدیت کن وسایلت رو و دوباره بکش همین