استودیوی سانتا مونیکا روی چندین پروژه کار میکند
استودیوی سانتا مونیکا بازی God of War Ragnarok را تکمیل و به بازار عرضه کرد، اما به نظر میرسد که اعضای این تیم درگیر پروژههای جدیدی هستند.
کوری بارلاگ (Cory Barlog)، کارگردان خلاق استودیوی سانتا مونیکا که هدایت God of War 2018 را برعهده داشت، در گفتوگویی با LA Times اعلام کرد که این استودیو روی چندین چیز مختلف کار میکند؛ اگرچه وارد جزئیات نشد. از سوی دیگر، اریک ویلیامز (Eric Williams)، کارگردان God of War Ragnarok، در مصاحبۀ یاد شده متذکر شد که خوشحال میشود خودش را وقف سری God of War کند. وی در این باره گفت:
به یاد دارم که شخصی از یک کمپانی بازیسازی دیگر سعی داشت من را ترغیب کند که استودیو را ترک کنم. او به من گفت که آیا میخواهی برای تمام عمرت به عنوان شخصی شناخته شوی که فقط God of War میسازد؟ من در پاسخ گفتم که این نهایت تلاش تو است؟ چون بله، به نحوی میتوان گفت که دوست دارم به عنوان چنین شخصی مطرح شوم.
همانطور که میدانید، سانتا مونیکا نقش حمایتی برای استودیوهای Thatgamecompany و Ready at Dawn را داشته و به نوعی روی Journey و The Order: 1886 کار کرده است. شاید یکی از پروژههای جدید این تیم، همکاری با استودیویی دیگر باشد.
سانتا مونیکا در سال ۲۰۱۴ روی یک آیپی Sci-Fi کار میکرد و در حال حاضر گفته میشود که آقای بارلاگ یک اثر روانشناختی علمیتخیلی را رهبری میکند. بارلاگ ماه گذشته در پاسخ به یکی از دنبالکنندگان خود در توییتر اعلام کرد که چندین سال میشود مشغول کارگردانی این پروژۀ مرموز است.
پر بحثترینها
- تریلر معرفی بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، روی کانال پلی استیشن بیش از ۲۳ هزار دیسلایک دریافت کرده است
- اولین اطلاعات از بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic: The Heretic Prophet، منتشر شد
- Astro Bot بهترین بازی سال شد؛ فهرست کامل برندگان The Game Awards 2024
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- ناتی داگ از بازی جدید خود به نام Intergalactic: The Heretic Prophet رونمایی کرد
- نکات مخفی تریلر بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، که شاید متوجه آنها نشده باشید
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
- منبع داخلی: دوران عناوین انحصاری ایکس باکس به پایان رسیده است
- رسمی: سونی تایید کرد که قصد دارد شرکت مادر FromSoftware را خریداری کند
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
نظرات
امیدوارم بازی های دیگه هم که میخوان ارائه بدن کیفیت بالایی داشته باشن ، برای بازی علمی تخیلی بارلوگ اگر واقعیت داشته باشه خیلی مشتاق هستم.
به شدت به پروژه جدید کوری بارلاگ امیدوارم
Project Darkside with Cory Barlog is Coming Baby 👀
بی صبرانه منتظر ایپی جدید بارلوگم این بشر مغز متفکریه برا خودش
👏👏👏👏
همین الان این شاهکار به تمام معنای اخرشون رو تموم کردم. نگم براتون چقدر این بازی شاهکاره🔥❄️👑
یعنی تلویحا دنباله گاد تایید شد؟؟
ما که هنوز به تمومش نکردیم ولی تا اینجا بهترین بازی ایی بود که بعد از خرید پلی استیشن ۵ انجام دادم
تقریبا تمام ایرادات {ک همون ها هم کم بود } گاد ۲۰۱۸ رو گرفتن و داستان هم داره جذاب دنبال می شه
فقط شوخی ها با اینکه با مزه هستن مناسب یک عنوان گاد اف وار نیستن و زیادی فان هستن
امید وارم هر چی سانتا می سازه عالی از آب در بیاد مخصوصا ای پی کوری بارلوگ
دمشون گرم واقعا یکی از بهترین استودیو هان ۲ تا بازی قبلیشونم شاهکار بود رگناروک و چند ساعتیه شروع کردم بی نظیره
فقط همون چند ساعت اولش جذابه
???GOD OF WAR REAL RAGNAROK
احتمال داره dls گاد اف وار رگناروکم باشه ولی خیلی خیلی بهتر میشد که گاد اف وار جای دوگانه تبدیل به سه گانه میشد . چطور آخر گاد اف وار ii (یونان) تازه اول ماجرا بود باید رگناروکم اونطوری تموم میشد و نسخه آخرش یه بازیه تماما نسل نهمی با کارگردانی کوری بارلوگ که واقعا محشر بود ولی باز الانم رگناروک محشره . درسته که بازی یه سری مشکلاتی داره ولی از نظر من مشکلاتش در اون حد نیست که ازش نمره کم کرد . و من خودم به بازی نمره ۱۰ از ۱۰ میدم . دیگه این یه نظر شخصیه و هرکسی یه نمره ای میده . قرار نیست همه به بازی زیر ۸ بدن . الانم با ۱۳۰ نقد هنوز هیچ منتقدی زیر ۸ نداده که واقعا تلاش سانتا مونیکا ستودنیه . فعلا هم متاش همون ۹۴ هست .
در کل بازی از هر نظر تاکید میکنم از هر نظر نسبت به نسخه قبلی پیشرفت کرده . یعنی واقعا میگم از انتظراتم بالا بود ولی در بخش هایی از گاد اف وار ۲۰۱۸ پایین تر از حد انتظارم بود .
مخصوصا مراحل فرعی رگناروک به شکل ماورایی خوب بودن . طوری که حتی تا آخرین ثانیه مراحل فرعی به هیچ عنوان خسته نشدم و واقعا ناراحت شدم که بازی تموم شد .
چه گزینه هایی بنظرتون وجود داره؟یا چه ژانرهایی میتونه باشه؟.
امیدوارم که گاد آف وار رگناروک آخرین سری نباشه و درحال ساخت قسمت بعدی باشن
انصافا استودیوی خوب و با ثباتی هستش ، امیدوارم سونی از دخالت کردن های زیادش داخل سیاست بازیسازی استودیوهاش دست بکشه و بزاره یکم آزادانه به تولید گیم بپردازن …. حیف وقتی این پتانسیله عالی بودن رو دارن ،اما نمیتونن از یکسری چهارچوب پارو فراتر بزارن …..
نمونه کاری که سونی با فیلم ونوم کرد و یک فیلم تینیجری تحویل داد به جای چیزی که واقعا از ونوم انتظار میره …..
من علاقه شدیدی به دیدن واکتروی گاد رگناروک داشتم و قبلا هم اینو گفته بودم ، اما این سیاست سونی باعث شد که نتونم اون حس هایپی که داشتم قبل عرضه ش رو ارضاء شده ببینم …
بازی عالی بود ، اما در کل تینیجری بود ،به نظر من اون حس خشونت گاد های قدیم رو منتقل نمیکرد … نظر منه و این به من منتقل شد از دیدن واکتروی بازی
جالبه میری واکترو میبینی و راجع بازی نظر میدی؟
نود درصد کسایی که دارن ایراد میگیرن از بازی یا واکترو دیدن و بازی نکردن یا منتظر یه چیزی درحد سه گانه بودن درصورتی بازی از نسخه ۲۰۱۸ مسیرش از سه گانه جدا شده یا طرف میاد میگه چرا اودین مثل زئوس نیست و این مضخرفات
امیدوارم نسخه بعدی GOW، (که به حتم در مصر جریان داره) توسط دیوید جفی کارگردانی بشه، چون اصلا نه اریک ویلیامز و نه کوری بارلوگ، صلاحیت کافی ندارن…
همچنین تصور میکنم علل اصلی داستان شلخته و شلوغ رگنراک در این بود که از ابتدا در نظر نداشتن که آیا حماسه کریتوس در نورس باید دوگانه باشه یا سهگانه؟
بههمین خاطر GOW2018 از لحاظ محتوای داستانی خلوت بود و اکثریت داستان بر محوریت فریا و بالدر میچرخید چون سانتامونیکا تصور میکرد قراره یک سه گانه بسازن و آنچنان از تمامیه اساطیر نورس در ریبوت استفادهای نکردن.
در مورد پایان رگنراک، سانتامونیکا بیشتر علاقهمند بود از کریتوس قهرمان سازی بکنه و یک جلوه “savior” بهش بده تا سلاخ خدایان ولی این کاملا در تضاد با شخصیت کریتوس بود. انصافاً کریتوسی که سر هلیوس رو از تنش با دست خالی جدا کرد و پدرش رو زیر مشت و لگد گرفت و کل یونان رو نابود کرد حالا تو رگنراک نگران جون مردم بیگناه ازگارده؟! Nonsense
شخصیت پردازی کریتوس ۱۸۰ درجه با گاد های کلاسیک فرق میکنه اصلا اگه قرار بود کریتوس روند سه گانه رو در پیش بگیره بازیو اصلا ریبوت نمیکردن سه گانه خیلی وقته تموم شده بکشین بیرون از سه گانه گاد خواهشا و دیوید جفی مناسب کارگردانیه؟؟!! همونی که مواد میزنه تو یوتیوب چرت میگه و کسی تحویلش نمی گیره؟؟! Lol در ضمن خواهشا همین اسپویل های ریزم نکنید
عه یه استاد دیگه
فقط می دونستی دوید جفی بلزی سازی رو کنار گذاشته دیگه؟؟
گاد اف وار راگناروک؟حماسه نورس؟کریتوس؟ نه، باید بگی گاد اف وار مارول، باید بگی بدترین پتانسیل هدر رفته تاریخ گیم، باید بگی اون بابا عضله ای آترئوس که انقدر مهم نیست حتی اسمشو یادم نمیاد.
من ترجیحم اینه Stig Asmussen, کارگردان گاد ۳ برگرده به سانتامانیکا و بازی بعدی رو بسازه, هرچند اگر خود بارلوگم باشه باز عالیه, توجه بارلوگ به نکات ریز داستانی از تمام کارگردانای دیگه سری گاد او وار بیشتره برای همینه که گاد ۲ داستانی زیباتر از تمام بازیهای دیگه فرانچایزد داره.
واقعا داستان رگناراک نتونست جمع کنه ریبوت گاد آو وار
خیلی خوب میشدکوری ادامه میداد یا کارگردان گاد۳ بر میگردوندن
برای مصر نمیتونن گاد بزنن کریتوس بعد از یونان اول میره مصر که خیلی بشدت اونجا داستانش جزئیه یک ارت بوک براش نوشتن اسمش گاد اف فالن بعدش میر نورث اگر چیزی بوده باشه خوب از اولش اونجا شروع میشد ولی چیز خاصی نداشت، میتونی یوتیوب بری یک چنل خوبی به نام Phonix Myth اونجا فارسی اون ارت بوکو گذاشته و خیلی قشنگه.
یعنی امکان نداره یه آدم شخصیتش و تفکراتش تغییر کنه؟ کریتوس که رباط نیست که همیشه طبق همون چیزی که توی سیستم عاملش تعریف شده پیش بره بعلاوه از پایان سه گانه تا الان حداقلش پنجاه سال گذشته یعنی کریتوس توی این همه سال نمیتونه تغییر کنه؟
میگن بارلوگ بخاطر این کارگردان گاد راگناروک نبود چون داشت روی نسخه بعدی گاد کار میکرده...
و اکثرا تایید کردن سانتامونیکا همراه راگناروک روی چند پروژه AAA کار میکنه…
امیدوارم پروژه های بعدیشون مثل رگناروک ناامید کننده نباشن
از طرفی سری گاد که تموم شد و دیگه کشش دنباله ندارن و از طرف دیگه سانتامونیکا ثابت کرده استعدادی تو ساخت آیپی جدید ندارد و آخرین بازی که آیپی جدید ساختن شد bound با متای ۷۱ زرد
من به کوری بارلوگ اعتماد دارم. پتانسیل اینو داره که یه عنوان علمی تخیلی خفن بسازه
دوستان من از ۶ سالگی که سگا داشتم عاشق بازیهای ویدیویی بودم تا الان که ۳۰ سالمه دیگه فقط اخبارشونو دنبال میکنم اما درباره فرانچایز gow برای من از اولین نسخه سال ۲۰۰۵ تا نسخه ۲۰۱۸ سری gow یه فرانچایز legendary محسوب میشد در حدی که باقی بازیها رو فقط اخبارشون رو دنبال میکردم و فقط وقتی بازی میکردم که یکی از نسخه های gow اومده باشه. یه جورایی با این فرانچایز زندگی کردم و
نکات مثبت بازی گیم پلی فوق العاده ، طراحی فوق العاده بعضی محیط ها
اما متاسفانه واقعا فقط ۲ ساعت اول در شان فرانچایز gow بود
اما مهمترین قسمت بازی برای من داستان بود که واقعا نا امید و عصبانیمکرد
۱-بازی اصلا اون فضای سنگین نسخه ۲۰۱۸ رو نداره(باورم نمیشه سنجابی با طراحی دیزنی توی بازی بود ینی اگه یکی فقط طراحی سنجابه رو بهم نشون میداد میگفتم برا کارتونای دیزنی ساختنش).
۲-موسیقی متن بازی در قسمت های اوج داستان واقعا نا امید کننده بود بعضا حتی نمیشنیدمشون اونقد که صداشون کم بود
۳- قبل از عرضه بازی کاراکتر اودین رو به عنوان کسی که به شدت باهوشه و ایده هایی داره که حتی نمیشه بهشون فکر کرد معرفی میکنن بعدش توی بازی تنها نقشه ی هوشمندانش اینه که خودش رو جای تیر بزاره(به شخصه وسط بازی اینو فهمیدم انقدر که تابلو بود) و توی همین نقشه هم مفتضحانه شکست میخوره و نمیتونه ماسک رو بدزده
۴-باس فایت های اودین و ثور نا امیدکننده ترین باس فایت های پایانی توی کل سری های gow بود.
۵- اودین بنده خدا رو انقد خوب نشون دادن که من اصلا دلم نمیومد برم بکشمش. بنده خدا فقط دنبال دانش بود.ینی اگه براک رو نمیکشت هیچ دلیلی نداشتم که باش بجنگم به غیر از اینکه کاراکترای بازی مدام ازش بد میگفتن
۶- جاینت ها عملا توی داستان useless بودن. این همه رفتیم
خاکستر فی رو پخش کردیم روشون.
۷- از یورمونگاندر با اون پتانسیل عظیمش هیچ استفاده ای نشد واقعا خنده دار بود . حتی نسخه ۲۰۱۸ توی این مورد بهتر عمل کرد. چه صحنه های حماسی ای رو براش تصور میکردم چی شد واقعا…
۸- طراحی فاجعه surtr و بازم usless بودنش و نقش خاصی نداشتنش
۹- داستان اصلی فنریر رو با داستانی که سانتامونیکا از فنریر تحویل داد مقایسه کنید ( چه حماسه ای میتونستن از توش درارن و بازم هیچی به هیچی..)
۱۰- از اول تا آخر بازی داستان مدام داشت بهت تاکید میکرد مهم نیست چقد تلاش کنی در نهایت پیش بینی ها به طریقی شکل میگیره. اما بعد یهو تصمیم میگیریم که” بیخیال ما نمیخوایم این اتفاقا بیفته بیاید همدیگه رو دوست داشته باشیم” و همه چی به خوبی و خوشی بدون هیچ چالشی تموم میشه. Problem solved. Thats it (نورن ها و حرفای قشنگشون عملا خار و ذلیل میشن بدون هیچ چالشی)
۱۱- کاراکتر تیر که کل بازی قبل راجع بهش حرف میزدن عملا تبدیل شده بود به بیخاصیت ترین کاراکتر بازی و تهشم به شکل خنده داری گذاشتنش توی یه ماموریت فرعی بعد از پایان بخش داستانی
۱۲- شاید توی کل داستان رگناروک یکی دو دیالوگ تاثیر گذار دیدم . مقایشه کنید با دیالوگای نسخه ۲۰۱۸. درواقع دیالوگ های خوب این قسمت همون دیالوگای تکراری نسخه ۲۰۱۸ بود
۱۳- حضور اون پرنده توی هلهایم عملا بی خاصیت بود . کاراکتر hel هیچ استفاده ای ازش نشد.
۱۴- طراحی آزگارد بیشتر شبیه یه روستا بود . حتی اسم والهالا و آزگارد عظمتش بیشتر از چیزی که نشون دادن بود
داستان و سرنوشت غیرقابل پیشگیری و اودین تور چیه داداش؟ قدرت دوستی رو بچسب.
به شخصه حاضر بودم کریتوس بمیره آخرش ولی یه داستان قوی پشت مردنش باشه و یه پایان در شان این کاراکتر که باهاش بزرگ شدم میداشتیم
واقعا نحوه روایت داستان ضعیف بود بخصوص بعد از دیدن نورن ها(اینجاشو خیلی دوس داشتم و انتظار داشتم حالا کریتوس با چالشای بزرگی مواجه شه اما خیلی ساده سر و تهش هم اومد)
اودین هیچ چالش خاصی نتونس برای کریتوس درست کنه فقط اسم باهوش رو یدک میکشید
البته اون سنجاب کلا تو اساطیر نورس هست و از خودشون درنیاوردن
دوست عزیز درسته که سنجابه هستش انکار نمیکنم مشکل من طراحیشه اونم درحالی که طراحی همه چیز از جمله اودین و ثور و آزگارد توی این بازی واقع گرایانس
متاسفانه چون بازی اسم گاد او وار رو یدک میکشه هیچکس حاضر نیست به پتانسیلی که بازی داشت و چیزی که از آب دراومد توجه بکنه, من واقعا انتظار خیلی بیشتری داشتم. حتی کوچیکترین پایه ریزیای هم برای ادامه جهان گاد او وار نکردن.
واقعا تعصب چیز مزخرفیه
فک نکنم واقعا کسی از من بیشتر این بازی رو دوس داشته باشه ولی باید واقعیتا رو دید
من کسی بودم که تا نسخه جدیدی از gow نمیومد دست به گیم نمیبردم اما افسوس…
اسپویل گاد
با بقیه حرفاتون کاری ندارم ولی وقتی تیر واقعی رو ازاد میکنی بعد میره تو رلم های مختلف حرکات یوگا انجام میده یکی از خنده دار ترین چیز های صنعت گیم برای من بود در مورد اون سنجاب هم فکر میکنم واقعا جز افسانه های نورث باشه و گرنه بعید میدونم همینطوری الکی سنجاب تو داستان بزارن
جزوه اساطیر نورث هستش اتفاقا
دوست عزیز درسته که جزو اساطیر هست بله خودمم میدونم اما با این طراحی ؟؟؟
وفتی شما میاید اودین و تور و ازگارد رو بصورت واقع گرایانه طراحی میکنید دیگه نباید همچین طراحی ای برای سنجاب داشته باشیم
اتفاقا طراحی خیلی خوبی داشت.
حرفت قبول دارم
البته راتاتوسکر اسم سنجابی هست که بیت قلمروها جنگ راه مینداخته و اتفاقا باحاله طراحیش ولی واقعا فنریر و تیرش نابودم کردن
من از اواسط بازی فهمیدم تیر نیست
اصلا چیزایی که میگفتن متفاوت با حرفاشون تو ۲۰۱۸
۱.اون سنجابی که میگی واقعا تو اساطیر نورس هستش و از خودشون در نیاوردن
۲.شمارو نمیدونم ولی من هیچ مشکلی تو موسیقی بازی حس نکردم شاید من اشتباه کردم و به نظرم هم زیبا بودن و هم صداشون کم یا زیاد نبود
۳.من و خیلیهای دیگه حتی از دوستانم که بازیو رفتیم به تیر شک کردیم ولی مثل شما صددرصد متوجه نشدیم اودین و برای من و خیلیها جذاب و شوکه کننده بود. اودین تو بازی شخصیت باهوشی بود و آترئوس رو گول زد تا ترغیب به کامل کردن ماسک بشه. دلیل اینکه نقشش هم نگرفت این بود که براک متوجه شد و همین موضوع هم باعث شد بمیره. مفتضحانه شکست خورد؟ تو باز پس گیری ماسک شکست خورد، نه تو کامل شدنش یکیم که کشت چرا مفتضحانه اخه؟
۴.باس فایت پایانی ثور کوتاه بود کاملا قبول دارم و میتونست یک یا دو فاز دیگه داشته باشه ولی باس اودین به شخصه برای من جذاب بود.
۵.شرمنده من خیلی متوجه نکته پنجم نشدم الان این نکته منفی بود؟ اودین به حقه بازی و دروغگویی معروفه بازی هم از دید کریتوس و آترئوس روایت میشه که بیشتر اودین تو صحنههای با آترئوس حضور داشت، بیاد بد نشون بده خودشو اونوقت؟ همین بالاتر گیر دادی که نقشش بد بود و مفتضحانه شکست خورد بعد به این که خوب خودشون نشون داده ایراد گرفتید؟
۶.جاینتی وجود نداشت که بگیم بیفایده بودن آخرین جاینت آترئوس و آنگروبودا هستن که آنگروبودا هم نقش مهمی داشت تو داستان.
۷.از یورمونگاندر استفاده خاصی نکردن چون نیازی به استفاده ازش نبود. تو بازی قبلی هم فقط در مواقعی که بهش احتیاج داششتیم ازش استفاده کردیم. یبار که برای تکون دادن اون پل رلمها بود یبارم برای گرفتن چشم اودین وقتی همین موارد هم تو این نسخه احتیاج نشده چیکارش باید میکردن.
۸.والا خیلی طراحی اصلی Surtr و ندیدم جایی اگه شما دیدید و میگید بده پس بده حتما. ولی این که میگی تو داستان بیفایده بود، خب نبود آخرش آزگاردو نابود کرد و حتی باعث مرگ فریر شد.
۹.در اینکه داستان اصلی فنریر جذابه شکی نیست ولی داستانی که سانتامونیکا هم ساخته واقعا جذابه.
۱۰.داستان رو اگر دقت کرده باشید تو همون نقطه نورنها برمگیردن به کریتوس میگن که این اتفاقات رخ میده چرا چون کریتوس همونیه که قبلا هست و تصمیماتش قابل پیش بینی هست و مدل فکر کردنش عوض نشده، که دقیقا اخر بازی کریتوس متوجه این موضوع میشه و دیالوگ Open your heart رو به آترئوس میگه و از سرنوشت مرگش فرار میکنه.
۱۱. تو بازی قبل هم اشاره شده بود تیر مرده و همه هم فرض رو بر این گرفته بودن. این که تیر تو مرحله فرعی به زنده بودنش میشه پی برد خیلی جذاب و باحال بود شکل خندهداری من توش ندیدم.
۱۲.دیالوگ تاثیر گذار بازی خیلی زیاد بود. چندتا مثال میخواید؟
Loki…will go. Atreus…Atreus will remain.
Return my son, or you may meet the god I once was
To love fully is to grieve deeply
Intent does not matter… only consequences
i don’t know if we are breaking the fate or fate breaking us
۱۳.این موضوع رو کاملا قبول دارم
۱۴.طراحی آزگارد خیلی واقع گرایانه بود اینکه خوبه یا بد فکر کنم سلیقهای باشه که من خودم خیلی خوشم نیومد ولی بدمم نیومد.
۱-دوست عزیز طراحی ازگارد بیشتر شبیه این بود که یه نفر یه امتحانی داره و نمیرسه کامل جزوشو بخونه و میره امتحان میده . قشنگ واضح بود که ماسمالیش کردن وقتی شما میاید قلمرو دورف ها یا واناهایم رو که اهمیتشون به مراتب کمتر از ازگارد هست به اون شکل بزرگ و زیبا طراحی میکنی و بیشتر داستان رو هم بهشون اختصاص میدی و ازگارد رو شبیه روستای اطراف خونتون طراحی میکنی ینی زمان کم اوردی و ماسمالی کردی یا به هر دلیلی خواستی سر و ته داستانت رو هم بیاری ( هرچند حسی که بازی بهم داد توی دو ساعت اول حس کردم با بهترین نسخه gow طرفم و بعد از اون حس کردم اونی که دو ساعت اول رو ساخته وسط ساخت مریض شده یا از دنیا رفته و باقیشو کسای دیگه ساختن)
۲_ یورمونگاندر رو که چندین بار باهاش تعامل میکنیم توی نسخه قبل و حتی توی باس فایت پایانی هم نقش مهمی ایفا میکنه و صحنه زیبایی شکل میگیره حالا مقایسه کن با نسخه رگناروگ که اسم رگناروگ رو هم یدک میکشه
۳- اودین من هوش خاصی حقیقتا ازش ندیدم و حتی یه بار هم برای کریتوس چالش ایجاد نکرد در حالی که انتظار من از کاراکتری مثل اودین با لقب all father که اینقدر از حیله گریش گفتن این بود که پدر و پسر رو چندین بار مقابل هم قرار بده و چالشی برای رابطشون درست کنه. حتی باتوجه به اینکه توی نسخه قبل کریتوس همه حقیقت رو به اتریوس نگفت( مرگ زن و دخترش به دست خودش رو نگفت به اتریوس) به شدت منتظر استفاده این موضوع علیه کریتوس از طرف اودین بودم اما به طرز مسخره ای اودین هیچ چالشی برای کریتوس ایجاد نمیکنه و اتریوش حتی یک بار هم به پدرش شک نمیکنه و بینشون خراب نمیشه
۴- کریتوسی که یک عمر به شکل مشخصی زندگی کرده و تصمیمات مشخصی گرفته خیلی راحت بدون اینکه دچار چالشی بشه تصمیم میگیره که دیگه اون مسیر قبلی رو نره در حالی که وقتی سکانس صحبت نورن ها رو نشون داد اون سکانس بهت هشدار میداد که قرار نیست به این راحتی داستان کریتوس عوض بشه
۵- دیالوگ هایی که نوشتی رو قبول دارم اما به مراتب از این نظر نسخه ۲۰۱۸ تاثیرگذاری دیالوگ ها بیشتر بود و حتی داستان این نسخه اینقدر شلخته بود که وقتی دیالوگ ها رو میشنیدم میفهمیدم که قشنگن اما نمیتونستم قبولشون کنم انقد که دوستان منسجم نبود
۶- اتفاقا بعد از پایان نسخه ۲۰۱۸ همه میدونستن که تیر زنده هستش. توی نسخه ۲۰۱۸ اندازه هیچ کاراکتری به تیر پرداخته نشد بعدش اومدن به این شکل توی این نسخه پرداختن بهش واقعا تاسف بار بود
۷- حتی ماهیت اون شکافی که اودین میخواست توشو نگا کنه مشخص نشد . من به شخصه وسط بازی این حس بم دست داد که شاید واقعا چیز خوبیه و میتونه باعث صلح بشه 😄 . اصلا حس اینکه قراره اودین یه کار پلیدی با آزاد کردن این قدرت بکنه رو نداشت. 😄 بیشتر حس یه دانشمند کنجکاو رو داشت تا یه villain و بازی هیچی از بدی های اودین رو بهمون نشون نمیده تا اینکه میزنه براک رو میکشه که این صحنه هم برا همین تو بازی وجود داشت که بلاخره یه چیز بدی از این اودین داشته باشیم برا جنگیدن باهاش.
۸- داستان فنریری که سانتامونیکا تحویل داد بیشتر شبیه زورکی چپوندن کاراکتری به نام فنریر توی قصه بود و ترکیبش با کاراکتر garm که خود این کارکتر هم حتی پرداخته نشده بود بهش از قبل
۹- طراحی surtr هم بیشتر شبیه انمیشنای پیکسار بود و حتی قیافه مخوفی برا به آتش کشیدن ازگارد نداشت
۱۰- دوست عزیز یک طرف واقعه رگناروگ جاینت ها هستن که توی بزرگترین نبردهاشم نقش اساسی دارن (فنریر و یورمونگاندر درواقع) اما قبول کن ما که اینهمه رفتیم خاکستر فی رو پخش کردیم روشون حس کردیم این پخش کردن خاکستر قراره تاثیری توی داستان بزاره نه اینکه صرفا جنبه ی ادای احترام داشته باشه و کلا بیان با این ایده ی قایم شدن توی marbles سر و ته این قسمت رو هم هم بیارن
۱۱- راجب اون سنجاب هم عرض کردم که وقتی شما خداهایی مثل ثور و اودین رو مثل انسان های عادی طراحی میکنی ( هم ظاهری و هم شخصیتی) دیگه نباید سنجاب کارتونی طراحی کنی نمیگم کاراکتر کلا حذف بشه حداقل این طراحی اصلا تناسبی با این دنیا نداره
۱۲- وقتی از اولش توی داستان موجودی مثل world serpent با اون عظمت قرار میدی و حتی لوگوی امگای بازی هم با شکل world serpent هستش و در نهایت به طرز توهین آمیزی هیچ استفاده ای ازش نمیکنی( شما بخونید ماسمالی کردن به دلیل کمبود وقت یا هرچیزی) قبول کن که برام سخت باشه پذیرشش
۱۳- جالبه که توی نسخه کالکتور بازی میان چکش ثور رو قرار میدن ولی توی بازی هیچ خبری ازش نیست و دستمون نمیاد . واقعا این مسخره بازی نیست ؟؟؟ به جای این نسخه کااکتور و این قرتی بازیا بیا خود بازی رو درست و حسابی تحویل بده واقعا نمیفهمم…
۱۴- موسیقی های بازی هم به خودی خود بد نیستن ( هرچندبازم در حد سه گانه اصلی نیستن) ولی مشکلم باهاشون این بود که اصلا صداشون حس نمیشد توی حین مبارزات و مخصوصا باس فایتا
۱۵- به جرعت میتونم بگم باس فایت های پایانی رگناروک توهین به سری gow و باس فایت های پایانیشون بود( اریس در gow 1- زئوس در gow 2و ۳ و حتی بالدور در gow2018 با فاصله ی خیلی زیاد بهتر بودن) در حالی که توی ۲ ساعت اول باس فایت ثور رو داشتیم که در حد این سری بود
درنهایت هم دوست عزیز اینو بازم میگم من کسی بودم که با کاراکتر کریتوس بزرگ شدم و فقط به خاطر این کاراکتر دست به دسته بازی میبردم و به جرعت میگم این پایان بندی و داستان در شان کاراکتر کریتوس نبود بله کریتوس باید رستگار میشد اما نه به این شکل بد. راه های زیادی برای رستگار شدنش بود نه به عنوان نجات دهنده دنیا و به این شکل کلیشه ای
راستی اینم یادم رفت بگم که از این جهت میگم که اودین توی نقشش مفتضحانه شکست میخوره اینه که این کاراکتر باهوش توی اولین تقابلش با کریتوس حتی نمیتونه ماسک رو پس بگیره و کریتوس سه سوت ماسک رو ازش پس میگیره با یه حرکت
آتریوس هم برخلاف صحبت شما به خاطر گول خوردن نبود که رفت سمت اودین بلکه به خاطر پیش گویی هایی که از مرگ پدرش دیده بود میخواست منفعل نباشه و کاری کنه برا همین خودش با تصمیم و پای خودش رفت سمت اودین تا بلکه پدرش رو نجات بده اینو خودش بارها حین دیالوگا میگه که نمیتونم دست روی دست بزارم تا پدرم بمیره
بنابراین اتریوس گول نخورد و هیچوقت سمت اودین رو نگرفت
تموم کردن این بازی در حال حاضر برام حسی رو داره انگار یه شکست عشقی رو دارم تجربه میکنم انقد غمگینم از پایانبندیش
وقتی توی ۲ ساعت اول بعد از اولین فایت باثور ، ثور گفت
there it is… there is the god of war… منم پشت بندش گفتم واقعا این بازی گاد او واره ولی وقتی بازی رو تموم کردم با خودم گفتم what the hell is this???
نظر لنده اینه که دیگه با هم بحث الکی نکنیم چون به نظرم شما کلا ریشهای با بازی مشکل دارید و برخی از ایراداتی که میگیرد خیلی دیگه عجیب غریب هستش و بحث کردن من و شما نه نظر من و برمیگردونه نه نظر شمارو
نقشش توسط براک از بین رفت وگرنه تا آخرین لحظه اوکی بود. برخلاف صحبت من؟ بامزس واقعا. دفعه اول بهاطر تیر که همون اودین لود و دعواشون شد. میخواست ثابت کنه میتونه تنهایی جلوی همه چیزو بگیره بازم تاکید میکنم کی باعث دعوا شد؟ اودین دفعه بعدی باز هم تیر یا همون اودین گفتش که بهترین نقشه اینه بری ماسکو کامل کنی. پس اینا چیه آخه؟
۱.طراحی آزگاردو کاری ندارم خودمم گفتم خیلی خوشم نیومد ولی متنفر نیستم ازش.
2.هیلی برای من جالبه من تو کامنتم تمام تعاملها با یورمونگاندر گفتم این از این دوم این که چطور تاثیر یورمونگاندر تو فایت پایانی نسخه قبلی برای شما پراهمیت شناخته میشه ولی surtr که تاثیرش تو مبارزه پایانی از یورمونگاندر بیشتر بود بهش میکید useless.
3.بازی رو بازی نکردید احیانا؟ رابطه کریتوس و آترئوس خراب نشد؟ سر همون قهرمان گفتن تیر که همون اودین بود آترئوس عصبی نشد؟ این حرفتون واقعا دیگه ایراد الکی بود.
4.دوست عزیز از تول گاد اف وار قبلی کریتوس سعی داره زندگیشو عوض کنه ولی چون همیشه یه آدم خشمگین و به نوعی هیولا بوده نمیدونه چطوری. واقعا بعضی ایراداتون خیلی الکیه.من کاری ندارم بازی اصلا نمرش هفت شیش ولی ایراد عجیب و غریب نگیرید حداقل.
5.نظرت محترمه بعضیها نتونستن ارتباط بگیرن ولی به طور کلی دیالوگهای خوب و تاثیرگذار زیاد بود و شاید همون مسئله ارتباط گرفتن مانع لذت بشه.
6.یه نگاه به ری اکشنهای اولین تریلر این نسخه که سال پیش منتشر شد بندازید میبینید که هبچکس فکر نمیکرد تیر زنده باشه و همه این تئوری رو داده بودن که کریتوس همون نقش تیر رو تو بازی داره و تیر مرده.
7.اودین با اون شکاف میخواست دقیقا حرکت آترئوس رو انجام بده. اگه یادت باشه وقتی تیرو تو اوایل بازی نجات میدیم بعد میریم آلفهایم تیر یا همون اودین پیشگویی رگناروک رو میبینه و میخواد با گرفتن ماسک و نگاه کردن تو شکاف به دانشی برسه که بتونه جلوی مرگه خودشو بگیره. اودین فقط به فکر خودش هستش با نقشههای خوب و بد همه جور هست این که آدم بد یا خوب بخواید در نظر بگیردش دیگه با خودتون.
8.بازم میگه داستان فنریر خیلی جالب بود و یه نیم نگاهی هم به قدرت جاینتها که آترئوس داشت انداخت. قرار نیست به همهی باسهای بازی بهشون پرداخته بشه که بازی پونصد ساعت طول میکشه. مگه تو بازی قبلی به دوتا پسر ثور از قبل پرداخته شده بود؟
9.درمورد طراحی قبلا هم گفتم من جایی طراحی این شخصیتو ندیدم.
10.یورمونگاندر که بود تو جنگ ولی به نظر خودمم پایان بازی خیلی کوتاه بود و واقعه رگناروک رو میتونستن یه ذره طولانیتر بکنن.
11.من یکی دو کانال طراحی اصلی سنجابو گذاشته بودن و برای خود بازی خیلی طراحیش بهتره حالا اه شما راضی نبودید من به نظرتون احترام میزارم.
12.بازم من نظرم اینه که وقتی دلیلی بر استفاده شدن از نبود استفاده نکردن ولی بازم میگم به نظرتون احترام میزارم.
13.آخه ببین دلیلش چیه؟ چه دلیلی داره میولنیر رو داشته باشیم؟ وقتی وارث اصلی چکش دختر ثور هست چه مسخره بازی آخه؟ بعضی حرفاتون جنبه سلیقه داره تا منطق شما دوست داشتی چکش ثور داشته باشی حالا که نداری میگی بازی بده
14.من همین امروز صبح که داشتم بازی میرفتم خیلی به این مورد دقت کردم و بازم متوجه مشکلی نشدم.
15.بازم میگم قبول دارم بخش پایانی میتونست بهتر باشه ولی اصلا این که بگیم توهین بود و نمیدونم نابود کردنو اینا نیست، بله میتونست خیلی بهتر باشه قبول دارم.
دوست عزیز من هم اتفاقا با کارکتر کریتوس بزرگ شدم و حتی همبن الان هم کریتوس سه گانرو خیلی دوست دارم و جزو شخصیت های مورد علاقه من هستش ولی اصلا از پایان بندی و به گفته خودتون رستگاری کریتوس در این بازی بدم نیومد. به هرحال هرشکلی که بخواید یک شخصیتی مثل کریتوس رو به رستگاری برسونید کلیشهای میشه دیگه. چه میکشتنش چه همین ناجی شدنش به هرحال هردو کلیشهای میشد.
آی پی Sci Fi جدید کوری بارلوگ 😍
یادمه سال ۲۰۱۷ بعد از معرفی بازی tlou part2 فیل اسپنسر یه مصاحبه کرد گفت چه وضعشه سونی بازی ای که قراره پنج ، شیش سال دیگه عرضه بشه و تو مراحل اولیه هست میاد معرفی میکنه و اینکار نامردی هست و …. بماند که ۲ سال بعد معرفی بازی عرضه شد
و الان خودشون چهار پنج سال قبل عرضه میان بازی معرفی میکنن!!
اما سونی از اونور بوم افتاده بازی ای که چندین ساله دست ساخته رو معرفی نمیکنه… البته عاقله براش مهم نیست سر افزایش ارزش سهام چند ده گیم که هنوز طرح هستن رو با هایپ زیاد معرفی کنه و باعث بشه رو اعضای تیم فشار بیاد و روی کیفیت تاثییر بذاره
امیدوارم بیخیال پروژه ی God of War بشن. همین آخری کافیه.
چون تو گفتی حتما میشن
سانتامونیکا هرچی میده من باهاش بشدت حال میکنم مثل شرکتCDPR، راستشو بخایین حتا اگرم در مورد بازیاش نقدی داشته باشم باز هم با دستپختش حال میکنم و برای من بشدت جذاب و جادو کننده هستن.
دو سری گاداف وار و بازی اورد🌺
بدون هیچ شکی یکی از بازیهاش گاداف وار هست.
فقط جون عمت ریمیک و ریمستر نزن
احتمال میدم که سانتا مونیکا یه رویدادی مثل رویداد سایلنت پروژه هاش رو معرفی کنه مخصوصا سریال گاد آف وار چون رسمی گفتن دارن سریالش رو تو آمازون پرایم میسازن
پ.ن:به نظرتون کی نقش کریتوس رو بازی میکنه من بشخصه میگم بهترین بازیگری که میتونه نقش کریتوس رو بازی کنه جیسون موموآ
همیشه ساخت یه آی پی جدید توسط استودیو های بزرگ به شدت جذابه ، از ناتی داگ و راکستار بگیر تا سانتامونیکا
ممکنه گاد دیگه باشه ؟ چون گفتن داستان این کریتوس و اتریوس تموم میشه من گاد اف کار رگنوراکو امروز گرفتم لطفا اسپویل نکنین
یا یه ایپی جدید که من امیدوارم گاد باشه
به احتمال زیاد یکی از این پروژه ها نسخه بعدی و سری جدید God of War توی یک دنیای اساطیری دیگه هست چون درسته گفتن پایان حضور کریتوس در دنیای نورس پس احتمالا آره
چون خداراشکر نگفتن پایان فرانچایز.
البته God of War فرانچایزش حالا حالا ها قرار نیست به پایان برسه.
ممکنه دی ال سی برای رگنوراک باشه ؟!🤔
عالی
فوق العاده