مطالعات جدید هیچ گونه ارتباطی را بین خشونت و بازی ها و رفتار های ضد اجتماعی نشان نمی دهد
مطالعاتی که به تازگی منتشر شده است ، به بررسی رابطه ی بین بازی های ویدئویی و رفتار های اجتماعی پرداخته است که هیچ گونه ارتباطی را بین محتوای خشونت آمیز و رفتارها و کردار های ضد اجتمامی را نشان نمی دهد.
این گزارش در دانشگاه Queensland واقع در استرالیا انجام شده است. در این گرازش با اجرا یک آزمون فوق پیشترفته ی اجتماعی پس از اجازه دادن به شخص مورد آزمایش برای بازی کردن بازی های خشونت آمیز و هم بدون خشونت متوجه شده اند که هیچ گونه تغییراتی در رفتار شخص مشخص نشده است.
این مطالعات شامل سه آزمایش مجزا می شود و از ۱۶۰ دانشجو مقطع لیسانس که ۵۵ درصد آن ها مرد بوده و سنی بین ۱۷ تا ۴۳ سال داشتند در خواست شد که به صورت تصادفی یک بازی ضد اجتماعی (Grand Theft Auto IV) ، یک بازی خشونت آمیز (Call of Duty) ، یک بازی بدون خشونت(Portal 2) و یک بازی طرفدار اجتماع (World of Zoo) انتخاب کنند و آن را به مدت ۲۰ دقیقه بازی کنند. در مرحله ی بعدی آزمایش ، تعداد بازی ها به دو عدد کاهش می یابد. هر دو بازی Portal 2 یا Grand Theft Auto IV و نتایج یکسانی را مشاهده کردند. در قسمت سوم آزمایش از یک نمونه ی کوچکتر ، بازی های هم زمان کم تر و شامل خشونت بیشتر استفاده کردند. و همچنین تنها هشت دقیقه زمان برای بازی کردن آن لازم دانستند. اما نتایج مشابه ای بدست آمد.
اما شرکت کنندگان معتقد بودند که جواب دادن به یک سری سوالات جدی و مهم در مورد سطح وابستگی ، ناامیدی و انگیزه ی آن ها در رابطه با مصرف بازی ، مشغله ی آن ها را در امتحان تشکیل می داد. در واقع تمایل آن ها کمک می کند ، به طور تصادفی خودکار بر روی زمین افتاده ی آزمونگر را بردارند که مشخص شود رفتارهای اجتماعی آن ها با توجه به مدت زمان بازی کردنشان تغییر می کند.
این آزمایشات به نوعی منعکس شده ی مطالعاتی است که توسط Greitemeyer و Osswald که در سال ۲۰۱۰ در مجله ی روان شناسی اجتماعی منتشر شد.
آخرین آزمایشات این نتایج را نشان می دهد که سه آزمایش انجام شده با وجود استفاده از بازی های هم زمان و بهترین های هر سبک از بازی ها و قرار گرفتن در معرض آزمون های کوتاه مدت و بلند مدت در یافتن اثرات مضر خشونت بازی های ویدئویی در رفتار های اجتماعی با شکست مواجه شد. این گزارش تصدیق می کند که ” این مطالعات شواهد قطعی را در مضر بودن بازی های ویدئویی در رفتار های اجتماعی را نشان نمی دهد و ممکن است نگرانی ها مطرح شده در مورد تاثیر خشونت بازی های ویدئویی با رفتار اشخاص را نا متناسب نشان دهد.
پر بحثترینها
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- منبع داخلی: PS6 در سال ۲۰۲۷ عرضه خواهد شد + اطلاعات بیشتر
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
- تحلیلگر: ناشران امیدوارند تا GTA 6 با قیمت ۱۰۰ دلار عرضه شود
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
نظرات
دستت درد نکنه جالب بود
اما به نظر من با این ازمایش ها نه میشه گفت تاثیر گزار نیست نه میشه گفت هست
به بابام بگم بخونه این همه بهم گیر نده :rotfl: :rotfl: :yes: :yes: :yes: مخ۳۰ :yes: :yes:
ممنون بابت خبر
:yes: :yes: :yes:
خوندم ولی تو ایران باور ندارن..
میگم خیلی جالبه هر وقت صحبت از خشونت و تاثیرات بازی میشه عکسGTAهستش.
مثل اینکه خیری ندیدن از این بازی :laugh:
هیتمن رو یادشون رفته دو ساعت بازی میکردند الان قاتل شده بودند :yes: :yes:
چجوری سنشون ۱۷ بوده و لیسانس داشتن ؟!…با ۲۰ دقیقه بازی کردن کسی چیزیش نمیشه !
اولا دانشجوی مقطع لیسانس بودند.
دوما توی ایران کوچکترین شرکت کننده ی کنکور ۱۴ سال داشت. بعد اگه با همین سن توی کنکور قبول شه می تونه توی ۱۴ سالگی دانشجوی لیسانس باشه. پس چرا توی سن ۱۷ سالگی کسی نمی تونه دانشجوی لیسانس باشه؟!!
بچه ها من بازی TWD 400days رو از روی اپیزود ۵ بازی کردم.. ۳تا داستانشو رفتم.. بعدش از بازی خارج شدم.. دوباری که بعدا رفتم بازی کنم از اول اومد.. save نشد.. چرا اینطوری شد؟ ?:-) ?:-)
واسه منم همین طوریه ….
ممنون امیر جان بابت خبرت … من خودمم میگم هیچ ارتباطی نیست ولی حداقل واسه یک سال اولی که بازی میکنه …
به بعدش خشونت خودشو نشون میده … البته نه خشونتی که بری یه نفرو بکشی ، بلکه از نوع رفتاری ، من خودم از بازی هایی مثل اویل ، جی تی ای ( که به نظرم خیلی خشونتش بالاست و حتی تو دین خودمونم به این موضوع اشاره شده که دیدن اینطور صحنه ها واقعا تو روحیه ی انسان تغییر ایجاد می کنه ) خوشم نمیاد و ، و شاید از هر کدوم فقط نیم ساعت …. این طور بازی ها که هم نوع خودتو بدون دلیل میکشی واقعا تاثیرگزارن …
به نظرم ۲۰ دقیقه آزمایش کردن فقط پیچوندم تحقیقات … زمان بالاست که خودشو نشون میده …. در ضمن من الان خودم هم تحت تاثیر بعضی از بازی ها قرار گرفتم … حالا نمی گم ولی به نظرم آزمایششون کامل نیست … اینطور آزمایشاتو کشورای آسیای شرقی طی دو یا سه سال انجام میدن نه اینکه کل وقتش بشه دو ساعت .
بازم دستت درد نکنه نتیجه ی درستی به نظرم نیست
ای باباا.. راهی پیدا نکردی!! :-(( :-((
من فهمیدم باید چیکار کرد.. واسه من درست شد
اول ۵ قسمت اصلی رو نصب میکنی.. بعدش 400days رو کپی میکنی تو pack ولی باید قسمت ۵ رو پاک کنی و اسم 400days رو بزاری WalkingDead105 … بعدش باید save اون ۵قسمت بازی که قبلا تا آخرین مرحلش رو رفتی رو بریزی تو بازی.. بعدش بازی رو اجرا میکنی.. save رو میری تو قسمت ۵ بازی میکنی 400days رو.. :yes: :yes:
شرمنده بابت اسپم ، آقا این کارارو که من انجام دادم تا بتونم برم تو بازی ، ولی وقتی یه مرحله میرم دوباره برمی گردم توش سیوم میپره … :-((
بله اگه مردم سن هر چیزیرو در نظر بگیرن اینطوری نمیشه که یه بچه جوگیر بشه با تفنگ بزنه پدر مادر خودشو…کنه سن بره بالا انقدر مشغله هست که مردم با بازی خشونتشون کمو زیاد نشه!
:yes: