مطالعات جدید هیچ گونه ارتباطی را بین خشونت و بازی ها و رفتار های ضد اجتماعی نشان نمی دهد - گیمفا
مطالعات جدید هیچ گونه ارتباطی را بین خشونت و بازی ها و رفتار های ضد اجتماعی نشان نمی دهد - گیمفا
مطالعات جدید هیچ گونه ارتباطی را بین خشونت و بازی ها و رفتار های ضد اجتماعی نشان نمی دهد - گیمفا
مطالعات جدید هیچ گونه ارتباطی را بین خشونت و بازی ها و رفتار های ضد اجتماعی نشان نمی دهد - گیمفا

مطالعات جدید هیچ گونه ارتباطی را بین خشونت و بازی ها و رفتار های ضد اجتماعی نشان نمی دهد

امیررضا محمدخواه
۱۲:۰۶ ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
مطالعات جدید هیچ گونه ارتباطی را بین خشونت و بازی ها و رفتار های ضد اجتماعی نشان نمی دهد - گیمفا

مطالعاتی که به تازگی منتشر شده است ، به بررسی رابطه ی بین بازی های ویدئویی و رفتار های اجتماعی پرداخته است که هیچ گونه ارتباطی را بین محتوای خشونت آمیز و رفتارها و کردار های ضد اجتمامی را نشان نمی دهد.

 

این گزارش در دانشگاه Queensland واقع در استرالیا انجام شده است. در این گرازش با اجرا یک آزمون فوق پیشترفته ی اجتماعی پس از اجازه دادن به شخص مورد آزمایش برای بازی کردن بازی های خشونت آمیز و هم بدون خشونت متوجه شده اند که هیچ گونه تغییراتی در رفتار شخص مشخص نشده است.

این مطالعات شامل سه آزمایش مجزا می شود و از ۱۶۰ دانشجو مقطع لیسانس که ۵۵ درصد آن ها مرد بوده و سنی بین ۱۷ تا ۴۳ سال داشتند در خواست شد که به صورت تصادفی یک بازی ضد اجتماعی (Grand Theft Auto IV) ، یک بازی خشونت آمیز (Call of Duty) ، یک بازی بدون خشونت(Portal 2) و یک بازی طرفدار اجتماع (World of Zoo) انتخاب کنند و آن را به مدت ۲۰ دقیقه بازی کنند.  در مرحله ی بعدی آزمایش ، تعداد بازی ها به دو عدد کاهش می یابد. هر دو بازی Portal 2 یا Grand Theft Auto IV و نتایج یکسانی را مشاهده کردند. در قسمت سوم آزمایش از یک نمونه ی کوچکتر ،  بازی های هم زمان کم تر و شامل خشونت بیشتر استفاده کردند. و همچنین تنها هشت دقیقه زمان برای بازی کردن آن لازم دانستند. اما نتایج مشابه ای بدست آمد.

اما شرکت کنندگان معتقد بودند که جواب دادن به یک سری سوالات جدی و مهم در مورد سطح وابستگی ، ناامیدی و انگیزه ی آن ها در رابطه با مصرف بازی ، مشغله ی آن ها را در امتحان تشکیل می داد. در واقع تمایل آن ها کمک می کند ، به طور تصادفی خودکار بر روی زمین افتاده ی آزمونگر را بردارند که مشخص شود رفتارهای اجتماعی آن ها با توجه به مدت زمان بازی کردنشان تغییر می کند.

این آزمایشات به نوعی منعکس شده ی مطالعاتی است که توسط Greitemeyer و Osswald که در سال ۲۰۱۰ در مجله ی روان شناسی اجتماعی منتشر شد.

آخرین آزمایشات این نتایج را نشان می دهد که سه آزمایش انجام شده با وجود استفاده از بازی های هم زمان و بهترین های هر سبک از بازی ها و قرار گرفتن در معرض آزمون های کوتاه مدت و بلند مدت در یافتن اثرات مضر خشونت بازی های ویدئویی در رفتار های اجتماعی با شکست مواجه شد. این گزارش تصدیق می کند که ” این مطالعات شواهد قطعی را در مضر بودن بازی های ویدئویی در رفتار های اجتماعی را نشان نمی دهد و ممکن است نگرانی ها مطرح شده در مورد تاثیر خشونت بازی های ویدئویی با رفتار اشخاص را نا متناسب نشان دهد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مطالعات جدید هیچ گونه ارتباطی را بین خشونت و بازی ها و رفتار های ضد اجتماعی نشان نمی دهد - گیمفا
مطالعات جدید هیچ گونه ارتباطی را بین خشونت و بازی ها و رفتار های ضد اجتماعی نشان نمی دهد - گیمفا
مطالعات جدید هیچ گونه ارتباطی را بین خشونت و بازی ها و رفتار های ضد اجتماعی نشان نمی دهد - گیمفا
مطالعات جدید هیچ گونه ارتباطی را بین خشونت و بازی ها و رفتار های ضد اجتماعی نشان نمی دهد - گیمفا
مطالعات جدید هیچ گونه ارتباطی را بین خشونت و بازی ها و رفتار های ضد اجتماعی نشان نمی دهد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Altair گفت:

    دستت درد نکنه جالب بود
    اما به نظر من با این ازمایش ها نه میشه گفت تاثیر گزار نیست نه میشه گفت هست

  • TINTIN گفت:

    به بابام بگم بخونه این همه بهم گیر نده :rotfl: :rotfl: :yes: :yes: :yes: مخ۳۰ :yes: :yes:

  • AMIR-GAMER گفت:

    خوندم ولی تو ایران باور ندارن..
    میگم خیلی جالبه هر وقت صحبت از خشونت و تاثیرات بازی میشه عکسGTAهستش.
    مثل اینکه خیری ندیدن از این بازی :laugh:

  • vahid74 گفت:

    هیتمن رو یادشون رفته دو ساعت بازی میکردند الان قاتل شده بودند :yes: :yes:

  • ... گفت:

    چجوری سنشون ۱۷ بوده و لیسانس داشتن ؟!…با ۲۰ دقیقه بازی کردن کسی چیزیش نمیشه !

  • بچه ها من بازی TWD 400days رو از روی اپیزود ۵ بازی کردم.. ۳تا داستانشو رفتم.. بعدش از بازی خارج شدم.. دوباری که بعدا رفتم بازی کنم از اول اومد.. save نشد.. چرا اینطوری شد؟ ?:-) ?:-)

    • واسه منم همین طوریه ….
      ممنون امیر جان بابت خبرت … من خودمم میگم هیچ ارتباطی نیست ولی حداقل واسه یک سال اولی که بازی میکنه …
      به بعدش خشونت خودشو نشون میده … البته نه خشونتی که بری یه نفرو بکشی ، بلکه از نوع رفتاری ، من خودم از بازی هایی مثل اویل ، جی تی ای ( که به نظرم خیلی خشونتش بالاست و حتی تو دین خودمونم به این موضوع اشاره شده که دیدن اینطور صحنه ها واقعا تو روحیه ی انسان تغییر ایجاد می کنه ) خوشم نمیاد و ، و شاید از هر کدوم فقط نیم ساعت …. این طور بازی ها که هم نوع خودتو بدون دلیل میکشی واقعا تاثیرگزارن …
      به نظرم ۲۰ دقیقه آزمایش کردن فقط پیچوندم تحقیقات … زمان بالاست که خودشو نشون میده …. در ضمن من الان خودم هم تحت تاثیر بعضی از بازی ها قرار گرفتم … حالا نمی گم ولی به نظرم آزمایششون کامل نیست … اینطور آزمایشاتو کشورای آسیای شرقی طی دو یا سه سال انجام میدن نه اینکه کل وقتش بشه دو ساعت .
      بازم دستت درد نکنه نتیجه ی درستی به نظرم نیست

  • Hossein rad گفت:

    بله اگه مردم سن هر چیزیرو در نظر بگیرن اینطوری نمیشه که یه بچه جوگیر بشه با تفنگ بزنه پدر مادر خودشو…کنه سن بره بالا انقدر مشغله هست که مردم با بازی خشونتشون کمو زیاد نشه!

  • Mehran گفت:

    جالب اینجاست که استرالیا که به همه بازی ها گیر میده و بیشترشون رو ممنوع میکنه این آزمایش ها رو انجام داده 😐 با این حساب باید یه سری بازی که ممنوعشون کرده رو آزاد کنه مثل Saints Row 4 😐

    • مگه دقیقا همون کسایی که بازی ها رو ممنوع می کنن ، اومده در مورد این موضوع حرف زده؟!!!

      • Mehran گفت:

        من اصلا حرفم یه چیز دیگست. میگم استرالیا که این تحقیقات رو انجام داده و فهمیده که رابطه ای بین این دوتا وجود نداره پس چرا بازی هایی که ممنوع کرده رو آزاد نمیکنه؟
        تازه تحقیقات در مورد این مسائل رو خیلی از کشورها انجام دادن و همشون به این نتیجه رسیدن که رابطه ای بین بازی ها و خشونت وجود نداره.
        استرالیا با ممنوع کردن یه سری بازی ها فقط داره لوس بازی در میاره.

  • xone گفت:

    سلام من با مدیر سایت کار دارم.یک سایت مطالب شما را می دزد و اسم خود را گیمفا گذاشته می دانید کپی برداری از سایت ها غیرقانونی بوده ادرس وبلاگhttp://gamefa0.mihanblog.com :no: :pissedoff: :reallypissed: :shame: :beatup: :smug: 😯

  • Amir0098 گفت:

    بچه ها من به یاد قدیما خواستم call of duty 4 رو آنلاین بازی کنم ولی وقتی با gameranger وارد بازی شدم این ارور رو میده
    main/iw_06.iwd is diferent from the server
    حلا باید چیکار کنم؟

  • این آزمایشی که انجام دادند یه جای کارش می لنگه
    و اونم اینه که آزمایشو رو آدم های تحصیل کرده انجام دادند که از فهم شعور نسبتا بالایی برخوردارند . و آدمی که فهم شعور درست حسابی داشته باشه احتمال تاثیر گذاری بازی پایین می آد. چون اینجور آدما راجع به کاری که می خواهن انجام بدن فکر می کنند و کاری رو از روی احساسات یا جو گیر شدن انجام نمی دهند
    آخه چقدر احتمال داره به آدم تحصیل کرده و دارای فهم و شعور بیاد کار های ضد اجتماعی و غیر انسانی انجام بده

    و به نظر من باید این آزمایشو رو آدم های معمولی مثل بچه ها دبیرستانی یا راهنمایی انجام بدن

  • نه دیگه اینجوری نیست که اثر نداشته باشه ولی همینطور به این اندازه که پدر ومادر های ما میگن هم دیگه نیست

  • abbastopol گفت:

    واقعا خوبه!!!!! 😯 😯 😯 😯 😯 😯
    ممنون بابت خبر :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

  • amir nakhaee گفت:

    هیچ رابطه ای بین خشونت بین بازی و واقعیت وجود نداره منم خودم تحصیل کردم و یه جورایی مهندس هستم (دروغ نمیگم و فقط میخوام حرف این ها رو نقص کنم) ولی منم که تحصیلاتم مثل اوناست ولی اصلا بین خشونت بازی و واقعیت رابطه ای نمیبینم

    دوستان دلایل اج در مورد برتری ps4 نسبت xone این مجله دلایلش مال بعد از برداشتن drm مایکرو سافت هست

    PS4 focusses on players, that it is cheaper is ‘merely one of its various advantages’
    Success isn’t merely about price, but unfortunately for Microsoft PS4 is more powerful, and more developer friendly and has far better brand perception
    Microsoft’s brand perception after the DRM reversal may no longer be ‘down the toilet’ but is still ‘dangling somewhere around the rim’.
    Sony is willing to let indies self publish and release on PC and that, along with Sony’s 17-strong WWS, leads Edge to believe that ‘leaves little doubt as to which of the platform holders will offer the broadest range of games, at least early on’.
    Edge believes Microsoft has ‘alienated the most vibrant development community in the modern era’ and that their approach to indies is akin to them not courting EA or Epic last generation.
    Edge thinks their policies may see hundreds of game losses to PS4 over time
    After weeks of mixed messages Microsoft is ‘a difficult company to trust’.
    Xbox One is the latest in a line of Microsoft experiments that consumers have rejected for similar reasons – a line that arrived too late with features that were too early for the market. Microsoft ‘has constantly misjudged consumers’ expectations’, their new box ‘equally confused’.
    Microsoft has 16 exclusive titles but are “trapped in the shadows of a mythical magic box that ‘solves a hundred problems you never cared about solving in the first place”.
    “In turning things around, Microsoft faces the kind of challenge that once drove the mighty Sega out of the hardware business”

  • amir nakhaee گفت:

    و درضمن یکی دیگه از دلایلی که این بازی ها در جامعه امروزی تائثیرش خیلی بیشتر از قدیمه اینه که بازی هایی که ما در زمان قدیم بازی میکردیم بیشتر از میکرو و سگا و اتاری بوده و بازی های اون زمان همه جنبه fun داشتند و بازی های خشنی مثل the last of us نبوده ولی تو جامعه امروزی چون اکثر بچه های کنسول هاشون ps3 یا xbox هست و در هردوی این کسنول های بازی های خشن زیادی وجود داره به همین خاطر جرم و جنایت در زمان امروزی تاثیر گذار تر شده به نظر من اگه این ازمایش های روی بچه های ۸ تا ۱۲ سال انجام میشد خیلی بهتر بود چون توی این دوران بیشترین تائثیر روی اینده بچه گذاشته میشه و یه جورایی انسان تو این دوران از عهد دیوانگی و زود باوری خودش قرار میگیره ولی یه ادم تحصیل کرده که بالای ۲۰ سال سن داره هیچقوت تحت تاثر قرار نمیگیره در کل ازمایششون اشتباه هست

  • ALI-RAD گفت:

    صد در صد مشخص هستش کخ خشونت بازی ها تاثیر گذار هستش… این ازمایش زیاد نشون نمیده وقتی یکک نفر با شخصیت یک بازی احساس همزادپنداری بکنه اونجاست که اصل خشونت پیدا میشه که درباره ۶۰ ۷۰ در صد بازی های AAA خشونت امیر پلیر ها با شخصیت داستان همزاد پنداری میکنند ….

  • MOJI DANGER گفت:

    چرا مثال بازی خشن همیشه gta میزنن god of war و shank که خشن تره

  • Mammad Hitler گفت:

    اولا بازی های خشونت آمیز تاثیر داره اما نه در این حد که مثلا شما تو یه بازی

    هلیکوپتر رو منفجر می کنی توقع داشته باشی که در واقعیت این کار رو انجام بدی.

    دوما با ۲۰ دقیقه که هیچ با ۱ ساعت هم فکر نکنم تاثیر داشته باشه خود من فقط

    چند روز داشتم splinter cell conviction بازی می کردم تاثیر نداشت ولی وقتی

    قشنگ یاد گرفتم که مثلا چه جوری بدون اسلحه گردن یه فرد رو بشکنم و بازی اومد

    تو دستم الان ممکنه در واقعیت عین همین رو انجام بدم.

    سوما این ها همشون درس خوانده بچه مثبت بودند و بازی زیاد روشون اثر نمی کنه

    چون می دونن که این ها فقط بازی است ولی وقتی تو ایران یا جاهای دیگه یه بچه ۷-

    ۸ ساله کال آف بازی می کنه چی؟؟؟نمونش بچه همسایه خودمون که یه بار آجر

    برداشته بود می خواست منو بزنه.

    و در آخر این که این تحقیق رو کجا انجام دادن. تو استرالیا. استرالیایی که بیشتر بازی

    ها رو ممنوع کرده اگه واقعا تاثیر نداره ممنوعیت ۴ saints row رو لغو کنن.

  • این فرهنگ منفی بودن بازی های رایانه ای تو ذهن همه جا افتاده و با این تحقیقات اصلا تغییر نمیکنه ممنون.امیدوارم یه روزی بشه که بازی های رایانه ای یکی از بهترین سرگرمی ها بشه… :smug:

  • به نظر من مقطع لیسانس برای آزمایش کافی نیست و ۲۰ دقیقه بازی هم برای نتیجه گیری کافی نیست!
    من خودم موقعی که بازی GTA Liberty City رو بازی کردم تموم شد، همش تو سرم بود که آخ چه هالی میده از این ۸لول های ارتشی بدن بهم وسط میدون NewYork همرو بدوزم به دیوار، هنوزم از تصورش حال میام!!! :evilgrin:

  • جالب بود مرسی…… من خودم شخصا هیچ چیزیم نمیشه….. :laugh:

مطالعات جدید هیچ گونه ارتباطی را بین خشونت و بازی ها و رفتار های ضد اجتماعی نشان نمی دهد - گیمفا