نقدها و نمرات بازی Somerville منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات بازی Somerville منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات بازی Somerville منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات بازی Somerville منتشر شدند - گیمفا

نقدها و نمرات بازی Somerville منتشر شدند

آرش بوالحسنی
۱۳:۳۴ ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
نقدها و نمرات بازی Somerville منتشر شدند - گیمفا

Somerville یک بازی مستقل ماجرایی علمی-تخیلی است که به تازگی به صورت انحصاری برای پلتفرم‌های مایکروسافت منتشر شده است. در ادامه قصد داریم نگاهی به نقدها و نمرات این بازی بیندازیم.

دینو پتی (Dino Patti) پیش از تاسیس استودیوی جامپ‌شیپ (Jumpship)، یکی از موسسان استودیوی پلی‌دد (Playdead) بود. پلی‌دد بیشتر به خاطر ساخت بازی‌های Limbo و Inside شناخته می‌شود و بازی جدید جامپ‌شیپ یعنی Sommervile هم شباهت زیادی به آثار مذکور دارد. پتی پس از عرضه‌ی Inside پلی‌دد را ترک کرد و گفت که فکر می‌کند آن استودیو را به جایی رسانده که بتواند به صورت مستقل فعالیت کند.

همانند Limbo و Inside در Somerville هم با یک اثر ماجرایی با المان‌های پلتفرمینگ طرف هستیم که در آن خبری از روایت یا دیالوگ نیست و در عوض داستان بازی از طریق محیط آن روایت می‌شود. در این بازی شما کنترل پدر یک خانواده‌ی معمولی را به دست می‌گیرید که باید پس از حمله‌ی بیگانگان به زمین، باید به دنبال خانواده‌اش بگردد و آن‌ها را به جای امنی برساند. در میانه‌ی راه با موجودات و ماشین‌های بیگانه‌ی زیادی مواجه خواهید شد.

TheGamer 9/10

Somerville یکی از بزرگ‌ترین غافلگیری‌های امسال است و هنوز از ناشناخته بودن آن شوکه شده‌ام. نحوه‌ی به تصویر کشیدن یک حمله‌ی بیگانه به مناطق روستایی بریتانیا در این بازی به شدت تاثیرگذار است. بی‌اندازه منتشر این هستم که بازیکنان باهوش‌تر از من دشوارترین پازل‌های آن را حل کرده و به بسیاری از پاسخ‌های پرسش‌های من برسند.

Press Start Australia 8.5/10

Somerville یک دنباله‌ی معنوی قدرتمند برای Inside و Limbo است. این بازی شما را به یک ماجرای علمی-تخیلی هیجان‌انگیز می‌برد که از تک‌تک لحظاتش استفاده می‌کند.

GamesRadar 8/10

بازی اول جامپ‌شیپ یک داستان علمی-تخیلی فوق‌العاده با اتمسفری پر تنش و روایتی به شدت تاثیرگذار است. حتی اگر برخی از پازل‌ها و لحظات آن آزاردهنده باشند.

Game Informer 8/10

کوتاهی‌های فنی Somerville آن را عقب نگه می‌دارند، اما این بازی پر از لحظات تحسین برانگیز است که باید با چراغ‌های خاموش و هدفون‌های روشن تجربه کنید. ماجرای پدر داستان پس از پایان بازی در ذهن من باقی ماند. تحمل مشکلات فنی بازی برای غرق شدن در این جهان درگیرکننده کاملا ممکن است.

VGC 8/10

Somerville یک ماجرای علمی-تخیلی عالی است که پازل‌های گاها آزاردهنده‌ی آن به اتمسفر کلی‌اش ضربه نمی‌زنند. زمان چهار ساعته‌ی بازی هم آن را به یک اثر عالی برای جلسه‌ای عصرانه تبدیل می‌کنند.

PC Invasion 7.5/10

Somerville اثری زیبا، خلاقانه و پر تنش است که ماجرایی بسیار درگیرکننده را ارائه می‌دهد. با این حال مکانیک‌های پرداخته نشده، لحظات آزاردهنده و پایانی ناامیدکننده به تجربه‌ی نهایی بازی ضربه می‌زنند.

IGN 7/10

Somerville مسیر خاص خود را در ژانر پازل-ماجرایی پیش می‌گیرد. این مسیر همیشه صاف و سرراست نیست و گاها مشکلات فنی مثل ریگی در کشف شما می‌شوند. داستان بازی هم بیشتر صرفا به خاطر عجیب بودند عجیب است و نه به خاطر ارائه‌ی روایتی تفکر برانگیز. با این حال به لطف داستان‌گویی تصویری قوی در همان لحظات ابتدایی، این انگیزه در شما به وجود می‌آید تا به دنبال خانواده‌ی این مرد بگردید. تمام لحظات تاثیرگذار این بازی هم بدون یک خط دیالوگ ارائه شده‌اند.

GameSpew 7/10

بازی کردن Somerville همیشه لذت‌بخش ترین تجربه‌ی ممکن نیست. حتی با وجودی اینکه پازل‌های آن چیز ویژه‌ای نیستند، کنترل‌های دشوار منجر به لحظات آزاردهنده‌ای می‌شوند. با این حال این روایت و طراحی هنری Somerville است که آن را به اثری ویژه تبدیل می‌کند. موسیقی متن بازی هم عالی است. داستان Somerville ارزش تجربه کردن را دارد، فقط گیم‌پلی آن ناامیدکننده است.

DualShockers 6.7/10

جامپ‌شیپ با انتقال این ژانر معمولا دو-بعدی به فضایی سه-بعدی کار جسورانه‌ای انجام داده است، اما راستش را بخواهید فکر کنم بهتر می‌شد اگر Somerville یک اثر دو-بعدی باقی می‌ماند. این بعد اضافه در نهایت بازی را پایین می‌آورد. در نهایت ارزش هنری Somerville و مشکلات فنی آن با یکدیگر ترکیب شده‌اند. این دو جنبه‌ی بازی از هم جدا شدنی نیستند.

somerville
میانگین نمرات بازی در وبسایت متاکریتیک
نقدها و نمرات بازی Somerville منتشر شدند - گیمفا
میانگین نمرات بازی در وبسایت اپن‌کریتیک

Sina7294BaBa Wossata.expressامینAhmad_bkWizard of RigaVisible 6-tigh manSkyrim : The Elder Scrolls VDARKSIRENImmortal SpartanاریاhosseinLone wolfKurosکاکاسنگیPorfosorM.KhAmir RingoM2Cianعلیmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقدها و نمرات بازی Somerville منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات بازی Somerville منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات بازی Somerville منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات بازی Somerville منتشر شدند - گیمفا
نقدها و نمرات بازی Somerville منتشر شدند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ™️Ellie گفت:

    نقد ها و نمرات فاقد اهمیت هستند چه میخواد سامرویل ۷۷ باشه چه رگناروک ۹۴. نظر خودت مهمه،بازی های متا زردی داشتیم که خفن بودن،مثل:Cyberpunk/daysgone/detroit

    BaBa Wossata.expressگیمری عادیDARKSIRENLone wolfاریاKratosHitasepM.Khhalkermore
  • V3S3MIR گفت:

    خب وقت حرف زدن رسید.
    اول اینکه من از قبل تر ها گیفما رو دنبال میکردم (ولی تازه الان شروع به نظر دادن و کامنت گذاشتن کردم ) به دو دلیل:
    یکی اینکه سطح علمی و سرعت پوشش اخبار در اون بیشتر از سایت های هم رده اس.
    دوم اینکه کاربر ها و دنبال کننده هاش اینقد با شعور و سطح بالا هستن که آدم بعد هر اشتباه، از بقیه کلی مطلب یاد میگیره.
    شما کاربر های عزیز گیمفا اینقدر با شعور و آگاه هستین که بنده به شخصه هر وقت بخوام کامنتی بذارم قبل اون ده بار چک میکنم که اشتباهی رخ نده. چون به سطح بالای اگاهی شما ایمان دارم.

    خب اول باید بگم که واقعا دلم شکست. با این نمرات. نه اشتباه نکنید. نه بخاطر خود بازی. چون من بهش ایمان دارم. اونم از ته دل. بیشتر از این نا امید شدم که چرا به هر سایتی اجازه میدن نمره برای بازی ثبت کنه و نتیجش بشه اینکه سایتی بیاد و نمره ی بی منطق ۴۵ به بازی بده. اینقد هم فهمیده هستم که نگم این سایت ها سونی فن یا از این الفاظ بی معنی بودن و بخاطر اینکه این بازی انحصاری ایکس باکس و پی سی بوده بهش نمره دادن. چون این حرف کاملا بی منطقیه. پس کاربر های عزیز گیمفا، دوستان عزیز من، ذره ای به این نمرات اهمیت ندین. اگر بازی با متای بالا بود و شما از بخشی از اون بازی خوشتون نیومد با جسارت کامل بگین و اگر برعکسش اتفاق افتاد، حق دارین به اون بازی ، حتی با نمره ی پایین عشق بورزین.

    گیمری عادیLone wolfTemorDream in Red (Playstation T)M.Khگیمر غمگینBrainiac(خداحافظ)
  • چرا نقدها جدیدا انقدر عجیب شدن. یکی ۹/۱۰ داده اون یکی ۴.۵/۱۰ :/

    ۴.۵ برای یه بازی یعنی کاملا Broken ه و ارزش تجربه کردن نداره. اینا میدونن چطور باید نمره بدن؟

    marioMmfb🏴گیمری عادیLone wolfHitasepM.Kharshia.ya.moگیمر غمگینBrainiac(خداحافظ)
  • V3S3MIR گفت:

    آقای کریمی خواهش میکنم در بررسی این بازی، خودتون حضور داشته باشین. جسارت شما و نداشتن ترس در بررسی god of war ragnarok منو به وجد آورد. می‌خوام ببینم این بازی از نظر شما به چه شکله. و بخاطر کامنتی که در مطلب بررسی گاد وار رگناروک گذاشتم و به نمره ی شما خرده گرفتم، عذر میخوام. به نظرم اون بررسی که از رگناروک گذاشتین ، بیشتر از خود بازی ، درمورد بررسی شجاعتتون بود. و سر بلند بیرون اومدین. می‌خوام ببینم بازی مورد انتظار من(somerville) که حالا رسیده از دید شما چجوریه.
    به امید بیشتر شدن همچین منتقد هایی.🔥🔥

    RoozbehFocusM.Khگیمر غمگین
  • Arshia.1 گفت:

    انتظار بالاتری داشتم.به هر حال برای منی که عاشق inside بودم چیزی از ارزش این بازی کم نمیشه.
    پیش دانلودش کرده بودم و امروز اومدم بازی کنم دیدم آپدیت داده😐

    M.Khگیمر غمگینV3S3MIR
    • Arshia.1 گفت:

      الان که بازیش کردم تا حدی فهمیدم چرا متا بازی کمتر از انتظاراتم بود.افت فریم و مشکلات فنی توی بازی زیاده و کنترل بازی یکم اعصاب خورد کنه که اینا توی نمراتش تاثیر گذاشتن
      اما بازی گرافیک هنری خیلی قشنگی داره .در کل تجربه اش رو پیشنهاد میکنم

      arshia.ya.mo
  • Bahram گفت:

    پلی دد یک چیز دیگست، تو یک سطح دیگه سیر می کنه اصلا …
    از این عنوان انتظار بسیار بیشتری داشتم که با دیدن متاش خورد تو ذوقم. (مخصوصا اینکه یکی از موسسان پلی دد این استودیو رو تاسیس کرده بود انتظارات بالاتر هم رفت)

    Mmfb🏴V3S3MIR
  • Hasan0930 گفت:

    بی صبرانه منتظر این تجربه خاص هستم
    بازی Replaced هم خیلی منتظرشم امیدوارم زودتر بیاد
    دوبازی ایندی خاص تو یک روز این و Pentiment

  • از بازیایی که خیلی منتظرم تجربش کنم حس میکنم خیلی جالب باشه تجربش

  • یه بازی معمولی دیگه از ماکروسافت

    Kuros...Eternal...HitasepاریاoriKratosDream in Red (Playstation T)arshia.ya.moگیمر غمگینhalkermore
    • Hitasep گفت:

      سر نقد و نمرات pentiment کجا بودی🤔
      در ضمن همین استودیو های کوچیک و مستقل هستند که آروم آروم بزرگ میشن و میشن یکی مثل ابسدین و نینجا تیوری ماکروسافت پشتشون در میاد بعضا هم میخرتشون و باعث جلو رفتن گیمینگ میشه

      ...Eternal...
  • Yusef1367 گفت:

    نمرات خوبیه .اولین بازیشون هم بود گرافیک این بازی تحسین برانگیزی رو گیم پلی مانور کمی دادن.. بنظر من بازی باید ۲ بعدی میموند..سه بعدی کردن بازی اشتباه بود .رو کامپیوتر حتما باید کنترلر داشته باشید با کیبورد و موس اجرا نمیشه.

  • Kuros گفت:

    چه نمره خوبی گرفته ! چرا هیچ ویدئویی گیم پلی ازش نیست !؟بازیها مستقل خوبی امسال عرضه شدن و میشن…

  • اریا گفت:

    به طور کلی در حد inside وlimbo نیست و مشکلاتی داری ولی بازی بدی نیست متوسطه ولی انتظار می‌رفت بعد این همه سال بازی بهتری باشه از اونجایی خود تهیه کننده بازی گفته برای اینکه بازی تکراری نیشه در هیچ زمینه ای تایم بازیو ۵ ساعت کردن و انتظار بیشتری میرفت نمره بازی تا الان ۷۵ هست

    arshia.ya.mo
  • arshia.ya.mo گفت:

    به عنوان طرفدار سرسخت اینساید به این بازی خیلی امید داشتم از این نمرات معلوم نیست واقعا چی بوده و حتما با تجربه شخصی میشه به کیفیتش پی برد. ولی حدس میزنم شاید بحث فنی بازی منتقدا رو اذیت کرده

    اریاگیمر غمگینMmfb🏴
نقدها و نمرات بازی Somerville منتشر شدند - گیمفا