نقد و بررسی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales (نسخه PC)
سرانجام نسخه PC بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales عرضه شد و فرصت خوبی است تا دوباره نگاهی به این اثر بیندازیم. همراه گیمفا باشید.
مطمئناً، Marvel’s Spider-Man یکی از بهترین آثار ساخته شده در سبک ابرقهرمانی بود و بر اساس پایانبندی داستان این بازی، دور از ذهن نبود که خیلی زود شاهد اثری اختصاص یافته به کاراکتر مایلز مورالز باشیم. سرانجام این بازی به عنوان یکی از اولین آثار منتشر شده روی کنسولهای نسل نهمی عرضه شد و پس از گذشت ۲ سال، شاهد نسخهی PC بازی هستیم.
در ادامه، ابتدا نگاهی به بازی میاندازیم و به طور اختصاصی، در بخش گرافیک از ویژگیهای نسخهی PC خواهیم گفت.
کلیشهای اما دوست داشتنی
Miles Morales مدتی پس از اتمام ماجراهای نسخهی اول آغاز میشود. بعد از آن که نقشههای Doc Ock توسط پیتر نابود شد، نیویورک باری دیگر به آرامش کامل بازگشته است. همچنین، مایلز مدتی است که توسط پیتر آموزش دیده و توانسته تا به قدرتهایی که در قسمت قبل به دست آورد، مسلط شود و، حالا به عنوان Sidekick اسپایدرمن اصلی فعالیت میکند.
با این حال، پیتر مجبور میشود تا مدتی از شهر خارج شود و در طول این زمان، مسئولیت محافظت از شهر بر دوش مایلز میافتد و باید به عنوان تنها مرد عنکبوتی، از محله و دوستان خود محافظت کند. داستان بازی، اندکی کلیشهای است و همان چیزیست که عموما در داستانهای ابرقهرمانی و حتی بازی قبل شاهد بودیم؛ حتی در برخی از قسمتها، میتوان شباهتهایی بین بازی و انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse یافت.
دوباره شاهد نبردی بین دو گروه مختلف، پرداخت کامل به یک ابرقهرمان دلسوز، اما کم تجربه، یک عالمه مسئولیت، یک دانشمند نه چندان مهربان و در نهایت تلاشهای ستودنی یک نوجوان برای محافظت از اطرافیان هستیم. با این وجود، تیم اینسامنیاک توانسته است تا به شکلی هنرمندانه، این داستان را روایت کند و به خوبی روابط و احساسات بین کاراکترهای بازی را به تصویر بکشد. اکثر کاراکترها ملموس هستند و گیمر میتواند به خوبی با شخصیتهای مختلف ارتباط برقرار کرده و حتی آنتاگونیست داستان را درک کند.
کاتسینها به زیبایی کار شده و کاراکترها، شخصیتپردازی باورپذیری دارند. از طرفی، شاهد پایان بندی مناسبی هستیم که در انتها، بستر بسیار خوبی برای شروع آثار بعدی ایجاد میکند. شاید Spider-Man: Miles Morales از نظر داستان یک شاهکار نباشد، اما در انتها، با رضایت کنترلر خود را زمین خواهید گذاشت و بیصبرانه منتظر نسخۀ دوم اسپایدر-من خواهید بود.
با این وجود، ترجیح میدادم تا شاهد اثر طولانیتری باشم. داستان بازی، در عرض کمتر از ۸ ساعت به پایان میرسد و اگر بخواهید آن را به ۱۰۰ درصد برسانید، کمتر از ۲۰ ساعت از شما وقت میگیرد. درست است که این مدت زمان کم، لطمهای به روایت اثر نرسانده، اما با این وجود، Insomniac میتوانست تا کمی داستان را پرجزئیاتتر تعریف کند و برای مثال، بیشتر به کاراکترهایی چون Ganke و یا Aaron بپردازد.
این بار نامرئی هم میشوید!
گیمپلی در Spider-Man: Miles Morales از ارکان بسیار مهم به شمار میرود و به نوعی، نسخهی بهبود یافتهی Spider-Man 2018 است. با این وجود، انتظار داشتم تا گیمپلی دو بازی، اندکی با هم تفاوت داشته باشند و به نوعی، بتوان بین هدایت مایلز و پیتر، تمایزها را واضح مشاهده کرد.
تقریباً، مبارزات بازی به شکل قبل طراحی شده و تنها گجتهای مورد استفاده توسط مایلز متفاوت هستند. بهتر بود تا شاهد گجتهای بیشتری در بازی باشیم، اما در Miles Morales تنها شاهد ۳ گجت جدید به همراه وبشوتری عادی هستیم و به همین دلیل، در همان مقدمه، کمی ناامید شدم. خوشبختانه علیرغم وجود یک سری مهارت ویژه مثل قابلیت نامرئی شدن و یا استفاده از Venom blast، مشکل کمبود تعداد گجتها تا حد مطلوبی برطرف شده است.
یکی از نکات خوب این قسمت، اضافه شدن انیمیشنهای جدید به مبارزات، خصوصاً در رابطه با ضربات تمامکننده است و این مورد، درگیریها را از نظر بصری، بسیار زیباتر جلوه میدهد. قابلیتهای جدید مایلز نیز، در مبارزات بسیار کارآمد هستند و خبر خوب آن است که بیش از حد بازی را نامتعادل نمیکنند.
بخش مخفیکاری بازی اما، در این نسخه دچار یک سری ضعف به خصوص است. در Spider-Man 2018، مخفیکاری یکی از مهمترین قسمتهای بازی به شمار میرفت و بسیاری از مراحل تنها با مخفیکاری قابل پیشروی بودند، اما در Miles Morales، حتی با وجود این که قابلیتهایی مانند نامرئی شدن در اختیار بازیکن قرار گرفته است، همچنان استفاده از مبارزات مستقیم کار را راه میاندازد و استفاده از استراتژی مخفیکاری، در ۹۰ درصد بخشهای بازی منطقی به نظر نمیرسد.
تار زدن در Miles Morales روانتر از بازی قبل است و در این بخش نیز، شاهد انیمیشنهای جدیدی هستیم که تاب خوردن را بسیار زیباتر به تصویر میکشند و حتی با وجود قابلیتهای مایلز، سریعتر میتوان در شهر جابهجا شد.
البته، در بازی شاهد یک سری پازل نه چندان ضروری هستیم که سازندگان میتوانستند در طراحی آنها خلاقیت بیشتری به خرج دهند. برای مثال، در بخشی از بازی باید با استفاده از تارهای رسانا و الکتریکی، یک ژنراتور گردان را به گونهای تنظیم کنیم که در نهایت بتوان تمامی درها را به آن متصل کرد؛ اما پیدا کردن راه حل برای انجام این کار، نهایتاً ۲۰ یا ۳۰ ثانیه از زمان شما را خواهد گرفت و در نهایت، شاهد یک روند خستهکننده برای اتصال تارها خواهیم بود.
بهتر بود بازی یا خالی از وجود این گونه پازلها میبود یا اگر سازندگان قصد داشتند تا با افزودن این شکل از پازلهای محیطی تمایزی میان این نسخه و نسخهی قبل ایجاد کنند، کمی بیشتر روی آن وقت میگذاشتند و به یک گیمپلی غنیتر دست مییافتند.
مراحل فرعی بازی، کماکان با برخی از مشکلاتی که در نسخهی قبل شاهد بودیم دست و پنجه نرم میکنند. اگر یادتان باشد، یکی از ایراداتی که به Marvel’s Spider-Man 2018 وارد بود، عدم وجود تنوع میان مراحل فرعی و تکراری شدنشان است. این مشکل، با وجود نرمافزار FNSM، دچار تغییرات مثبتی شده و شاهد مراحل جذابتری در این بخش هستیم، اما همچنان برخی از آنها تکراری هستند و تعدادی هم آنچنان که باید و شاید سرگرمکننده نیستند.
برای مثال، یکی از ماموریتهای فرعی بازی مربوط به یافتن یک سری صوت مخصوص از درون شهر، برای ساختن موزیک میشود. این کار برای دفعات ابتدایی جذاب است، اما وقتی به روالی تکراری میافتد، عملا حوصلهی گیمر سر میرود و جذابیت خود را از دست میدهد.
به صورت خلاصه، تفاوت چندان زیادی میان Miles Morales و مردعنکبوتی سال ۲۰۱۸ وجود ندارد و تقریبا نقاط ضعف بازی قبلی در مورد مراحل فرعی، در این نسخه نیز وجود دارد. نکتهی حائز اهمیت آن است که با وجود تمامی مشکلات مذکور، کماکان تاب خوردن میان آسمان خراشها و استفاده از قابلیتهای مایلز در مبارزات، سرگرم کننده و جذاب است.
تاب خوردن میان ساختمانهای پوشیده از برف
Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، جهان زیبایی دارد. این بار، نیویورک پوشیده از برف است و بازی تمی مخصوص به تعطیلات کریسمس و سال نو دارد. استفاده از چراغهای نئون در شهر، غروب آفتاب دلپذیر و آب و هوای طوفانی در شب، به خوبی پیاده سازی شده و با وجود این که قبلا شاهد همین نقشه بودیم، اما Insomniac به نیویورک Miles Morales، روح و جان تازهای بخشیده است.
یکی از بامزهترین قسمتهای بازی، حالت گرافیکی مخصوصی است که از نظر بصری، بازی را شبیه به انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse میکند و اگر مانند من از طرفداران این انیمیشن باشید، حسابی از استفادهی این حالت گرافیکی لذت خواهید برد.
در نسخهی منتشر شده برای رایانههای شخصی، شاهد تنظیمات متعددی برای شخصیسازی موارد گرافیکی هستیم و همانند اکثر بازیهای سونی که روی PC پورت شدهاند، بازی عملکرد قابل قبولی دارد و به جز تعدادی باگ اعصاب خرد کن که در ادامه به آنهای میپردازیم، مشکل چندانی در بخش گرافیک دیده نمیشود.
در این اثر نیز، تنظیمات مخصوصی برای کارت گرافیکهای Nvidia و AMD قرار داده شده است که هر یک، قابلیتهای این دو برند محبوب را مورد استفاده قرار میدهند و در صورت دریافت جدیدترین آپدیت منتشر شده روی کارت گرافیک خود، میتوانید خروجی بسیار مناسبی از این تنظیمات دریافت کنید.
متاسفانه، در بخشهایی از بازی شاهد لود نشدن کامل شخصیتها، گیر کردنشان در آبجکتهای مختلف یا ناپدید شدنشان هستیم. این مشکلات ممکن است تا پلیر را مجبور به شروع مجدد چکپوینت و یا خروج از بازی کند و خب، برخی از آنها روی تجربهی بازی تاثیر منفی میگذارند.
برای مثال، در یکی از مراحل مهم بازی، کاراکتر همراه به صورت کامل ناپدید شد و در بخش تعاملی، هیچ راهی برای ادامه دادن مرحله به این صورت وجود نداشت. با این وجود، در طول تجربهی خود، کمتر از انگشتان دست به چنین مشکلاتی بر خوردم و امیدوارم با آپدیت روز عرضه، این مشکلات حل شوند.
یکی از جذابترین امکانات موجود در Miles Morales، قابلیتهای بخش Photo mode است که به پلیر امکان ثبت تصاویر بینظیری را میدهد. برای مثال، قابلیتی در این بخش وجود دارد که میتوان با افزودن یک سری منابع نور مصنوعی، افکتهای به خصوص به تصویر اضافه کرد و به کمک این قابلیت، میتوان محیطهای بازی را مطابق میل خود، آمادهی عکسبرداری کرد.
بازی در بخش موسیقی نیز به نسبت نسخهی قبل، پیشرفتهای چشمگیری داشته است و از موسیقیهای ابتدایی بازی گرفته، تا ترک I’m Ready از Jaden smith که در انتهای داستان پخش میشود، همگی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و به خصوص در لحظات اکشن و مبارزات، آدرنالین پلیر را بالا برده و آن حس ابرقهرمانی را در او زنده میکنند.
صداپیشگی شخصیتها نیز به خوبی صورت گرفته است و به خصوص کاراکتر مایلز و Phin Mason به خوبی توانستهاند تا از پس صداپیشگی این کاراکترها بر بیایند. به طور کلی، Spider-Man: Miles Morales از حیث صوتی، یک اثر عالی به شمار میرود و ایراد چندانی نمیتوان به این قسمت از بازی وارد کرد.
Marvel’s Spider-Man: Miles Morales (PC)
Spider-Man: Miles Morales، تجربهای سرگرم کننده و از نظر گرافیکی بسیار زیبا است و توانسته تا با معرفی شخصیتهایی دوست داشتنی، ادامه دهندهی مسیری باشد که Insomniac آن را با Spider-Man 2018 آغاز کرد. این عنوان روی PC تجربهای روان را ارائه میدهد، اما در بخشهایی باگهای آزار دهنده دیده میشوند. با این وجود، اگر از افرادی هستید که نسخهی قبل را بازی کرده و از آن لذت برده است، تاب خوردن در حال و هوای کریسمس به همراه مایلز مورالز و گوش دادن به ترکهای موسیقی جذاب، هنوز هم سرگرم کننده است و به شما پیشنهاد میشود.
نکات مثبت:
- شخصیتهای دوست داشتنی
- مبارزات سرگرمکننده
- Photo Mode پرجزئیات
- موسیقیهای شنیدنی
- روان شدن مبارزات و بالا رفتن کیفیت و سرعت تاب خوردن در شهر
- ارائهی تنظیمات گرافیکی متعدد و کارآمد
- حالت گرافیکی انیمیشن into spider verse!
نکات منفی:
- پازلهای نهچندان سرگرمکننده یا ضروری
- تکراری بودن هستهی کلی گیمپلی و عدم ایجاد تمایز میان کنترل مایلز و پیتر
- باگهای آزار دهنده
- عدم تمرکز کافی روی بخش مخفیکاری
- کوتاه بودن بازی
۸
این بازی بر اساس کد ارسالی ناشر (Publisher) و روی PC تجربه و بررسی شده است
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
این کی اومد که نفهمیدیم؟؟ این رگناروک اینقد توجه ها رو سمت خودش کشید فک کنم دنیا به آخر هم میرسید کسی نمیفهمید..
کلا عجیبه سونی جدیدا خبری نمیده از انحصاری هاش رو پیسی
ماشاالله سونی اینقدر تو تبلیغات عالی عمل کرده من نفهمیدم این کی اومد برای pc
عدم تمرکز کافی روی بخش مخفیکاری
و پازل های کمتر جز نکات مثبت بازیه
پیشرفت خوبیه و به زودی میرم سراغش
داداش خود اسپایدرمن تو کمیک بیشتر حرکاتش مخفی کاریه/:
کمیک هارو رو ولش دراکولا، گیمر های کمی کمیک بازن
یک انحصاری دیگه هم برای pcگیمرهای عزیزانتشارپیداکرد
به امیداینکه روزی برسه که توروزانتشاربازی های باکیفیت سونی بیاد روpc
واقعا نمیفهمم الان که قاتل فنبوی یه آرزوی قشنگ کرده برای پی سی باز ها ، خب این کجاش دیسلایک داره که سه نفر بهش دیسلایک دادن؟ چیه نکنه این سه نفر سهامشون تو سونی هه که اینقد فشاری شدن؟
اون هابااسمم مشکل دارن.بهشون برخورده.😂😂😂
😅😅👌
اینا گیمر نیستن، فن بوی هستن. وعلا گیمر هم دوست داره هر بازی خوبی ورای پلتفورمش بازی کنه و هم خوشحال میشه دیگرانم لذت ببرن. یادمه کوری که خودش از بهترین سازندهای داخلی سونی بوده یبار گفت خودش و سازندهای آی پی های دیگه ی سونی دوس دارن سایرین هم گاد او وار و باقی انحصاری ها تجربه کنن و وقتی پورت ها پشت هم قطعی شد فن بوی های همین کمپانی اومدن به مدیرای سونی فحش میدادن واسه حرکتی که دل کلی از بچهارو شاد کرده بود. ولی مهم نیست، گیمر های عزیز همیشه از این تعداد محدود بیشترن، همون کامنتم ۳ برابر لایک خورده.
اینا گیمورن گیمر نیستن🗿😂
اینا میخوان تو بحث های فن بوی شون سر بلند باشن من مشکل کلی ام با اینا اینه که اوکی انحصاری کنسولی میخوای کنسول بفروشی بفروش با پی سی چیکار داری پی سی پلتفرم آزاده دلیل الانم که با ایکس باکس مشکل ندارم همینه من فقط پی سی دارم موردعلاقمم هست احتیاجی به کنسول ندارم ولی اینکه بازیو پورت نمیکنن رو پی سی که چی من نمیفهمم سونی ناشر بازی بشه من خوشحال میشم اون روز تا اینکه سخت افزار دستش باشه امیدوارم چیزی به عنوان پلتفرم اختصاصی دیگه نباشه تو بازی ها با هم رقابت کنید بازی خوب همیشه میفروشه
آخه واسه بعضی ها خودبزرگ بینی و تبعیض تو ذاتشونه فرقی نداره میخواد نژاد باشه، تبعیض جنسیتی یا همین جامعه گیمری خودمون
الان آرزوی من اینه دنیا جایی باشه که آدم ها همدیگرو واسه علایقشون زیر سوال نبرن و به هم احترام بزارن
کی عرضه شد؟😐
اومده کرکم شده امشب دانلود میشه سرعت عمل ینی زیاد FLT تا بازی سونی میاد کرک میشه
دمتون گرم، نقد و نمره به شدت عادلانه ای بود.
جدیدا گیمفا داره نقد ها و نمراتش هر چه بیشتر به سمت و سوی عادلانه بودن و به دور از حواشی پیرامون بازی پیش میره و قشنگ خود بازی مورد موشکافی قرار میگیره و نقاط قوت و ضعف بازی هم به درستی برای مخاطب آشکار و نمایان میشه.
هر چه بیشتر از این بت سازی و بی نقص شماری و شاهکار خطاب کردن های مضحک فاصله بگیریم بهتره.
در ضمن ممنون از نویسنده گرامی.
ممنون، لطف کردید که نقد رو مطالعه کردید
بیشتر کسانی که به سری اسپایدرمن لقب شاهکار و بی نقص رو نسبت دادن همون کسانی هستن که از انحصاری شدنش ناراحت هستن و سونی رو به انحصارگرایی متهم میکنن وگرنه که همه ی ps فن ها میدونن که این بازی با همه لیاقتش در حد گاد و لست و آنچارتد نیست
گریزی به گیمفای گذشته … (نقد والهالا)
تیتر: والهالا؛ وقتی یوبی سافت تصمیم بگیرد شاهکار بسازد.
برایند نقد: شاهکار تقریبا بی نقص که زورکی ازش باید ایراد گرفت وگرنه ایرادی ندارد بازی.
نمره: ۹.۷
نقاط ضعف: Error 404
.
حالا با گیمفای الان مقایسه کن تا خودت متوجه تغییرات شوی و من هم از این موضوع اظهار رضایت کردم.
.
حالا چون بحث رو ربط دادی به اسپایدی باید بهت بگم که بیشتر سر بزن به بخش کامنت های گیمفا البته اگر کمتر سر می زنی که چه بهتر از پرتو های رادیو اکتیوی این بخش بیشتر در امانی.
بار ها و بار ها در بخش کامنت ها شاهد شاهکار خطاب کردن اسپایدی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰، خطاب کردن اسپایدی ۲۰۱۸ به عنوان بهترین بازی ابرقهرمانی تاریخ و از همه بدتر هم رده قرار دادن اینسامنیاک گیمز با راک استار گیمز بودیم. (جهان باز های اینسامنیاک گیمز کجا و راک استار گیمز کجا، موندم چگونه روشون شده که این دو رو هم رده قرار دهند!)
و در نهایت جمله معروف:
“سونی اصلا مگه غیر از شاهکار هم گیمی منتشر می کنه!؟”
نقد والهالا؟
نقد؟
ستایش نامه*
با همه ی حرفت موافقم ( البته فک کنم منظورت از راک استار که گفتی راک استدی ( سازنده سه گانه بتمن ) بود وگرنه که من تا به چشم خودم نبینم باور نمیکنم یه نفر اونقدر احمق باشه که همچین مقایسه ای رو انجام بده )
من هم با حرکت سایت به سمت نقد های منطقی موافقم و حرفت رو قبول دارم 👌👍 ( البته بجز در مورد گاد رگناروک 😊😅 )
درباره ی بقیه کامنتت باید بگم قطعا همچین چیزایی وجود داره و واقعا نمیشه کاریش کرد خب قطعا آدما روی چیزی که دوست دارن تعصب دارن و اشکال چندانی نداره ( البته به شرطی موجب بی منطق شدن و بت ساختن از بازی ها و بی نقص خطاب کردنشون نشه )
اما خوب اسپایدرمن هم یکم مظلوم بود از یه طرف ps فنا بهش لقب شاهکار دادن و زیادی بردنش بالا و از طرف دیگه xفنا از طریق مقایسه اش با بتمن و بازیهای بزرگ دیگه چهره بدی ازش ساختن
این بازی اونقدر شاهکار نیست که بتونه بهترین بازی ابرقهرمانی تاریخ ( به همراه بتمن ) یا بهترین انحصاری ps ( به همراه لست و گاد ) باشه اما بازی بدی هم نیست و بهترین اسپایدرمنی هست که تا حالا ساخته شده و از اکثر بازیهای چند سال اخیر کیفیت بهتری داشته
سرجمع اینکه با حرفت موافقم منطقی شدن نقدها و فاصله گرفتن از تعصب مورد عالی و خوش حال کننده ای هست
خیر منظورم راک استار بود نه راک استدی.
یعنی اگر من فرق سازنده سری GTA و RDR رو با سازنده سری بتمن آرکام ندونم باید همین الان گیمر بودن رو ببوسم و بزارم کنار. :دی
بیخیال اون مقاله دیگه 😂😂
کلا آقا سعید دید شدیدا مثبتی به گیما داشتن
گیم های ضعیف رو معمولی و گیمای معمولی ای مثل والهالا رو بی نقص و شاهکار خطاب میکرد
به همین خاطر بهتر که از نقد بازی ها دور شدن
وگرنه که لذت بردن از حداقل ها خیلیم عالیه :)
ماشلا به تبلیغات سونی کی امد
بله باز شاهد انتشار یک بازی پلی استیشن در روی پی سی هستیم بدون هیچ بازاریابی درست حسابی
البته این بخاطر برند و اسم پلی استیشن اون بلای سک بوی و آنچارتد سرش نمیاد انشالله
این حرفت واقعا حق بود 😂
برند اسپایدرمن خواستم بگم نوشتم پلی استیشن
ویدیو نمی سازید.. کلی می نویسید اخه.. عین سایت همسایه ویدیو بسازید 😏 هم راحت تره هم طرفدار پیدا می کنید بیشتر
انقدر که سونی مخفی کارانه بازی هاشو واسه pc پورت می کنه agent 47 و sam fisher باید یه کلاس پیشش برن(:
😂
بسیار نقد خوبی اقای نوروزی
حالا ما روی پلی استیشن کمتر از این باگ ها دیدیم ولی انگار توی پی سی بیشتر بوده
بنده زیاد کمتر شدن پازل ها رو مشکل نمی بینم چون به نظرم پازل های زیاد بازی رو از اکشن و ماجراجویی دور می کنه
مشکل اصلی من با این بازی قیمتش بود
قیمت بازی برای یک دی ال سی واقعا منطقی نیست مخصوصا که مدت زمان بازی کمتر از قیمتی هست که سونی گذاشته
کاش یکم هم راجع به پرفورمنس و کیفیت پورت و استفاده بازی از موس و کیبورد صحبت می کردید
البته که اشاره ب ویژگی های کارت های گرافیک و تنظیمات برام همیشه جالبه
توی عکس ها از کنترلر ایکس باکس استفاده کردید
نمی خواید داولسنس رو امتحان کنید؟
سلام، ممنون که مطالعه کردی
1- نگفتم پازلها کمتر شدن، اتفاقا نسبت به اسپایدرمن ۲۰۱۸ بیشتر هستن. توی متن هم گفتم، خیلی خسته کننده بودن و صرفا گیمپلی بازی رو کند میکردن. ترجیح میدادم یا نباشن، یا اگه هستن با کیفیتتر باشن.
2- قبول دارم که به نسبت قیمت، بازی بسیار کوتاهی بود، حدودا ۸ ساعته تموم شد.
3- من چندان از کنترلر استفاده نمیکنم، با این وجود مکانیزمهای بازی به گونهای بود که با کنترلر تجربهی بهتری نسبت به ماوس و کیبورد ارائه میداد. ( نه این که با ماوس و کیبورد بد باشه، صرفا کنترلر بهتر بود)
اون باگ که تصویرش رو گذاشتین توی همه بازی های فرست پارتی پلی استیشن هست حالا دیگه شانس شما باشه در همون موقعیت قرار بگیرین می بینین
اتفاقا این باگ رو من اصلا تو نسخه پلیاستیشن ندیدم و اینطور که معلومه در نسخه PC بازی باگهای بیشتری وجود داره
اتفاقا روی پلیاستیشن ۹۶ درصد بازی رو تکمیل کردم و در حال پلات کردنش هستم.
من باگهای زیادی تو این بازی ندیدم اما تو یکی از مراحل فرعی بازی ویبره دوال سنس گیر کرد (مشکل از بازی بود) و مجبور شدم مرحله رو دوباره شروع کنم.
در کل بازی فوقالعادهایه ولی زمان بازی خیلی کوتاه بود و برای تموم کردن بخش داستانی تقریبا به ۳ ساعت زمان نیاز دارید. لباس انیمیشنی شکل هم یکی از لباسهای مورد علاقه من تو این بازیه❤️🔥
مایلز مورالز ۸ گاد رگناروک ۸.۵ 🤣🤣🤣🤣🤣….
ی جانم…
خدایا، کی میشه بتونم Horizon Forbidden West رو روی PC تجربه کنم، حاظرم این گیم رو روی پی سی تجربه کنم اما محروم بشم از God of War Ragnarok، چون اینقدر Horizon جهان بسیار زیبایی داره – اینقدر تصاویر هنری قشنگی ازش ثبت شده، که آدم ۶ ماه مراحل اصلی و فرعی رو طی نکنه و مشغول ثبت تصاویر باشه، باز هم تموم نمیشه. این حرفو که میزنم بی دلیل نیست دوستان، من بیش از ۴ ماه رو تصاویر هنری Zero Dawn کار کردم. ۲ بار تمومش کردم و الان دارم برای بار سوم بازی رو انجام میدم. خدای جنگ آرزوی هر کنسول پلیری هست و فروشش هم از هوریزون بیشتر بوده اما خب، بازی سلیقه ایه، اگه دوستان دیسلایک بارونمون نکنن، حقیقتا دختر مو قشنگ رو ترجیح میدم به کله کچل ابوهت کبیر. (بردمش بالا) 😀
بگیم مو بکاره و چشماشو رنگی کنه شما راضی می شید؟
بی شوخی اگه فن این محیط های زیبا هستی گاد هم خیلی حرف داره مخصوصا الفهایم یکی از قشنگ ترین محیط های ساخته شده هستش