بهترین سریال‌های جدید سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
بهترین سریال‌های جدید سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
بهترین سریال‌های جدید سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
بهترین سریال‌های جدید سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا

بهترین سریال‌های جدید سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
بهترین سریال‌های جدید ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا

با نزدیک شدن به پایان سال، به بهترین سریال‌های جدید منتشر شده در سال ۲۰۲۲ میلادی می‌پردازیم.

سال ۲۰۲۲ میلادی برای دنیای سریال بسیار پُربار بوده و سریال‌های جذابی در این مدت از شبکه‌ها و سرویس‌های آنلاین مختلف پخش شدند. سرویس آنلاین نتفلیکس همانند گذشته همچنان به ساخت سریال‌های جدید خود ادامه می‌دهد و از آن سو نیز سرویس‌های آنلاین دیگر همچون اچ‌بی‌او مکس، هولو و اپل تی‌وی پلاس نیز توانستند سریال‌های جدید خارق‌العاده‌ای را برای بیننده‌ها به ارمغان بیاورند.

در حقیقت، ‌رقابت میان سرویس‌های آنلاین و شبکه‌های مختلف و اختصاص بودجه بیشتر برای ساخت سریال‌ها سبب خلق آثاری بسیار جذاب و تماشایی شده که همانند آن در گذشته وجود نداشته است. این بودجه‌های بسیار سبب شده تا سازندگان بتوانند به بهترین شکل ممکن داستان‌ها را به نمایش در بیاورند و مخاطبان بیشتری را به دنیای سریال جذب کنند.

در سال ۲۰۲۲ سریال‌های مختلفی پخش شدند و برخی از سریال‌ها نیز به پایان راه خود رسیدند و برخی از آن‌ها نیز بسیار موفق عمل کردند اما در این مطلب، تنها به معرفی بهترین سریال‌های جدیدی می‌پردازیم که در طی این یک سال پخش شدند. همراه با ما باشید.

۱۰. سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت (The Lord of the Rings: The Rings of Power)

همه چیز درباره پایان فصل ۱ سریال ارباب حلقه‌ها
سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت (The Lord of the Rings: The Rings of Power)

سرویس آنلاین آمازون از مدت‌ها قبل، به خصوص پس از موفقیت بسیار زیاد سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) شبکه اچ‌بی‌او، به دنبال آن بود تا با ساخت سریالی برجسته و موفق، اثری نمادین برای خودش خلق کند که شهرتی دو چندان به این سرویس آنلاین بدهد.

همین نیز سبب شد تا آن‌ها به سمت ساخت سریالی بر اساس کتاب‌های «ارباب حلقه‌ها» نوشته جی آر آر تالکین بروند. دنیای ارباب حلقه‌ها بسیار گسترده است و طرفداران بسیاری دارد و همین نیز سبب شد تا مسئولین آمازون اصرار بیشتری به ساخت این سریال داشته باشند و حتی حاضر شدند تا هزینه‌های بسیار زیادی نیز برای آن بدهند.

با وجود انتظارات بسیار زیادی که از سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» وجود داشت اما برخی از طرفداران اصلا با آن ارتباط نگرفتند. این سریال با وجود اینکه از لحاظ جلوه‌های ویژه بسیار عالی است و مناظری تماشایی و خیره‌کننده را به تصویر کشیده اما از لحاظ داستان‌سرایی و کاراکترها مشکلات قابل تأملی دارد.

داستان‌سرایی این سریال آن طور که باید حماسی احساس نمی‌شود و بیننده آن حس و حال فیلم‌های پیتر جکسون را نمی‌تواند در آن حس کند. از سوی دیگر، کاراکترها به جز یکی دو مورد خاص، آن جذبه و گیرایی لازم را ندارند و نمی‌توانند بیننده‌ها را به خودشان جلب کنند. همین موارد نیز سبب شدند تا با وجود بیننده‌های بسیار زیاد این سریال، انتقادهای زیادی از آن وجود داشته باشد و مطمئنا سازندگان برای رضایت بیننده‌ها در فصل دوم باید تلاش بیشتری بکنند.

۹. سریال پریفرال (The Peripheral)

سریال پریفرال the peripheral
سریال پریفرال (The Peripheral)

یکی دیگر از سریال‌های جذاب سرویس آنلاین آمازون در سال ۲۰۲۲ میلادی، سریال «پریفرال» نام دارد که با نام «پیرامونی» یا «محیطی» نیز شناخته می‌شود. این سریال علمی تخیلی توسط اسکات اسمیت و بر اساس کتابی به همین نام ساخته شده است.

فرض داستانی جذاب و تازه سریال «پریفرال» دلیلی است که این سریال در فهرست بهترین سریال‌های جدید سال ۲۰۲۲ میلادی جای گرفته است. با این حال، این سریال بدون مشکل نیست و در برخی از موارد انتقادهایی نیز به آن وارد است.

سریال «پریفرال» شروعی بسیار مهیج و جذاب دارد و به خوبی بیننده‌ها را به خودش جذب می‌کند اما در ادامه، از این جذبه آرام آرام کاسته می‌شود و در سریال آن هیجان لازم به چشم نمی‌خورد. با این حال، پایان فصل به گونه‌ای است که امید به بهبود آن در فصل دوم بسیار زیاد است. البته در این میان باید نقش‌آفرینی درخشان بازیگر اصلی سریال یعنی کلویی گریس مورتز را تحسین کرد.

سریال «پریفرال» آن پتانسیل لازم را دارد که برای چندین فصل به کار خود ادامه بدهد و به یکی از بهترین سریال‌ها تبدیل شود و برای انجام این کار نیز لازم است تا سرویس آنلاین آمازون به این اثر توجه خاصی داشته باشد و سازندگان سعی در بر طرف کردن مشکلات آن کنند.

۸. سریال پیس‌میکر (Peacemaker)

سریال peacemaker
سریال پیس‌میکر (Peacemaker)

دنیای سینمایی دی‌سی یک آشفته بازار تمام عیار است و همه این موضوع را می‌دانند. با این حال، در میان همه این هرج و مرج نیز آثار قابل توجهی پخش شدند که ارزشمند هستند. از جمله این آثار نیز می‌توان به سریال «پیس‌میکر» ساخته جیمز گان اشاره کرد.

جیمز گان به دنبال اخراجش از مارول، توانست با ساخت فیلم جوخه انتحار (The Suicide Squad) برای دی‌سی به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کند. موفقیت این فیلم نیز سبب شد تا نسخه‌ای فرعی از آن تحت عنوان سریال «پیس‌میکر» ساخته شود.

ارتباط داشتن این فیلم و سریال به یکدیگر سبب شده تا حس انسجام و تداوم بسیار خوبی شکل بگیرد، موردی که کمتر در دنیای سینمایی دی‌سی دیده می‌شود. در حقیقت، سریال «پیس‌میکر» در عین اینکه به فیلم «جوخه انتحار» ارتباط دارد، توانسته داستان خودش را به خوبی شکل بدهد و به جلو ببرد.

در این بین نیز جان سینا موفق شده به بهترین شکل ممکن در نقش اصلی این سریال جای بگیرد. کاراکترهای مکمل نیز قابل قبول هستند و داستان آن نیز روند خوبی را پشت سر می‌گذارد. البته نواقصی در این میان وجود دارد که چندان قابل توجه نیستند.

بدون شک، سریال «پیس‌میکر» یکی از بهترین سریال‌های ابرقهرمانی سال ۲۰۲۲ میلادی است و بیننده‌ها مشتاقانه منتظر فصل دوم آن هستند. این در حالی است که حضور جیمز گان در رأس استودیو دی‌سی، می‌تواند به موفقیت فصل دوم آن کمک شایانی بکند.

۷. سریال خواهران بد (Bad Sisters)

سریال خواهران بد bad sisters
سریال خواهران بد (Bad Sisters)

سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس به هنگام شروع فعالیت خودش بسیار طوفانی بود و آثار بسیار برجسته و درخشانی را عرضه کرد اما این روند در سال‌های اخیر اندکی کُند شده است. با این حال، در سال ۲۰۲۲ میلادی سریال‌های جذابی از این سرویس آنلاین پخش شدند که از جمله آن‌ها می‌توان به سریال «خواهران بد» اشاره کرد.

این سریال کمدی و ایرلندی، جذاب و دلنشین احساس می‎‌شود و بیننده‌ها به خوبی با آن ارتباط می‌گیرند. این در حالی است که کاراکترهای داستان تنوع بسیار خوبی دارند و توسعه شخصیتی آن‌ها در طی ۱۰ قسمت فصل اول به شکلی عالی انجام شده و همین نیز جذبه این سریال را بیشتر کرده است.

داستان و معمای درون آن به شکلی قابل قبولی پیش می‌رود و پرداختن به گذشته و زمان حال نیز در این زمینه کمک کرده است. بازیگران نیز به خوبی توانستند در داستان جای بگیرند و نقش‌های خودشان را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشند.

البته احساس می‌شود که داستان سریال «خواهران بد» اندکی کِش آمده اما جذبه بازیگران و کاراکترها باعث شده تا این موضوع کمتر به چشم بیاید و بیننده تا قسمت پایانی پا به پای آن‌ها پیش برود. با وجود اینکه داستان در انتهای فصل به پایانی منطقی رسید، تمدید آن برای فصل دوم عجیب بود و از سوی دیگر، این اتفاق کار را برای سازندگان و تکرار موفقیت فصل اول بسیار دشوار خواهد کرد.

۶. سریال ۱۸۹۹

سریال 1899
سریال ۱۸۹۹

باران بو اودار و یانتیه فریزه در سریال تاریک (Dark) همکاری بسیار خوبی با سرویس آنلاین نتفلیکس داشتند و توانستند به موفقیت قابل توجهی با این سریال دست پیدا کنند. حالا آن‌ها با سریال «۱۸۹۹» امیدوارند این همکاری موفق را تکرار کنند.

سریال «۱۸۹۹» اثری رازآلود، علمی تخیلی و حماسی به شمار می‌رود که سبک و سیاق خالقان سریال «تاریک» را می‌توان در آن مشاهده کرد. بازیگران این سریال به خوبی در نقش‌های خود جای گرفته‌اند و کاراکترهای داستان نیز متنوع و با جذبه کافی هستند.

فیلمبرداری خیره‌کننده سریال و توجه زیاد به جزئیات در طراحی صحنه و لباس‌ها نیز سبب شده تا تماشای سریال «۱۸۹۹» تجربه دلنشینی باشد. این در حالی است که داستان نیز راز و رمز خوبی در خودش دارد که بیننده را به تفکر وا می‌دارد اما سرعت پایین آن ممکن است گاهی اوقات خسته‌کننده و آزاردهنده باشد.

مطمئنا خالقان سریال «۱۸۹۹» طرح داستانی خوبی در ذهنشان دارد و امیدوار هستند که این سریال را حداقل برای سه فصل ادامه بدهند. در این صورت، امید می‌رود که آن‌ها بتوانند در دو فصل بعدی روند داستانی را بهتر کنند و همانند سریال «تاریک»، انتهای داستان را به خوبی شکل بدهند و برای سوالات بی‌پاسخ نیز جواب‌های قانع‌کننده ارائه کنند.

۵. سریال اندور (Andor)

سریال andor از دنیای جنگ ستارگان
سریال اندور (Andor)

فیلم‌ها و سریال‌های جنگ ستارگان همیشه مورد توجه بیننده‎‌ها و طرفداران قرار می‌گیرند و انتظار زیادی نیز از آن‌ها وجود دارد. با اینکه بسیاری از افراد نسبت به ساخت سریال «اندور» هیجان‌زده بودند اما کمتر کسی فکر می‌کرد که این سریال به اثری موفق و جذاب تبدیل شود.

در حقیقت، سریال «اندور» بزرگترین شگفتی دنیای سریال در سال ۲۰۲۲ میلادی به شمار می‌رود که یکی از بهترین آثار ساخته شده در دنیای جنگ ستارگان به شمار می‌رود و با داستان جاسوسی و مهیج خودش توانسته توجه بسیاری را به خودش جلب کند.

رویکرد داستانی سریال «اندور» در مقایسه با دیگر آثار دنیای جنگ ستارگان بزرگسالانه‌تر است و در آن به جنبه‌های سیاسی و اجتماعی پرداخته می‌شود که در دیگر فیلم‌ها و سریال‌های جنگ ستارگان کمتر به آن‌ها توجه می‌شود. این در حالی است که دیه‌گو لونا به بهترین شکل ممکن توانسته نقشش به عنوان کاسین اندور را بازآفرینی کند. دیگر بازیگران نیز به خوبی در نقش‌های خود جای گرفته‌اند.

تمدید سریال برای فصل دوم که آخرین فصل سریال نیز به شمار می‌رود، این امکان را به نویسنده‌ها و سازندگان آن داده تا بتوانند داستان را به شکلی بهتر سر و سامان بدهند و پایانی قابل قبول را برای این اثر رقم بزنند.

۴. سریال ونزدی (Wednesday)

سریال wednesday
سریال ونزدی (Wednesday)

سریال «ونزدی» یکی از موفق‌ترین سریال‌های سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که به هنگام پخش خود توانست توجه بیننده‌های بسیاری را به خودش جلب کند و یکی از اصلی‌ترین دلایل آن نیز سرگرم‌کننده بودن این اثر بوده است.

این سریال که با نقش‌آفرینی درخشان جنا اورتگا در نقش اصلی همراه شده و سبک خاص تیم برتون نیز در آن به چشم می‌خورد، اثری جذاب و تماشایی است که در طی هشت قسمت فصل اول خودش به خوبی بیننده‌ها را شیفته خودش می‌کند.

سریال «ونزدی» بسیار خوش ساخت است و کاراکترهای آن متنوع و گیرا به نظر می‌رسند. البته با وجود همه این نکات مثبت، مواردی نیز در آن وجود دارند که جلوی تبدیل شدن آن به اثری خارق‌العاده را گرفته‌اند.

با اینکه داستان سریال «ونزدی» سرگرم‌کننده است و در آن موارد مختلفی وجود دارند که بیننده‌ها را جذب می‌کنند اما باید گفت که معمای اصلی داستان چندان دقیق و مبهم نیست و بیننده‌ای تیزهوش در همان ابتدا می‌تواند آن را حل کند. البته ناگفته نماند که پیچش‌های داستانی بسیار خوبی در طول فصل ارائه شده بودند که جذابیت داستان را دو چندان کردند.

در هر صورت، سریال «ونزدی» توانسته دنیایی جذاب از کاراکترهای خانواده آدامز را شکل بدهد که بدون شک، بازگشت به آن در فصل دوم برای طرفداران بسیار دلنشین خواهد بود.  

۳. سریال جداسازی (Severance)

سریال جداسازی severance
سریال جداسازی (Severance)

یکی از سریال‌های جذاب و تأمل‌برانگیز سال ۲۰۲۲ میلادی، سریال «جداسازی» است که در ژانر علمی تخیلی، رازآلود و روانشناختی ساخته شده و ایده داستانی بسیار جالب‌توجهی را برای مخاطبان به نمایش در می‌آورد.

سریال «جداسازی» از ایده تعادل میان زندگی شخصی و کاری استفاده کرده و آن را به شکلی جذاب و جالب‌توجه ارائه داده است. داستان آن بسیار مرموز و بی‌پروا است و سازندگان توانسته‌اند ایده‌های تازه‌ای را در مورد کار برای شرکت‌های بزرگ و سوءاستفاده آن‌ها از کارکنان ارائه کنند.

با اینکه داستان سریال «جداسازی» روند آرامی دارد اما این کار به بیننده این فرصت را می‌دهد تا بهتر جهان‌سازی بسیار خارق‌العاده و جلوه‌های تماشایی این سریال را درک کنند و از آن لذت ببرند. طراحی صحنه این اثر فوق‌العاده است و فیلمبرداری زیبای سریال نیز تماشای آن را برای بیننده‌ها به تجربه‌ای دلنشین تبدیل می‌کند.

بازیگران بااستعداد سریال «جداسازی» نیز به بهترین شکل ممکن توانستند داستان اصیل، عجیب و تأمل‌برانگیز آن را به نمایش بگذارند. بدون شک، اگر بیننده دو قسمت به این سریال فرصت بدهد، مطمئنا در ادامه از آن لذت خواهد برد و تا قسمت پایانی فصل با آن همراه خواهد شد.

۲. سریال بِر (The Bear)

سریال بِر the bear
سریال بِر (The Bear)

سریال «بِر» اثری درام و بسیار سریع به شمار می‌رود که هر قسمت از آن حدود نیم ساعت زمان دارد و داستان آن نیز در مورد رستورانی در شهر شیکاگو است. داستان این سریال بسیار ساده به نظر می‌رسد اما پس از یک یا دو قسمت، بدون شک جذب آن می‌شوید.

سرعت زیاد داستان، مکالمه‌های سریع و آشفته بازار داخل رستوران ممکن است در قسمت اول عجیب به نظر برسد و شما را گیج کند و از ادامه تماشای آن دلسرد شوید اما بدون شک، در ادامه به آن عادت می‌کنید و جذب آن خواهید شد.

سریال «بِر» واقعا یکی از بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۲ میلادی به شمار می‌رود که در میان آشفته بازاری که به نمایش می‌گذارد، به خوبی توانسته تا شخصیت‌های داستان را توسعه بدهد و ارتباط بسیار خوبی بین آن‌ها و بیننده‌ها ایجاد کند. شخصیت‌ها متنوع هستند و هر کدام با پس زمینه متفاوت خود، جذابیت بیشتری به سریال داده‌اند.

همه این موارد در حالی است که بیشتر اتفاقات در داخل رستوران رخ می‌دهند و سازندگان با وجود این فضای اندک، توانستند به نحو احسنت داستان را پیش ببرند و بیننده به خوبی این پیشرفت داستان و کاراکترها را حس می‌کند. علاوه بر این نیز در قسمت پایانی، داستان به نقطه پایان خوبی می‌رسد که می‌تواند سرآغاز خوبی نیز برای فصل دوم باشد.

۱. سریال خاندان اژدها (House of the Dragon)

سریال house of the dragon
سریال خاندان اژدها (House of the Dragon)

در حالی که دیگر شبکه‌ها و سرویس‌های آنلاین به دنبال ساخت سریالی به اندازه موفقیت و محبوب سریال «بازی تاج و تخت» بودند، شبکه اچ‌بی‌او نیز بیکار ننشسته و به سراغ گسترش این فرنچایز خود رفته است.

آن‌ها پس از کش و قوس‌های فراوان، سرانجام تصمیم به ساخت سریال «خاندان اژدها» گرفتند که پیش‌درآمدی برای سریال اصلی به شمار می‌رود و اتفاقات آن نیز در مورد جنگ بین اعضای خاندان تارگرین برای بدست آوردن تاج و تخت آهنین است.

دنیای وستروس همیشه جذاب و تماشایی بوده و طرفداران زیادی نیز دارد؛ از سوی دیگر، داستان جدال بین تارگرین‌ها و همچنین نبرد بین اژدهایان سبب شده تا سریال «خاندان اژدها» از پتانسیل بسیار زیادی برای جلب توجه بیننده‌ها برخوردار باشد.

همین اتفاق نیز رخ داد و سریال «خاندان اژدها» مورد استقبال بیننده‌ها قرار گرفت. البته فصل اول سریال از مشکلاتی نیز رنج می‌برد که از جمله آن‌ها می‌توان به پرش‌های زمانی متعدد و تناقض‌هایی در سن و ظاهر کاراکترها اشاره کرد.

با این حال، داستانی بسیار جذاب، جلوه‌های ویژه قابل قبول، کاراکترهای دوست‌داشتنی و همچنین نقش‌آفرینی‌های درخشان از سوی بازیگران سبب شده تا مشکلات سریال کمتر به چشم بیایند و سریال «خاندان اژدها» به اثری برجسته و موفق تبدیل شود.

بدون شک، سریال «خاندان اژدها» شایسته عنوان بهترین سریال جدید سال ۲۰۲۲ میلادی است و تمدید آن برای فصل دوم نیز می‌تواند خبر بسیار خوشی برای طرفداران آن باشد. مطمئنا بسیاری از افراد مشتاقانه منتظر شروع رقص اژدهایان در فصل‌های بعدی هستند.


در این مطلب به معرفی بهترین سریال‌های جدید سال ۲۰۲۲ میلادی پرداختیم. نظر شما در مورد این سریال‌ها چیست و به نظر شما کدام سریال شایسته عنوان بهترین سریال جدید ۲۰۲۲ است؟

منبع: گیمفا

Ali_pxRezag1DARKSIRENJailor70Chris redfieldThe hunt is comingKratosهالک ایرانیWotanyahyabloodbornered-eyed Banished Knightمحمدرضا نوروزیJohnny joestarerenLone wolfBehzad zargary????Master bladeSpider-ManChiefmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین سریال‌های جدید سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
بهترین سریال‌های جدید سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
بهترین سریال‌های جدید سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
بهترین سریال‌های جدید سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا
بهترین سریال‌های جدید سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین سریال‌های جدید سال ۲۰۲۲ به انتخاب گیمفا - گیمفا