گیم پس برای دومین سال متوالی به تعداد مشترک برنامهریزی شده نرسید
شرکت مایکروسافت برای دومین سال متوالی نتوانسته است به تعداد مشترکین برنامهریزی شده برای سرویس اشتراکی گیم پس دست پیدا کند.
رسانه Axios گزارش داد که یک پرونده مالی جدید، اطلاعاتی را در مورد هدف سالانه مرتبط با دستمزد ساتیا نادلا (Satiya Nadella) و همچنین سایر مدیران کلیدی مایکروسافت ارائه میدهد. برای رسیدن به این هدف، مایکروسافت باید نرخ رشد ۷۲.۸۸ درصدی مشترکین ایکس باکس گیم پس را برای سال مالی منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ دریافت میکرد. در عوض، این نرخ تنها ۲۸.۰۷ درصد رشد کرده است.
این دومین باری است که نرخ رشد گیم پس نتوانست اهداف شرکت را تامین کند. در سال مالی ۲۰۲۱، مایکروسافت رشد ۴۷.۷۹ درصدی را از سرویس خود میخواست اما نتیجه نهایی رشد ۳۷.۴۸ درصدی را نشان داد. در سال قبل از آن، هدف محقق شد. مایکروسافت پیشبینی رشد ۷۱ درصدی را میکرد و نتیجه رشد، ۸۵.۷۵ درصد بود.
فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش بازیهای مایکروسافت، اوایل این هفته توضیح داد که رشد گیم پس روی کنسولها در حال کاهش است. اسپنسر در حین مصاحبه با WSJ Tech Live گفت:
من شاهد کاهش رشد سرویس گیم پس بودهام. این اتفاق عمدتا زمانی رخ میدهد که اکثریت مخاطبین پلتفرم با سرویس آشنا شده باشند.
طبق گفته مایکروسافت در ژانویه ۲۰۲۲، گیم پس بیش از ۲۵ میلیون مشترک دارد. این شرکت اخیرا به عنوان بخشی از تحقیقات بریتانیا در مورد خرید اکتیویژن (Activision)، ادعا کرد که بیش از ۶۰ کنسول خانگی فعال در خانهها دارد. در همان مصاحبه، اسپنسر ادعا کرد که تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از درآمد گیمپس برای مایکروسافت سود دارد. رئیس بخش بازیهای مایکروسافت همچنین اذعان کرد که افزایش قیمت کنسولهای ایکس باکس، بازیها و اشتراکها، بعید نیست. مایکروسافت و سونی مدتهاست که روی سرویسهای خود تمرکز کرده و آینده را بر اساس آنها برنامهریزی کردهاند.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۴ به انتخاب آرمین مُکاری، نویسنده
- مروری بر عملکرد محتوایی ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
نظرات
خوب طبیعیه دیگه ، بازی انحصاریشو هنوز نداده .
برای رشد گیمپس و اضافه شدن کاربر به فروش زیاد ایکس باکس نیازه و فروش ایکس باکس اونقد نیس که گیمپس ۷۰ درصد بیاد رشد کنه
باید ببینیم ۲۰۲۳ مایکرو چه میکه…انحصاری های مورد انتظاری که داره از همه مهم تر وضعیت خرید اکتیویزن که قطعا خیلی تو رشد گیمپس کمک میکنه همه اینا دست در دست هم واس رشد میدن
انتظار داشتی تو همچین سال کویری گیم پس نسبت به اهدافت رشد کنه ؟:/ عملا نیمه اول سال خالی از
انحصاری فرس_پارتی و نیمه دوم همه متوسط ، انتظار
رشد ۷۸ درصدی برای امسال اصلا برام قابل درک نیست 🌚
عیبی نداره بازیای اکتیویژن اضافه شن خوب سرویس رشد میکنه ….همین الانم سود داده و به اندازه کافی رشد کرده ولی خب برای تایید خرید مجبورن اینطوری بگن
مهم اینه رشد همیشه بوده و هست چه ۲۰ درصد چه ۸۰ درصد و این خوبه
و همین خبر بد خودش عامل خیلی مهمی تو تایید خرید اکتیویژن هست سیاست مایکروسافت خیلی خوبه
به امید موفقیت هر دو کمپانی . که نتیجش میشه رقابت
سونی روح بخش صنعت گیم💙
حداقل همچین جمله پر برکتی رو به جا استفاده کنید لعنتی ها آبرو من رو بردید .
کامنتت عین این تبلیغ وسطای یوتیوب میمونه
این بده که قیمت گیم پس رو بالا برند که فقط به هدف شون نرسیدند 😐 البته حالا حالا ها گرون نمیشه
این خبر ثابت میکنه که مهم نیست سرویسی که عرضه میشه چقدر بصرفه است هم اینکه محتواش چیه ….. اون حرف اسپنسر هم که گفت اکثر مخاطب ها با سرویس آشنا شدن نشون دهنده اینکه از این به بعد رو پلتفرم خود ایکس باکس انتظار رشد عجیب و غریب رو برای این سرویس ندارن یعنی اونقدر ها هم که اینجا یه عده جو میدن گیم پس فلان و فلانه اولویت مخاطب حساب نمیشه….اون عذاب تخیلی ۱۰۰ میلیون و۲۰۰ میلیون کاربر هم همش خواب و خیاله.این سرویس اگه واقعا ۲۵ میلیون کاربر فعال ثابت داشت مایکروسافت به ثانیه نکشیده اون اپشن ۱ دلار حذف میکرد
اگه یکم سواد داشتی باید میدونستی که آپشن یک دلاری فقط برای ماه اول و فقط و فقط یکبار قابل استفاده ست
با سرعت بیشتری هیت بده ایکسباکس رو شاید شدی مشاور ارشد جیم رایان
چی میگی چه ربطی داره الان پرایم ویدئو با ۲۰۰ میلیون کاربر ۱ ماه اولش کلا رایگانه یا دیزنی پلاس با ۱۳۷ میلیون که درحال رشد هم هست هفته اول رایگانه بعد مایکروسافت با ۲۵ میلیون نمیتونه ماه اول رو با یک دلار بده؟
انسان مبلح! مگه اکانت استیمه کاربر فعال غیر فعال داره هر کی خواست اپشو بریزه بعد استفاده نکنه ۲۵میلیون ادم پول میدن تا بازی کنن
انگار فقط میخوان ابراز وجود کنن بعضیا
طبیعیه
چون خیلی خفن عمل نکردن
استالکر ۲ و استارفیلد و رد فال قرار بود امسال بیان ولی خب تاخیر خوردن
امسال ایکس باکس خیلی خوب عمل نکرد پس نباید انتظار رشد زیادی هم داشته باشن
2023 رو بترکونید تا مشتری های زیادی جذب کنید
تیتر جوری بود که احساس کردم گیمپس ریزش داشته در صورتی که رشد داشته ولی از چشمانداز کمپانی پایینتر بوده
جالب اینجاست با اینکه رشد ۴۷ درصدی پارسال رو نزده، امسال ۷۲ درصد تعیین کردند که یعنی احتمال میدادن خرید اکتیویژن خیلی زودتر از اینا تایید بشه
من هم خودم قبلتر از سرویس محور شدن صنعت گیم شاکی بودم ولی عناوین plus premium، باعث شد سمت سرویس پلتفرم مورد علاقم برم
پ ن: فردا پسفردا هرکی تو آمریکا بره بیرون میگن به دلیل افزایش قیمت گیمپس و سخت افزار ایکسباکس بوده
مایکروسافت باید تبلیغات و مارکتینگ حول و محور گیم پس رو افزایش و گسترش بده؛ مثلاً داخل بیلبورد های شهر گیم پس رو به معرض نمایش بگذارن و یا حتی داخل کانال های رادیویی تبلیغ بکنن! مثال: تصور کنید تو ماشین اوبر نشستید که یهو رادیو میگه، «هی سوزان, تو چطوری این همه بازی داری؟. سوزان- با گیم پس! فقط ماهیانه ۱۰ دلار میدم و کلی بازی انجام میدم. البته تو احتیاجی نیست ۱۰ دلار بدی، اگر تا حالا به سرویس گیم پس سابسکرایب نکردید، فقط با پرداخت ۱ دلار میتونید یک ماه مشترک این سرویس فوق العاده بشی. دنیل- واو عالیه، همین الان میرم گیم پس یک ماهه میخرم. سوزان تو فوق العاده ای.»، در آخر هم مایکروسافت باید سر کیسه رو شل کنه و بازی های AAA روز اول عرضه اد کنه به سرویسش؛ عمو فیل بعداً میتونه ازم تشکر کنه.
داداشم رستگار از بچه های کف شیکاگو
چرا رشد نمی کنه اخه….. خداوکیلی بهتر ازین سرویس مگه داریم
قاعدتا وقتی عمده ی کاربران پلتفرم دیگه با این سرویس آشنا شده باشن، رشد سرویسم کاهش پیدا میکنه یه چیز طبیعیه
اول با وعده وعید زیاد دون پاشید و تبلیغات کرد و بعدا مسیری که واقعا باید طی میشد و خودشون هم انتظار داشتن طی شد !
۲۰۲۲ ک مشخص بود بازی نداشت ک کسی بخواد ب اون صورت جذب بشه
میمونه ۲۰۲۳ ب بعد ک بازیاش میان و بازیای اکتی هم تا نهایت ۲ سال بعد اون بلاخره اضافه میشن اون موقع دیگه ب قدرت خودش میرسه سود دهیش شاید شروع شه
انصافا وقتی بازیای مهم امسالشون و تاخیر زدن این انتظارات دیگه زیادی بود چون امسال تقریبا کویر بود براشون از نظر فرست پارتی طبیعیه حدود ۵۰ درصد کم بیارن، وقتی فرست پارتی های با کیفیت تر و بیشتری بسازن اون موقع انتظارات بر اورده میشه اما برام عجیب بود که پارسالم به هدفشون نرسیدن چون عملکرد پارسالشون خوب بود بر خلاف امسال احتمالا معرفی سرویس جدید پلاس سونی هم تاثیر داشته
Xbox بالای ۵۰ میلیون کاربر داره pc هم که ماشاالله قابل شمارش نیست خب برید عضو بشید اینکه همش سوده😐
pc که که می گی ماشالله یک همشون گیمر نیستن دو عده زیادیشون برای هند و روسیه و چین هستن که قانون کپی رایت مثل اروپا اجرایی نمی کنن اکثر گروه های کرک برا کدوم کشورن؟ بازی های کرک شده بیشتر تو کجا استفاده می شن؟ اصلا آماری وجود داره که بگه چند درصد گیم ها روی pc به صورت کرکی اجرا می شن چند درصد اورجینال؟ یا شاید فکر کردی گروه های کرک برا ایران دارن کار می کنن؟ تازه یک مسئله هست یه عده از گیمر ها در طول سال بیشتر وقت خودشونو می ذارن رو یکی دوتا گیم پس ترجیه می دن به جای خرید گیمپس خود بازی بگیرن خیلییی ها هستن فقط کالاف یا فیفا بازی می کنن بقیه وقتشون برا کاراشون تفریحات دیگشون می ره طرف یا تو تخفیف یا همون اول هفتاد دلار می ده چرا بیاد صد دلار بده ؟ محاسباتت اشتباه
تنها دلیلش عقب افتادن فرست پارتی های بزرگ مایکروسافت قطعا فریت پارتی هاش از راه برسن که از سال ۲۰۲۳ میرسن و قرارداد اکتیویژن نهایی بشه قطعا سرعت گیم پس بشدت افزایش پیدا میکنه تو جذب مخاطب با این حال نزدیک ۳۰ درصد رشد بدی نیست
😂😂😂😂✌🏻✌🏻✌🏻
وقتی دودوتات چهارتا نمیشه و کلی خرج تراشیدی و نمیتونی پرش کنی چاله ای ک کندی رو
انتشار بازیای اکتیویژن رو گیمپس میتونه باعث روند افزایشی کاربرای گیمپس بشه قطعا
الکی ک نیس
۷۰ میلیارد دلار خرج کردن واسه این حرکت
فیل اسپنسر باید عوض بشه این مرد فقط پول داره به … میده
و بجاش تو رو که گرگ وال استریتی باید بذارن حتما درسته؟
اوممممم!
با اینکه توی این نسل داره قوی کار می کنه ، ولی امسال دستش خیلی خالی بود و همه بازی هاش افتاد ۲۰۲۳
با این حال بازی های مورد انتظاری داره و مهم ترینشون استارفیلده
۲۰۲۳ ولی به نظر سال ایکس باکسه
افزایش ۷۸ درصدی مشترکینش یعنی افزایش ۱۸ ملیونی نسبت به ۲۵ ملیون قبلی در حالی که ۱۰ ملیون کنسول در سال جاریشون تولید نکردند اما این افزایش ۲۸ درصدی یعنی ۷ ملیون نفر به گیمپس اضافه شدن و الان ۳۲ ملیونیه
امسال وضعیت بازی خوب نبود. گیم پس هم افت کرد چند ماه
مطمئنم سال بعد جبران میشه