بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۲

محمدرضا نوروزی
۱۸:۰۱ ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

امروز قرار است مروری داشته باشیم بر بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۲. پس اگر از علاقه‌مندان به عناوین موبایلی هستید، این مقاله را از دست ندهید.

تنها چند روز تا انتهای سال ۲۰۲۲ زمان باقی مانده است و باید خودمان را برای عرضه‌ی بازی‌های جدید در سال ۲۰۲۳ آماده کنیم. در این مدت به معرفی بهترین عناوین سال در ژانرهای مختلف پرداختیم و نوبتی هم که باشد، زمان معرفی بهترین‌‌ آثار موبایل در سال ۲۰۲۲ فرا رسیده است.

متاسفانه، بازی‌های موبایلی در سال‌های اخیر دیگر آن خلاقیت عناوین گذشته را ندارند و کمتر اثری پیدا می‌شود که یک تجربه‌ی نوآورانه را در اختیار طرفداران و مخاطبین این پلتفرم محبوب قرار دهد. اکثر بازی‌های موبایلی تجربه‌هایی مشابه یا حتی بعضا کپی شده از روی عناوین بزرگ و محبوب هستند و شاهد پرداخت‌های درون برنامه‌ای عجیبی در بین این عناوین نیز هستیم.

با این وجود، اندک آثار جذاب و سرگرم‌کننده‌ای نیز عرضه شدند که در ادامه مروری مختصر به آن‌ها خواهیم داشت.

Apex Legends Mobile

بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

۲۰۲۲ برای طرفداران Apex Legends سال بسیار خوبی بود؛ از طرفی محتویات جدید عرضه شده برای بازی و پشتیبانی خوب سازندگان از ورژن کنسولی و از طرفی دیگر، معرفی نسخه‌ی موبایلی این بازی محبوب در ۱۷ می، مهر تاییدی بر این عبارت هستند.

Apex Legends Mobile، به مانند نسخه‌ی کنسولی شما را به درون رقابت‌های ایپکس می‌برد و در قالب تیم‌های ۳ نفره شما را وارد رقابت‌هایی نفس‌گیر خواهد کرد؛ در طول این مسابقات، هدف، حذف باقی تیم‌ها و باقی‌ ماندن در بازی است. این نسخه از بازی اگرچه دارای قابلیت کراس پلتفرم با نسخه‌های کنسولی نیست، اما تجربه‌ی بسیار مشابه‌ای را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

جالب است بدانید که به تازگی، با اضافه شدن بخشی جدید به نام Arenas، شاهد رقابت‌هایی شبیه‌ به Team Deathmatch هستیم و در این قسمت بازیکنان در قالب دو تیم، درون نقشه‌هایی کوچک‌تر به صورت تیمی به مبارزه با یکدیگر خواهند پرداخت.

بازی، گیم‌پلی بسیار روانی دارد و برای تجربه‌ی آن با کیفیتی قابل قبول و روان، یک تلفن هوشمند متوسط کفایت می‌کند. اگر از Call of Duty Mobile یا PUBG Mobile خسته شده‌اید، بتل‌رویال جدید شرکت EA شما را سرگرم خواهد کرد.

Ni no Kuni: Cross Worlds

بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

The Legend of Zelda: Breath of the Wild الهام بخش بازی‌های بسیاری بود و از آن جایی که این بازی در انحصار نینتندو قرار داشت، استودیوهای مختلفی سعی در ساخت عناوین مشابه روی دیگر پلتفرم‌ها زدند و بهترین مثال آن را می‌توان Genshin Impact دانست.

Ni no Kuni: Cross Worlds که از اسپین آفی از سری بازی کنسولی Ni no Kuni محسوب می‌شود، یکی از جدید‌ترین بازی‌های نقش‌آفرینی عرضه شده روی موبایل است که راه عناوین ذکر شده را پیش‌گرفته و سعی دارد با ارائه‌ی ویژگی‌های جذاب و جدید، تجربه‌ی مخصوص به خود را برای کاربران موبایل به ارمغان بیاورد.

Cross Worlds شما را در یک دنیای بسیار زیبا رها می‌کند و از آن جایی که داستان چندان پیچیده‌ای در بازی برقرار نیست، آزاد هستید تا همراه با پیش‌روی در داستان، به صورت تنها و یا به همراه دوستانتان به کامل کردن چالش‌ها و گشت و گذار بپردازید.

Ni no Kuni: Cross Worlds از نظر طراحی محیط بی‌نظیر عمل کرده و به خصوص اگر از طرفداران این فرنچایز باشید، حسابی از تجربه‌ی بازی لذت خواهد برد.

Final Fantasy VII: The First Soldier

بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

حال که همه‌ی فرانچایزهای محبوب روی پلتفرم موبایل نماینده‌ای از سبک بتل‌رویال دارند، چرا سری فاینال فانتزی نداشته باشد؟ تا به امروز از دنیای فاینال فانتزی بازی‌های بسیار زیادی ساخته شده است و همۀ این آثار تنها در ژانر نقش‌آفرینی قرار نمی‎‌گیرند و حتی شاهد نسخه‌های سولزلایک و یا استراتژیک بر مبنای فرنچایز Final Fantasy بوده‌ایم.

The First Soldier نام اثری است که آمده تا شانس این سری را در پلتفرم موبایل و به خصوص بازار داغ عناوین بتل رویال امتحان کند. با وجود این که Final Fantasy VII: The First Soldier در اواخر سال ۲۰۲۱ عرضه شده ، اما سال ۲۰۲۲ بود که این عنوان به صورت همگانی در میان کاربران محبوب شد و توانست به جایگاه کنونی‌اش برسد.

بازی، با وجود پیروی از استاندارد‌های ژانر بتل‌رویال، ویژگی‌های بسیار جدیدی به این سبک اضافه کرده که به آن تنوع بی‌نظیری بخشیده است. وجود کلاس‌های مختلفی از کاراکترها به همراه قدرت‌های جادویی و ابزار‌های مخصوص، هیولاها و موجوداتی که هوش مصنوعی کنترل آن‌ها را به دست گرفته، و یک مپ بسیار بزرگ با حال و هوایی آشنا، The First Soldier را به یکی از متفاوت‌ترین آثار بتل‌رویال تبدیل کرده است.

چه از طرفداران سری فاینال فانتزی باشید و چه از طرفداران بازی‌های بتل‌رویال، The First Soldier شما را تا مدت‌ها سرگرم خواهد کرد و به شخصه، تجربه‌ی این بازی را به شما توصیه می‌کنم.

DEEMO II

بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

سری Magic Tiles را تجربه کرده‌اید؟ گیم‌پلی DEEMO II شباهت‌های بسیاری با آن عنوان دارد و البته یک ویژگی بسیار مهم باعث شده تا بازی در لیست ما جای داشته باشد. DEEMO II یک تجربه‌ی داستان‌محور جذاب با ظاهر و روایتی فوق‌العاده است؛ بعید می‌دانم گیمری باشد که با دیدن آرت استایل این عنوان شگفت‌زده نشود.

داستان بازی حول محور Echo جریان دارد، دختری جوان که به همراه Deemo، یک روح نگهبان، قصد دارد تا راهی برای نجات دنیای خود از طریق موسیقی پیدا کنند. ترک‌های موسیقی استفاده شده در بازی، همگی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و کات‌سین‌هایی که در میان مراحل پخش می‌شوند، در حد یک انیمه‌ی با کیفیت ظاهر می‌شوند.

گیم‌پلی بازی بر مبنای کاشی‌هاییست که به سمت شما حرکت می‌کنند و شما باید با زمان بندی مناسب و بسته به نوع کاشی رویشان کلیک کرده تا نوت‌های موزیک پخش شده را کامل کنید. بازی، مرحله به مرحله سخت‌تر می‌شود و بازیکن را به آرامی با جهان خود آشنا می‌کند.

DEEMO II یک اثر خلاقانه است و به خصوص طرفداران انیمه، می‌توانند حسابی از این بازی لذت ببرند. عنوان یاد شده، یک تجربه‌ی رایگان به شمار می‌رود که می‌توانید از فروشگاه مورد نظر خود، آن را به رایگان دریافت کنید.

Isle of Arrows

بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

Tower defense یکی از زیرسبک‌های ژانر استراتژیک به شمار می‌رود که در پلتفرم موبایل از محبوبیت بالایی برخوردار است. در سال ۲۰۲۲، شاهد عرضه‌ی یکی از باکیفیت‌ترین عناوین دفاع از قلعه روی موبایل بودیم و آن اثری نیست جز Isle of Arrows.

بازی تجربه‌ای ۶ دلاری است که ایده‌های جالبی در آن دیده می‌شود و سازندگان سعی داشته‌اند تا همچون عناوین روگ‌لایک، مراحل را به صورت رندوم ایجاد و در برابر بازیکن قرار می‌دهد. سیستم کلی Isle of Arrows به این صورت است که بازی یک سری کاشی و قلعه‌ی رندوم در اختیار شما قرار می‌دهد و از شما می‌خواهد تا در هر دست با چینش درست آن‌ها، در برابر موجی از دشمنان مقاومت کنید.

حال این مراحل به ظاهر ساده، به مرور زمان سخت‌تر می‌شوند و پلیر باید با آشنایی کامل از ادوات و ساختمان‌های دفاعی از آن‌ها عبور کند. Isle of Arrows ظاهری ساده دارد، اما اگر به سراغ اینگونه بازی‌ها رفته باشید، حتما می‌دانید که چقدر اعتیادآور هستند و احتمالا تا مدت‌ها درگیرشان خواهید بود.

Marvel Snap

بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

بازی‌های کارتی چون Hearthstone و یا Gwent: The Witcher Card Game، حسابی میان طرفداران این سبک از بازی‌ها محبوب شده‌اند و از آن جایی که تقریبا برای هر یک از ژانرها نماینده‌ای موبایلی از دنیای ابرقهرمان‌های مارول داریم، بعید نبود که شاهد یک بازی کارتی با تم مارولی باشیم.

MARVEL SNAP با بیش از ۲۲۹ کارت، آمده است تا با دیگر بازی‌های کارتی در پلتفرم موبایل رقابت کند و با وجود یک سری محدودیت‌هایی که در حال حاضر برایش وجود دارد، کماکان از بهترین بازی‌های کارتی به شمار می‌رود.

چه کسی دلش نمی‌خواهد تا این بار تصویر ابرقهرمان‌های محبوبش از سری مارول روی کارت‌های بازی‌اش نقش ببندند و با یک داستان و حال و هوای مارولی به رقابت با دیگر بازیکنان به صورت آنلاین بپردازد؟ Marvel Snap دقیقا آمده است تا چنین چیزی باشد و با ارائه‌ی یک گیم‌پلی جدید، تجربه‌ی تقریبا متفاوتی از این سبک را برای شما به ارمغان بیاورد.

خب، این هم از معرفی بهترین بازی‌های موبایلی در سال ۲۰۲۲. شما به تجربه‌ی کدام یک از این بازی‌ها پرداختید؟ اگر قرار بود یک اثر دیگر به این لیست اضافه کنیم، انتخاب شما کدام بازی است؟

امینGG????Spider-ManaliushakaramazofیوهانParhamانسانMR.BADGUYREZAGAMERTUPACEzio Auditore da Firenzeموز سخنگو™️EllieV3S3MIRهادی صفائیDota2امیر حسین

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین بازی های موبایل در سال ۲۰۲۲ - گیمفا