زمان در کنترل ما نیست/ هست  | پیش نمایش به بازی Quantum Break - گیمفا
زمان در کنترل ما نیست/ هست  | پیش نمایش به بازی Quantum Break - گیمفا
زمان در کنترل ما نیست/ هست  | پیش نمایش به بازی Quantum Break - گیمفا
زمان در کنترل ما نیست/ هست  | پیش نمایش به بازی Quantum Break - گیمفا
زمان در کنترل ما نیست/ هست  | پیش نمایش به بازی Quantum Break - گیمفا
زمان در کنترل ما نیست/ هست  | پیش نمایش به بازی Quantum Break - گیمفا

زمان در کنترل ما نیست/ هست | پیش نمایش به بازی Quantum Break

شایان فارسی
۲۲:۴۸ ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
زمان در کنترل ما نیست/ هست  | پیش نمایش به بازی Quantum Break - گیمفا

در روزهایی که همه در کنار رونمایی از کنسول مایکروسافت منتظر آمدن شرکت خوش سابقه  Remedy و معرفی Alan Wake 2 بودند . شرکت Remedy آمد ولی نه با بازی ایی که همگان انتظارش را داشتند.  در مراسم رونمایی از کنسول Xbox One این شرکت با یک ip جدید و انحصاری برای این کنسول با نام Quantum Break  وارد نسل هشتم خواهد شد. بازی ایی که باز هم مرد اول آن “سم لیک” است. کسی که بدون شک یکی از تاثیر گذارترین اشخاص در روند فعلی سناریو نویسی و ایده پردازی در بازی های ویدئویی دارد. تنها تعداد محدودی از فعالان بازی سازی در دنیا هستند که برای شناخت بازی هایشان باید اول خودشان را بشناسید. امثال هیدئو کوجیما،شینجی میکامی و سم لیک از سازندگان مولف در دنیای بازی سازی به حساب می آیند . این مطلب در مورد یک بازی خاص است که شاید نشود بازی همسبکی برای آن معرفی کرد و مرد شماره یکی بازی یعنی سم لیک نیز از آن دسته از بازی سازهای خاص به حساب می آید پس ما هم این مطلب را خارج از روال “اولین نگاه” های دیگر و با یک جور خاص آغاز میکنیم ،با معرفی کوتاه سم لیک!

Quantumbreakcover.jpg

نام : Quantum Break

سازنده : Remedy Studio

ناشر : Microsoft Studios

پلتفرم : Xbox One

سبک : Third Person Shooter

تاریخ انتشار : نامشخص

 

” Sami Järvi متولد ۱۸جولای ۱۹۷۰ در کشور فنلاند است که با نام Sam Lake شناخته میشود . البته این فامیل خیلی هم با فامیل اصلی او بی ارتباط نیست زیرا Järvi در زبان فنلاندی به معنای همان Lake در انگلیسی است.سم لیک قبل از آنکه به شرکت Remedy بپیوندد در آکادمی تئاتر فنلاند نمایشنامه نویسی میخواند و همین تجربه در خلق شخصیت به یاد ماندنی Max Payne کمکش کرده . خودش میگوید در مکس پین برایش خیلی مهم بوده که اجازه دهد بازیکننده ها به داخل ذهن مکس قدم بگذارند و از آنجا ببینند که چه خبر است. او معتقد است میتوان مرز بین بازی،فیلم و سریال های تلویزیونی را شکست و آن ها را به هم پیوند داد . کاری که در بازی هایش هم نمود عینی دارد . او دو سال پس خلق شخصیت “مکس پین” یعنی در سال ۲۰۰۳ ادامه ی بر داستانش تحت عنوان Max Payne 2: The Fall of Max Payne به رشته ی تحریر در آورد پس از آن ۵سال مشغول آفرینش یک تریلر روانشناسه بود که نتیجه آن به بازی خاص Alan Wake منجر شد و حالا به سراغ یک سوژه ی خاص دیگر در Quantum Break  رفته است”

ایده ی اصله ی بازی بر مبنای “زمان” و دستکاری آن شکل گرفته شده است در ابتدای بازی پروتاگونیست بازی یعنی Jack Joyce به دلیل یک فاجعه ی زمانی در اول بازی با یک سفر در زمان نا موفق روبرو میشود و این آغاز ماجرا های Quantum Break  است. در این میان ۳نفر هستند که قدرت های مربوط به بازی کردن با “زمان” و کنترل آن را در اختیار دارند. نفر اول Jack Joyce است که به نظر می آید شخصیت اصلی و نقش اول داستان نیز باشد نفر بعدی Beth Wilder است که این ۲نفر شخصیت قابل بازی هستند . اما یک نفر دیگر هم قدرت بازی با زمان را دارد که برخلاف دو نفر اول آدم خوب داستان نیست! نام او Paul Serene است و همانطور که حدس زدید آنتاگونیست بازی و دشمن درجه یک شما در بازی خواهد بود.او رئیس شرکت شیطانی Monarch است. او همچنین از دستکاری سه باره ی ابر انسان ها بسیار قدرتمند شده است.

همانطور که پیش از در خصوص “سم لیک” گفته شد او میخواهد مرز بین سریال تلویزیونی و بازی را بشکند و در عین حال هردو تجربه جداگانه خود را داشته باشند . در کنار بازی Quantum Break سریال آن نیز از شبکه XBL پخش خواهد شد . به نظر میرسد هر قسمت از این سریال تقریبا ۳۰دقیقه باشد . گفته میشود در بخش هایی از بازی به شما اجازه داده خواهد شد که از زاویه دید Paul Serene, شخصیت منفی بازی دنبال کنید و تصمیماتتان مستقیما بر سریال اثر خواهد گذاشت .

سازندگان بازی در استدیو “رمدی” تاکید کرده اند که تجربه ساخت بازی های گذشته ی خود یعنی “الن ویک” و “مکس پین” را در بازی کنار روایت خاص و تعامل پذیر آن قرار خواهند داد تا تجربه ای ناب رقم بخورد . Quantum Break قرار است ترکیبی از سیستم مبارزات و gunplay ناب مکس پین با شیوه ی روایت روانشناسانه و سینمایی الن ویک باشد که با روایت خاص سم لیک برای Quantum Break ترکیب خواهند شد . “رمدی ” در معرفی بازی بیشتر روی نحوه ی روایت و داستان تمرکز داشته تا گیم پلی(البته کلا با زیر و رو کردن اینترنت هم نمیشود بیش ز چند خط از هر سایت اطلاعات از بازی پیدا کرد) اما رمدی قول داده است با یک گیم پلی نفس گیر و هیجان انگیز طرف باشیم . اکشنی بر پایه زمان بندی دقیق . همچنین گفته میشود جک از telekinesis  استفاده کند و با جا به جایی اجسام در نبرد ها به خود کمک کند. تکمیل کننده ی روایت خاص و اکشن مکس پینی یک گرافیک بینظیر است حقیقت این است که سازندگان چیزی از ابعاد فنی بازی نگفته اند اما نمایش بازی در E3 محصور کننده بود جزئیات مدل سازی شخصیت ها و کیفیت بافت ها و همه چیز گرافیک زیبای باعث شد تا طرفداران ایکس باکس که نگران حرف و حدیث های ضعیف بودن سخت افزار کنسول نسبت به رقیب قدرتمند خود PS4 بودند با آرامش بیشتری کار را دنبال کنند . “رمدی ” بسیار چراغ خاموش به روند ساخت بازی ادامه میدهد اتفاقی که دارد برای تعداد زیادی از انحصاری های مایکروسافت میافتد و اطلاعات زیادی از آن ها در دست نیست .  فعلا بخش های خالصی از گیم پلی بازی و مکانیزم های آن و حتی نکته ی خاصی از داستان نیز منتشر نشده است مطلب فوق تنها “اولین نگاه ” به این بازی مرموز است که اطلاعات آن به سرعت خرد از منابعی مختلفی جمع آوری شده است و با توجه به اطلاعات کمی که از بازی در اختیارمان بود سعی کردم با ترکیب این منابع کامل ترین اطلاعات را در خصوص بازی و سازندگان آن را ارائه دهم . فعلا نمیتوان در خصوص بازی اظهار نظر دقیقی کرد زیرا هنوز راز های نهفته زیادی در تمامی مولفه های آن نهفته است تنها میتوان امیدوار بود با توجه با سابقه خوب شرکت “رمدی” و “سم لیک” باز هم یک بازی قابل تامل ساخته باشند. مطلب را با بیوگرافی کوتاه از سم لیک آغاز کردم و با یک معرفی کوتاه از رمدی هم به پایان میبرم تا مانند Quantum Break خاص باشد!!

quantum screenshot 3

quantum screenshot 1

“شرکت فنلاندی Remedy Entertainment Ltd در سال ۱۹۹۵ تاسیس شد و یک سال بعد اولین بازی خود با نام Death Rally را برای سیستم عامل داس عرضه نمود پس از این بازی آن ها ۵سال مشغول ساخت عنوان ماندگار مکس پین بودند و در سال ۲۰۰۱ این عنوان را بر روی ویندوز های مایکروسافت عرضه کردند و شماره ی دوم آن را نیز ۲سال بعد عرضه شد که این همین ۲بازی توانستند رمدی را به یک شرکت معروف در میان گیمرها تبدیل کنند. فرنچایز های AAA آن ها تا به حال بیش از ۱۰میلیون نسخه فروخته است و بازی های “رمدی” که بر روی iOS, Android, XBLA,  و Steam به صورت دیجیتالی عرضه شده اند توانسته اند دانلود ۱۳میلیون نسخه ای را پشت سر بگذارند و در بیش از ۱۰۰ کشور جهان در صدر جدول دانلود این شبکه ها قرار بگیرند. Remedy Entertainment هم اکنون ۱۰۱ کارمند دارد و علاوه بر کار بر روی عنوان انحصاری Quantum Breakمشغول کار بر روی یک عنوان معرفی نشده ی ios نیز هستند.”

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

زمان در کنترل ما نیست/ هست  | پیش نمایش به بازی Quantum Break - گیمفا
زمان در کنترل ما نیست/ هست  | پیش نمایش به بازی Quantum Break - گیمفا
زمان در کنترل ما نیست/ هست  | پیش نمایش به بازی Quantum Break - گیمفا
زمان در کنترل ما نیست/ هست  | پیش نمایش به بازی Quantum Break - گیمفا
زمان در کنترل ما نیست/ هست  | پیش نمایش به بازی Quantum Break - گیمفا
زمان در کنترل ما نیست/ هست  | پیش نمایش به بازی Quantum Break - گیمفا
زمان در کنترل ما نیست/ هست  | پیش نمایش به بازی Quantum Break - گیمفا
زمان در کنترل ما نیست/ هست  | پیش نمایش به بازی Quantum Break - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

زمان در کنترل ما نیست/ هست  | پیش نمایش به بازی Quantum Break - گیمفا