تریلری از بازی Forspoken با محوریت پارکور منتشر شد
اسکوئر انیکس (Square Enix) در تریلر تازۀ Forspoken، سیستم پارکور جادویی و سازوکارهای متفاوت آن را تا حد زیادی پوشش داده است.
نظرات ضدونقیضی نسبت به بازی Forspoken وجود دارد، اما یکی از جنبههای آن که بهشدت مورد تحسین واقع شده، سیستم پارکور جادومحور سریع و خیرهکنندۀ این بازی است. اسکوئر انیکس در ویدیوی جدیدی که در PlayStation Blog منتشر کرده است، جزئیات بیشتری از این سیستم را معرفی میکند.
هشت مورد از حرکات اصلی پارکور فری در این ویدیو شرح داده شدهاند. برای شروع، سراغ Flow میرویم که به عنوان «قلب تپنده» سیستم پارکور از آن یاد کردهاند. این قابلیت با نگه داشتن کلید دایره فعال میشود و نیازمند نوار استقامت است. فری با استفاده از آن میتواند در کنار سرعت بالایی که دارد، به صورت خودکار از روی موانع کوچک عبور کند. در همین حین، Rush حتی سرعت Flow را بیشتر میکند که طبق فشار کلیدهای زمانبندی شده که با اعلان نشان داده میشوند، امکان استفاده از این قابلیت وجود دارد.
نوبت به Shimmy میرسد که با فشردن دکمۀ ضربدر در زمان مناسب به فری اجازۀ خیزش از روی سطوح مختلف برای بالا بردن شتاب را میدهد. قابلیت Scale نیز وجود دارد که با استفاده از آن میتوان «جاپاهای فانتومی» را برای پرتاب به بالا ایجاد کرد. Soar اجازۀ رسیدن به ارتفاعهای بیشتر را میدهد، در حالی که Zip با اتصال یک ریسمان جادویی امکان کشیده شدن به سمت سطوح مختلف را فراهم میکند.
در همین حال، فری با استفاده از Float میتواند از نیروی جاذبه بکاهد و به نرمی فرود آید. در آخر نوبت به Glide میرسد، که به فری اجازۀ سر خوردن روی آب را میدهد.
در ادامه میتوانید تریلر بازی Forspoken با تمرکز روی قابلیتهای پارکور جادویی را دانلود یا تماشا کنید:
بازی Forspoken در تاریخ ۴ بهمن ۱۴۰۱ (۲۴ ژانویه ۲۰۲۳) برای پلی استیشن ۵ و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
نظر شما دربارۀ قابلیتهای پارکور فری چیست؟
پر بحثترینها
- تریلر جدید فصل دوم سریال The Last of Us شخصیت ابی را نشان میدهد
- کامنتهای هفته ۲۹؛ بَک تو بَک
- شایعه: کنسول نسل بعدی Xbox در سال ۲۰۲۶ با نام Xbox Prime عرضه خواهد شد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Alan Wake 2: رمدی میخواهد نسخه اروپایی ناتی داگ باشد
- ۱۵ بازی بزرگ خاطرهانگیز گیمرهای ایرانی
- کلیپ جدید Assassin’s Creed Shadows با محوریت پارکور
- گزارش: شرکت Sweet Baby Inc نقش فعالی در پروژه معرفی نشده Remedy دارد
- بازی Assassin’s Creed Shadows بار دیگر تاخیر خورد
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- از کنترلر جدید Xbox با طرح DualSense رونمایی شد
نظرات
عجب پارکور نرم و خوبی ؛ با دیدنش هوس کردم برم کلاس پارکور
فقط منم که حس خوبی به این بازی نداره؟
انگار تنها نقطه قوتش گیم پلی و تنوع نیرو هاش هست
منم ندارم ولی امیدوارم اشتباه کرده باشم. دنیاش خییلی خالی بنظر میاد. دیالوگ ها و طرز رفتار کرکتر اصلی هم خیلی Cringy ه.
واقعا حق نواختی
تریلر استارفیلد هم انگار از این فضا های خالی زیاد داشت ولی باز به شکل عجیبی حس بدی نمیداد، اتمسفر خوبی داشت ولی این اصلا حس خوبی نمیده
این لعنتی اصلا پاش رو زمین هست که نیازی به پارکورم داشته باشه.زمانی هم که رو زمین داره راه میره بازم انگار رو هواست.اعتقادی به وزن و جاذبه نداره این بانو
بنظرم این بازی دو حالت داره یا عالی میشه یا افتضاح متوسطی براش نیست😐
منو یاده بازی prototype میندازه حالت دویدنش و حرکت کردنش.
یادش بخیر عجب بازی بود.
فقط منم که حس میکنم گرافیک و طراحی محیطش ضعیفه ؟
چمناش چرا اونجوریه
خیلی خیلی محیطش خالیه
یه حسی بهم میگه محیط هاش بدجوری خالین
اولین بار که این بازی رو دیدم خیلی هایپ شدم و فکر میکردم یکی از بهترین های نسل بشه چون تا اینجا بازی خیلی شاخصی که از لحاظ بصری حداقل خیلی خوب باشه نیومده . و فکر میکنم بالاخره هستن کسایی مثل من که علاوه بر آیتم های مختلفی که تو یک بازی هست جلوه های گرافیکی براشون مهم باشه . اما با تریلرهای بیشتری که نشون دادن تماما دارم حس نسل هشتمی از بازی میگیرم و تو این زمینه فعلا میتونم منتظر stellar blade باشم . حداقل اون بازی حس این نسل رو بیشتر منتقل می کرد. و ازونجایی که اونقدر هم مایه دار نیستم که بخوام واسه هر بازی که معرفی میشه هایپ بشم مجبورم این بازی رو حذف کنم از لیست مورد انتظارام . ( اینم بگم که گاد اف وار و هری پاتر اولویت اولام هستن برای خرید تا اینجا )
خیلی عقبی گیمفا
دو روز پیش تو یوتیوب دیدم
نمیدونم چرا یاد اساسین کرید افتادم گیم پلیشو دیدم
پارکور خوبی هم داره… از جادو هاش هم خوشم نمیاد… چون که اصلا از جادو خوشم نمیاد 😎…. داستان هم کلملا نوجوونه.. و قرار نیست داستان شاخی داشته باشه.. در هر حال من نمی تونم تجربش کنم پس
احساس تکراری بودن میده، بازی ها خیلی تکراری شدن و نوآوری ندارن،، انگار از رو هم کپی پیست میزنن،، همه چی هم داره میشه rpg منم از rpg متنفرم.
محیطش از کله کچل من خالی تره
فوق العاده اس ….
یه حسی بهم میگه با یه بازی خیلی متوسط با متایی حدود ۸۰ طرفیم.
خیلی بورینگ باید باشه!
تنها نقطه قوتش اینه که در مقطعی اسم Amy Hennig افسانه ای( خالق سه گانه آنچارتد) پشتش بوده.
نیروهاش منو یاد اینفموس میندازه.امیدوارم بازی خوبی از اب در بیاد
پارکور و نرمی بازی حس خوبی میده.اگه باگ های فضایی نداشته باشه(مثل سایپرپانک)میتونه متای ۸۲ بگیره.
سطح توقعات پایین بیاد با گیم متوسطی روبه رو هستیم.
(پ ن پ: فقط منم که حس میکنم محیط بازی وسعتش کمه یا فقط من اینطور فکر میکنم؟)