بیش از ۱۵۰ کارمند سونی در توسعۀ The Callisto Protocol مشارکت داشتهاند
از قبل باخبر بودیم که سونی در ساخت بازی The Callisto Protocol همکاری کرده است، اما میزان این همکاری شاید برایتان غافلگیرکننده باشد.
طبق اسناد منتشر شده در روزهای گذشته، فاش شده است که بیش از ۱۵۰ کارمند از تیم Visual Arts و مالزی سونی، در پیشبرد این پروژه با استودیوی استرایکینگ دیستنس (Striking Distance) همکاری کردهاند.
پلی استیشن اغلب با قرض دادن نیروهای پیشرفتهترین استودیوهای موشن کپچر خود و کمک در بخشهای صداگذاری و صحنههای سینماتیک، در خلق عناوین فرست پارتی همکاری کرده است. اما به نظر میرسد که این بار شاهد یکی از بزرگترین مشارکتها در ساخت بازیای ترد پارتی هستیم.
شرکت سونی حقوق بازاریابی بر سر این عنوان دارد، ولی بازی مذکور را به صورت انحصاری زمانی در نیاورده است، پس در همین هفته شاهد عرضۀ آن روی اکثر پلتفرمهای اصلی بازار خواهیم بود. البته که سونی در ازای این همکاری مبلغی را دریافت خواهد کرد و طبق چیزی که تا به الان از بازی شاهد بودیم، تأثیر استودیوهای پلی استیشن در ساخت این بازی را به وضوح میتوان احساس کرد؛ خصوصاً صحنههای سینماتیک جذاب آن.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
انحصاریش نکرده باعث تعجبم هست:))
البته شاید برای خریدنش هم زیر سر دارتش
نمیتونه
مالک استودیو سازنده پابلیک هستش
جالبه ممنون.
چجوری بخرتش وقتی مال به ناشر دیگس مگه اینکه اون ناشره رو بخره
نتیجشم مشخصه تو موشن کپچر بازی شاهکار عمل کردن احتمالا این بازیو بخرم
بعد که ما میگیم سونی زیر پر و بال استودیو ها و ناشر های کوچیک میگیره، میگن نه اینطوری نیست. اینه تفاوت سونی و مایکروسافت. باید این بازی انحصاری میشد ولی سونی اشتباه کرد. حالا متوجه شدید وقتی میگیم سونی یه بازی انحصاری میکنه که خودش تو ساختش مشارکت داشته یا تو ساخت IP کمک کرده یعنی چی ؟ ولی مایکرو بازی مولتی که ۱۰۰ ساله برای پلیستیشن میاد رو با پولی که از این صنعت بدست نیومده، انحصاری میکنه.
به من چه مایکروسافت از چه طریقی بدست میاره سونی هم عرضه داره از این پول ها بدست بیاره تزریق کنه به پلیستیشن انشالله نصف صنعت گیم رو انحصاری کنه تا سونی فنا طعم برین انحصارگرایی رو بچشن
بحث سر نوع انحصاری کردن هست وگرنه ما با شما کاری نداریم
چرا داری چرت میگی
الان الدر اسکرولز و دوم و … کجا صدساله برای پلی استیشن میان اتفاقا همین الدر اسکرولز نسخه های ۳ و ۴ انحصاری زمانی ایکس باکس بودن
بعد مگه خود سونی برنداشته فاینال فانتزی رو انحصاری کرده؟
میگی استودیو های کوچیک فقط یه نمونش استودیو سازنده Ori هست که چنین شاهکاری خلق کردن
یا از عمد دروغ میگی یا سواد نداری
فقط یه TES اون … برای چیه !!!؟. فاینال هم از قدیم بعضی نسخه ها انحصاری پلیستیشن داشته پس مثل TES چیز جدیدی نیست. اابته مثل TES کلا انحصاری نشده. در مورد Doom هم باید بگم که نسخه کلاسیک برای پلیستیشن ۱ هم داشتیم و باقی نسخه ها هم برای پلی ۳ داشتیم پس اون کسی که درساشو خوب نخونده شمایی.
درمورد Ori، مایکرو ناشر بود و به عنوان ناشر کمک کرده . شما اسم استودیویی که مایکرو برای همکاری میفرسته رو بگو ( دقیقا مثل XDev پلیستیشن عمل بکنه ) اصلا اسم ۳ تا بازی ببر که مایکرو مثل همین Callisto بالای ۱۰۰تا از کارمندان رو برای کمک فرستاده باشه.
کلا انحصاری نشده رو چطور معنی میکنی؟
انتشار روی پی سی؟
تمام بازی های بتسدا رو پی سی منتشر میشن
چی میگی ببین چطور داری مغالطه میکنی به عنوان ناشر کمک کرده پس به چه عنوانی کمک کنه؟ همین استارفیلد داره ساخته میشه یا نسخه های اولیه گیرز یا حتی کل استودیو های شرق اروپا که با مایکروسافت رابطه خوبی دارن
حالا چون خبرش در نمیاد نخواسته مثل سونی منت بذاره دلیل نمیشه نکرده باشه
الان نسخه Reunion یا Stranger of paradise برای ایکس باکس نیومده و نمیاد ؟ اون VII هم احتمالا مثل Persona با تاخیر زیاد میاد. اگه مایکرو همچین استودیویی داشت یا همچین کمک هایی میکرد تا الان یه گزارشی چیزی میومد. اصلا مایکرو عادت داره که تو بوق و کرنا بکنه. اونوقت داری میگید مایکرو منت نمیذاره ؟
تموم شد؟ لطفی که گیم پس به رشد استدیو های کوچیک میکنه بی سابقه ست
سونی هم دنبال شرط بندی رو اسب برنده ست، زد دیز گان رو از صفحه محو کرد
با گیم پس چی کار داریم ؟ بحث سر کمک به شکل گیری و ساخت IP هست. گیم پس یه بحث جداست
ببینم شما از آینده اومدی که میدونی Days Gone از پایه نابود کرده ؟
کسایی میشن استدیو و ناشر کوچیک که جاهای بزرگ کار نکرده باشن تجربه های کافی نداشته باشن بازی های اولشون باشه نه این گروه که کارگردانش توی بازیه ارباب حلقه ها و دد اسپیس امتحانشو پس داده باشه و بقیه اعضا هم برای کمپانی های بزرگ مثل EA کار میکردن
به این کار سونی نمیگن زیر بال و پر گرفتن میگن نشستن جایی که میدونه زیرش پر گنجه و سود
زیر بال و پر گرفتن ینی با دیدن بازیه یه گروهی که تازه کارن پتانسیلشونو درک کنی و حمایتشون کنی نه اینا که یکی از خفن ترین فرانچایز های گیمینگ و درست کردن
ببینم اون زمان که با Insomniac کار میکرد هم شناخته شده بود ؟ (دوران پلی ۱) یا زمانی که کار با Housemarque یا Guerilla شروع کرد چطور ؟ بله پتانسیل تو یه استودیو میبینه و زیر پر و بالشون رو میگیره و بهشون کمک میکنم ( کدوم عاقلی با افراد بی استعداد کار میکنه ) . اصلا بحث ما هم همینه. البته استثنا همیشه هست ولی بحث ما کلی ه
درباره ی insomniac و شرکتای دیگه حرف نزدم درباره ی Striking Distance حرف زدم که گروهی نیستن که بخواد پتانسیلشون کشف بشه
خیلی وقته کشف شده با بازیایی که توی کارنامشون دارن
مثل اینه که همه سازنده های gta جدا بشن برن یه استدیو بزنن بازی بسازن بعد بگی فلانی اومد پتانسیلشون و کشف کرد
این همکاری به نظرم تو خلق فضای ترسناکتر و کات سین های تاثیر گذار که برا این ژانر خیلی حائز اهمیت هست تاثیر گذار هست ، امیدوارم بازی موفقی بشه و سوپرایزمون کنه …
یه دفعه بگین سونی ساختتش دیگه.😅
شرط میبندم این گلن اسکافیلد و استودیوش، چهار تا کلیک و کد برای این بازی نزدند و همشو سونی ساخته.(شوخی)(البته حتی اگه اینطور هم باشه خوبه. چون سونی همیشه کیفیت اولویت کارشه)
اکثر پروژه هایی که سونی توش مشارکت داشته بازیای خوبی از آب دراومدن
این یعنی سونی میدونه رو چه بازی ای باید سرمایه گذاری کنه برخلاف مایکروسافت که خیلی وقتا تو پروژه ها (بازیها)ی اشتباهی وارد میشه
زمانیکه یه کمپانی تصمیم میگیره مشارکت کنه توی یه پروژه، بازی ساخته نشده بلکه یه کانسپت یا در حد دموعه
اونجاست که تجربه یه کمپانی سرنوشت سازه تا بدونه این پروژه در نهایت به محصول موفقی تبدیل میشه یا نه ! که سونی این کارو خیلی خوب بلده
چون همه ی پروژه های سونی شبیه همن
برخلاف ماکرو
واقعا جای خالی دد اسپیس جدید شدیدا حس میشه و کالیستو پروتکل نشون داده دنباله ی معنوی عالی ایه.صبح امروزم فک میکنم پچ روز عرضشو دادن که ۱۲ گیگ بود گذاشتم بگیره
قطعا انتظار کات سین هایی با کیفیت لست اف اس و گاد اف وار رو ندارم
ولی انتظارم از کات سین هاش خیلی رفت بالا
اینو اگه انحصاری زمانی میکرد، واقعا اشک بعضیا درمیومد😂
چون گیم وحشت_بقا با دوربین ثابت و سیستم قطع عضو پیشرفته با گرافیک و اتمسفر ترسناک و واقع گرایانه، پلی دادنش از واجباته!!
از تریلراش معلومه که واقعا گیم با کیفیتیه!! امیدوارم بتونه متای ۸۷ تا ۹۰ رو به دست بیاره. من نظرم اینه که متاش بالا میشه مثلن ۸۹ یا شایدم بالای ۹۰.
سلام خپلی؟ کتاب بازی شد ۷۶ حالا برو اشکاتو پاک کن فکر کنم از اونجایی که متا برای سونی خیلی مهم پس سونی قید خریدش رو میزنه خخخخخخ
بیچاره سونی فنا در خیالاتشون بارها تیک تو و این ناشرا رو دارن میخرن اما در واقعیت استودیوهای بی بازی میخره براشون خخخخ
این اواخر تو ساخت خیلی از بازی های AAA از تیم های سونی کمک میگیرن برای موشن کپچر و انیمیشن های صورت کاراکترها. حتی شایعه بود که موشن کپچر هیلو اینفینیت رو تو استودیوی سانتا مونیکا ضبط کردن.
تو کدوم دنیای موازی؟
سونی شرکتی نیست بخواد بذل و بخشش کنه، احتمال زیاد در صورت موفقیت بازیشون، استودیوی سازنده رو میخره
پول میگیره برادر پول.کپکام هم جدیدا موشن کپچر بازیهاشو توی سانتا مونیکا انجام میده.ضمنا سازندش زیرمجموعه ی کرفتون هستش که برای تنسنته.چطور میخواندبخرنش؟
پس ی جورایی انحصاری معنویه سونیه 😁
بعد Ragnarok فقط the Callisto protocol میچسبه
هر جا سخن از کیفیت هست،نام سونی میدرخشد
البته قطعا بقیه بازی سازهاهم کیفیت دارن ولی خب
یادتون میاد چند ماه پیش رییس این استودیو گفته بود گیم پس برای بازی های بزرگ بدر نمیخوره؟بفرما دلیلش مشخص و اونم کسی نیست جز سونی
یعنی رذل تر و حقیرتر از سونی تو تاریخ وجود نداشته از هر راهی استفاده میکنه مایکروسافت و ایکس باکس و خراب کنه
یه وقت تا ریشه نسوزی.
بقیشو بزار واس وقتی که سونی این استودیو رو خرید…
چرا باید وقتی حدود ۵۰ درصد یا شایدم بیشتر توی ساخت این گیم دخیل بوده، بزاره که بیاد توی گیم پس؟!! اینکار اسمش حماقته؛ چیزی درکش واس مغز کوچولوت یه کم سخته😂😂
اولا تو خواب بتونه بخره این استودیو رو چون این استودیو متعلق به تنسنت حالا بگذریم تنسنت ۵ برابر سونی بزرگتره از لحاظ ارزش حالا پس هر وقت تونست تنسنت رو بخره این استودیو رو هم میتونه بخره خخخخخ واقعا باید چقدر بدبخت باشی حتی نصف تنسنت هم ارزش نداشته باشی این هیچ
با این منطق چرا انتظار دارین بازی بتسدا و اکتیویژن باید عرضه بشن برای پلیستیشن مگه مایکروسافت احمق ۷۵ میلیارد دلار پول بده بازی های اینا برای پلیستیشن عرضه بشن ؟
اشتباه شد این استودیو مال تنسنت نیست با یه استودیو دیگه اشتباه گرفتم
حرفات مثل حرفای مسءولین عزیز هست که فک میکنن همه دنیا کمر بستن به انقلابشون ضربه بزنن
نه عزیزم توهم رو کنار بذار ماکرو و گیم پس کم اهمیت تر از اونی هستن که سونی بخواد وقتشو واسه ضربه زدن بهشون تلف کنه شما از انحصاری شدن کالاف حمایت نکن لازم نیست نگران ضربه خوردن ماکرو توسط سونی باشی
آره دقیقا درسته انقدر کم اهمیت که بیانیه های سونی رو میخونی گریه و داری سونی رو برای لغو قرارداد توس میبینی آنقدر کم اهمیت پلاس آشغال تو آخرین امارش ۲ میلیون مشترک از دست داده و از اون طرف گیم پس همچنان در حال افزایش
میدونی سونی سالی چقدر از کالاف درآمد داره ؟ بیشتر از. انحصاری های خودش حتی گاد کالاف همین الحان انحصاری بشه بهش گیمینگ سونی با خاک یکسان میشه چون حداقل سالی ۵۰۰ میلیون دلار درآمدش از کالاف
اول اینکه درک نمی کنم شما چرا اینقدر از ضربه خوردن سونی خوشحال هستین و با ذوق از انحصاری شدن کالاف و مشکلاتش برای سونی صحبت میکنید
دوم اینکه لطفا مساءل رو قاطی نکن تمام بیانیه ها و اعتراضات سونی مربوط به انحصاری شدن کالاف هست و نه چیز دیگه
ماکرو الآن برتری های زیادی نسبت به سونی داره مثلا یه سرویس مثل گیم پس داره یه کنسول قویتر داره پول خیلی زیادی داره و یه بازیساز قدرتمند ( بتسدا ) در اختیار داره ولی همه این ها اونقدری تاثیرگذار نیستن که سونی رو متزلزل کنن و باعث بشن اعتراضش کنه
اگه شنیدن این حرف خوشحالت میکنه ( و باعث ارضای حس نفرتت به سونی میشه ) باید بگم بله همونطور که گفتی انحصاری شدن کالاف به سونی ضربه بدی میزنه
اما چیزی که منو اذیت میکنه اینه که شما فکر میکنید سونی همش دنبال اینه که به گیم پس و ماکرو صدمه بزنه نه جونم گیم پس بتسدا و پول ماکرو هیچ اهمیتی واسه سونی نداره چون تنها موردی که میتونه به سونی ضربه بزنه انحصاری شدن کالاف هست اعتراضات سونی در مورد کالاف برای ضربه زدن به ماکرو نیست برای دفاع از خودش هست چون کالاف پرفروش ترین بازی ps هست و قطعا انحصاری شدنش به سونی ضربه می زنه
به همین خاطر بود که گفتم توهم نداشته باش چون که سونی هر اعتراضی که کرده برای جلوگیری از انحصاری شدن کالاف ( و ضربه خوردن خودش ) هست نه ضربه زدن به ماکرو
شاید جالب باشه تا بدونید سونی در ساخت اکثر آثار انیمیشن و حتی جلوه های ویژه کمپانیهای فیلم و انیمیشن سازی مشارکت داره.
مثلا جدیدترین فیلم Thor.
که اینطور، خسته نباشید میگم به همه عوامل تیم سازنده
یعنی همچین گرافیکی داره (عکس پست) فک نکنم ما که با سری اس تو این ۸ ماهی که گرفتیم گرافیک نسل ۹ ندیدیم فعلا شاید دوستان رو سری اکس و ۵ دیدن سری اس کشش نداره
درکل که چیز خوبیه سونیم که تیم داده تضمینش بیشتر شد 👍 فقط منتظرم بیاد پلیش بدم
خیلیم عالی پس باید یه بازی شاهکار باشه🗿♥️